Mitä toivottaa sairaalle

Anonyymi-ap

Mitä teidän mielestänne on korrektia toivottaa parantumattomasti monisairaalle? Onko "iloa ja terveyttä" korrektia, jos on tiedossa, että sairaudet eivät parane ja eikä asianomainen kykene siitä syystä kovin iloinenkaan olemaan. Itse toivottaisin "jaksamista".

9

3781

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sairastan itse parantumatonta syöpää. Jotkut toivotukset tuntuvat joskus vähän kummallisilta, mutta kyllä minä tiedän, että kaikkien niiden takana on hyvä ajatus. Sen takia en itse jaksa juuri kiinnittää sanamuotoihin huomiota.

"Jaksamista" kuulostaa omaan korvaan vähän ironisesti sanotulta. Kyllä mä noista kahdesta vaihtoehdosta ehkä mieluummin tuon "iloa ja terveyttä" kuulisin. Mutta nämä tietysti subjektiivisia kokemuksia.

Jos jotain neuvoisin vältettäväksi, olisi se kaikki, jotka sisältävät jonkin kehotuksen sairaalle itselleen. Esim. "taistele!" Se tuntuu joskus vähän pahalta.

• Anonyymi

Sen verran vielä jatkoa, että älkää nyt missään tapauksessa jättäkö kirjoittamatta/soittamatta/olematta yhteydessä sen takia, että jäätte pohtimaan oikeita sanoja.

Minulle on sanottu monen monta kertaa, ettei tiedä mitä sanoa. Vastaan näihin aina, että "Älä huolestu, ei tarvitse olla mitään järkevää sanottavaa. Kiitos, kun olet tukena".

• Anonyymi

Mietin tuota samaa kun toivotin muistisairaalle ja päädyin kortissa: Hyvää joulua ja uuttavuotta toivoo minä. Tavatessa, Voi hyvin, Moikka
      Jos itseeni kohdistuisi, ehkä en haluaisi lainkaan toivotuksia, vaan Nähdään, Soitellaan, Näkemisiin, Kuulemisiin, ihan vaan juttelun päälle, No heippa taas.
      Jotain sellaista että yhteydenpito jää jatkumisasteelle ilman mitään uhkia, jossitusta tai viittausta sairauteen. Jos kortti niin ihan perus hyvää joulua/uuttavuotta/ syntymäpäivää,,, ei mitään ylisanoja.

• Anonyymi

Puuttuminen olisi lauermaan heiniä.

• Anonyymi

No jos parantumattomasti sairaalle iloa ja terveyttä toivottaa, niin kyllä se minulle särähtää korvaan vähän vähättelyltä. Aivan kuin pidettäisiin jopa luulosairaana, joka sormia napsauttamalla muuttaakin mielensä eikä halua enää sairastaa ja yhtäkkiä itsekseen taikoutuukin siitä terveeksi ja iloiseksi. Tai vähintäänkin iloiseksi vaikka onkin sairas. Siinäkin vähän vähättelyn sävy, että miksi on myrtsinä (jos on oikea ja hyvä syy olla myrtsinä kun on sairas). Tietysti parantumattomissa sairauksissa on eroja, joihinkin menehtyy kohta, joihinkin jonkin ajan päästä, jotkut sairaudet kestävät pitkään, jotkut eliniän vaikka niitä ei voi parantaa. Tuo edellä mainittu syöpä on kyllä sellainen, että se pistää sanattomaksi. Ehkä syöpäsairaalta ennemminkin kysyisi, mitä aiot vielä tehdä kun vielä olet täällä, onko asioita jotka ovat tekemättä, sanomatta, tms. Toisaalta nykyään ei voi tietää miten kauan syövän kanssa elää. Kun lääkäri löysi serkultani Hodgkinin taudin (imusolmukesyöpä), oli se levinnyt salakavalasti niin laajalle, että kolme kuukautta sai elinaikaa diagnoosista. Eli kuitenkin vielä 10 vuotta ja sitä pidettiin ihmeenä. Eikä kuollut lopulta edes syöpään vaan kolmeen yhtaikaiseen pahaan infektioon. Ei ollut vastustuskykyä kun imusolmukkeet oli poistettu ja oli saanut niitä hoitoja. Ehti kuitenkin vielä isäksi diagnoosin jälkeen, rakentaa omakotitalon, jne.

• Anonyymi

Itse sanoisin parantumattomasti monisairaalle; halauksen kera olet rakas, nähdään taas.. ja perään päivä/ajankohta koska voidaan tavata.

• Anonyymi

" Jaksamista " on varmaan huonompi, voisi sanoa " voimia ".

• Anonyymi

Parempaa vointia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      57
      5479
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      93
      4317
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      374
      2562
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      71
      1078
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      330
      1038
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      61
      843
    7. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      816
    8. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      28
      803
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      102
      789
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      779
    Aihe