https://www.is.fi/perhe/art-2000009281346.html
En yhtään sano tuosta lapsikatraasta mutta pakko sanoa että jos on kalliita lemmikkejä, aikuisella lapsella n.200 euroa kk maksava harrastus, omakotitalo(josta velkaa ja kuluja rutosti verrattuna että ostaisi isohkon kerrostalo- tai rivitaloasunnon jonka kulut paljon pienemmät ja ei tule isompia yllätyksiä) ja ulosotossa 60 000-70 000 euroa jotka tuskin tulleet koronavuosien aikana.
Itse en kehtaisi valittaa omalla naamalla, itse nuorempana kun oli masennusta ja oli pienet tulot kuntoutustuella niin en olisi kehdannut julkisuuteen asiasta puhua kun esim ostin korottomalla 36 kk osamaksulla hienon ja kalliin älypuhelimen, säästöillä turhankin hienon pelitietokoneen ja näytön.
Ei ole olemassa "hyvää köyhää" mutta kyllä itse tiedostaisin että jos on luksusta ostanut tuhansilla euroilla vuodessa niin kannattaisi olla hiljaa.
Sää köyhilläkin olla luksusta mutta tuo valittaminen
3
51
Vastaukset
- Anonyymi
Itseä ihmetytti heidän suuri kokonaisvelkansa. Jos tuollaisessa röttelössä on aikaiseksi saanut 300 000€ velan niin perin kummallista. Ymmärrän että lapset vievät paljon rahaa mutta ei velkavetoisesti kannata asua. Miellummin kerrostaloon ja sossutuille kuin päästää ulosottoon velkoja. Mistähän ovat noin kovan lainan saaneet kehiteltyä ja miksi yhä 2 autoa kun ulosotossa. Eikö vouti vie taloa ja autoja sillä itse joskus laiminlöin velkojani nuoruudessa ja kyllä ulosottomies otti tilistä aina siivun kunnes oli velat maksettu.
- Anonyymi
Ääliöitä maassamme piisaa. Kukaan ei ole noita pakottanut sikiämään kuin afrikkalaiset, ei ostamaan paskakuntoista taloa, koiraa jne. Oma valinta, oma tyhmyys. En halua veronmaksajana elättää enää enemmällä rahalla tuollaisia. Tuokin tuhti nainen vaan kokoaikatyöhön perkele.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jetin syöksy saanut lisää vauhtia
Huh huh - uusimmat uutiset viittaa siihen aika vahvasti, että nyt mennään lujaa kyytiä kohti pohjaa! Mutta eipä sitä koskaan tiedä, jospa sieltä viel502037- 771265
Hyvää iltaa
Onko tullut edistymistä kaivattunsa kanssa? Tämä kysymys erityisesti yhdelle miehelle täällä. :)88838Uusi viihdesarja-tietovisa Hengaillaan sai murskakritiikkiä somessa. Mitä itse tykkäsit?
Ylen uusi Hengaillaan starttasi lauantaina. Jenni Poikelus juonsi ja Riku Rantala tuomaroi. Ohjelma sai murskakritiikkiä somessa. Mitä itse tykkäsit43784Mulla on ikävä sinua
Kun oli edes joku yhteys. Nyt ei ole enää mitään, ja tuskin tulee koskaan olemaan. Katsoin kuvaasi ja tulin niin iloiseksi, mutta samalla haikeaksi.25729Ikuisuusaihe yön pimeiden tuntien mausteeksi
Kuka nyt sitten on koijannut, ketä ja miten, se on aina hyvä debatin paikka. Ei ne miehetkään puhtaita pulmusia tuolla saralla ole, siksi kummeksuttaa166683Suomi kuihtuu ilman maahanmuuttoa
Aika pahan laittoi Iltalehti persuille :-D https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/87de288c-7c6f-4ed3-b81c-72bea585649a344681Törmäsin lauseeseen
"Kun ihmiset tietävät tehneensä sinulle väärin, he välttelevät sinua". Taitaa olla totuuden siemen.61632Suomalaisen koulun alamäki alkoi ministeri Vikkusen aikana
konsulentit hyppäsivät pöydällä ja meno jatkui Graham-Laasosen aikana, kun kokoomus halpuutti suomalaista koulutusjärjestelmää parhaansa mukaan. Nyt t58582- 40560