Palveletko sinä seurakuntaa vai Jumalaa

Anonyymi-ap

Jos sinä palvelet seurakuntaa, sinä et välttämättä palvele Jumalaa. Jos sinä palvelet Jumalaa, sinua ehkä vihataan seurakunnassa.

Sinä tarvitset aitoja armolahjoja palvellaksesi Jumalaa.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö löydy Jumalan palvelijoita?

    • Anonyymi

      Hengellisiä harrastus ja opintokerhoja.
      Kerhotoiminnassa voi olla mukana kymmeniä vuosia ja uskokaan ei ole kasvanut.

    • Anonyymi

      Seurakunta on Jumalan työnä rakennettu uskovien Kristukseen kastettujen opetuslasten matkaseurue. Myös Pyhä Henki on annettu rakentamaan tämä uskovain yhteys.
      Se, että "sinua" vihataan, johtuu siitä, että olet vain rakentanut oma- minäisen seurakunnan eli yksi ihminen. Ja kun et alistu seurakunnan järjestyksen alle, koet vihaa.
      Ehkä kantsii katsella peiliin ja Jumalan sanaan. Seurakunta ei ole SINÄ, vaan seurakunta on monen jäsenen summa, jossa suu ei sano vaikka korvalle puutaheinää.
      Jokaiselle on paikkansa, eikä yksi jäsen kata koko seurakuntaruumista.

      • Anonyymi

        Nyt tuli kyllä järjetöntä huttua !

        Seurakunnista on potkittu / sysitty pois kaikki oikeasti Hengelliset uskovat !

        Jeesus itse näyttää asian toteen myös näin:

        12 Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.
        13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;
        14 sillä ei meillä ole täällä pysyväistä kaupunkia, vaan tulevaista me etsimme.

        Eli lihalliset seurakunnat potkivat Hengelliset pois, koska nuo Hengelliset ovat varoittaneet ja kehoittaneet hylkäämään väärät toimet, eikä niistä ole haluttu luopua, vaan "häiriköt" on vain poistettu.

        Ja sitten ihmetellään vielä sitä, että miksi ei Jumalan voima näy seurakunnissa ?

        Herra antoi jo kohta kymmeniä vuosia sitten minulle tämän sanan, joka Hänen mukaansa kertoo Suomen seurakunnista ja niiden tilasta:

        Hesekiel 34
        1 Minulle tuli tämä Herran sana:
        2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
        7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
        9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
        11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
        12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
        13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
        14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
        15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
        16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
        17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.
        18 Eikö teille riitä, että olette hyvällä laitumella, kun vielä tallaatte jaloillanne loput laitumestanne, ja että saatte juoda kirkasta vettä, kun vielä hämmennätte jaloillanne loput?
        19 Ja onko minun lampaitteni oltava laitumella siinä, mitä jalkanne ovat tallanneet, ja juotava sitä, mitä jalkanne ovat hämmentäneet?
        20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
        21 Koska te olette kylki-ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja hajallensa,
        22 niin minä tahdon vapauttaa lampaani, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.
        23 Ja minä herätän heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin; hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.
        24 Ja minä, Herra, olen heidän Jumalansa, ja minun palvelijani Daavid on ruhtinas heidän keskellänsä. Minä, Herra, olen puhunut.

        Miten voisi Hengellinen uskova olla osallisena kaikessa tuossa vääryydessä ja väärien "paimenien" pahassa ja väärässä johdossa, joka mahdollistaa kaikenlaisen pahanteon seurakunnan sisällä ?

        Itse en halua tulla osalliseksi noiden synteihin !

        En millään voi olla tuollaisessa toiminnassa mukana !

        Olen siis ulkopuolella leirien, kuten Herrakin oli aikanansa !


      • Anonyymi

        Unohtui tämä kaneetti:

        Kantsii katsoa sinne Peiliin ja miettiä sitä, että mistä jäsen kato johtuu oikeasti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuli kyllä järjetöntä huttua !

        Seurakunnista on potkittu / sysitty pois kaikki oikeasti Hengelliset uskovat !

        Jeesus itse näyttää asian toteen myös näin:

        12 Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.
        13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;
        14 sillä ei meillä ole täällä pysyväistä kaupunkia, vaan tulevaista me etsimme.

        Eli lihalliset seurakunnat potkivat Hengelliset pois, koska nuo Hengelliset ovat varoittaneet ja kehoittaneet hylkäämään väärät toimet, eikä niistä ole haluttu luopua, vaan "häiriköt" on vain poistettu.

        Ja sitten ihmetellään vielä sitä, että miksi ei Jumalan voima näy seurakunnissa ?

        Herra antoi jo kohta kymmeniä vuosia sitten minulle tämän sanan, joka Hänen mukaansa kertoo Suomen seurakunnista ja niiden tilasta:

        Hesekiel 34
        1 Minulle tuli tämä Herran sana:
        2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
        7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
        9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
        11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
        12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
        13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
        14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
        15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
        16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
        17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.
        18 Eikö teille riitä, että olette hyvällä laitumella, kun vielä tallaatte jaloillanne loput laitumestanne, ja että saatte juoda kirkasta vettä, kun vielä hämmennätte jaloillanne loput?
        19 Ja onko minun lampaitteni oltava laitumella siinä, mitä jalkanne ovat tallanneet, ja juotava sitä, mitä jalkanne ovat hämmentäneet?
        20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
        21 Koska te olette kylki-ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja hajallensa,
        22 niin minä tahdon vapauttaa lampaani, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.
        23 Ja minä herätän heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin; hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.
        24 Ja minä, Herra, olen heidän Jumalansa, ja minun palvelijani Daavid on ruhtinas heidän keskellänsä. Minä, Herra, olen puhunut.

        Miten voisi Hengellinen uskova olla osallisena kaikessa tuossa vääryydessä ja väärien "paimenien" pahassa ja väärässä johdossa, joka mahdollistaa kaikenlaisen pahanteon seurakunnan sisällä ?

        Itse en halua tulla osalliseksi noiden synteihin !

        En millään voi olla tuollaisessa toiminnassa mukana !

        Olen siis ulkopuolella leirien, kuten Herrakin oli aikanansa !

        No, mitä sinä siinä uskovaisuudessasi "harrastat" viikko-ohjelmana, vaikka tämä mennyt kuukausi. Meinaan mielenkiintoista on seurata leirin ulkopuolisen leiritulia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mitä sinä siinä uskovaisuudessasi "harrastat" viikko-ohjelmana, vaikka tämä mennyt kuukausi. Meinaan mielenkiintoista on seurata leirin ulkopuolisen leiritulia.

        Vai vielä leiritulia !

        Vierasta tulta on monissa seurakunnissa pääosin palamassa.

        Ja sitä laajaa väärää toimintaa ei tee mieli seurata, tulee vain oikein paha mieli siitä kaikesta.

        Parempi on ajatella sitä mikä on hyvää:

        Fil. 4:8 Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;

        Tämä ei ole mikään turha neuvo, sillä muuten sitä jo musertuisi siitä kaikesta väärästä ja pahasta, mitä niillä "leiritulila" oikein oikeasti touhutaan.

        Juuri tuoss huokasin Herran puoleen, että "Ota minut jo pois, en jaksa enää tätä pahaa maailmaa ja pahuutta myös seurakunnissa" !

        Siis yhä pahempaan vain ollaan menossa vieläkin, vaikka nyt on jo aivan kauheaa.

        Herra muistutti nyt tästä asiasta juuri tänään, kun koin itse jo täysin hyödyttömäksi kaiken toiminnan uskovien joukossa:

        Joh. 9:4 Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.

        Olemme todela pimeässä jo, ja nyt alkaa tuntua siltä, että sitäkään vähää ei enää voi tehdä, mitä vielä aiemmin pystyi.

        Työn tekeminen siis käy täysin mahdottomaksi / hyödyttömäksi, sen olen jo pitkälti nähnyt ja ymmärtänyt.

        Sentään uskosta osattomien rikkinäisten joukossa sanojani kuullaan ja niitä arvostetaan jopa.

        Mutta uskovat laajalti ovat paaduttaneet itsensä ja sydämensä niin pahasti, että ovat sulkeneet korvansa kuulemasta ja silmänsä näkemästä, ettei Herra heitä ja heidän toimintaansa parantaisi !

        Matt. 13:15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

        Joh. 12:40 "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".

        Ap. t. 28:27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'


    • Anonyymi

      Seurakunnan jäsenet Raamatussa
      >> tyhmät neisyet
      >> viisaat neitsyet
      >> lusteen ja hapatuksen tuojat
      >> kirjanoppineet
      >> susi lammasten vaatteissa
      >> ulkokultaiset
      >> lakihenkiset
      >> eksyttäjät
      >> eriseuraiset
      >> väärä profeetta
      >> ahneet

      • Anonyymi

        Sulta jäi pois - ilolinnut, ja muut heikompiosaiset.


    • Anonyymi

      Suurin osa jäsenistä rakastavat korvasyyhyä joka vahvistaa heidän uskoaan pelastusvarmuuteen.
      Puhujakin on kiva heppu ja yrittää olla kaikkien niellyttäjä. Oikea käärme.

      • Anonyymi

        Ajattelitko syyhypulveria heitellä, vai raavitko omia korvantauksia. Minulla olisi hyvää fariesusöljyä, jos tulet käymään.
        Ja kuuntelen sinun heppuilusiakin mielenkiinnolla, johan olet tullut esiin kolostasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelitko syyhypulveria heitellä, vai raavitko omia korvantauksia. Minulla olisi hyvää fariesusöljyä, jos tulet käymään.
        Ja kuuntelen sinun heppuilusiakin mielenkiinnolla, johan olet tullut esiin kolostasi.

        Tarkoitin fariseusöljyä, - hieman toraksipuun mehua, olibaani- ja sandarak-hartsia, inkivääriä, galangalia, kardemummaa, muskottiöljyä ja salaisia aineita.
        Voitelen korvantaukseksi, siinä on paljon rauhoittavia ja ihoa hoitavia aineita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin fariseusöljyä, - hieman toraksipuun mehua, olibaani- ja sandarak-hartsia, inkivääriä, galangalia, kardemummaa, muskottiöljyä ja salaisia aineita.
        Voitelen korvantaukseksi, siinä on paljon rauhoittavia ja ihoa hoitavia aineita.

        Tämä olibaanihartsi, siinä fariseusöljyssä, jolla sinut aloittaja voitelen, siinä on mausteinen ja rauhoittava tuoksi. Se peittää halitoosin hajut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä olibaanihartsi, siinä fariseusöljyssä, jolla sinut aloittaja voitelen, siinä on mausteinen ja rauhoittava tuoksi. Se peittää halitoosin hajut.

        Sitten voi paranuta oikein minäkeskeisyyden haasteista, ja pääsee nuotiotulilta seurakuntaan helpsti takaisin, koska on kuitenkin siellä rakkauden kohde.


    • Anonyymi

      Tule meitin kokoukseen niin voit saada mehuakattia.
      Meillä on sudetkin lampaanturkissa.

    • Anonyymi

      Helluntaipastorin partavedessä on huumaavia aineita että jopa naisetkin kaatuvat.
      Kyllä ne "temput" osaavat.

    • Anonyymi

      Hes.34:25-31 Ja minä teen heidän kanssansa rauhan liiton; minä lopetan maasta pahat eläimet, niin että he asuvat turvallisesti erämaassa ja nukkuvat metsiköissä; ja minä teen siunatuiksi heidät ja kaiken, mitä minun kukkulani ympärillä on, ja vuodatan sateen ajallansa - ne ovat siunauksen sateita. Ja kedon puut kantavat hedelmänsä, ja maa antaa satonsa, ja he saavat olla turvassa maassansa. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä särjen heidän ikeensä puut ja pelastan heidät heidän orjuuttajainsa käsitä. Eivätkä ne enää ole pakanain ryöstettävinä, eivätkä metsän pedot heitä syö, vaan he asuvat turvassa, kenekään pelloittelematta. Ja minä annan nousta heille istutuksen, joka on oleva kunniaksi, niin ettei heidän tarvitse siinä maassa menehtyä nälkään eikä enää kärsiä pakanain pilkkaa. Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, heidän Jumalansa, olen heidän kannssansa ja että he, Israelin heimo, ovat minun kansani, sanoo Herra, Herra. Niin, te olette minun lampaani, minun laitumeni lampaat, te ihmiset; minä olen teidän Jumalanne, sanoo Herra, Herra. Hes.37:24-28 Minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa, ja heillä kaikilla on oleva yksi paimen. Ja he vaeltavat minun oikeuksieni mukaan ja noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne. He saavat asua maassa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille ja jossa teidän isänne ovat asuneet. Siinä saavat asua he, heidän lapsensa ja lastensa lapset iankaikkisesti, ja minun palvelijani Daavid on oleva heidän ruhtinaansa iankaikkisesti. Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti. Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti.

    • Anonyymi

      Hes.11:14-21 Sitten tuli minulle tämä Herran sana: Ihmislapsi, sinun veljesi, sukulaisesi ja koko Israelin heimo, kaikki, jolle Jerusalemin asukkaat sanovat: Olkaa te vain kaukana Herrasta, meille on tämä maa annettu perinnöksi! Sano sentähden: Näin sanoo Herra, Herra: Koska minä olen vienyt heidät kauas pakanain sekaan ja hajottanut heidät muihin maihin, olen minä ollut heille pyhäkkönä vähän aikaa niissä maissa, joihin he ovat joutuneet. Sano sentähden: Näin sanoo Herra, Herra: Minä kokoan teidät kansojen seasta ja kerään teidät maista, joihin teidät on hajotettu, ja annan teille Israelin maan. Ja he tulevat sinne ja poistavat siitä kaikki sen iljetykset ja kaikki sen kauhistukset. Jaminä annan heile yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa. Mutta joiden sydän vaeltaa heidän iljetyksensä ja kauhistustensa mieltä myöten, niitten vaelluksen minä annan tulla heidän oman päänsä päälle, sanoo Herra, Herra. Hes.9:4-11

    • Anonyymi

      >>>>>Seurakunta on Jumalan työnä rakennettu uskovien Kristukseen kastettujen opetuslasten matkaseurue. Myös Pyhä Henki on annettu rakentamaan tämä uskovain yhteys.<<<<<

      Se mitä seurakunnan tarkoitus olisi olla tai mitä se on alussa ollut, ei välttämättä kerro mitään siitä, mitä seurakunta on tänä päivänä.

    • Anonyymi

      <<<<< eikä yksi jäsen kata koko seurakuntaruumista<<<<

      Ei kata eikä tarvitsekaan kattaa eikä seurakunta välttämättä ole Jumalan seurakunta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2804
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      520
      2642
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe