Uskon imitaatiot

Anonyymi-ap

Adventismin harjoittamiseen kuuluu myös Ellen Whiten ruokaohjeistus ja jalkojen pesu ennen Herran ateriaa.

Minä ihmettelen, miksi adventistien täytyy saada "kasvismakkaransa" juuri samannäköisinä, kuin lihamakkarat. Täytyykö näyttää siltä, kuin kaikki ruokailijat söisivät samaa ruokaa eikä erottuisi?

30

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kädethän pestään ennen ateriaa. Eihän kukaan, edes kiinalaiset jajoilla syö.

• Anonyymi

Kiinalaiset syövät kuulemma kaikkea.
        Seisovasta pöydästä jalatkin.

• Anonyymi

" jalkojen pesu ennen Herran ateriaa."

Kannattaa lukea mitä Jeesus teki oppilaidensa jaloille ennen ehtoollista.
        Ja mitä hän sanoi seuraajilleen esimerkkinsä noudattamisesta.

Joh13:12. Pestyään heidän jalkansa Jeesus puki viitan ylleen ja asettui taas aterialle. Hän sanoi heille: "Ymmärrättekö te, mitä teille tein?
        13. Te puhuttelette minua opettajaksi ja herraksi, ja oikein teette: sehän minä olen.
        14. Jos nyt minä, teidän herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, tulee myös teidän pestä toistenne jalat.
        15. Minä annoin teille esimerkin, jotta tekisitte saman minkä minä tein teille.
        16. Totisesti, totisesti: ei palvelija ole herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
        17. Kun te tämän tiedätte ja myös toimitte sen mukaisesti, te olette autuaat.

• Anonyymi

"Minä ihmettelen, miksi adventistien täytyy saada "kasvismakkaransa" juuri samannäköisinä, kuin lihamakkarat. Täytyykö näyttää siltä, kuin kaikki ruokailijat söisivät samaa ruokaa eikä erottuisi?"

Kysypä sitä kuule elintarviketeollisuudelta. Jos edes puolet adventisteistä söisivät kasvisruokavaliota, niin kasvisruokavaliolla olevia adventisteja olisi noin 1,6% kaikista Suomen kasvissyöjistä. Luuletko todella, että adventisteilla olisi jotakin sanavaltaa siihen, millaisia kuvioita elintarviketeollisuus heidän kasvisruoistansa tekee, pötköä vai lituskaa ym.? 🤣🤣🤣😂🤣

Nyt järki käteen!

Ihmiset syö sitä, mitä on tarjolla.

• Anonyymi

SDA organisaatio on mukana soijanakko teollisuudessa.
        Kuinka moni pastoreista noudattaa adventististista ruokavaliota?
        Menehän pesemään jalkasi 😅😅😅 kun uskontosi käskee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"SDA organisaatio on mukana soijanakko teollisuudessa."

Älä valehtele!

Minun uskontoni ei käske pesemään jalkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JEESUS NOUSI ATERIALTA JA ALKOI PESTÄ OPETUSLASTEnsA JALKOJA.... TEKEVÄTKÖ asventistit niin `? EIVÄT benkku

• Anonyymi

Ja jos syö jaloillaan, niin se sellaista sohimista ettei siinä ennätä edes nähdä mitä suuhunsa laittaa.

• Anonyymi

Juutalaisuuteen ja valejuutalaisuuteen (adventismmiin) kuluu opinmukainen ruoka.
      Adventistit ja juutalaiset eivät syö sianlihaa.

• Anonyymi

Etkä sinä ole kristitty.

• Anonyymi

Olen uskonnoton.
      Mitkään kuvitteelliset jumalat eivät liikuta minua.
      Maailmankaikkeutta ei ole luonut mikään parrakas urospuolinen olento. Siihen tehtävään se on täysin kykenemätön.
      Tietämyksemme avaruudesta lisääntyy, ei sieltä pilkistä mitään jumalaan viittaavaa.
      Eihän sitä tiedä, jos vaikka tämä lymyilisi Kuun takana.
      Mutta miksi?

• Anonyymi

"Maailmankaikkeutta ei ole luonut mikään parrakas urospuolinen olento. Siihen tehtävään se on täysin kykenemätön."

Mitä ihmettä sekoilet? Raamattu ei sano Jumalaa parrakkaaksi, ei urospuoliseksi, eikä edes olennoksi. Kyllä nyt on sinulta mennyt puurot ja vellit sekaisin! Olet luullut keskiaikaisia jumala-kuvia oikeiksi! 🤣 Et siis ole tutustunut Raamattuun itse vaan puhut muitten kuvitelmista. Teetkö niin myös silloin kun luet tietoa avaruudesta?

• Anonyymi

Aivopierusi ei meitä hetkauta.

• Anonyymi

Vegetarismiin kuuluu kasvisruoka ja kasvisvalmisteet. Ja monet vegetaristit ovat lukeneet Vogelin tai Waerlandin kirjoja. Onko valittamista!

Evoluutionistit taas lukevat kreationistien sivuja ja ateistit lukevat uskovaisten keskusteluja. Miksi? Eikö omat kirjat riitä?

Kuinkahan moni kreationisti viitsii lukea evoluutionistien sivuja, tai kuinka moni adventisti on kiinnostunut ateistien kirjoituksista? Tuskin kukaan!

Intiassa lienee miljardi kasvissyöjää. Hyvin pärjäävät.

Eiköhän syynä siihen miksi monet tehtaat tekevät kasviksista lihatuotteiden korvikkeita, ole se että saisivat lihansyöjistä kasvissyöjiä? Eiväthän he halua kasvissyöjistä lihansyöjiä, silloinhan tuotteilla ei olisi enää menekkiä.

Alunperinkin tarkoitus oli saada lihansyöjiä kasvissyöjiksi. Siksi adventistit olivat hyvillään voidessaan tarjota kasvismakkaraa lihansyöjille. Nykyään kasvissyöjiä on niin paljon, että varmaan yhdeksän nakkia kymmenestä menee muiden kuin adventistien suuhun.

Miksi aloitteen tekijä ei ihmettel, että kaikki eivät syö hapankaalia? Sekin on monen terveydestään kiinnostuneen herkkua, ja sitä paitsi sikakaalin näköistä.

• Anonyymi

"Kuinkahan moni kreationisti viitsii lukea evoluutionistien sivuja, tai kuinka moni adventisti on kiinnostunut ateistien kirjoituksista? Tuskin kukaan!"

Luulisi, että kiinnostus evoluutioteoriaan lakkaa viimeistään siinä kohtaa, kun selviää, ettei kyse ole totuudesta vaan teoriasta, joka on täynnä oletuksia ja selittämättömiä aukkoja. Toisaalta, jos lukee tarpeeksi Raamatun historiaa, käy ilmi, että sama pätee myös Raamattuun. Se on täynnä oletuksia ja selittämättömiä aukkoja.

Jos ihminen (lue: adventisti) on kiinnostunut vain omasta navastaan (lue: adventismista), niin siinä on jotakin vakavasti pielessä. Minä olen kiinnostunut ihmisistä, en siitä, keitä he esittävät olevansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kuinkahan moni kreationisti viitsii lukea evoluutionistien sivuja, tai kuinka moni adventisti on kiinnostunut ateistien kirjoituksista? Tuskin kukaan!"

Luulisi, että kiinnostus evoluutioteoriaan lakkaa viimeistään siinä kohtaa, kun selviää, ettei kyse ole totuudesta vaan teoriasta, joka on täynnä oletuksia ja selittämättömiä aukkoja. Toisaalta, jos lukee tarpeeksi Raamatun historiaa, käy ilmi, että sama pätee myös Raamattuun. Se on täynnä oletuksia ja selittämättömiä aukkoja.

Jos ihminen (lue: adventisti) on kiinnostunut vain omasta navastaan (lue: adventismista), niin siinä on jotakin vakavasti pielessä. Minä olen kiinnostunut ihmisistä, en siitä, keitä he esittävät olevansa.

Valheesi ei meitä hetkauta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valheesi ei meitä hetkauta.

Kerro ihmeessä, mikä kommentissani on valhetta. Jos et siihen pysty, olet vain suunsoittaja.

• Anonyymi

Syömistä ei vain pidä sekoittaa uskontoon eikä Raamattuun. Syöt tai et se ei lähennä sinua Jumalaan ja Paavali tosin sanoi että jos joku on uskossaan heikko eikä syö lihaa, niin turha on tämän omatuntoa soimatta ja voi oll hänen seurassaan syömättä ja pitääkin olla.

Joskin sellainen välttämätön ja ainut määräys pakanoille on annettu mitä heidän pitää noudattaa uskossaan on että eivät syö verta, lihaa, josta veri ei ole laskettu ja välttävät haureutta. Mitään muuta ei pidä sotkea uskoon ja tehdä siitä omavanhurskautta ja tekohurskautta.

Joten voimme syödä siten kuten tahdomme ja tietenkin muutoin ilman uskontoa on hyvä syödä siten että ei ole liikkuva mätisäkki.

• Anonyymi

"Joskin sellainen välttämätön ja ainut määräys pakanoille on annettu mitä heidän pitää noudattaa uskossaan on että eivät syö verta, lihaa, josta veri ei ole laskettu ja välttävät haureutta. Mitään muuta ei pidä sotkea uskoon ja tehdä siitä omavanhurskautta ja tekohurskautta."

Tuollainenkin on annettu mutta liittyen mihin? Epäjumalille uhrattuun lihaan. Luepas jakeiden asiayhteys.

• Anonyymi

Ei pidä väitteesi paikkaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Joskin sellainen välttämätön ja ainut määräys pakanoille on annettu mitä heidän pitää noudattaa uskossaan on että eivät syö verta, lihaa, josta veri ei ole laskettu ja välttävät haureutta. Mitään muuta ei pidä sotkea uskoon ja tehdä siitä omavanhurskautta ja tekohurskautta."

Tuollainenkin on annettu mutta liittyen mihin? Epäjumalille uhrattuun lihaan. Luepas jakeiden asiayhteys.

Missä meillä on epäjumalille uhrattua lihaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä meillä on epäjumalille uhrattua lihaa?

Ei Raamattua kirjoitettu sinulle vaan kirjoitusajankohtansa ihmisille parisentuhatta vuotta sitten.

• Anonyymi

Onhan se jalkojen pesu adventisteilla sinällään raamattuun perustuva kun sellainen tapahtuma löytyy raamatusta mutta on tietysti kysymys tarviiko se edeltää jokaista ehtoollisen viettoa kuten adventisteilla.

• Anonyymi

Se on Jeesuksen käsky.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on Jeesuksen käsky.

Se oli juutalainen tapa, jonka Jeesus käänsi aivan toisinpäin, että hän pesi opetuslapsten jalat, vaikka he olivat velvolliset pesemään Hänen jalkansa. Jeesus ei siinä käskenyt noudattaa mitään juutalaisten tapoja, vaan osoitti sen että ne pyrkivät vain erottelemaan ihmisiä eikä niitä noudateta siten kuten juutalaiset noudattaa. Eikä varsinkaan pakanoiden pidä niitä noudattaa. Aivan kuten sapattikin. Se on valejuutalaisuutta ja valheveljeyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on Jeesuksen käsky.

Ei Jeesus käskenyt meitä pesemään kenenkään jalkoja vaan hän antoi opetuslapsille esimerkin siitä, miten esim. voidaan nöyrtyä toisten palvelijaksi. Sinä voit toimia samoin vaikkapa pesemällä naapurisi auton...kesällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se oli juutalainen tapa, jonka Jeesus käänsi aivan toisinpäin, että hän pesi opetuslapsten jalat, vaikka he olivat velvolliset pesemään Hänen jalkansa. Jeesus ei siinä käskenyt noudattaa mitään juutalaisten tapoja, vaan osoitti sen että ne pyrkivät vain erottelemaan ihmisiä eikä niitä noudateta siten kuten juutalaiset noudattaa. Eikä varsinkaan pakanoiden pidä niitä noudattaa. Aivan kuten sapattikin. Se on valejuutalaisuutta ja valheveljeyttä.

"Eikä varsinkaan pakanoiden pidä niitä noudattaa. Aivan kuten sapattikin. Se on valejuutalaisuutta ja valheveljeyttä."

Kaiki muuten oikein mutta tuota sinulta lainaamaani ei löydy mistään kohtaa Raamatusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eikä varsinkaan pakanoiden pidä niitä noudattaa. Aivan kuten sapattikin. Se on valejuutalaisuutta ja valheveljeyttä."

Kaiki muuten oikein mutta tuota sinulta lainaamaani ei löydy mistään kohtaa Raamatusta.

Pelastus on juutalaisista´´ Raamattu benkku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on Jeesuksen käsky.

Raamattu ei liitä ehtoolliseen jalkojen pesua.

• Anonyymi

Adventistit ovat tehneet jalkojen pesusta rituaalin, se ei ole Jeesuksen sanojen sisältö.
      Näistä opeista adventistit eivät voi luopua, tai edes niitä kyseenalaistaa, koska se olisi Ellen G. Whiten profetaalisen aseman kyseenalaistamista.
      Silloinhan adventismi alkaisi romahtamaan sisältä päin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe