Pyhät tuomiot tulevat - (Sanan) ilmoitukset täyttyvät (1)

Anonyymi-ap

Pyhät tuomiot tulevat, (Sanan) ilmoitukset täyttyvät (1)

(S24 Kristinuskon foorumit)


1) Jumalattomuus maksimoituu loppua kohden
------------------------------------------------------

Mitä pidemmälle aika kuluu, sitä kiihtyvämmällä mallilla joka lajin jumalattomuus, vääryys, moraalittomuus kukoistaa. Kuin rikkaruohopelto? Kuin haiseva kaatopaikka, likatunkio, väkivallan viidakko. . . Onneksi Jumala uskoi meille Sanansa, Jeesuksen. Valoksi. Kaikille, jotka tahtovat ymmärtää.
• "Minä olen maailman valkeus, joka minua seuraa ei pimeydessä vaella.." ( Joh 8:12)

Sekä Herramme Jeesus, kuin myös apostolit, ja lopuksi apostoli Johannes Ilmestyskirjan sanomassa
-- he kaikki tuovat esille sen, että pahuus lisääntyy loppua kohden. Siksi viisas valmistaa itsensä. ( Matteus 24., Markus 13., ja Luukas 21. luvut = Jeesus)

• "Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut. " ( 1 Kor 10:11)

Pilkkaaminen kukoistaa? ( 2 Piet 3:3)
• "Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."


2) Miksei Jumala tee mitään? Missä Jumala oli kun kauheutta tapahtui?
----------------------------------------------------------------------------------

Vaikka monet ihmiset eivät usko elävään Jumalaan, niin kun jotakin pahaa tapahtuu, he kysyvät:
• Missä Jumala oli, miksei Hän tehnyt mitään?

Kun ihmiset eivät pienessäkään määrin tottele Jumalan Sanaa: Älä tapa, älä varasta, älä tee huorin, älä panettele, älä himoitse.... Niin Jumalaa vaaditaan vastuulliseksi ihmisten pahoihin tekoihin!

Toki, kun onnettomuuksia ja tragedioita syntyy, herää kysymys: Miksei Jumala varjellut, estänyt? Elämä ei aina anna vastauksia. . .


3) Kyllä Jumala toimii, toteuttaa ennalta ilmoitetut asiat!
------------------------------------------------------------------

Kun ihmiset huokailevat, miksei Jumala toimita tuomioita pahuuden ylitse, Sana valaisee. Hän toimii, omassa aikataulussaan ja järjestyksessään. Paavali lausui, Apt 17:31

• "Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."


4) Jumalan pyhät tuomiot ja niiden järjestys?
--------------------------------------------------------

Erittäin tavalliseksi nähty ilmiö on, että monet ns. kristityt ovat hanakoita tuomitsemaan pakanatason ihmisiä. Niitä, joilla ei uskoa. Kun pahuus ja riettaus kasvaa, moni kristittykin on valmis ryhtymään "omatekoiseksi tuomariksi", mutta? On kaiketi unohtanut sen JÄRJESTYKSEN, jonka Sana selvästi ilmoittaa:
( 1 Piet 4:17-18, 1 Kor 5:13)

• "Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset? Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"

Aloitus jatkuu...

33

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Pyhät tuomiot tulevat, (Sanan) ilmoitukset täyttyvät (1)


      5) Tuomiot alkavat Jumalan huoneesta...
      ----------------------------------------------

      Kun Sanan ilmoittamat lopunajan tuomiot lankeavat pahuuden ja jumalattomuuden ylitse, ne eivåt ala ns. "pahimmasta paikasta". Vaan? Herran kansan synneistä, epäpuhtauksista....

      Jokainen uskova tarvitsee jokapäiväistä puhdistusta, niinkuin pidämme kehommekin puhtaana. (2 Tim 2:19-21)

      Ei ole yhtä ainoaa täydellistä uskovaa! Mutta Jumalan edessä voidaan saavuttaa tila, jossa Jumalalle ei ole "nuhteita". ( Apt 24:16, 1 Joh 3:21, Room 5:1)

      Jeesuksella oli aikanaan kaksi (2) seurakuntaa Vähä-Aasiassa, joille ei ollut NUHTEITA: Smyrnan ja Fladelfian seurakunnat ( Ilm 2:8-11, 3:7-13). Toisille seurakunnille (5) oli erilaisia nuhteita ja varoituksia.

      Jumala aloittaa puhdistuksen, puhdistavat toimenpiteensä puhtaammasta päästä. Niinkuin järkevä tai ammattimainen siivoojakin? Vasta lopuksi edetään pahimpiin lika-ja pöpöpesäkkeisiin, ja viimeiseksi viedään roskat ja jätteet. Näin myös Jumala, Sanassaan ilmoittaa.
      • ensin Herran omat "tutkitaan"
      • sitten heidät merkataan ( Hes 9:4, Ilm 9:4, Ilm 7:3)
      • Jumalan sinetillä varustettuja suojellaan
      • sitten pyhät tuomiot alkavat, Jumalan huoneesta... ( Hes 9:5-6, Jer 25:29. Ilm 9:4)

      Joku kysyy, miksi näIn?

      Siksi, että eivät kaikki, jotka sanovat: Herra, Herra ole Jumalan seuraajia, Hänen kansansa väkeä. Eivät kaikki uskoviksi itseään nimittävät ole pyhittäneet elämäänsä Jumalalle! On tapauskovia, nimikristittyjä, valheveljiä, harhaopettajia, tekopyhiä, ulkokultaisia, salasynneissä olevia, julkisynneissä Jumalan nimeä häpäiseviä!

      Ja arveliko joku - ettei Jumala tekisi puhdistusta? Sellainen oletus oli ja on petollista.

      Jumala puhdistaa kansansa. Karsii pois kuolleet oksat, erottaa vehnät ja lusteet (=valhevehnä).
      (2 Tess 2. luku) Kuka voisi vakuuttaa, ettei ole ajatellut pahoja ajatuksia? Sanonut sanoja? Ollut väärässä asenteessa, kateellinen, katkera, kylmäkiskoinen, jne.

      "Herra, minä tunnustan sinun totuutesi valossa,
      että olen tehnyt syntiä ajatuksin ja sanoin,
      teoin ja laiminlyönnein.
      Minun tulisi rakastaa sinua,
      Jumalani ja Vapahtajani, yli kaiken,
      mutta olen rakastanut itseäni enemmän kuin sinua.
      Sinä olet antanut minulle lähimmäisen,
      että rakastaisin häntä niin kuin itseäni.
      Olen kuitenkin ollut itsekäs
      ja käteni on ollut hidas auttamaan.
      Sen tähden käyn eteesi
      ja tunnustan syntini ja syyllisyyteni.
      Tuomitse minut, Jumala,
      mutta älä hylkää minua.
      Minulla ei ole mitään muuta pakopaikkaa,
      kuin sinun sanomaton laupeutesi."


      6) Jumalan tuli koettele, Hän puhdistaa pyhän temppelinsä! ( 1 Kor 3:11-16)
      ------------------------------------------------------------------------

      • "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. "
      • "Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi."
      • "Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette."

      Jumalan pyhä "tuli" koettelee Herran kansan. Jonka "rakennus" (elämä) ei tulta kestä, palaa. Pyässä tulessa eivät kestä valheet ja saasteet.

      Kuitenkin, jos joku pysyy kiinni Jeesuksen Kristuksen hankkimassa armossa ja ristin työn sovituksessa, hänelläkin on iankaikkisen elämän toivo.

      Jumalan puhdistuksen perästä erottuvat pyhät ja pahat, uskolliset Herran seuraajat ja muotomenojen harjoittajat. Kristuksen morsian puhdistetään ja pyhitetään, Jumalalle kunniaksi.

      Vastt tämän perästä ova vuorossa ne Jumalan toimenpiteet; tuomiot - jotka kohtaavat tämän maailman jumalattomuutta. ( Niistä seuraavassa, osa 2)

    • Anonyymi

      Aloitus todistaa että uskonnollisuus on mielenvikaisuutta.

      • Anonyymi

        Kommenttisi todistaa - hm- että - jääköön sanomatta.
        Lukijan taso ei aina ylety käsittämään, mutta ei voi kauhalla vaatia, jos on....


      • Anonyymi

        Kukaan järkevä ei toimi joidenkin linkkien perässä.


      • Anonyymi

        Mitä lajia mielenvikaisuutta sulla on todettu? Jos et ymmärrä lukemaasi?


      • Anonyymi

        Ny meni pieleen ennustus. Mutta jotakin häiriötä on täytynyt olla sillä tyypillä, joka tuikkasi tuleen se Rautjärven kirkon...


      • Anonyymi

        Uskonnollisuus on sitä ja tätä?
        Mutta aloitus ei todista yhtään mitään. Puoleen eikä toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ny meni pieleen ennustus. Mutta jotakin häiriötä on täytynyt olla sillä tyypillä, joka tuikkasi tuleen se Rautjärven kirkon...

        Kukaan ei ole todistanut, että Rautjärven kirkon (epäillyllä) tyypillä olisi ollut jotakin uskontoon liittyvää häiriötä! Mutta häiriötä varmaan.


    • Anonyymi

      Ilm.21:2 Ja pyhän kaupingin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettua niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ilm.21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kanssansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssansa, heidän Jumalansa. Ilm.21:10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä. Hebr.12:22

    • Anonyymi

      Ilm.21:2 Biblia (1776) Ja minä Johannes näin pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin astuvan alas taivaasta, Jumalalta valmistetun, niinkuin morsiamen kaunistetun hänen miehellensä.

      • Anonyymi

        Sekin aika tulee, ja silloin Kristuksen morsian on sellainen, jollaiseksi se on tarkoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin aika tulee, ja silloin Kristuksen morsian on sellainen, jollaiseksi se on tarkoitettu.

        Kyllä se tulee, kun Jumala toimittaa pyhä tuomiot ja puhdistaa kansansa:


    • Anonyymi

      "Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se (Jeesus) jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi." ( Apt 10:42)

    • Anonyymi

      Jumala puhdistaa kansansa, uskovien rivit - ne ovat pyhät tuomiot. Jumalan kädestä, ei ihmisten hankkeista.

    • Anonyymi

      Jumalan logiikka on ymmärrettävä. Kaikki oikeassa järjestyksessä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Uskoivatpa ihmiset tai eivät, niin Jumala täyttää ja toteuttaa Sanansa ilmoitukse maan päällä.

    • Anonyymi

      Taas kerran pieleen !

      Aloittaja ei ymmärrä edes tämän Raamatunpaikan todellista sanomaa !

      • "Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset? Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"

      Tämä EI PUHU lopunajasta uskovien kohdalla !

      Sen tuomion alkaminen uskovan kohdalla alkaa heti uudestisyntymästä !

      • Anonyymi

        KYllä se vain puhuu Jumalan tuomioista.
        Ja siitä, että ne alkavat Jumalan oman kansan syntien puhdistamisesta.

        Kyllä aloittaja on perillä asioista. Kokonaisuuksista.

        Mutta toki ? Jos joku uskova on tuudittautunut sellaiseen, että
        "kerran pelastettu - aina pelastettu" eikä valvo ja rukoile,
        ja eksyy niin ja näin?
        - Toki sellainen tyyppi pelkää Jumalan pyhiä toimenpiteitä.
        Ne, joilal asiat kunnossa - valkeudessa - voivat olla rauhassa.


      • Anonyymi

        Aloittaja ei ymmärrä edes tämän Raamatunpaikan todellista sanomaa !


        No, kerropas miten syvällisesti sinä itse ymmärrät Raamattua?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei ymmärrä edes tämän Raamatunpaikan todellista sanomaa !


        No, kerropas miten syvällisesti sinä itse ymmärrät Raamattua?

        Jokaikisen uudestisyntyneen uskovan tulisi ymmärtää tuo kyseinen Raamatun paikka ja sen sanoma jokaiselle uudestisyntyneelle uskovalle, jo pelkästä omasta kokemuksesta.

        Ja pidempään uskossa olleiden vielä paljon syvemmin !

        Joten miksi siis aloittaja sekoittaa sen lopunajan tuomioihin ?

        Sitä voimme kysyä !


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaikisen uudestisyntyneen uskovan tulisi ymmärtää tuo kyseinen Raamatun paikka ja sen sanoma jokaiselle uudestisyntyneelle uskovalle, jo pelkästä omasta kokemuksesta.

        Ja pidempään uskossa olleiden vielä paljon syvemmin !

        Joten miksi siis aloittaja sekoittaa sen lopunajan tuomioihin ?

        Sitä voimme kysyä !

        Olet ainoa joa ei ymmärrä aloitusta.
        Joka kysyy, ei vielä YMMÄRRÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ainoa joa ei ymmärrä aloitusta.
        Joka kysyy, ei vielä YMMÄRRÄ!

        Muut vain eivät näköjään näe pahoja virheitä ja vääriä yhdistelyjä !

        Siitä nyt on kyse !

        Eli tästä:

        Aloittaja ei ymmärrä edes tämän Raamatunpaikan todellista sanomaa !

        • "Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset? Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"

        Tämä EI PUHU lopunajasta uskovien kohdalla !

        Sen tuomion alkaminen uskovan kohdalla alkaa heti uudestisyntymästä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaikisen uudestisyntyneen uskovan tulisi ymmärtää tuo kyseinen Raamatun paikka ja sen sanoma jokaiselle uudestisyntyneelle uskovalle, jo pelkästä omasta kokemuksesta.

        Ja pidempään uskossa olleiden vielä paljon syvemmin !

        Joten miksi siis aloittaja sekoittaa sen lopunajan tuomioihin ?

        Sitä voimme kysyä !

        5) Tuomiot alkavat Jumalan huoneesta...
        ----------------------------------------------

        Kun Sanan ilmoittamat lopunajan tuomiot lankeavat pahuuden ja jumalattomuuden ylitse, ne eivåt ala ns. "pahimmasta paikasta". Vaan? Herran kansan synneistä, epäpuhtauksista....

        Jokainen uskova tarvitsee jokapäiväistä puhdistusta, niinkuin pidämme kehommekin puhtaana. (2 Tim 2:19-21)

        Ei ole yhtä ainoaa täydellistä uskovaa! Mutta Jumalan edessä voidaan saavuttaa tila, jossa Jumalalle ei ole "nuhteita". ( Apt 24:16, 1 Joh 3:21, Room 5:1)

        Jeesuksella oli aikanaan kaksi (2) seurakuntaa Vähä-Aasiassa, joille ei ollut NUHTEITA: Smyrnan ja Fladelfian seurakunnat ( Ilm 2:8-11, 3:7-13). Toisille seurakunnille (5) oli erilaisia nuhteita ja varoituksia.

        Jumala aloittaa puhdistuksen, puhdistavat toimenpiteensä puhtaammasta päästä. Niinkuin järkevä tai ammattimainen siivoojakin? Vasta lopuksi edetään pahimpiin lika-ja pöpöpesäkkeisiin, ja viimeiseksi viedään roskat ja jätteet. Näin myös Jumala, Sanassaan ilmoittaa.
        • ensin Herran omat "tutkitaan"
        • sitten heidät merkataan ( Hes 9:4, Ilm 9:4, Ilm 7:3)
        • Jumalan sinetillä varustettuja suojellaan
        • sitten pyhät tuomiot alkavat, Jumalan huoneesta... ( Hes 9:5-6, Jer 25:29. Ilm 9:4)

        Joku kysyy, miksi näIn?

        Siksi, että eivät kaikki, jotka sanovat: Herra, Herra ole Jumalan seuraajia, Hänen kansansa väkeä. Eivät kaikki uskoviksi itseään nimittävät ole pyhittäneet elämäänsä Jumalalle! On tapauskovia, nimikristittyjä, valheveljiä, harhaopettajia, tekopyhiä, ulkokultaisia, salasynneissä olevia, julkisynneissä Jumalan nimeä häpäiseviä!

        Ja arveliko joku - ettei Jumala tekisi puhdistusta? Sellainen oletus oli ja on petollista.

        Jumala puhdistaa kansansa. Karsii pois kuolleet oksat, erottaa vehnät ja lusteet (=valhevehnä).
        (2 Tess 2. luku) Kuka voisi vakuuttaa, ettei ole ajatellut pahoja ajatuksia? Sanonut sanoja? Ollut väärässä asenteessa, kateellinen, katkera, kylmäkiskoinen, jne.

        "Herra, minä tunnustan sinun totuutesi valossa,
        että olen tehnyt syntiä ajatuksin ja sanoin,
        teoin ja laiminlyönnein.
        Minun tulisi rakastaa sinua,
        Jumalani ja Vapahtajani, yli kaiken,
        mutta olen rakastanut itseäni enemmän kuin sinua.
        Sinä olet antanut minulle lähimmäisen,
        että rakastaisin häntä niin kuin itseäni.
        Olen kuitenkin ollut itsekäs
        ja käteni on ollut hidas auttamaan.
        Sen tähden käyn eteesi
        ja tunnustan syntini ja syyllisyyteni.
        Tuomitse minut, Jumala,
        mutta älä hylkää minua.
        Minulla ei ole mitään muuta pakopaikkaa,
        kuin sinun sanomaton laupeutesi."


        6) Jumalan tuli koettele, Hän puhdistaa pyhän temppelinsä! ( 1 Kor 3:11-16)
        ------------------------------------------------------------------------

        • "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. "
        • "Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi."
        • "Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette."

        Jumalan pyhä "tuli" koettelee Herran kansan. Jonka "rakennus" (elämä) ei tulta kestä, palaa. Pyässä tulessa eivät kestä valheet ja saasteet.

        Kuitenkin, jos joku pysyy kiinni Jeesuksen Kristuksen hankkimassa armossa ja ristin työn sovituksessa, hänelläkin on iankaikkisen elämän toivo.

        Jumalan puhdistuksen perästä erottuvat pyhät ja pahat, uskolliset Herran seuraajat ja muotomenojen harjoittajat. Kristuksen morsian puhdistetään ja pyhitetään, Jumalalle kunniaksi.

        Vasta tämän perästä ovat vuorossa ne Jumalan toimenpiteet; tuomiot - jotka kohtaavat tämän maailman jumalattomuutta. ( Niistä seuraavassa, osa 2)


        ------------

        Siis vahvistus aloitukseen. SANAN mukaan Jumala aloittaa puhdistavat tuomiot, eli toimenpiteet seurakunnan, eli Jeesusta tunnustavien keskeltä.

        Sitä vailaisee Hes 9. luvun teksti.

        Joka ei tunne Raamatun kokonaisuutta, vaan on jumittunut yhteen jakeeseen, menee harhaan.

        Lopunajan tuomiot siis alkavat "jumalan huoneesta". 1 Piet 4_17

        Enemmän on uskottava Herran apostolia Pietaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut vain eivät näköjään näe pahoja virheitä ja vääriä yhdistelyjä !

        Siitä nyt on kyse !

        Eli tästä:

        Aloittaja ei ymmärrä edes tämän Raamatunpaikan todellista sanomaa !

        • "Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset? Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"

        Tämä EI PUHU lopunajasta uskovien kohdalla !

        Sen tuomion alkaminen uskovan kohdalla alkaa heti uudestisyntymästä !

        Puhdistaminen ei siis ala uskovien kohdalla vasta lopunajassa !

        Se käynnistyy uudestisyntymästä jokaikisen kohdalla ja sen tulisi sitten jatkua uskovan luonnolliseen kuolemaan asti !

        Mutta aloittaja siis siirsi sen tapahtuvaksi vasta lopun ajassa, yhdistäessään tuon Raamatunpaikan lopun ajan ennustuksiin / profetioihin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhdistaminen ei siis ala uskovien kohdalla vasta lopunajassa !

        Se käynnistyy uudestisyntymästä jokaikisen kohdalla ja sen tulisi sitten jatkua uskovan luonnolliseen kuolemaan asti !

        Mutta aloittaja siis siirsi sen tapahtuvaksi vasta lopun ajassa, yhdistäessään tuon Raamatunpaikan lopun ajan ennustuksiin / profetioihin !

        Oletpas pihalla.
        Kun lopunajan Jumalan pyhät tuomiot käynnistyvät,
        niin ensin Herra puhdistaa seurakunnan, siis Kristuksen morsiamen.

        Ja vasta sitten toimeenpiteet etenevät.

        1 Piet 4:17, sanoo "tuomiot alkavat Jumalan huoneesta," siis uskovien keskeltä.

        Osaisitko lukea, vai onko lukutaito kadonnut?


        5) Tuomiot alkavat Jumalan huoneesta...
        ----------------------------------------------

        Kun Sanan ilmoittamat lopunajan tuomiot lankeavat pahuuden ja jumalattomuuden ylitse, ne eivåt ala ns. "pahimmasta paikasta". Vaan? Herran kansan synneistä, epäpuhtauksista....

        Jokainen uskova tarvitsee jokapäiväistä puhdistusta, niinkuin pidämme kehommekin puhtaana. (2 Tim 2:19-21)

        Ei ole yhtä ainoaa täydellistä uskovaa! Mutta Jumalan edessä voidaan saavuttaa tila, jossa Jumalalle ei ole "nuhteita". ( Apt 24:16, 1 Joh 3:21, Room 5:1)

        Jeesuksella oli aikanaan kaksi (2) seurakuntaa Vähä-Aasiassa, joille ei ollut NUHTEITA: Smyrnan ja Fladelfian seurakunnat ( Ilm 2:8-11, 3:7-13). Toisille seurakunnille (5) oli erilaisia nuhteita ja varoituksia.

        Jumala aloittaa puhdistuksen, puhdistavat toimenpiteensä puhtaammasta päästä. Niinkuin järkevä tai ammattimainen siivoojakin? Vasta lopuksi edetään pahimpiin lika-ja pöpöpesäkkeisiin, ja viimeiseksi viedään roskat ja jätteet. Näin myös Jumala, Sanassaan ilmoittaa.
        • ensin Herran omat "tutkitaan"
        • sitten heidät merkataan ( Hes 9:4, Ilm 9:4, Ilm 7:3)
        • Jumalan sinetillä varustettuja suojellaan
        • sitten pyhät tuomiot alkavat, Jumalan huoneesta... ( Hes 9:5-6, Jer 25:29. Ilm 9:4)

        Joku kysyy, miksi näIn?

        Siksi, että eivät kaikki, jotka sanovat: Herra, Herra ole Jumalan seuraajia, Hänen kansansa väkeä. Eivät kaikki uskoviksi itseään nimittävät ole pyhittäneet elämäänsä Jumalalle! On tapauskovia, nimikristittyjä, valheveljiä, harhaopettajia, tekopyhiä, ulkokultaisia, salasynneissä olevia, julkisynneissä Jumalan nimeä häpäiseviä!

        Ja arveliko joku - ettei Jumala tekisi puhdistusta? Sellainen oletus oli ja on petollista.

        Jumala puhdistaa kansansa. Karsii pois kuolleet oksat, erottaa vehnät ja lusteet (=valhevehnä).
        (2 Tess 2. luku) Kuka voisi vakuuttaa, ettei ole ajatellut pahoja ajatuksia? Sanonut sanoja? Ollut väärässä asenteessa, kateellinen, katkera, kylmäkiskoinen, jne.

