Ensi näkemältä saattaa vaikuttaa, että jos Jumala loi kaiken, silloin hänen on täytynyt luoda myös pahuus. Pahuus ei kuitenkaan ole konkreettinen esine kuten esimerkiksi kivi tai sähkö. Ei ole olemassa sellaista asiaa kuten esimerkiksi ämpärillinen pahuutta. Pahuudella ei ole omaa olomuotoa; se on itse asiassa hyvyyden poissaolo. Esimerkiksi reikä ei ole todellinen, se voi esiintyä vain jonkun toisen asian yhteydessä. Me kutsumme maassa olevaa aukkoa reiäksi, mutta sitä ei voi erottaa maaperästä. Niinpä Jumalan suorittaessa luomistyönsä, hän todellakin loi kaiken hyväksi. Yksi Jumalan luomista hyvistä ominaisuuksista oli vapaa tahto hyvän valitsemiseen. Jotta valinnan mahdollisuudet olisivat olleet todenmukaisia, Jumalan täytyi sallia muutakin kuin hyvän valitsemisen mahdollisuus. Niinpä Jumala salli enkelien ja ihmisten valita hyvä tai hyljätä hyvä. Kahden asian välistä huonoa yhteyttä kutsutaan pahaksi, mutta se ei kuitenkaan ole konkreettinen Jumalan luoma asia tai esine.
Ehkäpä seuraava esimerkki auttaa tämän havainnollistamisessa. Jos joku kysyy, "Onko kylmyys olemassa?", vastaus kuuluu "on". Tämä on kuitenkin väärä vastaus. Kylmyyttä ei ole olemassa. Kylmyys merkitsee lämmön poissaoloa. Samoin, pimeyttä ei ole; se on valon poissaolo. Pahuus on hyvyyden poissaolo, tai paremminkin, pahuus on Jumalan poissaolo. Jumalan ei tarvinnut luoda pahuutta, vaan paremminkin ainoastaan sallia hyvyyden poissaolo.
Jumala ei luonut pahuutta, mutta hän sallii pahuuden. Jos Jumala ei olisi sallinut pahuutta, silloin sekä ihmiskunta että enkelit palvelisivat Jumalaa pakon eivätkä valinnan perusteella. Jumala ei halunnut luoda robotteja, jotka tekisivät kaiken hänen tahtomansa sisäisen ohjelmoinnin perusteella. Jumala salli mahdollisuuden pahuuteen, jotta meillä olisi ihan aito vapaa tahto ja voisimme itse valita haluammeko palvella häntä vai emme.
Rajallisina ihmisinä emme voi koskaan täysin ymmärtää ääretöntä Jumalaa (Room. 11:33-34). Joskus kuvittelemme ymmärtävämme Jumalan teot elämässämme vain havaitaksemme myöhemmin, että hänen tarkoitusperänsä olivatkin aivan toiset kuin aluksi ajattelimme. Jumala katsoo asioita pyhästä, iankaikkisesta näkökulmasta. Me näemme asiat syntisestä, maailmallisesta ja tilapäisestä näkökulmasta. Miksi Jumala loi ihmisen maan päälle tietäen, että Aatami ja Eeva lankeaisivat syntiin ja toisivat siten pahuuden, kuoleman ja kärsimyksen koko ihmiskunnan päälle? Miksi hän ei luonut meitä kaikkia taivaaseen, missä me olisimme täydellisiä ja ilman kärsimyksiä? Näihin kysymyksiin ei ole olemassa vastausta iankaikkisuuden tällä puolella. Tiedämme kuitenkin Jumalan tekevän ainoastaan hyviä ja täydellisiä tekoja, jotka ovat hänelle kunniaksi. Jumala salli mahdollisuuden pahuuteen antaakseen meille todellisen vaihtoehdon sen suhteen haluammeko palvella häntä vai emme. Jumala ei luonut pahuutta, mutta hän salli sen. Jos hän ei olisi sallinut pahuutta, palvelisimme häntä pakosta, emme oman vapaan valintamme vuoksi.
Jumala ei luonut pahuutta
353
1186
Vastaukset
- Anonyymi
Näin se on.
- Anonyymi
Jumala loi pahuuden.
- Anonyymi
Perustele !
- Anonyymi
Pahuus ei ole materiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perustele !
Se lukee Raamatussa:
"Minä joka teen valkeuden ja luon pimeyden, minä joka annan rauhan ja luon PAHAN; minä olen Herra, joka kaikki nämät teen." (Jesajan 45:7, Biblia 1776) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se lukee Raamatussa:
"Minä joka teen valkeuden ja luon pimeyden, minä joka annan rauhan ja luon PAHAN; minä olen Herra, joka kaikki nämät teen." (Jesajan 45:7, Biblia 1776)Väärin käännetty! Alkuteksti ei puhu luomisesta vaan antamisesta, sallimisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin käännetty! Alkuteksti ei puhu luomisesta vaan antamisesta, sallimisesta.
Jos kaikkivaltias "sallii" pahan, niin pahuus on silloinkin kaikkivaltiaan vastuulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-annan rauhan
- luon pahan
Toistensa vastakohtia!
Pään käyttäminen on sallittua! Sinullakin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahuus ei ole materiaa.
On pimeä materia .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kaikkivaltias "sallii" pahan, niin pahuus on silloinkin kaikkivaltiaan vastuulla.
Kiitos Jumalalle, että Hän antoi meille vapaan tahdon. Nyt olemme vapaasta tahdosta Jumalan luotettavia ja rakkaita lapsia. Ohjelmoidut robotit ovat persoonalle kelvottomia. Jos Aatami ja Eeva, olisivat pitäneet Jumalan käskyt, olisivat he saaneet nauttia Edenistä ja ikuisen eläjän asemasta. Ylienkeli Luziferkin lankesi. Varmaankin ihminenkin olisi langennut otollisella ajalla. Mutta tämänkin Jumalamme käänsi hyväksi. Jeesus, Jumalan poika tuli taivaasta, sovittamaan Ihmisen tuottaman kuoleman synnin ihmisenä, joka ilmeni erona Jumalasta, elämänpuusta, ruumiin vanhenemisena ja kuolemisena. Jeesus syntyi vauvana naisen siemenestä ja Pyhän Hengen vaikutuksesta. Kasvoi 100%:sena ihmisenä. Otti kasteen ja sai Pyhän Hengen. Istutti opetuslapsiin potentiaalisen uskon siemenen, tulevaa toimiaan varten , sitten kun he saavat Pyhän Hengen. Rakensi perustan Uudelletestamentille. ja apostolien toiminnalle. Lopulta uhrautui Golgatan ristillä, Saatanan valtaan langenneiden ihmisten kautta. Saatana riemuitsi villisti voittoaan, mutta jälleen kerran joutui häpeään, kun Jeesus nousi kuolleista sovitettuaan ihmiskunnan synnit. Saatanan voitto kääntyi silmänräpäyksessä häpeäksi, koska hän hölmöyttään pelastikin kaikki sovituksen vastaan ottaneet Jumalan ikuisiksi lapsiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan ole, koska ihminen tuli hyvällä ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi. Ihminen sai valita, mutta varmuuden vuoksi ikuinen elämä suojattiin, jos valinta ei osuisikaan nappiin, kuten ei osunutkaan uskovaisilla, kun he tavoittelivat vain omaa hyötyä perisyntioppivalheella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Jumalalle, että Hän antoi meille vapaan tahdon. Nyt olemme vapaasta tahdosta Jumalan luotettavia ja rakkaita lapsia. Ohjelmoidut robotit ovat persoonalle kelvottomia. Jos Aatami ja Eeva, olisivat pitäneet Jumalan käskyt, olisivat he saaneet nauttia Edenistä ja ikuisen eläjän asemasta. Ylienkeli Luziferkin lankesi. Varmaankin ihminenkin olisi langennut otollisella ajalla. Mutta tämänkin Jumalamme käänsi hyväksi. Jeesus, Jumalan poika tuli taivaasta, sovittamaan Ihmisen tuottaman kuoleman synnin ihmisenä, joka ilmeni erona Jumalasta, elämänpuusta, ruumiin vanhenemisena ja kuolemisena. Jeesus syntyi vauvana naisen siemenestä ja Pyhän Hengen vaikutuksesta. Kasvoi 100%:sena ihmisenä. Otti kasteen ja sai Pyhän Hengen. Istutti opetuslapsiin potentiaalisen uskon siemenen, tulevaa toimiaan varten , sitten kun he saavat Pyhän Hengen. Rakensi perustan Uudelletestamentille. ja apostolien toiminnalle. Lopulta uhrautui Golgatan ristillä, Saatanan valtaan langenneiden ihmisten kautta. Saatana riemuitsi villisti voittoaan, mutta jälleen kerran joutui häpeään, kun Jeesus nousi kuolleista sovitettuaan ihmiskunnan synnit. Saatanan voitto kääntyi silmänräpäyksessä häpeäksi, koska hän hölmöyttään pelastikin kaikki sovituksen vastaan ottaneet Jumalan ikuisiksi lapsiksi.
Pieleen meni ja kolisee.
Luojajumalan sanat löytyvät.
1.Moos.3:22
Luojajumala ei vehkeillyt Saatanan kanssa, eikä luonut puuta viattoman ihimen kiusaksi, johon ei saanut koskea, eikä paratiisissa ollut tai voisikaan olla syntiä.
Todellisuudessa ihminen tuli Luojajumalan sanoin tiedolla jopa jumalien kaltaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkutekstissä jakeessa Jes 45:7 "pimeyden luomisesta" ja "pahan luomisesta" puhuttaessa käytetty verbi on sama heprean bara-verbi joka luomiskertomuksessa esiintyy esim. jakeessa 1 Moos 1:1 "Alussa Jumala loi taivaan ja maan". Pitäisikö tuokin kääntää "Alussa Jumala salli taivaan ja maan"?
Anonyymi kirjoitti:
-annan rauhan
- luon pahan
Toistensa vastakohtia!
Pään käyttäminen on sallittua! Sinullakin!Jumala: Ihminen on paha jo nuoruudesta lähtien.
Tuli luotua paha.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jumala: Ihminen on paha jo nuoruudesta lähtien.
Tuli luotua paha.OIet aina ollut täynnä Pahuutta.
🤓 Anonyymi kirjoitti:
Jes.44:7" minä, teen valon ja luon pimeyden, teen hyvän ja luon pahan; minä, JHWH , teen kaiken tämän."
7 יֹוצֵ֥ר אֹור֙ וּבֹורֵ֣א חֹ֔שֶׁךְ עֹשֶׂ֥ה שָׁלֹ֖ום וּבֹ֣ורֵא רָ֑ע אֲנִ֥י יְהוָ֖ה עֹשֶׂ֥ה כָל־אֵֽלֶּה׃
Ei puhu sallimisesta vaan luomisesta ja tekemisestä. JHWH on kaiken luoja.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perustele !
Jumala ei luonut pahuutta. Ensimmäinen pahuus ilmestyi ylienkeli Luziferin kautta, kun hän ylpistyi ja alkoi tavoitella jumaluutta Jumalalta itselleen. Tietenkin Jumala olisi voinut tuhota Luziferin heti alkuunsa. Mutta tälläinen ihmismäinen teko ei sovellu Pyhään Jumaluuteen. Koko tuleva maailma olisi alkanut syyttää Jumalan hyvyyden lpgiikkaa tyranniaksi ja ettei Jumala kykene viisaudellaan osoittamaan ja ansaitsemaan Jumaluuttaan. Nyt kun Jumala antoi armonaikaa Luziferille, huutavat ateistit täällä maan päällä, miksei Jumala lopeta pahuutta maailmasta. Mutta vapaa tahto on ehdoton edellytys, kun ihmiset haluavat, joko päästä jumalan ikuisiksi lapsiksi, tai ikuisesti eroon Jumalasta. Luojalle kiitos, että saamme itse valita pelastuksen tai kadotuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OIet aina ollut täynnä Pahuutta.
🤓Ei keskustelu argumenteilla toimi noin. Ei se teidän raamattu pysty antamaan yksiselitteistä vastausta yhtään mihinkään. Sen vuoksi raamatulla voi perustella ihan mitä bs:sää tahansa.
Pastorit tietävät, miten tuo lypsykone toimii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei luonut pahuutta. Ensimmäinen pahuus ilmestyi ylienkeli Luziferin kautta, kun hän ylpistyi ja alkoi tavoitella jumaluutta Jumalalta itselleen. Tietenkin Jumala olisi voinut tuhota Luziferin heti alkuunsa. Mutta tälläinen ihmismäinen teko ei sovellu Pyhään Jumaluuteen. Koko tuleva maailma olisi alkanut syyttää Jumalan hyvyyden lpgiikkaa tyranniaksi ja ettei Jumala kykene viisaudellaan osoittamaan ja ansaitsemaan Jumaluuttaan. Nyt kun Jumala antoi armonaikaa Luziferille, huutavat ateistit täällä maan päällä, miksei Jumala lopeta pahuutta maailmasta. Mutta vapaa tahto on ehdoton edellytys, kun ihmiset haluavat, joko päästä jumalan ikuisiksi lapsiksi, tai ikuisesti eroon Jumalasta. Luojalle kiitos, että saamme itse valita pelastuksen tai kadotuksen.
Jos Jumala ei ole luonut pahaa.Ei myös paratiisissa olisi ollut hyvän ja "pahan" tiedon puutakaan.
Eikä myös Luziferissa olisi voinut ruveta ilmenemään mitään pahoja aatteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahuus ei ole materiaa.
"Pahuus ei ole materiaa."
Mutta hyvyys siis on?
Väkivalta, tappaminen ja lasten seksuaalinen hyväksikäyttö, pettäminen ja valehteleminen eivät ole materiaa. Jollei sitten katsota, millaiset jäljet ne teot jättävät niihin, joihin nämä teot osuvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotaanko Luziferista Mooseksen kirjoissa?
Mistä voin lukea tämän kertomuksen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahuus ei ole materiaa.
Kyllä pahuus ihan koskettavaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettekö ymmärrä,MIKÄ ON LUOTU SITÄ EI voi TUHOTA, ei lopetata !
Ei Isä tee niin ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumala ei luonut pahuutta"
Sinun pitää ymmärtää myös se että Jumala ei myös luonut hyvyyttä. - Anonyymi
Ei vain paratiisin jonka nainen vei.
Yksi omena -
Tuo määritti naisen luonteen .
Kiusaus oli kavaluus ei Jumalan aikaan saama, kuten säännöt.
Langenneella enkelillä on vain rajallinen aika .Tuon jälkeen on Jumalan tuomio. Koska elämme langenneisuuden jälkeistä aikaa ja tuota rajallisuuden aikaa on myös tuo langenneen tiedossa ja tuona aikana niin hyvä kuin paha taistelee maan päällä.
Tuona rajallisena aikana punnitaan ,niin hyvät kuin pahat teot ja ajassamme vaikuttaa myös tuo paha .Ihminen on se joka tekee valinnan noiden asioiden välillä.
Jumala on hyvästä ,mutta .... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ajatellaan sitä että tämä enkeli ruhtinas ylpistyi omaan kauneuteensa.Eikös pahuuden siemen ole kuiteski lähtöisin luomistyöstä?
Eihän Jumalan olisi pakko ollut luoda tästä enkelistä niin kaunista että ylpistyi. Anonyymi kirjoitti:
mikä ihmeen Luzifer?
- Anonyymi
Jos Jumals teki ihmisewn kaltaiekseen, niin silloin hän myös tekee syntiä
- Anonyymi
Jumala ei tehnyt ihmisestä Jumalaa vaan inhimillisen olennon erotuksena kaikesta aikaisemmasta luomastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei tehnyt ihmisestä Jumalaa vaan inhimillisen olennon erotuksena kaikesta aikaisemmasta luomastaan.
Juurikin noin.
Anonyymi kirjoitti:
Kasvikunta ei tietenkään ole inhimillinen olento.
Mutta kaikki eläinkunta on erittäin inhimillisiä olentoja.
- Anonyymi
Oliko Paratiisin käärme hyvä?
Kuka loi Paratiisin käärmeen?
1.Mooseksen kirja:
3:1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
Jumalan luoma käärme/pahuus!- Anonyymi
Kyllä tuo aloittaja vaikuttaa todenmukaisemmalta tässä asiassa kuin Raamattu!
Eeva kun kerran on kaiken pahan alku ja juuri niin silloinhan Eeva loi myös käärmeen! - Anonyymi
"Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut."
Jos Jumala luo kavalan eläimen, niin eikö hän silloin ole luonut kavaluuden?
- Anonyymi
> Jumalan ei tarvinnut luoda pahuutta, vaan paremminkin ainoastaan sallia hyvyyden poissaolo.
Täysin tyhjänpäiväista sanahelinää.- Anonyymi
Ei vaan viisasta ajattelua.
- Anonyymi
"Kun Herra näki, että ihmisen pahuus lisääntyi maan päällä, ja että heidän
ajatuksensa ja pyrkimyksensä oli kauttaaltaan pahat, hän katui , että oli tehnyt
ihmisen, ja murehti sitä sydämessään." 1 Moos: 6: 5-6
sitten:
Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen, itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka luonanne ovat:
minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä, minun ja maan välillä.
Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle, ja kaari näkyy pilvissä, muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen , kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa. Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on.
1 Moos: 9: 12-16- Anonyymi
Voiko maailmassa olla mitään, mikä ei olisi Jumalasta lähtöisin ja mistä sellainen asia olisi tullut, joka ei olisi Hänestä lähtöisin?
Emme voi valita millaisiksi tai minne synnymme ja kasvamme, emme alttiuttamme tietyille sairauksille etc, voimme vain valita jatkammeko elämäämme sellaisina millaisiksi olemme syntyneet vai luovutammeko.
Hän joka päättää millaisiksi synnymme ja päättää päiviemme määrän, kaiketi on päättänyt jo ennakkoon millainen kenestäkin tulee. Vedellä on tapana virrata luonnollisesti alaspäin ja johtaa jonnekin, makaroonitkin valuvat kaadettaessa veden mukana kattilasta, paljonko oikeasti voimme vaikuttaa itseämme koskeviin asioihin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko maailmassa olla mitään, mikä ei olisi Jumalasta lähtöisin ja mistä sellainen asia olisi tullut, joka ei olisi Hänestä lähtöisin?
Emme voi valita millaisiksi tai minne synnymme ja kasvamme, emme alttiuttamme tietyille sairauksille etc, voimme vain valita jatkammeko elämäämme sellaisina millaisiksi olemme syntyneet vai luovutammeko.
Hän joka päättää millaisiksi synnymme ja päättää päiviemme määrän, kaiketi on päättänyt jo ennakkoon millainen kenestäkin tulee. Vedellä on tapana virrata luonnollisesti alaspäin ja johtaa jonnekin, makaroonitkin valuvat kaadettaessa veden mukana kattilasta, paljonko oikeasti voimme vaikuttaa itseämme koskeviin asioihin?>>>"millaiseksi ja missä me synnymme"<<<
jokainen pahinkin rikollinen on ollut joskus pieni vastasyntynyt,
"Hän muistaa meidät tomuksi" 103: 14 > Ihminen luotiin "maan tomusta" - Anonyymi
Jumala “katui”
Jumala käyskenteli illan viileydessä.
Jumala ei löytänyt Aatamia ja Eevaa Paratiisissa, näiden piileskellessä.
Mooses sai Jumalan muuttamaan mielensä.
Puhummeko nyt Jumalasta vai jostain humanoidista, jota ihmiset pitivät jumalanaan?
Apostolien teot:
14:11 Kun kansa näki, mitä Paavali oli tehnyt, korottivat he äänensä ja sanoivat lykaoniankielellä: "Jumalat ovat ihmishahmossa astuneet alas meidän luoksemme."
14:12 Ja he sanoivat Barnabasta Zeukseksi ja Paavalia Hermeeksi, koska hän oli se, joka puhui.
14:13 Ja kaupungin edustalla olevan Zeuksen temppelin pappi toi härkiä ja seppeleitä porttien eteen ja tahtoi väkijoukon kanssa uhrata. Anonyymi kirjoitti:
Hän joka päättää millaisiksi synnymme ja päättää päiviemme määrän, kaiketi on päättänyt jo ennakkoon millainen kenestäkin tulee. Vedellä on tapana virrata luonnollisesti alaspäin ja johtaa jonnekin, makaroonitkin valuvat kaadettaessa veden mukana kattilasta, paljonko oikeasti voimme vaikuttaa itseämme koskeviin asioihin?Vaikeaa on vaikuttaa koko elämäänsä.
Paljon on kiinni tuurista. Edes vanhempiaan ei voi valita.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Vaikeaa on vaikuttaa koko elämäänsä.
Paljon on kiinni tuurista. Edes vanhempiaan ei voi valita.Miksi riemuitsit Kuution kanssa uskovan naisen kuoIemasta🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän joka päättää millaisiksi synnymme ja päättää päiviemme määrän, kaiketi on päättänyt jo ennakkoon millainen kenestäkin tulee. Vedellä on tapana virrata luonnollisesti alaspäin ja johtaa jonnekin, makaroonitkin valuvat kaadettaessa veden mukana kattilasta, paljonko oikeasti voimme vaikuttaa itseämme koskeviin asioihin?Evankeliumista löytää helpostikin Jeesuksen antaman armon , jonka apostolit ja opetuslapset vahvistavat Uudessa testamentissa. Jos Jeesus kuoli meidän syntiemme vuoksi, niin eikö Hän armahtaisi kaikkia, jotka vapaasta tahdostaan ottavat sovituksen vastaan ja haluavat uudestisyntyä Jeesuksen seuraajiksi. Muistamme Jeesuksen kertomukset tuhlaajapojasta ja ristin ryöväristä. Älkää epäilkö jeesuksen hyvyyttä, ettette tekisi Hänen uhriaan turhaksi.
- Anonyymi
Herran on täytynyt katua ihmisen luontia jo ennen kuin alotti luomisen.Koska on ennalta tiennyt mikä se lopputulos tulee olemaan.
- Anonyymi
Totta kai Jumala loi pahuuden. Eihän muuten hyvyyttä voisi olla. Sinun väite voisi muokata siihen, ettei hyvyyttä olisi olemassa.
Tietysti kylmyyttä ja pimeyttä on olemassa. Älä nyt ole idiootti. Muuten voit väittää ettei valoa tai lämpöä ole olemassa.
Hyvän ja pahan määrritelmä on toki konsepti, joka on riippuvainen kulttuurista, eikä sillä ole mitään absoluuttista sääntöä. Tämähän tietysti kaataa koko ajatuksen siitä, että olisi joku mahti entiteetti joka olisi sen luonut.Että pitää olla pahuutta ennenkuin voi olla hyvyyttä.
Et sitten yhtään ajatellut mitä kirjoitat.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Että pitää olla pahuutta ennenkuin voi olla hyvyyttä.
Et sitten yhtään ajatellut mitä kirjoitat.Mistä tiedät, että hyvä on hyvää jos ei ole pahaa?
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät, että hyvä on hyvää jos ei ole pahaa?
Hyvää on. Sitä on vaikka ei olisi pahuutta.
Etkö tajua näin yksinkertaista asiaa? Hyvyys on sellaista kuin rakkaus. Sitä on ilman pahuuttakin.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Hyvää on. Sitä on vaikka ei olisi pahuutta.
Etkö tajua näin yksinkertaista asiaa? Hyvyys on sellaista kuin rakkaus. Sitä on ilman pahuuttakin.Kaksi äIytöntä ToIIoa siellä.
Se on tiedossamme.
- Anonyymi
Voi, voi,kaikki oli hyvin niin kauan, kun pääsit Paavaliin Roomalaiskirjeeseen ja syntiinlankeemukseen.
PAAVALUN JUMALA ON JEESUKSEN SANOIN SAATANA.
se toinen Jumala loi ihmisen, löytyy1.Moos.3:22- Anonyymi
Ja Jumalan sanoin ihminen ei paratiisissa tullutkaan saatanan kaltaiseksi, vaan jumalien kaltaiseksi tiedolla.
Auttaisikohan jos teistä mutaman kaulaan ripustaisi autonrenkaan, ja malliksi upottaisi lähimpään suohon, että nämä syntisaatanajumalanparatiisissa nyt korjaantuisi edes luomisen kohdalta sellaiseksi kuin se on Raamatussa, tana?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Jumalan sanoin ihminen ei paratiisissa tullutkaan saatanan kaltaiseksi, vaan jumalien kaltaiseksi tiedolla.
Auttaisikohan jos teistä mutaman kaulaan ripustaisi autonrenkaan, ja malliksi upottaisi lähimpään suohon, että nämä syntisaatanajumalanparatiisissa nyt korjaantuisi edes luomisen kohdalta sellaiseksi kuin se on Raamatussa, tana?!PERISYNTI ON PAAVALIN VALETARINA, ETTÄ UHRAATTE JUMALAN TEURASTETTUNA UHRILAMPAANA
WIKIPEDIA: perisynti.
Lukekaa mistä tarina perisynnistä tulee Raamattuun, se ei tule luomiskertomuksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PERISYNTI ON PAAVALIN VALETARINA, ETTÄ UHRAATTE JUMALAN TEURASTETTUNA UHRILAMPAANA
Lukekaa mistä tarina perisynnistä tulee Raamattuun, se ei tule luomiskertomuksesta.Ihminen loi pahan kokon maailmaan valehtelemalla Luojajumalasta ja Jeesuksesta. Paavalin omin sanoin Raamatusta, hän ristiinnaulitsi koko maailman itselleen. Ja tätä tarinaa hän ei valehdellut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen loi pahan kokon maailmaan valehtelemalla Luojajumalasta ja Jeesuksesta. Paavalin omin sanoin Raamatusta, hän ristiinnaulitsi koko maailman itselleen. Ja tätä tarinaa hän ei valehdellut.
Ja tätä pahuutta te jatkatte koko ajan, ja joka ketjussa päivästä toiseen. Näin syntyi pahuus ja näin se jatkuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tätä pahuutta te jatkatte koko ajan, ja joka ketjussa päivästä toiseen. Näin syntyi pahuus ja näin se jatkuu.
Miksiköhän Luther kirjoitti kuuluisan teoksensa Juutalaisista ja heidän valheistaan?!
Juu, siksi varmaan, kun oli antisemitisti (anti tarkoittaa vastustaa jotakin, semitismi tarkoittaa kielitiedettä ja yleisin seemiläinen kieli on arabia, juutalaiset eivät puhu seemiläistä kieltä), ja natsit olivat keksineet sanan 'antisemitismi', mutta eivät voineet käyttää sitä sodan aikana, ettei Arabiliitto suutu, lukee wikipediassa.
Montako palikkaa tässä on, jotka teidän pitäisi ymmärtää yhdistää, että tajuaisitte totuuden? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksiköhän Luther kirjoitti kuuluisan teoksensa Juutalaisista ja heidän valheistaan?!
Juu, siksi varmaan, kun oli antisemitisti (anti tarkoittaa vastustaa jotakin, semitismi tarkoittaa kielitiedettä ja yleisin seemiläinen kieli on arabia, juutalaiset eivät puhu seemiläistä kieltä), ja natsit olivat keksineet sanan 'antisemitismi', mutta eivät voineet käyttää sitä sodan aikana, ettei Arabiliitto suutu, lukee wikipediassa.
Montako palikkaa tässä on, jotka teidän pitäisi ymmärtää yhdistää, että tajuaisitte totuuden?Juutalaiset luovat maailman saatanan avulla, ja polttavat 6 miljoonaa omia kansalaisiaan Lutherin nimeen polttouhreina - holokausti--sana tulee VT:stä ja tarkoittaa polttouhria Jahvelle, jonka Jeesus sanoo olevan Saatana Joh.8., ja te juutalaisen keksinnöllä teurastatte Jeesuksen Jumalana uskontonanne täsmälleen samalle saatanalle (Augsburgin tunnustus).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset luovat maailman saatanan avulla, ja polttavat 6 miljoonaa omia kansalaisiaan Lutherin nimeen polttouhreina - holokausti--sana tulee VT:stä ja tarkoittaa polttouhria Jahvelle, jonka Jeesus sanoo olevan Saatana Joh.8., ja te juutalaisen keksinnöllä teurastatte Jeesuksen Jumalana uskontonanne täsmälleen samalle saatanalle (Augsburgin tunnustus).
Koko pallon saisi valella bensalla ja polttaa teidän taivaassanne palavalla helvetin tulella (1.Kor.3:11-13).
- Anonyymi
"JEESUKSEN SANOIN SAATANA." ???
Mitä höpötät???
1.Mooseksen kirja:
3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PERISYNTI ON PAAVALIN VALETARINA, ETTÄ UHRAATTE JUMALAN TEURASTETTUNA UHRILAMPAANA
Lukekaa mistä tarina perisynnistä tulee Raamattuun, se ei tule luomiskertomuksesta."Lukekaa mistä tarina perisynnistä tulee Raamattuun, se ei tule luomiskertomuksesta."
Lukekaa! mistä me se tarina luetaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Lukekaa mistä tarina perisynnistä tulee Raamattuun, se ei tule luomiskertomuksesta."
Lukekaa! mistä me se tarina luetaan?Te luette sen juutalaisen Paavalin kirjeistä, joka Raamatussa sanoo synnyttäneensä teidät oman evankeliuminsa kautta asettaessaan yhden miehen eteen puhtaan neitsyen, eikä teillä ole muuta isää kuin hän, näin Paavalin omin sanoin Raamatusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te luette sen juutalaisen Paavalin kirjeistä, joka Raamatussa sanoo synnyttäneensä teidät oman evankeliuminsa kautta asettaessaan yhden miehen eteen puhtaan neitsyen, eikä teillä ole muuta isää kuin hän, näin Paavalin omin sanoin Raamatusta.
Ja edelleen Raamatun mukaan Paavali kiroaa sen toisen, Jeesuksen evankeliumin, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta. Löytyy raamattuhaulla sanoin 'olkoon kirottu'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja edelleen Raamatun mukaan Paavali kiroaa sen toisen, Jeesuksen evankeliumin, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta. Löytyy raamattuhaulla sanoin 'olkoon kirottu'.
Sieltä löytyy myös samalla haulla, kun Paavali myös kiroaa sen evankeliumin lukijat, ja niinpä te ette edes tiedä mitä Jeesus opetti. Kaikki te Paavalin sanoin olette kirottuja Jeesuksessa Kristuksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltä löytyy myös samalla haulla, kun Paavali myös kiroaa sen evankeliumin lukijat, ja niinpä te ette edes tiedä mitä Jeesus opetti. Kaikki te Paavalin sanoin olette kirottuja Jeesuksessa Kristuksessa.
Koska hän myös kiroaa Jeesuksen ristiin tämän opettamana Jumalana, taivasten valtakunnan isänä. Löytyy Paavalin Galatalaiskirjeen 3.luku ja 13. jae.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä höpötät???
1.Mooseksen kirja:
3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"Jeesuksen sanoin... Ja otat Luojajumalan sanat?! Kokeile, kuule, Johanneksen evankeliumin 8. lukua. Saat ensimmäisen pääsylipun suo-upotukseen. Tanan höynäpäät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen sanoin... Ja otat Luojajumalan sanat?! Kokeile, kuule, Johanneksen evankeliumin 8. lukua. Saat ensimmäisen pääsylipun suo-upotukseen. Tanan höynäpäät.
Vai onko jollekin edelleen epäselvää, että Jeesuksen Saatanaksi sanoma juutalaisten Jumala ei ole sama kuin Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai onko jollekin edelleen epäselvää, että Jeesuksen Saatanaksi sanoma juutalaisten Jumala ei ole sama kuin Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala?
Otetaan kerran vielä ja jälleen taas: Jeesus tapettiin juutalaisten Jumalan vastustamisesta, joka on uhrikulttijumala, joka vaatii ihmisiäkin uhreikseen, kuten juutalaisten holokaustista selviää. Ja te palvotte uskonnolla Jeesusta uhrattuna lampaana Paavalin opilla juuri uhrina tälle vastustamalleen uhrikulttijumalalle, jota sanoo Raamatussa saaranaksi juutalaisen Paavalin opilla!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otetaan kerran vielä ja jälleen taas: Jeesus tapettiin juutalaisten Jumalan vastustamisesta, joka on uhrikulttijumala, joka vaatii ihmisiäkin uhreikseen, kuten juutalaisten holokaustista selviää. Ja te palvotte uskonnolla Jeesusta uhrattuna lampaana Paavalin opilla juuri uhrina tälle vastustamalleen uhrikulttijumalalle, jota sanoo Raamatussa saaranaksi juutalaisen Paavalin opilla!!!
Ja sitten te julistatte olevanne 'Jeesuksen omia' ja odotatte tämän tulevan hakemaan teidät taivaaseen! Voi hyvä Luoja!!!
Juutalainen huijasi teitä raa'alla tavalla, josta Luther koitti jo 500 vuotta sitten varoittaa. Anonyymi kirjoitti:
Mitä höpötät???
1.Mooseksen kirja:
3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"Söikö se elämän puusta? Ei näköjään tainnut..
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Söikö se elämän puusta? Ei näköjään tainnut..
'Elämän puu' liittyy kykyyn tehdä ihmeiä, joka kyky suojattiin sitomalla ihminen materiaan, kun tämä tuli tietämään hyvän ja pahan.Tarinan mukaan materia ei rajoittanut Jeesusta ja hän pystyi tekemään ihmeitä. Lupasi opettaa nillekin, joilla oli korvat kuulla.
Anonyymi kirjoitti:
'Elämän puu' liittyy kykyyn tehdä ihmeiä, joka kyky suojattiin sitomalla ihminen materiaan, kun tämä tuli tietämään hyvän ja pahan.Tarinan mukaan materia ei rajoittanut Jeesusta ja hän pystyi tekemään ihmeitä. Lupasi opettaa nillekin, joilla oli korvat kuulla.
Tarinan mukaan Jeesus oli, todellisuudessa kopio Egyptin jumalista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ,olisipa se lystikästä, kun juutalaisen opilla uskovaisilla olisi kyky vielä tehdä ihmeitäkin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mutta sinä oIet kopio Jammusta.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jumalauta.EI JEESUS VAAN KRISTUS. Se koko jutun alkeellisin palikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalauta.EI JEESUS VAAN KRISTUS. Se koko jutun alkeellisin palikka.
Jeesus on aikanaan oletetusti elänyt opettajana, mutta KRISTUS ON KULTTIHAHMO, johon Paavalin oppi perustuu.
Ja on syytä vahvasti olettaa, että koko hänen - Jeesuksen nimen, - yhdistäminen kyseiseen
kulttihahmoon, on raakaa pilkkaa uskovaisista ja Jeesuksen koulukiusaamista.
Ja tämä jos mikä visusti pitääkin tositiedot Jeesuksesta piilossa, koska tämäkin törkeys kirkon taholta paljastuisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on aikanaan oletetusti elänyt opettajana, mutta KRISTUS ON KULTTIHAHMO, johon Paavalin oppi perustuu.
Ja on syytä vahvasti olettaa, että koko hänen - Jeesuksen nimen, - yhdistäminen kyseiseen
kulttihahmoon, on raakaa pilkkaa uskovaisista ja Jeesuksen koulukiusaamista.
Ja tämä jos mikä visusti pitääkin tositiedot Jeesuksesta piilossa, koska tämäkin törkeys kirkon taholta paljastuisi.Ja jos minkä, niin kirkon juutalainen naulasi kiristämällä ristiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos minkä, niin kirkon juutalainen naulasi kiristämällä ristiin.
Jos teologit kertoisi teille totuuden, te repisitte silmät heidän päästä ja polttaisitte kaikki kirkot. Heidät on pakotettu elämään valheessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos teologit kertoisi teille totuuden, te repisitte silmät heidän päästä ja polttaisitte kaikki kirkot. Heidät on pakotettu elämään valheessa.
He eivät osta itselleen puhdasta omaatuntoa Jeesuksen teurastamisella uhrilampaana, vaan Raamattuun luodulla tarinalla, jonka piti jatkua ikuisesti, että he ovat vain elon viljan kypsyttäjiä.
He - sen enempää kuin te uskovaiset - eivät ole koskaan edes kuvitelleet, että Raamattu on totta, ja eräänä päivänä livenä näytelläänkin myös ilmestyskirjan 12. luku, ja te kaikki vastaattekin teoistanne.
- Anonyymi
Sotkijat teki https://youtu.be/u8VOGPm-iJM
- Anonyymi
Jumala on paha . Se tuhosii tulella ja tulikivellä kaksi kaupunkia, ihmiskunnan tulvalla ja heittää sieluja helvettiin. Eräänlainen Putini, julma.diktaattori.
Jumalaa pahempaa ei tietysti löydykään.
Lisätään siihen että hän tappoi kaikki Egyptin esikoiset ja käski enkelien tuhota Jerusalem. Sitä se katui ja käski enkelien lopettamaan tuhoaminen.
Enkelit ovat Raamatussa tuhoajia.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Lisätään siihen että hän tappoi kaikki Egyptin esikoiset ja käski enkelien tuhota Jerusalem. Sitä se katui ja käski enkelien lopettamaan tuhoaminen.
Enkelit ovat Raamatussa tuhoajia.Kyllähän sinä OIet Pahuuden ruumiillistuma.
👹 - Anonyymi
Helvetti on Saatanan planeetalla, kuten syntikin, ei Jumalan planeetalla, siellä on paratiisi.
Mikä saa teidät olettamaan, että riehuja on Jumala eikä Saatana? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helvetti on Saatanan planeetalla, kuten syntikin, ei Jumalan planeetalla, siellä on paratiisi.
Mikä saa teidät olettamaan, että riehuja on Jumala eikä Saatana?Molemmat on mielikuvitusolentoja. Helvetti on maanpäällä. Esim Ukrainan sota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molemmat on mielikuvitusolentoja. Helvetti on maanpäällä. Esim Ukrainan sota.
Kaikki on ihmisessä itsessää, mitään ei ole ulkopuolella.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Enkelit ovat Raamatussa tuhoajia.Miljoonas kerta - Raamatun mukaan kyseessä on Saatana, vaikka kuinka käyttäisi Jumalan nimeä.
Pahaksi onneksi ihmisen ja Jumalan välissä ovat taivaanavaruuden henkivallat.
Hyvyys, totuus, kauneus
|
Taivaanavaruuden henkivallat
|
Ihminen
|
Aine- Anonyymi
Jeesuksen sanoin se taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillä. Missä muualla se olisi kuin materiassa, jos kerran tietää jokaisen hiuksemmekin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen sanoin se taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillä. Missä muualla se olisi kuin materiassa, jos kerran tietää jokaisen hiuksemmekin?
Hyvyys, totuus ja kauneus on meissä, tai sitten sen perkaa pois ja vaihtaa syntien valtakuntaan teurastamalla Jeesuksen Jumalana.
Löytyy Matt.13:33 ja 1.Kor.5:7 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvyys, totuus ja kauneus on meissä, tai sitten sen perkaa pois ja vaihtaa syntien valtakuntaan teurastamalla Jeesuksen Jumalana.
Löytyy Matt.13:33 ja 1.Kor.5:7Jeesushan näytti esimerkkiä, että miten materiaa hallitaan - vain sinapinsiemenen verran uskoa, kun sanoo vuorelle siirry täältä tuonne, niin se siirtyy. Saman on todennut tiede.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesushan näytti esimerkkiä, että miten materiaa hallitaan - vain sinapinsiemenen verran uskoa, kun sanoo vuorelle siirry täältä tuonne, niin se siirtyy. Saman on todennut tiede.
Ei tarvitse kuin uskoa Jeesusta ja se on siinä. Tiede taas selittää mekanismin.
Anonyymi kirjoitti:
Jeesushan näytti esimerkkiä, että miten materiaa hallitaan - vain sinapinsiemenen verran uskoa, kun sanoo vuorelle siirry täältä tuonne, niin se siirtyy. Saman on todennut tiede.
Tiede ei noin sano.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Tiede ei noin sano.
Jos sinä et tiedä tieteestä, se ei tarkoita, ettei tiede niin sano.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihminen on niin pölkkypäinen, ettei erota tulivuorta Luojajumalasta, niin ei tee edes mieli selittää, että mitähän se tiede sanoo. Et kuitenkaan ymmärtäisi.
Ja se mikä osoittaa tässäkin sen - kukaan viisas ei kieltäisi, vaan epäilisi omaa tietomääräänsä ja kysyisi lisätietoa. Anonyymi kirjoitti:
Tuon verran tiedän, ihan perusteita.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Tiede ei noin sano.
Reformijuutalaiset ovat saaneet Hillelin koulussa kasvatuksen, jossa akateemista uraa pidetään tavoiteltavana kuitenkin juutalaisen identiteetin ohella. He ottavat Moosekselta vain sen, mikä soveltuu tähän aikaan. Siksi he eroavat ortodoksista varsin progressiivisen ja liberaalin opetuksensa vuoksi. Kristillisestä näkökulmasta heidän kohdallaan laki ei ole tehnyt tehtäväänsä, koska heille ei ole tullut tarvetta Kristuksen sovitustyön omistamisella omakohtaisesti omien syntien vuoksi.
Anonyymi kirjoitti:
Reformijuutalaiset ovat saaneet Hillelin koulussa kasvatuksen, jossa akateemista uraa pidetään tavoiteltavana kuitenkin juutalaisen identiteetin ohella. He ottavat Moosekselta vain sen, mikä soveltuu tähän aikaan. Siksi he eroavat ortodoksista varsin progressiivisen ja liberaalin opetuksensa vuoksi. Kristillisestä näkökulmasta heidän kohdallaan laki ei ole tehnyt tehtäväänsä, koska heille ei ole tullut tarvetta Kristuksen sovitustyön omistamisella omakohtaisesti omien syntien vuoksi.
Lakihan sanoo että että JHWH on yksi ja ainoa syntien anteeksiantaja, joten mihinkään emme tarvitse uskoa vieraan uskonnon inkarnoituneen Jumalan olleen kuollut parin päivän ajan jotta välttyisimme joutumasta tuon uskonnon helvettiin.
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinun Jeesus- raukkaasi, hänhän on nyt kuollut, näin käy jokaiselle materiasta tehdylle. Yhtään vuorta hän ei siirtynyt ja kuolleista ei kukaan herää. Jeesuksen seuraajat kuolevat myrkkyyn ja käärmeen pistoihin eivät kykene herättämään kuolleita ja Jeesus lupasi palata, antoi ajankohdankin mutta ei sitten tullutkaan.
Minkä vuoren Jesus siirsi? Ei mitään kun vuori liikkuu vain tietyn suuruisen voima kohdatessaan. Paikasta toiseen sitä ei voi siirtää hajottamatta mutta jos siirtää vaikka 1000 tonnia maata paikasta toiseen on tavallaan siirtänyt pienen "vuoren" mutta ei hengen voimalla vaan rahan ja koneiden. Sen on niin perin outo tämä materian olemus.- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Voi sinun Jeesus- raukkaasi, hänhän on nyt kuollut, näin käy jokaiselle materiasta tehdylle. Yhtään vuorta hän ei siirtynyt ja kuolleista ei kukaan herää. Jeesuksen seuraajat kuolevat myrkkyyn ja käärmeen pistoihin eivät kykene herättämään kuolleita ja Jeesus lupasi palata, antoi ajankohdankin mutta ei sitten tullutkaan.
Minkä vuoren Jesus siirsi? Ei mitään kun vuori liikkuu vain tietyn suuruisen voima kohdatessaan. Paikasta toiseen sitä ei voi siirtää hajottamatta mutta jos siirtää vaikka 1000 tonnia maata paikasta toiseen on tavallaan siirtänyt pienen "vuoren" mutta ei hengen voimalla vaan rahan ja koneiden. Sen on niin perin outo tämä materian olemus.Toki jotta ne rahat ja koneet saadaan aikaiseksi, tarvitaan myös hengen voimia ensiksi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihminen on niin pölkkypäinen, ettei erota tulivuorta Luojajumalasta, niin ei tee edes mieli selittää, että mitähän se tiede sanoo. Et kuitenkaan ymmärtäisi.
Ja se mikä osoittaa tässäkin sen - kukaan viisas ei kieltäisi, vaan epäilisi omaa tietomääräänsä ja kysyisi lisätietoa.No tosi pölkkyä. Jeesuksellakin oli silti tapana usein käydä Jerusalemissa "tulivuorijumalan" temppelissä sinnehän vain juutalaisilla oli pääsy (ettei vain olisi valehdellutkin sinustahan jeesus ei ollut juutalainen) Jeesus väitti myös joka että olisi tulivuorijumalan valittu, messias. Oli miehellä tulinen ego!
- Anonyymi
Ihme selitystä. Pahuus on yksinkertaisesti vain se toiminta, jonka ihmisen alhaiset tunteet saavat aikaan. Ei mitään sen mystisempää.
- Anonyymi
Tappo vihassa, kaunassa, katkeruudessa ja ahneudessa sekä mustasukkaisuudessa, on hyvin suosittua toimintaa, kun lukee lehtiuutisia. Ahneus taas saa aikaiseksi petoksia laidasta laitaan. Mitä niitä muita alhaisia tunteita sitten onkaan?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tappo vihassa, kaunassa, katkeruudessa ja ahneudessa sekä mustasukkaisuudessa, on hyvin suosittua toimintaa, kun lukee lehtiuutisia. Ahneus taas saa aikaiseksi petoksia laidasta laitaan. Mitä niitä muita alhaisia tunteita sitten onkaan?!
Miksi näihin pitäisi Jumala sotkea?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi näihin pitäisi Jumala sotkea?!
Tiedemaailman fakta on, että meidän fyysinen maailmamme ei pyöri sekunttiakaan ilman ylimaallista älyä, kutsuttakoon sitä vaikka Jumalaksi.
Mutta uskovaisten uskontotarinalla veren vuodatuksineen ja uhrikulttijumalineen sillä ei ole mitään tekemistä.
Jeesuksen opetuksiin tiede sopii, joilla vastaavasti ei ole myöskään mitään tekemistä uskovaisten juutalaisen tekemän syntiuhriopin kanssa.
Mikä sitten on tunteiden merkitys ylimaalliseksi älyksi kutsutun Jumalan kanssa, niin kysymys on filosofinen. Jos Jeesuksen opetuksiin on uskominen, niin yhteys tieteellisesti löytyy luomiskertomuksesta.
1.Moos.3:22. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedemaailman fakta on, että meidän fyysinen maailmamme ei pyöri sekunttiakaan ilman ylimaallista älyä, kutsuttakoon sitä vaikka Jumalaksi.
Mutta uskovaisten uskontotarinalla veren vuodatuksineen ja uhrikulttijumalineen sillä ei ole mitään tekemistä.
Jeesuksen opetuksiin tiede sopii, joilla vastaavasti ei ole myöskään mitään tekemistä uskovaisten juutalaisen tekemän syntiuhriopin kanssa.
Mikä sitten on tunteiden merkitys ylimaalliseksi älyksi kutsutun Jumalan kanssa, niin kysymys on filosofinen. Jos Jeesuksen opetuksiin on uskominen, niin yhteys tieteellisesti löytyy luomiskertomuksesta.
1.Moos.3:22.Tarkoittaa, että ihminen sidottiin aikaan materian kautta ihmeidentekokyvyn suojaamiseksi (tälle on tieteellinen selitys), koska ihminen ei erota edes Raamatusta hyvää tietoa ja pahaa tietoa, kun molemmista - sekä Saatanasta että Jumalasta - käytetään Raamatussa vain Jumalan nimeä.
Torren kirjoitus on hyvä esimerkki edellä - vaikka olisi minkälainen kosminen hirviötappaja, joka vaatii lapsiakin uhreikseen itselleen (2.Moos.13), niin kun kerran Raamatussa lukee sillä kohdalla nimi Jumala, niin Jumalahan se on..
Ei Jumala synny nimestä Jumala, vaan nistä arvoista, joita tämä edustaa, ja jos tämä kosminen tappajahirviö, uskovaisten Jumala Raamatussa edustaa viattoman Jeesuksen kidutuskuolemalla uhrilampaana pahaa tietoa, se on silloin Saatana, jolle Jeesus on tosi Jumalana uhrilammas (Augsburgin tunnustus), niin ja Raamatun tarinan mukaan uskovaiset menevät silloin myös Jumalansa luo helvettiin.
Löytyy 1.Kor.3:13.
Paratiisissa ei pala tuli mihin Jeesus opastaa tien takaisin.
Ilm.2:7. Anonyymi kirjoitti:
1.Moos.3:22.1.Moos 3:22 "Ja JHWH Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" mikä yhteys tällä on tieteeseen?
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaa, että ihminen sidottiin aikaan materian kautta ihmeidentekokyvyn suojaamiseksi (tälle on tieteellinen selitys), koska ihminen ei erota edes Raamatusta hyvää tietoa ja pahaa tietoa, kun molemmista - sekä Saatanasta että Jumalasta - käytetään Raamatussa vain Jumalan nimeä.
Torren kirjoitus on hyvä esimerkki edellä - vaikka olisi minkälainen kosminen hirviötappaja, joka vaatii lapsiakin uhreikseen itselleen (2.Moos.13), niin kun kerran Raamatussa lukee sillä kohdalla nimi Jumala, niin Jumalahan se on..
Ei Jumala synny nimestä Jumala, vaan nistä arvoista, joita tämä edustaa, ja jos tämä kosminen tappajahirviö, uskovaisten Jumala Raamatussa edustaa viattoman Jeesuksen kidutuskuolemalla uhrilampaana pahaa tietoa, se on silloin Saatana, jolle Jeesus on tosi Jumalana uhrilammas (Augsburgin tunnustus), niin ja Raamatun tarinan mukaan uskovaiset menevät silloin myös Jumalansa luo helvettiin.
Löytyy 1.Kor.3:13.
Paratiisissa ei pala tuli mihin Jeesus opastaa tien takaisin.
Ilm.2:7.Kaikki mikä on elävää on materiaa. Ei ole aineesta riippumatonta elämää, kaikella biologisella on materiaalinen pohja. Se että joitakin jumalia pidetään henkiolentoina on teologinen ilmaus uskomillemme ylimaalisille olennoille joilla ei ole vastinetta tässä maailmassa jonka osa me olemme ja jonka materiasta olemme itse muodostuneita.
Täällä kehittynein materiaan perustuvin elimien avulla voimme jumalatkin kuvitella. Aivoillamme on sekin ominaisuus että voimme itse alkaa uskoa omiin kuvitelmiimme.
- Anonyymi
Voidaanko kuitenkin ajatella, että Jumala on vastuussa uskovaisten tyhmyydestä? Vai kenen vika se on?
- Anonyymi
Toisen ketjun mukaan Jeesuksen, kun he uskovat, että Jeesus onkin Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisen ketjun mukaan Jeesuksen, kun he uskovat, että Jeesus onkin Jumala.
Se on selvää kostomeininkiä, kun teurastavat Jeesuksen uhrilampaana (1.Kor.5:7) ja syövät tämän kannibalistisella ihmissyöntiriitillä kuoleman julistamiseksi (1.Kor.11:23). Ja näin heidän maailmansa pysähtyi ja he jäivät tyhmyyttään pahuuden vangiksi.
- Anonyymi
Jumala ei luonut hyvää tai pahaa. Vaan me ihmiset loimme molemmat käsitteet.
Hyvä ja paha ovat vain abstrakteja käsitteitä. Me tietoiset olennot ja meidän olemuksemme määrittelee hyvän ja pahan: eli sen, mikä lisää meidän hyvinvointia (eli tuottaa hyvää) ja mitkä asiat taas tuottavat meille kärsimystä (eli pahuutta).
Enkä tarkoita tässä hyvinvoinnilla nautintoa vaan henkistä kokonaisvaltaista hyvinvointia. - Anonyymi
Jumala loi maailman, missä osa lapsista joutuu raiskatuksi. Luodessaan tälläisen maailman Jumala loi myös hyvyyden puutteen (raiskaukset, murhat) ja siten on vastuussa myös maailman pahuudesta.
- Anonyymi
Tuo ei ole totta
- Anonyymi
Täysin totta! Amen.
Tuossahan ongelma on: maailman luoja, jos sellaiseen uskoo, on edeltä nähnyt kärsimyksen jonka kohteeksi luodut joutuvat, niin ihmiset kuin eläimet ja silti luonut kaiken näin. Luotuja ei tästä voi syyttää, tämä ei sovi luojan hyvyyteen ja kaiken lisäksi jotkut uskonnot tarjoavat ikuista kärsimystä vain siksi että ihminen uskoo väärin, tai ei usko ollenkaan. Ei uskoa voi pakottaa yhtä vähän kuin rakkautta.
- Anonyymi
Hän Isä antoi vapauden ihmisen ruojalle, jolloin tuli pahuus.
Pahuudesta pääsee kyllä irti ja se on meidän ruojien valinta ihan itse.
Uskovainen tekee myös pahuutta mutta mihin vedetään raja?
Uskovaisista sen verran,että he hyljeksii kanssa ihmisiä,mikä ei ole Rakkautta.
Mikä on oikein? - Anonyymi
"Jumala ei luonut pahuutta, mutta hän sallii pahuuden. Jos Jumala ei olisi sallinut pahuutta, silloin sekä ihmiskunta että enkelit palvelisivat Jumalaa pakon eivätkä valinnan perusteella."
Luodessaan Luciferin kaikkitietävä Herra Sebaot tiesi tästä tulevan vastustajansa ja luodessaan ihmisen, näiden lankeavan tämän Luciferista saatanaksi muuttuneen houkutuksiin.
"Jumala ei halunnut luoda robotteja, jotka tekisivät kaiken hänen tahtomansa sisäisen ohjelmoinnin perusteella. Jumala salli mahdollisuuden pahuuteen, jotta meillä olisi ihan aito vapaa tahto ja voisimme itse valita haluammeko palvella häntä vai emme."
Kaikkitietävä Herra Sebaot tiesi jo ennen ensimmäisen ihmisen luomista kaikkien tulevien ihmisten jokaisen ajatuksen ja teon, joten Hänen kaikkitietoisesta katsannostaan ihmisellä ei ollut mitään vapaata tahtoa.
Miksi Herra Sebaot teki kuten teki, se on arvoitus.- Anonyymi
Luuciferin kristinuskoon loi Paavali Kristus-nimellä käyttäen Jeesusta hyväksi, joka johdattaa seuraajansa tulenliekkeihin (1.Kor.3:13).
Löytyy Pietarin 2. kirjeestä, kun hän sanoo Paavalin opin olevan 'Kointähden loistamista' sydämeen. Kointähti tarkoittaa Luciferia. Löytyy wikipedia, Lucifer.
Jeesuksella ei ole mitään tekemistä Kristus-nimen kanssa. Piispa Huovisen mukaan kyseessä on uusi nimi pakanahallitsija Auringonjumalalle, Sol Invictukselle. Kosmologiassa tätä kutsutaan "blokkimaailmankaikkeudeksi" missä menneisyys, nykyisyys ja tulevaisuus ovat olemassa valmiina kuin elokuvan filminauha. Filosofiassa puhutaan determinismistä ja teologiassa ennaltamääräytymisopista.
JHWH Sebaot uskonnossa eli Israelin uskonnossa ei ole koko Luciferia, ei myös herraa, sehän käännöskukkanen satoja vuosia myöhemmältä kreikkalaisajalta. Nimi JHWH on käännöksissä jätetty pois ja tilalle laitettu sana herra joka kristityille sopii: Jeesus ja JHWH saadaan sotkettua.
Sotkua voi syntyä niin paljon että täälläkin eräs pölkkypää selittää että Israelin Jumala oli nimeltään herra jonka juutalaiset heivasivat pois tieltä ja laittoivat JHWH:n herra-paran tilalle. Uskonto voi olla silkkaa sotkua ihan tuosta vain. Herrojen tiet ovat ihmeelliset.
- Anonyymi
Ei pahuus ole mikään materia!
- Anonyymi
No, kyllä on Raamatun tarinan mukaan, , koska kerran sillä pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia.
Löytyy Paavalin Roomalaiskirjeen 7. luvusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, kyllä on Raamatun tarinan mukaan, , koska kerran sillä pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia.
Löytyy Paavalin Roomalaiskirjeen 7. luvusta.Ja sitten päätyy tällä uskonnolla FYYSISEEN ylösnousemuksean. Materiaan uskominen jatkuu jopa näin pitkälle.
- Tosin maailman viimeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen palaa, joten taas meni tietotaito polvilleen.
- Anonyymi
Eihän tämän asian kanssa tarvitse arpaa heittää?! Pahuuden loi Paavali perisyntiopilla.
- Anonyymi
Luojajumalan sanoin ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi. 1.Moos.3:22.
Teidän tietotaito nyt ei vaan osu nappiin, kun ette erota hyvää tietoa ja pahaa tietoa, ette edes Jumalaa Saatanasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teidän tietotaito nyt ei vaan osu nappiin, kun ette erota hyvää tietoa ja pahaa tietoa, ette edes Jumalaa Saatanasta.Jos joku todella saa Paavalin perisyntivalheesta petollisella Luojajumalalla, joka vehkeilee paratiisissa Saatanan kanssa ja luo viattoman ihmisen kiusaksi puun, johon ei saa koskea, mistä syystä joutuu kaikkivoipaisena Jumalana tekemään viattomana ihmisenä kidutuskuolemala teurastetun uhrilampaana itsemurhan, että ihminen pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia, niin täytyy kyllä olla jo tosi kiero mielikuvitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku todella saa Paavalin perisyntivalheesta petollisella Luojajumalalla, joka vehkeilee paratiisissa Saatanan kanssa ja luo viattoman ihmisen kiusaksi puun, johon ei saa koskea, mistä syystä joutuu kaikkivoipaisena Jumalana tekemään viattomana ihmisenä kidutuskuolemala teurastetun uhrilampaana itsemurhan, että ihminen pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia, niin täytyy kyllä olla jo tosi kiero mielikuvitus.
Lisäystä. Tajuatteko - totuus Raamatusta on täysin selvä, looginen ja yksinkertainen asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä. Tajuatteko - totuus Raamatusta on täysin selvä, looginen ja yksinkertainen asia.
Mutta joka ei pysty näkemään tätä täysin selvää ja yksinkertaista asiaa - tai ei halua nähdä sitä, kun hyödyn tavoittelu on johtotähtenä - ja ryhtyy tekemään pahuudesta pyhyyttä tai Saatanasta Jumalaa, niin saakin tosissaan vääntää kaikkea mutkalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku todella saa Paavalin perisyntivalheesta petollisella Luojajumalalla, joka vehkeilee paratiisissa Saatanan kanssa ja luo viattoman ihmisen kiusaksi puun, johon ei saa koskea, mistä syystä joutuu kaikkivoipaisena Jumalana tekemään viattomana ihmisenä kidutuskuolemala teurastetun uhrilampaana itsemurhan, että ihminen pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia, niin täytyy kyllä olla jo tosi kiero mielikuvitus.
Tässä Paavalin perisyntitarinassa ei yksikään kohta ole hyvää tietoa.
Koko tarina on pahaa tietoa; Saatanan kanssa vehkeilevä Jumala, viattoman ihmisen huijaaminen, ihmisen kiusaksi puun luominen, syntisyyllisyys sukupolvien ajaksi, kiduttaminen kuoliaaksi, Jumalan tappaminen uhrilampaana viattoman ihmisen nimeen, pelastus tällä tekemään pahaa puhtaalla omallatunnolla.
Ja lopuksi kuin pisteenä iin päälle: brutaali ihmissyönti ehtoollisena.
Ja pahuuden huipentuma: Raamatun mukaan Paavali antaa ihmissyöntirituaalin sanat, ja ne on siirretty Jeesuksen sanomalsi kuin nyt uskovaisten kuvittelema Jumala käskisi vielä syödä itsensä jopa fyysisesti!
Uskomaton tarina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko tarina on pahaa tietoa; Saatanan kanssa vehkeilevä Jumala, viattoman ihmisen huijaaminen, ihmisen kiusaksi puun luominen, syntisyyllisyys sukupolvien ajaksi, kiduttaminen kuoliaaksi, Jumalan tappaminen uhrilampaana viattoman ihmisen nimeen, pelastus tällä tekemään pahaa puhtaalla omallatunnolla.
Ja pahuuden huipentuma: Raamatun mukaan Paavali antaa ihmissyöntirituaalin sanat, ja ne on siirretty Jeesuksen sanomalsi kuin nyt uskovaisten kuvittelema Jumala käskisi vielä syödä itsensä jopa fyysisesti!
Uskomaton tarina.Tässä on tietona nyt niin monta kohtaa, että kyllä jossakin vaiheessa luulisi jo hälytyskellojen soivan.
Ja lopussa sitten uskova läätyykin tulenliekkeihin.
Löytyy 1.Kor.3:13 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskomaton tarina.Ja mitä tekee ateisti?! Roikkuu päivät pitkä uskovaisten palstalla vaatimassa tämän tarinan perusteella uskovaisia todistamaan, että heidän Jumala on olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä tekee ateisti?! Roikkuu päivät pitkä uskovaisten palstalla vaatimassa tämän tarinan perusteella uskovaisia todistamaan, että heidän Jumala on olemassa.
Ei tämä ole mikään uskovaisten palsta vaan suoli24 keskustelupalsta kaikille.
Se olisikin hieno asia jos saataisiin vihdoin todistus edes yhdestä jumalasta.
Se tekisi kertaheitolla kaikista uskonnoista tarpeettomia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tämä ole mikään uskovaisten palsta vaan suoli24 keskustelupalsta kaikille.
Se olisikin hieno asia jos saataisiin vihdoin todistus edes yhdestä jumalasta.
Se tekisi kertaheitolla kaikista uskonnoista tarpeettomia!Miksi Iihmeessä edes kuvittelet, että USKONNOT OLISIVAT TARPEELLISIA?!
Et vissiin osannut/ymmärtänyt edeltä lukea, että mitä siinä nyt uskonnosta todella luki?!
Kokeilepa uudelleen oikein ajatuksen kanssa. Anonyymi kirjoitti:
Teidän tietotaito nyt ei vaan osu nappiin, kun ette erota hyvää tietoa ja pahaa tietoa, ette edes Jumalaa Saatanasta.Luojajumalan nimikin tuossa mainitaan "sitten JHWH Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
Hyvä on muistaa että paratiisikertomus on osin lainaa Israelia vanhemmilta kulttuureilta ja se että jos itse keksi uuden tarina Raamatun kertomuksien tilalle kertoo vain itsetehdyn sadun ilman raamatun tarinan historiallista arvoa ja viitekehystä.
Niille joilla ei muuta ole kuin juutalaisviha, miksi ollenkaan vaivaudutte, maailma on täynnä uskontoja ja jumalia, kertomuksia joilla ei ole mitään yhteyttä juutalaisuuteen, mikään ei estä ammentamasta sieltä.
- Anonyymi
Jumala sallii pahuuden kaikkivaltiaan.
Anonyymi-ap
2023-05-17 00:55:27
Ilmoita
Yksi peukalolla painaus ja Saatana olis mennyttä.- Anonyymi
Nyt jäi.
- Anonyymi
Yhteiskunta perustuu hyvyydelle. Valtio on hallintoa joka toimii sen varassa. Eli meidän pitäisi vähän luopua omista eduistamme ja hyväksyä toisten tarpeet ja oikeudet. Tämä on Totuus. Uskomiselle ja uskonnoilla ihan sama.
- Anonyymi
"Niinpä Jumalan suorittaessa luomistyönsä, hän todellakin loi kaiken hyväksi."
Kaikki seikat, joilla koetat perustella, ettei pahuus ole Jumalan aikaansaannosta, soveltuvat argumenteiksi myös sille, ettei Jumala luonut hyvyyttä.
Mutta koetapa ajatella seuraavaa:
Eri asioille on olemassa luokitteluja kuten kylmä/kuuma, nopea/hidas, voimakas/heikko, kaunis/ruma ja hyvä/paha.
Hyviksi/pahoiksi voimme luokitella vaikkapa ihmisten tekoja; Kun tehdään jotain kurjuuden ja kärsimyksen lisäämiseksi, on kyseessä paha teko. Vastaavasti, kun tehdään jotain kurjuuden ja kärsimyksen vähentämiseksi, on kyseessä hyvä teko teko.
Ajatteletko, etteivät Jumalan luomat ihmiset tee pahoja tekoja? - Anonyymi
Syntymä ja kuolema ovat tärkeitä evoluution toiminnan kannalta.
Täällä ei olis mitään ilman evoluutiota.
Jumala on evoluutio!
-Ateisti- "Ensi näkemältä saattaa vaikuttaa, että jos Jumala loi kaiken, silloin hänen on täytynyt luoda myös pahuus. Pahuus ei kuitenkaan ole konkreettinen esine kuten esimerkiksi kivi tai sähkö. Ei ole olemassa sellaista asiaa kuten esimerkiksi ämpärillinen pahuutta. Pahuudella ei ole omaa olomuotoa; se on itse asiassa hyvyyden poissaolo."
Yrität ankarasti selittää, ettei pahuutta ole olemassa koska jos se olisi niin Jumalan olisi täytynyt se luoda tai sitten on joku Jumalaakin mahtavampi olento, joka on luonut pahuuden. No, koska vammaisessa logiikassasi ei ole pahuutta niin tulit juuri selittäneeksi myös hyvän pois. Hyvyys ja pahuushan ovat saman muuttujan eli moraalin arvoja.Väärää opetusta alouittajalla
Jes. 45:7 "Minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän."
Val. 3:38 "Eikö lähde Korkeimman suusta paha ja hyvä?"
Sef 1:12 Siihen aikaan minä tutkin lampuilla Jerusalemin ja rankaisen ne miehet, jotka rauhassa makaavat pohjasakkansa päällä ja sanovat sydämessään: "Ei Herra tee hyvää eikä pahaa"- Anonyymi
Paha on hyvän puutetta.
Samalla logiikalla ajateltuna sairauttakaan ei ole,Se on vaan terveyden puutetta.- Anonyymi
Niin ja jos ei Jeesusta olisi uskovaisten syntiuhrina, olisi myös synnin ja pahuuden puuttuminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja jos ei Jeesusta olisi uskovaisten syntiuhrina, olisi myös synnin ja pahuuden puuttuminen.
Jeesus ajoi henkisynti riivaajat sikoihin ja siat mereen.
Synnit uusiutuvat ainiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ajoi henkisynti riivaajat sikoihin ja siat mereen.
Synnit uusiutuvat ainiaan.Juu mutta vasta pikaneuvottelun jälkeen kun riivaajat itse ehdottivat sikoja pienempänä pahana
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu mutta vasta pikaneuvottelun jälkeen kun riivaajat itse ehdottivat sikoja pienempänä pahana
Ilmeisesti syntihenget vapautuvat kuolleista sijoista ja lentävät ektoplasmana puhdistautuneisiin uskovaisten henkisieluihin takas.
🤔
- Anonyymi
Pahuus kaipaa tarkempaa määrittelyä. Onko pahuutta esim se, kun ihminen astuu käärmeen hännän päälle ja käärme hätäännyksissään puree ihmistä, tai onko pahuutta jos ihminen kuolee ravinnon puutteessa nälkään?
- Anonyymi
Kaikkitietävä Herra Sebaot loi kaiken olevaisen, ja sen luodessaan Hänen täytyi tietää kaikki tuleva, niin Luciferin lankeaminen vastustajakseen kuin ihmisen lankeaminen saatanan houkutuksiin sekä jokaisen tulevan ihmisen ajatukset ja teot jo ennen heidän syntymistään. Hänen näkökulmastaan ei siis ihmiselläkään ole vapaata tahtoa, sillä Hän tietää jo ennakkoon. Miksi Kaikkivoipa Herra Sebaot teki kuten teki, se on arvoitus?
- Anonyymi
1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
"JUMALA LOI IHMISEN OMAKSI KUVAKSENSA"
1.Mooseksen kirja:
3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
"Katso, ihminen on tullut SELLAISEKSI KUIN JOKU MEISTÄ, niin että hän TIETÄÄ hyvän ja PAHAN.- Anonyymi
Vai niin.
Mutta ihmiset ei kuiteskaan ole osannut vihata syntiä alkuunkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai niin.
Mutta ihmiset ei kuiteskaan ole osannut vihata syntiä alkuunkaan.Synti on niin saatanallista , että se on kivaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai niin.
Mutta ihmiset ei kuiteskaan ole osannut vihata syntiä alkuunkaan.Mitä vakavaa syntiä Aadam ja Eeva tekivät?
Sitä ei tiedä kukaan!
Kaikkitietäväinen Jumala tiesi heidän menevän omenavarkaisiin, joten miksi hän ei rakentanut aitaa sen ympärille, vaan tahallaan houkutteli heidät siitä syömään.
Aadam ja Eeva rikkoivat myös toista Jumalan käskyä vastaan, mimittäin eivät rakastellet paratiisissa keskenään, vaikka Jumala käski heidät siellä sänkyhommiin. Anonyymi kirjoitti:
Synti on niin saatanallista , että se on kivaa.
Synti on tottelemattomuutta Jumalan tahtoa vastaan. Ihminen haluaa jotain mikä ei ole hyväksi. Niin se oli Aadamin ja Eevan kohdalla.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Synti on tottelemattomuutta Jumalan tahtoa vastaan. Ihminen haluaa jotain mikä ei ole hyväksi. Niin se oli Aadamin ja Eevan kohdalla.
Ja totuus on Luojajumalan sanoissa:
Ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi.
Lutherin sanoin vain luonnostaan vihattavat seuraavat juutalaisen perisyntivalheoppia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutherin sanoin vain luonnostaan vihattavat seuraavat juutalaisen perisyntivalheoppia.Saavathan he sillä puhtaan omantunnon vaikka tekisinvät sitä pahaa mitä vihaavat.
Löytyy Room.7 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saavathan he sillä puhtaan omantunnon vaikka tekisinvät sitä pahaa mitä vihaavat.
Löytyy Room.7Ja tämäkin on asia, jonka varsin hyvin tämäkin aito.lainen Raamatusta tietää, ja näin he kertovat julki sen keitä ovat.
Anonyymi kirjoitti:
Lutherin sanoin vain luonnostaan vihattavat seuraavat juutalaisen perisyntivalheoppia.1Moos. 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: katso, Adam on ollut niin kuin yksi meistä, tietäen hyvän ja pahan; mutta nyt ettei hän ojentaisi kättänsä, ja ottaisi myös elämän puusta, söisi ja eläisi ijankaikkisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai niin.
Mutta ihmiset ei kuiteskaan ole osannut vihata syntiä alkuunkaan.Jumala loi meidät ihmiset sellaisiksi kuin olemme, ja se on siis sekin tekijästä kiinni, ja siinä voimme ottaa ihmisestä Jeesuksesta mallia.
Jesaja:
7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämäkin on asia, jonka varsin hyvin tämäkin aito.lainen Raamatusta tietää, ja näin he kertovat julki sen keitä ovat.
Siinä oli hyvä tunnustus myös: 'Hän haluaa jotakin, joka ei ole hyväksi'.
Liittää siihen sanan 'ihminen'.
Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa, että vain paha vetäisi puoleensa, mutta heillä kaikesta päätellen se pitää paikkansa.
Ja tästä.syystä he juuri palvovat tätä Jeesuksen nimeen tehtyä pahuuden oppia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä oli hyvä tunnustus myös: 'Hän haluaa jotakin, joka ei ole hyväksi'.
Liittää siihen sanan 'ihminen'.
Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa, että vain paha vetäisi puoleensa, mutta heillä kaikesta päätellen se pitää paikkansa.
Ja tästä.syystä he juuri palvovat tätä Jeesuksen nimeen tehtyä pahuuden oppia.Ja samaan aikaan julistavat olevansa hurskaan hyviä, josta syntyy ihan sama kaksinaismoraali kuin on itse juutalaisen opissakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vakavaa syntiä Aadam ja Eeva tekivät?
Sitä ei tiedä kukaan!
Kaikkitietäväinen Jumala tiesi heidän menevän omenavarkaisiin, joten miksi hän ei rakentanut aitaa sen ympärille, vaan tahallaan houkutteli heidät siitä syömään.
Aadam ja Eeva rikkoivat myös toista Jumalan käskyä vastaan, mimittäin eivät rakastellet paratiisissa keskenään, vaikka Jumala käski heidät siellä sänkyhommiin.Sinäkö et vielä tiedä, että perisynti on valhe joka perustuu vain yhden Paavalin kirjeen yhteen jakeeseen?
Anonyymi kirjoitti:
Jumala loi meidät ihmiset sellaisiksi kuin olemme, ja se on siis sekin tekijästä kiinni, ja siinä voimme ottaa ihmisestä Jeesuksesta mallia.
Jesaja:
7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.Jesajassa mainittu nuori nainen (alma) on raskaana ja synnyttää syroefraimilaisen sodan aikana. Profeetta Jesaja tapaa kuningas Aahan kun tämä on tutkimassa Jerusalemin vesivarastoja, ilmeisesti pelätään piiritystä.
Syntyvä lapsi oppisi erottamaan hyvän pahasta melko pian, Assyria voittikin Israelin ja Damaskon koalition ja molemmat kuningaskunnat tuhoutuivat. Neitsyt ei synnyttänyt eikä kyse ollut edes mistään messiaasta, vaan merkki oli kuninkaalle ettei olisi valinnut väärin tilanteessa jossa jo oli sota käynnissä. Ahas ei valinnut väärin, johtui se mistä hyvänsä, mutta pian Juudan kuninkaaksi nousi mies joka toisti Israelin virheeni jolloin Juudan kuningaskuntakin tuhoutui.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vakavaa syntiä Aadam ja Eeva tekivät?
Sitä ei tiedä kukaan!
Aadam ja Eeva rikkoivat myös toista Jumalan käskyä vastaan, mimittäin eivät rakastellet paratiisissa keskenään, vaikka Jumala käski heidät siellä sänkyhommiin.Toistan,
siis
Mitä vakavaa syntiä Aadam ja Eeva tekivät, sillä rakastelu se ei voinut olla, kuten jopa jotkut papitkin ymmärtämättömyyttään väittävät
(ja sinä luolajumala luolajumalinesi siellä luolassanne, älä sekoa tähän luojajumalinesi!) - Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
"Synti on tottelemattomuutta Jumalan tahtoa vastaan. Ihminen haluaa jotain mikä ei ole hyväksi. Niin se oli Aadamin ja Eevan kohdalla"
Paratiisissa oli siis hyvän ja "pahan"tiedon puu.Mutta kun pahaa ei ole luotu,Niin silloin se on täytynyt olla olematon.
Ihminen siis halusi tietää olemattomuutta,Ja miksi Herra antoi mahdollisuuden ihmisille tietää olemattomuuden?
Siis tämä koko paratiisin hyvän ja "pahan"tiedon tarina on järjetön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai niin.
Mutta ihmiset ei kuiteskaan ole osannut vihata syntiä alkuunkaan."Mutta ihmiset ei kuiteskaan ole osannut vihata syntiä alkuunkaan."
Koska oli luojansa, Herra Sebaotin, sellaiseksi tekemä. Anonyymi kirjoitti:
"Synti on tottelemattomuutta Jumalan tahtoa vastaan. Ihminen haluaa jotain mikä ei ole hyväksi. Niin se oli Aadamin ja Eevan kohdalla"
Paratiisissa oli siis hyvän ja "pahan"tiedon puu.Mutta kun pahaa ei ole luotu,Niin silloin se on täytynyt olla olematon.
Ihminen siis halusi tietää olemattomuutta,Ja miksi Herra antoi mahdollisuuden ihmisille tietää olemattomuuden?
Siis tämä koko paratiisin hyvän ja "pahan"tiedon tarina on järjetön.Jos ihminen ei omisi ollut tottelematon, ei hän koskaan olisi tullut tietämään pahaa.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Miksi Herra Sebaot teki ihmisen tottelemattomuuteen alttiiksi, vaikka kaikkitietävänä tiesi jo tämän luodessaan kuinka tulee käymään?
Ihmisellä ei ole lainkaan valinnanvapautta Hänen kaikkitietävässä katsannossaan, joten se ei ole mikään selitys. Anonyymi kirjoitti:
Miksi Herra Sebaot teki ihmisen tottelemattomuuteen alttiiksi, vaikka kaikkitietävänä tiesi jo tämän luodessaan kuinka tulee käymään?
Ihmisellä ei ole lainkaan valinnanvapautta Hänen kaikkitietävässä katsannossaan, joten se ei ole mikään selitys.Ihminen itse valitsi olla tottelematon.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Ihminen itse valitsi olla tottelematon.
Tottelemattomuudestako tullaan jumalien kaltaiseksi?
Luojajumalan sanat löytyy 1.Moos.3:22 Anonyymi kirjoitti:
Luojajumalan sanat löytyy 1.Moos.3:22Mistä saat ne jumalat monikossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luojajumalan sanat löytyy 1.Moos.3:22Lisäystä. Väitätkö sinä aito.lainen, että Luojajumala vehkeili Saatanan kanssa paratiisissa viattoman ihmisen pään menoksi saadakseen ihmisen sukupolvien ajaksi kantamaan perisyntiä, ja loi puun ihmisen kiusaksi, johon ei saanut koskea ja oman mokansa korjaamiseksi kaikkivoipaisena Jumalana joutui syntymään ihmiseksi ja tekemään itsemurhan kidutettuna ristille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä. Väitätkö sinä aito.lainen, että Luojajumala vehkeili Saatanan kanssa paratiisissa viattoman ihmisen pään menoksi saadakseen ihmisen sukupolvien ajaksi kantamaan perisyntiä, ja loi puun ihmisen kiusaksi, johon ei saanut koskea ja oman mokansa korjaamiseksi kaikkivoipaisena Jumalana joutui syntymään ihmiseksi ja tekemään itsemurhan kidutettuna ristille?
Vain luonnostaan vihattava voi kuvitella jotakin tällaista.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Jos ihminen ei omisi ollut tottelematon, ei hän koskaan olisi tullut tietämään pahaa.
Ymmärrätkö sä lukemaansa ollenkaan?
Siis jos kun pahaa ei ole luotu,Se on siis ollut täysin olematonta.
Siis vaikka ihminen sortui ottaan hyvän ja"pahan"tiedon puusta.Ei ihminen olisi tullut sittenkään tietään pahaa koska olemattomasta ei voi tietää mitään. Anonyymi kirjoitti:
Siis vaikka ihminen sortui ottaan hyvän ja"pahan"tiedon puusta.Ei ihminen olisi tullut sittenkään tietään pahaa koska olemattomasta ei voi tietää mitään.Kenen lukemaansa?
Anonyymi kirjoitti:
Siis vaikka ihminen sortui ottaan hyvän ja"pahan"tiedon puusta.Ei ihminen olisi tullut sittenkään tietään pahaa koska olemattomasta ei voi tietää mitään.Ensi näkemältä saattaa vaikuttaa, että jos Jumala loi kaiken, silloin hänen on täytynyt luoda myös pahuus. Pahuus ei kuitenkaan ole konkreettinen esine kuten esimerkiksi kivi tai sähkö. Ei ole olemassa sellaista asiaa kuten esimerkiksi ämpärillinen pahuutta. Pahuudella ei ole omaa olomuotoa; se on itse asiassa hyvyyden poissaolo. Esimerkiksi reikä ei ole todellinen, se voi esiintyä vain jonkun toisen asian yhteydessä. Me kutsumme maassa olevaa aukkoa reiäksi, mutta sitä ei voi erottaa maaperästä. Niinpä Jumalan suorittaessa luomistyönsä, hän todellakin loi kaiken hyväksi. Yksi Jumalan luomista hyvistä ominaisuuksista oli vapaa tahto hyvän valitsemiseen. Jotta valinnan mahdollisuudet olisivat olleet todenmukaisia, Jumalan täytyi sallia muutakin kuin hyvän valitsemisen mahdollisuus. Niinpä Jumala salli enkelien ja ihmisten valita hyvä tai hyljätä hyvä. Kahden asian välistä huonoa yhteyttä kutsutaan pahaksi, mutta se ei kuitenkaan ole konkreettinen Jumalan luoma asia tai esine.
Ehkäpä seuraava esimerkki auttaa tämän havainnollistamisessa. Jos joku kysyy, "Onko kylmyys olemassa?", vastaus kuuluu "on". Tämä on kuitenkin väärä vastaus. Kylmyyttä ei ole olemassa. Kylmyys merkitsee lämmön poissaoloa. Samoin, pimeyttä ei ole; se on valon poissaolo. Pahuus on hyvyyden poissaolo, tai paremminkin, pahuus on Jumalan poissaolo. Jumalan ei tarvinnut luoda pahuutta, vaan paremminkin ainoastaan sallia hyvyyden poissaolo.
Jumala ei luonut pahuutta, mutta hän sallii pahuuden. Jos Jumala ei olisi sallinut pahuutta, silloin sekä ihmiskunta että enkelit palvelisivat Jumalaa pakon eivätkä valinnan perusteella. Jumala ei halunnut luoda robotteja, jotka tekisivät kaiken hänen tahtomansa sisäisen ohjelmoinnin perusteella. Jumala salli mahdollisuuden pahuuteen, jotta meillä olisi ihan aito vapaa tahto ja voisimme itse valita haluammeko palvella häntä vai emme.
Rajallisina ihmisinä emme voi koskaan täysin ymmärtää ääretöntä Jumalaa (Room. 11:33-34). Joskus kuvittelemme ymmärtävämme Jumalan teot elämässämme vain havaitaksemme myöhemmin, että hänen tarkoitusperänsä olivatkin aivan toiset kuin aluksi ajattelimme. Jumala katsoo asioita pyhästä, iankaikkisesta näkökulmasta. Me näemme asiat syntisestä, maailmallisesta ja tilapäisestä näkökulmasta. Miksi Jumala loi ihmisen maan päälle tietäen, että Aatami ja Eeva lankeaisivat syntiin ja toisivat siten pahuuden, kuoleman ja kärsimyksen koko ihmiskunnan päälle? Miksi hän ei luonut meitä kaikkia taivaaseen, missä me olisimme täydellisiä ja ilman kärsimyksiä? Näihin kysymyksiin ei ole olemassa vastausta iankaikkisuuden tällä puolella. Tiedämme kuitenkin Jumalan tekevän ainoastaan hyviä ja täydellisiä tekoja, jotka ovat hänelle kunniaksi. Jumala salli mahdollisuuden pahuuteen antaakseen meille todellisen vaihtoehdon sen suhteen haluammeko palvella häntä vai emme. Jumala ei luonut pahuutta, mutta hän salli sen. Jos hän ei olisi sallinut pahuutta, palvelisimme häntä pakosta, emme oman vapaan valintamme vuoksi.- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Ensi näkemältä saattaa vaikuttaa, että jos Jumala loi kaiken, silloin hänen on täytynyt luoda myös pahuus. Pahuus ei kuitenkaan ole konkreettinen esine kuten esimerkiksi kivi tai sähkö. Ei ole olemassa sellaista asiaa kuten esimerkiksi ämpärillinen pahuutta. Pahuudella ei ole omaa olomuotoa; se on itse asiassa hyvyyden poissaolo. Esimerkiksi reikä ei ole todellinen, se voi esiintyä vain jonkun toisen asian yhteydessä. Me kutsumme maassa olevaa aukkoa reiäksi, mutta sitä ei voi erottaa maaperästä. Niinpä Jumalan suorittaessa luomistyönsä, hän todellakin loi kaiken hyväksi. Yksi Jumalan luomista hyvistä ominaisuuksista oli vapaa tahto hyvän valitsemiseen. Jotta valinnan mahdollisuudet olisivat olleet todenmukaisia, Jumalan täytyi sallia muutakin kuin hyvän valitsemisen mahdollisuus. Niinpä Jumala salli enkelien ja ihmisten valita hyvä tai hyljätä hyvä. Kahden asian välistä huonoa yhteyttä kutsutaan pahaksi, mutta se ei kuitenkaan ole konkreettinen Jumalan luoma asia tai esine.
Rajallisina ihmisinä emme voi koskaan täysin ymmärtää ääretöntä Jumalaa (Room. 11:33-34). Joskus kuvittelemme ymmärtävämme Jumalan teot elämässämme vain havaitaksemme myöhemmin, että hänen tarkoitusperänsä olivatkin aivan toiset kuin aluksi ajattelimme. Jumala katsoo asioita pyhästä, iankaikkisesta näkökulmasta. Me näemme asiat syntisestä, maailmallisesta ja tilapäisestä näkökulmasta. Miksi Jumala loi ihmisen maan päälle tietäen, että Aatami ja Eeva lankeaisivat syntiin ja toisivat siten pahuuden, kuoleman ja kärsimyksen koko ihmiskunnan päälle? Miksi hän ei luonut meitä kaikkia taivaaseen, missä me olisimme täydellisiä ja ilman kärsimyksiä? Näihin kysymyksiin ei ole olemassa vastausta iankaikkisuuden tällä puolella. Tiedämme kuitenkin Jumalan tekevän ainoastaan hyviä ja täydellisiä tekoja, jotka ovat hänelle kunniaksi. Jumala salli mahdollisuuden pahuuteen antaakseen meille todellisen vaihtoehdon sen suhteen haluammeko palvella häntä vai emme. Jumala ei luonut pahuutta, mutta hän salli sen. Jos hän ei olisi sallinut pahuutta, palvelisimme häntä pakosta, emme oman vapaan valintamme vuoksi.Täys hölynpölyn teoria kiertää oikea totuus.
Anonyymi kirjoitti:
Täys hölynpölyn teoria kiertää oikea totuus.
Esitä siten vasta-argumentit.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Ihminen itse valitsi olla tottelematon.
"Ihminen itse valitsi olla tottelematon."
"Herra Jumala sanoi ihmiselle: "Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista. Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."" (1. Moos. :16-17.)
Herra ei sanonut Adamille ja Eevalle "jos" siitä syöt.Vaan sano suoraa,sillä sinä päivänä,jona siitä syöt,olet kuoleman oma.
Adam ja Eeva ei siis valinnut itse sitä päivää jolloin he söivät. Anonyymi kirjoitti:
"Ihminen itse valitsi olla tottelematon."
"Herra Jumala sanoi ihmiselle: "Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista. Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."" (1. Moos. :16-17.)
Herra ei sanonut Adamille ja Eevalle "jos" siitä syöt.Vaan sano suoraa,sillä sinä päivänä,jona siitä syöt,olet kuoleman oma.
Adam ja Eeva ei siis valinnut itse sitä päivää jolloin he söivät.Aadam ja Eeva ihan itse päätyivät syödä vastoin Jumalan kieltoa.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Aadam ja Eeva ihan itse päätyivät syödä vastoin Jumalan kieltoa.
Vai niin.
Jos vaikka itse olisit päässyt ensimmäiseksi ihmiseksi paratiisiin.Oletko ehdottomasti sitä mieltä että olisit sielä voinut toimia jotenki toisin?Olisiko kielletyt hedelmät jäänyt ottamatta? Anonyymi kirjoitti:
Vai niin.
Jos vaikka itse olisit päässyt ensimmäiseksi ihmiseksi paratiisiin.Oletko ehdottomasti sitä mieltä että olisit sielä voinut toimia jotenki toisin?Olisiko kielletyt hedelmät jäänyt ottamatta?Olisin totellut Jumalaa enkä uskonut saatanaa.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Olisin totellut Jumalaa enkä uskonut saatanaa.
No perustele miten olisit voinut olla Adamia ja Eevaa parempi?
Anonyymi kirjoitti:
No perustele miten olisit voinut olla Adamia ja Eevaa parempi?
En halua olla Jumala.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
En halua olla Jumala.
Taisit ymärtää kysymyksen nyt vähän vääriin.
Mut ei se mitään antaa asian olla. Anonyymi kirjoitti:
Taisit ymärtää kysymyksen nyt vähän vääriin.
Mut ei se mitään antaa asian olla.Eikö vastaus miellyttänyt?
Halu olla Jumalan kaltainen oli syntiin lankeemuksen syy.- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Eikö vastaus miellyttänyt?
Halu olla Jumalan kaltainen oli syntiin lankeemuksen syy.Ja sulla ei olisi paratiisissa syttynyt sitä mielihalua?
Anonyymi kirjoitti:
Ja sulla ei olisi paratiisissa syttynyt sitä mielihalua?
Sinulleko olisi?
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Mistä saat ne jumalat monikossa?
Raamatusta - siinähän se Raamatun kohta on. Miksi et lue, vaan ensimmäisenä osoitat tietämättömyytesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatusta - siinähän se Raamatun kohta on. Miksi et lue, vaan ensimmäisenä osoitat tietämättömyytesi?
Ja sitten tämä aitolainen vääntää naama punaisena, eikä tiedä edes Luojajumalan omia sanoja.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä taas osoitat kyvyttömyytesi keskustella. 😹
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten tämä aitolainen vääntää naama punaisena, eikä tiedä edes Luojajumalan omia sanoja.
Eikö tämä väitteesi jo ole kumottu! 😹
- Anonyymi
Mikä pakkomielle itselläsi on tällä palstalla trollailuun halveksien muita kirjoittajia keksien omiasi?
Anonyymi kirjoitti:
Jumala loi meidät ihmiset sellaisiksi kuin olemme, ja se on siis sekin tekijästä kiinni, ja siinä voimme ottaa ihmisestä Jeesuksesta mallia.
Jesaja:
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.Nuori nainen tuli raskaaksi syroefraimilaisen sodan aikana ja synnytti myös, ja ennen kuin ko poika oli oppinut erottamaan hyvän pahasta niin sekä Israel että Damasko oli tuhottu. Merkki oli kuninkaalle ja sitten kun myös Juuda oli tuhottu kyseessä ollut poika oli varmuudella kuollut.
Anonyymi kirjoitti:
Siis tämä koko paratiisin hyvän ja "pahan"tiedon tarina on järjetön.Kyseessä on juutalainen versio vanhemmista paratiisitarinoista, ensimmäinen on se juutalaisin versio siinä on sabattikin, Jumala lepää ja on 7-päiväinen viikko, mutta vasta toisessa tekijäksi ilmoitetaan "JHWH Jumala".
Toinen seuraa muiden paratiisitarinoiden kaavaa: paratiisi (pardes iranin kielellä puutarha) on vehreä hedelmällinen paikka, josta ruoka on helposti saatavilla ja jumala -kuka nyt missäkin tarinassa- oleilee myös ihmisten kera paratiisissa. Näin Israelin jumalankin oletetaan tekevän " Ja he kuulivat, kuinka JHWH Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. "
- Anonyymi
Jumala on KAIKEN LUOJA!
- Anonyymi
Totta.
Se on nyt vaan niin että mikään asia ei synnyt itsestään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Se on nyt vaan niin että mikään asia ei synnyt itsestään.Kuka loi Luojan, jos mikään ei synny itsessään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka loi Luojan, jos mikään ei synny itsessään?
Se on kuulema aina ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka loi Luojan, jos mikään ei synny itsessään?
Vain yliluonnollinen on voinut olla olemassa aina.
- Anonyymi
Jumala katui
4.Mooseksen kirja:
23:19 Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?- Anonyymi
Mooseksen ja juutalaisten Jumala on tulivuori, ei Luojajumala. Löytyy 5.Moos.4:10.
Anonyymi kirjoitti:
Mooseksen ja juutalaisten Jumala on tulivuori, ei Luojajumala. Löytyy 5.Moos.4:10.
Löytyy muutamasta tuhannesta raamatun kohdasta että Israelin jumalalla on nimi ja se on JHWH mutta kun sinulla on kaikki muukin väärin niin olisihan se harmi jos pitkä virhesarja katkeaisi.
Anonyymi kirjoitti:
Tulivuori siis loi maailman. Ok
- Anonyymi
Jumala KATUI
4.Mooseksen kirja:
23:19 EI JUMALA OLE IHMINEN, NIIN että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, ETTÄ HÄN KATUISI. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?
Väärin!
Jumala katui, kuten ihminen! - Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Löytyy muutamasta tuhannesta raamatun kohdasta että Israelin jumalalla on nimi ja se on JHWH mutta kun sinulla on kaikki muukin väärin niin olisihan se harmi jos pitkä virhesarja katkeaisi.
Otapas nyt wikisivu Jahve, Jahve on tulivuori ja sama kuin JHWH ja Jehova ja Allah. Ja Mooseksen Jumala.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Tulivuori siis loi maailman. Ok
Niin, ilmankos Jeesus sanoi, että teidän juutalaisten (tulesta puhuva JHWH) Jumala on Saatana, kun ei kahta Jumalaakaan voi olla, kun opetti Israelin Jumalasta.
- Anonyymi
1.Aikakirja:
21:15 Ja Jumala lähetti enkelin Jerusalemia vastaan tuhoamaan sitä; ja kun se sitä tuhosi, katsoi Herra siihen ja katui sitä pahaa ja sanoi tuhoojaenkelille: "Jo riittää; laske kätesi alas". Ja Herran enkeli seisoi silloin jebusilaisen Ornanin puimatantereen luona.
"Jumala lähetti enkelin Jerusalemia vastaan tuhoamaan sitä"
"Herra siihen ja katui sitä pahaa ja sanoi tuhoojaenkelille"
JUMALA LOI TUHOOJAENKELIN
JUMALA LÄHETTI LUOMANSA TUHOOJAENKELIN TEKEMÄÄN PAHAA
JUMALA KATUI AIHEUTTAMAANSA PAHAA
JUMALA TOTESI TEHNEENSÄ PAHAA JA JUMALA KATUI SITÄ
JUMALA TEKI PAHAA
JUMALA KATUI
JUMALA TEKI IHMISESTÄ PAHAN!
JUMALA LOI PAHUUDEN!
JUMALA LOI SEKÄ IHMISEN ETTÄ PAHUUDEN!
Jumala on kaikkivaltias, ei ihminen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ilmankos Jeesus sanoi, että teidän juutalaisten (tulesta puhuva JHWH) Jumala on Saatana, kun ei kahta Jumalaakaan voi olla, kun opetti Israelin Jumalasta.
Ja Jeesus tapettiin juutalaisten toimesta Jahven vastustamisesta jumalanpilkkasyytteellä, kuten Jeesuksen seuraajatkin.
Kuvitteletko, sinä dikduk, ihan vakavissasi, että Luojajumala syö oinaita, uhrilampaita, pikkulapsia ja juo hiinmitoittain viiniä, kuten Jahve, tulivuoren Jumala eli JHWH? Ja puhuu tulesta.
Löytyy edelleen 5.Moos.4:10.
Israelin Jumala sanoo juutalaisten uhrikulttia iljetykseksi, on Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä - teidän Jumalanne on syntijumala eli Saatana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Jeesus tapettiin juutalaisten toimesta Jahven vastustamisesta jumalanpilkkasyytteellä, kuten Jeesuksen seuraajatkin.
Kuvitteletko, sinä dikduk, ihan vakavissasi, että Luojajumala syö oinaita, uhrilampaita, pikkulapsia ja juo hiinmitoittain viiniä, kuten Jahve, tulivuoren Jumala eli JHWH? Ja puhuu tulesta.
Israelin Jumala sanoo juutalaisten uhrikulttia iljetykseksi, on Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä - teidän Jumalanne on syntijumala eli Saatana.Mikä, dikduk, on saanut sinut edes kuvittelemaan, että JHWH olisi Luojajumala tai Israelin Jumala?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä, dikduk, on saanut sinut edes kuvittelemaan, että JHWH olisi Luojajumala tai Israelin Jumala?!
Synti ei todellakaan ole Jumalan tontilla, vaan Saatanan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synti ei todellakaan ole Jumalan tontilla, vaan Saatanan.
Miksi kaikkivaltias Herra Sebaot salli saatanan tulla ja houkuttaa ihmisen syntiin, vaikka tiesi mitä tulee tapahtumaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.Aikakirja:
21:15 Ja Jumala lähetti enkelin Jerusalemia vastaan tuhoamaan sitä; ja kun se sitä tuhosi, katsoi Herra siihen ja katui sitä pahaa ja sanoi tuhoojaenkelille: "Jo riittää; laske kätesi alas". Ja Herran enkeli seisoi silloin jebusilaisen Ornanin puimatantereen luona.
"Jumala lähetti enkelin Jerusalemia vastaan tuhoamaan sitä"
"Herra siihen ja katui sitä pahaa ja sanoi tuhoojaenkelille"
JUMALA LOI TUHOOJAENKELIN
JUMALA LÄHETTI LUOMANSA TUHOOJAENKELIN TEKEMÄÄN PAHAA
JUMALA KATUI AIHEUTTAMAANSA PAHAA
JUMALA TOTESI TEHNEENSÄ PAHAA JA JUMALA KATUI SITÄ
JUMALA TEKI PAHAA
JUMALA KATUI
JUMALA TEKI IHMISESTÄ PAHAN!
JUMALA LOI PAHUUDEN!
JUMALA LOI SEKÄ IHMISEN ETTÄ PAHUUDEN!
Jumala on kaikkivaltias, ei ihminen!Jos ei nyt taas sotkettaisi Mooseksen Jumala JHWH-Jahvea Jumalaksi vaikka kuinka Raamatussa käytetäänkin Jumalan nimeä.
Miettikää nyt kaksi kertaa hyvää ja pahaa tietoa,nettä minkälainen entiteetti ylipäätään olisi hyvä taivasten valtakunnan isä Jumala. - Anonyymi
Joona:
3:10 Kun Jumala näki heidän tekonsa, että he kääntyivät pois pahalta tieltänsä, niin Jumala katui sitä pahaa, minkä hän oli sanonut tekevänsä heille, eikä tehnyt sitä.
"Jumala katui sitä pahaa, minkä hän oli sanonut tekevänsä heille, eikä tehnyt sitä."
Reilua Jumalalta!
Vaan mitä tuumaa Jaakob, ihmisen synnistä ja pahuudesta?
Pitääkö Jaakob Jumalaa reiluna? Ei pidä, ainakaan tässä jakeessa!
Jaakobin kirje:
1:15 kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
Pitääkö Jeesus Jumalaa reiluna? Pitää!
Jumala ottaa vastaan hänen lähettämänsä katuvat syntiset, uskoo Jeesus!
Markuksen evankeliumi:
2:17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Jumala loi pahan!
Job:
1:6 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
1:7 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
Saatana, Kaikkivaltiaan Jumalan Luoma/Luomus!
Jaakobin kirje:
1:15 kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman. - Anonyymi
Saatana ja Tuhoojaenkeli vai saatanatuhoojaenkeli?
Jumalanpoikien joukossa?!
Hyvää pataa Jumalan kanssa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei nyt taas sotkettaisi Mooseksen Jumala JHWH-Jahvea Jumalaksi vaikka kuinka Raamatussa käytetäänkin Jumalan nimeä.
Miettikää nyt kaksi kertaa hyvää ja pahaa tietoa,nettä minkälainen entiteetti ylipäätään olisi hyvä taivasten valtakunnan isä Jumala.Kyllä on niin harakoille mennyt kaikki Jeesuksen opetus taivasten valtakunnan isä Jumalasta, ettei ole tosikaan.
- Anonyymi
Eivät Jumala ja saatana, Jumalan luoma Jumalan renki, taistele keskenään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on niin harakoille mennyt kaikki Jeesuksen opetus taivasten valtakunnan isä Jumalasta, ettei ole tosikaan.
Lisäystä. Niin on kuin olisi synkimmässä viidakossa, ei mitään tajua - tosin tuskin sielläkään käytettäisiin itse tosi Jumalaa uhrilampaana, mutta noin muuten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä. Niin on kuin olisi synkimmässä viidakossa, ei mitään tajua - tosin tuskin sielläkään käytettäisiin itse tosi Jumalaa uhrilampaana, mutta noin muuten.
Otetaanpa tämä Jumala -asia nyt ihan kädestä pitäen Jeesuksen opetuksen mukaan.
Taputa kädelläsi olkapäähäsi. Hyvä. Siinä on taivasten valtakunta. Taputa nyt pöytää ja tuolia. Siinäkin on taivasten valtakunta.
Katso ikkunasta ulos, näetkö puun? Siinäkin on taivasten valtakunta.
Istuuko puun oksalla lintu? Siinäkin on taivasten valtakunta.
Taivasten valtakunta Jeesuksen opetuksen mukaan on meissä ja meidän ympärillämme - se on se kaikki luotu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otetaanpa tämä Jumala -asia nyt ihan kädestä pitäen Jeesuksen opetuksen mukaan.
Taputa kädelläsi olkapäähäsi. Hyvä. Siinä on taivasten valtakunta. Taputa nyt pöytää ja tuolia. Siinäkin on taivasten valtakunta.
Katso ikkunasta ulos, näetkö puun? Siinäkin on taivasten valtakunta.
Istuuko puun oksalla lintu? Siinäkin on taivasten valtakunta.
Taivasten valtakunta Jeesuksen opetuksen mukaan on meissä ja meidän ympärillämme - se on se kaikki luotu.Jumalan valtakunta on sitten sisällisesti meissä - isä ja sinä olette yhtä: Jeesuksen sanoin kaikki ihmiset ovat syntymättömän isän lapsia.
Se Jumalan valtakunta on jokaisessa sinun solussasi, lihaksessasi, aivoissasi, tietoisuudessa. Kaikessa.
Ja isän ääni kuullaan omantunnon ja sydämen äänellä tehdä niitä Jeesuksen sanomia Isän tahtomia tekoja.
Sillä omallatunnolla sinä myös tiedät että mikä on oikein ja mikä on väärin, eikä mikään ole sinun ulkopuolellasi, eikä ole mitään merkitystä, että oletko uskovainen vai ateisti, se on silti kaikissa luoduissa.
Uskovaisuus on vain huono asia, koska sinä siirrät nyt syntiopilla sen itsesi ulkopuolelle, jossa se ei ole Jeesuksen opetuksen mukaan, vaan se on sinussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan valtakunta on sitten sisällisesti meissä - isä ja sinä olette yhtä: Jeesuksen sanoin kaikki ihmiset ovat syntymättömän isän lapsia.
Se Jumalan valtakunta on jokaisessa sinun solussasi, lihaksessasi, aivoissasi, tietoisuudessa. Kaikessa.
Ja isän ääni kuullaan omantunnon ja sydämen äänellä tehdä niitä Jeesuksen sanomia Isän tahtomia tekoja.
Sillä omallatunnolla sinä myös tiedät että mikä on oikein ja mikä on väärin, eikä mikään ole sinun ulkopuolellasi, eikä ole mitään merkitystä, että oletko uskovainen vai ateisti, se on silti kaikissa luoduissa.
Uskovaisuus on vain huono asia, koska sinä siirrät nyt syntiopilla sen itsesi ulkopuolelle, jossa se ei ole Jeesuksen opetuksen mukaan, vaan se on sinussa.Miten sinä pärjäät syntiesi kanssa Jumalan tuomiolla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan valtakunta on sitten sisällisesti meissä - isä ja sinä olette yhtä: Jeesuksen sanoin kaikki ihmiset ovat syntymättömän isän lapsia.
Uskovaisuus on vain huono asia, koska sinä siirrät nyt syntiopilla sen itsesi ulkopuolelle, jossa se ei ole Jeesuksen opetuksen mukaan, vaan se on sinussa.Ja koittakaa nyt miettiä itseenne tuo sekoileva VT:n Jumalan valtakunta, joka Jumala ei ihan aina kännipäitenkään tiedä - hiinmittojen viiniä jälkeen - että mitä tulikaan tehtyä, niin minkälainen sinun elämäsi mahtaisi olla, kun se sirkus pyörisi sinussa ja sinun ympärillä, ja siinä luodussa pöydässä, puussa tai linnussa? Kaikessa mikä on ympärilläsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja koittakaa nyt miettiä itseenne tuo sekoileva VT:n Jumalan valtakunta, joka Jumala ei ihan aina kännipäitenkään tiedä - hiinmittojen viiniä jälkeen - että mitä tulikaan tehtyä, niin minkälainen sinun elämäsi mahtaisi olla, kun se sirkus pyörisi sinussa ja sinun ympärillä, ja siinä luodussa pöydässä, puussa tai linnussa? Kaikessa mikä on ympärilläsi.
Ottakaa huomioon, että Jeesuksen sanoin se isä Jumala tietää jokaisen hiuksenkin päässämme! Olisi aika turhaa mennä parturiin tai kampaajallekaan, jos tuollainen sekosirkus pyörisi meissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ottakaa huomioon, että Jeesuksen sanoin se isä Jumala tietää jokaisen hiuksenkin päässämme! Olisi aika turhaa mennä parturiin tai kampaajallekaan, jos tuollainen sekosirkus pyörisi meissä.
Sinä itse olet nyt se Jumalan valtakunta, onko Jumala luonnut sinuun pahuuden? Tämä oli ketjun otsakkeena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sinä pärjäät syntiesi kanssa Jumalan tuomiolla?
Taivasten valtakunnasa ei ole syntiä. Onko uusi asia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei myöskään tuomitse - sehän on sinussa! Sinä tuomitset itsesi jos toimit omaatuntoasi vastaan.
Anonyymi kirjoitti:
Otapas nyt wikisivu Jahve, Jahve on tulivuori ja sama kuin JHWH ja Jehova ja Allah. Ja Mooseksen Jumala.
Israelin jumalan nimi on JaHWeH, JHWH, ei Jehova ,se on uudempi ja väärä tapa vokalisoida nimi.
Eri uskonnoilla on eri jumala vaikka niistä ehkä mikään ei ole tosi, silti ei voi sanoa että Tor ja Baal ovat sama kun kerran niitä palvovat määrittelivät ne erilaisiksi. Muuta tapaa määritellä jonkun uskonnon oppeja ei ole kuin ne opit jotka sillä itsellään on.
JHWH kuitenkaan ei ollut tulivuori eivätkä israelilaiset uskoneet että olisi, vaan he kuvasivat Jumalansa aivan toisin. Maailman luojaksi joka ei mahdu taivasten taivaisiin mutta asuu niiden luona joilla särjetty ja nöyrä mieli.Anonyymi kirjoitti:
En tarvitse wikisivuja tunteakseni oman uskontoni eikä wikisivukaan varmaan tuollaista väitä vaikka wiki monesti on huono lähde.
Anonyymi kirjoitti:
Israelin Jumala sanoo juutalaisten uhrikulttia iljetykseksi, on Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä - teidän Jumalanne on syntijumala eli Saatana.Ei syö, uhraajat ja papit ne söivät.
Anonyymi kirjoitti:
Mikä, dikduk, on saanut sinut edes kuvittelemaan, että JHWH olisi Luojajumala tai Israelin Jumala?!
Raamattu niin sanoo, mutta ymmärtänet ettei Israelinkaan jumala välttämättä ole tosi, mikään jumala ei ole ilmoittautunut, jokaiseen vain uskotaan, mutta se EI merkitse että sinä voisit keksiä uskonnoille uuden historian jota niillä ei ole koskaan ollut.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Israelin jumalan nimi on JaHWeH, JHWH, ei Jehova ,se on uudempi ja väärä tapa vokalisoida nimi.
Eri uskonnoilla on eri jumala vaikka niistä ehkä mikään ei ole tosi, silti ei voi sanoa että Tor ja Baal ovat sama kun kerran niitä palvovat määrittelivät ne erilaisiksi. Muuta tapaa määritellä jonkun uskonnon oppeja ei ole kuin ne opit jotka sillä itsellään on.
JHWH kuitenkaan ei ollut tulivuori eivätkä israelilaiset uskoneet että olisi, vaan he kuvasivat Jumalansa aivan toisin. Maailman luojaksi joka ei mahdu taivasten taivaisiin mutta asuu niiden luona joilla särjetty ja nöyrä mieli.Sinun monisanainen tekstisi ei nyt onnidtunut kuitenkaan muuttamaan Raamatun totuutta.
Pahoittelen jos olet joutunut jumalasi suhteen elämään kristittyjen tavoin vain luuloissa ja kuvitelmissa ja väärän Raamattu-tiedon varassa. - Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Ei syö, uhraajat ja papit ne söivät.
Ei Raamatussa niin lue.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Raamatussa niin lue.
Niin, vuosituhannet juutalaiset ilmesti ovat saaneet omansakin vakuutettua tulivuori Jahven olevan Israelin Jumalan, eikä vain kristityt.
Teidän kaikkien kannalta tietysti on ikävää, että Raamattu paljastaa totuuden: kyseessä olikin vain juutalaisten tekemä vallankaappaus uhrikulttijumalalla Israelin Jumalan nimiin laitetussa temppelissä, jota Israelin Jumalaa Jeesus opetti taivasten valtakunnan isänä.
Löytyy Jeremia 7. Anonyymi kirjoitti:
Ei Raamatussa niin lue.
Kyllä lukee .Sinä vain et ole koskaan raamattua lukenut. Sinun varsin omalaatuinen Jeesuksesikin kai varmaan syötiin vauvana sinähän uskot että esikoispojat syötiin.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, vuosituhannet juutalaiset ilmesti ovat saaneet omansakin vakuutettua tulivuori Jahven olevan Israelin Jumalan, eikä vain kristityt.
Teidän kaikkien kannalta tietysti on ikävää, että Raamattu paljastaa totuuden: kyseessä olikin vain juutalaisten tekemä vallankaappaus uhrikulttijumalalla Israelin Jumalan nimiin laitetussa temppelissä, jota Israelin Jumalaa Jeesus opetti taivasten valtakunnan isänä.
Löytyy Jeremia 7.Jeremia kertoo juuri päinvastaista Jeremia on JHWH:n profetta kuten nimikin sanoo ja Jer. 7 alkaa näin"
1 Tämä on sana, joka tuli Jeremialle JHWHlta:
2 "Asetu JHWH:n huoneen portille ja julista siellä tämä sana ja sano: Kuulkaa JHWH:N sana, koko Juuda, te jotka tulette näistä porteista kumartaen rukoilemaan JHWH:ea
3 Näin sanoo JHWH Sebaot, Israelin Jumala: Vaeltakaa hyvin ja tehkää hyviä tekoja, niin 4 Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on JHWH:n temppeli, JHWH:n temppeli, JHWH:n temppeli!'
.
5 Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin,
6 ette sorra muukalaista, orpoa ja leskeä, ette vuodata viatonta verta tässä paikassa ettekä seuraa muita jumalia turmioksenne,
7 niin minä annan teidän asua tässä paikassa, maassa, jonka minä olen antanut teidän isillenne, iankaikkisesta iankaikkiseen. minä annan teidän asua tässä paikassa.
Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä.
9 Miten on? Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, poltatte uhreja Baalille ja seuraatte vieraita jumalia, joita te ette tunne.
10 Ja te tulette ja astutte minun eteeni tähän huoneeseen, joka on otettu minun nimiini, ja ja sanotte: 'Me kyllä pelastumme' -tehdäksenne yhä kaikkia näitä kauhistuksia!
11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo JHWH "
Luvun lopussa JHWH ilmoittaa että jollei kansa LAKKAA palvomasta Baalia ja muita vieraita jumalia JHWH lähettää kansan pakkosiirtoon.Anonyymi kirjoitti:
Sinun monisanainen tekstisi ei nyt onnidtunut kuitenkaan muuttamaan Raamatun totuutta.
Pahoittelen jos olet joutunut jumalasi suhteen elämään kristittyjen tavoin vain luuloissa ja kuvitelmissa ja väärän Raamattu-tiedon varassa.Minulla on velvollisuus oikaista vaikka tietäisin ettet kuuntele, sille joka ei edes osaa kysyä, pitää yrittää selittää.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Minulla on velvollisuus oikaista vaikka tietäisin ettet kuuntele, sille joka ei edes osaa kysyä, pitää yrittää selittää.
Muuttuiko se juutalaisten temppelinvaltaus uhrikultti-iljetyksellä nyt joksikin, tai Jeesuksen sanat, että juutalaisten Jumala on Saatana?
Vai niinkö se olikin, että eihän tietysti juutalaisten oppi olekaan uhrausta, vaikka Jeesus Israelin Jumalana on juutalaisten tulivuorenjumalalle teurastettu uhrilammas tosi Jumalana?
Ja kun koko kristinusko on juutalaisten huijaus, niin nytkö sitten jälleen - kuin juutalaisen Paavalin toimesta - me uskommekin juutalaista joka yrittää rakentaa seuraavaa valhehimmeliä kaikkien muiden valheiden avulla?!
Jos oikein tiedän maailmasta - niin, dikduk, teidän valhetienne tuli nyt vihdoinkin tappiinsa. Anonyymi kirjoitti:
Lähteenä on Karen Armstrongin oma opus joka on kaukana tieteellistä. Enemmän asiaa oli JHWH nimen etymologiassa ja asia käsiteltiin koska "Jahve on muinaisten israelilaisten Jumala. "Muutoin Armstrongkaan ei sentään väitä että vuori oli jumala vaan
" Jahve saattoi olla alun perin midianilaisten soturijumala ja tulivuoren jumala, sillä Jahve ilmestyi Moosekselle ensi kerran juuri Midianissa. " Midinanilaisten jumalista ei meillä ole tutkittua tietoa, ei liioin Moseksesta historiallisena henkilönä, tai eksoduksesta historiallisena tapahtumana.
Sille siis annan pisteen että Armstrong ilmoittaa että JHWH oli Israelin jumala ei hän siinä voinut itse muuta sanoa kun juuri tuo on hepr. raamatun yksi pääsanoma ja se että Israelin Jumala on luonut maailman ja on henkiolento ei siis vuori.
Muinoin kun puhuttiin jonkun paikan jumalasta se ei tarkoittanut että jumala on tuo paikka vaan on se jota tietyssä paikassa piti palvoa. Israelin Jumala ei ole Israel vaan se jumala jota Israel palvoi ja joka israelilaisten mielestä ei mahtunut taivasten taivaisiin mutta kyllä ihmisten sydämiin.Anonyymi kirjoitti:
Muuttuiko se juutalaisten temppelinvaltaus uhrikultti-iljetyksellä nyt joksikin, tai Jeesuksen sanat, että juutalaisten Jumala on Saatana?
Vai niinkö se olikin, että eihän tietysti juutalaisten oppi olekaan uhrausta, vaikka Jeesus Israelin Jumalana on juutalaisten tulivuorenjumalalle teurastettu uhrilammas tosi Jumalana?
Ja kun koko kristinusko on juutalaisten huijaus, niin nytkö sitten jälleen - kuin juutalaisen Paavalin toimesta - me uskommekin juutalaista joka yrittää rakentaa seuraavaa valhehimmeliä kaikkien muiden valheiden avulla?!
Jos oikein tiedän maailmasta - niin, dikduk, teidän valhetienne tuli nyt vihdoinkin tappiinsa.Temppeliä ei vallattu koskaan ellet siten tarkoita sitä että muinoin tiettyyn aikaan sekä sekä papisto eli leeviläiset että Israelin kuninkaat ja osa muuta kansaa alkoivat palvoa Baalia ja muita jumalia myös temppelissä JHWH rankaisi siitä koko israelin kansaa joka myöhemmin joutui pakkosiirtoon syynä profeettojen mukaan juuri JHWH:N tahtoa vastaan toimiminen.
Itse en ajattele että kristinuskoa kukaan on perustanut huijausmielessä, ei Jeesus eivät hänen oppilaansa, ei Paavali eivätkä muutkaan. Myöhemmistä Lutherista kirkkoisistä en olisi ihan niin varma vihaa he ainakin edustivat eivätkä lähimmäisen rakkautta jonka piti olla se jota kristinusko toisi maailmaan .- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sitä kysyttykään.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Temppeliä ei vallattu koskaan ellet siten tarkoita sitä että muinoin tiettyyn aikaan sekä sekä papisto eli leeviläiset että Israelin kuninkaat ja osa muuta kansaa alkoivat palvoa Baalia ja muita jumalia myös temppelissä JHWH rankaisi siitä koko israelin kansaa joka myöhemmin joutui pakkosiirtoon syynä profeettojen mukaan juuri JHWH:N tahtoa vastaan toimiminen.
Itse en ajattele että kristinuskoa kukaan on perustanut huijausmielessä, ei Jeesus eivät hänen oppilaansa, ei Paavali eivätkä muutkaan. Myöhemmistä Lutherista kirkkoisistä en olisi ihan niin varma vihaa he ainakin edustivat eivätkä lähimmäisen rakkautta jonka piti olla se jota kristinusko toisi maailmaan .Ei meillä ole sota lihaa ja verta vastaan, vaan pahoja henkivaltoja vastaan, jotka pitävät tänäkin päivänä suurta kaiketi suurinta osaa juutalaisista orjanaan omien pyrkimystensä palveluksessa. Kyllä me iloitsemme, kun yksikin juutalainen ottaa evankeliumin Kristuksessa vastaan omalle kohdalleen ja siirtyy pimeyden ja kuoleman valtakunnasta sisälle Jumalan valtakuntaan. Oikea kysymys sellaisille on: mitä minun on tehtävä, että minä perin iankaikkisen elämän. Ennen uskoneet voivat sitten saarnata syntinsä tuntevalle kaikki synnit ja epäuskon ensimmäisenä anteeksi Pyhän Hengen pappeuden viran haltijoina. Pyhä Henki on vain niillä, jotka ovat itse päässeet sisälle Jumalan valtakuntaan. Samaa virkaa hoiti Israelissa profeetta, jonka antaman ohjeen mukaan Syyrian sodanpäämies puhdistui spitalista - Dikduk tuntenee tekstin. Jumalalla on tietty armonjärjestys kuten oli profeetalla: vain Jordan kelpasi peseytymiseen.
Anonyymi kirjoitti:
Ei meillä ole sota lihaa ja verta vastaan, vaan pahoja henkivaltoja vastaan, jotka pitävät tänäkin päivänä suurta kaiketi suurinta osaa juutalaisista orjanaan omien pyrkimystensä palveluksessa. Kyllä me iloitsemme, kun yksikin juutalainen ottaa evankeliumin Kristuksessa vastaan omalle kohdalleen ja siirtyy pimeyden ja kuoleman valtakunnasta sisälle Jumalan valtakuntaan. Oikea kysymys sellaisille on: mitä minun on tehtävä, että minä perin iankaikkisen elämän. Ennen uskoneet voivat sitten saarnata syntinsä tuntevalle kaikki synnit ja epäuskon ensimmäisenä anteeksi Pyhän Hengen pappeuden viran haltijoina. Pyhä Henki on vain niillä, jotka ovat itse päässeet sisälle Jumalan valtakuntaan. Samaa virkaa hoiti Israelissa profeetta, jonka antaman ohjeen mukaan Syyrian sodanpäämies puhdistui spitalista - Dikduk tuntenee tekstin. Jumalalla on tietty armonjärjestys kuten oli profeetalla: vain Jordan kelpasi peseytymiseen.
Israelin profeetoilla ja kristinuskon jumaluuden kolmannella persoonalla ei ole mitään tekemistä keskenään eikä pahoja henkivaltoja ole vaikka Paavali niin väitti.
Jordan on joki joten se sopii rituaalisesta epäpuhtaudesta puhdistautumiseen muita erikoisominaisuuksia sen vedellä ei ole, eikä Naaman voinut syyrialaisena edes olla rituaalisesti epäpuhdas. Seitsemän oli erityinen numero Israelin uskonnossa, mutta syy miksi tässä piti seitsemän kertaa upottautua jää pimentoon, spitaali ts tauti joka nyt kulkee tuolla nimellä, ei sillä parane.- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Israelin profeetoilla ja kristinuskon jumaluuden kolmannella persoonalla ei ole mitään tekemistä keskenään eikä pahoja henkivaltoja ole vaikka Paavali niin väitti.
Jordan on joki joten se sopii rituaalisesta epäpuhtaudesta puhdistautumiseen muita erikoisominaisuuksia sen vedellä ei ole, eikä Naaman voinut syyrialaisena edes olla rituaalisesti epäpuhdas. Seitsemän oli erityinen numero Israelin uskonnossa, mutta syy miksi tässä piti seitsemän kertaa upottautua jää pimentoon, spitaali ts tauti joka nyt kulkee tuolla nimellä, ei sillä parane.Hillel oli Gamalielin isoisä. Joten Paavalin opettajana Gamaliel tunsi tarkoin isoisänsä Jerusalemiin perustaman koulun opetuksen, joka näyttää perustuneen pakanalliseen filosofiaan eli siis ihmisviisauteen. Ihmisviisaushan se on tuottanut ne lukemattomat epäjumalat, joita pakanakansoilla on ollut. Samalla tavalla tottelemattomat juutalaiset turvautuivat omaan ymmärrykseensä, kun he hylkäsivät elävän Jumalan ja alkoivat palvella naapurikansojen epäjumalia. Nyt dikduk on itse omin sanoin osoittanut, ettei hän tunne sitä elävää Jumalaa, joka on meidän uskovaisten kristittyjen Jumala. Paholainen on pimittänyt hänen ymmärryksensä ja hän joutuu Kainin tavoin vaeltamaan kulkijana Jumalan valtakunnan ulkopuolella tämän maan päällä kohti iankaikkista kadotusta, ellei muutosta tule.
Anonyymi kirjoitti:
Hillel oli Gamalielin isoisä. Joten Paavalin opettajana Gamaliel tunsi tarkoin isoisänsä Jerusalemiin perustaman koulun opetuksen, joka näyttää perustuneen pakanalliseen filosofiaan eli siis ihmisviisauteen. Ihmisviisaushan se on tuottanut ne lukemattomat epäjumalat, joita pakanakansoilla on ollut. Samalla tavalla tottelemattomat juutalaiset turvautuivat omaan ymmärrykseensä, kun he hylkäsivät elävän Jumalan ja alkoivat palvella naapurikansojen epäjumalia. Nyt dikduk on itse omin sanoin osoittanut, ettei hän tunne sitä elävää Jumalaa, joka on meidän uskovaisten kristittyjen Jumala. Paholainen on pimittänyt hänen ymmärryksensä ja hän joutuu Kainin tavoin vaeltamaan kulkijana Jumalan valtakunnan ulkopuolella tämän maan päällä kohti iankaikkista kadotusta, ellei muutosta tule.
Lakeja ei voi soveltaa ilman tulkintoja, Jeesuskin oli suullisen opin opettaja tosin hyvin armoton: piti uskoa ja palvoa häntä tai joutuisi johonkin helvettiin eli ruveta ihmispalvojaksi. Mikä olisi suurempaa "pakanuutta" ?
Gamlieleja oli useampia emmekä tiedä onko Paavali tosiasiassa ollut näistä yhdenkään oppilas. Jos olisi ollut ei hän olisi käyttänyt LXX:ää kuten teki, Israelin oppineet ja viisaat eivät käyttäneet omien tekstien käännösversioita.
Kristinusko on se jossa hellenismi jyllää logoksineen. Mitä keksit seuraavaksi?
- Anonyymi
Täälläkin on valtavasti kirjoituksia harhoista.
🤤 - Anonyymi
Jumala on hyvyys ja pahuus; tunnettu tosiasia; Jumala loi Saatanan, ja tarkoituksena edistää Jumalan tahtoa, koska pelkkä hyvyys ei siihen johda, vaan tarvitaan myös Saatanaa. Ja toisaalta, hyvyys tarvitsee vastakohtansa.
- Anonyymi
Oletko kristitty?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko kristitty?
Ajattelin vain, kun Lutherinkin sanoin kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi, joten kristinuskossa ei liene tuon asian suhteen ole edes mitään tulkinnan varaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelin vain, kun Lutherinkin sanoin kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi, joten kristinuskossa ei liene tuon asian suhteen ole edes mitään tulkinnan varaa.
Minkähänlainen sellaisen puun hedelmä on, kun ihminen on pahahyvä - aivan kuin itse saatanajumalakin?!
Luulisi, että joutuisi elämään melkoisessa ristiriidassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkähänlainen sellaisen puun hedelmä on, kun ihminen on pahahyvä - aivan kuin itse saatanajumalakin?!
Luulisi, että joutuisi elämään melkoisessa ristiriidassa.Silloin Jeesuksen opetuksin olisi kaikki se mikä hänen mukaansa on taivasten valtakuntaa, sen minkä koet itseäsi taputtaessa, tai pöydässä tai tuolissa tai siinä linnussa, jonka näet puunoksalla ja puussakin, de olisikin hyväpahuutta.
No, Jeesus ei opettanut niin, mutta ei myöskään opeta Paavali Raamatussa. Paavali sanoo, että teidän pitää ensin perata kokonaan pois tuo taivasten valtakunta ja vaihtaa se sitten pahuuden valtakunnaksi, kun Jeesus on teurastettu tosi Jumalana.
Ne on kaksi eri valtakuntaa ja sinä itse päätät kummassa elät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin Jeesuksen opetuksin olisi kaikki se mikä hänen mukaansa on taivasten valtakuntaa, sen minkä koet itseäsi taputtaessa, tai pöydässä tai tuolissa tai siinä linnussa, jonka näet puunoksalla ja puussakin, de olisikin hyväpahuutta.
No, Jeesus ei opettanut niin, mutta ei myöskään opeta Paavali Raamatussa. Paavali sanoo, että teidän pitää ensin perata kokonaan pois tuo taivasten valtakunta ja vaihtaa se sitten pahuuden valtakunnaksi, kun Jeesus on teurastettu tosi Jumalana.
Ne on kaksi eri valtakuntaa ja sinä itse päätät kummassa elät.En minä näe tässä mitään muuta logiikkaa kuin, että Paavali loi pahuuden, eikä Jeesuksen opettama hyvä isä Jumala.
Olen tämän kohdan Raamatusta laittanut jo monta kertaa.
Jeesus opettaa, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen Matt.13:33, ja Paavali sanoo, että peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi UUSI happamaton taikina, kun Jeesus on teurastettu pääsiäisen uhrilammas. Löytyy 1.Kor.5:7. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä näe tässä mitään muuta logiikkaa kuin, että Paavali loi pahuuden, eikä Jeesuksen opettama hyvä isä Jumala.
Olen tämän kohdan Raamatusta laittanut jo monta kertaa.
Jeesus opettaa, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen Matt.13:33, ja Paavali sanoo, että peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi UUSI happamaton taikina, kun Jeesus on teurastettu pääsiäisen uhrilammas. Löytyy 1.Kor.5:7.Meidän uuden testamentin mukaan Saatanan kristityille loi Paavali. Mutta Jeesus sanookin Raamatussa, että juutalaisten Jumala on Saatana, ja toisen käännöksen mukaan Perkele, eikä sitä luonut hyvä taivasten valtakunnan isä Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän uuden testamentin mukaan Saatanan kristityille loi Paavali. Mutta Jeesus sanookin Raamatussa, että juutalaisten Jumala on Saatana, ja toisen käännöksen mukaan Perkele, eikä sitä luonut hyvä taivasten valtakunnan isä Jumala.
Mutta Jeesus sanookin, että taivasten valtakunta on vain lasten kaltaisten/mielisten.
Ehkä se on ihmisestä kiinni, että näkeekö hän puun oksalla kauniin ja hyvän linnun, vaiko vain nurkkia paskovan ja paikkoja sotkevan pulun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Jeesus sanookin, että taivasten valtakunta on vain lasten kaltaisten/mielisten.
Ehkä se on ihmisestä kiinni, että näkeekö hän puun oksalla kauniin ja hyvän linnun, vaiko vain nurkkia paskovan ja paikkoja sotkevan pulun.Tästä syystä Jeesuksen ohje muutokseen onkin vain: tehkää mielenmuutos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä syystä Jeesuksen ohje muutokseen onkin vain: tehkää mielenmuutos.
Raamatussa käännös 'tehkää parannus' on väärä käännös, oikea on tuo 'tehkää mielenmuutos'.
- Anonyymi
Matt: 6:24 ⌛Vihakin näkyisi toimivan kuin väärä raha laittomain kourissa.
- Anonyymi
Mammona tuossa ei tietenkään ole Jeesuksen omaa sanomaa tai edes hänen ajattelua, mutta muuten, Matt.6, edeltä tuota jaetta näkyy, että Jeesus juuri selittää tätä samaa asia - se on ihmisen 'näkökyvyssä', että mitä hän näkee - kauniin linnun vaiko vain paskovan pulun.
- Anonyymi
Aloitusviestin tarina syntiinlankeemuksesta paratiisissa, ei ole Raamatun luomiskertomuksen mukainen.
Perisynti perustuu vain Paavalin yhden kirjeen yhteen jakeeseen. Muistaakseni Room.5:12.
Luojajuman sanoin, kun Eva ja Adam söivät hyvän tiedon ja pahan tiedon puusta, he tulivat jumalien kaltaiseksi.
Löytyy 1.Moos.3:22- Anonyymi
Joten jos Raamatun totuutta ajattelemme, on todella merkittävä ero siinä, jos Luojajumalan sanoin ihminen Jumalan omaksi kuvaksi luotuna tuli jopa tiedolla jumalien kaltaiseksi, kun taas perisyntiin perustuvan Paavalin opin mukaan ihminen tulikin lähinnä paholaisen kaltaiseksi.
Mutta kohta, jossa Paavali käskee perkaamaan Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan pois, ja vaihtamaan sen syntien ja pahan valtakunnaksi, kertoo, että kyllä Paavali todellisuudessa tiesi, että mitä Jeesus opetti käskiessään vaihtamaan taivasten valtakunnan syntien valtakunnaksi sekä taivasten valtakunnan isä Jumalan tulivuorijumala Jahveen Jumalana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten jos Raamatun totuutta ajattelemme, on todella merkittävä ero siinä, jos Luojajumalan sanoin ihminen Jumalan omaksi kuvaksi luotuna tuli jopa tiedolla jumalien kaltaiseksi, kun taas perisyntiin perustuvan Paavalin opin mukaan ihminen tulikin lähinnä paholaisen kaltaiseksi.
Mutta kohta, jossa Paavali käskee perkaamaan Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan pois, ja vaihtamaan sen syntien ja pahan valtakunnaksi, kertoo, että kyllä Paavali todellisuudessa tiesi, että mitä Jeesus opetti käskiessään vaihtamaan taivasten valtakunnan syntien valtakunnaksi sekä taivasten valtakunnan isä Jumalan tulivuorijumala Jahveen Jumalana.Tätä kohtaa perustellaan Paavalin kertomuksesta salamaniskusta, että Jeesus olisi antanut Paavalille valtakirjan uskonnon tekemiseen.
Mutta aika hyvin saa perustella, että miksi Jeesus olisikin kuolemansa jälkeen halunnut tulla tosi Jumalana, opettamanaan taivasten valtakunnan Isänä, teurastetuksi uhrilampaana tulivuorenjumalalle, jonka sanoo Raamatussa olevan Saatana, juutalaisten Mooseksen Jumala, jonka vastustamisesta hänet Paavalin toimesta tuomittiin kuolemaan jumalanpilkkasyytteellä. - Anonyymi
Olen samaa mieltä ksanssasi tuosta. (tuossa tuo viittaamasi jae muidenkin luettavaksi)
Roomalaiskirje:
5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -
Se "yksi ihminen", jolla Paavali luultavasti viittaa Eevaan, ei Aadamiin, ei voi millään olla syypää maailman pahuuteen.
Jesaja:
14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
"kointähti, aamuruskon poika", oli "taivaalta pudonnut", eikä Paratiisista, joka oli maan päällä.
"synti tuli maailmaan" - "yhden ihmisen kautta"
Kuinka Eeva, vasta luotu, yksinkertainen, pienissä piireissä pyörivä avuton ihminen, olisi moiseen pystynyt?
Eeva tunsi vain Aadamin, Pomojumalan ja muut Jumalat.
Käärmekin oli Jumalan luoma, ei Eevan.
Kointähteen, aamuruskon poikaan, ei Eeva olisi millään saanut yhteyttä, tai tähän voinut millään tavoin vaikuttaa.
Pahuus tuli maailmaan Jumalan luoman -kointähden, aamuruskon pojan- kautta. ei Eevan tai Aadamin.
"Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!"
"kansojen kukistaja" ???
Kuka tulee mieleen, ainakin minulla?!
Fariseus Saul/Paul soluttautui yksijumalaiseen alkukirkkoon, tuhoten tämän toiminallaan sekä monijumalaisilla pakanakristityillään.
Jesaja:
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
2.Pietarin kirje:
1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
Ilmestyskirja:
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä ksanssasi tuosta. (tuossa tuo viittaamasi jae muidenkin luettavaksi)
Roomalaiskirje:
5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -
Se "yksi ihminen", jolla Paavali luultavasti viittaa Eevaan, ei Aadamiin, ei voi millään olla syypää maailman pahuuteen.
Jesaja:
14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
"kointähti, aamuruskon poika", oli "taivaalta pudonnut", eikä Paratiisista, joka oli maan päällä.
Kuinka Eeva, vasta luotu, yksinkertainen, pienissä piireissä pyörivä avuton ihminen, olisi moiseen pystynyt?
Kointähteen, aamuruskon poikaan, ei Eeva olisi millään saanut yhteyttä, tai tähän voinut millään tavoin vaikuttaa.
Pahuus tuli maailmaan Jumalan luoman -kointähden, aamuruskon pojan- kautta. ei Eevan tai Aadamin.
"Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!"
"kansojen kukistaja" ???
Fariseus Saul/Paul soluttautui yksijumalaiseen alkukirkkoon, tuhoten tämän toiminallaan sekä monijumalaisilla pakanakristityillään.
Jesaja:
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
2.Pietarin kirje:
1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
Ilmestyskirja:
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."Kointähti on Lucifer, Jeesuksesta tehty Kristus, teurastettu tosi Jumala, johdattamaan Paavalin opilla itseään Jeesuksen seuraajiksi luulevat tulivuorenjumalan helvettiin uhrilahjoina, niin ettei juutalaisten tarvitse uhrata itse omalla jumalalleen. Jeesuksella tai hänen opetuksellaan ei ole mitään tekemistä kristuskultin kanssa.
Löytyy Gal.3:13
Paavali käyttää muoto ME juutalaisista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kointähti on Lucifer, Jeesuksesta tehty Kristus, teurastettu tosi Jumala, johdattamaan Paavalin opilla itseään Jeesuksen seuraajiksi luulevat tulivuorenjumalan helvettiin uhrilahjoina, niin ettei juutalaisten tarvitse uhrata itse omalla jumalalleen. Jeesuksella tai hänen opetuksellaan ei ole mitään tekemistä kristuskultin kanssa.
Paavali käyttää muoto ME juutalaisista.Jeesus laitettuna sanomaan itseään Kointähdeksi, on sisäänkirjoitettu 'källi', jolla on tarkoitus tuhota kristinuskon lisäksi myös Jeesus itse ihmeidenopetuskykyineen.
Kaikki on ollut tarkkaan suunniteltu - myös hurskas tuomio, jos ilmestyskirjasta sanaakaan muutetaan. Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskirje:
Jesaja:
"kansojen kukistaja" ???
Jesaja:
Hebrealaiskirje:
2.Pietarin kirje:
Ilmestyskirja:
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."Jesaja kirjoitti aikana jona kansojen hävittäjä Sargon II toimi ja hallitsi . Sargon kaatui taistelussa eikä hänen ruumistaan löydetty eli hautaus jäi toimittamatta, hirveä häpeä hallitsijalle ja Jesaja ilkkuukin Israelinkin vihollista "18 Kansojen kuninkaat kaikki lepäävät kunniassa, kukin kammiossansa.
9 Mutta sinä olet kaukana haudastasi, poisviskattuna niin kuin hylkyvesa, olet peittynyt surmattujen, miekalla lävistettyjen, kiviseen kuoppaan suistuneitten alle, olet kuin tallattu raato."
Nuori nainen tuli raskaaksi sen sodan lopun aikaa josta jesaja kertoo ja miehen iässä syntynyt poika on ollut joskus 700e aa. Kuollut viimeistään 650 vuotta ennen kristinuskon jeesuksen syntymää.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kointähti on Lucifer, Jeesuksesta tehty Kristus, teurastettu tosi Jumala, johdattamaan Paavalin opilla itseään Jeesuksen seuraajiksi luulevat tulivuorenjumalan helvettiin uhrilahjoina, niin ettei juutalaisten tarvitse uhrata itse omalla jumalalleen. Jeesuksella tai hänen opetuksellaan ei ole mitään tekemistä kristuskultin kanssa.
Paavali käyttää muoto ME juutalaisista.Ja se Paavalin lupaama tulenliekkeihin meneminen löytyy siis 1.Kor.3:13
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Jesaja kirjoitti aikana jona kansojen hävittäjä Sargon II toimi ja hallitsi . Sargon kaatui taistelussa eikä hänen ruumistaan löydetty eli hautaus jäi toimittamatta, hirveä häpeä hallitsijalle ja Jesaja ilkkuukin Israelinkin vihollista "18 Kansojen kuninkaat kaikki lepäävät kunniassa, kukin kammiossansa.
9 Mutta sinä olet kaukana haudastasi, poisviskattuna niin kuin hylkyvesa, olet peittynyt surmattujen, miekalla lävistettyjen, kiviseen kuoppaan suistuneitten alle, olet kuin tallattu raato."
Nuori nainen tuli raskaaksi sen sodan lopun aikaa josta jesaja kertoo ja miehen iässä syntynyt poika on ollut joskus 700e aa. Kuollut viimeistään 650 vuotta ennen kristinuskon jeesuksen syntymää.Joko, sinä juutalainen, pystyt kertomaan, että mitä te uhraatte omalle Jumalallenne, kun juutalaisuuteen perustuen kristittyjen on uhrattava Jeesus tosi Jumalana uudeksi liitoksi ja islamistien on edelleen uhrattava eläimiä, koska heidän opissaan ei ole Jeesuksen ristiiinnaulitsemista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se Paavalin lupaama tulenliekkeihin meneminen löytyy siis 1.Kor.3:13
Postaa teksti !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Postaa teksti !
Kiva, että olet kiinnostunut, ja koska TEKO on rakentaa Paavalin luomalle Kristus-perustalle, niin otan kaksi edellistä jaettakin, että asia selviää.
1:Kor. "3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. MUTTA JOKA RAKENTAA TÄLLE PERUSTUKSELLE, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,"
Ja tässä on pyytämäsI
1.Kor. "3:13 niin kunkin TEKO ON TULEVA NÄKYVIIN, SILLÄ SEN ON SAATTAVA ILMI SE PÄIVÄ, JOKA TULESSA ILMESTYY, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin TEKO on." Anonyymi kirjoitti:
Joko, sinä juutalainen, pystyt kertomaan, että mitä te uhraatte omalle Jumalallenne, kun juutalaisuuteen perustuen kristittyjen on uhrattava Jeesus tosi Jumalana uudeksi liitoksi ja islamistien on edelleen uhrattava eläimiä, koska heidän opissaan ei ole Jeesuksen ristiiinnaulitsemista?
Emme uhraa mitään eivätkä muslimitkaan uhraa mitään, ei heidän uskonnossaan ole koskaan uhrattu. Jeesusta ei uhrannut kukaan millekään, sen että jeesus kuoli väkivaltaisesti Rooman hallinnon käsissä Paavali selitti uhriksi jonka Jeesus itse oli antanut kuolemalla tällä tavoin viattomana ihmisten syntien sovittamiseksi.
Se on kristinuskon oppi jolla ei ole mitään tekemistä juutalaisuuden kanssa tai minkään muun uskonnon kanssa, ei juutalaisuus vaadi mitään miltään vieraalta uskonnolta ja juutalaisuudessa itsessään ihmisuhrit ovat kiellettyjä. Kristityt eivät myös syö Jeesusta vaan kyse on symbolisesta ateriasta.- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Emme uhraa mitään eivätkä muslimitkaan uhraa mitään, ei heidän uskonnossaan ole koskaan uhrattu. Jeesusta ei uhrannut kukaan millekään, sen että jeesus kuoli väkivaltaisesti Rooman hallinnon käsissä Paavali selitti uhriksi jonka Jeesus itse oli antanut kuolemalla tällä tavoin viattomana ihmisten syntien sovittamiseksi.
Se on kristinuskon oppi jolla ei ole mitään tekemistä juutalaisuuden kanssa tai minkään muun uskonnon kanssa, ei juutalaisuus vaadi mitään miltään vieraalta uskonnolta ja juutalaisuudessa itsessään ihmisuhrit ovat kiellettyjä. Kristityt eivät myös syö Jeesusta vaan kyse on symbolisesta ateriasta.Te juutalaiset, ette siis uhraa, kuten tiedänkin ja syykin on edellä. Teidän uhrilahjanne on happamattoman leivän juhlassa liinan alla piilossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te juutalaiset, ette siis uhraa, kuten tiedänkin ja syykin on edellä. Teidän uhrilahjanne on happamattoman leivän juhlassa liinan alla piilossa.
Happamattoman leivän juhla liittyy 2.Moos.13, kun Jahve määrää esikoispojat uhrattavaksi , sekä eläinten urospuolet, jotka avaa äidin kohdun. Ne ovat minun, sanoo Jahve.
Tällainen näytös oli mitä ilmeisemmin Jahven temppelissä myös tuona kyseisenä pääsiäisenä Jeesuksen riehuessa temppelissä.
Paavalin kirje Nag Hamanista kertoi Jeesuksen esikoisesta, ja Luther jötti tiedon Jeesuksen kahdesta lapsesta - oliko Jeesus pelastamassa omaa lastaan?
Lapsen pystyi pelastamaan maksamalla lunastusmaksun, ja tällainen rituaali on edelleenkin juutalaisilla, kun 4 viikkoinen esikoispoika viedään papin eteen ruokatarjottimella kultakorujen seassa ja isä maksaa papille lunastusmaksun.
Nimittäin nämä lapset polttouhrsttiin ja syötiin, kuten Jeesus Jahven ylipapin aterialla, ehtoollisella, juutalaisen antamin ehtoollisen asetussanoin kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä 'Herran kuoleman julistamiseksi'.
Löytyy 1.Kor. 11:23 - Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Se on kristinuskon oppi jolla ei ole mitään tekemistä juutalaisuuden kanssa tai minkään muun uskonnon kanssa, ei juutalaisuus vaadi mitään miltään vieraalta uskonnolta ja juutalaisuudessa itsessään ihmisuhrit ovat kiellettyjä. Kristityt eivät myös syö Jeesusta vaan kyse on symbolisesta ateriasta.Se mikä itsessäni juutalaisessa inhottaa, ei ole valehtelu - vaan posketon röyhkeys, ja se on juuri se mistä juutalainen Paavali puhuu luodessa kristinuskon syntiopin röyhkeine teksteineen - hän ristiinnaulitsi koko maailman itselleen. Luther samasta asiasta sanoo - älä edes antaudu juutalaisen kanssa keskusteluun. Ja tässä esimerkki miksi ei kannata:
Juutalainen kirjoittaa edellä uhraamisesta, koska he ovat ainoat, jotka eivät määrätystä syystä uhraa omalle Jumalalleen, koska todellisuudessa he uhraavat kaikki, jotka uskovat heidän Jumalaansa
Näin juutalainen dikduk:
"EMME UHRAA MITÄÄN, EIVÄTKÄ MUSLIMITKAAN UHRAA MITÄÄN, EI HEIDÄN USKONNOSSA OLE KOSKAAN UHRATTU."
Opetushallituksen sivuilta:
"Id al adhaa eli UHRIJUHLAA VIETETÄÄN KAIKKIALLA ISLAMILAISESSA MAAILMASSA, mutta juhlatavat voivat erota. Eläimen, yleensä lampaan tai vuohen, uhraaminen kuuluu asiaan, ja monessa maassa teurastusta tulee seuraamaan koko perhe, niin lapset kuin aikuisetkin."
Muistakaa tämä kaikessa mitä dikduk kirjoittaa, tai ylipäätäänsä, kun aukaisee suunta jotakin sanoakseen tai vakuuttaakseen. Totuus ei ole juutalaisen hyve, tiesi jo Luther muinoin. Anonyymi kirjoitti:
Se mikä itsessäni juutalaisessa inhottaa, ei ole valehtelu - vaan posketon röyhkeys, ja se on juuri se mistä juutalainen Paavali puhuu luodessa kristinuskon syntiopin röyhkeine teksteineen - hän ristiinnaulitsi koko maailman itselleen. Luther samasta asiasta sanoo - älä edes antaudu juutalaisen kanssa keskusteluun. Ja tässä esimerkki miksi ei kannata:
Juutalainen kirjoittaa edellä uhraamisesta, koska he ovat ainoat, jotka eivät määrätystä syystä uhraa omalle Jumalalleen, koska todellisuudessa he uhraavat kaikki, jotka uskovat heidän Jumalaansa
Näin juutalainen dikduk:
"EMME UHRAA MITÄÄN, EIVÄTKÄ MUSLIMITKAAN UHRAA MITÄÄN, EI HEIDÄN USKONNOSSA OLE KOSKAAN UHRATTU."
"Id al adhaa eli UHRIJUHLAA VIETETÄÄN KAIKKIALLA ISLAMILAISESSA MAAILMASSA, mutta juhlatavat voivat erota. Eläimen, yleensä lampaan tai vuohen, uhraaminen kuuluu asiaan, ja monessa maassa teurastusta tulee seuraamaan koko perhe, niin lapset kuin aikuisetkin."
Muistakaa tämä kaikessa mitä dikduk kirjoittaa, tai ylipäätäänsä, kun aukaisee suunta jotakin sanoakseen tai vakuuttaakseen. Totuus ei ole juutalaisen hyve, tiesi jo Luther muinoin.Ei id aladha ole uhrijuhla vaan siinä lammas tai muu syötäväksi sallittu eläin teurastetaan aivan samalla tavoin kuin muulloinkin ja syödään mutta osa lihasta jaetaan köyhille ja juhla on Ibrahimin kunniaksi. Ei siinä uhrata Allahille mitään, islamissa ei ole sellaista tapaa ja koko juhla on sen kunniaksi ettei erästä muinaistakaan uhrausta ei tapahtunut vaan se saatiin estettyä.
Et voi syyttää minua omasta tietämättömyydestäsi ja väite että jokainen jonkun kansan jäsen on valehtelija tai muuten muita huonompi on rasismia jonka jokainen täysjärkinen ymmärtää perusteettomaksi ja tyhmäksi. Luther oli mitä oli.Anonyymi kirjoitti:
Te juutalaiset, ette siis uhraa, kuten tiedänkin ja syykin on edellä. Teidän uhrilahjanne on happamattoman leivän juhlassa liinan alla piilossa.
Siinä 3 matzapalaa eli happamatonta leipää muistona leivistä jotka eivät ehtineet nousta kun tarinan mukaan pako Egyptistä tapahtui niin nopeasti. Ei siihen mitään salaisuutta kuulu, uhrata sai vain temppelissä eikä temppeliä enää ole. Pääsiäisen toinen nimikin on chag hamatzot happamattoman leivän juhla.
Anonyymi kirjoitti:
Se mikä itsessäni juutalaisessa inhottaa, ei ole valehtelu - vaan posketon röyhkeys, ja se on juuri se mistä juutalainen Paavali puhuu luodessa kristinuskon syntiopin röyhkeine teksteineen - hän ristiinnaulitsi koko maailman itselleen. Luther samasta asiasta sanoo - älä edes antaudu juutalaisen kanssa keskusteluun. Ja tässä esimerkki miksi ei kannata:
Näin juutalainen dikduk:
Muistakaa tämä kaikessa mitä dikduk kirjoittaa, tai ylipäätäänsä, kun aukaisee suunta jotakin sanoakseen tai vakuuttaakseen. Totuus ei ole juutalaisen hyve, tiesi jo Luther muinoin.Missään torassa ei määrätä ketään ihmistä uhrattavaksi. Esikoiset joutuivat muinoin papeiksi ja tämä oli tapana laajalti lähi-idässä ja jopa Euroopassa meidän aikoihimme: esikoispojilla oli erikoisoikeudet. Näin muinaisessa Israelissakin pappistehtävät lankesivat perheiden esikoispojille jotka oli velvoitettu suorittamaan perheen kulttimenot näin Israelissakin kunnes tora määräsi pappistehtävät yhden suvun jäsenten tehtäväksi.
Esikoisen lunastus on muistona siitä miten tehtävä- siirtyi tietylle suvulle kultakin perheen esikoispojalta Myös jeesukselle kuten kaikille juutalaisille esikoispojille suoritettiin pidjon haben ja se on mainittu Luukkaan evankeliumissa.- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Missään torassa ei määrätä ketään ihmistä uhrattavaksi. Esikoiset joutuivat muinoin papeiksi ja tämä oli tapana laajalti lähi-idässä ja jopa Euroopassa meidän aikoihimme: esikoispojilla oli erikoisoikeudet. Näin muinaisessa Israelissakin pappistehtävät lankesivat perheiden esikoispojille jotka oli velvoitettu suorittamaan perheen kulttimenot näin Israelissakin kunnes tora määräsi pappistehtävät yhden suvun jäsenten tehtäväksi.
Esikoisen lunastus on muistona siitä miten tehtävä- siirtyi tietylle suvulle kultakin perheen esikoispojalta Myös jeesukselle kuten kaikille juutalaisille esikoispojille suoritettiin pidjon haben ja se on mainittu Luukkaan evankeliumissa.Että kehtaatkin vielä, sinä juutalainen, näyttää naamasi.
Anonyymi kirjoitti:
Että kehtaatkin vielä, sinä juutalainen, näyttää naamasi.
Mitä pitäisi hävetä?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pidjon_haben
Jeesuksen bidjon haben Luuk. 2:23 "-niin kuin on kirjoitettuna Herran laissa: "Jokainen miehenpuoli, joka avaa äidinkohdun, luettakoon Herralle pyhitetyksi" -
24 ja uhrataksensa, niin kuin Herran laissa on säädetty, parin metsäkyyhkysiä tai kaksi kyyhkysenpoikaa." Jeesuksen vanhemmat veivät pojan temppeliin Luukaksen mukaan tuota seremoniaa varten vaikkei sitä tarvinnut temppelissä suorittaa vaan papin luona missä tahansa.
- Anonyymi
Kuinka voit väittää, että joku muu olisi luonut Jumalan rinnalla?
Tuo tarkoittaa sitä, ettet usko Jumalan olevan Kaikkivaltias!
Kukaan muu ei ole voinut luoda yhtään mitään, vastoin Jumalan Tahtoa!
Et usko Jumalaan, joka on Kaikkivaltias!- Anonyymi
Käypä katsomassa peiliin - ihminenhän luotuna Jumalan kuvaksi, tuli tiedolla jopa jumalien kaltaiseksi - siis luomaan sanan voimalla.
Löytyy 1.Moos.3:22 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käypä katsomassa peiliin - ihminenhän luotuna Jumalan kuvaksi, tuli tiedolla jopa jumalien kaltaiseksi - siis luomaan sanan voimalla.
Löytyy 1.Moos.3:22Postaa se teksti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Postaa se teksti!
Mielelläni, kiitos!
1.Moos "3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso,IHMINEN ON TULLUT SELLAISEKSI KUIN JOKU MEISTÄ , niin että hän TIETÄÄ hyvän ja pahan."
Ja sitten tämä jae jatkuu niin, että kun ei ihminen vielä ottaisi elämän puusta, ja söisi siitä, ja eläisi ikuisesti. Niinpä Luojajumala suojaa elämän puun sitomalla ihmisen materian kautta aikaan, ettei tämä pääse syömään elämän puusta.
Elämän puu liittyy Jeesuksen opettamaan ihmeiden tekemiseen. Ongelmahan on siinä, kun ihminen ei erota hyvää ja pahaa tietoa - ei edes Raamatusta Saatanaa Jumalasta, vaan käyttää tosi Jumalaa Jeesuksen nimeen teurastettuna uhrilampaana, että pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa.
Löytyy Room. 7 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielelläni, kiitos!
1.Moos "3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso,IHMINEN ON TULLUT SELLAISEKSI KUIN JOKU MEISTÄ , niin että hän TIETÄÄ hyvän ja pahan."
Ja sitten tämä jae jatkuu niin, että kun ei ihminen vielä ottaisi elämän puusta, ja söisi siitä, ja eläisi ikuisesti. Niinpä Luojajumala suojaa elämän puun sitomalla ihmisen materian kautta aikaan, ettei tämä pääse syömään elämän puusta.
Elämän puu liittyy Jeesuksen opettamaan ihmeiden tekemiseen. Ongelmahan on siinä, kun ihminen ei erota hyvää ja pahaa tietoa - ei edes Raamatusta Saatanaa Jumalasta, vaan käyttää tosi Jumalaa Jeesuksen nimeen teurastettuna uhrilampaana, että pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa.
Löytyy Room. 7Lisäystä - onko sinulla jotakin muita kohtia, joista haluaisit kopioitavaksi Raamattua tai selitettäväksi, että mitä jokin tarkoittaa. Vastaan mielelläni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - onko sinulla jotakin muita kohtia, joista haluaisit kopioitavaksi Raamattua tai selitettäväksi, että mitä jokin tarkoittaa. Vastaan mielelläni.
Ai niin edelleen - mistä tietää, että jumalan kaltainen luo sanan voimalla. No se on koko sen luomiskertomuksen ideakin.
"1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin edelleen - mistä tietää, että jumalan kaltainen luo sanan voimalla. No se on koko sen luomiskertomuksen ideakin.
"1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli."Sen verran nyt tuo aikaan sitominen materian kautta rajoittaa, että sanan voimalla et materiaa liikuttele, jos et voittajana pääse paratiisiin Jeesuksen sanoin syömään elämän puusta salattua mannaa (ilm. 2:7,17), mutta sanan voimalla voit luoda pahuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran nyt tuo aikaan sitominen materian kautta rajoittaa, että sanan voimalla et materiaa liikuttele, jos et voittajana pääse paratiisiin Jeesuksen sanoin syömään elämän puusta salattua mannaa (ilm. 2:7,17), mutta sanan voimalla voit luoda pahuutta.
Ja tähänkin on Jeesuksella sanonta - ei se sinua vahingoita, mikä menee suusta sisään, vaan se mikä sieltä tulee ulos.
- Anonyymi
Kristinusko kiihottaa keskustelua ja pysyy mielissä.
Harhoja ehkä vahvistetaan tälläkin tavoin?
😵- Anonyymi
Riippuu asenteesta, jos on asennoitunut harhoihin, sehän vahvistaa myös harhojen vahvistuspelkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu asenteesta, jos on asennoitunut harhoihin, sehän vahvistaa myös harhojen vahvistuspelkoa.
Tämäkin on siellä katsojan silmässä, Jeesuksen opetuksen mukaan - todellisuudessa ihan kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieteelliset vahvistukset puuttuvat uskonnoista.
Vertaisarvioidut todelliset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieteelliset vahvistukset puuttuvat uskonnoista.
Vertaisarvioidut todelliset.Minkälaiset tieteelliset vertaisarviot todellisina vahvistavat filosofian tai analysoinnin tiedon perusteella ja niihin perustuvan loogisuuden?
Kuten esimerkiksi pelastaako ristiinnaulittu etiikkaa ja moraalia opettanut ihminen kidutuskuolemallaan riittävän viattomana uhrilampaana uskovaisten pelkällä uskolla heidät väittämäänsä taivaaseen, jos Raamatun mukaan siellä palaa tuli? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkälaiset tieteelliset vertaisarviot todellisina vahvistavat filosofian tai analysoinnin tiedon perusteella ja niihin perustuvan loogisuuden?
Kuten esimerkiksi pelastaako ristiinnaulittu etiikkaa ja moraalia opettanut ihminen kidutuskuolemallaan riittävän viattomana uhrilampaana uskovaisten pelkällä uskolla heidät väittämäänsä taivaaseen, jos Raamatun mukaan siellä palaa tuli?Onko ehdotuksia, että mistä voisi pyytää tästä erilaisia vertaisarviointeja?
- Anonyymi
.... eikä mitään muutakaan.
- Anonyymi
Kummalisia selityksia tässä alotuksessa.
Ja mistä kohtaa Raamatusta löytyy alotukseen viittava selitys?
Siis alottaja ite keksinyt koko selityksen?- Anonyymi
Kyseessähän on filosofointi ja analysointi. Mielenkiintoinen näkemys - jokin vaje onkin jonkin toisen asian puuttumista, mutta miten pitkälle tuo sitten todellisuudessa ajatustasollakaan toimii - käytännöstä puhumattakaan.
Aloitus lähtee perisyntikäsitteestä, jota syntiinlankeemusta ei luomiskertomuksessa edes ole, joten siltä osin ainakin menee vinoon.
Ja toinen asia on, että onko paha vain hyvän puuttumista, jos puhumme esimerkiksi oikeudenmukaisuudesta?
Voimmeko vain todeta, että toisen ihmisen haitta joutua epäoikeudenmukaisen kohtelun kohteeksi - siis konkreettisesti erilaisten tekojen kautta - että hänen haittansa olisikin ollut vain oikeudenmukaisuuden puuttuminen.
Siinä ei tapahtunut pahan katoamista, vaan jopa pahan lisääntyminen - se maassa oleva reikä, joka oli maa-aineksen puuttumista - suureni.
- Anonyymi
Olen hieman odottanut, että joku kysyisi, että mikä on ollut juutalaisen Paavalin motiivi luoda kristinusko Jeesuksesta teurastettuna lammasuhrina ja tosi Jumalana - muukin kuin temppelivallankaappauksella Israelin Jumalalta, he saivat koko maailman uskomaan, että heidän tulivuorijumalansa on Israelin Jumala, ja näin kaappasivat israelilaisten identiteetin - aina holokaustilla omaa valtiota myöten. Mutta on toinenkin motiivi.
Juutalainen kirjoittaa edellä uhraamisesta, koska he ovat ainoat, jotka eivät määrätystä syystä uhraa omalle Jumalalleen - kun kysyin, että miten on mahdollista, että heidän uhrikulttijumalalleen uhraavat kristityt Jeesuksen uhrilampaana ja muslimit/islamistit uhraavat edelleen eläimiä - miksi he eivät itse uhraa?
Näin juutalainen vastaa:
Muistakaa tämä kaikessa mitä dikduk kirjoittaa, tai ylipäätäänsä, kun aukaisee suunta jotakin sanoakseen tai vakuuttaakseen. Totuus ei ole juutalaisen hyve, tiesi jo Luther muinoin.
Juutalaisten ei tarvitse itse uhrata sen vuoksi, koska he uhraavat kaikki kristityt ja islamistit tulivuorenjumalalleen - ovat vapautuneet itse lain kirouksesta, kun tekivät muista kirouksen itsensä puolesta - kuten Gal.3:13 lukee. Paavali puhuu juutalaisista Raamatussa ME-muodossa, mutta kristityistä TE-muodossa. Paavali oli loppuun asti juutalainen.- Anonyymi
Tämän suurempaa rikosta ihmisyyttä vastaan - kaikkine mahdollisine variaatioineen mitä tämä on aiheuttanut - te ette maailmasta edes löydä.
- Anonyymi
Jumala ei luonut pahuutta.
Antoi aatamille ja eevalle silti hedelmän kokeilla?
Koettiliko?
Lux ferre
Kristillisen perinteen mukaan Lucifer oli ensimmäinen arkkienkeli, kunnes hänestä tuli liian ylpeä ja vallanhaluinen..
Hän tekee pahaa ja ei nöyrry rakkaudella,miksi?
Jumala ei luonut pahuutta uskoakseni,vaan oli vapaa tahto ja tämä rotta kääntyi pois Valosta !- Anonyymi
Alkuperäisesti hän oli Lilith juutalaisessa perinteessä.
- Anonyymi
"Kristillisen perinteen mukaan Lucifer oli ensimmäinen arkkienkeli, kunnes hänestä tuli liian ylpeä ja vallanhaluinen.."
Kun kaikki on Herra Sebaotin luomaa, niin Luciferkin on sitä.
"Hän tekee pahaa ja ei nöyrry rakkaudella,miksi?
Jumala ei luonut pahuutta uskoakseni,vaan oli vapaa tahto ja tämä rotta kääntyi pois Valosta !"
Kaikkitietävä Herra Sebaot tiesi jo Luciferia luodessaan tästä tulevan ylpeän ja valtaa himoavan, mutta teki tämän siitä huolimatta juuri sellaiselle alttiiksi, ja kun Herra Sebaot tiesi tarkkaan mitä on tuleva, ei Luciferilla ollut hänen katsannossaan lainkaan vapaata tahtoa.
Se miksi Herra Sebaot loi sellaista mitä loi, sitä me emme voi tietää. - Anonyymi
Vapaa tahto on kyllä täysin ihmisen keksimä käsite.Vapaata tahtoa ei ole voitu todistaa olemassa olevaksi käsitteeksi vielä tänäkään päivänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaa tahto on kyllä täysin ihmisen keksimä käsite.Vapaata tahtoa ei ole voitu todistaa olemassa olevaksi käsitteeksi vielä tänäkään päivänä.
Luulee hän joka ei tiedä. Kunpa nyt muistaisin maailmankuulun tiedemiehen lyhyen haastattelupätkän otsikkonimen, jossa hän todistaa vapaan tahdon, suomen kielinen tekstityt, tiedemiehen nimi Amit Goswami. Voin koittaa etsiä.
Yleisestikin ottaen, maailmassa aletaan olla kohta jo valovuoden päässä siitä missä tiedemaailmassa mennään - uutisia on vähän ja tietoa vielä vähemmän, ja ihmisiä halutaan pitää jossakin umpiossa.
Ennenkaikkea kasvatetaan uskomaan vain omiin mielipiteisiinsä.
Toisaalta, juuri tästä syystä, kun tänne laittaa jotakin tiedejuttua, on täällä kuitenkin huippuasiantuntijuus 'suhtautua kriittisesti' vuosikymmeniä tieteellistä työtä tehneen ja saman verran opiskelleen tiedemiehen puheisiin.
Kaikki on mennyt päälaelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulee hän joka ei tiedä. Kunpa nyt muistaisin maailmankuulun tiedemiehen lyhyen haastattelupätkän otsikkonimen, jossa hän todistaa vapaan tahdon, suomen kielinen tekstityt, tiedemiehen nimi Amit Goswami. Voin koittaa etsiä.
Yleisestikin ottaen, maailmassa aletaan olla kohta jo valovuoden päässä siitä missä tiedemaailmassa mennään - uutisia on vähän ja tietoa vielä vähemmän, ja ihmisiä halutaan pitää jossakin umpiossa.
Toisaalta, juuri tästä syystä, kun tänne laittaa jotakin tiedejuttua, on täällä kuitenkin huippuasiantuntijuus 'suhtautua kriittisesti' vuosikymmeniä tieteellistä työtä tehneen ja saman verran opiskelleen tiedemiehen puheisiin.
Kaikki on mennyt päälaelleen.Löytyy Youtube Tietoisuus ja kvanttimekaniikka, Amit Goswami
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyy Youtube Tietoisuus ja kvanttimekaniikka, Amit Goswami
Katsoin itsekin jälleen - kyllä, sinä valitset hyvän tai pahan, mistä syystä oli ihminen sidottava materian kautta aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsoin itsekin jälleen - kyllä, sinä valitset hyvän tai pahan, mistä syystä oli ihminen sidottava materian kautta aikaan.
Jumala ei luonut edelleenkään Luciferia, sen loi juutalainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei luonut edelleenkään Luciferia, sen loi juutalainen.
Voisitteko nyt vihdoinkin viisastua edes sen verran, että Raamatun mukaan siellä paratiisissa ei ollut Saatanaa, ei syntiä eikä perisyntiä, huoh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitteko nyt vihdoinkin viisastua edes sen verran, että Raamatun mukaan siellä paratiisissa ei ollut Saatanaa, ei syntiä eikä perisyntiä, huoh.
Ei .Siellä oli nainen joka söi omenan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäinen petturi nainen Lilith muunsi itsensä patatiisin käärmeeksi ja me miehetkin saimme syyt niskoillemme.
Lilith ja Eeva viekottelivat Aatamin syntiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäinen petturi nainen Lilith muunsi itsensä patatiisin käärmeeksi ja me miehetkin saimme syyt niskoillemme.
Lilith ja Eeva viekottelivat Aatamin syntiin.Paratiisin.
Ei Pariisin.😸 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki on mennyt päälaelleen.Olen katsaonut kyllä mutta se on vain teoria.Ei se käytännössä todista mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se valinta tapahtuu aina sillä periaattella kumpaan asiaan tuntee sisimmässä enempi mielenkiintoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen katsaonut kyllä mutta se on vain teoria.Ei se käytännössä todista mitään.
Niinpä, kysehän onkin vain siitä, että miten hyvin pystyt kuvittelemaan itsesi ulkopuolisena teoriaan materiasta, ettei se koskekaan sinua, vaikka koostutkin siitä materiasta, jota se teoria tieteellisesti tutkittuna koskee.
Kyseessä on sama idea kuin uskovaisilla, kun he siirtävät Jumalan taivaaseen, jolloin itse voivat olla ulkopuolisia luoden kaikenlaisia arvioita, kuvitelmia ja luuloja kokematta hetkeäkään, että se koskisi kuitenkaan itseä.
Miten hyvin havainnoitsijana pystyt kokemaan itsesi osaksi havainnointia, siitä on kyse - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, kysehän onkin vain siitä, että miten hyvin pystyt kuvittelemaan itsesi ulkopuolisena teoriaan materiasta, ettei se koskekaan sinua, vaikka koostutkin siitä materiasta, jota se teoria tieteellisesti tutkittuna koskee.
Kyseessä on sama idea kuin uskovaisilla, kun he siirtävät Jumalan taivaaseen, jolloin itse voivat olla ulkopuolisia luoden kaikenlaisia arvioita, kuvitelmia ja luuloja kokematta hetkeäkään, että se koskisi kuitenkaan itseä.
Miten hyvin havainnoitsijana pystyt kokemaan itsesi osaksi havainnointia, siitä on kyseOn mielenkiintoista seurata jo 90-luvulla lukemani Suomen ensimmäisen ydinfysiikan professorin lauseen, se joka ei kauhistu, ei ole ymmärtänyt. Tuleeko jossakin vaiheessa ymmärrys - vai pystyykö ihminen ikuisesti pitämään itsensä ulkopuolisena 'vain teorialle'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten hyvin havainnoitsijana pystyt kokemaan itsesi osaksi havainnointia, siitä on kyseModerni aivotutkimus ajoittan todistaa että ei meillä ole vapaata tahtoa.
https://www.duodecimlehti.fi/duo10759 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On mielenkiintoista seurata jo 90-luvulla lukemani Suomen ensimmäisen ydinfysiikan professorin lauseen, se joka ei kauhistu, ei ole ymmärtänyt. Tuleeko jossakin vaiheessa ymmärrys - vai pystyykö ihminen ikuisesti pitämään itsensä ulkopuolisena 'vain teorialle'.
Ja pystyykö uskovainen ikuisesti pitämään Jumalan ulkopuolisena itselleen, jota rukoillaan vain etäisyyksien päästä, vaikka se Jeesuksen sanoin onkin sinussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja pystyykö uskovainen ikuisesti pitämään Jumalan ulkopuolisena itselleen, jota rukoillaan vain etäisyyksien päästä, vaikka se Jeesuksen sanoin onkin sinussa.
Kauhistuisiko uskovainen, jos se tajuaisi tämän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä omenan?! Laitatko Raamatusta kohdan.
Se omena on sadusta, jossa noita antaa myrkytetyn omenan prinsessalle, joka nukahtaa tuhatvuotiseen uneen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lilith ja Eeva viekottelivat Aatamin syntiin.Sinulla on vapaa tahto lukea luomiskertomus uudelleen ja tajuta, ettei se olisi mikään Luojajumalan paratiisi, jos siellä paratiisissa Jumala vehkeilisi Saatanan kanssa ja loisi synnin ja pahuuden maailmaan.
Edelleenkin Luojajumalan sanoin ihminen tulikin jumalien kaltaiseksi tiedolla (1.Moos.3:22) - heitä se juutalaisen noidan myrkyttämä omena pois, kun voit totuuden tarkistaa luomiskertomuksesta tai vaikka faktana todeta, että koko paratiisin syntisaatanatarina on vain yhden Paavalin kirjeen yksi jae (Room.5:12).
Lue wikipedi, perisynti
Luomiskertomuksessa ei ole mitään syntiinlankeemusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on vapaa tahto lukea luomiskertomus uudelleen ja tajuta, ettei se olisi mikään Luojajumalan paratiisi, jos siellä paratiisissa Jumala vehkeilisi Saatanan kanssa ja loisi synnin ja pahuuden maailmaan.
Edelleenkin Luojajumalan sanoin ihminen tulikin jumalien kaltaiseksi tiedolla (1.Moos.3:22) - heitä se juutalaisen noidan myrkyttämä omena pois, kun voit totuuden tarkistaa luomiskertomuksesta tai vaikka faktana todeta, että koko paratiisin syntisaatanatarina on vain yhden Paavalin kirjeen yksi jae (Room.5:12).
Lue wikipedi, perisynti
Luomiskertomuksessa ei ole mitään syntiinlankeemusta.Lilithin tarina on Kabbalan luomiskertomus, joten juutalaisten paratiisissa mitä ilmeisemmin on ollutkin Saatana heidät luomassa.
Ja selvitäkseen kohtalostaan, he myrkytetyllä omenalla kirosivatkin Jeesuksen ja tämän seuraajat itsensä puolesta.
Löytyy Gal.3:13 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on vapaa tahto lukea luomiskertomus uudelleen ja tajuta, ettei se olisi mikään Luojajumalan paratiisi, jos siellä paratiisissa Jumala vehkeilisi Saatanan kanssa ja loisi synnin ja pahuuden maailmaan.
Lue wikipedi, perisynti
Luomiskertomuksessa ei ole mitään syntiinlankeemusta.Kristityillä ei ole käytännössä.
Kirkot määräävät pappiensa suulla uskosta. - Anonyymi
" vapaa tahto"
Ihmisille kyllä sanotaan syntiin lankeemusta kuvaavasta tapahtumasta"saatte vapaasti syödä"=vapaasti valita.Mutta ei hyvän ja pahan tiedon puusta.
Mutta missä kohtaa Raamattua enkeleille sanotaan että saatte vapaasti valita? Anonyymi kirjoitti:
Lilithin tarina on Kabbalan luomiskertomus, joten juutalaisten paratiisissa mitä ilmeisemmin on ollutkin Saatana heidät luomassa.
Ja selvitäkseen kohtalostaan, he myrkytetyllä omenalla kirosivatkin Jeesuksen ja tämän seuraajat itsensä puolesta.
Löytyy Gal.3:13Puhut aina pötyä eikä meidän kummassakaan luomistarinassamme ole saatanaa. (Moos. 1 -2 ) Jeesus kyllä uskoi saatanaan, UT;ssa saatana esiintyy kymmeniä kertoa toisin kuin hepr. raamatussa.
Jeesus myös väitti että voisi siirtää vuoria uskon avulla, ei siirtänyt, mutta kuoli itse ristillä rukoillen apua Jumalalta juutalaisen runon sanoin " eli eli lama asavtani..." Kuolema on solutason peruuttamaton tapahtuma ja sen edessä ei ole voittajia.Anonyymi kirjoitti:
Lue wikipedi, perisynti
Luomiskertomuksessa ei ole mitään syntiinlankeemusta.Hepr. raamatun luomistarinoissa ei ole saatanaa, eikä edes omenaa. Kristillisessä TEOLOGIASSA saatana on ja oli myös Jeesuksella, sille taas me muut emme mitään voi.
- Anonyymi
Niin.
Kuivuuttakaan ei siis ole.Se on vain kosteuden puutetta.
Siis mitään ei ole.Se on vain jotain puutetta.- Anonyymi
Saman asian voi ilmaista eri tavoilla.
Pahuus ei kuitenkaan ole materiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahuus ei kuitenkaan ole materiaa.Mutta materialla voidaan aiheuttaa pahaa, kuten aseet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta materialla voidaan aiheuttaa pahaa, kuten aseet.
Pahaa rohkeutta aseiden käyttäjät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta materialla voidaan aiheuttaa pahaa, kuten aseet.
Aseet itsessään eivät tee mitään vaan ihmiset päättävät mihin niitä käyttävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahuus ei kuitenkaan ole materiaa."Pahuus ei kuitenkaan ole materiaa."
Jos pahuus ei voi olla materiaa.Niin miten sitte hyvyyden laita on?voiko sekään olla sitte materiaa?
- Anonyymi
Julma, vai kuka tuo haamu onkaan, niin eikö hän kieroillut ja asettanut ansan ja turhan houkutuksen sille Eevalle ja sen yhden jutun takia koko ihmiskunta ja maailma meni vituiks, ainakin jos noihin satuihin joku reppana uskoo.
- Anonyymi
Ei asettanut. Heitä nyt se omena helvettiin!! Miten monta kertaa tämä nyt pitää Raamatusta jokaiselle lukukyvyttömälle erikseen todistaa?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei asettanut. Heitä nyt se omena helvettiin!! Miten monta kertaa tämä nyt pitää Raamatusta jokaiselle lukukyvyttömälle erikseen todistaa?!
Mutta tottahan on se, että uskovaiset haluavat nyt kiven kovaa pitää kiinni edelleenkin tästä myrkytetystä omenasta, jolla koko maailma on pilattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkein kaikki muut kristityt uskovat.
Mene itse vaikka Pjong Pjangiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene itse vaikka Pjong Pjangiin.Kristityn uskolla myrkytettyyn omenaan ja ihmisen syntisyyteen, joka olisi luotu Saatanan avulla jo paratiisissa petollisen Luojajumalan toimesta, ei ole Raamatun tekstin mukaan mitään katetta, koska Luojajumalan sanoin - päinvastoin - ihminen tulikin tiedolla jopa jumalien kaltaiseksi.
Löytyy 1.Moos.3:22 Anonyymi kirjoitti:
Kristityn uskolla myrkytettyyn omenaan ja ihmisen syntisyyteen, joka olisi luotu Saatanan avulla jo paratiisissa petollisen Luojajumalan toimesta, ei ole Raamatun tekstin mukaan mitään katetta, koska Luojajumalan sanoin - päinvastoin - ihminen tulikin tiedolla jopa jumalien kaltaiseksi.
Löytyy 1.Moos.3:22Ei varmaan kukaan usko tuota tarinaa todeksi. Siinä yritetään selittää ihmislajin alku yhdestä miehestä ja naisesta ja "paratiisin" katoaminen ympäriltä normaalin elämän vaikeuksine ja haasteineen naisen ja puhuvan käärmeen syyksi.
Siitä millaisia jumalat olisivat jos heitä varmuudella olisi, ei tiedä kukaan, tarinat ovat tarinoita. Kun tarinoiden päälle on keksitty lisää tarinoita, ovatko ne sen todempia? Eivät varmasti ole.Anonyymi kirjoitti:
Mene itse vaikka Pjong Pjangiin.Pjongjangissa ei kristittyjä ole siellä on toisenlainen kultti.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Ei varmaan kukaan usko tuota tarinaa todeksi. Siinä yritetään selittää ihmislajin alku yhdestä miehestä ja naisesta ja "paratiisin" katoaminen ympäriltä normaalin elämän vaikeuksine ja haasteineen naisen ja puhuvan käärmeen syyksi.
Siitä millaisia jumalat olisivat jos heitä varmuudella olisi, ei tiedä kukaan, tarinat ovat tarinoita. Kun tarinoiden päälle on keksitty lisää tarinoita, ovatko ne sen todempia? Eivät varmasti ole.Seppona tulee selityksiä teologisiin ongelmiin kuin ongelmiin lukeneisto juutalaisilta, kristityiltä ja muslimeilla..
Kaikki samasta jumalasta eri2mausteilla.
🤤 - Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Pjongjangissa ei kristittyjä ole siellä on toisenlainen kultti.
Kyllä on maanalaisesti tietoviisas älykäs juutalainen.
Anonyymi kirjoitti:
Seppona tulee selityksiä teologisiin ongelmiin kuin ongelmiin lukeneisto juutalaisilta, kristityiltä ja muslimeilla..
Kaikki samasta jumalasta eri2mausteilla.
🤤On semmoinenkin kuin tiede, lajimme ei ole syntynyt kahdesta yksilöstä, tarina ei kerro omenasta mutta kyllä puhuvasta käärmeestä. Israelin paratiisikertomuksella on esikuvansa kaksoisvirtain alueen vanhimpien kulttuurien tarinoissa. Hae sieltä tietoa älä omasta päästä, tai hellenismistä, mitä Paavali laittoi joka paikkaan, varmaan hänestä paratiisin puussakin kasvoi logos...
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
On semmoinenkin kuin tiede, lajimme ei ole syntynyt kahdesta yksilöstä, tarina ei kerro omenasta mutta kyllä puhuvasta käärmeestä. Israelin paratiisikertomuksella on esikuvansa kaksoisvirtain alueen vanhimpien kulttuurien tarinoissa. Hae sieltä tietoa älä omasta päästä, tai hellenismistä, mitä Paavali laittoi joka paikkaan, varmaan hänestä paratiisin puussakin kasvoi logos...
Itsestäsi kirjoitat.
Te uskoitte tarinaan vuosituhansia. Anonyymi kirjoitti:
Itsestäsi kirjoitat.
Te uskoitte tarinaan vuosituhansia.Emme vuosituhansia. Muinoin kuitenkin kun ei ollut tietoa yritettiin tieto korvata tarinoin, hepr. raamatun paratiisitarinan esikuvat ovat Kaksoisvirtain alueen kulttuureilta .Nyt ei kenenkään tarvitse muinaisiin tarinoihin enää uskoa kun on tietoa saatavilla.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Emme vuosituhansia. Muinoin kuitenkin kun ei ollut tietoa yritettiin tieto korvata tarinoin, hepr. raamatun paratiisitarinan esikuvat ovat Kaksoisvirtain alueen kulttuureilta .Nyt ei kenenkään tarvitse muinaisiin tarinoihin enää uskoa kun on tietoa saatavilla.
Iso vale.
- Anonyymi
Miksi sallia hyvyyden poissaolo ? Puhut vessajätettä .
- Anonyymi
Katkojankäret toimii kevyellä palveluasunnalla. Hoitajalakko alkaa pian.
- Anonyymi
Katkovat ne hyvin pitkinä hoitojonoina ja ambulanssipriorisointina myös, johon koulutettiin oma ammattiryhmänsä niin, ettei kevyttä palveluasumista edes tarvita, sen jälkeen kun perustettiin totuudenministeriö hoiva-sanalla, joka tänä päivänä koskee vain autoa.
- Anonyymi
Ihminen loi pahuuden. Kaikki, minkä Jumala loi, oli hyvää.
- Anonyymi
"Ihminen LOI pahuuden." :D :D :D
- Anonyymi
Eli ihminen, joka Jumala luomana oli HYVÄ, kykeni LUOMAAN pahuuden?
Olette te helvetinpelkoiset hirviöjumalanne puolustelijat kyllä sekavaa porukkaa.
Ihan pikkuisen pukkaa hengellistä Tukholman syndroomaa.
- Anonyymi
Koska Jumala salli pahan tulla maailmaan, hän on sen maailmaan tulemisesta vastuussa. Ihmisen ns. vapaus ei edellytä eikä ole koskaan edellyttänyt pahuuden ilmaantumista maailmaan.
Koska Jumala on asiasta vastuussa, Hän itse myös järjesti lääkkeen tapahtuneeseen. Jeesus lunasti ja sovitti koko maailman ristin kuolemallaan ja hänen ylösnousemuksensa ja taivaaseen astumisensa on tästä todiste. Siksi kerran on jokainen riemimulein tunnustava Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra. Ja koska suun tunnustuksella pelastutaan eli parannutaan, kerran on kaikki oleva kaikkien kohdalla hyvin. Aamen. Joka muuta väittää, se halventaa Jeesuksen ristillä aikaansaamaa koko maailman sovitusta.- Anonyymi
po. riemumielin
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417969Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832