Onko usko Jeesukseen ja Jumalaan pahasta?
Miten se paha ilmenee?
Käskeekö kristittyjen laki toimimaan niin?
Millaisena koet teismin, erityisesti kristinuskon
13
208
Vastaukset
Usko Jeesukseen ja Jumalaan on pahasta. Raamattu on niin sekavasti ja ristiriitaisesti kirjoitettu, että sieltä löytyy perusteet mille tahansa pahuudelle. VT tiivistyy kultaiseen sääntöön "Älä tee lähimmäiselle sitä, mikä sinulle vastenmielistä". UT ei tuo yhtään uutta moraalisääntöä. Kultainen sääntö on yleisinhimillinen, löytyy kaikista kulttuureista ja sille on biologinen perusta (vastavuoroisuus). Raamatussa ei siis ole yhtään uniikkia moraalisääntöä.
Sekavista ja tulkinnanvaraisista teksteistä pari esimerkkiä:
Phinehaksen myytti, joka antaa oikeutuksen rasismille, antisemitismille, valkoiselle ylivallalle, kristilliselle identiteetille ja niihin liittyvälle terrorismille.
https://en.wikipedia.org/wiki/Phineas_Priesthood
https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Identity
Kun kristityt saivat ylivallan, Jeesuksen lähetyskäskyä alettiin tulkitsemaan oikeutuksena alistaa ja käännyttää koko maailma. Jeesuksen lähetyskäskyyn perustuu ihmiskunnan pahin kansanmurha, jossa käytännössä hävitettiin läntisen pallonpuoliskon alkuperäisasukkaat vuodesta 1492 lähtien.- Anonyymi
"läntisen pallonpuoliskon alkuperäisasukkaat"
tarkoittanee Amerikan alkuperäisväestöä? Anonyymi kirjoitti:
"läntisen pallonpuoliskon alkuperäisasukkaat"
tarkoittanee Amerikan alkuperäisväestöä?Uusi maailma, johon kuului pääosa läntistä pallonpuoliskoa ja erityisesti Amerikat.
https://en.wikipedia.org/wiki/New_World
- Anonyymi
Olen koko ikäni (joka siis edelleen 77v.) ollut sitä mieltä kuten vanhempani olivat opettaneet,
- suurin vaara on mielenterveyden järkkyminen, pahinta tämä on ns. lahkolaisissa
- kirkkoon kuuluimme koska vanhempani kokivat sen helpommaksi, meille lapsille he tähdensivät ettei kirkon oppeihin ole syytä uskoa.
- meitä varjeltiin kaikelta uskonnollisuudelta
- rippikouluun mennessä he olivat erittäin huolestuneita, neuvoivat että emme todesta ottaisi rippikoulun opetusta
- olivat silminnähden helpottuneita kun en seonnut rippikoulussa
Kristittyjen lakiin vasta nyt eläkkeellä ollessa olen perehtynyt aikani kuluksi.
On siinä aivan ok ohjeita ja sääntöjä. Opiskeluni jatkuu uskon asioissa.
Varma_Tieto- Anonyymi
Minulla oli ihan samanlainen lapsuus. Olin ateisti jo toisessa polvessa, mutta vanhempani pitivät parempana kuulua lahkoon, ettei siitä aiheudu vaikeuksia niin kuin punikeille aiheutui. Minut kastettiin ja kävin rippikoulun. Vanhempani korostivat lapsuudesta asti, ettei Jumalaa ole olemassa eikä Jumalaa tarvitse pelätä. Rippikouluun mennessäni en ollut koskaan edes kuullut Jumalasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli ihan samanlainen lapsuus. Olin ateisti jo toisessa polvessa, mutta vanhempani pitivät parempana kuulua lahkoon, ettei siitä aiheudu vaikeuksia niin kuin punikeille aiheutui. Minut kastettiin ja kävin rippikoulun. Vanhempani korostivat lapsuudesta asti, ettei Jumalaa ole olemassa eikä Jumalaa tarvitse pelätä. Rippikouluun mennessäni en ollut koskaan edes kuullut Jumalasta.
Olet näköjään kopioinut minun aiempia viestejä. Ennen rippikoulua minä ainakin olin kuullut Jumalasta mutta eka luokalle kansakouluun mennessä Jumala minulle oli täysin satuhahmo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet näköjään kopioinut minun aiempia viestejä. Ennen rippikoulua minä ainakin olin kuullut Jumalasta mutta eka luokalle kansakouluun mennessä Jumala minulle oli täysin satuhahmo.
”Olet näköjään kopioinut minun aiempia viestejä.”
Olet ainoa henkilö, joka sellaista minun tietääkseni väittää.
Olet siinä mielessä mielenkiintoinen tutkimuksen kohde, koska olet ainoa laatuaan.
Kiinnostaisiko sinua osallistua tutkimukseen tällä alueella?
Samalla mitattaisiin sinun älykkyytesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Olet näköjään kopioinut minun aiempia viestejä.”
Olet ainoa henkilö, joka sellaista minun tietääkseni väittää.
Olet siinä mielessä mielenkiintoinen tutkimuksen kohde, koska olet ainoa laatuaan.
Kiinnostaisiko sinua osallistua tutkimukseen tällä alueella?
Samalla mitattaisiin sinun älykkyytesi.Eihän minussa mitään ainutlaatuista ole enkä ole kiinnostunut mistään tutkimuksista. Vasta kävin terveystarkastuksessa. Pärjään nykyisellä älykkyydelläni erinomaisesti. Kiitos tarjouksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän minussa mitään ainutlaatuista ole enkä ole kiinnostunut mistään tutkimuksista. Vasta kävin terveystarkastuksessa. Pärjään nykyisellä älykkyydelläni erinomaisesti. Kiitos tarjouksesta.
"Eihän minussa mitään ainutlaatuista ole..."
Kyllä sinä luulet olevasi ainutlaatuinen kun väitit, että minä olen kopioinut sinun juttuja. Sehän tarkoittaa, ettei kukaan muu voi olla sinun kaltainen ja se tarkoittaa, että sinä olisit ainutlaatuinen. Ei saatana 😂😂😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinä luulet olevasi ainutlaatuinen kun väitit, että minä olen kopioinut sinun juttuja. Sehän tarkoittaa, ettei kukaan muu voi olla sinun kaltainen ja se tarkoittaa, että sinä olisit ainutlaatuinen. Ei saatana 😂😂😂Jokainen on ainutlaatuinen myös sinä olet ainutlaatuinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinä luulet olevasi ainutlaatuinen kun väitit, että minä olen kopioinut sinun juttuja. Sehän tarkoittaa, ettei kukaan muu voi olla sinun kaltainen ja se tarkoittaa, että sinä olisit ainutlaatuinen. Ei saatana 😂😂😂Hessu hei!
Vain otetut lääkkeet vaikuttavat :)
- Anonyymi
Kristinusko on valhetta.
Jos totuus ja rehellisyys on arvo, niin kristinusko on pahasta. Kristinusko on kiva tapa vedättää ihmisiä.
Käy heille kalliiksi.
Lisäksi heidät saadaan kaatuilemaan selälleen ja jokeltamaan siansaksaa.
Lisää sitä heille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 813698
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322489Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä932093Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201617Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261448- 281441
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71394Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671357Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101247Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?191168