        "Herra, minä tunnustan sinun totuutesi valossa,
        että olen tehnyt syntiä ajatuksin ja sanoin,
        teoin ja laiminlyönnein.
        Minun tulisi rakastaa sinua,
        Jumalani ja Vapahtajani, yli kaiken,
        mutta olen rakastanut itseäni enemmän kuin sinua.
        Sinä olet antanut minulle lähimmäisen,
        että rakastaisin häntä niin kuin itseäni.
        Olen kuitenkin ollut itsekäs
        ja käteni on ollut hidas auttamaan.
        Sen tähden käyn eteesi
        ja tunnustan syntini ja syyllisyyteni.
        Tuomitse minut, Jumala,
        mutta älä hylkää minua.
        Minulla ei ole mitään muuta pakopaikkaa,
        kuin sinun sanomaton laupeutesi."


        6) Jumalan tuli koettele, Hän puhdistaa pyhän temppelinsä! ( 1 Kor 3:11-16)
        ------------------------------------------------------------------------

        • "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. "
        • "Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi."
        • "Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette."

        Jumalan pyhä "tuli" koettelee Herran kansan. Jonka "rakennus" (elämä) ei tulta kestä, palaa. Pyässä tulessa eivät kestä valheet ja saasteet.

        Kuitenkin, jos joku pysyy kiinni Jeesuksen Kristuksen hankkimassa armossa ja ristin työn sovituksessa, hänelläkin on iankaikkisen elämän toivo.

        Jumalan puhdistuksen perästä erottuvat pyhät ja pahat, uskolliset Herran seuraajat ja muotomenojen harjoittajat. Kristuksen morsian puhdistetään ja pyhitetään, Jumalalle kunniaksi.

        Vasta tämän perästä ovat vuorossa ne Jumalan toimenpiteet; tuomiot - jotka kohtaavat tämän maailman jumalattomuutta. ( Niistä seuraavassa, osa 2)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhdistaminen ei siis ala uskovien kohdalla vasta lopunajassa !

        Se käynnistyy uudestisyntymästä jokaikisen kohdalla ja sen tulisi sitten jatkua uskovan luonnolliseen kuolemaan asti !

        Mutta aloittaja siis siirsi sen tapahtuvaksi vasta lopun ajassa, yhdistäessään tuon Raamatunpaikan lopun ajan ennustuksiin / profetioihin !

        Yksilöuskovien jatkuva puhdistus ja pyhitys on

        ERI ASIA

        kuin se, mitä lopunajalla Herra tekee.
        Toimittaa kristuksen seurakunnan = "jumalan huoneen" puhdistavat tuomiot.

        Erottaa vehnän ja lusteen.

        Ei pidä sotkea kaikkia asioita. Eikä tuputtaa jotakin yhden jakeen oppia.
        Raamattu on kokonaisuus.


    • Anonyymi

      Jes.64:10 Biblia (1776) Sinun pyhyytes kaupungit ovat hävitetyt, Zion on autioksi tehty ja Jerusalemi on kylmillä.

    • Anonyymi

      Jumalan tuomiot ovat puhdistavia toimenpiteitä. Siksi Hän aloittaa puhdistuksen ja siivouksen niist, jotka kristityiksi nimeävät itsensä.

      Ja aihetta on? ILmestyskirjan luvut 2-3 kertoo seitsemästä Vähä-Aasian seurakunnasta. Jeesuksen paimenkirjeistä niille.

      Vain kaksi (2) oli "nuhteetonta" Herran silmissä. Smyrnan ja Fialdelfian srk.

      Viisi muuta (5) sai ankariakin nuhteita Herralta.

      Olettehan tutustuneet?

      Puhdistusta oli tarpeen! Silloin?

      Luuliko joku ettei tänä jumalattomana luopumuksen aikana Herran seuraajien riveissä tarvittaisi puhdistusta? Puhdistavia Jumalan toimenpiteitä, synnin tuomioita?

      Jos niin luulit, et tunne Pyhän Jumalan asiaa!

      Hän on armollinen ja armahtaa. Katuvia.

      Mutta toisten päällä pysyy Hänen Pyhä Vihansa.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe