S-markettien punaliput.?

Anonyymi-ap

Voisiko olla totta, että s-marketin myyjät keräävät punaliputettuja tuotteita piiloon takahuoneeseen itseään varten?
Kuulin vaan tälläisen asian tutulta myyjältä.
Ei saa....tana voi olla totta.?

39

54

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuohan voi olla työnantajan antama etukin

      "saatte ostaa ylimääräruokaa"

    • Anonyymi

      Sehän tuo vain pienelle palkalle lisää ostovoimaa.
      Kyllähän varastosta aina löytyy tavaraa, mikä on pian menemässä vanhaksi.
      Sen voi punalaputtaa varaston puolella ja sitten vasta viedä myymälään
      tarjolle muille kyttääville hamstereille. Muutamat ammattilaiset käyvät joka
      päivä kaupassa vasta viimeisenä tuntina.

    • Anonyymi

      Asiakkaitahan me on myyjätkin. Ruoka ostavat kuin muutkin? Niin tekisit sinäkin jos olisit kaupassa töissä.

      Niin ne tekee kaikki rahankerääjätkin, pitävät konsertteja hätää kärsville ja kerää rahaa ja loppujen lopuksi pitää ne rahat itsellään.
      Kirpputoreilla kun sinne vie vaatteita ihmiset niin ekat ja parhaat napsii ne työntekijät siellä!

      Eduskunta keksii uusia maksuja ja lakeja ja kiristää kansaa, ja näin he vetävät itse verottomia etuuksia ja palkkoja.

      Tavis kansalainen on se joka maksaa kaiken!

    • Anonyymi

      Juu ja siihen saavat vielä henkilökunta-alennuksen päälle, niin tottakai se kannattaa itselle varata.

      • Anonyymi

        se on ihan järkevää koska muuten osa ylijäämästä menisi roskiin/kaatopaikalle


      • Anonyymi

        Älä ole kateellinen! Kysyppäs sinäkin töitä sieltä S marketista. Mitä sinä tekisit?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ole kateellinen! Kysyppäs sinäkin töitä sieltä S marketista. Mitä sinä tekisit?????

        Viesti tarkoitettu sille joka on katkera henkilökunnan alennuksista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viesti tarkoitettu sille joka on katkera henkilökunnan alennuksista...

        En todellakaan ole katkera henkilökunnan alennuksista, suon ne alennukset heille myös niistä punalappuisista koska harva myyjä noissakaan kaupoissa on ns kuukausipalkkalainen hyvillä työtuntimäärillä ja palkalla. Usein ne tunnit ossuuskaupalla on se 25 viikkotuntia jolla elää tosi huonosti. Tiedän kun joskus olen itsekin ollut ossuuskaupalla töissä ja osa-aikaisena huonolla palkalla, mutta pääsin onneksi pois ja nyt ollut jo 10 vuotta kestojoutilaana ja eläkkeellä.


    • Anonyymi

      Voisitko kertoa mitä väärää tuossa on sinun mielestäsi!

    • Anonyymi

      Ei ole mitään hätää niin kauan kun vielä tavaraa saa rahalla tai kortilla.

    • Anonyymi

      Ei tuollaisessa hamstraamisessa sinänsä ole mitään väärää, mutta onhan se vähän epäreilua, jos ja kun helkkarin iso osa aletuotteista menee henkilökunta-alennuksilla myyjien pakkaseen, joilla nyt luultavasti on paremmin varaa ostaa normihintaistakin ruokaa ainakin työttömiin ja pieneläkeläisiin verraten.
      Monelle kuitenkin tulojensa vuoksi punalapputuotteet on ainoa mahdollisuus edes suht monipuoliseen ruokavalioon lompakolle sopivalla budjetilla.
      Vertaa 500€/kk saava yksineläjä vastaan 1000-1500€/kk tienaava ja parisuhteessa elävä myyjätär. Mainitsemani summat ovat nettoja.
      Niin kyllähän tuollainen viidellä sadalla elävä kipeämmin tarvitsee punalappuisia tuotteita.

    • Anonyymi

      Vaimoni oli 22 vuotta KK-marketin kassalla ja tarvittaessa myös muissa myymälän tehtävissä.
      Aloituksen kuvaamaa "kerman kuorintaa" ei tapahtunut. Äärimmäisen harvopja poikkeuksia lukuun ottamatta henkilökunnan ostokset kulkivat normaalihintaisina asiakaskassojen kautta.
      Ainoa henkilökunnan etu oli mahdollisuus maksaa kuukauden ostokset seuraavasta tilistä.

      En tunne tämän hetken S-käytäntöä mutta en usko olevan syytä minkään hamstraamisen esiintymiseen.
      Henkilökunnan määrä on erittäin vähäinen suhteessa asiakkaisiin joten on turha kadehtia henkilökuntaa ja pelätä heidän rohmuavan sapuskat köyhien asiakkaiden suista.

      Toisaalta, eikö olisi oikein, että henkilökunta ostaisi omaan käyttöönsä mahdollisimman paljon epäkurantiksi ikääntyvistä tuotteista?

    • Anonyymi

      Kyllä se nykypäiväkin kaupankäynti perustuu aivan muuhun kuin punalaputettuihin tuotteisiin.Esim, itse mitä ostan jauhelihan,kanankoivet niin pitkällä päiväyksellä. Hävikkipussin ostan joskus ja se maksaa 50centtiä siinä kasviksia tai hedelmiä.Perusraaka aineita pystyy ostaan normihinnallakin kun en eineksiä osta toki tietenki joskus.

    • Anonyymi

      Ruokaa ne ostaa kaupan myyjätkin, ja ihan samalla lailla kaikki ale tuotteet on tarkoitettu myös heille. En tajua miten se jotain ressaa.

      Katsoppas miten edukunnan työlliset vetelee etuja ja rahaa yhteiskunnalta kun heille on raha hanat siellä auki... hekin pitävät sitä työpaikkaetuina.

      • Anonyymi

        Aivan tolkutonta on mm. taksisetelien käyttö.


    • Anonyymi

      sehän on hyvä. Tuskinpa kinuavat palkkaakaan sitten lisää

      • Anonyymi

        No hyvä jos sinä et tarvi muuta palkkaa kun punalappuisia ruokia! hienoa sinulta.

        Meinaatko että suomessa tehdään ruokapalkalla töitä? Voi reppanaa... katkeruus sulla kukkii!


    • Anonyymi

      En ole nähnyt kaupoissa juurikaan punalappu tuotteita. Eilenkin kävin illalla kaupassa mutta en nähnyt ale ruokia.

      • Anonyymi

        Illalla, viimeisenä tuntina niitä punalappuja voisi taviskin hyödyntää, mutta eihän se
        onnistu kun rohmut ovat keränneet ne kärreihinsä jo kahta tuntia ennen sulkemisaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Illalla, viimeisenä tuntina niitä punalappuja voisi taviskin hyödyntää, mutta eihän se
        onnistu kun rohmut ovat keränneet ne kärreihinsä jo kahta tuntia ennen sulkemisaikaa.

        Punalappusia ei ole koskaan montaa, riippuu kaupoista ja on ko iso kauppa. Se missä mä käyn, niitä on harvoissa tuotteissa kolmea enempää.

        Jokainen oli se myyjä tai kauppias, käyhä tai rikas, heillä on yhtäläiset oiekudet punalappusiin kuin muillakin. Kaikkiin alennuksiin vaikka intersportin talvitakkiin jos on alennuksessa, Kaikilla yhtäläiset oiekudet.

        Nyt on tehty vaan TAAS ONGELMA TURHASTA! Ärysttäähän toi että joka asiasta joku saa hirvee ongelma, joka kuitenkin on omassa päässä. Sitä ongelmaa ei ole mutta se tehdään.

        Mua inhottaa kun talvella sataa lunta! Ja on kylmä ja pakkasta. Miksi ihmeessä suomi ei voi kääntyä eteläisempään pallonpuliskoon jossa olisi aina kesä. Että kehtaa maapallo olla vääärinpäin. Ihan tahalteen on pohoisessa, kun minä en siten tykkää talvesta. Luulisi kääntyvän kun minä niin sanon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Illalla, viimeisenä tuntina niitä punalappuja voisi taviskin hyödyntää, mutta eihän se
        onnistu kun rohmut ovat keränneet ne kärreihinsä jo kahta tuntia ennen sulkemisaikaa.

        Niitä "rohmuja" on varsin vähän suhteessa asiakasmäärään.
        "Rohmut" eivät "rohmua" enempää kuin tarpeeseensa. Ei ole tarvetta koska tilaisuus "rohmuamiseen" on toistuvaa.
        Rohmuksi luokittaminen kuvaa luokittajan omaa moraalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä "rohmuja" on varsin vähän suhteessa asiakasmäärään.
        "Rohmut" eivät "rohmua" enempää kuin tarpeeseensa. Ei ole tarvetta koska tilaisuus "rohmuamiseen" on toistuvaa.
        Rohmuksi luokittaminen kuvaa luokittajan omaa moraalia.

        Pidän itseäni melko rehellisenä mutta kymmenien vuosien aikana tyydytin vähäisen kopiopaperitarpeeni työnantajan varastoista.
        Käytin myös työpuhelinta omiin soittoihin mutta rajallisesti. Ulkomaan puheluista mainitsin ko. konttoriin tarjoutuen maksamaan mutta ei kelvannut.

        Vastaavasti kieltäydyin minulle tarjotusta viikon risteilystä Karibialla sekä kahden viikon kiertelystä Ranskassa vaimoni kanssa.
        Pienemmistä puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Punalappusia ei ole koskaan montaa, riippuu kaupoista ja on ko iso kauppa. Se missä mä käyn, niitä on harvoissa tuotteissa kolmea enempää.

        Jokainen oli se myyjä tai kauppias, käyhä tai rikas, heillä on yhtäläiset oiekudet punalappusiin kuin muillakin. Kaikkiin alennuksiin vaikka intersportin talvitakkiin jos on alennuksessa, Kaikilla yhtäläiset oiekudet.

        Nyt on tehty vaan TAAS ONGELMA TURHASTA! Ärysttäähän toi että joka asiasta joku saa hirvee ongelma, joka kuitenkin on omassa päässä. Sitä ongelmaa ei ole mutta se tehdään.

        Mua inhottaa kun talvella sataa lunta! Ja on kylmä ja pakkasta. Miksi ihmeessä suomi ei voi kääntyä eteläisempään pallonpuliskoon jossa olisi aina kesä. Että kehtaa maapallo olla vääärinpäin. Ihan tahalteen on pohoisessa, kun minä en siten tykkää talvesta. Luulisi kääntyvän kun minä niin sanon.

        Minä tavis tullaan läheisen S-Marketin punalappuiset aamupäivisin klo 10,00 - 11,00 välillä.
        Niiden vuoksi en lähde iltaisin tallomaan markettiin 300 metriä. Paluumatka on kaiken lisäksi loivaa ylämäkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Illalla, viimeisenä tuntina niitä punalappuja voisi taviskin hyödyntää, mutta eihän se
        onnistu kun rohmut ovat keränneet ne kärreihinsä jo kahta tuntia ennen sulkemisaikaa.

        Niin sellaisia eduskuntalaisia meillä on! Vievät ruuat kansan suusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä "rohmuja" on varsin vähän suhteessa asiakasmäärään.
        "Rohmut" eivät "rohmua" enempää kuin tarpeeseensa. Ei ole tarvetta koska tilaisuus "rohmuamiseen" on toistuvaa.
        Rohmuksi luokittaminen kuvaa luokittajan omaa moraalia.

        Yrittääkö megarohmu nyt jollakin lailla puolustella ammattikunnan mainetta.
        Sehän on itse asiassa tarmokkaasti toimittu jos joka ilta jaksaa mennä
        markettiin keräämään edullisia tuotteita joista osan saa viimeisenä tuntina
        jopa -60%:n alennuksella. Suuriperheinen säästää vuodessa suuria summia.
        Tai mahdollisesti syö parempaa laatua kuin mihin olisi varaa jos joutuisi
        maksamaan normaalihinnan. Itse otan punalappuja vaan jos ne sopivat
        jo ennbalta suunniteltuun ostoslistaan. On niistä kiistaton hyöty myös.
        Mutta marketeissa kiertelee kiistatta sellainen ammattihamsterien heimo.
        Nämä kuitenkin maksavat sen alennetun hinnan.
        Se on taas eri heimo joka vie tavarat ulos vaikkapa logistiikkahameessa.


    • Anonyymi

      Voisitko sinäkin olla pöllimättä työpaikaltasi tavaroia tai mitä tahansa sieltä viet???

      Kyllä sinäkin otat sitä "extraa" töistä, aivan varmasti. Ehkä, vessapaperia, kyniä, paperia, kirjekuoria... muttereita, ruuveja... työkaluja... aivan varmasti.

      • Anonyymi

        Kyllä kynät ja muistilehtiöt ovat luontaisetuja, mitä voi kotonakin hyödyntää.
        Kun soittelinkin harvakseen, niin minulla ei ollut edes omaa puhelinta 20 vuoteen.
        Mutta nyt nuokin megaluokan rötökset ovat jo vanhentuneet.
        Orastavan rötöstelyn aloitin jo opiskelijapoikana tehtailla ja vieläkin on muutamassa
        työkalussa merkintänä E-G KP tai SS OY . Pitäisikö nyt tulla uskoon ja palauttaa
        ensinmainittuun firmaan se jatkoroikka, minkä lainasin 70-luvun alussa.
        Eihän sitä voi enää edes käyttää, kun päällystekumi murenee ihan käsiin.
        Oikeastaan pitäisi vaatia omistajalta uusi, kun tuo nykyinen on käytössä vaarallinen.


    • Anonyymi

      Missän kaupassa ei lue minkään tuotteen kohdalla, että sallittu vain xxxx ihmisille? kaikki on vapaasti ostettavissa.

    • Anonyymi

      Justiin juu löytyy näitä ns, säästäjiä joka ostaa vanhentuvan makkarapaketin mikä laputettu sitten kuitenki varaa ostaa kaljaa ja sauhuja.Sitä sun tätä eineksiä kun laputettu niin ei mitään todellisuudessa säästä. Johonki kanaan en koske mikä poistotuete kun pakkauksen aukasee huh mikä lemahdus.

      • Anonyymi

        Onneksi voi vielä ostella ihan normihintaisia tuotteita. Jättää vain ne kalliit hyllyyn.
        Jos ottaa jonkun punalaputetun, niin se on turvallista valmistaa samana päivänä.
        Siinä on kyllä se vaara, että kauppias aina päättää mitä teillä syödään.


      • Anonyymi

        Juu, ja semmosiakin säästäjiä löytyy, jotka sitten samaan aikaan maksaa vaikka 15€ noutopöydästä kerran tai pari viikossa tai syödään vähän halvempaa muuta valmiiksi tehtyä!
        Tämmöstä just en voi käsittää, mutta niinhän se menee, että mitä paremmin tullaan toimeen,, sitä typerämpää pihistelyä harrastetaan. Oikea säästäminen on kokonaisvaltaista ja em . on säästäminen harrastamista (ja suoranaista vi**uilua köyhälle), niin ärsyttävää !!! Olen tästä joskus sanonutkin ettei mulle tartte moisi typeryyksiä puhua mistään säästämisistä!!! Itse säästän ihan pakosta kaikessa ilman pakkomielteitä, mutta en silti pahemmin osta punalaputettuja enkä ota stressiä syömisistä.

        Kyllä mä hyväksyn, että myyjätki ottaa punalaputettuja pienituloisia kun ovat, mutta en sitä, että porukalla rohmitaan. Enkä myöskään sitä, että joku varakas rohmuaa kärryt täyteen laputettuja. Pitäisi ehkä kokeilla asiakskohtaista rajoitusta. Sen sijaan paremmin hyväksyn vaikka jonkun ison vaatetarjouksen, niitä kun harvemmin kukaan rohmuaa itselleen 😉

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Niimpä itse ostan peruselintarvikkeita ruoanvalmistukseen elikä peruna,jauheliha jne enkä oikeastaan eineksiä. Aamupäivällä kävin s ryhmän kaupassa niin leipiä oli paljon -30% niin ihan pehmeitä ja päiväys huomiselle.Alennetun leivän ostin niin katsoin vastaavan hintaa k -marketissa niin 90centtiä kalliimpi.

      • Anonyymi

        Sen kyllä tietää käymättäkin, että K-marketissa on ryöstöhinnat.


      • Anonyymi

        En osta mitään eineksiä kuin hyvin harvoin enkä taatusti valitse punalappuisia.
        Ainoat punalaputetut ovat sian ulko- ja sisäfileet ja kahvileivät. Niissäkin katson kilohinnat ja vertaan rinnakkaistuotteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osta mitään eineksiä kuin hyvin harvoin enkä taatusti valitse punalappuisia.
        Ainoat punalaputetut ovat sian ulko- ja sisäfileet ja kahvileivät. Niissäkin katson kilohinnat ja vertaan rinnakkaistuotteisiin.

        Suurin osa ostoksista on kuitenkin ihan normihinnoiteltuja, mutta mukaan
        toki mahtuu välillä myös jokunen punalaputettu.
        Niin kireällä ei talous kuitenkaan ole etteikö voisi punalaputetun rahkapiirakan
        sijaan ostaa vaikkapa Runebergintortun, jos siihen himo iskee kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa ostoksista on kuitenkin ihan normihinnoiteltuja, mutta mukaan
        toki mahtuu välillä myös jokunen punalaputettu.
        Niin kireällä ei talous kuitenkaan ole etteikö voisi punalaputetun rahkapiirakan
        sijaan ostaa vaikkapa Runebergintortun, jos siihen himo iskee kiinni.

        Ymmärrän täysin! Ensin varsinaiset tarpeet ja sitten satunnaiset mieliteot.
        Mielitekoihin voi asennoitua huolettomasti ilman pakkomiellettä tietäessään, ettei sen tyydyttäminen heilauta perhebudjettia.


    • Anonyymi

      Kadehdi nyt työntekijöitä, niin loppuu punalaputtaminen ihan vaan kustannussyistä

    • Anonyymi

      Kerätköön ihan rauhassa kun en muutenkaan käy kyseisen ryhmän kaupoissa vaikka olenkin köyhä eläkeläinen.

    • Anonyymi

      Et sitten aikoinaan töitä tehny että olis eläkekertymää tullu. Juupa juu lämpimät housuissa voi voi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe