Fiat Ducato 244 vm 2003 lämmityslaitteen kennon ja venttiilin vaihto

Olisi tarve vaihtaa Fiat Ducato 244 vm 2003 lämmityslaitteen kenno ja venttiili. Jospa vaikka sitten lämpötila olisi paremmin säädettävissä ja saisi sitä lämpöä myös hiukan lisää.

Onko kenelläkään tietoa millainen urakka on edessä ja mistä löytyisi hyvät ohjeet siihen?

7

848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei minunkaan Fiatti lämpiä, minulla on rumatikki.
      Oletko muuten jo lukenut minun Fiatin vikalistaani ???

      Palstavhti Kuopiosta

    • Moottorin lämmöt on hyvät ja webastokin toimii,. mutta hytin lämpötilan säätö ei oikein hyvin. Ventiilissä on ilmeisesti häikkää. Tämä kiusaa ajessa talvisin.
      Osat on hommattu ja ne vaihtuu paikalleen, olisi vain hyödyllistä saada vinkkejä joilla säästää aikaa ja vaivaa.

      Moni on purkanut koko kojekaudan, mutta ilmeisesti on helpompikin tapa, jossa taivuttamalla joitain metallikiinnikkeitä pääsee lämmittimen kennon vaihtamaan helpommin?

      • Anonyymi

        Tyyppi vika. Sopivaa asentoa ei löydy säätiölle, pitää ajaa 1000km niin siinä jo oppii löytämään oikean asennon.
        Mulla 2008 VM niin sana juttu. Kyllä lämmintä tulee mutta joko liian kuumaa tai liian kylmää.


    • Anonyymi

      Tuo edellisen viestin lähettäjä kertoo tehneensä sen näin, hän vain valitettavasti unohti sen tehneensä.

      Etuteltan puheet
      JOKINEN REINO
      23.10.2009 13:30
      Jos näissä uudemmissa on sama lämmityslaite kun esim.2003-2006 niin parhaiten sen pystyy tiivistämään puhallinkotelon sisäpuolelta.Ensin repsikan penkki pois, että on työtilaa.Sitten hansikas lokero pois ,ja kotelo kojelaudan päältä ,että voi irroittaa läppien välisen tangon ,jotta raitisilmaläpän voi tarvittaessa sulkea.Puhaltimen moottori irti, että sisäkiertoilmaläpän voi liimata kiinni. Pönkkäys ei riitä ,koska läppä on niin heikko ja usein kiero.Samoin puhallinkotelon jakosauma on tiivistettävä liimamassalla sisäpuolelta, niin pitkälle kuin näpit yltää. Kotelon muodon vuoksi, sisältä päin ei saa koko jakosaumaa tiivistettyä ,loput ulkopuolelta .Kotelon pahin paikka on mutka kotelon keskellä, mistä ilmakanava menee lämmitylaitteen kennolle ,jos on vielä ilmastointi, ilmatoinnin putket kulkee kotelon lävitse ,tuon mutkan kohdalta.Yritin kysellä kyseistä massaa, millä ilmastointiputkien juuret kotelon läpiviennin kohdasta on "tiivistetty huonosti"ei ole saatavissa tehdas kamaa.Käytin ulkopuolen tiivistykseen sinitarraa ja valimoteollisuudessa käytettävää "jenkkinauhaa"Sisäilmakiertoläpän ja kotelon jakosauman liimasin FIX-IT rakennusliimalla, on sään kestävää.Otin lisäksi ovien sisäkahvat irti ,ja teippasin kaikki mahdolliset aukot ovipelleistä ilmastointiteipillä, samoin ilmareijät oviverhoiluista.Homma oli suuritöinen, mutta kannatti!

    • Sen venttiilin olettaisin vaihtuvan samassa rytäkässä pienellä lisävaivalla.

    • Anonyymi

      eiks vika ollutkaa Ransitissa?

    • Anonyymi

      Palstavahti Joksulla on kiire vastata kaikkiin mielipiteisiin. Karavaanari palstalla.
      Tosin hänellä on aikaa, hänellä on rumatikki

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3573
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      162
      2191
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      209
      1891
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1782
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      362
      1211
    6. 80
      1185
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1125
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1051
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      53
      964
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      940
    Aihe