(Hell-) Palstan Kunkku ja Palstaprinsessa?

Anonyymi-ap

Uusi vuosi- Uudet raamit?


Kun tämä uusi vuosi alkoi (täällä) sellaisissa merkeissä, että tapahtui eräänlainen "vallankaappauksen" yritys. Siis mikä? Niin siitä nyt.

Näet, joku otti omin luvin oikeuden, ja pystytti ihan Oman Henkilögallerian! Jossa pulinaa oli käyminen Hänen Persoonansa ympärillä. (Niinkuin koirat kiertävät kehää oman häntänsä ympärillä.)

Hän lienee käsittänyt Suomi24 ohjeen näin: Keskustelkaa Minusta, ja varsinkin ottakaa paijatkaa ongelmiani.... taikka ... huk-ka tei-dät pe-rii...

Tälleesti eli silleesti sitä sanansaivarrusta sitten sikisi (kai hänen suureksi onnekseen..)

Otsikon alla: Palsta on muuttunut kummaksi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17686230/palsta-muuttunut-kummaksi

Sellaiselle tyypille, joka on liikenteessä tutkinnallisessa orientaatiossa, tämä em. ketju tarjosi hyvinkin paljon näyttöä? Mistä kaikesta. Siitä tässä otosta...


Finaalissa näkyi sitten Happy End - eli palstan tietyt tyypit loistivat retoriikallaan!
---------------------------------------------------------------------------------------------------

A)
Kymmenien ja kymmenien kommenttien paatoksessa, joita tämä LS jaksoi jauhaa koko päivän 1.1.2023 - voi nähdä tavoitteeen kuin kilpaurheilijalla tai missikisojen kandilla? Sopinee siksi titteliksi

** Palstaprinsessa?**

Taistelu näytti ja näyttää aika uuvuttavalta tuossa ketjussa? Ihan yksinään tämä LS koetti sinnitellä kaikkia toisia kommentoijia vastaan. Nimenomaan vastaan. Koetti pitää pintansa siinä, että hänessä ei vikaa-vikaa-vikaa- - vaan Palstassa se on! Ja nykyisissä palstalaisissa. . . Hän jopa alkoi kehua itseään: "Olen upea ja ihana Nainen", (Kukas kissan hännän nostaa jollei kissa itse?)

Anonyymi2023-01-01 13:38:03
• "Ja siinäkin näet väärin...en ole mikään voi minua raikkaan tyyppi..olen upea ja ihana Nainen, jota ei uskovat miehet palstoilla ohjaile."


Aloitus jatkuu...

128

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Palstan kunkku ja Palstaprinsessa..

      Lopuksi
      ----------

      Niin siinä sitten kävi, että he löysivät toisensa. Kunkun ratsu laukkasi yli aution aavikon, jotta yksinäinen prinsessa saisi lohtua autioon oloonsa!

      Ja näin alkoi Ihan Uusi Luku Suomi 24 helluntaipalstalla!
      Täällä on nyt sekä Kunkku että perintöprinsessa..

      Jotka tahtovat, voivat olla tyytyväisiä siitä, että täällä saa postailla - hm ----

      • Anonyymi

        Kun ilta oli jo pimentynyt, ja LS oli ihan uuvuksissaan rintamaottelunsa perästä, alkoi tulla valoa! Saapui uljas kuningas suurella valkealla ratsullaan - jelppaamaan ahdinkoon joutunutta prinsessaa!

        Tämä aloittaja LS olikin jo kehunut tässä ketjussa näin:
        • "Henki nimimerkille tuleekin annettua kiitosta siitä, että hän mitä luultavimmin on sekä täällä ja livenä, yhtä järkevä ihminen. Eli ei tuo tänne mitään ongelmiaan ja on tasapainoisen oloinen ihmisenä." LS
        • " Arvostan Henki nimmarissa esim sitä, että hän suhtautuu minuun asiallisesti...ainakin minua on hyvin kohdellut ja jos joku kirjoittaja on edukseen, niin toki siitä voin antaa hyvää palautetta,.."


    • Anonyymi

      Yhä toistan anteeksipyyntöni, jos olen sinua loukannut, niin anteeksi.

      Enempää en tätä asiaa toista, vaikka Jeesus kehottaa sen ihokkaansakin lainaamaan vai miten se menikään. Koen osani tehneen tässä asiassa.

      LS

      • Anonyymi

        Pyydä anteeksi Herralta ja kaikilta niiltä kirjoittajilta, joita olet sanoillasi loukannut.
        Herra häpeää sinun valitsemaasi linjaa. Olet loukannut Häntä.
        (Kaikki eivät anteeksipyyntöäsi odota eivätkä tarvitse.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydä anteeksi Herralta ja kaikilta niiltä kirjoittajilta, joita olet sanoillasi loukannut.
        Herra häpeää sinun valitsemaasi linjaa. Olet loukannut Häntä.
        (Kaikki eivät anteeksipyyntöäsi odota eivätkä tarvitse.)

        En voi pyytää Jumalalta anteeksi tuolla tavoin. Koen etten ole tehnyt Häntä vastaan mitään. Minulla on oikeus eriäviin näkemyksiin ja Jumala kuva minkä omaan ei ole sellainen, jossa Hän koko ajan antaisi vitsaa ja pitäisi elää pelossa ja jatkuvassa anteeksipyytelyssä. En voi tehdä vastoin hyvää omaatuntoani.

        Olen sinulta anteeksi pyytänyt. Näen, että olet minuun loukkaantunut.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydä anteeksi Herralta ja kaikilta niiltä kirjoittajilta, joita olet sanoillasi loukannut.
        Herra häpeää sinun valitsemaasi linjaa. Olet loukannut Häntä.
        (Kaikki eivät anteeksipyyntöäsi odota eivätkä tarvitse.)

        Tapahtui kauan sitten...

        Kauan, kauan sitten tapahtui, että erilaisia ihmisiä pyöri reviirilläni. Ystäviksi ei montakaan voinut luokittaa. Pikemminkin joksikin hännystelijöiksi, julkkis kun olin.

        Joistakin Herran Henki osoitti selvästi, mitä lajia he olivat? Kun sitten eräs (uskova) tuli aina vain uudestaan ja uudestaan puheille, ja aina sama valitusvirsi: kun se mies on niin kamala, kun se on niin kauhea.... ja ne siskot ja anoppi on kuin piru ilman sarvia, ja omat lapsetkin ovat viittä vaille paholaisen sikiöitä? Eikä yhtä ainoaa uskovaa, joka ymmärtäisi, tukisi? Ei yhtään ystävää!

        --Vai niin? Minä kuuntelin ja kuuntelin. Yhä uudelleen. Luulin että olin jalokin uskova, empaattisella sydämellä kannoin sisaren kuormaa!? Jotta hän jaksaisi tuon kurjan elämänsä keskellä! Koetin Kristuksen rakkauden kärsivällisyydellä...

        Sitten. Pyhä Henki valaisi (näytti) todelliset faktat? "Katkeruuden juuri". Hebrealaskirjeen 12:15.

        Tuohon "tautiin" ei auttanut empaattisuuden lääke. Herra sanoi: se pitää kiskoa juurineen pois! Sitä ei huoli ruokkia ainaisella säälimisellä, taikka osanotolla! Okei.

        Kun sitten taas tämä uskova tuli saman vaivansa kanssa, sama kamala paketti, samat ongelmat.

        Sanoin: sinun pitää tehdä parannus katkeruudestasi, vihasta ja kaunasta. Sinun tulee antaa anteeksi, jopa 70 x 7 joka päivä! Jeesuksen nimessä sanot: Annan anteeksi sille ja sille (ihmisten nimet!).

        Oijoi-joi sitä parkumista! - Sinä tässä kamala uskova olet! Etkö yhtään tue ja puolusta minua niitä kiusaajia ja kiusaajan paholaisia vastaan! Onko sulla yhtään Jumalan rakkautta? Ne MUUTHAn mulle on olleet pahoja! Minä olen uhri! Pahan uhri!

        - Kuules sisar. Olen kuunnellut sinua jo monta vuotta. Aina samat valitusvirret. Aina samat syytökset TOISISTA. Se on ollut Jumalan kärsivällistä rakkautta. Nyt tuli muutos.

        Jumalan rakkaus on totuutta. Ja totuus käskee sinun tekemään parannuksen. Katkeruuden juuri on kaivettava ulos ja ylös.... Kun pääset vapaaksi, Jeesuksen Kristuksen vapauteen, elämä muuttuu!

        - Voi miten kylmä ja rakkaudeton uskova olet!

        - Älä tule enää kertaakaan kotiini saastuttamaan katkerilla jutuillasi!

        (Myöhemmin - alkusuuttumuksen perästä -tuo sisar oli vihdoin päässyt sopusointuun, valoon ja Totuuden tielle. .. Hän oli rukoillut niinkuin Jeesus opetti:

        "Anna meille meidän syntimme anteeksi, niinkuin MEKIN annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."

        Tämän kirjoittaja ei ole mies. Ja em. katkeruuden sitoma ihminen nähtiin vapautuneen.!)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi pyytää Jumalalta anteeksi tuolla tavoin. Koen etten ole tehnyt Häntä vastaan mitään. Minulla on oikeus eriäviin näkemyksiin ja Jumala kuva minkä omaan ei ole sellainen, jossa Hän koko ajan antaisi vitsaa ja pitäisi elää pelossa ja jatkuvassa anteeksipyytelyssä. En voi tehdä vastoin hyvää omaatuntoani.

        Olen sinulta anteeksi pyytänyt. Näen, että olet minuun loukkaantunut.

        LS

        Ole hyvä ja lopeta tuo jankutus. Aloita vaikkapa Ihan Oma Ketju. Poistu täältä.
        Ei sua jaksa enää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapahtui kauan sitten...

        Kauan, kauan sitten tapahtui, että erilaisia ihmisiä pyöri reviirilläni. Ystäviksi ei montakaan voinut luokittaa. Pikemminkin joksikin hännystelijöiksi, julkkis kun olin.

        Joistakin Herran Henki osoitti selvästi, mitä lajia he olivat? Kun sitten eräs (uskova) tuli aina vain uudestaan ja uudestaan puheille, ja aina sama valitusvirsi: kun se mies on niin kamala, kun se on niin kauhea.... ja ne siskot ja anoppi on kuin piru ilman sarvia, ja omat lapsetkin ovat viittä vaille paholaisen sikiöitä? Eikä yhtä ainoaa uskovaa, joka ymmärtäisi, tukisi? Ei yhtään ystävää!

        --Vai niin? Minä kuuntelin ja kuuntelin. Yhä uudelleen. Luulin että olin jalokin uskova, empaattisella sydämellä kannoin sisaren kuormaa!? Jotta hän jaksaisi tuon kurjan elämänsä keskellä! Koetin Kristuksen rakkauden kärsivällisyydellä...

        Sitten. Pyhä Henki valaisi (näytti) todelliset faktat? "Katkeruuden juuri". Hebrealaskirjeen 12:15.

        Tuohon "tautiin" ei auttanut empaattisuuden lääke. Herra sanoi: se pitää kiskoa juurineen pois! Sitä ei huoli ruokkia ainaisella säälimisellä, taikka osanotolla! Okei.

        Kun sitten taas tämä uskova tuli saman vaivansa kanssa, sama kamala paketti, samat ongelmat.

        Sanoin: sinun pitää tehdä parannus katkeruudestasi, vihasta ja kaunasta. Sinun tulee antaa anteeksi, jopa 70 x 7 joka päivä! Jeesuksen nimessä sanot: Annan anteeksi sille ja sille (ihmisten nimet!).

        Oijoi-joi sitä parkumista! - Sinä tässä kamala uskova olet! Etkö yhtään tue ja puolusta minua niitä kiusaajia ja kiusaajan paholaisia vastaan! Onko sulla yhtään Jumalan rakkautta? Ne MUUTHAn mulle on olleet pahoja! Minä olen uhri! Pahan uhri!

        - Kuules sisar. Olen kuunnellut sinua jo monta vuotta. Aina samat valitusvirret. Aina samat syytökset TOISISTA. Se on ollut Jumalan kärsivällistä rakkautta. Nyt tuli muutos.

        Jumalan rakkaus on totuutta. Ja totuus käskee sinun tekemään parannuksen. Katkeruuden juuri on kaivettava ulos ja ylös.... Kun pääset vapaaksi, Jeesuksen Kristuksen vapauteen, elämä muuttuu!

        - Voi miten kylmä ja rakkaudeton uskova olet!

        - Älä tule enää kertaakaan kotiini saastuttamaan katkerilla jutuillasi!

        (Myöhemmin - alkusuuttumuksen perästä -tuo sisar oli vihdoin päässyt sopusointuun, valoon ja Totuuden tielle. .. Hän oli rukoillut niinkuin Jeesus opetti:

        "Anna meille meidän syntimme anteeksi, niinkuin MEKIN annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."

        Tämän kirjoittaja ei ole mies. Ja em. katkeruuden sitoma ihminen nähtiin vapautuneen.!)

        Asia selvä, mutta en voi suostua pyyntösi ja pyytää Herralta anteeksi sinun kehoituksesi kautta.

        Kiitos neuvoista.


        LS


      • Anonyymi

        Näin Herra Henki ja palstaprinsessa löysivät ihanat sulosävelet:, 1.1.2023

        Herra HENKI: rottia, raatokärpäsiä, raadonsyöjiä - aivopieruja!
        --------------------------------------------------------------------------------

        Tämä herra HENKI näyttää kutinsa? Palstan Kunkun roolissa hän antaa arvonimiä toisille kirjoittajille. He ovat rottia, raatokärpäsiä....

        Henki 2023-01-01 19:15:27
        • "Kun rottaa potkaisee, se yrittää purra, sanoi aikanaan Hannu Karpo. Osuvasti sanottu."
        Henki2023-01-01 19:45:49
        • "Täytyy kait olla jatkossa entistä nopeampi, jotta saisi kiinni kaikki palstalle ilmestyneet aivopierut."

        Henki 2022-12-18 16:04:21
        • "Raatokärpäset viihtyvät kaatopaikoilla ja tunkioilla. Sen sijaan, että yrittäisi ojentaa jokaista niistä ruohonjuuritasolla, keskellä niiden elinympäristöään, kannattaa olla oman linnansa (lue elämänsä) herra ja jättää raadonsyöjät omaan arvoonsa. "

        Henki 2022-12-18 16:14:39
        • "Sinunpahan on asiasi. Jos koet, että olet valittu oikomaan maailman vääryyksiä, siitä vain hihat heilumaan ja luuta laulamaan. "

        Tämä Henki tietysti omistaa eräitä etuisuuksia, joilla saada sanansijaa?


        Henki 2023-01-01 19:45:49
        • "Jos olisin yhtään pervompi, kettutytöt olisivat kimpussani 🤣"
        • (Kaikilla ei ole mitään per-vo-piireitä, eivätkä kaikki sellaisia arvosta....)

        Tekstien LÄHDE ketju: Palsta on muuttunut kummaksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi pyytää Jumalalta anteeksi tuolla tavoin. Koen etten ole tehnyt Häntä vastaan mitään. Minulla on oikeus eriäviin näkemyksiin ja Jumala kuva minkä omaan ei ole sellainen, jossa Hän koko ajan antaisi vitsaa ja pitäisi elää pelossa ja jatkuvassa anteeksipyytelyssä. En voi tehdä vastoin hyvää omaatuntoani.

        Olen sinulta anteeksi pyytänyt. Näen, että olet minuun loukkaantunut.

