Shoppailu köyhänä?

Anonyymi-ap

Tunnen muutaman täällä Tampereella asuvan naisen (yli 40v) ketkä ovat köyhiä eivätkä saa ikinä säästettyä koska tuhlailevat, yksi näistä sai säästettyä liki 100€ kahdessa kuukaudessa minkä piti olla hätävarana (kehuskeli asiasta), mutta facebookissa laittoi kuvan uusista ostoksistaan kertoen olleensa shoppailemassa koska se oli kuulemma mukavaa. Nyt pummaillut taas rahaa kaikilta... "olispa mukava köyhänki saada mukava uusivuosi".

Ostavat jatkuvasti kaikkea "pientä kivaa" mikä yleensä jää komeroihin pölyttymään eivätkä ymmärrä ettei sitä rahaa ole säästössä kun laittaa viikossa kympin sinne tänne... menee siis helposti 40€ per viikko turhuuksiin. Jos asiasta mainitsee niin matamit suuttuvat.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kävis edes kirpputoreilla tuollaiset matamit ja ostais tarpeellista.

    • Anonyymi

      Joillekin shoppailu tuo sisältöä elämään. Itselleni riittää kun käyn 2-4 kertaa kuukaudessa paikallisessa ruokakaupassa hakemassa ryynejä, munia ja juureksia. Minulla on kävelymatkan päässä Suomen suurin kauppakeskus ja olen 4-kymppinen nainen.

      • Anonyymi

        En ymmärrä miksi tarpeettomien tyynyjen ostaminen tuo sisältöä elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miksi tarpeettomien tyynyjen ostaminen tuo sisältöä elämään.

        Kaupoissa ollaan sillä "Toi on kiva, se on ihan pakko ostaa "-mentaliteetillä .
        Olen yrittänyt puhua vain tarpeellisen ostamisen puolesta 40 vuotta , mutta
        se on kaikunut kuuloille korville . Ihan joka saa.....an vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupoissa ollaan sillä "Toi on kiva, se on ihan pakko ostaa "-mentaliteetillä .
        Olen yrittänyt puhua vain tarpeellisen ostamisen puolesta 40 vuotta , mutta
        se on kaikunut kuuloille korville . Ihan joka saa.....an vuosi.

        Muistan kuinka oli kierrätyskeskuksessa harjoittelemassa ja sinne naiset toivat joka päivä paljon vaatetta missä oli vielä hintalappukin kiinni.


    • Anonyymi

      Mulla on pari työkaveria ihan samanlaisia.
      Tili tulee 2 viikon välein, niin haaskaavat sen yleensä jo viikossa ja toisen viikon ovat aina kerjäämässä rahaa. Toiselle vippasinkin alkuvaiheessa muutaman kerran, mutta jätti aina pikkuvipitkin maksamatta, joten pistin rahahanat kiinni.
      Kehui vielä aina, että hänen pummaamisensa on "parempaa/järkevämpää", kun hän hankkii kokemuksia ja muistoja eikä ostele mitään krääsää. Vaikka todellisuudessa hän haaskaa rahansa aina baareihin ja yökerhoihin, pari kertaa lähtenyt jouluksi Lappiin viettämään "hiihtolomaa", ostanut vielä jonkun paketin siihen, mikä maksaa tonnin viikolta, vaikkei hänellä olisi niihinkään ollut varaa.
      Nykyään kai on vähän paremmissa asemissa, kun hänen nykyinen muioja kai pitää aika kovaa kuria kotona ja hän on kai ulosottovelkansakin saanut maksettua. Mutta ei sillä hän ole mitään voittanut, kun hän kuitenkin osti pankkilainalla käytetyn bemarin 40000 eurolla, missä käyttökulutkin on ihan tolkuttomat, ja nyt piti mekkalaa siitä, kun oli ostanut muijansa kanssa jonkun rt-asunnon velaksi ja se oli kuulemma maksanut 400000€. Eli on varmasti yhtä persaukinen kuin ennenkin, vaikka sai tosiaan ylennyksen tässä yhdessä vaiheessa tuotantopäälliköksi ja varmaan kohtuullisen palkankorotuksenkin.
      Sit mulle kuitenkin vittuilee, että mä olen jotenkin käyhä ja perseaukinen. Ihan sillä, kun en ole lähtenyt mihinkään työporukan kolehtikeräyksiin, mitä työmaalla kerätään vähän väliä. Ihan sillä, kun ei mullekaan mitään kolehtia kerätty, kun täytin 40v, vaikka parille muulle kerättiin samoihin aikoihin samasta syystä.
      Ja kai muutenkin, kun en juurikaan käy baareissa enkä kallilla lomilla. Ihan silläkään, kun mua ei huvita enää ryyppäillä ja sitten, kun olen asunut 2 eri maassa varmaankin 20 eri paikkakunnalla ja olen ollut reissuhommissakin aikanaan muutaman vuoden. Niin mua ei enää kiinnosta kierrellä ympäriinsä yhtään. Enkä nyt muutenkaan viitsisi maksaa jotain Thaimaan lomaa tms. Siis pistää vähintään tonnia sileäksi vaan sen takia, että pääsisin ulkomaille 1-2 viikoksi makaamaan rantsulle ja juomaan paikallisissa baareissa.

    • Anonyymi

      Ja kaiken tuon kirjoitat köyhyyspalstalle waude et sitten mitenkään yhteiskuntapalstalle.Onko jotenki realiteetit hakusessa omassa elämässä täh.

      • Anonyymi

        Ei ole kun olen itsekin työtön ja ihmettelen miksi rajatulla budjetilla elävät tuhlailevat rahaa.


      • Anonyymi

        No persaukisuutta eli köyhyyttä tuokin on siinä, missä olemattomilla tuloilla kitkuttaminenkin.
        Tuo vaan johtuu omasta tyhmyydestä, että oma mahdollisesti hyväkin palkka tuhlataan kaikkeen turhaan, kuten yökerhoissa hillumiseen.
        Tai sihhen, että ostetaan helvetisti kalliimpaa, kuin mihin oikeasti on varaa tai mitä tarvitsee.
        Esimerkiksi autojen suhteen juurikin tuo, että ostetaan joku asunnon arvoinen paukkulauta, minkä käyttökulutkin kuten huoltojen hinnat on korkeat. Vaikka muutaman tonnin käytetylläkin pärjää hyvin.
        Tai sitten asunto, ostetaan tuollaisia liki puolen miljoonan lukaaleja, vaikka max. 100000 eurollakin saa tosi hyviä asuntoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kun olen itsekin työtön ja ihmettelen miksi rajatulla budjetilla elävät tuhlailevat rahaa.

        Se tuossa kirjoituksessasi onkin se pointii, ja ihan järkväkin, että miksi ihmiset käyttävät rahaa enemmän kuin mitä heillä on varaa käyttää?
        Ja juuri tuo käytösmalli, että jos ihmisellä on just sen verran rahaa, että saa maksettua laskut ja ostettua ruokaa, niin ne rahat shoppaillaankin sitten vaatekauppoihin yms, ja sitten pummataan muilta ruokarahaa ja valitetaan, kun rahaa ei ole ja kaikki on niin kallista ja niin edelleen.


    • Anonyymi

      Eikö ihmiset käsitä, että ei osta sitä mitä tarvitsee, vaan ostaa vain sen, mitä ilman ei tule toimeen.
      Siinä on kaksi eri asiaa, jos tämän käsittää, elämä on parempaa ja vapaampaa.

      • Anonyymi

        Onneksi ikä on tuonut viisautta ja harkintaa eli ostetaan vaan se välttämätön.
        Menot pysyy mukavasti koko ajan pienempänä kuin tulot, joten syntyy ihan
        mukavasti sitä taloudellista puskurivarastoa ja velkaa oli 20 v. sitten .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe