Hei!
Olen 16v tyttö olen alkanut jokisen aika sitten kärsimään nukahtumis vaikeuksista koska ahdistaa että kuolen yön aikana tai että joku vaanii minua joudun useimmat yöt valvomaan tai itkeä itseni uneen.Päivällä en pysty menemään yksin pihalle jos siellä ei ole muita,koska ahdistun niin paljon siitä että joku vaanisi minua tai jopa haluaisi tappaa.Olen kärsinyt jo jonkin aikaan unettomuudesta ja harhaluuloisuudesta joka aiheuttaa pahan paniikin ja ahdistuneisuuden tunteen.
En tiedä miten enään selviän tästä...
Ahdistus ja unettomat yöni
2
159
Vastaukset
Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne! Et kertonut oletko jutellut tilanteestasi vanhempiesi tai jonkun auttavan tahon kanssa.
Laitan tähän tiedoksi paikkoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti.
https://sekasin247.fi/
Sekasin-chat nuorille on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.
Myös Tukinetissä on monenlaisia palveluita, joita voi käyttää. Tukinetissä voi jutella ammattilaisten kanssa tai saada vertaistukea. Palvelumuotoina ovat tukisuhteet, ryhmäkeskustelut, ryhmächatit ja yksilöchatit.
Tukisuhteessa voi jutella pidemmän aikaa saman tukihenkilön kanssa. Niitä löytyy esim. täältä https://tukinet.net/teemat/?service=conversations&orderby=last_activity
Ja kaikki Tukinetin palvelut ovat täällä: https://tukinet.net/
Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä. Tukinetin kaikki palvelut saa maksutta käyttöönsä, kun on anonyymisti rekisteröitynyt ja kirjautunut sivuille. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
Ystävällisin terveisin
SOS-kriisikeskus/Kata
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1125458Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku413595Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖523485Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle933348- 811887
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt341777450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1341667Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.431619Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1521325- 161189