Suomessa hoidetaan oireita, ei ehkäistä oireita, kuten nyt flunssat

Anonyymi-ap

Koko ajan uutisoidaan miten hoidat flunssan oireita ja mitä yskänlääkettä kannattaa ottaa yskään, neuvotaan mitä kannattaa syödä, ettei flunssa tartu, kun liikkuu väkijoukoissa.
Ei sanallakaan puhuta siitä miten estää saamasta flunssaa tai yskää.
Yksinkertainen keino estää flunssatartunnat on käyttää maskia ja desinfioida/pestä kädet, muttei yhdessäkään flunssa jutussa mainita, että maski ja käsien desinfiointi/pesu on tehokas keino estää saamasta flunssaa,
No ei tietenkään puhuta, koska silloinhan apteekeilta jäisi flunssalääkkeet ja yskänlääkkeet myymättä, kun maski ja käsihygienia estää sairastumasta flunssaan.
Kolmeen vuoteen ei ole ollut minkäänlaista flunssaa ja sitä ennen oli joka ikinen vuosi räkätauti ja mikähän on tähän syynä, no maski tietenkin joka suojaa räkätaudeila.
Noinko lampaita ihmiset ovat, että hallitus ja viranomaiset täytyy joka asiassa neuvoa miten välttää joku epidemia.
Hallituksen pitää neuvoa, että maski ja käsihygienia estää räkätaudin, ei ihmiset itse näemmä osaa ajatella, kun kaupassa vain muutamalla on maski ja muut mennä hoilottaa ilman maskeja ja sitten valittavat, kun on hirveä räkätauti ja apteekista kantavat flunssalääkkeitä ja valittavat.
Maskilla tuonkin olisit estänyt, mutta ei voi, ei voi käyttää maskia, kun terveys viranomaiset eivät ole maskia ohjeistaneet käyttämään.

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikeassa olet, ihmiset eivät toimi itsenäisesti suojatakseen itseään ja muita. Heti kun maskisuositukset vähänkin hellittivät, porukka jätti maskit pois, ja heti taudit alkoivat jyllätä.

      Olen itse koko ajan käyttänyt FFP2 maskia, pessyt käsiä, ottanut kaikki tarjolla olevat rokotteet - ja säästynyt taudeilta.

      Kun olen törmännyt tuttuihin ja tuntemattomiin maski naamalla, he ovat kommentoineet sitä, että ai vieläkö sinä käytät tuota. Ja heti perään kertoneet miten he itse ja kaverinsa ovat sairastaneet koronaa ja räkätauteja.
      En nyt ole viitsinyt suoraan sanoa että oletpa ollut tyhmä, mutta mieli tekisi.

      • Anonyymi

        Maskia myöskin käytän FFP3 maskia ja useamman kerran samaa maskia olen käyttänyt ja välillä sen pesen, eikä ole mitään räkätautia ollut.
        Muistan, kun korona aikana uutisoitiin koronalta suojautumisessa, että jos käyt kaupassa, niin kotiin tullessa pitää ulkovaatteet riisua ja jättää erilliseen tilaan, eikä tuoda niitä sisälle, koska korona virusta on ulkovaatteiden pinnalla ja sen jälkeen pitää käydä suikussa peseytymässä.
        Tuollaiset ohjeet muistuttavat, kuin olisi radioaktiivinen laskeuma tapahtunut.

        Kaupassa huomaa, kun monet maskittomat esim. kaupan hedelmätiskillä hedelmäpussin kanssa laittaa sormen suuhun, että saa hedelmäpussin helpommin auki sylkisellä sormella ja sen jälkeen aletaan valitsemaan esim. tomaatteja ja käpäillään monia, että saadaan valittua ne parhaat.
        Mitään hyötyä ei ole siitä käsien desingioinnista, jos sormi laitetaan suuhun ja sitten kosketellaan tomaatteja, sama, kuin aivastaisi tomaattien päälle.

        Maski suojaa myös tuolta tavalta, joka monelle tulee vaitomaisesti selkärangasta ajattelematta.
        Itse avaan hedelmäpussin tietoisena mitä teen, enkä ole sormea suuhun laittanut ennen maskejakaan.
        Kyllä se hedelmäpussi aukeaa, kun käsien välissä vähän aikaa hinkkaa, niin ei tarvi sormea suuhun laittaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllähän se maskin käyttö vain on vähäjärkisten hommaa. Hieman yksinkertaiset, auktoriteettiuskovaiset ja orjamielet, eli pelokkaat poloiset niitä vielä käyttävät ja saavat sillä itselleen valheellisen turvallisuuden tunteen. Osan pitää sitä vielä erikseen muille todistella että ei ole ollut flunssaa. Minulla ei ole ollut mitään tauteja kouluaikojen jälkeen, enkä ole missään maskia käyttänyt viimeisen kolmen vuoden aikana, vaikka päivittäin ihmisten ilmoilla olenkin käynyt.

      • Anonyymi

        Entäs maskia käyttävä, k-piikkiä ottamaton? Onko auktoriteettiuskovainen hänkin? Kyllä olet typerä todistelija ja yleistäjä aivan itse! Tehköön jokainen kuten parhaaksi näkee, ei kuulu muille se. Mielestäni on fiksua suojata itsensä ruuhkissa koska aina on heitä jotka eivät toisista piittaa vaan jostakin kumman syystä tosi sairaana kulkevat ihmisjoukoissa. Olen pannut merkille että käsihygieniakaan ei enää kiinnosta monia vaikka syytä olisi.
        Tautien torjunta olisi ollut yhteispeliä mutta aina on heikko lenkki joka saa paljon haittaa aikaiseksi ympäristössään joten parasta tehdä parhaansa itse että kunnossa pysyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs maskia käyttävä, k-piikkiä ottamaton? Onko auktoriteettiuskovainen hänkin? Kyllä olet typerä todistelija ja yleistäjä aivan itse! Tehköön jokainen kuten parhaaksi näkee, ei kuulu muille se. Mielestäni on fiksua suojata itsensä ruuhkissa koska aina on heitä jotka eivät toisista piittaa vaan jostakin kumman syystä tosi sairaana kulkevat ihmisjoukoissa. Olen pannut merkille että käsihygieniakaan ei enää kiinnosta monia vaikka syytä olisi.
        Tautien torjunta olisi ollut yhteispeliä mutta aina on heikko lenkki joka saa paljon haittaa aikaiseksi ympäristössään joten parasta tehdä parhaansa itse että kunnossa pysyisi.

        Ja, eikös ne piikit antaneet valheellisen turvallisuuden tunteen orjamielisille?


      • Anonyymi

        Vähäjärkinen on se, jota haittaa, jos jollain on maski naamalla.
        Mitä se toiselle kuuluu, mitä toinen tekee ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs maskia käyttävä, k-piikkiä ottamaton? Onko auktoriteettiuskovainen hänkin? Kyllä olet typerä todistelija ja yleistäjä aivan itse! Tehköön jokainen kuten parhaaksi näkee, ei kuulu muille se. Mielestäni on fiksua suojata itsensä ruuhkissa koska aina on heitä jotka eivät toisista piittaa vaan jostakin kumman syystä tosi sairaana kulkevat ihmisjoukoissa. Olen pannut merkille että käsihygieniakaan ei enää kiinnosta monia vaikka syytä olisi.
        Tautien torjunta olisi ollut yhteispeliä mutta aina on heikko lenkki joka saa paljon haittaa aikaiseksi ympäristössään joten parasta tehdä parhaansa itse että kunnossa pysyisi.

        Menikö taas tunteisiin? Maski ei suojaa yhtään mitään. Sen käyttö on täysin turhaa. Korona on mitätön flunssa, eikä siitä tarvitse piitata yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähäjärkinen on se, jota haittaa, jos jollain on maski naamalla.
        Mitä se toiselle kuuluu, mitä toinen tekee ?

        Maskilaisten vähäjärkisyyden näkee noista heidän postauksistaan tänne. Heitä harmittaa kyn heitä katsotaan pitkään ja heille nauretaan. Ihan syystä! Syvällä sisimmässään he itsekin ymmärtävät maskinkäyttönsä typeryyden ja itkevät tänne, kun heitä ahdistaa. Vapautukaa jo koronapsykoosista, heittäkää maskit menemään ja alkakaa elää normaalisti. Pelko pois. Ei se maskitta eläminen ole vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskilaisten vähäjärkisyyden näkee noista heidän postauksistaan tänne. Heitä harmittaa kyn heitä katsotaan pitkään ja heille nauretaan. Ihan syystä! Syvällä sisimmässään he itsekin ymmärtävät maskinkäyttönsä typeryyden ja itkevät tänne, kun heitä ahdistaa. Vapautukaa jo koronapsykoosista, heittäkää maskit menemään ja alkakaa elää normaalisti. Pelko pois. Ei se maskitta eläminen ole vaikeaa.

        Onneksi nettiin tulee jatkuvasti uusia sivuja joissa puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä, tuossa pari uudehkoa sivustoa.
        https://vastaansanomat.com/2022/12/03/kokonaiskuolleisuuden-kasvun-syy-on-selvitettava/
        https://www.tampereensanomat.fi/uutiset.html?220440


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menikö taas tunteisiin? Maski ei suojaa yhtään mitään. Sen käyttö on täysin turhaa. Korona on mitätön flunssa, eikä siitä tarvitse piitata yhtään mitään.

        Toisilla korona on lievänä mutta ai kaikilla joten älä puhu mitättömästä flunssasta , kun tiedetään että sekin ” flunssa” on ottanut monelta hengen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskilaisten vähäjärkisyyden näkee noista heidän postauksistaan tänne. Heitä harmittaa kyn heitä katsotaan pitkään ja heille nauretaan. Ihan syystä! Syvällä sisimmässään he itsekin ymmärtävät maskinkäyttönsä typeryyden ja itkevät tänne, kun heitä ahdistaa. Vapautukaa jo koronapsykoosista, heittäkää maskit menemään ja alkakaa elää normaalisti. Pelko pois. Ei se maskitta eläminen ole vaikeaa.

        Jos minä käytän maskin niin suojelen toista ihmistä tartunnalta , jos sattuu olla niin että minulla on korona oireettomana .
        Sitten on tärkeää että maskia käytetään oikein , käsi hygienia on osa ennalta ehkäisevä , ettei tartuta muita .
        Niin että se joka käyttää maskia ei ole teikäläisten ivaamisen kohteena .
        Ota hieman selvää maskin oikeasta tavasta käyttää sitä , ennenkö huutelet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskilaisten vähäjärkisyyden näkee noista heidän postauksistaan tänne. Heitä harmittaa kyn heitä katsotaan pitkään ja heille nauretaan. Ihan syystä! Syvällä sisimmässään he itsekin ymmärtävät maskinkäyttönsä typeryyden ja itkevät tänne, kun heitä ahdistaa. Vapautukaa jo koronapsykoosista, heittäkää maskit menemään ja alkakaa elää normaalisti. Pelko pois. Ei se maskitta eläminen ole vaikeaa.

        Kyllä ihmiset on ilkeitä, pakko sanoa.
        Minäkään en maskia käytä, mutta ei minulla ole mitään tarvetta nauraa heille, jotka sitä jostain syystä haluavat käyttää.

        Eikö esim. sinulla ole omaa elämää, kun täytyy keskittyä muiden toimintoihin ?
        Eihän se maski jonkun muun naamalla paina sinun poskiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihmiset on ilkeitä, pakko sanoa.
        Minäkään en maskia käytä, mutta ei minulla ole mitään tarvetta nauraa heille, jotka sitä jostain syystä haluavat käyttää.

        Eikö esim. sinulla ole omaa elämää, kun täytyy keskittyä muiden toimintoihin ?
        Eihän se maski jonkun muun naamalla paina sinun poskiasi.

        Älä vingu siellä. Maskit on turhia ja niiden käyttäjät typeryksiä. Ei siitä muuksi muutu. Eikö sinulla ole elämää kun tänne vingut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisilla korona on lievänä mutta ai kaikilla joten älä puhu mitättömästä flunssasta , kun tiedetään että sekin ” flunssa” on ottanut monelta hengen .

        Flunssa ja mahatautikikin voi viedä jonkun hengen, mutta ei se niistä tee vakavia sairauksia yleisellä tasolla. Se että joitain vanhoja horiskoja on kuollut koronaan, ei muuta sitä että korona on nykyään mitätön flunssa, josta ei tarvitse välittää yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minä käytän maskin niin suojelen toista ihmistä tartunnalta , jos sattuu olla niin että minulla on korona oireettomana .
        Sitten on tärkeää että maskia käytetään oikein , käsi hygienia on osa ennalta ehkäisevä , ettei tartuta muita .
        Niin että se joka käyttää maskia ei ole teikäläisten ivaamisen kohteena .
        Ota hieman selvää maskin oikeasta tavasta käyttää sitä , ennenkö huutelet

        Kuulenko jotain vaimeaa ininää naamarätin takaa? Osa typeryksistä vielä kuvittelee että maskin käytöstä olisi jotain hyötyä. Hahhah! Maski ei suojaa yhtään ketään, ei suuntaan eikä toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vingu siellä. Maskit on turhia ja niiden käyttäjät typeryksiä. Ei siitä muuksi muutu. Eikö sinulla ole elämää kun tänne vingut?

        Asenne ratkaisee, kannattaisi harkita.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menikö taas tunteisiin? Maski ei suojaa yhtään mitään. Sen käyttö on täysin turhaa. Korona on mitätön flunssa, eikä siitä tarvitse piitata yhtään mitään.

        Mielummin pidän maskia, joka estää räkätaudin, kuin sairastun räkätautiin.
        Ei ole mitenkään ylentävä olo, kun nenä on tukossa, räkää puskee ja on räkätaudin aiheuttama höntti olo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minä käytän maskin niin suojelen toista ihmistä tartunnalta , jos sattuu olla niin että minulla on korona oireettomana .
        Sitten on tärkeää että maskia käytetään oikein , käsi hygienia on osa ennalta ehkäisevä , ettei tartuta muita .
        Niin että se joka käyttää maskia ei ole teikäläisten ivaamisen kohteena .
        Ota hieman selvää maskin oikeasta tavasta käyttää sitä , ennenkö huutelet

        Oikeastaan tuolla toisten koronalta suojelemisella ei ole enää merkitystä, koska koronaa on joka puolella ja maskittomat oireettomat sitä levittää.
        Maskia käytetään nyt itsensä suojaamiseksi liikkeellä olevilta viruksilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Flunssa ja mahatautikikin voi viedä jonkun hengen, mutta ei se niistä tee vakavia sairauksia yleisellä tasolla. Se että joitain vanhoja horiskoja on kuollut koronaan, ei muuta sitä että korona on nykyään mitätön flunssa, josta ei tarvitse välittää yhtään mitään.

        Mahatauti on vittumainen, mielummin käyttää maskia, joka siltä suojaa.
        Tosin hygieenisyydellä voi suojautua vatsatautia vastaan.
        Minulla on ollut vatsatauti viimeksi joskus 15 vuotta sitten.
        Ei ole mukava olo, kun oksettaa ja oksentaminen on epämukavaa, joten kaikki keinot sen välttämiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielummin pidän maskia, joka estää räkätaudin, kuin sairastun räkätautiin.
        Ei ole mitenkään ylentävä olo, kun nenä on tukossa, räkää puskee ja on räkätaudin aiheuttama höntti olo.

        Kannattaa sparrata omaa immuniteettia eli tehdä kunnolla altistuksia aika ajoin, niin ei ole heti sairaana kun pikku pöpö joskus yrittää tulla päälle. Kun ryhtyy pelkäämään, varomaan ja yrittää vetää hygienian sairaalloisen steriiliksi, niin sitä saa tehdä sitten lopun ikäänsä. Ja silti tuollainen varojakin saa aina joskus pöpöjä ja on heti sairaana viikkotolkulla - kun ei ole treenannut immuniteettiaan. Haasteet tulee kohdata, eikä piiloutua niiltä tai juosta niitä karkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahatauti on vittumainen, mielummin käyttää maskia, joka siltä suojaa.
        Tosin hygieenisyydellä voi suojautua vatsatautia vastaan.
        Minulla on ollut vatsatauti viimeksi joskus 15 vuotta sitten.
        Ei ole mukava olo, kun oksettaa ja oksentaminen on epämukavaa, joten kaikki keinot sen välttämiseksi.

        Mahatauti taitaa olla huono tarttumaan hengitysteiden kautta.
        Suojautumiseen auttaa paremmin käsien pesu, kuin kasvomaskit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahatauti taitaa olla huono tarttumaan hengitysteiden kautta.
        Suojautumiseen auttaa paremmin käsien pesu, kuin kasvomaskit.

        No mutta vähäjärkiset maskilaisethan kuvittelevat maskin suojelevan kaikelta ja sen käytön vievän paratiisiin. Yksikin tollo väitti astmansa parantuneen maskia käyttämällä! Nyt kannattaisi lääkäreiden määrätä maskikuureja kaikille astmaatikoille, niin sekin sairaus jäisi historiaan. Ajatella miten ennen ei olla hoksattu maskin parantavia vaikutuksia!


    • Anonyymi

      Juu, eikä se liika peseminenkään hyväksi ole. Itse en kertaakaan ole rynnännyt käsiä pesemään kun tulen ulkoa kaupungilta ja kaupoista kotiin jopa bussilla. Nyt talvella toki on hanskat kädessä mutta kesällä paljain käsin. Käsidesiä olen käyttänyt siellä missä sitä vielä on tarjolla kun kauppaan tms menen mutta omaa pulloa en kanna mukana. Silti ei ole ollut edes nuhaa muulloin kun kesällä siitepölyistä johtuvaa joka sekin hoitui allergialääkkeillä. Koronatestejäkin tein monesti ja ihan turhaan. Maskia en ole enää käyttänyt viime talven jälkeen kuin kerran kun kävin loppukesästä hakemassa neljännen koronapiikin. Ikää kohta 70v niin ei enää hirveesti väliä vaikka jo mummo kupsahtaisikin :)

      • Anonyymi

        Maskit joita käytin on niitä tavallisia hengityssuojaimia joita joka liike halvalla myi. Yhdestä liikkeestä hamstrasin koronaepidemian täällä alettua 250 halpaa maskia ja yhden 50 kpl paketin olin ostanut sitä ennen ja niitä on vieläkin jäljellä. .... kohta 70v mummo


      • Anonyymi

        Mie en haluaisi kupsahtaa ennenkuin varmistan välini yläkerrän kanssa kuntoon,sitten vasta joutaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie en haluaisi kupsahtaa ennenkuin varmistan välini yläkerrän kanssa kuntoon,sitten vasta joutaa..

        Onko sen varmistelu kuinka pitkä prosessi? Saatko usein vastauksia sieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie en haluaisi kupsahtaa ennenkuin varmistan välini yläkerrän kanssa kuntoon,sitten vasta joutaa..

        Mun ei tarvii yläkertalaisia kumarrella, välit on selvitetty jo kakarana että en heitä tarvii. Pakosta kuitenkin jouduin kirjoilla olemaan ennenkuin 18vuotiaana omasta tahdostani saatoin erota. Ei tule hautajaisia eikä hauta- tai sirottelupaikkaa hautuumaalle, ei edes muistolaattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun ei tarvii yläkertalaisia kumarrella, välit on selvitetty jo kakarana että en heitä tarvii. Pakosta kuitenkin jouduin kirjoilla olemaan ennenkuin 18vuotiaana omasta tahdostani saatoin erota. Ei tule hautajaisia eikä hauta- tai sirottelupaikkaa hautuumaalle, ei edes muistolaattaa.

        Omapahan on valintasi..


    • Anonyymi

      Uskomattomat kommentoivat öisin,kuten edell.02:14

      • Anonyymi

        Mieleltään vikaisia on monenlaisia.


    • Anonyymi

      330 on joulun jälkeen kuollut koronaan eikä mukana ole ne, joilla on ollut
      joku taustasairaus joten vaaraton pieni flunssa korona ei ole kaikille
      eikä kukaan voi tietää etukäteen millaisena sen saa.

      • Anonyymi

        Suurimmalle osalle korona on mitätön flunssa, kaikille perusterveille varsinkin. Vanhat ja monisairaat kuolee tietty mihin hyvänsä sairauksiin, niinhän on aina ollut ja tulee olemaan. Oleellisinta on elätkö elämääsi täysillä vai pelkäätkö, varotko, pälyiletkö, eristäydytkö ja lammasteletko loppuelämäsi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1223
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe