Hei, olen 11v. Yksi alahampaistani heiluu. Heiluu erittäin paljon: saisin sen nyt irti täysin ongelmitta. Mutta en uskalla irrottaa sitä, koska en tiedä onko kyseinen hammas rauta- vai maitohammas.
Hammaslääkäri on huomautellut minua huonosta suuhygieniasta. En yleensä jaksa pestä hampaitani. Viikossa pesen max. 7kertaa. Hampaiden pinnalla ( ala- ja yläetuhampaiden) pinnalla näkyy selvästi keltaista likaa. Lisäksi alaetuhampaiden "sisäpuolella/takana" eli suun puolella on paksu keltainen likakerros.
Ja 11-vuotiaallahan on normaalia, että viimeiset hampaat vielä vähitellen irtoaa, mutta kun suuni tilanne on melko heikko, en osaa arvioida onko heiluva hammas maitohammas vai rautahammas.
Hammas on niin irti, että jos sitä sormella liikuttaa, sen alle näkee vähän. Ja hampaan alapuolella näkyy juuri. Onkohan rautahammas kyseessä?
Tarvitsen apuja!
Yksi hammas heiluu
6
301
Vastaukset
- Anonyymi
Lisäksi hammaslääkäri on kertonut(1kk sitten) että suussani on ientulehdus jonka voi vielä pysäyttää tehostamalla hampaiden harjausta.
- Anonyymi
(Ap)
- Anonyymi
irti mikä irti, nykäset itse pois ja pidät jäljelläolevista parempaa huolta, ennen muinoin rippilahjaksi annettiin tekarit
- Anonyymi
Jos 11-vuotiaana on noin huonot hampaat ja suunhoito.Niin veikkaan että aikuisena ja nuorena aikuisenaon ei ole omia hampaita suussa.Mutta onneks uusia hampaita voi istuttaa suuhun kun omat hampaat irronneet.
- Anonyymi
No hätä🙋♂️🙋♂️. Kylmästi vain irrotin, alta tupsahtikin rautahampaan alku. :) 🙌🦷
- Anonyymi
11v toimii immuunijärjestelmä ja mitään oireita ei ilmene vaikka hampaat mätii suuhun ? toista se on vanhoilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232608- 1351984
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151311Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631296En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771151HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio281151- 961133
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351132Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451099Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841068