autoliikkeen virhevastuu

Anonyymi-ap

ostin 08/22 auton. Vein sen ostamisen jälkeen korjaamolle tarkistukseen.
Löytyi vikoja, joita myyjä ei ollut kertonut - reklamoin. Viat luvattiin korjata merkkiliikkeen korjaamossa (merkkiliikkeen korjaamo saman nimen alla, kuin josta ostin auton eli Delta). Vioista korjattiin 2/5. Muut jäivät korjaamatta. Korjaamo ilmoitti että heillä ei ole lupaa ottaa autoa korjaukseen, koska myyjäliike ei ole pyytänyt / vahvistanut korjausta.
Minulla on myyjäliikkeen vastuuhenkilön kanssa käyty s.posti keskustelu edelleen tallessa, jossa ilmoittavat ja hyväksyvät että viat korjataan. Lupaa ei tullut.
Korjautin auton omaan rahaan toisella korjaamolla sillä viat vaikuttivat olennaisesti auton käyttöön. Lasku oli isohko. Liike ei vastaa yhteydenottopyyntöihin.
Kuluttaja-asiamieheen yhteyttä? Vai mitä kautta lähden selvittämään? Minulle riittäisi vaikka summat osista, menköön korjaus omaan piikkiini.

15

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Laita esimiehelle rehellinen ja asiallinen posti. Kyllä se vastaa. Automyyjät näissä asioissa ihan turhia.
      Itsellä alkoi asiat sujua kun esimies alkoi hoitamaan asiaa.

• Anonyymi

Ostit siis jonkun edellisen tuoman piilovika pommin. Jos et itse huomannut vikoja ostaessa niin miten myyjä voisi huomata. Yksityinen kusetti ensin liikettä niele tappio.

• Anonyymi

Älä kommentoi , jos et ymmärrä lukemaasii . Jooko .

• Anonyymi

tässä näkee tarkastusten laadun ei ne myyjät mitään tiedä autoista noin yleensä, pommi seuraavalle?

• Anonyymi

Pientä fiksaamista on kaikissa käytetyissä euro malleissa, kyllä saastuttavan kuluttajan piikkiin menee huoltokulut!💸💸💸

• Anonyymi

Eli myyjä oli luvannut sinulle vikojen korjauksen, mutta ei antanut korjaamolle valtuuksia korjata kuin osan? Jos asia on paperilla, niin autoliikkeen vastaavan juttusille, tosin se olisi pitänyt tehdä heti, eikä sitten kun olet itse ne viat korjauttanut ja maksanut.

• Anonyymi

Maksa omat korjauksesi, varaosasi ja laskusi , tietenkin.
      Lopeta itku, pyyhi silmäsi ja jatka iloisena kohti uusia pettymyksiä.

• Anonyymi

Rahaan liittyvät reklamaatioasiat on tapana hoitaa kirjallisesti eikä puhelimessa. Hutaistut sähköpostit eivät näihin asioihin ole riittäviä ja puhelimessa sovitut asiat voi aina kiistää.
      Vaatimuksesta on selkeästi käytävä ilmi, mitä vaaditaan ja mihin perustuen.
      Miksi kaikki tämä?!
      Siksi, että myös viranomaiset tarvittaessa pääsisivät kiinni asiaan.
      Siis A4 , kirjekuori, niin ja postimerkki - € 2,10.

• Anonyymi

Ihan ensimmäiseksi: virhevastuu EI ole takuu. Päätellen siitä,ettet kertonut auton ikää ja ajettuja kilometrejä, olet ostanut puoli-ilmaisen paljon ajetun auton, ja luulit taskurahalla (ja oletettavasti velaksi 0-käsirahalla) saavasi uuden auton. Ei, autoliikkeet eivät kunnosta vanhoja uusiksi, vaikka vähävarainen ulisisi kuinka. On hyvin tavallista,että se puoli-ilmainen loppuunajettu auto viedään kaverin korjaamolle tyyliin kato nyt ihan kaikki pienetkin,laitetaan sitten autoliikkeen piikkiin.. On erittäin todennäköistä ettei yksikään noista mainostamasti viasta, edes ollut vika vaan normaalia kulumaa, jotka eivät edes kuulu virhevastuun piiriin, mutta iso liike korjasi niistä kaksi hyvää hyvyyttään, säälien vähävaraista.

Kokemuksesta voin sanoa, yli 90% nooista itkuista kaatui kulukallella, kun ohjattiin aina asiakas tekemään valitus kuluttaja-asiamiehelle, johon sitten annettiin kirjallinen vastine ja ne jotka ei kaatuneet, yhdessäkään ei tarvinnut maksaa edes puolta korjauksesta.

Kehotan autoliikkeitä sanomaan aina reklamaatioissa asiakkaalle, että tekee kirjallisen valituksen kuluttaja-asiamiehelle ja vastaamaan siihen sitten niinkuin asia on (asiakashan aina valehtelee ja vääristelee), nykyään viimeisimmätkin kommarijäärät kyseisistä elimistä on kuolleet ja päätökset ovat pääosin oikeita= vanhan auton ostaja vastaa itse oman autonsa huolloista.

• Anonyymi

Te jobbarit olette siinä mielessä hauskoja, että myytte vanhoja paskoja "köyhille", mutta varallisuus on niin huono teilläkin että ette pysty itsekään arvokkaampia autoja vaihdossa ottamaan :D

• Anonyymi

Tottakai nyt kuluvia osia menee rikki aina.

• Anonyymi

AP täällä kommentoi. Sovin korjauksista liikkeen vastaavaan henkilön kanssa, sähköpostitse, jotta hän ei pääse vääristämään asioita.

Auto on 130 000km ajettu, jokusen vuoden vanha diesel mitsubishi outlander.

Vioista korjasivat: ilmastoinnin kompressorin ja tekivät rästiin jääneen huollon.

Vikoina oli:
      - Vetokoukku (sisään katkennut avain + hapettumaa niin, etteivät valot toimineet) tämän vian todensi delta auton huolto.
      - Edessä alatukivarret molemmat murtuneet ja auto kolisti aikalailla.
      - Peruutuskamera rikki
      + muuta pientä, jota en varsinaisesti edes vaadi korjattavaksi.

Odotin aikani ja kysyin 3 kertaa näitä asioita. Ei, ei voida korjata kun ei myyjäliike vahvista korjausta. Soitin liikkeelle, joo, hoidetaan. Ei hoidettu. Minulla oli aika kiire saada auto esim. vetoautoksi kopille, joten koukku välttämätön. Kaikki viat, mitö mainitsin, on luvattu korjata. Ei vaan koskaan korjattu.

• Anonyymi

ja myyjäliike oli?

• Anonyymi

Delta-auto.

Sain kuluttavirastolta ohjeet jatkoon. Ja täällä huutelijoille: Autoliike eli myyjäliike on ollut korjausvelvollinen vioista, mitkä on sovittu korjattavaksi. Ja nyt korvausvelvollinen kun eivät ole kohtuullisessa ajassa vikoja korjanneet.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      112
      5825
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3927
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3332
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2946
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      1997
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1963
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      39
      1685
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1529
    Aihe