Hellä Karvonen?

Anonyymi-ap

90-luvun alkupuolella kun Saalemissa usein olin kokouksissa, niin siellä erityisesti Pyhän Hengen illoissa vaikutti Hellä Karvonen. Samainen henkilö juuri puhui Patmos Radiossa, tai hänen äänite kuului sieltä. Noista 90-luvun kokouksista jäi Hellä Karvosesta mieleen, että hän oli kaikkea muuta kuin hellä. Voin olla väärässäkin, mutta tuo oli oma ajatukseni. Jossain vaiheessa lopetin Saalemissa käynnit. Hellästä en ole kuullut sittemmin, mitä nyt äsken tuo äänite radiosta kuului. Miten hänen elämänsä lienee mennyt?

19

448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kävin lapsena H. Karvosen pyhäkoulua. Juuri tuo nainen, itse seurakunnan taholta, istutti minuun pikkulapsena ne hengelliset traumat, joista, yhdessä moniväkivaltaisen helluntaikodin kanssa, seurasi pitkä, hengellinen ketjureaktio, domino-efekti.

Hän oli ilkeä ja oikein ivallisesti pilkkasi pientä lasta, joka pyhäkoulussaan vastasi väärin.

Ja josta syystä - ja lisänä kaikki muukin - en, mitä tulee itse uskonelämääni, enää tikullakaan lähesty helluntailaisuutta, siten, että ottaisin heiltä mitään vastaan, vaan torjun kaiken.

Terv. Se "musta lammas"

• Anonyymi

Hitlerimäistä helluntailaisenhellää vallankäyttöä pieniä lapsia kohtaan.
        Tänä päivänäkin helluntailaiset vihaavat lapsia etenkin vääräuskoisia lapsia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hitlerimäistä vallankäyttöä, jopa PIENIIN lapsiin, ja kaikkiin, joista sopivan uhrin katsovat.

ihmisoppi-seurakunnissa > alistajia ja alistettavia.
        niitä on lahkot täynnä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hitlerimäistä helluntailaisenhellää vallankäyttöä pieniä lapsia kohtaan."???

Mitä. Kastoiko Hellä Karvonen pieniä viattomia lapsia, kuten lute kirkossa tehdään?
        Siellähän väitetään, että lapset ovat syntisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hitlerimäistä vallankäyttöä, jopa PIENIIN lapsiin, ja kaikkiin, joista sopivan uhrin katsovat.

niitä on lahkot täynnä.

älä muuta viserrä !

ja aikuisia pakotettiin kastejärveen tökkimällä takapuoleen keihäällä palttinahousjen läpi !
        menikö monta aikaa että kärsi istua ollenkaan,

sellasta se oli moniongelmainen lutterin porukka joka väkipakolla alkoi suomea muka kristillistää hohoijaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä. Kastoiko Hellä Karvonen pieniä viattomia lapsia, kuten lute kirkossa tehdään?

ne on niin syntisiä että hätäkaste on aivan pakollinen jos meinaa vaavi olla heikossa hapessa ja vaikka kuollapois !

mutta ei hätää, pieni roiskaus vettä, ihan kuin putlerin sotaporukalle, niin kas ihmettä synnit ovat poissa !

on sitä vaan kaikenlaisia uskomuksia.

mutta eilen katoin videosta kun ortodoksipappi kolmeen kertaan upotti huutavan pikkuisen pesusaaviin ja sitten oli jotain muminaa ja pistelyä varpaisiin ja muuallekkin en jaksanut tarkemmin enää moista katsoa !

ja pitkät puheet päälle vesikäsittelyn ihmeellisyydestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niitä on lahkot täynnä.

Hänhän o ollut aivan kuin Helvi Halme Kuopiossa ja maakunnissa. Kyllä jäi lapsena kolkko kuva tästä ilkeästä " räväkästä" ja kaksimielisyyksiä puhuvasta "evankelistasta."

• Anonyymi

Minä kävin Saalemin Elementumissa 80-luvun alussa. Sitä veti evankelista Hellä Karvonen. Minulla jäi hänestä erittäin ihana muisto. Olin vasta tullut uskoon ja hän kohtasi meidät rakastaen ja arvostaen. Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa hänestä - pelkkää hyvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen ihminen on syntinen.

Ovatko lapset sinun mielestäsi ihmisiä?

"Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas? Katso, eipä kuukaan ole kirkas, eivät tähdetkään ole puhtaat hänen silmissänsä;"
        Job 25:4-5

• Anonyymi

En tahdo olla julmasanainen. Elämä on. Tyhmästi sanottu. Myönnän.
        Jeesus kuitenkin rakastaa. Huolimatta Karvoisista. Tai Hellistä. Mitäpä noista, kun hekään ei meistä. Väkivalta on kuitenkin jyrkänkin tuomittavaa.
        Me olemme erinlaisia. Toiset lapset ovat herkempiä, kuin toiset. Jopa aikuisena. Varsinkin.
        Jos sä ootkin "harmaa lammas"?
        Herra auttaa. Herra suo.
        Lainaan laulun sanoja: - Aamut, kuin dominot kaatuu, yksi kerrallaan, jäävät.. yksitoikkoiseen ansaan kii.
        Eräs bändi. Hengellinen.

• Anonyymi

Myrkynsyöneitä nutturapäisisiä helluntainaisia kannattaa varoa eikä viedä niille lapsia.

• Mä olen ollut lapsesta asti helluntaiseurakunnassa, enkä ole kyllä moiseen käyttäytymiseen vielä ikinä törmännyt. Varmasti monillakin saattaa olla ikäviä kokemuksia helluntaiseurakunnista...tai mistä tahansa seurakunnasta. Ei silti pidä yleistää. Itse olen aina miettinyt että missähän mahtaa olla ne seurakunnat missä ihmisiä kohdellaan hunosti.... Edes aikana jolloin en itse ollut uskossa muutamaan vuoteen nuorena, ja silloin tällöin kävin kokouksissa kuitenkin, edes silloin en saanut huonoa kohtelua, en kotona enkä serakunnassa. Aikuisena olen kuulunut eri helluntaiseurakuntiin paikkakuntien muuttuessa kun muutimme, niin silti en ole onnistunut törmäämään näihin ihmisiä huonosti kohteleviin seurakuntiin...enkä tiedä omassa tuttavapiirissäni yhtään ketään joka olisi sellaisiin törmännyt. Näistä on aina joskus juteltu ja ihmetelty... "pahin" mitä olen kokenut on kun kerran yksi mummeli tuli sanomaan että on syntiä pitää hiuspinniä päässä :D No, tuumasin vaan että omapa on pääni ja omapa on sitten syntinikin. Mummeli meni menojaan, eikä tuo kommentti mua hetkauttanut suuntaan eikä toiseen. Ikävää niille jotka ovat jossain joutuneet huonoa kohtelua kokemaan...Ehkä jonnekin on pesiytynyt vallan haluisia ihmisiä...en tiedä... Meitä ihmisiä kun on joka lähtöön, uskoviakin. Jumala on silti hyvä, ja jokainen joutuu kerran tiliä tekemään Jumalan edessä sanoistaan ja teoistaan...niin uskovaiset kuin uskosta osattomatkin. Lapsena omassa kotiseurakunnassani oli täpäkkä mummeli joka joskus laittoi ojennukseen niin lapset kuin aikuisetkin...tai ne ketkä antoi hänen tehdä niin...sellaisten höpinät pitää vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyllä nekin oppii etti ne voi komennella ihmisiä :)

• Anonyymi

Jokaisesta sanasta on tehtävä tili aikanaan.

ja tuomari ei ole luterilainen, muistakaa se palstalaiset.

• Anonyymi

Ei myöskään antikristillinen helluntailainen.
        Vaan Kristus Itse, jota te vihaatte.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei myöskään antikristillinen helluntailainen.
        Vaan Kristus Itse, jota te vihaatte.

Jos oikein ponnistelisit niin saisitko aikaan järjellisen kommentin?

mitä luulet noinniinkuin ihan ite!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos oikein ponnistelisit, ymmärtäisitkö nuo ed. kaksi helppoa lausetta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja lause aloitetaan aina isolla alkukirjaimella.
        Otapa Aapinen uudelleen esiin. Ihan ite!

• Anonyymi

Foorumi "Murhainfossa" on jotain tietoa ja spekulointia aiheesta. Myös naisen ilmeinen nimi (E. V?). Sekä kuva mm. pidätystilanteesta.

Kannattaa lukea (yli 100-sivuista) ketjua nk. loppupäästä aloittaen ja taaksepäin selaten.

Roteva rouva vaikuttaisi olleen.

• Anonyymi

Vastaus tuli väärään ketjuun.
        S24:llä kun klikkaa jotain ketjua, se saattaa avata sivun jopa ihan eri foorumilta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5614
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      53
      1705
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      21
      1183
    4. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      69
      1027
    5. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      997
    6. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      968
    7. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      918
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      57
      910
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      129
      906
    10. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      858
    Aihe