Täyssähköautot rynnivät rekisteröintien kärkisijoille joulukuussa

Anonyymi-ap

24

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voimalinjojen murros etenee
      Joulukuun tilastot osoittavat, että puheet voimalinjojen murroksesta on syytä ottaa entistäkin vakavammin. Täyssähköiset mallit kun kaappasivat kärkikymmeniköstä jo kolmanneksen osuuden.

      • Anonyymi

        "Ladoja" palvelevilla yrityksillä ei onneksi ole mitään tulevaisuutta.


      • Anonyymi

        Polttisuunot kitisee tuskissaan.


      • Anonyymi

        Vetyautot vain poksahtelivat.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        💋 ­N­y­­­m­­­f­­o­m­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#176894511

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Trendiä pitää katsoa vähän pidemmällä aikajänteellä.

      Teslan osalta veikkaan että nyt kuluvassa tammikuussa rekisteröidään korkeintaan muutama Model Y.

      • Anonyymi

        ...ainakin siksikun laiva ei tule Suomeen kuin kolmen kuukauden välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ainakin siksikun laiva ei tule Suomeen kuin kolmen kuukauden välein.

        Maaliskuusa tulee seuraava erä Tesloja Suomeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ainakin siksikun laiva ei tule Suomeen kuin kolmen kuukauden välein.

        Niinpä, juuri siksi aina kvartaalin lopun kuukauteen käytännössä kasautuu Teslan kolmen kuukauden myynnit mikä pitää muistaa kun noita rekisteröintitilastoja katsoo.


    • Anonyymi

      Toyotan sähköautot toimitetaan pääasiassa tässä Tammikuussa.

      • Anonyymi

        Ne tuskin ovat vielä uutta sarjaa, vaan näitä samoja, joita on testattu ja susiksi havaittu. Sääli ostajia.


    • Anonyymi

      Perinteisten bensiiniautojen osuus ensirekisteröinneistä oli 23,6 prosenttia, kun se edellisvuonna oli 31,2 prosenttia. Dieselautojen osuus puolestaan putosi 6,6 prosenttiin 8,5 prosentista. Perinteisten polttomoottoriautojen suosio on pudonnut nopeasti, sillä vielä vuonna 2019 bensiiniautojen osuus oli 59,3 ja dieselautojen 18,3 prosenttia.

      • Anonyymi

        Muutama vuosi, ja polttisten nyt ostanelle jää musta pekka käteen. Kukaan ei halua polttista säällisellä hinnalla. Ilman voi ottaa tai vähän muodon vuoksi maksaa, kun vie pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama vuosi, ja polttisten nyt ostanelle jää musta pekka käteen. Kukaan ei halua polttista säällisellä hinnalla. Ilman voi ottaa tai vähän muodon vuoksi maksaa, kun vie pois.

        5 vuoden kuluttua Suomessa on käytössä vielä yli 2,4 miljoonaa polttomoottoriautoa . Sinun käsityksesi " muutama vuosi " , on ilmeisesti paljon pidempi aika .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 vuoden kuluttua Suomessa on käytössä vielä yli 2,4 miljoonaa polttomoottoriautoa . Sinun käsityksesi " muutama vuosi " , on ilmeisesti paljon pidempi aika .

        Tuolla ei ole mitään väliä, siinä vaiheessa kun porukalle valkenee, ettei polttomoottorilla ole tulevaisuutta.

        Ei polttiksia saa sen jälkeen enää kaupaksi, vaikka niitä olisi 10 miljoonaa. Omistajille itse asiassa sitä pahempi, mitä enemmän niitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla ei ole mitään väliä, siinä vaiheessa kun porukalle valkenee, ettei polttomoottorilla ole tulevaisuutta.

        Ei polttiksia saa sen jälkeen enää kaupaksi, vaikka niitä olisi 10 miljoonaa. Omistajille itse asiassa sitä pahempi, mitä enemmän niitä on.

        En usko noin radikaaliin muutokseen. Varsinkin vähän ajavalla polttoainekustannusten osuus autoilun kokonaiskustannuksista on suht. pieni osuus, oli voimanlähde mikä tahansa. Tuolloin sähköautosta ei taloudellisessa mielessä ole kannattavaa maksaa kovin isoa lisähintaa (suhteessa polttikseen). Eli kääntäen jos polttiksen saisi huomattavan halvalla niin se olisi monelle kokonaisuutena järkevämpi hankinta.

        Ainut epävarmuuus liittyy lähinnä polttoaineiden hinnankehitykseen ja verotukseen. Jos bensa maksaa 5 eur/l ja bensa-autosta pitää maksaa 5000 eur/v ajoneuvoveroa niin sitten tilanne voi olla kuvaamasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko noin radikaaliin muutokseen. Varsinkin vähän ajavalla polttoainekustannusten osuus autoilun kokonaiskustannuksista on suht. pieni osuus, oli voimanlähde mikä tahansa. Tuolloin sähköautosta ei taloudellisessa mielessä ole kannattavaa maksaa kovin isoa lisähintaa (suhteessa polttikseen). Eli kääntäen jos polttiksen saisi huomattavan halvalla niin se olisi monelle kokonaisuutena järkevämpi hankinta.

        Ainut epävarmuuus liittyy lähinnä polttoaineiden hinnankehitykseen ja verotukseen. Jos bensa maksaa 5 eur/l ja bensa-autosta pitää maksaa 5000 eur/v ajoneuvoveroa niin sitten tilanne voi olla kuvaamasi.

        Ladattavien autojen osuus ensirekisteröinneistä on noussut muutamassa vuodessa puoleen rekisteröinneistä. Kehitys tulee jatkumaan samanlaisena. Pian pelkällä polttomottorilla varustettuja autoja ei ole lainkaan myynnissä.


    • Anonyymi

      Polttopaskat jäi taustapeiliin.

      • Anonyymi

        Prosenttijengilläinen keulii kuplassaan.

        Patteriautojen osuus ei tule ylittämään 20 % tämän vuosikymmenen loppuun mennessä.

        Kun laitetaan kaikki pelimerkit yhdelle hevoselle, voi käydä köpelösti. Saksassa tämä on jo tajuttu. Suomessa jatketaan sokean uskon voimin. Ei pelkillä pateriautoilla saada liikenteen päästöjä puolitettua 2030 eikä edes 2035 mennessä.

        Patteriautot ovat päästöjen kannalta edelleen hyttysen kusi meressä. Tai oikeastaan uusi onglema, koska äskettäin on tajuttu, että renkaista syntyy enemmän hiukkaspäästöjä kuin moderneista moottoreista. 2-2,5 tonnin painoiset patteriautot ovatkin pahoja saastuttajia!

        https://tekniikanmaailma.fi/autojen-hiukkaspaastoista-85-prosenttia-tulee-muualta-kuin-pakoputkesta-renkaiden-hiukkaspaastot-voivat-olla-1000-kertaa-saadeltyja-paastoja-suurempia/

        Patteriautot ovat päästöjen kannalta edelleen hyttysen kusi meressä. Suomessa saatiin autoliikenteen päästöjen "väistämätön" kasvu katkaistua ja kääntymään hitaaseen laskuun jo 2008. Taikatemppu tehtiin biopolttoaineilla, nn. etanolin lisäämisellä bensaan.

        Jos päästöt oikeasti halutaan puolittaa edes 2035 mennessä, tällä tielä pitää jatkaa. Autokanta uusiutuu niin hitaasti (romutusikä reilut 20 vuotta), että nopeimmin päästöt alenevat vaihtamalla polttoaine. Ensin biopolttoneet entistä laajemmin käyttöön ja myöhemmin synteettiset versiot.


    • Anonyymi

      Vetyautot samaan aikaan vain räjähtelivät liekkeihin. Kaikki kolme.

    • Anonyymi

      uw ut utru uw uww uu u

    • Anonyymi

      Näin siinä kävi.

    • Anonyymi

      eryt ry ttyr tyrtye eryt

    • Anonyymi

      No nyt on huikeaa!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe