Vasen nilkka ja jalka turvonnut

Ihmettelevä nainen

Hei!

Hiukan tässä ihmetyttää outo oire.
Vasen jalkani on kummallisesti turvonnut. Siis ihan nilkka ja jalkapöytäkin. Ei ole kipeä, en ole sitä telonut mitenkään. Kun jalkaa painaa, siihen jää valkoinen kuoppa. Oikea jalka ei ole vastaavalla tavalla turvonnut.
Voiko esimerkiksi PMS tehdä tämän yhtäkkiä uutena oireena? Minulla on menkkoihin pari päivää vielä, ja turpoan yleensä kamalasti ennen niitä.
Ennen ei ole nilkka noin pahasti turvonnut?
Olen 37-vuotias nainen.
Mikä tähän auttaisi? Teen istumatyötä. Tauot on listattu, paikalta ei voi poistua jaloittelemaan edes vessaan keskellä päivää. Ainoastaan listanmukaiset tauot on sallittu. Eli 2 kahvia ja ruokis. Liikaa nesteen nauttimista pitää siis varoa, että ei joudu pidättelemään kovin pitkään.

Voiko tämä olla nestehukkaa?
Lääkäriä en mielelläni vaivaisi moisen jutun takia ellei ole ihan pakko!

4

4227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sydän

Tuttavallani oli pitkään korkea verenpaine, jonka seurauksena molempiin nilkkoihin tuli "nesterenkaat". Eli sydän joutui suurelle rasitukselle pitkään jatkuneen korkean verenpaineen vuoksi, josta tulivat em. oireet. Turvotuksen syitä voi olla monestakin eri syystä.
      Mene lääkärin puheille.

• Samanlaisia oireita

Minulle käy noin aina viikon ajaksi ennen menkkoja. Nilkat turpoavat, sormet turpoavat, kengät eivät mahdu jalkaan. Vatsakin turpoaa.
      Oma helmasyntini on liian vähäinen nestetankkaus. En vain huomaa juoda nestettä muuten kuin kahvia.
      Sitten käy niin, että aamulla menen töihin klo 7 ja tulen koulusta kotiin klo 22 ja huomaan etten ole käynyt veskissä koko päivänä kun ei ehdi.
      Sen seurauksena verenpaine on hiukan koholla...
      Minä olen jo 38. Nyt olen kaiken lisäksi aikuisopiskelijaksi heittäydyttyäni ollut niin kiireinen viimeiset kaksi vuotta, että paino on noussut 15 kiloa. Kohta käy huonosti.

• Ihmettelevä nainen

Kävin eilen lääkärissä toisen nilkankin turvottua.
      Se oli nopea reissu. Kengät pois, lääkäri tunnusteli hetken. Sanoi:"Tämä on täysin harmiton vaiva. Kiusallinen, mutta ei vaarallinen ja aivan harmiton." Ei siis mitään syytä huoleen.
      Käynti kesti alle viisi minuuttia.
      Huh. Ei siis tarvitse pelätä mitään.

• Anonyymi

erillinen laskin syöttävät vasen nilkka puheluita kaatuminen n ytkin sisätilat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1709
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1449
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1318
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1240
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      151
      1209
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1178
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1103
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      47
      995
    Aihe