SOININVAARA VIHREÄT EUROOPASSA Hanasaari pelastaa maailman?
EUssa on 468 hiilivoimalaa ja rakenteilla on 27 lisää.
-Turkilla on 56 hiilivoimalaa ja rakenteilla 93 lisää.
-Etelä-Afrikalla on 79 ja rakenteilla 24 uutta.
-Intialla on 589 ja rakenteilla 446 uutta hiilivoimalaa.
-Filippiineillä on 19 ja Suomi noudattaa kivihiilen alas ajoa.
Hanhisaari pelastaa maailman
5
143
Vastaukset
- Anonyymi
Helen polttaa ensi vuonna arviolta 150 000 tonnia pellettejä kaukolämmöntuotannossaan. Määrä on merkittävä, sillä Luonnonvarakeskuksen (Luke) mukaan Suomessa käytettiin viime vuonna pellettejä 552 000 tonnia. Helenin antamien tietojen perusteella sen voimalaitoksissa siis palaa neljännes kaikesta Suomessa kulutetuista pelleteistä.
Suomessa pellettejä valmistettiin viime vuonna 365 000 tonnia. Tuontia oli 196 000 tonnia ja siitä puolet tuli Venäjältä.
Helsingin kaukolämmöntuotannon osuutta Suomen pelletin kulutuksesta voi konkretisoida vertaamalla sillä omakotitalolämmitykseen. Jos omakotitalon pelletinkulutus vuodessa on karkeasti 6 tonnia, Helen käyttää vuodessa noin 25 000 omakotitalon kulutuksen verran pellettejä. Suomessa on noin 20 000 pellettilämmitteistä omakotitaloa. - Anonyymi
Valtio polttaa yksityitalouden pelletit Helinin Osmon vihreä idea tämä .
- Anonyymi
Pohjalaisen pitää tietää ketä keväällä äänestää.
- Anonyymi
Turve on uusiutuva. Se pitää huomioida.
- Anonyymi
Suomen pitää panostaa ilman muuta uusien turvevoimaloiden rakentamiseen, kun meillä kerta on valtavasti tätä uusiutuvaa Luonnontuetetta!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606354- 1003302
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252616- 212228
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551798- 271736
- 251530
- 491422
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 321388