Miksi kristinusko tuomitsee Juudaksen?

Anonyymi-ap

Juudas teki sen minkä pitikin eli toimitti Jeesuksen ristille kuolemaan syntiemme takia. Juudas on kaikkein pahiten väärinymmärretty henkilö Raamatussa. Hänhän oli kaikkein rohkein opetuslapsi!

42

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juudaksen kunnia pitää palauttaa!

• Anonyymi

Totta! Kunnianpalautusta odotellessa...

• Anonyymi

Juudas oli kuin ahne uskovainen huijar.

• Anonyymi

Minä olen aina ihmetellyt samaa. Kristityt tuomitsevat Juudaksen kiivaasti, vaikka ilman Juudasta heillä ei olisi koko kristinuskoaan. Juudas toteutti Jumalan hänelle määräämän suunnitelman, eli oli siten kristinuskon sankari.

• Anonyymi

Vaikea kysymys. En edes tiedä, mitä Muhamed on kertonut Juudaksesta.

• Anonyymi

Juudas on pyhimyksen asemassa ainakin Katolilaisessa kirkossa. Juudakselta rukoilevat esirukouksia ammattirikolliset ja kaikenlaiset paatuneet vääryydentekijät. Se on katolilaista pyhimyksistä ainut joka kuuntelee niitä.

• Anonyymi

Oho nyt kun selvitim lisää niin kyse eri Juudaksesta. Juudas Iskariot ei siis ole pyhimys. Virhe.

• Anonyymi

Sekä Jeesus että Juudas uhrasivat itsensä jotta ihmiset pelastuisivat !

• Anonyymi

30 hopearahaa....hmm

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

30 hopearahaa....hmm

Mitkä "kolme" hopearahaa ?

Jahve lahtasi ihmisiä kuin Putin Ukrainassa. Jälkeenpäin Jahve syytti ihmisiä hänen omista hirmuteoistaan vaatien Jeesuksen sovittavan hänen - Jahven - synnit. Jahve vaati Jeesuksen kuolevan ihmisten edessä Jahven omien syntien tähden. Jeesus totesi tähän jotta: kurva Jahve onko muka pakko ! Jahve pysyi tiukasti omalla kannallaan vaatien veriuhria Jeesukselta Jahven omista synneistä. Juudas vastentahoisesti Jahven pakottamana asettui itsensä Taivaanisän tuomiolle ja tällöin Jahve päätyy lopulta kadotukseen, häpeään, homouden syntiin sekä myös ikiaikaiseen orjuuteen Atonin taivaankannelle Ra-alusta soutamaan.

Lue Raamattua niin sieltä voit oppia sen miksi Jeesus piti synnittömänä karitsana uhrata.

• Anonyymi

Jumala oli ohjelmoinut Juudaksen tekemään sen minkä teki. Juudaksella ei ollut mitään vaihtoehtoa toimia toisin. Mites koko näytelmän olisi käynyt, jos Juudas ei olisi toiminut Jumalan tahdottomana robottina?

• Anonyymi

Kuka pettäisi Putininin 30:stä kopekasta?

• Anonyymi

Sösswli-persuissa lienee hyvinkin useita hillotolppa-shakaaleita aina valmiina isänmaallisiin tekoihin jos siitä saa koppukoita.

• Anonyymi

Vaikka tämä on toki typerää pilkkaa, niin leikitään vähän. Meinaatko siis että et usko Jeesukseen, mutta Juudas on enemmän mieleen? Juudas, johon meni saatana ja joka petti sitten Jeesuksen? Jolle haluaisit palauttaa kunnian? En usko, että kukaan joka on lukenut Raamatun voisi päätyä moiseen johtopäätökseen edes leikillään.

Jos Raamatussa sanotaan, että mikään ei tapahdu ilman Jumalan tahtoa, niin se ei tarkoita että Jumala sitä haluaisi. Hän käyttää eri ihmisiä ja kansoja Sanan toteuttamiseen jotka olisivat pahoja tekoja tehneet joka tapauksessa. Sekin sanotaan, ettei Jumala halua että kukaan joutuisi kadotukseen. Siksi Kristus tuli maan päälle syntiuhriksi, jotta voimme vapautua kuolemasta ja kadotuksesta.

• Anonyymi

Mikä Raamatussa ketoo, että Juudas teki yhtään mitään Jeesuksen tahdon vastaisesti?

• Anonyymi

Miten selität sitten kristinuskon syntymisen? Ilman Juudasta ei olisi ristiinnaulitsemista, Jeesuksen kuolemaa ja ylösnousemusta.
        Eikö tämä nyt ole hieman ristiriitaista?

• Anonyymi

Ilman Juudaksen kavaltamista ei Jeesus olisi päätynyt ristinkuolemaan ja olisimme edelleen vapahtajaa vailla pimeässä syntisessä yössä ilman pelastusta. Juudas teki saman uhrauksen ihmisten eteen kuin teki Jeesus. Kumpainenkin uhrasi itsensä ihmisten pelastumisen takia. Tekisitkö itse saman vai oletko joku "persu" ?

• Anonyymi

Jotta kaikki pelastuu niin yks tyyppi pitää ristiinnaulita kuoliaaksi. Ymmärrän. Täysin järkeenkäypää ja loogista.

• Anonyymi

Etpä taida ymmärtää, että Jeesus LOI pääsyn ihmisille synnin tuomioista. Täysin synnitön täytyi olla uhri, jota ihmiskunnasta ei löytynyt ainuttakaan, niin Jeesus tuli alas taivaasta ja asettui uhriksi, että sai kuoleman ja tuonelan avaimet haltuunsa.
        Muuten se ei ollut mahdollista. Jos Jeesuksella olisi ollut syntiä, Hän ei olisi pystynyt nousemaan kuolleista. Ilman Jeesuksen tuloa auttamaan kaikki olisimme menossa helevettiin.
        Hengen lait on ihmeellisiä, eikä niitä ihmiset tunne, kuin vähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etpä taida ymmärtää, että Jeesus LOI pääsyn ihmisille synnin tuomioista. Täysin synnitön täytyi olla uhri, jota ihmiskunnasta ei löytynyt ainuttakaan, niin Jeesus tuli alas taivaasta ja asettui uhriksi, että sai kuoleman ja tuonelan avaimet haltuunsa.
        Muuten se ei ollut mahdollista. Jos Jeesuksella olisi ollut syntiä, Hän ei olisi pystynyt nousemaan kuolleista. Ilman Jeesuksen tuloa auttamaan kaikki olisimme menossa helevettiin.

No miksei jumala vaan ottanut niitä tuonelan avaimia. Kenellä ne oli sitten. Antoko se ne avaimet sitten jumalalle kun jesus kuoli. Miksi ihmeessä antoi vai käskikö joku ylihumala. Siis meidän jumala ei olekaan suurin humala vaan joku pikkujehu vaan joka tekee mitä käsketään. Ketä oli sopineet että kun jesus kuolee ristillä niin jumala saapi ne avaimet. Kummallisia on jumaloitten systeemit tapa poikasi niin saat Mossen avaimet. Missä äiti oli ja sisskokset. Jos äitikin on niin sittenhän on tehny sitä. Ja miksri jesus ole jumala. Onhan sarvikuononkin lapsi sarvikuono. Minusta koko tarina vaikuttaa kovin hätäseen keksityltä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän tuo sitten on? Taikauskoa?

• Anonyymi

Ne ovat ahneita manipuloitsijoita.

• Anonyymi

Matt: 6: 24 osoittaa yhä keitä ajattelit palvella. Tämä on se käsky, jonka avain on itse Jeseus. Isäjumala on tehnyt kaiken,

• Anonyymi

Haavistolla on mustat silmät.

• Anonyymi

Matt. 6:26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?

Matt. 6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Matt. 6:34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

KAIKKI TÄMÄ ON TEITIN OMASSA PELUKOPASSANNE

• Anonyymi

Jos kaikki ihmiset tekisivät noin, ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon jo aikoja sitten. Vai onko se ollutkin Jumalan tarkoitus?

• Anonyymi

Matt. 6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

MIKSI EI VALON ANNETA LOISTAA JA VALAISTA

• Anonyymi

Ei usko ole ikinä pystynyt sellaiseen.

• Anonyymi

Juudas teki vain sen mitä Jeesus häneltä vaati samaan aikaan, kun muut opetuslapset luikkivat pakoon. Kristinuskon pitäisi nostaa Juudas ansaitsemalleen paikalle. Ilnan häntä ei olisi ollut ristiinnaulitsemista (=syntiemme puolesta kuolemista), ylösnousua eikä koko kristinuskoa.

• Anonyymi

Wikipedia kertoo: "Gnostilaisessa Juudaksen evankeliumissa esitetään, ettei Juudas olisikaan kavaltanut Jeesusta vaan luovutti hänet Jeesuksen pyynnöstä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wikipedia kertoo: "Gnostilaisessa Juudaksen evankeliumissa esitetään, ettei Juudas olisikaan kavaltanut Jeesusta vaan luovutti hänet Jeesuksen pyynnöstä."

Tuo vaikuttaakin ihan uskottavalta, jos nyt ylipäätään uskoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jospa Raamattua kirjoitettaessa nuo sivut olivat jossakin hukassa.

• Anonyymi

Mikä Raamatussa kertoo, että Juudas teki yhtään mitään Jeesuksen tahdon vastaisesti?

• Anonyymi

Kummallista kyllä, Srila Sridhar Maharajin arvaus pitää paikkansa: kristinuskon alkuaikoina oli virtauksia, joiden kannattajat antoivat evankeliumin jaksolle Jeesuksen pettämisestä Juudaksen toimesta samanlaisen tulkinnan. Hänen pohdintansa on hänen oma alkuperäinen hypoteesinsa, sillä hän tuskin tunsi kristillistä gnostilaisuutta, ja

Juudaksen evankeliumi julkaistiin englanninkielisenä käännöksenä vasta vuonna 2006.

Juudaksen evankeliumi, jossa Juudasta ei kuvattu petturina vaan opetuslapsista parhaana. Kainiitit ylistivät Juudasta tietoisena yhteistyökumppanina pelastustyössä, kun Jeesus oli pakko pettää tämän maailman archonille (pahalle hallitsijalle) lopullisen voiton saamiseksi tuosta archonista. Toisaalta Juudasta kunnioitettiin siitä, että hän ei antanut Jeesuksen paljastaa liikaa salaisuuksia.

Juudaksen evankeliumin (toinen tai kolmas vuosisata jKr.) kääröt sisältävät kaksi keskeistä ajatusta: maailman luomisen enkeleiden toimesta ja Juudaksen Kristuksen pettämisen pelastavan roolin. Jeesus tekee sopimuksen Juudaksen kanssa, josta ei tule petturia vaan marttyyri ja sankari. Vapahtaja valitsee tämän opetuslapsen ja paljastaa hänelle tärkeimmät salaisuudet, muun muassa ristiinnaulitsemisen ja Juudaksen oman kohtalon…
        Evankeliumitekstin luettavissa oleva osa kertoo: Juudas ei ollut petturi, vaan oli omasta pyynnöstään pettänyt Kristuksen roomalaisille. Juudas oli itse asiassa menestynein opetuslapsi ja ainoa, jonka Vapahtaja oli valinnut paljastamaan koko totuuden. Niinpä Kristus puhuttelee Juudasta sanoilla: "Tule, että minä opetan sinulle salaisuuksia, joita kukaan ei ole koskaan nähnyt", jota seuraa ilmestyksen kuvaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kummallista kyllä, Srila Sridhar Maharajin arvaus pitää paikkansa: kristinuskon alkuaikoina oli virtauksia, joiden kannattajat antoivat evankeliumin jaksolle Jeesuksen pettämisestä Juudaksen toimesta samanlaisen tulkinnan. Hänen pohdintansa on hänen oma alkuperäinen hypoteesinsa, sillä hän tuskin tunsi kristillistä gnostilaisuutta, ja

Juudaksen evankeliumi julkaistiin englanninkielisenä käännöksenä vasta vuonna 2006.

Juudaksen evankeliumi, jossa Juudasta ei kuvattu petturina vaan opetuslapsista parhaana. Kainiitit ylistivät Juudasta tietoisena yhteistyökumppanina pelastustyössä, kun Jeesus oli pakko pettää tämän maailman archonille (pahalle hallitsijalle) lopullisen voiton saamiseksi tuosta archonista. Toisaalta Juudasta kunnioitettiin siitä, että hän ei antanut Jeesuksen paljastaa liikaa salaisuuksia.

Juudaksen evankeliumin (toinen tai kolmas vuosisata jKr.) kääröt sisältävät kaksi keskeistä ajatusta: maailman luomisen enkeleiden toimesta ja Juudaksen Kristuksen pettämisen pelastavan roolin. Jeesus tekee sopimuksen Juudaksen kanssa, josta ei tule petturia vaan marttyyri ja sankari. Vapahtaja valitsee tämän opetuslapsen ja paljastaa hänelle tärkeimmät salaisuudet, muun muassa ristiinnaulitsemisen ja Juudaksen oman kohtalon…
        Evankeliumitekstin luettavissa oleva osa kertoo: Juudas ei ollut petturi, vaan oli omasta pyynnöstään pettänyt Kristuksen roomalaisille. Juudas oli itse asiassa menestynein opetuslapsi ja ainoa, jonka Vapahtaja oli valinnut paljastamaan koko totuuden. Niinpä Kristus puhuttelee Juudasta sanoilla: "Tule, että minä opetan sinulle salaisuuksia, joita kukaan ei ole koskaan nähnyt", jota seuraa ilmestyksen kuvaus.

Kun Jeesus kantoi ristiä harteillaan (hän käveli paikalle, jossa hänet oli määrä ristiinnaulita), tien molemmin puolin oli joukko miehiä ja naisia. Ja hän käveli. Yhtäkkiä hän katsoi Juudaksen kasvoihin. Ihmisjoukko seisoi molemmin puolin, hän käveli risti olkapäillään, hän käveli kohti ristiinnaulitsemispaikkaa. Yhtäkkiä hän katsoi Juudasta silmiin. Juudas näki jotain Jeesuksen silmissä ja juoksi puoliksi tajuttomana pois: "Mitä minä olen tehnyt? - Hän alkoi katua. - Mitä minä olen tehnyt?" Juudas kääntyi. Luulen, että se mitä Juudas näki Kristuksen silmissä... Kristus käveli pää alaspäin, mutta yhtäkkiä hän nosti päätään ja katsoi Juudasta silmiin.

Kristuksen katseesta Juudas luki seuraavaa: "Sinun uhrisi minun kunniakseni on ylenpalttisen suuri. Olen sinulle velkaa, olen sinulle velkaa, olen sinulle velkaa. Nimesi tulee tunnetuksi: olet pettänyt minut, suuri uhraus sinulta, jonka tarkoituksena on korottaa nimeäni. Olen ikuisesti velkaa sinulle, Juudas. Sinä kaadut ja siten korotat minua, sinun kaatumisesi palvelee minun korotustani. Sinun ikuinen häpeäsi edistää minun ikuista kunniaani tässä maailmassa. Anna minulle anteeksi. Juudas, anna minulle anteeksi! Käytän henkeäsi "ostaakseni" kunniani. Se on välttämätöntä maailman parhaaksi. Minä olen valinnut sinut."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun Jeesus kantoi ristiä harteillaan (hän käveli paikalle, jossa hänet oli määrä ristiinnaulita), tien molemmin puolin oli joukko miehiä ja naisia. Ja hän käveli. Yhtäkkiä hän katsoi Juudaksen kasvoihin. Ihmisjoukko seisoi molemmin puolin, hän käveli risti olkapäillään, hän käveli kohti ristiinnaulitsemispaikkaa. Yhtäkkiä hän katsoi Juudasta silmiin. Juudas näki jotain Jeesuksen silmissä ja juoksi puoliksi tajuttomana pois: "Mitä minä olen tehnyt? - Hän alkoi katua. - Mitä minä olen tehnyt?" Juudas kääntyi. Luulen, että se mitä Juudas näki Kristuksen silmissä... Kristus käveli pää alaspäin, mutta yhtäkkiä hän nosti päätään ja katsoi Juudasta silmiin.

Kristuksen katseesta Juudas luki seuraavaa: "Sinun uhrisi minun kunniakseni on ylenpalttisen suuri. Olen sinulle velkaa, olen sinulle velkaa, olen sinulle velkaa. Nimesi tulee tunnetuksi: olet pettänyt minut, suuri uhraus sinulta, jonka tarkoituksena on korottaa nimeäni. Olen ikuisesti velkaa sinulle, Juudas. Sinä kaadut ja siten korotat minua, sinun kaatumisesi palvelee minun korotustani. Sinun ikuinen häpeäsi edistää minun ikuista kunniaani tässä maailmassa. Anna minulle anteeksi. Juudas, anna minulle anteeksi! Käytän henkeäsi "ostaakseni" kunniani. Se on välttämätöntä maailman parhaaksi. Minä olen valinnut sinut."

Miksipä hyvinkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksipä hyvinkin.

Juudaksen evankeliumi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juudaksen evankeliumi.

Juudaksen tärkeä rooli kristinuskossa.

• Anonyymi

Tätä moni ihmettelee. Kyseessä oli ennaltakirjoitettu Jeesuksen kärsimysnäytelmä. Kaikille opetuslapsillekin oli omat roolit. Juudaksen rooli tärkein.
      Mitäs, jos Juudas olisikin viime metreillä poikennut roolistaan ja sanonut, etten todellakaan kavalla Jeesusta? Miten olisi käynyt koko showlle?

Tässä herää kysymys, olisiko Juudas oikeasti itse voinut päättää tätä. Ja jos ei olisi voinut, niin missä on muka se ihmisen vapaa tahto valita hyvän ja pahan välillä?
      Kun vielä Iso Kirja kertoo, että kaikkitietävä jumala tietää etukäteen jokaisen ihmisen jokaisen askeleenkin.

• Anonyymi

Hieno ja teologiaa syvästi ymmärtävä kysymys.
      '
      Jos Juudas ei olisi kavaltanut Jeesusta, syntien anteeksi saamiseksi välttämätön veriuhri olisi jäänyt antamatta ja jokainen joutuisi helvettiin, koska olemme kaikki syntisiä perkeleitä ja tarvitsemme armoa.

Juudas on kristinuskon todellinen sankari, jota ilman koko uskontoa ei olisi.

• Anonyymi

Kannattaa tutustua Juudaksen evankeliumiin. Aivan mahtavaa.
        Ei Juudasta-ei kristinuskoa.
        Kaikki oli tarkoitettu juuri sillä tavalla-koko tarina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1926
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1778
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      362
      1672
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1453
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1334
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1330
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      70
      1263
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      64
      1208
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1093
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1087
    Aihe