Hei!
Olen 16v tyttö olen alkanut jokisen aika sitten kärsimään nukahtumis vaikeuksista koska ahdistaa että kuolen yön aikana tai että joku vaanii minua joudun useimmat yöt valvomaan tai itkeä itseni uneen.Päivällä en pysty menemään yksin pihalle jos siellä ei ole muita,koska ahdistun niin paljon siitä että joku vaanisi minua tai jopa haluaisi tappaa.Olen kärsinyt jo jonkin aikaan unettomuudesta ja harhaluuloisuudesta joka aiheuttaa pahan paniikin ja ahdistuneisuuden tunteen.
En tiedä miten enään selviän tästä...
Ahdistus ja unettomat yöni
2
119
Vastaukset
Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne! Et kertonut oletko jutellut tilanteestasi vanhempiesi tai jonkun auttavan tahon kanssa.
Laitan tähän tiedoksi paikkoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti.
https://sekasin247.fi/
Sekasin-chat nuorille on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.
Myös Tukinetissä on monenlaisia palveluita, joita voi käyttää. Tukinetissä voi jutella ammattilaisten kanssa tai saada vertaistukea. Palvelumuotoina ovat tukisuhteet, ryhmäkeskustelut, ryhmächatit ja yksilöchatit.
Tukisuhteessa voi jutella pidemmän aikaa saman tukihenkilön kanssa. Niitä löytyy esim. täältä https://tukinet.net/teemat/?service=conversations&orderby=last_activity
Ja kaikki Tukinetin palvelut ovat täällä: https://tukinet.net/
Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä. Tukinetin kaikki palvelut saa maksutta käyttöönsä, kun on anonyymisti rekisteröitynyt ja kirjautunut sivuille. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
Ystävällisin terveisin
SOS-kriisikeskus/Kata
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010500Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523615Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543381- 642895
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2212281- 1162223
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252053Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671658Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221486Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121396