Ekan auton ideoita?

Anonyymi-ap

Elikäs mulla ois parin vuoden sisään todennäkösesti edessä ekan auton ostaminen, ja siihen ois semmoset 4-5k max laittaa niin onko tuo määrä liikaa, liian vähän kohtuullisesti ajetusta autosta?
Ehotuksia otan vastaan.
Ei tarvitse olla mitään ihan hirveitä päänkääntäjiä muttei kyllä haluais sen rumankaan olevan.

7

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      4 - 5 k ? Mitä aiot käyttää maksuvälineenä ?

    • Anonyymi

      LUE:
      Osta juuri sellainen mistä itse pidät ja mikä tuntuu omalta, oman maun mukaan, kuuntele vain itseäsi, kaikilla on se oma aina paras , ei näitä kannata kuunnella, nauti ajamisesta juuri sen värisellä, kokoisella ja mukavuudella mikä tuntuu kivalta, se on oikeata elämää.
      Ole hyvä.

    • Anonyymi

      Autoilu on kallis harrastus. Ostohinta on vain yksi pieni menoerä.

      Jos ostat 5000 euron auton, niin se menettää ensimmäisenä vuotenaan 1000 euroa arvostaan.

      Siihen päälle vakuutus ja käyttömaksu, 1000 euroa.

      Sitten jos ajat 15tkm vuodessa niin polttoaineeseen menee 1500 euroa, vähintään.

      Sen lisäksi huollot ja korjaukset, renkaat, tuulilasin vaihto, öljynvaihto, katsastus ym ym

      Että 5000 euroa vuodessa, 420 euroa / kk. Jos aattelit ajaa korttelia ympäri niin mieti vielä. Jos autolle on todellinen tarve, kannattaa miettiä onko se sen arvoista.

    • Sait aika ystävällismielisiä vastauksia!
      Vain yksi sääntöjenvastainen kommentti oli poistettu!
      Saamasi vastaukset ovat jopa tosia.
      Huomasin omia aikaisempia kirjoituksia selatessani, että olen näköjään ollut sitä mieltä, että ellei ole sitä kuuluisaa tuuria matkassa alle € 5.000,- autossa menettää usein kaikki rahansa ja saa yleensä kaupanpäällisiksi vielä päänsäryn, joka ei Buranalla lähde.
      € 10.000,- auto tulee pidemmän päälle kyllä halvemmaksi.
      Mitä sitten saa kymppitonnilla?
      Useitakin äskettäin katsastettuja pikkuautoja, joiden kaikki rengaskerrat ovat ajokuntoisia, eikä joudu heti ajamaan rengasliikettä kohti.

    • Anonyymi

      1500-3000e riittää erittäin hyvän ja laadukkaan auton, bensan hankintaan edelleen ja sillä ajaa vaikka 10 vuotta. Yksi 200-300 eur huolto 5-6 vuoden sisällä, vaihdattaa jakohihnan, 30e huolto vuodessa.

      Tuosta jos nousee hankintahinta esim 5000e, 8000e autoon niin et näe missään sitä, rahaa palaa turhaan. Toisessa jää taskuun se 4000-5000e.

      Yksi henkilö osti joitakin vuosia sitten 10500e audi a4 autoliikkeestä, korko lisäsi hintaa kun rahoitus 7000e. Käytti öljyjen vaihdossa sitkeästi autoliikkeessä vaikka sanoin että säästät kun vaihdatat kylän autohuollossa, sama juttu jakohihnan vaihdon kohdalla. Hänellä meni autoon ennen myyntiä yhteensä 12000e (auto, huollot, osamaksu) sanoin että osta edullisempi auto koska kasaat turhaan kiinteitä kuluja ja menetät eurot.

      Muutamien vuosien päästä piti saada pois, josta ei kyennyt perustelemaan miksi,

      Autoliike tarjosi 3000e vaihdossa kalliimpaan ja möi 4500e
      Ostajalle.

      Eli yli 7000eur katosi.

      Samaan aikaan olen ajanut 2000e ostetulla kokoajan itse, kauemman aikaa ja enemmän km. Saisin nyt myydessä 1000-2000eur.

    • Anonyymi

      Jos oikeasti tarvetta ns käyttöautolle niin vaikka Nissan Note,ollu meillä n 2v ja ei vielä korjailtu kui pari kuluvaa osaa,ajettu ny n 180 tkm. Keskikulutus n 6 l ja ajetaan vielä 90% Re 85 ja 10% 98 ja hyvin toimii talvellakin. Aika hyvä tilava käyttöauto. Muukin mielellään japsi menee,Madsoissa vissiin heikoimmat pellit.Kaikissa autoissa vikoja ja arvo laskee jatkuvasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      92
      3970
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2132
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1658
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1524
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      316
      1489
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1391
    7. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      125
      1274
    8. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1273
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1249
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1097
    Aihe