Kokouksissa näki lasten vastaavan Vartiotornin tutkistelussa. Todellisuudessa vanhemmat käyttivät lasta äänitorvena. Vanhempi kuiskasi vastauksen lapsen korvaan, ja lapsi viittasi ja vastasi, vaikka ei todennäköisesti ymmärtänyt mitään. Kylmät väreet kulkivat selkää pitkin
Lasten vastaaminen kokouksissa
36
142
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikkien uskontojen ja lahkojen vanhemmat aivopesee lapsiaan jopa sotimaan.. Hitler oli hyvä kouluttamaan nuorisoa sairaaseen aatteensa, myös Putin ja kaikki USA n ääriliikkeet....
Supo seuraa tilannetta Suomessa.!!- Anonyymi
Tiettävästi palestiinalais järjestöillä on tälläinen tapa, Toki jotkut Arabit ovat ymmärtäneet, kuinka kiva on elää sovussa. Heitä on joitain liittynyt jopa Israelin armeijaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiettävästi palestiinalais järjestöillä on tälläinen tapa, Toki jotkut Arabit ovat ymmärtäneet, kuinka kiva on elää sovussa. Heitä on joitain liittynyt jopa Israelin armeijaan.
Miksi ihminen jonka mielestä on kiva elää sovussa, liittyisi armeijaan ja vieläpä valtioterroria harjoittavan maan armeijaan?
- Anonyymi
Ehkä vanhempi pääsee pätemään hyvin koulutetun lapsensa kanssa. "Meidän Musti osaa tällaisen tempun."
Vartiotorni tulkitsee, että Saatana käytti käärmettä puhetorvenaan, kun harhautti Eevaa.- Anonyymi
"Vartiotorni tulkitsee, että Saatana käytti käärmettä puhetorvenaan, kun harhautti Eevaa."
No, kerropas mitä siellä raamatussa tuosta puhuvan käärmeen tilanteesta kerrotaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vartiotorni tulkitsee, että Saatana käytti käärmettä puhetorvenaan, kun harhautti Eevaa."
No, kerropas mitä siellä raamatussa tuosta puhuvan käärmeen tilanteesta kerrotaan.Raamattu sanoo, että käärme oli kavalin kedon eläimistä ja puhui Eevalle. Vartiotorni sanoo, ettei käärme puhunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu sanoo, että käärme oli kavalin kedon eläimistä ja puhui Eevalle. Vartiotorni sanoo, ettei käärme puhunut.
Niin, siis satusi tai siis raamatun sadun tulkintasi mukaan käärme oli vähintäänkin ihmisen tasolla oleva otus, jonka jumala sitten vielä kirosi tekosistaan tomussa matelemaan.
Sitten tuo tarinan jumala vielä laittoi vainon eläimen / käärmeen ja vaimon siemenen välille.
"Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."
16 "Ja vaimolle hän sanoi: Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva."
17 "Ja Aadamille hän sanoi: Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;"
- https://nettiraamattu.fi/VT/1Mooses/Raamattu1_3.htm
Näiden tarinoiden mukaan siis ensiparin kaikki jälkeläiset on tuomittuja sellaisesta johon heillä ei ole osaa eikä arpaa. "Oikeudenmukainen" tuomio joka on elinkautistakin pahempi.
Rakkaudellinen VT:n jumala vielä keksi alkaa kiduttaa naisia ikiajoiksi synnytystuskilla. Aatamia kaikkine jälkeläisineen hän alkoin vainota tuskaisella työn raadannalla.
Onhan se nyt kuitenkin hieman pradoksaalia miten "saatanan maailman" oikeuslaitoksetkin (sivistysvaltioissa) osaavat olla moralisempia ja oikeudenmukaisempia tuomioissaan.
Sitten Vt-mentaliteetin islamilaisissa maissa ollaan edellenkin ko. raamatullisilla linjoilla ... kuin sattumalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, siis satusi tai siis raamatun sadun tulkintasi mukaan käärme oli vähintäänkin ihmisen tasolla oleva otus, jonka jumala sitten vielä kirosi tekosistaan tomussa matelemaan.
Sitten tuo tarinan jumala vielä laittoi vainon eläimen / käärmeen ja vaimon siemenen välille.
"Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."
16 "Ja vaimolle hän sanoi: Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva."
17 "Ja Aadamille hän sanoi: Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;"
- https://nettiraamattu.fi/VT/1Mooses/Raamattu1_3.htm
Näiden tarinoiden mukaan siis ensiparin kaikki jälkeläiset on tuomittuja sellaisesta johon heillä ei ole osaa eikä arpaa. "Oikeudenmukainen" tuomio joka on elinkautistakin pahempi.
Rakkaudellinen VT:n jumala vielä keksi alkaa kiduttaa naisia ikiajoiksi synnytystuskilla. Aatamia kaikkine jälkeläisineen hän alkoin vainota tuskaisella työn raadannalla.
Onhan se nyt kuitenkin hieman pradoksaalia miten "saatanan maailman" oikeuslaitoksetkin (sivistysvaltioissa) osaavat olla moralisempia ja oikeudenmukaisempia tuomioissaan.
Sitten Vt-mentaliteetin islamilaisissa maissa ollaan edellenkin ko. raamatullisilla linjoilla ... kuin sattumalta.Sitä olen ihmetellytkin, että miten Saatanan masilman oikeuslaitoksetkin ottavat lieventävät asiat huomioon tuomitessaan ihmisiä, mutta JT uskonto ei ota mitään lieventävänä asiana esimerkiksi liian nuorta ikää kasteelle mennessä, tai kastekelpoisuutta, onko sitä ollut kasteelle mennessä. Maailmassa voi saada oikeudenmukaisempaa oikeutta kuin JT järjestössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä olen ihmetellytkin, että miten Saatanan masilman oikeuslaitoksetkin ottavat lieventävät asiat huomioon tuomitessaan ihmisiä, mutta JT uskonto ei ota mitään lieventävänä asiana esimerkiksi liian nuorta ikää kasteelle mennessä, tai kastekelpoisuutta, onko sitä ollut kasteelle mennessä. Maailmassa voi saada oikeudenmukaisempaa oikeutta kuin JT järjestössä.
"Sitä olen ihmetellytkin, että miten Saatanan masilman oikeuslaitoksetkin ottavat lieventävät asiat huomioon tuomitessaan ihmisiä .... Maailmassa voi saada oikeudenmukaisempaa oikeutta kuin JT järjestössä."
Sanos muuta. Kuten jo tuossa yllä osoitin, niin Raamatun tarinan jumal toimi sanoin kuvaamattoman epäoikeudenmukaisesti aatamin ja eevan kanssa ja tarun mukaan sälytti seuraamukset koko sen jälkeiselle ihmiskunnalle, jolla ei ole osaa eikä arpaa tuon tarinan satuiltujen tapahtumien kanssa.
Sen seurauksena mm. herätysliikeiden yhteyteen syntyvät lapset joutuvat aivan sadistisen sairaaloisen helvetinpelolla uhkailun alaisiksi jo äidinmaidostaan alkaen.
Ohessa vain yksi hyvin koskettava esimerkki lukemattomista muista herätysliikkeen laspsesta alkaen haavoittamista ihmisistä.
Onneksi hän oli hyvin rohkea ja jätti lopulta taakseen tuollaisen hengellis-henkisesti aivan kieroutuneen uskonliikkeen, Made in USA ja alkoi raketaa itselleen tervettä elämää.
Nyt hän auttaa toisia helluntalais-herätysliikkeiden uhreja.
* Sanjan, 35, lapsuutta varjostivat uskonnolliset puheet lopun ajoista: ”Olen kohdannut niin monia yhteisön haavoittamia ihmisiä, etten voi vain katsoa sivusta”
"Sanja Fält, 35, vietti lapsuutensa tiiviisti helluntaiseurakunnan yhteisössä. Kymmenen vuotta sitten hän erosi yhteisöstä, mutta kokemus vaikuttaa hänen elämäänsä edelleen."
"Kasvoin koko lapsuuteni epäröinnin ja pelon ilmapiirissä, sillä puhe kuolemasta oli usein läsnä yhteisön puheissa."
"Puhuttiin lopun ajoista ja elettiin sillä ajatuksella, että pian elämä loppuu. Minulle kerrottiin, etten koskaan ehtisi kasvaa aikuiseksi. Koin sen todella epäreiluksi – miksi juuri minun elämäni päättyisi niin pian?"
"Koin todella vapauttavaksi, ettei ollut jatkuvaa kiirettä ja pakkoa mennä yhteisön kokoontumisiin."
"Tuota vapautta kuitenkin varjosti epäilys ja pelko siitä, että joutuisin helvettiin, jos nyt kuolisin."
- https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/f242da06-4f28-4090-966d-11e94cbce0a2
- Anonyymi
Ei lahkossa vaadita aikuistenkaan ymmärtämistä.
Kun tuli puheeksi vuosilaskenta vuoteen 1914, niin ex-jt vastasi että sitä opetusta minä en koskaan ymmärtänyt- Anonyymi
Ei ymmärtänyt moni muukaan. Moni ei ollut edes yrittänyt laskea viimeisten päivien alkua ja sukupolvioppia. Mitenkähän he selittivät tutkisteluoppilaille sen, kun eivät itsekään ymmärtäneet? Entä miten kaksoissukupolven opetus? Tilanne muuttui entistä monimutkaisemmaksi.
- Anonyymi
1914-opin "ymmärrys" lienee keskivertotodistajalla sitä tasoa, että he kuvittelevat sen olevan Raamatun ajanlaskuun perustuva (kun järjestö niin sanoo) ja ajattelevat, että maailmansodan alkaminen vuonna 1914 mukamas jotenkin todistaisi tuon laskelman oikeaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ymmärtänyt moni muukaan. Moni ei ollut edes yrittänyt laskea viimeisten päivien alkua ja sukupolvioppia. Mitenkähän he selittivät tutkisteluoppilaille sen, kun eivät itsekään ymmärtäneet? Entä miten kaksoissukupolven opetus? Tilanne muuttui entistä monimutkaisemmaksi.
Sukupolviopin muutos vuonna 1995 oli monelle todistajalle pettymys, olihan järjestö opettanut peräti "Luojan lupauksena", ettei vuoden 1914 nähnyt sukupolvi katoaisi. Oppimuutoksen myötä uusi järjestelmä siirtyi määräämättömän kauas tulevaisuuteen. "Uusi valo", nyt jo vanha, kuului tuolloin niin, että paha sukupolvi on ollut Jeesuksen ajoista alkaen läsnä ja tulee olemaan asiainjärjestelmän loppuun asti.
Sittemmin oppia on tavallaan kelattu hieman takaisin esittelemällä "tuplasukupolvi", jossa vuoden 1914 ja harmageddonin välillä on jälleen ns. sukupolvi, joka tosin koostuu kahdesta osittain samanaikaisesti elävästä voideltujen ryhmästä. Selitys on niin kaukaa haettu, että todistajat ymmärrettävästi eivät tuota ihan ensimmäisten asioiden joukossa yritä selittää, jos kenttäpalveluksessa tapaavat ihmisen, joka suostuu heidän kanssaan keskustelemaan. - Anonyymi
Kulteissa ja muissa autoritaarisesti johdetuissa ryhmissä ei olekaan tärkeintä ymmärtää oppia, vaan hyväksyä se. Hyväksy vaikket ymmärtäisikään. Ymmärtäminen on sitten lähinnä bonus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulteissa ja muissa autoritaarisesti johdetuissa ryhmissä ei olekaan tärkeintä ymmärtää oppia, vaan hyväksyä se. Hyväksy vaikket ymmärtäisikään. Ymmärtäminen on sitten lähinnä bonus.
Eräs JT sanoi, että vaikka ei ymmärtäisi mitään, mitä kokouksessa puhutaan, niin pääasia on, että saa sitä henkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräs JT sanoi, että vaikka ei ymmärtäisi mitään, mitä kokouksessa puhutaan, niin pääasia on, että saa sitä henkeä.
Seurakuntamme esivalvoja korosti aina sitä, miten kenttäpalvelus tuottaa iloa. Kai hän tarkoitti sanoillaan, että meidänkin tulisi kokea siitä iloa (jos haluamme kehittää oikeanlaista asennetta), mutta minulle kenttä oli aina tervan juontia. Ainoa iloa tuottava asia siinä oli, että sai jättää raportin siltä kuulta. Yhdessäkin kenttäkerrassa per kuukausi oli tekemistä, eikä olisi tullut mieleenkään väärentää tunteja.
Mutta vaikka kenttäpalvelus tuottaisi iloa, siinä suositellaan toisille jotain, mitä ei ole itsekään tutkittu kunnolla. Se on kuin markkinoisi toisille rohtoa, jonka koostumusta ei ole tutkinut kunnolla, ja joka monille on aiheuttanut vahinkoa, mutta rohdon kaupustelija ei selvitä asioita huolellisesti, eikä kielteistä kuullessaan usko sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvii ymmärtää, eikä aika montaa kohtaa voikaan. Pitää lukea Vartiotornista kohta, jonka sanotaan selittävän ko. kysymyksen. Ja vot, todistaja todistamassa Totuutta™, jonka ylitsepursuavasta luotettavuudesta hän on lukenut Vartiotornista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvii ymmärtää, eikä aika montaa kohtaa voikaan. Pitää lukea Vartiotornista kohta, jonka sanotaan selittävän ko. kysymyksen. Ja vot, todistaja todistamassa Totuutta™, jonka ylitsepursuavasta luotettavuudesta hän on lukenut Vartiotornista.
Ja kun Vartiotorni antaa selityksen, se tulee uskoa ja esittää omanaan. Ei saa sanoa "järjestö käskee", vaan "Raamattu opettaa" tms. Jos oppi myöhemmin muuttuu, uusi valo pitää ottaa vastaan ilman vastalauseita. Vastaan haraamista nimitetään nurisemiseksi ja tuollaiset henkilöt muitta mutkitta rinnastetaan Korahiin ja kumppaneihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun Vartiotorni antaa selityksen, se tulee uskoa ja esittää omanaan. Ei saa sanoa "järjestö käskee", vaan "Raamattu opettaa" tms. Jos oppi myöhemmin muuttuu, uusi valo pitää ottaa vastaan ilman vastalauseita. Vastaan haraamista nimitetään nurisemiseksi ja tuollaiset henkilöt muitta mutkitta rinnastetaan Korahiin ja kumppaneihin.
Erityisesti ei saa sanoa, että järjestö käskee kieltäytymään verestä, tai vaatii karttamaan. Eikä aiemmin saanut sanoa, että järjestö kieltää siviilipalveluksen. Jos joku kysyy, tällaiset pitää tuoda esille "omana" kantana, eikä sovi mainita, että "väärästä" valinnasta seuraa rangaistus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikin Jehovan todistaja vei minun äidiltäni rahaa kun hän jäi leskeksi ja kyseli josko hän tarvitsee television , että sen voisi myydä. Joten olisko ne rahat sitten laitettu Jt omalle tilille. Onneki äitini kertoi asian minulle niin sain senkin suhteen katkeamaan .
Siis silloin kun ihminen on hauraammillaan niin ovat nämä soittelemassa ovikelloa
Myös minun ovikelloa ovat soitelleet , mutta sanoin että olen oman tieni valinnut elämässä joten siihen ei kuulu ovikelloihmset vartiotornin kanssa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seurakuntamme esivalvoja korosti aina sitä, miten kenttäpalvelus tuottaa iloa. Kai hän tarkoitti sanoillaan, että meidänkin tulisi kokea siitä iloa (jos haluamme kehittää oikeanlaista asennetta), mutta minulle kenttä oli aina tervan juontia. Ainoa iloa tuottava asia siinä oli, että sai jättää raportin siltä kuulta. Yhdessäkin kenttäkerrassa per kuukausi oli tekemistä, eikä olisi tullut mieleenkään väärentää tunteja.
Mutta vaikka kenttäpalvelus tuottaisi iloa, siinä suositellaan toisille jotain, mitä ei ole itsekään tutkittu kunnolla. Se on kuin markkinoisi toisille rohtoa, jonka koostumusta ei ole tutkinut kunnolla, ja joka monille on aiheuttanut vahinkoa, mutta rohdon kaupustelija ei selvitä asioita huolellisesti, eikä kielteistä kuullessaan usko sitä.Ei kenttäpalvelus tuottanut koskaan mitään iloa minulle. Olin pakotettu tekemään sitä. Raporttiin täytyi saada tehtyä edes jotakin kontrollia varten.
niiku jessuli sano Epydtkissä: Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä hekin laskevat somasti Peräilmaa.
- Anonyymi
Miten peräilma tähän tilanteeseen auttaa?
Anonyymi kirjoitti:
Miten peräilma tähän tilanteeseen auttaa?
Kuka on auttamisesta puhunut? Miksi sen pitäisi auttaa?
- Anonyymi
"Perästä kuului, sanoi Peräsmies"! Mitä luulet, olisiko sinun mahdollista saada asian tiimoilta uutta valoa, ja kutsua vaihtelun vuoksi peräilmaa vaikka ihan pieruksi?
Anonyymi kirjoitti:
"Perästä kuului, sanoi Peräsmies"! Mitä luulet, olisiko sinun mahdollista saada asian tiimoilta uutta valoa, ja kutsua vaihtelun vuoksi peräilmaa vaikka ihan pieruksi?
Ei Oikea Totuus tarvitse mitään pahvien uutta valoa. Katsos sanoihan YHWH-setäkin satukirjassa: minä en muutu. Peräilma on Peräilma on Peräilma.
- Anonyymi
Anonyymi 2023-01-10 16:48:00
Sukupolviopin muutos vuonna 1995 oli monelle todistajalle pettymys, olihan järjestö opettanut peräti "Luojan lupauksena", ettei vuoden 1914 nähnyt sukupolvi katoaisi. Oppimuutoksen myötä uusi järjestelmä siirtyi määräämättömän kauas tulevaisuuteen. "Uusi valo", nyt jo vanha, kuului tuolloin niin, että paha sukupolvi on ollut Jeesuksen ajoista alkaen läsnä ja tulee olemaan asiainjärjestelmän loppuun asti.
Sittemmin oppia on tavallaan kelattu hieman takaisin esittelemällä "tuplasukupolvi", jossa vuoden 1914 ja harmageddonin välillä on jälleen ns. sukupolvi, joka tosin koostuu kahdesta osittain samanaikaisesti elävästä voideltujen ryhmästä. Selitys on niin kaukaa haettu, että todistajat ymmärrettävästi eivät tuota ihan ensimmäisten asioiden joukossa yritä selittää, jos kenttäpalveluksessa tapaavat ihmisen, joka suostuu heidän kanssaan keskustelemaan.
------------------------------
-----------
Ja mistä on kysymys ?
Raamatun jakeessa, Matt. 24:34: "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat " - esiintyvä sanapari "tämä sukupolvi" lahkon kirjallisuudessa, ja vartiotornissa sille annetuista selityksistä.
Jeesuksen kuvaamat tapahtumat ilmenevät yhden sukupolven aikana.
Juuri nyt niistä puuttuu esim. rutto.
Rutto puuttuu yleisen hygeniatietoisuuden takia ja koska rutto, bakteeritautina, hoidettaisiin antibiooteilla
(meikäläiselle on jäänyt mieleen eräs vartiotorniselitys: Jeesus tarkoitti kahta sukupolvea)- Anonyymi
"Jeesuksen kuvaamat tapahtumat ilmenevät yhden sukupolven aikana."
Kyllä, ja kyseessä oli nimenomaan Jeesuksen ajan sukupolvi. "Tämä sukupolvi", ei tuo, tai se, tai jokin toinen sukupolvi. "Tämä", paikalla oleva.
Aikalaistensa sukupolvi esiintyi Jeesuksen opetuksessa muuallakin. "Voi tätä epäuskoista ja kieroutunutta sukupolvea! Kuinka kauan minun vielä on oltava teidän keskuudessanne ja kestettävä teitä?" (Luuk. 9:41) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jeesuksen kuvaamat tapahtumat ilmenevät yhden sukupolven aikana."
Kyllä, ja kyseessä oli nimenomaan Jeesuksen ajan sukupolvi. "Tämä sukupolvi", ei tuo, tai se, tai jokin toinen sukupolvi. "Tämä", paikalla oleva.
Aikalaistensa sukupolvi esiintyi Jeesuksen opetuksessa muuallakin. "Voi tätä epäuskoista ja kieroutunutta sukupolvea! Kuinka kauan minun vielä on oltava teidän keskuudessanne ja kestettävä teitä?" (Luuk. 9:41)"Kyllä, ja kyseessä oli nimenomaan Jeesuksen ajan sukupolvi. "Tämä sukupolvi", ei tuo, tai se, tai jokin toinen sukupolvi. "Tämä", paikalla oleva."
Niin, ja nyt tuon "pikaisen paluun" näkevä sukupolvi on liki 2000-vuotinen sukupolvi, mutta aina vain vedätettäviä ja vedättäjiä nurkissamme liikkuu.
Sitten herätys-lahkolaiset, Made in USA, koettavat uhkailla kiivaasti ikuisella helskutilla kaikkia korvaansa kallistamattomia ei-vedätettävissä olevia.
Kuin ase ohimolle, pakkousko tai ikuiset helskutin lieskat odottavat. Aikas heikoissa kantimissa tuo kiristykseen turvautumaan joutuva konsepti, mutta niinhän se tarinan jumala eedenissä toivotti ensiparin tervetulleiksi elämään ja paratiisiin, heitä ensi sanoikseen kuolemalla uhkailemalla ... tulee Italian Comorran metodit mieleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllä, ja kyseessä oli nimenomaan Jeesuksen ajan sukupolvi. "Tämä sukupolvi", ei tuo, tai se, tai jokin toinen sukupolvi. "Tämä", paikalla oleva."
Niin, ja nyt tuon "pikaisen paluun" näkevä sukupolvi on liki 2000-vuotinen sukupolvi, mutta aina vain vedätettäviä ja vedättäjiä nurkissamme liikkuu.
Sitten herätys-lahkolaiset, Made in USA, koettavat uhkailla kiivaasti ikuisella helskutilla kaikkia korvaansa kallistamattomia ei-vedätettävissä olevia.
Kuin ase ohimolle, pakkousko tai ikuiset helskutin lieskat odottavat. Aikas heikoissa kantimissa tuo kiristykseen turvautumaan joutuva konsepti, mutta niinhän se tarinan jumala eedenissä toivotti ensiparin tervetulleiksi elämään ja paratiisiin, heitä ensi sanoikseen kuolemalla uhkailemalla ... tulee Italian Comorran metodit mieleen.Raamatussa puhutaaan ikuisen elämän lahjasta. Mutta todellisuudessa se ei ole lahja. Täytyy suostua monenlaiseen pakkoon, ennen kuin saa ikuisen elämän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa puhutaaan ikuisen elämän lahjasta. Mutta todellisuudessa se ei ole lahja. Täytyy suostua monenlaiseen pakkoon, ennen kuin saa ikuisen elämän.
Puhutaan Raamatussa myös palkasta, ja noinhan se uskonnoissa menee kuten huomautitkin. Pitää suostua kaikenlaiseen, jotta pelastuksen voisi (väitetysti, ehkä) saada.
Ilm. 22:12 Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan.
Ei ole sinänsä ihmeteltävää, että Raamatussa on ristiriitaa tässäkin asiassa, pelastusta tarjotaan lahjana, mutta samalla jokaiselle maksetaan tekojensa mukaan. Erilaisia käsityksiä ja uskomuksia on päätynyt samoihin kansiin. Ihmiset ovat kirjoittaneet, muokanneet, valikoineet ja säilyttäneet tekstin, jota nykyään sanotaan Raamatuksi.
- Anonyymi
Ei sitä voi ymmärtää että omia lapsia vatvotaan uskoon, lasten pitäisi saada oll lapsia ilman uskonnollista suuntaa, ja antaa heidän vasta aikuisena päättää mihin haluavat uskoa.
Sama on politiikan kanssa itse en koskaan olisi valinnut minun vanhempieni puoluetta politiikassa , joten sain päättää ihan itse millaisen elämän haluan itelleni.
Niin että kaikenlainen aivopesu lapsia kohtaan on väärin, antaa heidän olla lapsia sen lyhyen ajan kun lapsuus kestää, sillä uskontoa ei peritä vanhemmiltaan , ainoastaan omat päätökset pitäisi olla lasten oikeus .lapsuus on leikkimistä toisten lasten kanssa eikä istua missään uskonlahkoon tapaamisissa vastailemassa asioita mistä,eivät tiedä mitään.- Anonyymi
Jehovan todistajat on vielä siitä erityisen vahingollinen lapselle, että lapsi kasvatetaan eräänlaisessa kuplassa. Ulkomaailma on paha, maailmalliset ihmiset huonoa seuraa, demonit vaanivat kaikkialla järjestön ulkopuolella, kaikki paha puhe Vartiotornista on valetta. Oppi perustuu syvästi pelolla ja informaatiolla kontrollointiin. Lapsi todennäköisesti ei saa tasapainoista ja objektiivista kuvaa maailmasta ja ihmisistä, jos niiden vakuutetaan olevan hänelle haitallisia ja lapsi sen sijaan ympäröidään samanmielisillä ihmisillä, jotka kaikki taputtelevat toisiaan selkään. Luodaan ympäristö, jossa kukaan ei pääse tarjoamaan toisenlaisia näkökulmia. Oppeja ja näkemyksiä haastavat jäsenet potkitaan luopioina pikavauhdilla pois tästä kontrolloidusta kuplasta. Ex-todistajien puheissa korostuu yhtenään tämä puhe siitä, kuinka kaikki mitä piti todistajana pelätä ja karttaa, ei todellisuudessa ollutkaan sitä silkkaa pahuutta mitä järjestö väitti. Vaikeahan tuota on kuplan sisäpuolelta tajuta, kun oma ymmärrys maailmasta ja sen ihmisistä perustuu omien kokemuksien ja ihmissuhteiden sijaan jonkin järjestön vuosikymmeniä puskemaan propagandaan.
- Anonyymi
Lapsia joudutaan lahkolaisilta huostaanottamaan, kun on verensiirron tarve.
Englannista tunnetaan tapaus, jossa lahkopariskunta kieltäytyi ottamasta lasta kotiinsa verensiirtohoidon jälkeen.- Anonyymi
Semmoinen on lahkon ote.
Tässä korostuu se että lahkopariskunta on tyypilliseen ja lahkoihanteelliseen tapaan lukenut vain nykyvartiotornia valtakunnansalilla.
Pariskunta ei esim. tiennyt että lahkolehti Consolation on v. 1940 kehunut verensiirron.
Kirjoittaja käyttää itsestään nimeä jehovakanava
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2144390
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262670Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062275Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341900- 1841656
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291592Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111313Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211256- 391212
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1381204