Tesla aloitti hintojen tiputukset. Muiden pakko tulla perässä jos aikovat pysyä leikissä mukana

Anonyymi-ap

55tuhatta ja risat model Y 384hv neliveto ja päivityksellä 434hv(1800e). 0-100 5,0 tai päivitettynä 4,3sek. Range 19 pyörillä 565km ja 250kw pikalataus.

Isot tilat kuin bmw X5, tavaratila 840litraa.

Naurettava hinta ja kaikki vakiona.

En voi tajuta kuinka joku vielä valitsisi tämän tarjouksen ohi jonkun kia EV6(erittäin ahdas), hyundai ioniq 5(hvetin ruma), mustang mach e(kammottavan kallis ja laaduton), polestar 2( ahdas koppi kahdelle vaikka on laadukas), volkkari ID4/skeida eniaq jne kammmottavaa kuraa ja hintaa enemmän. Pahinta on skeidan sähköauto…itäsähköauto ja hintaa 70 tonnia.

Miksi joku ostaisi enää 55 tonnin hintaluokassa mitään muuta kuin teslan model Y? Täysin ylivoimainen

30

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotan ja Volkswagenin kurssit eivät tänään pudonneet syyttä...

      • Anonyymi

        Niinpä. Tesla se vie ja muut vikisee. Toki BYD tulee syömään myös ison osan volkkarin ja toyotan markkinaosuuksista.


      • Anonyymi

        VW kurssissa pieni notkahdus, Toyon kurssissa ei oikeastaan mitään...
        Muskin putoavaa puukkoa se ei pelasta.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😋 ­N­y­m­­­f­o­­­m­­a­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17704061S

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Valitsen minkä muun tahansa, koska Tesla on täyttä silkkoa ja ihmiset ovat alkaneet tiedostaa sen!

      Hinnanalennukset eivät varmasti jää tähän, mahtaa viime kesän sähkökiimassa käytetyn yli uuden hinnalla ostanutta sapettaa?

    • Anonyymi

      Isot alennusmyynnit kertovat aina siitä että varastossa on tavaraa joka pitää muutettua rahaksi nopeasti.
      Olkoon bisnes mikä tahansa.

      • Anonyymi

        Pitää saada muutettua rahaksi


    • Anonyymi

      Hinnat tippuvat ens syksyllä lisää..... kannattaa ootella jos säästää meinaa hinnan suhteen.

      • Anonyymi

        Miksi tippuisivat lisää?


    • Anonyymi

      En ostaisi/ottaisi Teslan passkoja vaikka saisin ilmaiseksi. On sen verran kusipään näkönen elostelija, ylimielinen tyyppi johtajana että tekis mieli sanoa pari erittäin rumaa sanaa, mutten viitsi.

      • Anonyymi

        Imppaa vähemmän bensaa.


    • Anonyymi

      "Tesla aloitti hintojen tiputukset. Muiden pakko tulla perässä jos aikovat pysyä leikissä mukana"

      Tuo otsikointi on virheellinen. Tesla laski hintoja kasvaneen kilpailun vuoksi joutuessaan yhä ahtaammalle patteritarjonnan kasvaeessa. Sen saama etumatka on hidastumassa.

      "Tesla cut prices across its lineup in the U.S. and major European markets in the carmaker’s latest effort to stoke demand after several quarters of disappointing deliveries."

      - https://www.latimes.com/business/story/2023-01-13/tesla-slashes-prices-boost-sales

      • Anonyymi

        Tuo otsikko on tarkalleen mitä on tapahtumassa. Muilla kuin Teslalla ei ole varaa tiputtaa hintoja, koska marginaalit ovat niillä niin ohuet (0-10%) tai jopa jo nyt negatiiviset.

        Teslan marginaalit ovat 30%+ luokkaa. Näistä alennetuista hinnoista huolimatta Tesla on yhä rahantekokone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo otsikko on tarkalleen mitä on tapahtumassa. Muilla kuin Teslalla ei ole varaa tiputtaa hintoja, koska marginaalit ovat niillä niin ohuet (0-10%) tai jopa jo nyt negatiiviset.

        Teslan marginaalit ovat 30% luokkaa. Näistä alennetuista hinnoista huolimatta Tesla on yhä rahantekokone.

        Niin, Tesla on etumatkansa ansiosta voinut toistaiseksi "riistohinnoitella" tuotteensa, mutta nyttemmin kasvaneen kilpailun ja tarjonnan myötä tilanne alkaa muuttua.

        On täysin loogista, miten noihin pseudo-ekologisten patteriautojen valmistukseen myöhemmin lähteneiden marginaalit ovat tiukemmalla ja ohuemmat kun joutuvat edelleenkin tekemään miljardien etupainotteisia investointeja.

        Mutta saas sitten nähdä ajan kanssa pystyykö Tesla nykyiset marginaalinsa säilyttämään tai paljonko niistä joutuu tinkimään, eli löytyykö hinta-latusuhteeltaan kusetettavia ostajia vai ei, nyt kun muutakin tarjontaa alkaa olla reippaasti.

        Vaikea sanoa olisiko Tesla pörssissä nykyhinnoillaan kannattava investointi vaikkapa tulevalle viidelle vuodelle vaiko ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, Tesla on etumatkansa ansiosta voinut toistaiseksi "riistohinnoitella" tuotteensa, mutta nyttemmin kasvaneen kilpailun ja tarjonnan myötä tilanne alkaa muuttua.

        On täysin loogista, miten noihin pseudo-ekologisten patteriautojen valmistukseen myöhemmin lähteneiden marginaalit ovat tiukemmalla ja ohuemmat kun joutuvat edelleenkin tekemään miljardien etupainotteisia investointeja.

        Mutta saas sitten nähdä ajan kanssa pystyykö Tesla nykyiset marginaalinsa säilyttämään tai paljonko niistä joutuu tinkimään, eli löytyykö hinta-latusuhteeltaan kusetettavia ostajia vai ei, nyt kun muutakin tarjontaa alkaa olla reippaasti.

        Vaikea sanoa olisiko Tesla pörssissä nykyhinnoillaan kannattava investointi vaikkapa tulevalle viidelle vuodelle vaiko ei.

        "pseudo-ekologisten patteriautojen"

        Perusteluja? Täyssähköauto on kaikkein ekologisin vaihtoehto, niin kauan kun yleensä ottaen autoilla halutaan.

        "Mutta saas sitten nähdä ajan kanssa pystyykö Tesla nykyiset marginaalinsa säilyttämään"

        Jo ennestään massiivisen velkaiset Teslan kilpailijat menevät nyt negatiivisille marginaaleille. Voi käydä huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "pseudo-ekologisten patteriautojen"

        Perusteluja? Täyssähköauto on kaikkein ekologisin vaihtoehto, niin kauan kun yleensä ottaen autoilla halutaan.

        "Mutta saas sitten nähdä ajan kanssa pystyykö Tesla nykyiset marginaalinsa säilyttämään"

        Jo ennestään massiivisen velkaiset Teslan kilpailijat menevät nyt negatiivisille marginaaleille. Voi käydä huonosti.

        "Perusteluja? Täyssähköauto on kaikkein ekologisin vaihtoehto, niin kauan kun yleensä ottaen autoilla halutaan."

        Patteriauto on osa ongelmaa, ei ratkaisu siihen, eli väârä hevonen. Jo tehtaan liukuhihnalt aulos tullessaan se on useinjopa 2 X saastuttavampi kuin polttaria ja tässä ei ole ede shuomioitu akkumineraalikaivantojen mega-saastuttavuutta ympäristölle.

        "Jo ennestään massiivisen velkaiset Teslan kilpailijat menevät nyt negatiivisille marginaaleille. Voi käydä huonosti."

        Patteripoiken järjenjuoksu on kieltämättä "hieman" yllättävä.

        Tuokin siis osaltaan todistaisi konseptin kelvottomuuden ja tarkoittaisi sitä, miten järkyttävää taloudellista ja teollista haaskausta on joutua laittamaan suunnilleen kaikki voimavarat tuolle pseudo-ekologiselle vaihtoehdolle.

        Mutta jos Teslalla menee kerrassaan niin hienosti, niin miksi sen myynti on hidastunut ja se on joutunut tinkimään riistohinnoittelustaan ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Perusteluja? Täyssähköauto on kaikkein ekologisin vaihtoehto, niin kauan kun yleensä ottaen autoilla halutaan."

        Patteriauto on osa ongelmaa, ei ratkaisu siihen, eli väârä hevonen. Jo tehtaan liukuhihnalt aulos tullessaan se on useinjopa 2 X saastuttavampi kuin polttaria ja tässä ei ole ede shuomioitu akkumineraalikaivantojen mega-saastuttavuutta ympäristölle.

        "Jo ennestään massiivisen velkaiset Teslan kilpailijat menevät nyt negatiivisille marginaaleille. Voi käydä huonosti."

        Patteripoiken järjenjuoksu on kieltämättä "hieman" yllättävä.

        Tuokin siis osaltaan todistaisi konseptin kelvottomuuden ja tarkoittaisi sitä, miten järkyttävää taloudellista ja teollista haaskausta on joutua laittamaan suunnilleen kaikki voimavarat tuolle pseudo-ekologiselle vaihtoehdolle.

        Mutta jos Teslalla menee kerrassaan niin hienosti, niin miksi sen myynti on hidastunut ja se on joutunut tinkimään riistohinnoittelustaan ;-)

        "Jo tehtaan liukuhihnalt aulos tullessaan se on useinjopa 2 X saastuttavampi kuin polttaria ja tässä ei ole ede shuomioitu akkumineraalikaivantojen mega-saastuttavuutta ympäristölle."

        Valehtelu ei auta agendaasi. Täyssähköauto on linjalta tullessaan saastuttavampi, totta, mutta ei lähellekään tuplasti. Ja tässä nimen omaan ON otettu huomioon koko tuotantoketju.

        "Patteripoiken järjenjuoksu on kieltämättä "hieman" yllättävä."

        Muutoin ala-arvoinen passiivisaggressiivinen kielenkäyttösi vain jatkuu. Etkö ole lainkaan tietoinen valmistajien marginaaleista?

        "Mutta jos Teslalla menee kerrassaan niin hienosti, niin miksi sen myynti on hidastunut ja se on joutunut tinkimään riistohinnoittelustaan ;-)"

        No enpä tiedä... olisiko vaikkapa Teslan tuotannon rajulla kasvulla ja makrotaloudellisella tilanteella mitään tekemistä asian kanssa...? Ellet ole huomannut, kyse ei ole vain Teslasta, vaan koko alasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jo tehtaan liukuhihnalt aulos tullessaan se on useinjopa 2 X saastuttavampi kuin polttaria ja tässä ei ole ede shuomioitu akkumineraalikaivantojen mega-saastuttavuutta ympäristölle."

        Valehtelu ei auta agendaasi. Täyssähköauto on linjalta tullessaan saastuttavampi, totta, mutta ei lähellekään tuplasti. Ja tässä nimen omaan ON otettu huomioon koko tuotantoketju.

        "Patteripoiken järjenjuoksu on kieltämättä "hieman" yllättävä."

        Muutoin ala-arvoinen passiivisaggressiivinen kielenkäyttösi vain jatkuu. Etkö ole lainkaan tietoinen valmistajien marginaaleista?

        "Mutta jos Teslalla menee kerrassaan niin hienosti, niin miksi sen myynti on hidastunut ja se on joutunut tinkimään riistohinnoittelustaan ;-)"

        No enpä tiedä... olisiko vaikkapa Teslan tuotannon rajulla kasvulla ja makrotaloudellisella tilanteella mitään tekemistä asian kanssa...? Ellet ole huomannut, kyse ei ole vain Teslasta, vaan koko alasta.

        "Valehtelu ei auta agendaasi. Täyssähköauto on linjalta tullessaan saastuttavampi, totta, mutta ei lähellekään tuplasti. Ja tässä nimen omaan ON otettu huomioon koko tuotantoketju."

        No, eivät suuret sanat suuta halkaise. Alla oleva fakta ei edes ole mikään uusi tieto, vaan se on ollut kaiken aikaa tiedossa, paitsi tuosta realiteetistä itse itselleen valehteleville.

        Mutta tuostakin, kuten muistakin vastaavista laskelmista puuttuu täysin itse kaivostoiminnan ympäristöllinen mega-saastuttavuus. Laskelmat kesittyvät pelkkiin päästöihin.

        "Volvon hätkähdyttävä havainto: Sähköautojen valmistusvaiheen hiilijalanjälki ylivoimaisesti polttomoottoreita suurempi"

        "Vertailua tehtiin polttomoottorilla varustetun XC40-katumaasturin ja sen täyssähköisen rinnakkaismallin, coupemaisen C40-crossoverin välillä. Tulokset olivat varsin hämmentäviä, sillä Volvon mukaan täyssähköisen C40-mallin tuotannossa syntyi päästöjä 70 prosenttia enemmän kuin polttomoottorimallin kohdalla, Autotrader-julkaisu kertoo."

        - https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvon-hatkahdyttava-havainto-sahkoautojen-valmistusvaiheen-hiilijalanjalki-ylivoimaisesti-polttomoottoreita-suurempi/f9ea9817-f4cf-41cc-9f8a-a64c3f6a0c3e

        "No enpä tiedä... olisiko vaikkapa Teslan tuotannon rajulla kasvulla ja makrotaloudellisella tilanteella mitään tekemistä asian kanssa...? Ellet ole huomannut, kyse ei ole vain Teslasta, vaan koko alasta."

        Edelleenkin, patteripoikien logiikkaa on "hieman" erikoista ja fanittamaansa tuotettakin koskeva uutisvirta lukematta ... Teslan saama etumatka alkaa hiipua kun myöhemmin ev-valmistukseen ryhryneet alkavat saamaan markkinaosuutta yhä enempi, eli Teslan myynti kasvaa markkinan kasvua hitaammin.

        #

        "Tesla slows down in Europe: competition is fiercer than ever"

        "Tesla lost market share in Europe during H1 2022"

        - https://uk.motor1.com/news/601189/tesla-sales-slow-in-europe-h1-2022/

        Sen sijaan esim. Stellantiksella on varatot täynnänsä uusia autoja, mutta joutuu myymään ei-oota logistiikan syistä, sillä saatavilla oleva kuljetuskapasiteetti ei mahdollista autojen luovutusta ja ostajat joutuvat odottamaan jopa vuodenkin. Nyt olisi rekoille ja rekkakuskeille hommia.

        Tokihan mm. sirukriisin aikaan myynnit floppasivat pahasti, joskin tuolloin autopulan vuoksi jopa 20 km ajettujen käytettyjen hinnat olivat marmorilla jopa jonkin verran uuttakin vastaavaa korkeammalla.

        "Stellantis Has Glut of Cars Stuck at Plant on Logistics Troubles"

        "Sochaux plant in France struggling with truck driver shortage"

        - https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-11-22/stellantis-has-glut-of-cars-stuck-at-plant-on-logistics-troubles


    • Anonyymi

      voi voi lopettakaa itkeminen teslat jokainen ajaa sillä autolla millä haluaa, se on häpeä ostaa velaksi peltilehmä ;)
      jos ei oo varaa ei osta niin helppoa se on... :)
      onneksi olen velaton .... nautitaan elämästä nyt eikä huomista...

    • Anonyymi

      Mahtoi harmittaa niitä kenellä on tuore Tesla ja ne mitkä kalliilla on vielä odottamassa niitä.
      Mahtaako tulla jollekkin autohamsterille samanlainen loppu, kuin velkavivulla velkaisia asuntoja hamstranneella vuokra-asuntojen bisneksen harrastajalle.

      • Anonyymi

        Teslan myynti on ollut muutenkin viimeaikoina haasteissa Kiinassa ja nyt on lisää tyytymättömyyttä.

        "Tesla owners in China are furious over price cuts — here’s why protests became the answer"

        - https://www.theverge.com/2023/1/11/23549979/tesla-china-protest-price-cut-demand-elon-musk

        "Mahtaako tulla jollekkin autohamsterille samanlainen loppu, kuin velkavivulla velkaisia asuntoja hamstranneella vuokra-asuntojen bisneksen harrastajalle."

        Velkavivulla harkitusti sijoitusasuntojen hankkiminen ja asuntokantansa hiljalleen kasvattaminen on olluta suunnilleen kautta aikain melko kannattava business (sen osaaville), mutta nyttemmin ne liian velkaiset taloyhtiöt, poikkeusellinen inflaatio ja energianhinta on tuonut osalle ikäviä haasteita ja tuotto miinuksella ja siksi osan on pakko luopua ainakin osasta sijoitusasuntojaaan.


    • Anonyymi

      Katselin juuri Teslan hintoja. Uuden saa nyt halvemmalla kuin esimerkiksi 2-3 vuotta käytetyn. Kumpiko kannattaa ostaa?

    • Anonyymi

      Mihin noita tarvitaan ja miksi laittaa moiseen rahansa?
      Eikö tuo kerro todellisuuden auton arvosta kun hintaa voidaan tiputtaa noin vaan ja reilusti…
      Onni on luotettavat vanhemmat automerkit meille ketkä ei moisiin hömpötyksen lähde.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Elon Musk on hirviö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elon Musk on hirviö.

        Upea ja hieno mies. Esikuvani. Samoin teuvo hakkarainen..tony halme.

        Aikamme suurmiehiä..niin ja halla-aho


    • Anonyymi

      Tesla on iso tekijä tulevaisuudessa.

      • Anonyymi

        Teslaa en ottaisi edes ilmaiseksi.


    • Anonyymi

      Teslan marginaalit vain paranevat tulevaisuudessa.

    • Anonyymi

      Tesla tuli, näki ja voitti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1807
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1667
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      789
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe