Mitä toivottaa sairaalle

Anonyymi-ap

Mitä teidän mielestänne on korrektia toivottaa parantumattomasti monisairaalle? Onko "iloa ja terveyttä" korrektia, jos on tiedossa, että sairaudet eivät parane ja eikä asianomainen kykene siitä syystä kovin iloinenkaan olemaan. Itse toivottaisin "jaksamista".

9

3178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sairastan itse parantumatonta syöpää. Jotkut toivotukset tuntuvat joskus vähän kummallisilta, mutta kyllä minä tiedän, että kaikkien niiden takana on hyvä ajatus. Sen takia en itse jaksa juuri kiinnittää sanamuotoihin huomiota.

"Jaksamista" kuulostaa omaan korvaan vähän ironisesti sanotulta. Kyllä mä noista kahdesta vaihtoehdosta ehkä mieluummin tuon "iloa ja terveyttä" kuulisin. Mutta nämä tietysti subjektiivisia kokemuksia.

Jos jotain neuvoisin vältettäväksi, olisi se kaikki, jotka sisältävät jonkin kehotuksen sairaalle itselleen. Esim. "taistele!" Se tuntuu joskus vähän pahalta.

• Anonyymi

Sen verran vielä jatkoa, että älkää nyt missään tapauksessa jättäkö kirjoittamatta/soittamatta/olematta yhteydessä sen takia, että jäätte pohtimaan oikeita sanoja.

Minulle on sanottu monen monta kertaa, ettei tiedä mitä sanoa. Vastaan näihin aina, että "Älä huolestu, ei tarvitse olla mitään järkevää sanottavaa. Kiitos, kun olet tukena".

• Anonyymi

Mietin tuota samaa kun toivotin muistisairaalle ja päädyin kortissa: Hyvää joulua ja uuttavuotta toivoo minä. Tavatessa, Voi hyvin, Moikka
      Jos itseeni kohdistuisi, ehkä en haluaisi lainkaan toivotuksia, vaan Nähdään, Soitellaan, Näkemisiin, Kuulemisiin, ihan vaan juttelun päälle, No heippa taas.
      Jotain sellaista että yhteydenpito jää jatkumisasteelle ilman mitään uhkia, jossitusta tai viittausta sairauteen. Jos kortti niin ihan perus hyvää joulua/uuttavuotta/ syntymäpäivää,,, ei mitään ylisanoja.

• Anonyymi

Puuttuminen olisi lauermaan heiniä.

• Anonyymi

No jos parantumattomasti sairaalle iloa ja terveyttä toivottaa, niin kyllä se minulle särähtää korvaan vähän vähättelyltä. Aivan kuin pidettäisiin jopa luulosairaana, joka sormia napsauttamalla muuttaakin mielensä eikä halua enää sairastaa ja yhtäkkiä itsekseen taikoutuukin siitä terveeksi ja iloiseksi. Tai vähintäänkin iloiseksi vaikka onkin sairas. Siinäkin vähän vähättelyn sävy, että miksi on myrtsinä (jos on oikea ja hyvä syy olla myrtsinä kun on sairas). Tietysti parantumattomissa sairauksissa on eroja, joihinkin menehtyy kohta, joihinkin jonkin ajan päästä, jotkut sairaudet kestävät pitkään, jotkut eliniän vaikka niitä ei voi parantaa. Tuo edellä mainittu syöpä on kyllä sellainen, että se pistää sanattomaksi. Ehkä syöpäsairaalta ennemminkin kysyisi, mitä aiot vielä tehdä kun vielä olet täällä, onko asioita jotka ovat tekemättä, sanomatta, tms. Toisaalta nykyään ei voi tietää miten kauan syövän kanssa elää. Kun lääkäri löysi serkultani Hodgkinin taudin (imusolmukesyöpä), oli se levinnyt salakavalasti niin laajalle, että kolme kuukautta sai elinaikaa diagnoosista. Eli kuitenkin vielä 10 vuotta ja sitä pidettiin ihmeenä. Eikä kuollut lopulta edes syöpään vaan kolmeen yhtaikaiseen pahaan infektioon. Ei ollut vastustuskykyä kun imusolmukkeet oli poistettu ja oli saanut niitä hoitoja. Ehti kuitenkin vielä isäksi diagnoosin jälkeen, rakentaa omakotitalon, jne.

• Anonyymi

Itse sanoisin parantumattomasti monisairaalle; halauksen kera olet rakas, nähdään taas.. ja perään päivä/ajankohta koska voidaan tavata.

• Anonyymi

" Jaksamista " on varmaan huonompi, voisi sanoa " voimia ".

• Anonyymi

Parempaa vointia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1771
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      39
      1477
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      123
      1446
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      167
      1299
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1260
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1251
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1198
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1138
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      53
      1029
    Aihe