        LS

        Joka tekee syntiä lähimmäistään vastaan, rikkoo myös Herraa vastaan.

        "Koen etten ole tehnyt Häntä vastaan mitään. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia selvä, mutta en voi suostua pyyntösi ja pyytää Herralta anteeksi sinun kehoituksesi kautta.

        Kiitos neuvoista.


        LS

        Tee mitä lystäät. Niinhän sinä aina teet. Mutta lopeta tuo jankutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka tekee syntiä lähimmäistään vastaan, rikkoo myös Herraa vastaan.

        "Koen etten ole tehnyt Häntä vastaan mitään. "

        En ala tuohon. Tässä menee sellainen raja. Tiedätkö että näillä palstoilla jatkuvasti törmäsi uskoviin joidenka mielestä minun tuli tehdä parannusta milloin mistäkin...ja aina ne vei niskaperseotteella...ja suostuin heidän röykytykseen... En koskaan heidän mielestä ollut kelvollinen Jumalalle. En anna enää muiden määrittää, olenko Jumalalle kelvollinen. Kelpaan tällaisena. Ehkä vähän hönttinä tapauksena, mutta kelpaan näin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ala tuohon. Tässä menee sellainen raja. Tiedätkö että näillä palstoilla jatkuvasti törmäsi uskoviin joidenka mielestä minun tuli tehdä parannusta milloin mistäkin...ja aina ne vei niskaperseotteella...ja suostuin heidän röykytykseen... En koskaan heidän mielestä ollut kelvollinen Jumalalle. En anna enää muiden määrittää, olenko Jumalalle kelvollinen. Kelpaan tällaisena. Ehkä vähän hönttinä tapauksena, mutta kelpaan näin.

        LS

        Lopeta tuo itsesi nostaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia selvä, mutta en voi suostua pyyntösi ja pyytää Herralta anteeksi sinun kehoituksesi kautta.

        Kiitos neuvoista.


        LS

        Unohda LS tuon anonyymin vaahtoaminen. Hän on päästään sekaisin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohda LS tuon anonyymin vaahtoaminen. Hän on päästään sekaisin!

        Asiat tehdään niinkuin pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapahtui kauan sitten...

        Kauan, kauan sitten tapahtui, että erilaisia ihmisiä pyöri reviirilläni. Ystäviksi ei montakaan voinut luokittaa. Pikemminkin joksikin hännystelijöiksi, julkkis kun olin.

        Joistakin Herran Henki osoitti selvästi, mitä lajia he olivat? Kun sitten eräs (uskova) tuli aina vain uudestaan ja uudestaan puheille, ja aina sama valitusvirsi: kun se mies on niin kamala, kun se on niin kauhea.... ja ne siskot ja anoppi on kuin piru ilman sarvia, ja omat lapsetkin ovat viittä vaille paholaisen sikiöitä? Eikä yhtä ainoaa uskovaa, joka ymmärtäisi, tukisi? Ei yhtään ystävää!

        --Vai niin? Minä kuuntelin ja kuuntelin. Yhä uudelleen. Luulin että olin jalokin uskova, empaattisella sydämellä kannoin sisaren kuormaa!? Jotta hän jaksaisi tuon kurjan elämänsä keskellä! Koetin Kristuksen rakkauden kärsivällisyydellä...

        Sitten. Pyhä Henki valaisi (näytti) todelliset faktat? "Katkeruuden juuri". Hebrealaskirjeen 12:15.

        Tuohon "tautiin" ei auttanut empaattisuuden lääke. Herra sanoi: se pitää kiskoa juurineen pois! Sitä ei huoli ruokkia ainaisella säälimisellä, taikka osanotolla! Okei.

        Kun sitten taas tämä uskova tuli saman vaivansa kanssa, sama kamala paketti, samat ongelmat.

        Sanoin: sinun pitää tehdä parannus katkeruudestasi, vihasta ja kaunasta. Sinun tulee antaa anteeksi, jopa 70 x 7 joka päivä! Jeesuksen nimessä sanot: Annan anteeksi sille ja sille (ihmisten nimet!).

        Oijoi-joi sitä parkumista! - Sinä tässä kamala uskova olet! Etkö yhtään tue ja puolusta minua niitä kiusaajia ja kiusaajan paholaisia vastaan! Onko sulla yhtään Jumalan rakkautta? Ne MUUTHAn mulle on olleet pahoja! Minä olen uhri! Pahan uhri!

        - Kuules sisar. Olen kuunnellut sinua jo monta vuotta. Aina samat valitusvirret. Aina samat syytökset TOISISTA. Se on ollut Jumalan kärsivällistä rakkautta. Nyt tuli muutos.

        Jumalan rakkaus on totuutta. Ja totuus käskee sinun tekemään parannuksen. Katkeruuden juuri on kaivettava ulos ja ylös.... Kun pääset vapaaksi, Jeesuksen Kristuksen vapauteen, elämä muuttuu!

        - Voi miten kylmä ja rakkaudeton uskova olet!

        - Älä tule enää kertaakaan kotiini saastuttamaan katkerilla jutuillasi!

        (Myöhemmin - alkusuuttumuksen perästä -tuo sisar oli vihdoin päässyt sopusointuun, valoon ja Totuuden tielle. .. Hän oli rukoillut niinkuin Jeesus opetti:

        "Anna meille meidän syntimme anteeksi, niinkuin MEKIN annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."

        Tämän kirjoittaja ei ole mies. Ja em. katkeruuden sitoma ihminen nähtiin vapautuneen.!)

        Raamatun opetuksia, Heb 12:14-15

        Tuo katkeruuden juuri on sellainen, joka "saastuttaa" hyvinkin paljon?

        Katkeruus on vihan serkku, ja elättää kaunaista mieltä. Negatiivista värähtelyä. Katkera napisee ja syyttelee toisia. Muka Kaikki Ovat Pahoja, Väärässä, sortavat ja kiusaavat. Hän on usein tehnyt itsestään Uhrin, jota toisten pitäisi paijata ja paapoa! Silittää päätä ja sanoa: - voi-voi kun sua on niin pahasti kohdeltu...

        Tällainen sopii lapsille. Mutta aikuisten ihmisten kohdalla?

        Toki pahat tunnevammat voivat johtaa reggressioon; taantumisen tasolle. Jossa aikuinen toimii kuin "lapsi" - joka odottaa puuttuvaa tukea ja lohtua. Ja jos ei paijausta saa - niin sitten on malli kuin kaksivuotiaan kiukkua ja murkkuikäisen kapinaa! - Minäpäs näytän teille, että minua ette kyllä kyykytä!- Kyllä minä näyäön ettei minua (miehet..) alista!

        On merkille pantava seikka se, mitä tämä (LS) kirjoittaa nimimerkki HENGESTÄ:
        • • " Arvostan Henki nimmarissa esim sitä, että hän suhtautuu minuun asiallisesti...ainakin minua on hyvin kohdellut ja jos joku kirjoittaja on edukseen, niin toki siitä voin antaa hyvää palautetta,.. "

        Nikki HENKI läpäisi hänen tiukan testinsä. Miksi? Siksi että oli "hyvin kohdellut".
        Lähtökohtaisesti sellainen on mukavaa. Mutta kun katsoo ja anlysoi tämän HENKI nimimerkin postauksia, niin pinnan alta palajastuu (hänen omissa tesksteissään) jotakin muuta?

        Hän (HENKI) surutta leimaa monia kirjoittajia: "rotta", "raatokärpänen", "raadonsyöjä" "aivopieruja".

        Se, että LS ja HENKI ovat löytäneet toisensa, se kertoo jotakin? Onko ja oliko nikki HENKI ainoa auttaja LS:lle? Koska hän oli AINOA; jonka LS kelpuutti kaverikseen? Onko niin, että suuressa onttoudessa ihminen ottaa reviirilleen sellaista, joka - hm ---tarttuu kuin hukkuva oljenkorteen? Turvaa mihin tahansa, että saisi tukea?

        Mutta katkeruuden juuresta Raamatun sanaa:

        • "Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa; ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,

        • - ja ettei kukaan olisi haureellinen tahi epäpyhä niinkuin Eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa. " ( Heb 12: 14-15)


        • "Noudattakaat rauhaa kaikkein kanssa ja pyhyyttä, paitsi jota ei yksikään saa Herraa nähdä, Ja ottakaat vaari, ettei joku Jumalan armosta tulisi pois, ettei joskus kasvaisi joku karvas juuri jotakuta vastahakoisuutta tekemään ja monta sen kautta tulisi saastutetuksi." ( Heb 12: 14-15, Biblia 1776)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun opetuksia, Heb 12:14-15

        Tuo katkeruuden juuri on sellainen, joka "saastuttaa" hyvinkin paljon?

        Katkeruus on vihan serkku, ja elättää kaunaista mieltä. Negatiivista värähtelyä. Katkera napisee ja syyttelee toisia. Muka Kaikki Ovat Pahoja, Väärässä, sortavat ja kiusaavat. Hän on usein tehnyt itsestään Uhrin, jota toisten pitäisi paijata ja paapoa! Silittää päätä ja sanoa: - voi-voi kun sua on niin pahasti kohdeltu...

        Tällainen sopii lapsille. Mutta aikuisten ihmisten kohdalla?

        Toki pahat tunnevammat voivat johtaa reggressioon; taantumisen tasolle. Jossa aikuinen toimii kuin "lapsi" - joka odottaa puuttuvaa tukea ja lohtua. Ja jos ei paijausta saa - niin sitten on malli kuin kaksivuotiaan kiukkua ja murkkuikäisen kapinaa! - Minäpäs näytän teille, että minua ette kyllä kyykytä!- Kyllä minä näyäön ettei minua (miehet..) alista!

        On merkille pantava seikka se, mitä tämä (LS) kirjoittaa nimimerkki HENGESTÄ:
        • • " Arvostan Henki nimmarissa esim sitä, että hän suhtautuu minuun asiallisesti...ainakin minua on hyvin kohdellut ja jos joku kirjoittaja on edukseen, niin toki siitä voin antaa hyvää palautetta,.. "

        Nikki HENKI läpäisi hänen tiukan testinsä. Miksi? Siksi että oli "hyvin kohdellut".
        Lähtökohtaisesti sellainen on mukavaa. Mutta kun katsoo ja anlysoi tämän HENKI nimimerkin postauksia, niin pinnan alta palajastuu (hänen omissa tesksteissään) jotakin muuta?

        Hän (HENKI) surutta leimaa monia kirjoittajia: "rotta", "raatokärpänen", "raadonsyöjä" "aivopieruja".

        Se, että LS ja HENKI ovat löytäneet toisensa, se kertoo jotakin? Onko ja oliko nikki HENKI ainoa auttaja LS:lle? Koska hän oli AINOA; jonka LS kelpuutti kaverikseen? Onko niin, että suuressa onttoudessa ihminen ottaa reviirilleen sellaista, joka - hm ---tarttuu kuin hukkuva oljenkorteen? Turvaa mihin tahansa, että saisi tukea?

        Mutta katkeruuden juuresta Raamatun sanaa:

        • "Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa; ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,

        • - ja ettei kukaan olisi haureellinen tahi epäpyhä niinkuin Eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa. " ( Heb 12: 14-15)


        • "Noudattakaat rauhaa kaikkein kanssa ja pyhyyttä, paitsi jota ei yksikään saa Herraa nähdä, Ja ottakaat vaari, ettei joku Jumalan armosta tulisi pois, ettei joskus kasvaisi joku karvas juuri jotakuta vastahakoisuutta tekemään ja monta sen kautta tulisi saastutetuksi." ( Heb 12: 14-15, Biblia 1776)

        Olen melko varma, että ainoa katkera tässä ja monessa muussakin avauksessa on aloittaja. Katkeroitumisen syitä voi halutessaan kysyä aloittajalta itseltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiat tehdään niinkuin pitää.

        Ihmisillä, jotka ovat sekaisin on pakkomielteitä, joista he eivät pääse eroon...kuten esim sellaisia, että, Asiat tehdään niinkuin pitää.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Olen melko varma, että ainoa katkera tässä ja monessa muussakin avauksessa on aloittaja. Katkeroitumisen syitä voi halutessaan kysyä aloittajalta itseltään.

        Olen samaa mieltä tästä, vaikken kovin usein olekaan sinun kanssasi samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Olen melko varma, että ainoa katkera tässä ja monessa muussakin avauksessa on aloittaja. Katkeroitumisen syitä voi halutessaan kysyä aloittajalta itseltään.

        Ei pidä esittää asioita hypoteesien varassa. Luulo ei ole tiedon väärtti - sanottiin ennen vanhaan!

        Herra HENKI kantaa mustia silmälaseja, taikka rillit ovat likaiset? Silloin ei erota detaljeja?
        Vain Pyhä Henki - (ei siis nimimerkki HENKI - virtuaalitaso ) - vain Pyhä Henki tuntee syvyydetkin.

        Missä on katkeruus? Ja missä se ei ole, koska se on tallattu Kiitoksen ja Jeesuksen Kristuksen voiton alle!

        Mutta mitä Pyhä Henki osoittaa, mitä lajia on herra HENKI?

        Siitä lisää jatkossa...

        Amen. Ylistetty olkoon Kaikkivaltias Jumala!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisillä, jotka ovat sekaisin on pakkomielteitä, joista he eivät pääse eroon...kuten esim sellaisia, että, Asiat tehdään niinkuin pitää.

        Onko sinulla pakkomielteitä. Paha juttu!

        Mutta on asioita, jotka pitää tehdä niinkuin pitää!

        Otetaan vaikka pyykinpesukone. Kukaan normaali ei aloita linkouksesta?

        Jos pyykki on likaista. aloitetaan a) pesu b) esipesukin joskus tarpeen, sitten c) huuhtelut, sitten d) linkous.

        Esimerkkejä on aamusta iltaan joka lajia.

        Asioilla on selkeät järjestykset. Kaikessa.

        Ja Jumalan osoittamat tehtävät - ne vasta vaativatkin. Palvelija noudattaa Mestarin ohjeistusta. Toinen palvelija ei voi olla ylin konsultti!

        Mutta, jos et itse ole päässyt pakkomielteistä vapaaksi, niin koeta päästä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä tästä, vaikken kovin usein olekaan sinun kanssasi samaa mieltä.

        Sinun mielipiteesi on yksi 8 miljardin ihmisen keskeltä. Ei paljoa paina.
        Sitäpaitsi Jumalan mielipide on ainoa oikea. Hän on sydänten tuntija, Hän yksin.
        Ylistetty olkoon Hän!


    • Anonyymi

      Myönnän etten välttämättä aina ole ollut oikealla mielenlaadulla asioissa, olen tehnyt virheitä elämässäni ...paljon, tosi paljon, kumoa tietäisit kuinka paljon...kuitenkin uskon, että kaikilla ihmisillä on parantamisen varaa,vei ole täydellistä ihmistä näillä palstoilla...ihminen on aina silti ihminen ja pysyy sellaisena...usko pois, jatkuvaa työtä joutuu tekemään sellaisten asioiden kanssa, että miettii onko oikein osannut elämässä toimia.

      LS

      • Anonyymi

        Sinulla on tuo Ihan Oma Aloituksesi. Mene sinne tekemään monologiasi.
        Tässä linkki: Palsta on muuttunu kummaksi.

        ttps://keskustelu.suomi24.fi/t/17686230/palsta-muuttunut-kummaksi

        Lopeta täällä nuo postaukset, tässä ketjussa.


      • Anonyymi

        Mene Herran eteen miettimään.
        Se on ainoa oikea paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene Herran eteen miettimään.
        Se on ainoa oikea paikka.

        Ai luulin, että halusit keskustella jostain, kun teit minusta tänne aloituksia.

        En koe tällä hetkellä tarvetta kenenkään kehoituksesta mennä miettimään mitään....mutta...

        Lopetan nyt sitten näihin postaukset, sinun ketjusihan tämä on, luulin, että sinulla oli jäänyt jotain "hampaankoloon".

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai luulin, että halusit keskustella jostain, kun teit minusta tänne aloituksia.

        En koe tällä hetkellä tarvetta kenenkään kehoituksesta mennä miettimään mitään....mutta...

        Lopetan nyt sitten näihin postaukset, sinun ketjusihan tämä on, luulin, että sinulla oli jäänyt jotain "hampaankoloon".

        LS

        En halunnut lainkaan keskustella kanssasi. Sorry. Aloitus oli ihan toisille tarkoitettu.
        Eilen kyllä toin tekstejä sinun ketjuusi, siihen Palsta muuttunut kummaksi.

        Mutta kun ne eivät kelvanneet, halveksti niitä, vähättelit ja heitit yli laidan!
        Ei tarvitse kauan katsella, kun huomaa että on persona-non-grata (ei-toivottu henkilö).

        Silloin tervehenkinen johtopäätös on, että kukin pysyköön reviirillään!

        En tuputa itseäni (ja halveksimiasi tekstejäni) Sinun Arvoisaan Palstaasi....

        Ja sama sääntö nyt täällä.

        Pidä sanojasi esillä siinä Omassa Ketjussasi.

        JK: Aloitukset (2) ovat synteesiä ja analyysiä. Eivät sinusta, vaan ilmiöstä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halunnut lainkaan keskustella kanssasi. Sorry. Aloitus oli ihan toisille tarkoitettu.
        Eilen kyllä toin tekstejä sinun ketjuusi, siihen Palsta muuttunut kummaksi.

        Mutta kun ne eivät kelvanneet, halveksti niitä, vähättelit ja heitit yli laidan!
        Ei tarvitse kauan katsella, kun huomaa että on persona-non-grata (ei-toivottu henkilö).

        Silloin tervehenkinen johtopäätös on, että kukin pysyköön reviirillään!

        En tuputa itseäni (ja halveksimiasi tekstejäni) Sinun Arvoisaan Palstaasi....

        Ja sama sääntö nyt täällä.

        Pidä sanojasi esillä siinä Omassa Ketjussasi.

        JK: Aloitukset (2) ovat synteesiä ja analyysiä. Eivät sinusta, vaan ilmiöstä...

        "Mutta kun ne eivät kelvanneet, ..."

        Ja sinä otit siitä nokkiisi! Oletko tosiaan sitä mieltä, että kaikkien palstalla kirjoittajien on todellakin hyväksyttävä tai jopa myötäiltävä sinun kommenttejasi. Olet narsisti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta kun ne eivät kelvanneet, ..."

        Ja sinä otit siitä nokkiisi! Oletko tosiaan sitä mieltä, että kaikkien palstalla kirjoittajien on todellakin hyväksyttävä tai jopa myötäiltävä sinun kommenttejasi. Olet narsisti!

        Kukahan se narsisti on? Kun tämä LS vuodatti kymmeniä kommentteja siinä aloituksesaan:
        Palsta muuttunut kummaksi,
        - niin, ja halusi kesksutelua!

        Eikä sitten mikään kelvannut? Hän tahtoi siis vain pitää omaa monologiaan. Heitti ylimielisesti yli laidan, sanoipa kuka mitä hyvänsä?

        Lähes kaikki kommentoijat saivat saman kohtelun tältä (LS).
        (Paitsi löytyi lopuksi yksi ylistettävä, herra HENKI!)



        Ei tarvitse "ottaa nokkiin" kun toteaa, mistä on kyse?

        Kenenkään tällaisella palstalla ei tarvitse hyväkyä tai myötäillä toisen kommentteja!
        Ota tai jätä. Lue tai ole lukematta!

        Mikä sinua vaivaa? Jokin kompleksi jostan "narsismista"? Koeta päästä vapaaksi!
        Eivät kaikki ole narsisteja, se vääristymä on sinun korviesi välissä? Kateusko siitä, mitä toiset osaavat. Eivätkä tekopyhästi nöyristele: - enhän minä mitään, mutta kun tuo toinen pyysi, niin voinhan minä pari sanaa todistaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on tuo Ihan Oma Aloituksesi. Mene sinne tekemään monologiasi.
        Tässä linkki: Palsta on muuttunu kummaksi.

        ttps://keskustelu.suomi24.fi/t/17686230/palsta-muuttunut-kummaksi

        Lopeta täällä nuo postaukset, tässä ketjussa.

        Hiukan valaisua, jos passaa?

        Kun näyttää olevan hyvin hämärä ja kummallinen pinttymä siitä, mitä netin keskustelupalsta tarkoittaa?

        1) Suomi24 ylläpito tarjoaa palstoja erilaisilla aiheilla, teemoilla ja otsikoilla.

        2) Suomi24 säännöt sanovat:
        • Jokaisella palstalla tulee keskustella palstan aihealueeseen liittyvistä asioista https://www.suomi24.fi/opastus/saannot

        3) Jokainen aloitus, otsikko nimeää ja rajaa sen "asian" eli aiheen, josta tulee keskustella.


        Keskustelun sisältö?
        -----------------------

        Aloitus ei ole ns. kommentti, vaan se on ikäänkuin se "pöytä" jossa annettu aihepiiri.

        On läes 100 % varma näkymä, että jokaiseen Otsikkoon, aloitukseen muodostuu keskustelu, jossa rönsyilee tekstiä laidasta laitaan. Kuin puurot ja vellit ja keitot ja kastikkeet ja suolat ja sokerit samassa pytyssä!

        Jotta keskustelu ei olisi yhtä "villin-viidakon-herjaa-ja kuonaa"? Jotta kyseisen otsikon aiheesta kiinnostuneet voisivat rauhassa vaihtaa ajatuksia, aiheesta?

        Tällainen vääristymä ja sekasotku on ratkaisu laadukkaammilla palstoilla. Keskustelijat ovat aitoja ihmisiä, omalla nimellään ja kuvallaan esiintyviä. Se jo rajoittaa turhaa palstakuonaa.

        1) Keskustelun aloittajalle on näissä annettu oikeuksia. Jos joku ilkeyttään tai tahallaan rupeaa sotkemaan ja häiritsemään (aiheen sivusta) keskustelua, aloittajalla on oikeus blokata sellainen häiriköitsijä pois. Toki ensin kehotus: voisitko palata aiheeseen?
        Aloittajalla on myös oikeus käskeä poistumaan aloittamastaan ketjusta, oikeus käskeä lopettamaan mm. jankutus.

        2) Miksi näin? Juuri siksi, että kukin keskusteluaihe pysyisi suunnilleen aiheessa! Ja pääosin nuo raamit toimivat. Ihmiset, jotka ovat globaalissa netissä tunnistettavia ihmisiä, varovat päästämään suustaan sammakoita. (Lipsumia näkyy, sen tietävät, joilla kokemusta tällaisista kirjoituspaikoista!)

        3) Kyseessä ei ole mikään mielipiteen - ja sananvapauden rajoittamishanke. Kyseessä ovat ihan realistiset järkiseikat. Jokainen (rekisteröitynyt) saa tehdä aloituksia. Voi keskustella, taikka olla ottamatta kantaa. Ei ole pakko lukea, jos ei halua. ...

        4) Näillä kehittyneemmillä palstoilla on aloittajalle annettu velvoite.
        "Valvoa ketjun keskustelua, jotta se pysyy aiheessa..."

        Näitä em. hyviksi todettuja raameja ei olisi pahitteeksi pohtia myös tämän tason palstoilla?

        Keskustelu on kuin "pöytä" jolla on annettu aihe. Jos joku pöydässä alkaa kaiken aikaa jankuttamaan.... niin puheenjohtajan täytyy palauttaa järjestys?

        On toisia pöytiä, missä jatkaa? Kyllä.


    • Anonyymi

      Mutta eihän tuo eroa mitenkään sinun omista aloituksistasi! Pata kattilaa soimaa!

      Mainitsemasi vakikirjoittelijat ovat olleet tällä palstalla kirjoittelemassa jo kauan ennen sinua, ja heidän keskustelujaan seurataan useiden lukijoiden puolesta, toisin kuin sinun. Millä auktoriteetilla sinä saat jauhaa sitä itseään mutta sinä saat muka määräillä mitä toiset saavat tai eivät saa täällä kirjoitella. Ai niin...ei tarvitse vastata...Sillä sinun omalla narsistisella luvallasi. Mitään auktoriteettiahan sinulla ei siihen olekaan.

      • Anonyymi

        Mistä sinä tiedät kaikki kirjoittajat?

        Kerropas onko sinulla jotakin auktoriteettia?

        Kukin kirjoittakoon Omalla Palstallaan, mitä tahtoo - mutta sivistyneemmilläkin keskustelupalstoilla (joissa ollaan omalla nimellä ja kuvalla) - niilläkin on ALOITAJALLA se oikeus, että jankkaavat kirjoittajat voidaan suosittaa Omiin Ketjuihinsa.

        On oikeus blogata pois kommentti, oikeus käskeä lopettamaan jankkaaminen.

        Et siis teidä muista fiksummista paikoista? Tunnet vain tämän takapihan haukkupalstat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät kaikki kirjoittajat?

        Kerropas onko sinulla jotakin auktoriteettia?

        Kukin kirjoittakoon Omalla Palstallaan, mitä tahtoo - mutta sivistyneemmilläkin keskustelupalstoilla (joissa ollaan omalla nimellä ja kuvalla) - niilläkin on ALOITAJALLA se oikeus, että jankkaavat kirjoittajat voidaan suosittaa Omiin Ketjuihinsa.

        On oikeus blogata pois kommentti, oikeus käskeä lopettamaan jankkaaminen.

        Et siis teidä muista fiksummista paikoista? Tunnet vain tämän takapihan haukkupalstat?

        "Kukin kirjoittakoon Omalla Palstallaan, mitä tahtoo - mutta sivistyneemmilläkin keskustelupalstoilla (joissa ollaan omalla nimellä ja kuvalla) - niilläkin on ALOITAJALLA se oikeus, että jankkaavat kirjoittajat voidaan suosittaa Omiin Ketjuihinsa.

        On oikeus blogata pois kommentti, oikeus käskeä lopettamaan jankkaaminen."

        Ja silti sinä et hyväksy sitä, että ketjun aloittaja ei ole kiinnostunut sinun kommenteistasi? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😅🤣🤣

        Sehän tarkoittaa samaa kuin, että he bloggaavat sinut pois!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät kaikki kirjoittajat?

        Kerropas onko sinulla jotakin auktoriteettia?

        Kukin kirjoittakoon Omalla Palstallaan, mitä tahtoo - mutta sivistyneemmilläkin keskustelupalstoilla (joissa ollaan omalla nimellä ja kuvalla) - niilläkin on ALOITAJALLA se oikeus, että jankkaavat kirjoittajat voidaan suosittaa Omiin Ketjuihinsa.

        On oikeus blogata pois kommentti, oikeus käskeä lopettamaan jankkaaminen.

        Et siis teidä muista fiksummista paikoista? Tunnet vain tämän takapihan haukkupalstat?

        "On oikeus blogata pois kommentti, oikeus käskeä lopettamaan jankkaaminen."

        Jotkut ovat hienovaraisempia kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kukin kirjoittakoon Omalla Palstallaan, mitä tahtoo - mutta sivistyneemmilläkin keskustelupalstoilla (joissa ollaan omalla nimellä ja kuvalla) - niilläkin on ALOITAJALLA se oikeus, että jankkaavat kirjoittajat voidaan suosittaa Omiin Ketjuihinsa.

        On oikeus blogata pois kommentti, oikeus käskeä lopettamaan jankkaaminen."

        Ja silti sinä et hyväksy sitä, että ketjun aloittaja ei ole kiinnostunut sinun kommenteistasi? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😅🤣🤣

        Sehän tarkoittaa samaa kuin, että he bloggaavat sinut pois!

        Pysyn kirjoituksessani.

        Tämä LS ei ole tervetullut TÄHÄN ketjuun jatkamaan valitusvirsiään.
        Koska hänellä oli ja on edelleen se Oma Aloitus:
        * Palsta muuttunut kummaksi *

        Hänellä on täysi oikeus ja yhdenvertainen vapaus kirjoittaa siellä vaikka 1000 kommenttia.

        Kaikkia ketjuja ei ole tarkoitus täyttää hänen katkerilla kirjoituksiallaan.

        Sitä varten on mahdollisuus avata erilaisia ketjuja.

        Jokainen voi blokata mitä tahtoo?

        Mutta? Tämän ketjun aloituksessa ei lue: Lukemisen pakko!

        Eli, ei kannata lukea ketjua, johon ei riitä voimia? Kannattaa nauttia helpommin sulavaa ruokaa?

        Ja jos ei osaa paljon muuta kuin viljellä hymiöitä... 🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😅🤣🤣

        Niin on suositeltavaa kasvaa tällaiselta somekulttuurin kasvupalstalta ihan aikuisten ihmisten tasolle....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kukin kirjoittakoon Omalla Palstallaan, mitä tahtoo - mutta sivistyneemmilläkin keskustelupalstoilla (joissa ollaan omalla nimellä ja kuvalla) - niilläkin on ALOITAJALLA se oikeus, että jankkaavat kirjoittajat voidaan suosittaa Omiin Ketjuihinsa.

        On oikeus blogata pois kommentti, oikeus käskeä lopettamaan jankkaaminen."

        Ja silti sinä et hyväksy sitä, että ketjun aloittaja ei ole kiinnostunut sinun kommenteistasi? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😅🤣🤣

        Sehän tarkoittaa samaa kuin, että he bloggaavat sinut pois!

        Lue kommnetti tässä ketjussa:
        Anonyymi
        2023-01-04 12:59:45


    • Anonyymi

      Jioo. Kyllä tänne mahtuu.
      Ei tartte väkisin tunkea itseään joka paikkaan ( kuten LS) nyt yrittää.

    • Eräänä aurinkoisena päivänä olin käymässä Korkeasaaressa. Aurinko porotti pilvettömältä taivaalta, eläimet olivat läkähtyä kuumuuteen. Erään aitauksen kohdalla panin merkille hassun näköisen eläimen oudon käyttäytymisen.

      Aitauksen keskellä oli jokin puu tai sitä muistuttava koriste. Eläin juoksi aina yhden kierroksen puun ympäri ja pysähtyi sen jälkeen hetkeksi. Sitten taas uusi kierros, pysähdys, uusi kierros ja niin edelleen.

      Eläimen toiminnassa ei näyttänyt olevan mitään järkeä. Juosta nyt päättömästi kuumassa, sen sijaan että makoilisi ja keräisi voimia varjon suojassa. Mietin, että taisi jäädä levy päälle...

      • Anonyymi

        Löysit varmaan itsesi ja oman käytösmallisi tuosta eläimestä? Siksi taas juoksit tänne, omaa nikkiäasi ihailemaan? Hassun näköinen eläin? Onnea. Jatka kierroksia!


      • Anonyymi

        Älä hyvä HENKI läkähdy kuumuuteesi? Äläkä pidä vanhaa levyä päällä! Nyt ollaan data-ajassa, unohda ne savikiekot ja vinyylit. Vie antikvariaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä hyvä HENKI läkähdy kuumuuteesi? Äläkä pidä vanhaa levyä päällä! Nyt ollaan data-ajassa, unohda ne savikiekot ja vinyylit. Vie antikvariaan!

        Eikö järkikulta sanonut sulle HENKI, ettei kuumana päivänä ole viisasta mennä joka paikkaan? Kuumuus kun tuppaa tuottamaan harhanäkyjä, vaikkapa outoja eläinhahmoja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö järkikulta sanonut sulle HENKI, ettei kuumana päivänä ole viisasta mennä joka paikkaan? Kuumuus kun tuppaa tuottamaan harhanäkyjä, vaikkapa outoja eläinhahmoja?

        Jokainen ymmärtää lukemansa oman ymmärryksensä puitteissa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jokainen ymmärtää lukemansa oman ymmärryksensä puitteissa.

        Nikki Henki kirjoitti:

        Henki 2023-01-02 21:49:15


        Eräänä aurinkoisena päivänä olin käymässä Korkeasaaressa. Aurinko porotti pilvettömältä taivaalta, eläimet olivat läkähtyä kuumuuteen. Erään aitauksen kohdalla panin merkille hassun näköisen eläimen oudon käyttäytymisen.

        Aitauksen keskellä oli jokin puu tai sitä muistuttava koriste. Eläin juoksi aina yhden kierroksen puun ympäri ja pysähtyi sen jälkeen hetkeksi. Sitten taas uusi kierros, pysähdys, uusi kierros ja niin edelleen.

        Eläimen toiminnassa ei näyttänyt olevan mitään järkeä. Juosta nyt päättömästi kuumassa, sen sijaan että makoilisi ja keräisi voimia varjon suojassa. Mietin, että taisi jäädä levy päälle...

        _______________________

        Kommenttia: Edellinen oli teksti, jonka herra HENKI kirjoitti? Hän ei ole sitä kiistänyt.

        Tuo kirjoitus on jokaiselle ymmärryskykyiselle lukijalle varsin simppeli.
        Normiymmärrys ja sisälukutaito riittää. Referaattia.

        A) Henki oli kovassa helteessä Korkeasaaressa.
        B) Henki näki hassun näköisen eläimen oudon käytöksen.
        C) Eläin kiersi jotakin.
        D) Herra Henki päätteli, että eläimen toiminnassa ei ollut mitään järkeä.

        E) Herra Henki heräsi hallusinaatiostaan. Kyse oli fiktiosta, virtuaalitodellisuudesta.

        F) Sellaista eläintä ei oikeasti ollut.

        G) Eikä eläimillä "jää levyä päälle" - koska eläimet eivät kuuntele "levyjä".

        H) Kyseessä siis vahva oletus harhaisesta tilasta, koska herra HENKI oli paikalla. (Kohta A)

        Että kertomuksen fakta (Herra HENKI) paikalla ja fiktio kuvastavat kahta eri tasoa.
        Toinen reaalimaailmaa, toinen realtieettistauksen häiriötä, syynä kuumuus tai jokin muu seikka.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nikki Henki kirjoitti:

        Henki 2023-01-02 21:49:15


        Eräänä aurinkoisena päivänä olin käymässä Korkeasaaressa. Aurinko porotti pilvettömältä taivaalta, eläimet olivat läkähtyä kuumuuteen. Erään aitauksen kohdalla panin merkille hassun näköisen eläimen oudon käyttäytymisen.

        Aitauksen keskellä oli jokin puu tai sitä muistuttava koriste. Eläin juoksi aina yhden kierroksen puun ympäri ja pysähtyi sen jälkeen hetkeksi. Sitten taas uusi kierros, pysähdys, uusi kierros ja niin edelleen.

        Eläimen toiminnassa ei näyttänyt olevan mitään järkeä. Juosta nyt päättömästi kuumassa, sen sijaan että makoilisi ja keräisi voimia varjon suojassa. Mietin, että taisi jäädä levy päälle...

        _______________________

        Kommenttia: Edellinen oli teksti, jonka herra HENKI kirjoitti? Hän ei ole sitä kiistänyt.

        Tuo kirjoitus on jokaiselle ymmärryskykyiselle lukijalle varsin simppeli.
        Normiymmärrys ja sisälukutaito riittää. Referaattia.

        A) Henki oli kovassa helteessä Korkeasaaressa.
        B) Henki näki hassun näköisen eläimen oudon käytöksen.
        C) Eläin kiersi jotakin.
        D) Herra Henki päätteli, että eläimen toiminnassa ei ollut mitään järkeä.

        E) Herra Henki heräsi hallusinaatiostaan. Kyse oli fiktiosta, virtuaalitodellisuudesta.

        F) Sellaista eläintä ei oikeasti ollut.

        G) Eikä eläimillä "jää levyä päälle" - koska eläimet eivät kuuntele "levyjä".

        H) Kyseessä siis vahva oletus harhaisesta tilasta, koska herra HENKI oli paikalla. (Kohta A)

        Että kertomuksen fakta (Herra HENKI) paikalla ja fiktio kuvastavat kahta eri tasoa.
        Toinen reaalimaailmaa, toinen realtieettistauksen häiriötä, syynä kuumuus tai jokin muu seikka.....

        >>> Tuo kirjoitus on jokaiselle ymmärryskykyiselle lukijalle varsin simppeli...

        Ymmärrän kovan halusi loistaa parrasvaloissa, mutta joudun tuottamaan pettymyksen - esitetty analyysi aka tulkinta on väärä. Haluatko kuulla viiden pisteen vihjeen vai yrittää vielä kerran omin avuin?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Tuo kirjoitus on jokaiselle ymmärryskykyiselle lukijalle varsin simppeli...

        Ymmärrän kovan halusi loistaa parrasvaloissa, mutta joudun tuottamaan pettymyksen - esitetty analyysi aka tulkinta on väärä. Haluatko kuulla viiden pisteen vihjeen vai yrittää vielä kerran omin avuin?

        :)) smile


        Kommenttia: Edellinen oli teksti, jonka herra HENKI kirjoitti? Hän ei ole sitä kiistänyt.

        Tuo kirjoitus on jokaiselle ymmärryskykyiselle lukijalle varsin simppeli.
        Normiymmärrys ja sisälukutaito riittää. Referaattia.

        A) Henki oli kovassa helteessä Korkeasaaressa.
        B) Henki näki hassun näköisen eläimen oudon käytöksen.
        C) Eläin kiersi jotakin.
        D) Herra Henki päätteli, että eläimen toiminnassa ei ollut mitään järkeä.

        E) Herra Henki heräsi hallusinaatiostaan. Kyse oli fiktiosta, virtuaalitodellisuudesta.

        F) Sellaista eläintä ei oikeasti ollut.

        G) Eikä eläimillä "jää levyä päälle" - koska eläimet eivät kuuntele "levyjä".

        H) Kyseessä siis vahva oletus harhaisesta tilasta, koska herra HENKI oli paikalla. (Kohta A)

        Että kertomuksen fakta (Herra HENKI) paikalla ja fiktio kuvastavat kahta eri tasoa.
        Toinen reaalimaailmaa, toinen realtieettistauksen häiriötä, syynä kuumuus tai jokin muu seikka.....
        -----------------------------------------------------------------

        (Jos herra HENKI ei ymmärrä mitä itse kirjoittaa - toisten on kyllä ymmärrettävä!)
        Jos ei tiedä, missä rajat kulkee - normin ja harhan - sitä varten ovat objektiiviset tahot....

        Lycka till!


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Tuo kirjoitus on jokaiselle ymmärryskykyiselle lukijalle varsin simppeli...

        Ymmärrän kovan halusi loistaa parrasvaloissa, mutta joudun tuottamaan pettymyksen - esitetty analyysi aka tulkinta on väärä. Haluatko kuulla viiden pisteen vihjeen vai yrittää vielä kerran omin avuin?

        "Ymmärrän kovan halusi loistaa parrasvaloissa,"

        Joudun tuottamaan pettymyksen: parrasvaloni ovat ihan muualla, fanit ja muut.
        Täällä harjoitan vain sivutoimista postausta, tosin kyllä antoisaa välillä....

        Mutta? Jos joku valitsee rekisteröidyksi nimimerkiksi HENKI - niin sellainen viittaa suuruuden--hul--- luuteen. Ja haluun olla parrasvaloissa...

        KYllä. Intinaait sanoivat jumalastaan Suuri Henki - mutta eivät itsestään sanoneet:
        HENKI!

        Siinä on vissi ero!

        Kateus ei ole paras kaveri Hengen kanssa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ymmärrän kovan halusi loistaa parrasvaloissa,"

        Joudun tuottamaan pettymyksen: parrasvaloni ovat ihan muualla, fanit ja muut.
        Täällä harjoitan vain sivutoimista postausta, tosin kyllä antoisaa välillä....

        Mutta? Jos joku valitsee rekisteröidyksi nimimerkiksi HENKI - niin sellainen viittaa suuruuden--hul--- luuteen. Ja haluun olla parrasvaloissa...

        KYllä. Intinaait sanoivat jumalastaan Suuri Henki - mutta eivät itsestään sanoneet:
        HENKI!

        Siinä on vissi ero!

        Kateus ei ole paras kaveri Hengen kanssa...

        >>> Joudun tuottamaan pettymyksen: parrasvaloni ovat ihan muualla, fanit ja muut.
        Ei kyllä tunnu ollenkaan siltä. Päinvastoin, kuljet perässäni kuin vaaniva susi. Kaikki saavat syödäkseen pöydässäni, paitsi kaltaisesi sudet joille ei heitetä edes tähteitä. Mutta tämän sinä jo tiesitkin, olethan Raamattua jonkin verran lukenut.

        >>> Jos joku valitsee rekisteröidyksi nimimerkiksi HENKI...
        Moni oikeasti asista kiinnostunut on kysynyt suoraan. Kysyvälle vastataan ja kolkuttavalle avataan.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Joudun tuottamaan pettymyksen: parrasvaloni ovat ihan muualla, fanit ja muut.
        Ei kyllä tunnu ollenkaan siltä. Päinvastoin, kuljet perässäni kuin vaaniva susi. Kaikki saavat syödäkseen pöydässäni, paitsi kaltaisesi sudet joille ei heitetä edes tähteitä. Mutta tämän sinä jo tiesitkin, olethan Raamattua jonkin verran lukenut.

        >>> Jos joku valitsee rekisteröidyksi nimimerkiksi HENKI...
        Moni oikeasti asista kiinnostunut on kysynyt suoraan. Kysyvälle vastataan ja kolkuttavalle avataan.

        Olet vainoharhainen näköjään.

        Ei kukaan sinun perässäsi kulje !

        Täällä keskustelijat lukevat kirjoituksia ja kommentoivat sitten niitä, mitä itse haluavat kommentoida.

        Mutta sinä siis kuvittelet harhoissasi ihan muuta.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Joudun tuottamaan pettymyksen: parrasvaloni ovat ihan muualla, fanit ja muut.
        Ei kyllä tunnu ollenkaan siltä. Päinvastoin, kuljet perässäni kuin vaaniva susi. Kaikki saavat syödäkseen pöydässäni, paitsi kaltaisesi sudet joille ei heitetä edes tähteitä. Mutta tämän sinä jo tiesitkin, olethan Raamattua jonkin verran lukenut.

        >>> Jos joku valitsee rekisteröidyksi nimimerkiksi HENKI...
        Moni oikeasti asista kiinnostunut on kysynyt suoraan. Kysyvälle vastataan ja kolkuttavalle avataan.

        Hyvä Herra HENKI!

        Joudun tuottamaan taas uuden pettymyksen.

        1) Ei pidä olla narsistinen eikä ajatella itsestään liikoja?

        2) Siis, että joku "kulkisi perässä"....

        3) Että joku olisi kuin vaaniva susi?

        Nämä 2-3 viittavaat paranoidiseen ongelmaan.
        Nimittäin tämä on keskustelupasta. Täällä ei kuljeta, Eikä vaanita. Vaan kirjoitetaan!
        Täällä ei ole "susia". Normitasoiset ymmärtävät, että on ihmisiä. Erilaisia.

        Sitten lisää!

        "Kaikki saavat syödäkseen pöydässäni, paitsi kaltaisesi sudet joille ei heitetä edes tähteitä."

        Tuotan lisää pettymystä.

        En ole KOSKAAN syönyt pöydässäsi, missä ja miten se onkaan?
        Eikä ole - hm- ollut kiinnostustakaan? Elämä on opettanut valitsemaan ruokapöydät ja menut. Kenenkään "tähteitä" ei ole tarvinnut norkoilla.

        Sanan leipä on riittänyt.

        Joten jos "ruokapöydäsi" tähteitä jää? Niin osaat kyllä heittää ne oikeisiin paikkoihin.
        Nälkäisille. Kaikki eivät ole nälkäisiä, eivätkä vailla zombien pikaruokia...

        Ja - onhan niitä toisilla jono "eläimiä" - joille tarjoilla. Rottia, raatokärpäsiä, raadonsyöjiä, ja muita?

        Joten?

        Kukin ruokailkoon omassa pöydässään.

        Kukin tarjoilkoon pöydästään.

        Kukin valitkoon vapaasti.

        Näin on asiat paremmin kuin hyvin!
        Tsaukkis!


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jokainen ymmärtää lukemansa oman ymmärryksensä puitteissa.

        Oikein hyvä kommentti! Palstan uskovaiset, jotka luulevat ymmärtävänsä jotakin Raamatun symboliikasta ja vertauksista, eivät ymmärrä niistä todellisuudessa enempää kuin sinunkaan kommentistasi. Minä ymmärsin, vaikken aina Raamattuakaan ymmärrä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Tuo kirjoitus on jokaiselle ymmärryskykyiselle lukijalle varsin simppeli...

        Ymmärrän kovan halusi loistaa parrasvaloissa, mutta joudun tuottamaan pettymyksen - esitetty analyysi aka tulkinta on väärä. Haluatko kuulla viiden pisteen vihjeen vai yrittää vielä kerran omin avuin?

        Huomasin myös turhan yrityksen maun. Luulevat muka ymmärtävänsä symbolismia, analogioita, allegorioita ja vertauksia 🤣


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Joudun tuottamaan pettymyksen: parrasvaloni ovat ihan muualla, fanit ja muut.
        Ei kyllä tunnu ollenkaan siltä. Päinvastoin, kuljet perässäni kuin vaaniva susi. Kaikki saavat syödäkseen pöydässäni, paitsi kaltaisesi sudet joille ei heitetä edes tähteitä. Mutta tämän sinä jo tiesitkin, olethan Raamattua jonkin verran lukenut.

        >>> Jos joku valitsee rekisteröidyksi nimimerkiksi HENKI...
        Moni oikeasti asista kiinnostunut on kysynyt suoraan. Kysyvälle vastataan ja kolkuttavalle avataan.

        Mitä tuo Henki "näkee"? Haamuja?

        "Päinvastoin, kuljet perässäni kuin vaaniva susi. "

        Ei kukaan hänen perässään kulje, on liian suuret luulot ittestään....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Herra HENKI!

        Joudun tuottamaan taas uuden pettymyksen.

        1) Ei pidä olla narsistinen eikä ajatella itsestään liikoja?

        2) Siis, että joku "kulkisi perässä"....

        3) Että joku olisi kuin vaaniva susi?

        Nämä 2-3 viittavaat paranoidiseen ongelmaan.
        Nimittäin tämä on keskustelupasta. Täällä ei kuljeta, Eikä vaanita. Vaan kirjoitetaan!
        Täällä ei ole "susia". Normitasoiset ymmärtävät, että on ihmisiä. Erilaisia.

        Sitten lisää!

        "Kaikki saavat syödäkseen pöydässäni, paitsi kaltaisesi sudet joille ei heitetä edes tähteitä."

        Tuotan lisää pettymystä.

        En ole KOSKAAN syönyt pöydässäsi, missä ja miten se onkaan?
        Eikä ole - hm- ollut kiinnostustakaan? Elämä on opettanut valitsemaan ruokapöydät ja menut. Kenenkään "tähteitä" ei ole tarvinnut norkoilla.

        Sanan leipä on riittänyt.

        Joten jos "ruokapöydäsi" tähteitä jää? Niin osaat kyllä heittää ne oikeisiin paikkoihin.
        Nälkäisille. Kaikki eivät ole nälkäisiä, eivätkä vailla zombien pikaruokia...

        Ja - onhan niitä toisilla jono "eläimiä" - joille tarjoilla. Rottia, raatokärpäsiä, raadonsyöjiä, ja muita?

        Joten?

        Kukin ruokailkoon omassa pöydässään.

        Kukin tarjoilkoon pöydästään.

        Kukin valitkoon vapaasti.

        Näin on asiat paremmin kuin hyvin!
        Tsaukkis!

        Onhan tietysti jokaisella ihmisellä oikeus omaan mielipiteeseen. Täytyy vain muistaa, että tuo mielipide on vain ja ainoastaan sen yksittäisen ihmisen omassa päässä muodostettu kuva jostain asiasta, jota ihminen kuvittelee todelliseksi ja joka kuvastaa ko. ihmisen sielumaisemaa. Valitettavasti tällaisilla mielipiteillä ei ole enempää painoarvoa, kuin kirpun pierulla maailmankaikkeudessa.

        Mitä tulee kuvitteelliseen pöytään, joka on avoin kaikille, paitsi kaltaisillesi susille, puhumme täysin eri kielillä. Joten en näe tässä yhtään syytä heittää hukkaan arvokasta aikaa "keskustelemalla" kanssasi asioista, joita et ymmärrä ja joista et ole yksinkertaisesti kiinnostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin myös turhan yrityksen maun. Luulevat muka ymmärtävänsä symbolismia, analogioita, allegorioita ja vertauksia 🤣

        Pitää osata erottaa faktat ja fiktiot!
        Kun Herra Henki ITSE kertoi olleensa Korkeasaaressa....

        ITSE ( faktaa?)

        Ja sitten näki "näkyä" oudosta eläimestä
        se on lajissaan FIKTIOTA,
        koska sellaista eläintä ei oikeasti ole... (Korkeasaaressa).

        Yritys tuoda jotakin vertauksen kaltaista on niin torso, että enemmän kirjallisuutta harrastaneet ja lukeneet eivä voi muuta kuin naurahtaa... ( Kenekään ei pitäisi hurahtaa sellaiselle kirjallisuuden lajille, jota ei HALLITSE. Kuten satiiri, sarkasmi, ym.)

        Se siitä symboliikasta!

        ( Lähinnä hän kait kuvasi omaa tilaansa; kiertää stressaavassa kuumuudessa kehää!!)


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Onhan tietysti jokaisella ihmisellä oikeus omaan mielipiteeseen. Täytyy vain muistaa, että tuo mielipide on vain ja ainoastaan sen yksittäisen ihmisen omassa päässä muodostettu kuva jostain asiasta, jota ihminen kuvittelee todelliseksi ja joka kuvastaa ko. ihmisen sielumaisemaa. Valitettavasti tällaisilla mielipiteillä ei ole enempää painoarvoa, kuin kirpun pierulla maailmankaikkeudessa.

        Mitä tulee kuvitteelliseen pöytään, joka on avoin kaikille, paitsi kaltaisillesi susille, puhumme täysin eri kielillä. Joten en näe tässä yhtään syytä heittää hukkaan arvokasta aikaa "keskustelemalla" kanssasi asioista, joita et ymmärrä ja joista et ole yksinkertaisesti kiinnostunut.

        Herra Henki koettaa konsultoida:

        " Täytyy vain muistaa, että tuo mielipide on vain ja ainoastaan sen yksittäisen ihmisen..."

        "Valitettavasti tällaisilla mielipiteillä ei ole enempää painoarvoa, kuin kirpun pierulla maailmankaikkeudessa."

        ----------------------------

        Tätä siis on sovelettava MYÖS herra HENGEN mielipiteseen, mielipiteisiin? Kyllä.

        Hän sanansa ovat kuin Kirpun Pieru Maailmankaikkeudessa! Joo.

        No, saahan Palstan Kunkku sellaista tehdä? Vapaasti...
        Onneksi kirpun pieru on niin vähäinen, etteivät kaukana olevat kärsi hajusaasteesta...

        smile :)) :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein hyvä kommentti! Palstan uskovaiset, jotka luulevat ymmärtävänsä jotakin Raamatun symboliikasta ja vertauksista, eivät ymmärrä niistä todellisuudessa enempää kuin sinunkaan kommentistasi. Minä ymmärsin, vaikken aina Raamattuakaan ymmärrä.

        NO kun ymmärsit, niin valaisepas Laajalla ymmärryksellä, MITÄ herra HENKI oikein syvällisesti tahtoi sanoa? Että muutkin puupäät ymmärtää...


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Onhan tietysti jokaisella ihmisellä oikeus omaan mielipiteeseen. Täytyy vain muistaa, että tuo mielipide on vain ja ainoastaan sen yksittäisen ihmisen omassa päässä muodostettu kuva jostain asiasta, jota ihminen kuvittelee todelliseksi ja joka kuvastaa ko. ihmisen sielumaisemaa. Valitettavasti tällaisilla mielipiteillä ei ole enempää painoarvoa, kuin kirpun pierulla maailmankaikkeudessa.

        Mitä tulee kuvitteelliseen pöytään, joka on avoin kaikille, paitsi kaltaisillesi susille, puhumme täysin eri kielillä. Joten en näe tässä yhtään syytä heittää hukkaan arvokasta aikaa "keskustelemalla" kanssasi asioista, joita et ymmärrä ja joista et ole yksinkertaisesti kiinnostunut.

        Viisas sanoi kerran:
        Älä selitä, ystäväsi ei sitä tarvitse eikä vihamiehesi usko!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitää osata erottaa faktat ja fiktiot!
        Kun Herra Henki ITSE kertoi olleensa Korkeasaaressa....

        ITSE ( faktaa?)

        Ja sitten näki "näkyä" oudosta eläimestä
        se on lajissaan FIKTIOTA,
        koska sellaista eläintä ei oikeasti ole... (Korkeasaaressa).

        Yritys tuoda jotakin vertauksen kaltaista on niin torso, että enemmän kirjallisuutta harrastaneet ja lukeneet eivä voi muuta kuin naurahtaa... ( Kenekään ei pitäisi hurahtaa sellaiselle kirjallisuuden lajille, jota ei HALLITSE. Kuten satiiri, sarkasmi, ym.)

        Se siitä symboliikasta!

        ( Lähinnä hän kait kuvasi omaa tilaansa; kiertää stressaavassa kuumuudessa kehää!!)

        Kuten totesin aiemmin, jokainen ymmärtää lukemansa oman ymmärryksensä puitteissa. Toisin sanoen jos lukija ei ymmärrä lukemansa, se ei ole tekstin kirjoittajan vika, vaan lukijan. Ollaanko samaa mieltä?


    • Anonyymi

      Joo.

      Tuon LS:n teksteistä tulee "ulos" hänen sisimpänsä tavaroita....

      Synteesi ja analyysi tuottavat erilaisia adjektiiveja. Eräs vahvimpia on kauna ja katkeruuden juuri, jonka etiologia ulottuu hyvin kauas, koulukiusaamisen tunnekokemuksiin ja traumoihin. Joista ei paranamista, näköjään.

      Kun "juuret" ja vammat ovat noin pitkäikäisiä, niiden kanssa onkin paljon tekemistä.
      "Vanhat haavat" eivät hevin parane. Ja jos on käynyt niin, että haavojen pohjalle on jäänyt pöpöjä? Vaikka haavat siis voisivat optimaalisissa oloissa arpeutua umpeen,

      niin ne jäävät koko loppuelämäksi olemaan. Niinkuin ihon haavojen arvetkin.
      Sitten?

      Keissi toistuu. Kun myöhemmin tulee vastaavia, joissa kiusaamisen piirteitä,

      A) Vanhoihin haavoihin tuleva kosketus nostaa pintaa sen mitä joskus oli.

      B) Syntyy ns. "tunenmuiston" kautta kertautuminen, update!

      C) Syntyy uudelleen samat tunnereaktiot, Ne nousevat kuin jopa tulivuori, joka syöksee vihaa, pelkoa, hyökkäystä, kiukkua, ärsyyntymistä, syytöksiä...

      D) Tilanne on ns. "päällä". Ihminen käyttäytyy sen kaavan (lapsena kiusatun) ihmisen mukaisesti. Sama malli toistuu. Siis aikuisena.

      E) Ihminen kokee toiset ihmiset uhkana. (Nekin ihmiset jotka eivät ole!)

      F) Tämän uhkakuvan seassa, joka on kuin olemassaolon uhka, ihminen nostaa kuin siili piikit pystyyn. Puolustautuu kuin koira muristen ja hampaita näyttäen.

      G) Ja? Lopputulos on? Yleensä loogisesti onneton. Kun tällainen aikuisena toistuva malli vakiintuu, ihminen on jo kehittänyt niin "kovan kuoren" ympärilleen, että kukaan ei pääsisi läpi?

      H) Sitten on yksinäinen bunkkeri valmis ja varma! Siellä suojassa "pahalta maailmalta" - suojassa kiusaajien kynsistä? Siellä voi kyllä elää?

      Mutta onko onnellinen vai onneton? Sen voi lukea myös tämän (LS) teksteistä. Niinkuin muidenkin - tuhansien koulukiusattujen ja kiusattujen keisseistä!
      Monet jäävät rampautuneksi, tunnevammaisiksi, vaille positiivisia ihmissuhteita.
      Jopa lopuksi elämää!

      I) Sitten on monia selviytyjiä. Rohkaisevia keissejä, joissa ihminen on päässyt pelon vankilata, vihasta, kaunasta, katkeruudesta, toisten syyttämisistä. Vapauteen.
      Dynaamiseen elämään. Terveisiin ihmissuhteisiin. Ja ne jotka ovat tällaisten kivuliaiden kasvukipujen läpi rämpineet, koettavat toki ymmärtää kanssamatkaajia.
      Se ei ol ratkaisu. SE on aina omien korvien välissä. Aikuisia kun ei voi paapoa kuin lapsia.

      Tässä eräs esimerkki tämän (LS) sisimmän statuksesta.

      ".....ja aina ne vei niskaperseotteella...ja suostuin heidän röykytykseen..."

      -------------------------------------------------------------------------------
      Pahasti tekevät, jotka niska-perse-otteella (?) paimentavat?
      Pahan valinnan tekee se, joka suostuu röykytykseen, aikuisena?
      Viisasta on pysyä kaukana susien luolista, käärmeiden koloista, tekopyhien murhamiesten reviireiltä. Jos ei rahkeet riitä?
      Viisasta on valita paikkansa.

      • Anonyymi

        (Pahoittelut fonttivirheist edellisessä,: aloittaja)


      • Anonyymi

        Otsikon alla: Palsta on muuttunut kummaksi
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17686230/palsta-muuttunut-kummaksi

        - on luettavissa sitä debattia, jota LS ja toiset kirjoittajat tekivät.
        Vaikka viestejä on runsaasti, niiden keskeltä todella nousee teemoja ja faktojakin?

        Jotkut kommentoijat koettivat sanoa (LS:lle) ettei ole VIISASTA tuoda itseään henkilökohtaisesti "tarjolle" kuin itsensä-paljastajan-roolissa! Tuoda siis perusongelmiaan ja henkisen tason vammoja. . .

        Tällaisille profaaneille sekapalstoille. Joissa Jeesuksen sanojen mukaan"sudet vaanivat Herran lampaita", Sudet, saalistuseläiminä aina haistavat veren hajun, haistavat haavoittuneiden lampaiden ihanan saaliin mahdollisuuden!

        Kun tällaista koeteltua viisautta (= jota yleensä) koetettiin tällä LS:lle esittää, mitä hän teki?

        Hän oli (sanoissaan) ylimielinen kuin kiipeilijä, joka mahtailee "osaamisellaan", ja lähtee kiipeämään vailla turvavarusteita! Hän pisti halvalla ne, jotka koettivat neuvoa!

        Ei, ei - mikään ei kelvannut. Ja kyse ei ollut siitä, että monetkaan olisivat olleet "vihollisia" kiusaajia. Vaan ihmisiä, jotka näkivät ja näkevät LS:n onnettoman tilan.

        Hänen tulkintansa ei nähnyt kuin sen saman "vanhah kaavan mukaisesti" vihollisia, höykyttäjiä, alistajia - kaikkia niitä Pahojen Muistojen Värittämiä haamuja. ...

        Näin se monesti menee. Mutta Jumala harvoin lähettää enkeleitä asialle. Ihan tavalliset savi-ihmiset ova liikenteessä. Joilla silmät ja korvat ja ihmiselämän ymmärrystäkin.

        Mutta, erääsäs kommentissa LS:lle lukikin:

        Kun sinulle ei kukaan kelpaa, niin ehkäpä Herra antaa saman annoksen kuin aikoinaan Bileamille: Mykkä Aasi Alkoi puhua ihmisen äänellä! ( 2 Piet 2:15-16)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otsikon alla: Palsta on muuttunut kummaksi
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17686230/palsta-muuttunut-kummaksi

        - on luettavissa sitä debattia, jota LS ja toiset kirjoittajat tekivät.
        Vaikka viestejä on runsaasti, niiden keskeltä todella nousee teemoja ja faktojakin?

        Jotkut kommentoijat koettivat sanoa (LS:lle) ettei ole VIISASTA tuoda itseään henkilökohtaisesti "tarjolle" kuin itsensä-paljastajan-roolissa! Tuoda siis perusongelmiaan ja henkisen tason vammoja. . .

        Tällaisille profaaneille sekapalstoille. Joissa Jeesuksen sanojen mukaan"sudet vaanivat Herran lampaita", Sudet, saalistuseläiminä aina haistavat veren hajun, haistavat haavoittuneiden lampaiden ihanan saaliin mahdollisuuden!

        Kun tällaista koeteltua viisautta (= jota yleensä) koetettiin tällä LS:lle esittää, mitä hän teki?

        Hän oli (sanoissaan) ylimielinen kuin kiipeilijä, joka mahtailee "osaamisellaan", ja lähtee kiipeämään vailla turvavarusteita! Hän pisti halvalla ne, jotka koettivat neuvoa!

        Ei, ei - mikään ei kelvannut. Ja kyse ei ollut siitä, että monetkaan olisivat olleet "vihollisia" kiusaajia. Vaan ihmisiä, jotka näkivät ja näkevät LS:n onnettoman tilan.

        Hänen tulkintansa ei nähnyt kuin sen saman "vanhah kaavan mukaisesti" vihollisia, höykyttäjiä, alistajia - kaikkia niitä Pahojen Muistojen Värittämiä haamuja. ...

        Näin se monesti menee. Mutta Jumala harvoin lähettää enkeleitä asialle. Ihan tavalliset savi-ihmiset ova liikenteessä. Joilla silmät ja korvat ja ihmiselämän ymmärrystäkin.

        Mutta, erääsäs kommentissa LS:lle lukikin:

        Kun sinulle ei kukaan kelpaa, niin ehkäpä Herra antaa saman annoksen kuin aikoinaan Bileamille: Mykkä Aasi Alkoi puhua ihmisen äänellä! ( 2 Piet 2:15-16)

        Koulukiusaaminen aikaansaa ihmisestä katkeran. Kun on vuosien ajan kiusattu niin on vaikea uskoa lähimmäisenrakkauden olemassaoloon.

        Jeesus parantaa kiusatuksi tulleen haavat. LS:aa voi auttaa ainoastaan Jumala ymmärtämään että Jumala rakastaa häntä huolimatta känkkäränkkä luonteesta, vaikealuontoisuudesta.

        Kirjoitan tämän omasta mokkasiineissa kulkukokemuksesta. Tiedän miten vaikea on päästä irti tupakasta ja anteeksiantamattomuudesta.Anteeksiantamattomuus oli syy kauan siihen etten saanut omasta katkeruudestani voittoa muutamaan vuoteen.

        Uudestisyntymästäni meni muutama vuosi ymmärtää anteeksiantamattomuus synniksi, josta on pakko saada voitto. Meni 7kk kun olin saanut anteeksiantamattomuuden hallintaan tai Jumala, 2v. meni kun veri ei enää kiehunut kun muistui mieleen koulukiusaamiseni aika. Vaihtui koulu ala-asteella kolmosluokalla, uudessa koulussa vastaanotto oli koulukiusaava. Jumalan apua pyysin ja avun sain.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulukiusaaminen aikaansaa ihmisestä katkeran. Kun on vuosien ajan kiusattu niin on vaikea uskoa lähimmäisenrakkauden olemassaoloon.

        Jeesus parantaa kiusatuksi tulleen haavat. LS:aa voi auttaa ainoastaan Jumala ymmärtämään että Jumala rakastaa häntä huolimatta känkkäränkkä luonteesta, vaikealuontoisuudesta.

        Kirjoitan tämän omasta mokkasiineissa kulkukokemuksesta. Tiedän miten vaikea on päästä irti tupakasta ja anteeksiantamattomuudesta.Anteeksiantamattomuus oli syy kauan siihen etten saanut omasta katkeruudestani voittoa muutamaan vuoteen.

        Uudestisyntymästäni meni muutama vuosi ymmärtää anteeksiantamattomuus synniksi, josta on pakko saada voitto. Meni 7kk kun olin saanut anteeksiantamattomuuden hallintaan tai Jumala, 2v. meni kun veri ei enää kiehunut kun muistui mieleen koulukiusaamiseni aika. Vaihtui koulu ala-asteella kolmosluokalla, uudessa koulussa vastaanotto oli koulukiusaava. Jumalan apua pyysin ja avun sain.

        Selef Urge

        Se hankala ihmisyys johtuu katkeuudesta LS, Jumala voi auttaa sua.
        Mutta et ole uudestisyntynyt...?
        Se tekee asetelmastasi päästä vapaaksi anteeksiannon kautta katkeruudesta Jumalan vaikutuksien avulla haastavan.Luonne - ja käytöksessä näkyvä muutos tapahtuu kun anteeksiannon voitto on saatu. Se vaati minulta monet avunhuudot Herralle, lopulta anteeksiantamattomuus oli poissa. Olen edelleen ihmeissäni, sillä olin peloissani siitä etten taida päästä anteeksiantamattomuudesta vapaaksi kunnes huomasin sydämessäni muutoksen.
        Nykyään olen onnellista elämää elävä Jumalan lapsi.

        Jos Jumalan avun haluat niin usko Jumalaan kuten Raamattu opettaa, älä niin kuin petollinen sydän ohjaa uskomaan värin tottelemattomuudessa " omalla tavalla".

        Bible way is Heaven way in Jesus.
        Own way is Hell way in satans deceive.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulukiusaaminen aikaansaa ihmisestä katkeran. Kun on vuosien ajan kiusattu niin on vaikea uskoa lähimmäisenrakkauden olemassaoloon.

        Jeesus parantaa kiusatuksi tulleen haavat. LS:aa voi auttaa ainoastaan Jumala ymmärtämään että Jumala rakastaa häntä huolimatta känkkäränkkä luonteesta, vaikealuontoisuudesta.

        Kirjoitan tämän omasta mokkasiineissa kulkukokemuksesta. Tiedän miten vaikea on päästä irti tupakasta ja anteeksiantamattomuudesta.Anteeksiantamattomuus oli syy kauan siihen etten saanut omasta katkeruudestani voittoa muutamaan vuoteen.

        Uudestisyntymästäni meni muutama vuosi ymmärtää anteeksiantamattomuus synniksi, josta on pakko saada voitto. Meni 7kk kun olin saanut anteeksiantamattomuuden hallintaan tai Jumala, 2v. meni kun veri ei enää kiehunut kun muistui mieleen koulukiusaamiseni aika. Vaihtui koulu ala-asteella kolmosluokalla, uudessa koulussa vastaanotto oli koulukiusaava. Jumalan apua pyysin ja avun sain.

        Selef Urge

        No niin! Jälleen yksi, joka ei osaa samaistua toisen tilanteeseen vaan jakelee omavarhurskaasti (älä lue kaanaan kielellä) täysin ymmärtämättömänä omia itse kuviteltuja vinkkejään toisille ja mitä todennäköisimmin vielä loukkaavat toista. Petoja ovat tämän palstan Selehvit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulukiusaaminen aikaansaa ihmisestä katkeran. Kun on vuosien ajan kiusattu niin on vaikea uskoa lähimmäisenrakkauden olemassaoloon.

        Jeesus parantaa kiusatuksi tulleen haavat. LS:aa voi auttaa ainoastaan Jumala ymmärtämään että Jumala rakastaa häntä huolimatta känkkäränkkä luonteesta, vaikealuontoisuudesta.

        Kirjoitan tämän omasta mokkasiineissa kulkukokemuksesta. Tiedän miten vaikea on päästä irti tupakasta ja anteeksiantamattomuudesta.Anteeksiantamattomuus oli syy kauan siihen etten saanut omasta katkeruudestani voittoa muutamaan vuoteen.

        Uudestisyntymästäni meni muutama vuosi ymmärtää anteeksiantamattomuus synniksi, josta on pakko saada voitto. Meni 7kk kun olin saanut anteeksiantamattomuuden hallintaan tai Jumala, 2v. meni kun veri ei enää kiehunut kun muistui mieleen koulukiusaamiseni aika. Vaihtui koulu ala-asteella kolmosluokalla, uudessa koulussa vastaanotto oli koulukiusaava. Jumalan apua pyysin ja avun sain.

        Selef Urge

        "Jumala rakastaa häntä huolimatta känkkäränkkä luonteesta, vaikealuontoisuudesta."

        Miksi tulet arvostelemaan tänne Jumalan lasta, jota Jumala todennäköisesti rakastaa vieläpä enemmän kuin sinua? Onko se osoitus Jumalan rakkaudestasi? Kukaan ei tule retostelemaan täällä sinun ominaisuuksistasi. Paitsi sinun ylpeydestäsi 😉

        LS on mitä todennäköisimmin ihan normaali ja kelvollinen, ja varmaankin lutusesti rakastettava ihminen Jumalan silmien edessä, vaikket sinä häntä sellaisena pystykään näkemään. Ainakin hän on sitä minun mielestäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulukiusaaminen aikaansaa ihmisestä katkeran. Kun on vuosien ajan kiusattu niin on vaikea uskoa lähimmäisenrakkauden olemassaoloon.

        Jeesus parantaa kiusatuksi tulleen haavat. LS:aa voi auttaa ainoastaan Jumala ymmärtämään että Jumala rakastaa häntä huolimatta känkkäränkkä luonteesta, vaikealuontoisuudesta.

        Kirjoitan tämän omasta mokkasiineissa kulkukokemuksesta. Tiedän miten vaikea on päästä irti tupakasta ja anteeksiantamattomuudesta.Anteeksiantamattomuus oli syy kauan siihen etten saanut omasta katkeruudestani voittoa muutamaan vuoteen.

        Uudestisyntymästäni meni muutama vuosi ymmärtää anteeksiantamattomuus synniksi, josta on pakko saada voitto. Meni 7kk kun olin saanut anteeksiantamattomuuden hallintaan tai Jumala, 2v. meni kun veri ei enää kiehunut kun muistui mieleen koulukiusaamiseni aika. Vaihtui koulu ala-asteella kolmosluokalla, uudessa koulussa vastaanotto oli koulukiusaava. Jumalan apua pyysin ja avun sain.

        Selef Urge

        "Jeesus parantaa kiusatuksi tulleen haavat. LS:aa voi auttaa ainoastaan Jumala ymmärtämään että Jumala rakastaa häntä huolimatta känkkäränkkä luonteesta, vaikealuontoisuudesta. "

        Tuo oli parhainta tässä yhteydessä! Jumala on lähellä niitä joilla on särjetty sydän.

        Koulukiusaaminen, tai kiusaaminen yleensä - ei AINA tee ihmistä katkeraksi.
        Tilastojenkin mukaan se synnyttää enemmän masennusta. alakuloa, toivottomuutta.
        Tapauskohtaisesti.

        Mutta jos - kun ihminen saa kokea syvällisen Jumalan rakkauden kohtaamisen, Jeesuksessa, ristin suuressa ihmeessä. Hyväksymisen, Jumalan luomana, Jeesuksen lunastamana - . . . se parantaa! Kiitolliseen sydämeen ei enää mahdu katkeruuden osuutta!

        JOka päivä muutenkin on hyvä rukoilla miten Jeesus opetti.
        Isä meidän rukousta.

        "Anna meille anteeksi, niinkuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulukiusaaminen aikaansaa ihmisestä katkeran. Kun on vuosien ajan kiusattu niin on vaikea uskoa lähimmäisenrakkauden olemassaoloon.

        Jeesus parantaa kiusatuksi tulleen haavat. LS:aa voi auttaa ainoastaan Jumala ymmärtämään että Jumala rakastaa häntä huolimatta känkkäränkkä luonteesta, vaikealuontoisuudesta.

        Kirjoitan tämän omasta mokkasiineissa kulkukokemuksesta. Tiedän miten vaikea on päästä irti tupakasta ja anteeksiantamattomuudesta.Anteeksiantamattomuus oli syy kauan siihen etten saanut omasta katkeruudestani voittoa muutamaan vuoteen.

        Uudestisyntymästäni meni muutama vuosi ymmärtää anteeksiantamattomuus synniksi, josta on pakko saada voitto. Meni 7kk kun olin saanut anteeksiantamattomuuden hallintaan tai Jumala, 2v. meni kun veri ei enää kiehunut kun muistui mieleen koulukiusaamiseni aika. Vaihtui koulu ala-asteella kolmosluokalla, uudessa koulussa vastaanotto oli koulukiusaava. Jumalan apua pyysin ja avun sain.

        Selef Urge

        Kiitos rohkaisevasta kirjoituksesta, Selef Urge

        t. aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin! Jälleen yksi, joka ei osaa samaistua toisen tilanteeseen vaan jakelee omavarhurskaasti (älä lue kaanaan kielellä) täysin ymmärtämättömänä omia itse kuviteltuja vinkkejään toisille ja mitä todennäköisimmin vielä loukkaavat toista. Petoja ovat tämän palstan Selehvit!

        Kyllä Selef Ure tuossa kirjoitti kokemusperäistä asiaa!
        Siis joka on käynyt läpi kiusaamisen seuraukset, ja päässyt pinnalle
        ( anteeksiantamisen ja vapauteen) voi sellaisesta kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala rakastaa häntä huolimatta känkkäränkkä luonteesta, vaikealuontoisuudesta."

        Miksi tulet arvostelemaan tänne Jumalan lasta, jota Jumala todennäköisesti rakastaa vieläpä enemmän kuin sinua? Onko se osoitus Jumalan rakkaudestasi? Kukaan ei tule retostelemaan täällä sinun ominaisuuksistasi. Paitsi sinun ylpeydestäsi 😉

        LS on mitä todennäköisimmin ihan normaali ja kelvollinen, ja varmaankin lutusesti rakastettava ihminen Jumalan silmien edessä, vaikket sinä häntä sellaisena pystykään näkemään. Ainakin hän on sitä minun mielestäni.

        Miksi sinä sitten aalat arvostella toista Jumalan lasta?
        Mene tukemaan tuota LS:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se hankala ihmisyys johtuu katkeuudesta LS, Jumala voi auttaa sua.
        Mutta et ole uudestisyntynyt...?
        Se tekee asetelmastasi päästä vapaaksi anteeksiannon kautta katkeruudesta Jumalan vaikutuksien avulla haastavan.Luonne - ja käytöksessä näkyvä muutos tapahtuu kun anteeksiannon voitto on saatu. Se vaati minulta monet avunhuudot Herralle, lopulta anteeksiantamattomuus oli poissa. Olen edelleen ihmeissäni, sillä olin peloissani siitä etten taida päästä anteeksiantamattomuudesta vapaaksi kunnes huomasin sydämessäni muutoksen.
        Nykyään olen onnellista elämää elävä Jumalan lapsi.

        Jos Jumalan avun haluat niin usko Jumalaan kuten Raamattu opettaa, älä niin kuin petollinen sydän ohjaa uskomaan värin tottelemattomuudessa " omalla tavalla".

        Bible way is Heaven way in Jesus.
        Own way is Hell way in satans deceive.

        Selef Urge

        Ote:
        .
        "Luonne - ja käytöksessä näkyvä muutos tapahtuu kun anteeksiannon voitto on saatu. Se vaati minulta monet avunhuudot Herralle, lopulta anteeksiantamattomuus oli poissa."

        Tuossa on asiaa. NImittäin anteeksiantaminen on yksi VAIKEIMMIN opittavia läksyjä Herran tiellä! Mutta kun Herra suuressa armossaan ja avullaan johdattaa ihmisen sille paikalle, että hän TAHTOO antaa anteeksi, se on suuri VOITTO.

        Vapaus, ilo ja rauha Jumalan kanssa.

        Kaikilla on asioita, joita on vaikea antaa anteeksi, sulattaa, unohtaa...
        On pikkuasioita, sitten on kauheitakin taragedioita. Ihminen on kuin särkynyt saviruukku, palasina. Kaikki on mustaa...

        Jumalalle on kaikki mahdollista!

        Miten käy ihmisen (uskovan) jos hän kantaa kaunaa, ei tahdo antaa anteeksi?

        Hän jää kuin "vankilaan". Omien ongelmiensa vankilaan. Katkeruus on se komentaja, joka pitää valtaa. Mitä Jeesus opetti.

        "Näin myös minun taivaallinen isäni tekee, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi" ( Lue koko tapaus: Matt 18:21-35)

        Ihminen jää tosiaan vangiksi. Anteeksiantaminen katkaisee ne kahleet, avaa ovet Jeesuksen Kristuksen ihanaan vapauteen! Koska?

        Mutta? Vaikeimpia läksyjä on. Sen tietävät kaikki, jotka ovat käyneet läpi kamalimpiakin asioita, joista Herra armossaan on vienyt vapauteen!

        Kyse ei ole tunteista. Se on tahdon asia. Minä Tahdon totella Sanaa! Matt18:22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala rakastaa häntä huolimatta känkkäränkkä luonteesta, vaikealuontoisuudesta."

        Miksi tulet arvostelemaan tänne Jumalan lasta, jota Jumala todennäköisesti rakastaa vieläpä enemmän kuin sinua? Onko se osoitus Jumalan rakkaudestasi? Kukaan ei tule retostelemaan täällä sinun ominaisuuksistasi. Paitsi sinun ylpeydestäsi 😉

        LS on mitä todennäköisimmin ihan normaali ja kelvollinen, ja varmaankin lutusesti rakastettava ihminen Jumalan silmien edessä, vaikket sinä häntä sellaisena pystykään näkemään. Ainakin hän on sitä minun mielestäni.

        "Jumala rakastaa häntä huolimatta känkkäränkkä luonteesta, vaikealuontoisuudesta."

        Tottahan tuo näkymä on, mitä LS itse sanoissaan tuo esille!
        Kyllä se känkkäränkkää ja....


    • Anonyymi

      Juu, alttarippirnsesso ja jääkunkku.

    • Anonyymi

      Jeesus on Kunnian Kuningas.
      Jeesus on on Kaikkivaltias kaikkienpalstojen Kuningas.

      • Anonyymi

        Jaa.


      • Anonyymi

        Se on ihan totta. Mutta kun Jotkut nostavat itsensä korkealle ja leikkivät "kuningasta", niinkuin lapset tekevät hiekkalaaatikolla. - Sanovat: katsokaa, minä olen kuningas, ja te ootte alaisia.

        - Jos sanon että ootte vaikka kirppuja, matoja, muurahaisia, niin alistukaa valtani alle!

        (Kaikki lapsetkaan eivät lankea satuihin..)


      • Anonyymi

        Sorry. Näillä palstoilla ei Jeesus ole kuninkaan tehtävissä.
        Täällä valtaa pitävät ihmismielen vallanhimot, pahuus, valheet, solvaukset.

        Herralla on ihan toiset paikat... Hän ei kilpaile paholaisen palstojen kanssa!


    • Anonyymi

      Arvoisalle Palsta-Kuninkaalle, Herra HENKI!

      Pyydän saada ilmoittaa, että Arvoisan palstakuninkaan Postillojen eräs lukija,
      ei jatkossa aio pitää dialogia Teidän Arvonne kanssa!

      ARGUMENTIT

      1) Tämä palsta on tarkoitettu IHMISTEN väliseen keskusteluun.

      2) Koska Teidän Korkeutenne mielestä monet palstan kirjoittajat ovat "eläimiä"? Ne eivät osaa samaa, siis Teidän Korkealentoista retoriikkaa, verbaalisia kielikoukeroita. . . .

      3) Nimeätte toisia kirjoittajia näin:
      • rotta ( Henki 2023-01-01 19:15:27)
      • raatokärpänen (Henki 2022-12-18 16:04:21)
      • raadonsyöjä (Henki 2022-12-18 16:04:21)
      • "kirppujen pieruja" (tarjoilevat mielipiteet) (Henki 2023-01-03 21:05:42)
      • "vaaniva susi" (Henki 2023-01-03 19:26:07)


      4) Ja koska Teidän Korkeutenne ja kprytinen viisautenne (?) tarjosi eilen tällaisen roolin:
      • "....kuljet perässäni kuin vaaniva susi. Kaikki saavat syödäkseen pöydässäni, paitsi kaltaisesi sudet joille ei heitetä edes tähteitä."

      - jokainen normiälyinen osaa ymmärtää, ( ja Teidänkin tulisi ymmärtää) että keskustelu mielikuvituksellisen "suden" kanssa on jatkossa mahdotonta. Tosielämässä. Koska olen ihminen, en susi.

      Omassa mielikuvitusmaailamassanne ja "näkyolentojen" kanssa voitte toki vapaasti jatkaa juttelua! Ilmeisesti osaatte rottien kieltä, raatokärpästen ja raadonsyöjien viestintää, kirppujenkin kieltä?

      Ja susien ulvontaa? (Henki 2023-01-03 19:26:07)

      5) Jos kyber-super-hyber-ymmärrykseene sopii, älkää enää tuhlatko arvokasta aikaanne sekuntiakaan näpyttelemällä fontteja "susien suuntaan". Kuviteltujen susien suuntaaan voitte postailla....

      (Teidän Korkeutenne on ottanut liian tosikkomaisesti sanat: Homo homini lupus!)

      Nyt. Hyvästi!

      JK. Noilla avuilla voisitte hakeutua "Eläinten Kuninkaasi"?

      • Anonyymi

        Joo. Henki kirjoitti:

        "Mitä tulee kuvitteelliseen pöytään, joka on avoin kaikille, paitsi kaltaisillesi susille, puhumme täysin eri kielillä. "
        ------------------------------------------

        Kaikki eivät tarvitse mitään edes kuvitteellista pöytää, jota herra Henki koettaa pitää esillä.

        Kaikki eivät tarvitse kontaminoitunutta pikaruokaa, jota Henki pitää noutopöydässään.

        Ihmiset puhuvat ihmisten kielellä ( eri kielillä tosin).

        Kiitos olkoon JUmalan, Hänen Sanansa Raamatussa tarjoaa hyvät ja terveelliset eväät!

        Joka päivä! Amen.


    • Anonyymi

      Pyydän myös VR62:lta anteeksi, että epäilin hänen olevan tämä kyseinen aloittaja. Ymmärrän yhden yhteyden, jonka näin jokin aika sitten tapahtuneen. Anteeksi etten puolustanut sinua.

      LS

      • Anonyymi

        Pitää olla varovainen ja harkitseva, ettei joudu anteeksi-pyytely-kadulle...
        Älä elä luulojesi varassa!


      • Anonyymi

        En tiedä, miksi pyydät anteeksi.

        Mutta minua ei tarvitse puolustella, en tarvitse sellaista, enkä halua edes sitä.

        Minä pärjään itsekseni / Herrani kanssa, en hae enkä toivo puolustelijoita.

        Tärkeää minulle on vain Totuus, eikä mitkään puolet, myötä tai vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää olla varovainen ja harkitseva, ettei joudu anteeksi-pyytely-kadulle...
        Älä elä luulojesi varassa!

        Etkö ole se henkilö, joka teki samanlaisia kirjoituksia huutomerkki nimmariin liittyen, niitä ilmestyi myös muualle kuin vain helluntailaisuuspalstalle? Jos et ole, niin olet saanut itsesi täysin prikulleen samalta kuulostamaan ainakin.

        Oletko vai et?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole se henkilö, joka teki samanlaisia kirjoituksia huutomerkki nimmariin liittyen, niitä ilmestyi myös muualle kuin vain helluntailaisuuspalstalle? Jos et ole, niin olet saanut itsesi täysin prikulleen samalta kuulostamaan ainakin.

        Oletko vai et?

        LS

        En ole kirjoitellut muualla.

        Kerran vain adventisti palstalla pari viestiä.

        Joku näköjään käyttää huutomerkkejä samoin kuin minä olen tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, miksi pyydät anteeksi.

        Mutta minua ei tarvitse puolustella, en tarvitse sellaista, enkä halua edes sitä.

        Minä pärjään itsekseni / Herrani kanssa, en hae enkä toivo puolustelijoita.

        Tärkeää minulle on vain Totuus, eikä mitkään puolet, myötä tai vastaan.

        Sinä et ole vr62...häneltä pyysin anteeksi etten puuttunut epäkohtiin, en siihen että olisin hänen kanssaan lähes mistään samaa mieltä...huomasin kyllä, että joku jakoi hänestä tällä tavoin kuin sinä teet, koko ajan vyöryttämällä...sama tyyppi samalla tavoin otti katkelmia hänen eli vr62n jutuista ja avasi vyörytysjuttuja...en puuttunut,nkiska en ehkä kokenut pitäväni huutomerkki tyypistä eli vr62,sta...mutta epäoikeudenmukaisuutta huomatessa pitäisi puuttua, oli kyseessä kuka tahansa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kirjoitellut muualla.

        Kerran vain adventisti palstalla pari viestiä.

        Joku näköjään käyttää huutomerkkejä samoin kuin minä olen tehnyt.

        Eli oletko siis vr62, luetaanko sanaa jne...huutomerkki tyyppi?

        Miksi käyttäydyt sitten samoin kuin vr62:n kiusaaja joitakin aikoja sitten? Ihan täysin samoin teet.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole vr62...häneltä pyysin anteeksi etten puuttunut epäkohtiin, en siihen että olisin hänen kanssaan lähes mistään samaa mieltä...huomasin kyllä, että joku jakoi hänestä tällä tavoin kuin sinä teet, koko ajan vyöryttämällä...sama tyyppi samalla tavoin otti katkelmia hänen eli vr62n jutuista ja avasi vyörytysjuttuja...en puuttunut,nkiska en ehkä kokenut pitäväni huutomerkki tyypistä eli vr62,sta...mutta epäoikeudenmukaisuutta huomatessa pitäisi puuttua, oli kyseessä kuka tahansa.

        LS

        Kuules LS, et ole tervetullut tänne vuodattamaan omia ongelmiasi ja purkamaan kiukkau ja katkeruutta.

        Ole hyvä ja kirjoita tekstejäsi siinä Omassa Aloituksessasi.
        Palsta muuttunut kummaksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli oletko siis vr62, luetaanko sanaa jne...huutomerkki tyyppi?

        Miksi käyttäydyt sitten samoin kuin vr62:n kiusaaja joitakin aikoja sitten? Ihan täysin samoin teet.

        LS

        En tee, sinä vain et taida ymmärtää toimintamme eroja ja motiiveja ja lähtökohtia.

        Monesta toki voi siltä näyttää, sen ymmärrän kyllä.

        Tuolla kyseisellä kirjoittajalla ei ole hyvät motiivit tuolle toiminnalleen.

        Itse itsensä korottaminen / ylpeys ja paisuneisuus ei ole oikein.

        Eikä oman kunnian pyyntö.

        Ja sitä kautta herkkänahkaisuus itseensä ottaminen ja toisen tuomitseminen kaikkien , eli useiden eri ihmisten kirjoituksista, täysin väärin.

        Eli paljon on väärää toimintaa, eikä ylpeydessään kykene ottamaan kehoitusta itseään kohtaan.

        Ydin ongelmat ovat ylpeys, paisuneisuus, kopeus ja sydämen paatumus.

        Niistä lähtökohdista ei lähde mitään hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli oletko siis vr62, luetaanko sanaa jne...huutomerkki tyyppi?

        Miksi käyttäydyt sitten samoin kuin vr62:n kiusaaja joitakin aikoja sitten? Ihan täysin samoin teet.

        LS

        Koeta rauhoittua. Jos PELKÄÄT jopa jokaista huutomerkkiä aj kysymysmerkkiä, aj etät joku tulee puskasta... niin hae ihmeessä APUA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tee, sinä vain et taida ymmärtää toimintamme eroja ja motiiveja ja lähtökohtia.

        Monesta toki voi siltä näyttää, sen ymmärrän kyllä.

        Tuolla kyseisellä kirjoittajalla ei ole hyvät motiivit tuolle toiminnalleen.

        Itse itsensä korottaminen / ylpeys ja paisuneisuus ei ole oikein.

        Eikä oman kunnian pyyntö.

        Ja sitä kautta herkkänahkaisuus itseensä ottaminen ja toisen tuomitseminen kaikkien , eli useiden eri ihmisten kirjoituksista, täysin väärin.

        Eli paljon on väärää toimintaa, eikä ylpeydessään kykene ottamaan kehoitusta itseään kohtaan.

        Ydin ongelmat ovat ylpeys, paisuneisuus, kopeus ja sydämen paatumus.

        Niistä lähtökohdista ei lähde mitään hyvää.

        Onko sinulla juuri noita ongelmia? Koeta parantua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeta rauhoittua. Jos PELKÄÄT jopa jokaista huutomerkkiä aj kysymysmerkkiä, aj etät joku tulee puskasta... niin hae ihmeessä APUA!

        Lapsuuden selviytymiskeinot voivat näkyä oireena myöhemmin aikuisuudessa


        Ryhmään kuuluminen rakentaa turvallisuuden tunnetta. Eloonjäämisen ja selviytymisen näkökulmasta yhteyden kokemus toisiin on välttämätön ihmiselle ja sen puute aiheuttaa kipua. Jatkuva torjutuksi tulemisen kokemus kouluaikoina vaikeuttaa liittymistä ihmissuhteisiin myöhemmin elämässä.

        On vaikeaa oppia luottamaan toisiin ihmisiin, kun omien rajojen yli on tultu uudelleen ja uudelleen satuttaen.
        - Sosiaalinen vetäytyminen voi olla yksi keino yrittää suojata itseään. On helpompi lopettaa yrittäminen kuin ottaa jälleen kerran vastaan uusi pettymys.


        Lapsena tai nuorena kehittynyt tapa suojella itseään esimerkiksi olemalla jatkuvasti varuillaan tai vähättelemällä omia tunteita ja tarpeita,

        - voi ilmetä jonkinlaisena oireena, kuten ahdistuksena, myöhemmin elämässä. Voi olla hyödyllistä tarkastella menneisyyttä siitä näkökulmasta, mitä ongelmaa lapsi on yrittänyt ratkaista kehittäessään itselleen taitoja selviytyä kiusaamistilanteista ja PELON ilmapiirissä.
        https://vaestoliitonterapia.fi/2020/10/14/koulukiusaamisen-jalkia-kannetaan-pitkaan/


    • Anonyymi

      Sinulla aloittaja on tietty tapa ja yrität hallita muita pelon kautta. Onko tapasi toimia oikea ja Jumalan mielen mukainen? Meissä kaikissa on vikamme...ehkä olen kaikkea sitä mitä väität, mutta entä sitten jos niin olisikin? Se ei olisi "maailmanloppu".

      LS

      • Anonyymi

        Kuules LS. On valitettava asia, että olet itse pelkojesi vanki. Ihmissuhteisiin liittyvien traumojen syystä syntyneiden pelkojen vanki. Ihmisiin liittyen.
        Koeta parantua, hae apua, niin kaikki lähtee parempaan suuntaan?


      • Anonyymi

        Kiusaamisen seuraukset https://www.mll.fi/ammattilaisille/kouluille-ja-oppilaitoksille/kiusaamisen-ehkaiseminen/kiusaamisen-seuraukset/

        4.1.2021

        Kiusatut oppilaat voivat kärsiä monenlaisista henkisen hyvinvoinnin ja mielialan ongelmista. Kiusaaminen voi aiheuttaa mm. itsetunnon ja itsearvostuksen alenemista, masentuneisuutta, itsetuhoisia ajatuksia tai tekoja sekä ahdistuneisuutta.

        Kiusaamisen on todettu vaikuttavan myös kiusattujen oppilaiden fyysiseen terveyteen mm. psykosomaattisina stressioireina kuten kiputiloina ja yleisenä sairasteluna, nukkumisvaikeuksina ja yökasteluna sekä syömishäiriöinä. Lisäksi kiusatuille on ominaista koulumotivaation heikkeneminen ja kouluun menon välttely.


        Kiusaaminen vaikuttaa vertaissuhteisiin

        Kiusaaminen heijastuu myös monella tavalla siihen, miten muut koulutoverit suhtautuvat häneen ja miten hän itse suhtautuu muihin vertaisiinsa.
        Kiusatut oppilaat voivat olla yksinäisiä, he välttelevät sosiaalisia tilanteita, heillä on kielteinen käsitys vertaisista ja he PELKÄÄVÄT, että heidät arvioidaan aina kielteisesti.

        Aikuisiässä heillä esiintyy myös luottamuksen puutetta ihmissuhteissa, kasvanut riski tulla kiusatuksi työelämässä sekä etenkin pojilla läheisyyden pelkoa seurustelusuhteissa.

        Pelko nousee siis traumoista.


    • Anonyymi

      Ja todistit juurikin niin oikeaksi sen, mitä kirjoitin aiemmin, tietynlaisia ihmisiä on varottava. Ja todella niin on.

      LS

      • Anonyymi

        SE on juuri sinun ongelmasi. Pelko, oma ongelma. Se nousee hyvin tavallisesti koulukiustatun taustasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SE on juuri sinun ongelmasi. Pelko, oma ongelma. Se nousee hyvin tavallisesti koulukiustatun taustasta.

        Minulla ei ole pelkoa, siksi sinulle sanon sen mitä ajattelen. Lopeta itse olemasta kiusaaja.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole pelkoa, siksi sinulle sanon sen mitä ajattelen. Lopeta itse olemasta kiusaaja.

        LS

        Koulukiusaamisen jäljet aikuisuudessa?


        Tyypillisimmin koulukiusaamisen jäljet ilmenevät aikuisiällä vaikeuksina ihmissuhteissa
        Koulukiusaamisen jäljet voivat ilmetä aikuisiällä tietynlaisina käytös- ja ajatusmalleina.

        – Tyypillisiä ongelmia ovat vaikeus luottaa muihin ihmisiin, vaikeus solmia ystävyyssuhteita
        - ja erilaiset ongelmat rakkaussuhteissa, Sinnemäki luettelee.
        Rakkaussuhteissa koulukiusaamisesta kumpuvia ongelmia voivat olla Sinnemäen mukaan juuri luottamukseen liittyvät ongelmat ja riittämättömyyden tunne.
        – Koulukiusaamistaustainen saattaa aikuisena rakkaussuhteessa pelätä esimerkiksi sitä, että tulee jätetyksi tai ei kelpaa sellaisena kuin on.
        M


      • Anonyymi

        Koulukiusattu ei pääse pelkoa pakoon


        Koulukiusaaminen keskittyy edelleen välitunneille. Sitä on kuitenkin myös somessa, koulumatkoilla ja koululaisten vapaa-ajallakin. Koulukiusatulle pelko kiusatuksi tulemisesta on läsnä koko ajan.
        Ongelmallista on myös se pelko, mitä kiusaaminen aiheuttaa.

        Aikuiselle näkyy kiusaamisesta niin sanottu pisteitten sarja, mutta kiusatulla PELKO siitä, mitä seuraavaksi tapahtuu, on läsnä koko ajan, Niina Mäntylä sanoo.


      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä sitten luet aloittajan aloitusta?
        Aik hölmöä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä sitten luet aloittajan aloitusta?
        Aik hölmöä!!

        No ehkä minä vain olen hölmö.
        Kaikkea mahdollista. Olen traumatisoitunut, pelokas, katkera jne...

        Jos koet niin hyväksi, niin sanotaan vaikka, että olet kaikessa oikeassa. Nyt sinun ei tarvitse tätä jatkaa...

        Ei se palstan mielenkiintoisuuden pohdinta tarkoittanut tätä, että olisin tahtonut...vaikka kovasti niskahartiavoimin oletkin uurastanut, jotta tämä olisi "kiinnostavaa".

        LS


      • Anonyymi

        Miten koulukiusaaminen vaikuttaa aikuisena?

        Turun yliopiston viimevuotisen tutkimuksen mukaan lapsuudessa kiusatuilla on lähes kaksinkertainen riski sairastua mielenterveyshäiriöihin nuorena aikuisena. Tutkimusten mukaan kiusatuilla on myös muita enemmän päihteiden liikakäyttöä, heikompi stressinsietokyky ja kohonneet tulehdusarvot.28.9.201 ( Jopa ruuan himoakin...)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä minä vain olen hölmö.
        Kaikkea mahdollista. Olen traumatisoitunut, pelokas, katkera jne...

        Jos koet niin hyväksi, niin sanotaan vaikka, että olet kaikessa oikeassa. Nyt sinun ei tarvitse tätä jatkaa...

        Ei se palstan mielenkiintoisuuden pohdinta tarkoittanut tätä, että olisin tahtonut...vaikka kovasti niskahartiavoimin oletkin uurastanut, jotta tämä olisi "kiinnostavaa".

        LS

        Kuules. Jatka sinä seillä OMassa Kivassa Aloituksessasi:
        Palsta muuttunut kummaksi..

        Toiset päättävät itse mitä ja missä jatkavat. Et sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules. Jatka sinä seillä OMassa Kivassa Aloituksessasi:
        Palsta muuttunut kummaksi..

        Toiset päättävät itse mitä ja missä jatkavat. Et sinä.

        Kunhan käsittelet ketjuissasi vaikka itseäsi, etkä minua.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan käsittelet ketjuissasi vaikka itseäsi, etkä minua.

        LS

        Käsittelen ketjuissani Tämän Palstan asioita. Mitä näkyy ja kuuluu, kuka kirjoittaa ja mitä?
        Unohditko ettei sinulla ole mitään kompetenssia puuttua toisen meilipiteen-ja sananvapauteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan käsittelet ketjuissasi vaikka itseäsi, etkä minua.

        LS

        Kaikilla ei ole tarvetta nostattaa itseään tapetille...


    • Anonyymi

      Jos olisit alkuperäisessä ketjussa, mistä tämä lähti, ollut tyrkyttämättä väkisin oletuksiasi...olisi tarvinnut vähemmän varoa sinua.

      Minulla on sellainen tulkinta, että sinulle tuli mielipahan tunnetta eniten siitä, kun hieman annoin hyvää palautetta Henki -nimimerkkille.

      Kateus on sellainen tunne, mitä ihminen ei aina tunnista, mutta se näkyy...eli aloitus huutaa sitä. Eikä minun tarvitse sitä todistella koska se näkyy.

      LS

      • Anonyymi

        Koulukiusattu ei pääse pelkoa pakoon


        Koulukiusaaminen keskittyy edelleen välitunneille. Sitä on kuitenkin myös somessa, koulumatkoilla ja koululaisten vapaa-ajallakin. Koulukiusatulle pelko kiusatuksi tulemisesta on läsnä koko ajan.


        Ongelmallista on myös se PELKO, mitä kiusaaminen aiheuttaa. Aikuiselle näkyy kiusaamisesta niin sanottu pisteitten sarja, mutta kiusatulla pelko siitä, mitä seuraavaksi tapahtuu, on läsnä koko ajan, Niina Mäntylä sanoo.


      • Anonyymi

        "Jos olisit alkuperäisessä ketjussa, mistä tämä lähti, ollut tyrkyttämättä väkisin oletuksiasi...olisi tarvinnut vähemmän varoa sinua."

        Mene sitten itse takaisin Omaan Ketjuusi.
        Siellä ei se PEL_KÄÄMÄSI tyyppi enää häiritse pelkojasi...


      • Anonyymi

        "Jos olisit alkuperäisessä ketjussa, mistä tämä lähti, ollut tyrkyttämättä väkisin oletuksiasi...olisi tarvinnut vähemmän varoa sinua."

        Jos et olisi nostanut Aloitustasi Palsta muuttunut kummaksi..

        Niin sulla olis vähemmän ongelmia ja pelkoa....
        Kannattais harkita mitä suustaan päästelee...

        Pitää kantaa seuraukset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos olisit alkuperäisessä ketjussa, mistä tämä lähti, ollut tyrkyttämättä väkisin oletuksiasi...olisi tarvinnut vähemmän varoa sinua."

        Jos et olisi nostanut Aloitustasi Palsta muuttunut kummaksi..

        Niin sulla olis vähemmän ongelmia ja pelkoa....
        Kannattais harkita mitä suustaan päästelee...

        Pitää kantaa seuraukset?

        Vai niin, olkoon sitten niin..

        Olethan nyt onnellinen? Vai tuleeko uusia lainauksia ja niihin vastineet?

        LS


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sulle linkki.
        Siihen alkuperäiseen Juttuusi.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17686230/palsta-muuttunut-kummaksi

        Ole hyvä ja siirry sinne valittamaan ja purkamaan pahaa oloasi.
        Sinne mahtuu vielä valitusivirsiäsi....

        ...mutta kait olisi kohteliasta ettet sitten käsittele minua omissa ketjuissasi. Vai mitä?

        LS


      • Anonyymi

        Varmasti. Tässä olen, tällainen säälittävä ihminen..

        Toivottavasti sinäkin pääset nyt asian kanssa rauhaan, kun sait huomata säälittävyyden.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti. Tässä olen, tällainen säälittävä ihminen..

        Toivottavasti sinäkin pääset nyt asian kanssa rauhaan, kun sait huomata säälittävyyden.

        LS

        No siitä siis lähti kommenttisi, jossa kirjoitit minulle...säälittävää...johon vastasin...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti. Tässä olen, tällainen säälittävä ihminen..

        Toivottavasti sinäkin pääset nyt asian kanssa rauhaan, kun sait huomata säälittävyyden.

        LS

        Kiusaamisen merkit aikuisena...

        https://askelterveyteen.com/6-lapsuusajan-henkista-haavaa/

        Jos koit traumaattisia kokemuksia lapsuutesi aikana, tulee sisäinen lapsesi esiin. Lapsi, jota nöyryytettiin, petettiin tai jolla oli huono itsetunto. Siten on normaalia, että nämä henkiset haavat elävät yhä sisälläsi ja vaikuttavat sinuun vielä tänäkin päivänä.

        1. Nöyryytys
        Jos luokkakaverisi, perheenjäsenesi tai sukulaisesi nauroivat joillekin piirteillesi tai tavoillesi lapsuutesi aikana, on se saattanut muodostaa introvertin persoonallisuuden, jolla on paljon ongelmia. Tuhoisan kritiikin uhrit voivat muuttua häikäilemättömiksi ihmisiksi, jotka haluavat muiden kärsivän siitä mitä he tekivät hänelle.

        2. Hylätyksi tulemisen pelko
        Hylätyksi tulleiden lasten on taipumus etsiä tapoja täyttää heidän tyhjyytensä aikuisena. Sen takia he usein jättävät kumppaninsa tai jättävät asioita tekemättä sen takia että pelkäävät tulevansa hylätyksi ensin. He sanovat asioita kuten: ”Aion jättää sinut ennen kuin sinä jätät minut”, ”jos sinä lähdet, et tule koskaan takaisin” tai ”miksi minun pitäisi sietää tätä, jos kukaan ei pidä minun puoliani?”. 

        Hylkäämisestä kärsivien ihmisten tulee työstää heidän hylätyksi tulemisen pelkoaan, henkilökohtaisia muurejaan, yksinäisyyttään ja varsinkin fyysistä kontaktiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti. Tässä olen, tällainen säälittävä ihminen..

        Toivottavasti sinäkin pääset nyt asian kanssa rauhaan, kun sait huomata säälittävyyden.

        LS

        Toisilla on rauha kaiken aikaa. Ei siihen vaikuta tämä eikä tuo?


    • Anonyymi

      Niin se menee.

    • Anonyymi

      Hei vielä. En tiennyt, että joku voisi palstalla olla mustasukkainen. Varsinkin, kun olen kertonut fyysisistä ongelmistanikin täällä. Purkauksesi tuli hieman puun takaa. Tämä on vain keskustelupalsta ja todellinen elämä on muualla. Vaikka jotain kirjoittaisi...Henki nimimerkkiä paljon on parjattu palstalla ja ehkä korostetustikin olen pyrkinyt tuomaan esiin, että hei, ihan mukava hänkin on.

      Kaikkea hyvää sinulle elämääsi toivon, kuka oletkin tai mitä sukupuolta edustatkin. Ehkä olisin voinut paremmin sinua huomioida tai kirjoittaa toisin aiemmin, niin et olisi minuun loukkaantunut.

      LS

      • Anonyymi

        KUka nyt mustasukkainen olisi`? Voi tuota pimeyttä ja paranoidisuutta!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUka nyt mustasukkainen olisi`? Voi tuota pimeyttä ja paranoidisuutta!!

        On se kovin surullista, että ihminen kantaa kiusaamisen jälkiseurauksia, ja hädässään eksyy tällaiseen paikkaan, jotakin apua ja lohtua löytämään. Mut tiedetään et, vapaat seurakunnat ovat paikkoja, joissa apua ei hevin saa? Rahat ja kymmenykset kyllä kelpaa mut ei ole rakkautta kohdata rikkinäisiä ihmisiä.


    • Anonyymi

      Kaikella on rajansa.

      Tiettyihin ammatteihin kuuluu (ei-palkallisena) "luontaisetuna" se, että ihmiset purkavat omia ongelmiaan. Siihen pitää olla valmius. Mutta siinäkin on rajansa?

      Esimerkiksi. Jos joku potilas päivystyksessä sekoilee. Hänellä on hengenvaarallisia vammoja, ja joudutaan ottamaan verinäytteitä, asettamaan tiputuskanyyli, antamaan injektioitakin.

      Jos tällainen potilas kiljuu täyttä kurkkua: MINÄ OLEN IHAN TERVE- TERVE_-TERVE!
      - Nyt te kiusaatte minua! - Pistätte piikkejä, minuun sattuu, te kiusaatte, olen terve.... Arvasinhan minä että vain kiusantekoa tämä on!

      Tällaiset ovat tuttu juttu, kun ihminen on sokissa, eikä ITSE tajua tilaansa.

      Jos sekoilu vielä yhtyy, potilas kiskoo tippakanyylin kädestä, mottaa nyrkillä lähintä hoitajaa, potkaisee lääkäriä ja kiljuminen vain jatkuu... Mitä sitten?

      Joskus pitää kutsua vartijat hommiin. Kun nimittäin kaikkia ei voi tainnuttaa lääkkeillä rauhalliseksi. Joskus potilas on sidottava, että hoitotoimet voitaisiin tehdä.

      Taikka? Mt-ongelmien puolella? ON ihan arkipäivää, että sekoileva ihminen väittää kivenkovaan: olen terve, olen terve..... te vain haluatte kiusata minua... Ja?
      Joskus suljettu osasto ja tehotropit auttavat akuuttiin kriisiin.

      Uskova ihminen, taikka ihminen yleensä?

      "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat" - sanoi Jeesus.

      Mutta jos henkisesti, psyykkisesti ja emotionaalisesti "sairas" ja vammoissaaan alkaa vain kiljua ja sättiä joka taholle? Niin...

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Näyttäs siltä, ettei se Palstan Kunkku (HENKI) tahtonu pidempää vuorovaikutusta sen LS - tyypin kanssa?

      • Anonyymi

        Niin näkyy, se on jättäny tämän LS kuin tyhjää vaan.
        Eivastaa sille uusimmassa aloituksessaan.
        HENKI on tyypillinen toisten hyväksikäyttäjä... ajaa omilla rattaillaan. Surku etää se LS luotti siihen, kehui ja kiitteli sitä sanoillaan!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin näkyy, se on jättäny tämän LS kuin tyhjää vaan.
        Eivastaa sille uusimmassa aloituksessaan.
        HENKI on tyypillinen toisten hyväksikäyttäjä... ajaa omilla rattaillaan. Surku etää se LS luotti siihen, kehui ja kiitteli sitä sanoillaan!!

        Ei kai he nyt vielä naimisissa olleet? 😶


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai he nyt vielä naimisissa olleet? 😶

        Kuka sitä tietää?


    • Anonyymi

      No hyvä! NYt ne juttelee keskenään tää LS ja HENKI.
      Henki huuteli kysymystä jollekin haamulle, olkohan se Murmeli?
      Sillä kun on niitä eläimiä (harhoja)--- rottia, raatokärpäsiä, susia, trolleja ( siis peikkojakin). No, näkyyhän se mitä lajia tyyppi edustaa. Kaikki eivät tahdo istua samassa pöydässä - hm- joka lajin satusetien kanssa..

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe