Voiko proteesia säilyttää vesilasissa yön yli, että ikenet saisi parantua. Onko paljas vesi parasta vai pitääkö sinne lisätä jotain. ( Jossain oli neuvo että liotetaan tee lusikallinem ruokasuolaa veteen ja sinne hampaat likoomaan )
Hammasproteesin säilytys
6
406
Vastaukset
- Anonyymi
laitetaan proteesit suolaveteen yön ajaksi. Suolavesi valmistetaan siten, että liuotetaan 1 ruokalusikallinen suolaa juomalasilliseen vettä. Liuos valmistetaan päiväksi kerrallaan.
- Anonyymi
Nimenomaan suositellaan otettavaksi yöksi pois. Säilytys kuivassa tai puhtaassa vedessä.
- Anonyymi
Olen laittanut tipan fairyä veteen jossa proteesi likoaa yön. Onkohan pahasta. Ajattelin että lähtee rasva pois. Aamulla vielä harjaan vain tätä varten ostamalla pehmeällä pienellä tiskiharjalla, huuhdon ja pistän suuhun.
- Anonyymi
Proteesi on hyvä ottaa pois yöksi. Se pitää puhdistaa heti, sitä varten on olemassa proteesiharjoja. Itse suihkutan proteesiin hajutonta astianpesuainetta ja sitten harjaus. Sekä harjoja että suihkutettavaa hajutonta astianpesuainetta saa ainakin City-marketeista. Harjoja saa ostaa myös apteekeista.
Silloin tällöin on syytä tehdä syväpuhdistus eli liotus nimenomaan proteeseille tarkoitetuissa aineissa, saa apteekista.
Puhtaan proteesin voi säilyttää pienessä kannellisessa muovirasiassa. Jos haluaa, niin pari pisaraa vettä pohjalle kosteana pitämiseksi.- Anonyymi
Minä säilytän proteesia yön yli (eihän tuo ole kovin monta tuntia) puhtaassa avoimessa rasiassa kuivana. Kerran viikossa pidän proteesin yön yli puhdistusliuoksessa (tabletteja myydään kaikissa lähikaupoissa). Pakkauksen päällä on mainittu että kolme minuuttia riittää, mutta olen todennut että proteesi puhdistuu kunnolla kun antaa sen olla pidempään liuoksessa. Muina iltoina pesen proteesin nestemäisellä proteesin puhdistusgeelillä proteesiharjaa käyttäen.
- Anonyymi
No en ole koskaan säilyttännyt yön yli vesilasissa. Illalla pesu ja takas suuhun yöksi.aamulla pesu ja suuhun. Näin vuonna 2023 ohjeet saanut erikoishammasteknikolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019