Passin uusiminen

Anonyymi-ap

Mietin tässä miten afrikkalainen uusii passin, jos on vaikka oleillut suomessa niin kauan, että passi on mennyt vanhaksi. Siis myönetäänkö uusi matkustusasiakirja Suomesta, kun on saanut pysyvän oleskeluluvan vai pitääkö aina tilata jostain se vihreä?

12

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Konsulaattiin yhteyttä, Helsingistä löytyy.

      • Anonyymi

        Ei monenkaan maan konsulaattia ole Suomessa eli jos löytyy vaikkapa Lontoosta tai Pariisista, niin miten täytyy toimia?


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😍 ­N­­­y­­m­­­f­­o­­­m­­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17689123a

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Pohjoinen makasiinikatu4. Afrikkalaisten suurlähetystö. Hätätapausessa ulkoministeriöön soitto. Joskus kandee eka googlaa, ku paljastaa tyhmyytensä.

      • Anonyymi

        Juurikin näin. Etelä- afrikan suurlähetystö ei taida ihan koko Afrikan papereita hoidella🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin. Etelä- afrikan suurlähetystö ei taida ihan koko Afrikan papereita hoidella🤭

        Ulkoministeriö auttaa, jollei ole Suomessa toimipistettä. 4 ratikalla pääsee UM viereen, katajanokalle. Eka tietty kantsii soittaa sinne, muiden kaupunkien kunniakonsulaateista ei mulla oo hajuakaan.


      • Anonyymi
        Tilutukki kirjoitti:

        Ulkoministeriö auttaa, jollei ole Suomessa toimipistettä. 4 ratikalla pääsee UM viereen, katajanokalle. Eka tietty kantsii soittaa sinne, muiden kaupunkien kunniakonsulaateista ei mulla oo hajuakaan.

        Eli siis Suomesta ei saa passia, vaikka olisi pysyvä oleskelulupa? Entäs muukalaispassi, miten sen kanssa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis Suomesta ei saa passia, vaikka olisi pysyvä oleskelulupa? Entäs muukalaispassi, miten sen kanssa?

        Olet tosi loukkaava, kun esität noin tyhmää, jota et kuitenkaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis Suomesta ei saa passia, vaikka olisi pysyvä oleskelulupa? Entäs muukalaispassi, miten sen kanssa?

        Se toimii ihan samalla tavalla, kuin jos olet suomalaisena maassa, jossa ei ole Suomen suurlähetystöä ja tarvitset passia tai muuten apua. Niissä maissa mm. jonkin muun maan suurlähetystö (usein jokin toinen Pohjoismaa) hoitaa sovitusti myös Suomalaisten asioita. Sen lisäksi monissa tuollaisissa maissa on mm. noita Suomen kunniakonsuleja, jotka auttavat. Jos mitään muuta ei keksi, niin sitten puhelin käteen ja yhteys johonkin Suomen suurlähetystöön tai suoraan ulkoministeriöön ja he auttavat ja kertoa miten toimia.

        Kannattaa ottaa seuraavan kerran selvää näistä jutuista, ennen kun matkustat toiseen maahan. Suomessa hyvä puoli on myös se, että Suomessa suomalaiset viranomaisetkin auttavat auttavat pulaan joutunutta toisen maan kansalaista, eivätkä ensimmäisenä vain aiheuta harmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se toimii ihan samalla tavalla, kuin jos olet suomalaisena maassa, jossa ei ole Suomen suurlähetystöä ja tarvitset passia tai muuten apua. Niissä maissa mm. jonkin muun maan suurlähetystö (usein jokin toinen Pohjoismaa) hoitaa sovitusti myös Suomalaisten asioita. Sen lisäksi monissa tuollaisissa maissa on mm. noita Suomen kunniakonsuleja, jotka auttavat. Jos mitään muuta ei keksi, niin sitten puhelin käteen ja yhteys johonkin Suomen suurlähetystöön tai suoraan ulkoministeriöön ja he auttavat ja kertoa miten toimia.

        Kannattaa ottaa seuraavan kerran selvää näistä jutuista, ennen kun matkustat toiseen maahan. Suomessa hyvä puoli on myös se, että Suomessa suomalaiset viranomaisetkin auttavat auttavat pulaan joutunutta toisen maan kansalaista, eivätkä ensimmäisenä vain aiheuta harmia.

        Ei mulla itsellä ole koskaan ollut mitään ongelmia passin kanssa, mutta tuli vaan mieleen, kun yks tuttava ei aikoinaan saanut oleskelulupaa ilman voimassaolevaa matkustusasiakirjaa, niin tilas sit semmosen ulkomailta ja se oli melko kallis. Oli siis ollut täällä niin kauan että ei olis tietenkään ollut edes mahdollista olla voimassa, jos siis semmonen olis jostain löytyny. Passi siis todistettiin aidoksi, mutta onko mies?


    • Anonyymi

      Oleillutpa hyvinkin!! Tänne tullaan oleilemaan ja hengailemaan, kaadetaan pari tyhmää suva.... ja oho, passikin meni vanhaksi. Suomalainen unohtaa mennä ajallaan työvoima toimistoon ilmoittautumaan, menettää kaiken etuisuuksensa, nämä hassut pojat ei menetä mitään.

      • Anonyymi

        Tsiisus, pitääks sun mennä sinne ilmottautumaan ?! Mulle sieltä soitetaan silloin tällöin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe