Inflaatio, keskuspankin koron nosto, kokoomus.

Anonyymi-ap

Itselläni on metsää tai olen osakas isommassa sellaisessa. Asun Kampotissa ihan Kambodzassa. Olen eläkkeellä ja saan reilun 1500 euroa kuussa eläkettä. Asuminen ihan ok asunnosta maksan vuokraa ja sähköä vähän alle 200 euroa kuukaudessa.
Metsän puolesta on varallisuutta odotettavissa.
Asuminen ihan samaa tasoa mitä keskimäärin Suomessa lisäksi, minulla on oma terassi ja aurinko ja lämmin.

Kun, täällä eläminen maksaa keskimäärin 1/4 osa Suomen hinnoista kuukaudessa, Kun lasketaan kaikki elämisestä aiheutuvat kulut keskimäärin. Siis koko kirjo. Siis ihan kaikki mitä Suomessa tarvitaan.

Nytkin, kuten otsikossa sanoin. Kaikki asiat parantavat minun elämääni täällä Kampotissa ja monen muunkin elämää ulkomailla. Kampotissa ei hinnat ole noussut siinä määrin. Bensiini oliko noin 1 euroa litra ja nestekaasua tankkasin 13,4 kiloa kaasupulloon maksoin viimeksi 10,40 Dollaria. Kestää minun käytöllä noin 3 - 4 kuukautta. Teen ruokaa itse myös. Prätkän bensaa menee noin 10 dollaria kahdessa kuussa. Vakuutuksia ei ole pakko ottaa. Ajelee hitaasti ja ei koskaan kännissä. Ei täällä kaupunki alueella edes voi ajaa lujaa. Voi toki ottaa vakuutuksia ei sitä kukaan estä.

Lääkkeet saa apteekista ainakin puolet halvempia, kuin Suomessa ja ihan sama tavara. Otrivin 1/3 osa Suomen hinnasta. Suuvesi oli myös joku 1/4 osa Suomen hinnasta. (Listeri). Tuli tuk eli taksikyyti lue Passapp Kambodzasa pari kilometriä 1 dollaria. Hinnan saat kännykkään sovellutuksesta eli Appista.

Joku muukin oli huomannut saman, että ei ole mitään järkeä asua Helsingissä ja PK-seudulla ja maksaa yli tuhat euroa kuukaudessa vuokraa. + Sähkön ja veden.
Puhumattakaan liikkumisesta. Minä en saa alennusta.
Tarvii KELAN kansalaiseläkkeen. Oliko kaupassa käynti julkisella 7 euroa liki tai voi olla yli.

Konkreettisesti kaverit syö ja juo täällä joka päivä sillä samalla eläkkeellä. Tuossa naapurissa pojat juo olutta, joka päivä ja syövät ja naatiskelevat eläkkeellä.
Kaveri maksaa 100 euroa vuokra ja sähkön kuukaudessa. Sillä kanssa pienempi terassi. Hakevat klipseillä olutta joka päivä. Tehneet jo vuosia. Klipseillä olut maksaa noin 10 eurosenttiä tölkki. Mutta niitä pitää voittaa, niitä klipsejä. Eli avaat tölkin ja katso voitko. Muuten maksaa 0,40 eurosenttiä olut.

Paljon tänne muuttaa Pattayalta ja Thaimaasta porukkaa. Tänne rakennetaan paljon uutta koko ajan.
Kampottiin nousee uusi korkea ostos ja business rakennus... Taitaa olla korkeamp, kuin Helsingissä.
Katsokaa Sihanokvilleä tubelta. Vielä sentään vuokrat edullista. Onhan täällä paikkoja. Vietnam ja Filippiinit kiinnostaa myös asua. Niin se Kokoomus, niin ne on luvanneet alentaa veroja ja tiedättekö mitä se merkitsee meille ulkomailla asuville.

Kun olen aikaisemmin puhunut vapaudesta, niin se tarkoittaa ihmisen ei valtion vapautta orjuuttaa ja kiristää sinua. Yksityisen omaisuutta ei voi varastaa valtion toimesta ja kenenkään liiketoimia ei voi pakottaa tekemään tappioita. Länsimainen arvomaailma on ihan ok. Mutta ihmisiä ei saa pakottaa eikä kiristää maksamaan ja elämään kurjasti kenenkään edun mukaista. Eli ihmisen on voitava sanoa, että pidä kämppäsi ja pidä viinasi ja pidä autosi ja pidä ruokasi sekä pidä verosi ja kiitos EU:n, että voit vaihtaa verotusmaata. PS:älle terveisiä, te ette voi pakottaa ketään alentamaan vuokraa ja pakottaa myymään yhdenkään poliittisen tyyppin sijoitusasuntoa. Sijoitus asunto tarkoittaa, että se on vuokralla ja siitä saadaan vuokratuloa. Mitäkö eläkkeellä, no elä ihmeessä ja nauti vapaudesta.

Miksi dokumenteissa käydään kuvaamassa aina köyhyyttä ja kurjuutta ? ! ?
Mikä on sen tarkoitus ja kenelle sitä esitetään. Tämä riittää jo vastaukseksi. Monesti, jopa kukkasetkin on kuvissa haalistunut köyhyyttä kuvattaessa, siis luonnon kukkaset kuvissa. Putinin TV lienevät lisää ymmärrystä, että ehkä Suomessa myös. Joku maksaa toimittajille ja lehdelle.

Euro myös vahvistuu koronnostosta ja se tarkoittaa ulkomailla asuville lisää ostovoimaa. Eli kiitos EKP.
Inflaatio taas nostaa eläkettä on sidottu 80/20.

Welcome maailma odottaa sinua eläkeläinen.
Unohda se Lahti ei ole Florida.

71

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko siinä kaverin 100€ kämpässäkin oma aurinko?

      • Anonyymi

        Sama aurinko. Mutta oma terassi ja yksiö keittiö syvennys ja kylpyhuone ja vessa ja suihku samassa, kuin Suomessa.
        Joku 40 - 45 neliöä ja sama minulla ja oma terassi. Minä laitoin terassille myös grillin ja keittiön. Syön terassilla aina.
        Eli aina syön ulkona. Siinä on kiva istua, varsinkin iltaisin.

        Niin, nämä pojat siinä naapurissa on Norjasta, Eestissä, Ranskasta ja pari Kanadan miestä ja pari Suomesta minä mukaan lukien jos ei jo kolme. Kaikki kuule hyvässä sovussa ja ei taatusti puhuta Suomen politiikasta. Siinä oppii kieltä kyllä hyvin, ainakin englantia.

        Ollutta saa ottaa ihan vapaasti ja jos tuntuu, että haluat maksaa, niin laita joku hakemaan tai tuo seuraavalla kerralla. Se, kuule ei aiheuta tappelua näillä hinnoilla ja ei myöskään naiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama aurinko. Mutta oma terassi ja yksiö keittiö syvennys ja kylpyhuone ja vessa ja suihku samassa, kuin Suomessa.
        Joku 40 - 45 neliöä ja sama minulla ja oma terassi. Minä laitoin terassille myös grillin ja keittiön. Syön terassilla aina.
        Eli aina syön ulkona. Siinä on kiva istua, varsinkin iltaisin.

        Niin, nämä pojat siinä naapurissa on Norjasta, Eestissä, Ranskasta ja pari Kanadan miestä ja pari Suomesta minä mukaan lukien jos ei jo kolme. Kaikki kuule hyvässä sovussa ja ei taatusti puhuta Suomen politiikasta. Siinä oppii kieltä kyllä hyvin, ainakin englantia.

        Ollutta saa ottaa ihan vapaasti ja jos tuntuu, että haluat maksaa, niin laita joku hakemaan tai tuo seuraavalla kerralla. Se, kuule ei aiheuta tappelua näillä hinnoilla ja ei myöskään naiset.

        Tuota menoa saat maksakirroosin, ja ehkä vielä tupakoitki niin keuhkosyövän ,niin elämäsi tulee olemaan lyhyt ja sairaanloinen, jos sairastut niin älä sitten tule tänne sairastamaan, sairasta siellä onnen tyyssiassasi.
        Olethan sinä jonkun sairauden takia työkyvyttömyyseläkkeelläkin, eläkkeesi on aika pieni.


      • Anonyymi

        On varmaan ja hän omistaa sademetsääkin palmupuita heh, , mutta asuu vuokralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On varmaan ja hän omistaa sademetsääkin palmupuita heh, , mutta asuu vuokralla.

        Ei kun suomessa metsää liki 200 hehtaaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun suomessa metsää liki 200 hehtaaria.

        Ei se kaikki sun ole, vain osa on sun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota menoa saat maksakirroosin, ja ehkä vielä tupakoitki niin keuhkosyövän ,niin elämäsi tulee olemaan lyhyt ja sairaanloinen, jos sairastut niin älä sitten tule tänne sairastamaan, sairasta siellä onnen tyyssiassasi.
        Olethan sinä jonkun sairauden takia työkyvyttömyyseläkkeelläkin, eläkkeesi on aika pieni.

        Miksi pitää kadehtia ja olla vittumainen? Onnea hänelle sinne paratiisiinsa ja jos sairastuu niin tervetuloa suomeen sairastamaan. Tyhjiä ovat nuo ilkeät sanasi sinä jonka elämänlaatu on takuuvarmasti reilusti alle kambozhan miehen / naisen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää kadehtia ja olla vittumainen? Onnea hänelle sinne paratiisiinsa ja jos sairastuu niin tervetuloa suomeen sairastamaan. Tyhjiä ovat nuo ilkeät sanasi sinä jonka elämänlaatu on takuuvarmasti reilusti alle kambozhan miehen / naisen..

        Kadehtia , hah, veetuttaa , kun hän haukkuu täällä kaikki eläkeläiset , jotka ei muuta pois täältä ja halveksii isänmaatansa ja kuitenkin saa täältä eläkkeensä.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😍 ­N­y­­­m­f­­o­­m­­a­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17708153B

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Mene hoitoon!

    • Anonyymi

      Et sinä kyllä ole täysillä matkassa, päässäsikö vika, kun olet päässyt TK eläkkeelle.😂😂

      • Anonyymi

        Ammatin puolesta ei voi enää työskennellä. Lapio hommissa voi olla pitempään työmarkkinoilla. Miten sulla menee Suomen kolhoosissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammatin puolesta ei voi enää työskennellä. Lapio hommissa voi olla pitempään työmarkkinoilla. Miten sulla menee Suomen kolhoosissa.

        Erittäin hyvin, enkä minä ole missään kolhoosissa , minullakin on metsää siskon kaa puoliksi , ei ihan noin paljoa, ja myös jakamaton maatila, metsästä saan puut, kunhan käyn kaatamassa ja klapittamassa, sisko myös.
        Viihdyn hyvin täällä ja tienaan hyvin ja keväällä jään eläkkeelle , kun ikää jo 65 v, olen terve, liikun paljon ja käyn salilla, eläkkeeni on paljon isompi , kun sun eläkkeesi.
        Mulla omakotitalo ja mökki, joka on tuolla metsäplantaasilla, kun siellä on myös pieni järvi.
        Siskolla mökki toisella puolella rantaa.


    • Anonyymi

      Moneskohan tällainen samanlainen aloitus tuolta hemmolta taas.

      Moneenkohan kertaan nuo samat tarinat on hemmon mielestä tarpeen julistaa? Ja ennenkaikkea miksi?

    • Anonyymi

      Mitä siellä happy placessa tienaa, bussikuski , taxikuski, tarjoilija, parturi- kampaaja, farmaseutti , ompelija, tarjoilija ym.
      Mikä siellä on keskipalkka ja mikä keskieläke?
      Kuinka paljon siellä on köyhiä, ja mitä sosiaalietuja siellä on ?

      • Anonyymi

        Ei tarvitse. Kyllä 1500 euroa riittää todella hyvin. Mitä meinasit, saatko yli 1500 ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse. Kyllä 1500 euroa riittää todella hyvin. Mitä meinasit, saatko yli 1500 ???

        Etkö ymmärrä mitä kysyin, mikset vastaa, ei nyt ollut kysymys sinun tarpeistasi.
        Vastaa kysymyksiini.
        Kyllä sinäkin joskus tarviit, sairaalaa, tai vanhainkotia, minkälaiset vanhainkodit siellä on?
        Vastaa.


    • Anonyymi

      Kampotissa avattiin juuri seven eleven tänään vanhan sillan vieressä. Kävin ostamassa juusto kinkku leivän. Suklaan Panin jääkaappiin, kun oli koko matkan lämpimän leivän kanssa. Vitsi, että on hieno juttu.

    • Anonyymi

      Missä se Kampotti on? Aasiaa vai Afrikkaa? Hienolta kuulostaa tarinasi. Miten siellä lääkärissä käynnit ja oletko täällä ilmoittanut muuttaneesi Suomesta pois vai onko sinulla täällä joku tukikohta? Minkälaista se seutu on? Onko tiet hiekkaa vai asfalttia ja kiveä vai miten?

      • Anonyymi

        Ihan asfaltti tiet on. Ei ole tarvinnut ilmoittaa. Asuminen Kampotissa on ilmoitettu jo useamman kerran Kelaan, kuten muillakin muuttajilla. Ei, sitä sinunkaan tarvitse itse tehdä, sitä muuttoilmoitusta. Kyllä sun kaverit ja naapurit ja tuttavat ilmoittaa. Huomaa, että Kela itse ilmoittaa, että yli 600 tuhatta ilmiantoa tehdään vuosittain.

        Lääkäriin voi mennä, kuten muuallakin. Ei se paljon maksa. Tai jos on vakio lääkkeet, niin haet apteekista vain. Voit hakea antibiootit ja panakodit ja ihan kodeiinia apteekista. Saat diapameja ja ihan morfiini ampullin jos tarvitset. Se yksi morfiini ambulli maksaa 5 dollaria, ihan apteekista.

        Ruohoa voi polttaa ihan helposti ja maksaa joku 3 dollaria sätkä jos tahdot. Älä nyt ihan poliisin edessä vetele. Kampot on aika samaa leveyttä, kuin Pattaya ja on Kambodzan loma ja rantakaupunki. Ihan asumaan vain ja vuoden viisumi maksaa 290 euroa ja sillä hyvä ja voit mennä ja tulla miten vaan. Kateellisia ovat siellä Suomessa, kun muutat... Ja pirun kateellisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan asfaltti tiet on. Ei ole tarvinnut ilmoittaa. Asuminen Kampotissa on ilmoitettu jo useamman kerran Kelaan, kuten muillakin muuttajilla. Ei, sitä sinunkaan tarvitse itse tehdä, sitä muuttoilmoitusta. Kyllä sun kaverit ja naapurit ja tuttavat ilmoittaa. Huomaa, että Kela itse ilmoittaa, että yli 600 tuhatta ilmiantoa tehdään vuosittain.

        Lääkäriin voi mennä, kuten muuallakin. Ei se paljon maksa. Tai jos on vakio lääkkeet, niin haet apteekista vain. Voit hakea antibiootit ja panakodit ja ihan kodeiinia apteekista. Saat diapameja ja ihan morfiini ampullin jos tarvitset. Se yksi morfiini ambulli maksaa 5 dollaria, ihan apteekista.

        Ruohoa voi polttaa ihan helposti ja maksaa joku 3 dollaria sätkä jos tahdot. Älä nyt ihan poliisin edessä vetele. Kampot on aika samaa leveyttä, kuin Pattaya ja on Kambodzan loma ja rantakaupunki. Ihan asumaan vain ja vuoden viisumi maksaa 290 euroa ja sillä hyvä ja voit mennä ja tulla miten vaan. Kateellisia ovat siellä Suomessa, kun muutat... Ja pirun kateellisia.

        Miksi Kelaan, eikö muuttoilmoitus kuulu tehdä Väestö ja dikivirastoon.
        Miksi muka suomalaiset olis kateellisia , jos muuttaisin kehitysmaahan?


    • Anonyymi

      Kysy Kelasta 600 tuhatta ilmiantoa. Luultavasti ihmiset pääsee parempaan elämään. Rahaa jää käteen enemmän ja eikö se silloin ala vituttxx. Mieti jos veljesi elää, kuin keisari ja naapurit ja muut on kiinni ulosotossa ja Suomen velka helvetissä. Jos joudut paistelemaan luita ja syömään alennus kuponkeja ym. Saat sakot ja kaveri heittää läppää Kampotista.

      Toisella sortsit ja T-paita ja kalja kädessä joka päivä ja pistää pihviä grilliin. Kanan rinta on oikeasti myös edullista 2,5 dollaria kilo ja sikaa noin 5 dollaria kilo... Arvaa kun se sihahtaa grilliin ja kaveri Suomessa laittaa uunipellille luita. Ja pitäisi olla parempaa porukkaa.

      Ulosotto vie eläkkeen ja lisää laskuja tulee mitä ei siellä pysty maksamaan. Kaveri Kampotissa maksaa murto-osan samasta. Kyllä ne tähän mennessä on sanoneet minullekin, että kuinka kehtaat. Ne, ei tiedä siellä paremmassa ja onnelassa, kuinka tähän vastaa ja ovat hiljaa ja jöröttävät. Pihvi sanoo Shii, kun sen heittää grilliin.

      • Anonyymi

        Ei minun tuttava/ sukulaisissa ole ketään ulosotossa, mitä ihmeen ilmiantoja Kelassa ???
        Mitä siellä kehitysmaassa voi olla parempaa kun sivistysvaltiossa?
        Minulla ei ole veljiä.
        Kaljaa en juo se vie terveyden.
        Lihaakaan en , vain kalaa ja kasviksia.
        Ei kukaan syö Suomessa luita, van koirat jyrsii niitä, jotta hampaat puhdistuu.
        Suomen velka on EU maiden pienempiä.
        Ei täällä kellään mitään kuponkeja ole eikä käytetä, joskus sodan jälkeen oli kuponkeja, eikä ainakaan kukaan syö kuponkeja heh., ai saa sakot jos syö kuponkeja hehheheee.
        Olet tavallisen yksinkertainen ihminen suorastaan tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun tuttava/ sukulaisissa ole ketään ulosotossa, mitä ihmeen ilmiantoja Kelassa ???
        Mitä siellä kehitysmaassa voi olla parempaa kun sivistysvaltiossa?
        Minulla ei ole veljiä.
        Kaljaa en juo se vie terveyden.
        Lihaakaan en , vain kalaa ja kasviksia.
        Ei kukaan syö Suomessa luita, van koirat jyrsii niitä, jotta hampaat puhdistuu.
        Suomen velka on EU maiden pienempiä.
        Ei täällä kellään mitään kuponkeja ole eikä käytetä, joskus sodan jälkeen oli kuponkeja, eikä ainakaan kukaan syö kuponkeja heh., ai saa sakot jos syö kuponkeja hehheheee.
        Olet tavallisen yksinkertainen ihminen suorastaan tyhmä.

        Moni on oliko yli puoli miljoonaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni on oliko yli puoli miljoonaa..

        Juu, kuusi vuotta sitten, ja ei ne kaikki mitään eläkeläisiä olleet, vaan työssäkäyviä, työttömiä ja syrjäytyneitä ,jotka ei osaa huolehtia taloudestaan, eläkeläisiä hyvin vähän.
        Yhteiskunta auttaa heitäkin ,täältä saa kaikki asunnon ja ruokaa, täällä ei kenenkään tarvitse kerjätä kaduilla ihmisiltä rahaa.
        Onko siellä sun maassa hyvä työllisyys , melkeen kaikki työssä hyvällä palkalla , eikä köyhiä vammaisia, alkoholisteja ,kerjäläisiä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kuusi vuotta sitten, ja ei ne kaikki mitään eläkeläisiä olleet, vaan työssäkäyviä, työttömiä ja syrjäytyneitä ,jotka ei osaa huolehtia taloudestaan, eläkeläisiä hyvin vähän.
        Yhteiskunta auttaa heitäkin ,täältä saa kaikki asunnon ja ruokaa, täällä ei kenenkään tarvitse kerjätä kaduilla ihmisiltä rahaa.
        Onko siellä sun maassa hyvä työllisyys , melkeen kaikki työssä hyvällä palkalla , eikä köyhiä vammaisia, alkoholisteja ,kerjäläisiä ollenkaan.

        Olet sinä ihan uskomaton äijä. Tänään taas lehdessä, sanottiin, että eläkeläiset on jättäneet ruokakassista pois oliko yhden vai monta asiaa perusruuasta. Kuule täällä Kampotissa ei ole tasan ensimmäistäkään eurooppalaista eläkeläistä, joka kerjää ruokansa kadulla ja älä valehtele sellaista paskaa. Miten minäkö en pärjäisi, kun asumiskulut on alle 200 euroa kuussa ja elämiskulut on tasan tarkkaan 1/4 osa Suomen hinnoista kokonaisuudessa. Ja eläke noin 1500 euroa. Vai et kerjää epäillen, kun katsoo leipäjonoja ja laskeppa huu haa huru ukko siitä montako siellä kerjää ja laskeppa miten minulle kävisi Helsingissä. Lyön koko laskuoppini vetoa, että alle 1700 euroa kerjäät varmasti Suomessa ruokasi jos et asu jossain junttilassa mörskässä. Älä huru ukko edes viitsi. Eikö se sosiaaliapu ole keräämistä ja saattaa joku kuukausi olla, että et saa edes EUn minimi selviytymis rahaa ja varmasti on näin.

        Kannattaa käydä katsomassa edes Kampotissa ja Kambodzassa, kuinka eläkeläiset täällä pärjää ja voi.
        Voin taata koko laskuopillani, että rahaa jää reilusti yli.
        Äläkä viitsi, että aurinko ja lämpö ja kesä ei olisi hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sinä ihan uskomaton äijä. Tänään taas lehdessä, sanottiin, että eläkeläiset on jättäneet ruokakassista pois oliko yhden vai monta asiaa perusruuasta. Kuule täällä Kampotissa ei ole tasan ensimmäistäkään eurooppalaista eläkeläistä, joka kerjää ruokansa kadulla ja älä valehtele sellaista paskaa. Miten minäkö en pärjäisi, kun asumiskulut on alle 200 euroa kuussa ja elämiskulut on tasan tarkkaan 1/4 osa Suomen hinnoista kokonaisuudessa. Ja eläke noin 1500 euroa. Vai et kerjää epäillen, kun katsoo leipäjonoja ja laskeppa huu haa huru ukko siitä montako siellä kerjää ja laskeppa miten minulle kävisi Helsingissä. Lyön koko laskuoppini vetoa, että alle 1700 euroa kerjäät varmasti Suomessa ruokasi jos et asu jossain junttilassa mörskässä. Älä huru ukko edes viitsi. Eikö se sosiaaliapu ole keräämistä ja saattaa joku kuukausi olla, että et saa edes EUn minimi selviytymis rahaa ja varmasti on näin.

        Kannattaa käydä katsomassa edes Kampotissa ja Kambodzassa, kuinka eläkeläiset täällä pärjää ja voi.
        Voin taata koko laskuopillani, että rahaa jää reilusti yli.
        Äläkä viitsi, että aurinko ja lämpö ja kesä ei olisi hyvä.

        Minä en ole kuullutkaan tuolaisesta hyvinvointivaltiosta , kun ” Kampoti” , miksei siitä ole mitään mainintaa meidän tiedotusvälineissä, siellähän on kansalaisilla kaikki hyvin, minäkin haluan sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sinä ihan uskomaton äijä. Tänään taas lehdessä, sanottiin, että eläkeläiset on jättäneet ruokakassista pois oliko yhden vai monta asiaa perusruuasta. Kuule täällä Kampotissa ei ole tasan ensimmäistäkään eurooppalaista eläkeläistä, joka kerjää ruokansa kadulla ja älä valehtele sellaista paskaa. Miten minäkö en pärjäisi, kun asumiskulut on alle 200 euroa kuussa ja elämiskulut on tasan tarkkaan 1/4 osa Suomen hinnoista kokonaisuudessa. Ja eläke noin 1500 euroa. Vai et kerjää epäillen, kun katsoo leipäjonoja ja laskeppa huu haa huru ukko siitä montako siellä kerjää ja laskeppa miten minulle kävisi Helsingissä. Lyön koko laskuoppini vetoa, että alle 1700 euroa kerjäät varmasti Suomessa ruokasi jos et asu jossain junttilassa mörskässä. Älä huru ukko edes viitsi. Eikö se sosiaaliapu ole keräämistä ja saattaa joku kuukausi olla, että et saa edes EUn minimi selviytymis rahaa ja varmasti on näin.

        Kannattaa käydä katsomassa edes Kampotissa ja Kambodzassa, kuinka eläkeläiset täällä pärjää ja voi.
        Voin taata koko laskuopillani, että rahaa jää reilusti yli.
        Äläkä viitsi, että aurinko ja lämpö ja kesä ei olisi hyvä.

        Entäs paikalliset eläkeläiset, mikä on keskieläke ja keskipalkka siellä , olen sitä sulta jo monta kertaa kysynyt, mutta et vastaa.
        Suomessa ei ole mitään junttiloita ” täällä pärjää ihan hyvin myös Oulun, Jyväskylän, ja Satakunnan alueilla, ei kaikki asu Uudella maalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs paikalliset eläkeläiset, mikä on keskieläke ja keskipalkka siellä , olen sitä sulta jo monta kertaa kysynyt, mutta et vastaa.
        Suomessa ei ole mitään junttiloita ” täällä pärjää ihan hyvin myös Oulun, Jyväskylän, ja Satakunnan alueilla, ei kaikki asu Uudella maalla.

        Siis Uudellamaalla pääkaupunkiseudulla.


    • Anonyymi

      Suomessa eläkeläisistä köyhiksi katsottavia, eli tulotaso alle 60% keskimääräisestä tulostasosta, on suunnilleen saman osuus kuin työikäisistenkin. Se on reilu 10%. Tämä köyhin osuus eläkeläisistä on pääosin vanhempaa ikäluokkaa, joille ei työeläkettä ole kertynyt. Ja nuoremmissa niitä, joille syystä tai toisesta ole käynyt hyvin elämässään, alkoholismia, mielenterveysongelmia, työttömyyttä, sairautta, jne.
      Aloittaja tarkoitushakuisesti kirjoittaa ja vertailee vain näiden kohtalosta ja yleistää sen koskevan laajempia ihmisjoukkoja ja sitten ’ihmettelee’ näiden heikkoja asumiis- ja elämismahdollisuuksia Suomen kalleimmilla asuinalueilla ja kaupungeissa.

      Kansainvälisesti suomalaisen eläkeläisen asema ei ole lainkaan huono, päinvastoin. Olen melkoisen varma, että luku on Suomessa parempi kuin Kambotsassa.

      Suomessa työeläkeläiset elävät ihan kohtuullisen hyvää elämää niin taloudellisesti kuin muutenkin. Näin myös kansainvälisissä vertailussa todettuna.

      Itse olen ollut eläkkeellä jo 10 vuotta ja suurinpiirtein niin myös kaikki lapsuuden ja nuoruuden kaverinikin ja lähes kaikki miutkin tuttavapiirissäni. Kukaan meistä ei ole taloudellisissa vaikeuksissa. Aktiivisia ja säännöllisesti matkustelevia suurin osa, kesämökit jne. Muutamat ovat fyysisesti sairaita ja se rajoittaa elämää joillakin kovastikin, mutta taloudellisia vaikeuksia ei ole . Saavat hyvää päivittäishoitoa joko kotipalvelun kautta tai palvelutaloissa. Lääkäripalvelutkin, siis kunnalliset, ihan hyvin toimivia. Yksityiset hyviinkin helposti saatavilla, mutta kalliita julkisiin verrattuna.
      Juuri näihin kokemuksiin, oman ja tuttavapiirin, perustuen nuo aloittajan uskomattomat kauhutarinat kuullostavat täysin huuhaalta. Nehän ovatkin muutaman yksittäistapauksen rankkaa yleistämistä koskemaan kaikkia.

    • Anonyymi

      Koeta jo tajuta äijä. Minä en ole vertaamassa sinun valtio ja sen olemassa olevaa erilaista poliittista kuvitelmaa.

      Minä sanon, että eläkeläiselle on sata kertaa parempi elää Kambodzassa, kuin Suomessa keskieläkkeellä. Sinä et pysty vääntämään sitä paremmaksi, kuin täällä sillä samalla rahalla elää ja nauttii. Se on sata varmasti ja raha riittää. Ei tarvi kerjätä sosialissaa ja muutenkaan ei tarvitse pelätä, että antaako sosiaali tässä kuussa sen minimi toimeentulon. Meinaatko huru ukko, että kirjoitukset kurjuudesta ja ruuan hinnasta ja asumisesta ja sen kuluista Suomessa ja ulosotoista ja ilmiannoista Kelaan on huu haata vai. Sehän on selkeää matematiikkaa. Että rahaa jää muuhun jos se ei mene kaikki asumiseen ja sähköön ja liikkumiseen ja kaikkeen muuhun talvi ja suomi-paskaan mitä täällä ei ole.

      Se on ihan turha tuoda sitä happikonetta tai hengitys paikkaa, joka sosiaalissa on ja niitä oli tasan tarkkaan 100 kappaletta massalle ja 150 oli varattu diplomaateille ja korkeille valtion virkamiehille. Kävi ilmi korona aikana. Suomessa kuolee vuosittain yli 60 tuhatta ihmistä ja voi sitä onnellista, joka siihen masinaan pääsee. Hätäkeskuksen viivettä nostettiin juuri tarkoituksella siellä Suomessa, jotta niistä ei tulisi pulaa. Minulla on 6 tuttua kuollut ja kukaan niistä ei ollut onnellinen ja päässyt happikoneeseen.

      • Anonyymi

        En tarvii sosiaalitukea mihinkään enkä sitä saiskaan jos yrittäisin hakea.
        Enkä tarvii mitään”; happikonetta ” mihinkään , mikä lie, kampotissa vissiin tarvitaan, kun ilmasto on niin paskasta. Enkä ole Kelan kaa missään tekemisissä, siskoni on siellä töissä, ainoa sukulainen joka on kelan kaa tekemisissä.
        Suuri osa Suomessa kuolleista on vanhuksia, noin 85-90 vuotiaita ihan luonnollista poistumaa ja kaikki me kuollaan joskus , jopa sinäkin siellä kampotissa.


    • Anonyymi

      Väitätkö, että raha ei ratkaise vai?
      Siinä saat vetää, vaikka minkälaista terveydenhuollon jonoa ja leipäjonoa ja nimetä niitä kerjättäviä sosiaaliapujasi, vaikka millä nimelläsi haluat.

      Se on kuule tasan tarkkaan yksinkertaista myös keskituloisten eläkeläisen täällä Kampotissa mennä lääkäriin ja ostaa pillereitä alle puolen hintaa ja siinä pitää olla aika sosiaali, joka sille hinnalle pärjää.

      Ei tarvitse kerjätä, kun vuokra on alle 200 euro kuukaudessa ja siitä varmasti jää vähän enemmän käteen ja muuhun käyttöön. Ota nyt ääliö huomioon vielä se, että täällä ei todellakaan tarvitse lämmittää ja ilmastointilaite vie sen suurimman osan sähköstä, toki voit istua terassilla ja silloin ei mene sitäkään.

      Älä äijä väännä mitään, koska se ei olisi mitenkään mahdollista edes, että siellä söisit ja liikkusit ja joisit ja voisit edes paremmin, kuin täällä auringossa ja lämmössä. Kyllä pitää olla laho pää jos sitä ei tajua. Toki lentokone lentää jos on pitempi sairaus ja tarvii, jotain happikonetta tai muuta vastaavaa ja silloinkin on parempi mennä muualle Eurooppaan unioniin ja ne lähettää vain laskun Suomen kolhoosiin ja sekin on tasan tarkkaan siinä. Mahdollisesti siellä makaa jo joku poliittinen paskaläjä ja hänen perheensä on saanut tartunnan ja sä et silloin siihen masinaan pääse. Halvimmillaan lentoja saa alle 500 euroa meno paluu... Sekin säästyy täällä hyvin helposti.

      Kun sinulla raukka ei ole mitään pointtia miten voittaa rahassa ja taloudessa. Oli sitten minkälainen kerjäys-sosiaali siellä sitten tahansa.

      Kuule äijä. Täällä asuu aika aika paljon eläkeläisiä ja aika aika monesta maasta. Käyvät välistä SPA kylvyissä ja välillä ottavat, vaikka happy end massagen. Sä äijä et voi voittaa millään moodilla näitä asioita. Pitää perkexx olla aikamoinen sosiaali jos Kelassa saat Happy endinkn.

    • Anonyymi

      Tajuatko äijä, että sinun valtiossa huoltoasemalla kahvi ja munkki on yli 5 euroa ja jos vielä röökaat ja menet sinne kunnan dösällä. Se tekee yli 22 euroa. Sen täytyy olla sinun ainut viikkojuhla. Muuten sinun täytyy olla ja istua himassa ja odottaa kuolemaa ja tuuria, että happikone on vapaa ja ensiavun viive ei tapa. Se raha mikä siitä eläkkeestä sinulle maksetaan on se toimeentulo oliko se ennen 499 ja nyt joku 522 muistaakseni. Eli 22 x 30 on jo 660 euroa... Eli et todellakaan voi edes käydä kahvilla, joka päivä. Miten sinä väännät tämän laskuopin. Mistä helvetisxx sä saat kuteet talvella ja päivällisen ja illallisen.. raukka menee sosiaalissa nälässä nukkumaan nyyh nyyh.
      Huomaa laskuopillani PK-seudulla.... Älä vaihda mörskään.

      • Anonyymi

        Rauhoitu ja mene hoitoon , apua on saatavilla sielläkin.


      • Anonyymi

        Nyt minulla meni yli ymmärryksen, minulla on varaa käydä ulkona syömässäkinkin , saatikka kaffeella, minulla on oma talo ja mökki ja hyvä auto, en asu missään mörskässä , ja minulla on vaimokin jolla myös hyvä eläke , toista se on sinulla , sinulla ei ole naista, ilmankos olet noin kärttyinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt minulla meni yli ymmärryksen, minulla on varaa käydä ulkona syömässäkinkin , saatikka kaffeella, minulla on oma talo ja mökki ja hyvä auto, en asu missään mörskässä , ja minulla on vaimokin jolla myös hyvä eläke , toista se on sinulla , sinulla ei ole naista, ilmankos olet noin kärttyinen.

        Kun, sinulla on keskimääräinen eläke noin 1600 euroa kuukaudessa ja maksat vuokraa siitä tuhat ja sähkön ja sinulla on vielä auto vai? Maksat lääkkeet ja maksat, joka kerta ja jonotat jos saat reseptin uusittua lisäksi.
        Tajua jo, että PK-seudulla pelkät metro ja dösälippu maksaa yhden tunnin onko 3,5 ja 5 euroa tunnissa.

        Ruoka ja ateriat maksaa huoltoasemalla keskimäärin juomineen noin 20 euroa ja maksat vaimosi myös vai?
        Minun laskuopin mukaan siinä jää vittxx vituxx vähän rahaa sinun eläkkeestä loppukuulle. Se taisi olla ensimmäinen ja viimeinen kerta samassa kuussa jos minä osaan yhtään matematiikkaa. Minulle tulee sellainen kuvitelma, että varmaan osaat elää ilman rahaa, kun sitä ei enää ole.

        Kambodzassa minä maksan alle 200 euroa kuussa asumisesta ja minulle jää silloin 1300 euroa kuussa muuhun elämiseen ja sä meinaat elää paremmin kuin minä vai? Samalla rahalla... Painu helvettxxx. Onhan siinä nyt pikkaisen eroa jos vielä se mitataan ostovoimalla, niin minun tuloni vastaa Liki 3000 euron ostovoimaa sinun sosiaali valtion hinnoissa. Ei tätä pysty vääntämään millään sosialismin muodolla toisin päin ei millään. Kambodza on parempi asua eläkkeellä ihan sata varmasti. Sitten jos mitataan muulla, kuin rahalla esim. Pään sisäisillä asioilla, niin niihin minä en pysty vaikuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhoitu ja mene hoitoon , apua on saatavilla sielläkin.

        Voi olla ettei saakaan. Tai ettei tuon paatosta julistavan rahat siellä riitäkään hoitoon. Se on vähän eri juttu, kun halpa kalja terassilla....
        No ainahan tuo juntti voi palata Suomeen, kun pää kerran on pehmennyt jo noinkin paljon...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun, sinulla on keskimääräinen eläke noin 1600 euroa kuukaudessa ja maksat vuokraa siitä tuhat ja sähkön ja sinulla on vielä auto vai? Maksat lääkkeet ja maksat, joka kerta ja jonotat jos saat reseptin uusittua lisäksi.
        Tajua jo, että PK-seudulla pelkät metro ja dösälippu maksaa yhden tunnin onko 3,5 ja 5 euroa tunnissa.

        Ruoka ja ateriat maksaa huoltoasemalla keskimäärin juomineen noin 20 euroa ja maksat vaimosi myös vai?
        Minun laskuopin mukaan siinä jää vittxx vituxx vähän rahaa sinun eläkkeestä loppukuulle. Se taisi olla ensimmäinen ja viimeinen kerta samassa kuussa jos minä osaan yhtään matematiikkaa. Minulle tulee sellainen kuvitelma, että varmaan osaat elää ilman rahaa, kun sitä ei enää ole.

        Kambodzassa minä maksan alle 200 euroa kuussa asumisesta ja minulle jää silloin 1300 euroa kuussa muuhun elämiseen ja sä meinaat elää paremmin kuin minä vai? Samalla rahalla... Painu helvettxxx. Onhan siinä nyt pikkaisen eroa jos vielä se mitataan ostovoimalla, niin minun tuloni vastaa Liki 3000 euron ostovoimaa sinun sosiaali valtion hinnoissa. Ei tätä pysty vääntämään millään sosialismin muodolla toisin päin ei millään. Kambodza on parempi asua eläkkeellä ihan sata varmasti. Sitten jos mitataan muulla, kuin rahalla esim. Pään sisäisillä asioilla, niin niihin minä en pysty vaikuttamaan.

        Minun eläkkeeni on yli 2000€ Käteen ,enkä asu vuokralla , minulla on oma talo ja kesämökki, ja vaimoni eläke on 1870€ , hän pärjää sillä ei minun tarvii häntä elättää .
        Emme elä pääkaupunkiseudulla , Suomessa on muitakin hyviä paikkoja missä on hyvä asua.
        Eikä meillä kummallakaan ole mitään lääkkeitä , olemme terveitä, emme käytä alkoholia, emmekä tupakoi.
        Sinä saat painua sinne kyseiseen paikkaan, miksi haukut minua , minä saan asua missä tykkään ja sinä saat asua siellä kehitysmaassa , kun kerran tykkäät.


      • Anonyymi

        Täyttä huuhaata heh, heh, heh 😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla ettei saakaan. Tai ettei tuon paatosta julistavan rahat siellä riitäkään hoitoon. Se on vähän eri juttu, kun halpa kalja terassilla....
        No ainahan tuo juntti voi palata Suomeen, kun pää kerran on pehmennyt jo noinkin paljon...

        Siltä on jäänyt lääkkeet ottamatta, ja kännissä kirjoittelee.


      • Anonyymi

        Ota lääkkeesi, vain otettu lääke auttaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun, sinulla on keskimääräinen eläke noin 1600 euroa kuukaudessa ja maksat vuokraa siitä tuhat ja sähkön ja sinulla on vielä auto vai? Maksat lääkkeet ja maksat, joka kerta ja jonotat jos saat reseptin uusittua lisäksi.
        Tajua jo, että PK-seudulla pelkät metro ja dösälippu maksaa yhden tunnin onko 3,5 ja 5 euroa tunnissa.

        Ruoka ja ateriat maksaa huoltoasemalla keskimäärin juomineen noin 20 euroa ja maksat vaimosi myös vai?
        Minun laskuopin mukaan siinä jää vittxx vituxx vähän rahaa sinun eläkkeestä loppukuulle. Se taisi olla ensimmäinen ja viimeinen kerta samassa kuussa jos minä osaan yhtään matematiikkaa. Minulle tulee sellainen kuvitelma, että varmaan osaat elää ilman rahaa, kun sitä ei enää ole.

        Kambodzassa minä maksan alle 200 euroa kuussa asumisesta ja minulle jää silloin 1300 euroa kuussa muuhun elämiseen ja sä meinaat elää paremmin kuin minä vai? Samalla rahalla... Painu helvettxxx. Onhan siinä nyt pikkaisen eroa jos vielä se mitataan ostovoimalla, niin minun tuloni vastaa Liki 3000 euron ostovoimaa sinun sosiaali valtion hinnoissa. Ei tätä pysty vääntämään millään sosialismin muodolla toisin päin ei millään. Kambodza on parempi asua eläkkeellä ihan sata varmasti. Sitten jos mitataan muulla, kuin rahalla esim. Pään sisäisillä asioilla, niin niihin minä en pysty vaikuttamaan.

        Sun ehkä pitäisi vähän tarkistaa noita luulojasi... äläkä nyt hermostu, vaikkei monikaan nyt jaa käsytksiäsi ja arvojasi, joita niin kiivaasti ja jatkuvasti täällä yrität tyrkyttää.... onhan suomalaiset eläkeläiset matkustelleet hyvinkin paljon ennen ja nyt. Eli tiedossa kyllä on halpismaiden halvat hinnat.
        Miten muuten selität, että Helsingissä asuu valtavasti eläkeläisiä? Näin vaikka eläminen on Helsingin seudulla keskimäärin huomattavastikin kalliimpaa kuin missään muualla Suomessa.

        Jos omistaa asunnon, niin hoitovastike on yleensä muutamia satasia Helsingissäkin. Helsinki on muuten yksi Suomen kalleimmista paikoista asua, mutta silti ihan tavallisia palkansaajia asuu eläkeläisenäkin täällä. Lopulta hyvin harva muuttaa eläkkeellä pois Helsingistä.
        Muualla Suomessa asuminen ja eläminen on halvempaa kuin Helsingin seudulla, syrjemmillä seuduilla jopa huomattavastikin halvempaa. Sinä aina kirjoitatkin Suomen kalleimmasta elämisen paikasta ja asuintavoista ja pienituloisimmista eläkeläisistä ja tästä vedät yleiset johtopäätökset.

        Ja kyllä, jokaisessa asunnossa Helsingissä on sähköt ja juokseva vesi, lämmin ja kylmä. Kerrostalossa sähköä kuluu kovasti vähän, jotain useinmiten 2000kwh:sta alkaen ja sopimuksesta riippuen maksat siitä parhaimmillaan noin 5 senttiä kilowattitunnilta tai siitä ylöspäin. Pörssisähkösopimuksella oli kovia huippuja hetken joulukuussa, useita kymmeniä senttejä jopa, mutta onhan pörssisähkön hinta ollut jopa miinusmerkkinenkin. Länsieuroopan halvimmat sähköhinnat ovat lähes jatkuvasti olleet Suomessa.
        Jos lääkkeitä tarvitsee säännöllisesti, niin eihän niitä tarvi missään jonottaa. Reseptit uusitaan sähköisesti ja käyt vain hakemassa mistä tahansa apteekista, joita Helsingin seudulla on vaikka kuinka paljon. Tässä minunkin reilun kilometrin säteellä on neljä apteekkia valittavana. Jonottaminen on harvinaista ellei jonottamiseksi lasketa sitä, ellet ihan heti saa palvelua. Todella harvasta lääkkeestä joutuu maksamaan sen todellisen hinnan, kelakorttia vilauttamalla maksat vain murto-osan siitä. Kelakortin saa jokainen Suomessa asuva.

        Matkaliput julkisella maksavat kolmen vyöhykkeen eli koko pk-seutu, hieman yli 4€. Se on voimassa reilun tunnin ja sillä voit tuona aikana matkustaa rajattomasti. Jos liikkumistarve on päivittäinen ja jatkuva, niin tuskin kukaan kertalipuilla liikkuukaan, koska erilaiset sarja- ja kausiliput tulevat huomattavasti halvemmaksi. Lipun voit hankkia puhelimella tai hankkia matkakortin,

        Lounaita saa arkipäivisin vähän yli kympillä ravintoloissakin, ei vain huoltiksilla. Buffetpöytä juomineen alkuruokineen ja jälkiruokineen. Monessa paikassa eläkekortilla jopa alle kympilläkin.

        Matematiikan, tai paremminkin laskutaidon, osaamisesta ei juuri hyötyä ole, jos laskemisessa tarvittavat lähtötiedot ovat hukassa ja vääriä omien tarkoitushakuisten valintojen vuoksi.,

        Autoilu on Suomessa kallista. Jos kuitenkin on hankkinut ja maksanut autonsa, niin ei se nyt niin kohtuuttoman kallista ole, etteikö useimmat eläkeläiset pystyisi autoa pitämään. Autoja kun on niin monen hintaisia, uusia ja käytettyjä.

        Kyllä uskon, ettei täällä eläminen ole.huonompaa kuin siellä halpismaassa. Eihän koko elämää voi mitata pelkästään halpismaan kriteereillä eli vain halvoilla hinnoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun, sinulla on keskimääräinen eläke noin 1600 euroa kuukaudessa ja maksat vuokraa siitä tuhat ja sähkön ja sinulla on vielä auto vai? Maksat lääkkeet ja maksat, joka kerta ja jonotat jos saat reseptin uusittua lisäksi.
        Tajua jo, että PK-seudulla pelkät metro ja dösälippu maksaa yhden tunnin onko 3,5 ja 5 euroa tunnissa.

        Ruoka ja ateriat maksaa huoltoasemalla keskimäärin juomineen noin 20 euroa ja maksat vaimosi myös vai?
        Minun laskuopin mukaan siinä jää vittxx vituxx vähän rahaa sinun eläkkeestä loppukuulle. Se taisi olla ensimmäinen ja viimeinen kerta samassa kuussa jos minä osaan yhtään matematiikkaa. Minulle tulee sellainen kuvitelma, että varmaan osaat elää ilman rahaa, kun sitä ei enää ole.

        Kambodzassa minä maksan alle 200 euroa kuussa asumisesta ja minulle jää silloin 1300 euroa kuussa muuhun elämiseen ja sä meinaat elää paremmin kuin minä vai? Samalla rahalla... Painu helvettxxx. Onhan siinä nyt pikkaisen eroa jos vielä se mitataan ostovoimalla, niin minun tuloni vastaa Liki 3000 euron ostovoimaa sinun sosiaali valtion hinnoissa. Ei tätä pysty vääntämään millään sosialismin muodolla toisin päin ei millään. Kambodza on parempi asua eläkkeellä ihan sata varmasti. Sitten jos mitataan muulla, kuin rahalla esim. Pään sisäisillä asioilla, niin niihin minä en pysty vaikuttamaan.

        Minä, eläkeläinen, asun vaimoni kanssa kaksin 85 neliön rivitalossa eräässä Helsingin pohjoisessa kaupunosassa. Asema muutaman sadan metrin päässä ja junalla ydinkeskustaan n 10 minuutissa tarvittaessa., tosin tarvetta ei päivittäistavaroiden vuoksi tule, kun vieressä on kauppakeskus.
        Asuntolainaa minulla ei enää ole. Hoitovastike on 275€/kk. Yhtiö on hyvin hoidettu, v 1980-luvun lopulla rakennettuine rakennuksineen. Kyllä tässä eläkkeellä pystyy helposti asumaan kustannusten puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä, eläkeläinen, asun vaimoni kanssa kaksin 85 neliön rivitalossa eräässä Helsingin pohjoisessa kaupunosassa. Asema muutaman sadan metrin päässä ja junalla ydinkeskustaan n 10 minuutissa tarvittaessa., tosin tarvetta ei päivittäistavaroiden vuoksi tule, kun vieressä on kauppakeskus.
        Asuntolainaa minulla ei enää ole. Hoitovastike on 275€/kk. Yhtiö on hyvin hoidettu, v 1980-luvun lopulla rakennettuine rakennuksineen. Kyllä tässä eläkkeellä pystyy helposti asumaan kustannusten puolesta.

        Minä asun Turussa Heikkilän kaupunginosassa kolmen huoneen rivarissa , 90 neliöö, kodinhoitohuone , sauna , ja takka, iso piha, koska talon pääty, oma on ollut jo vuosikaudet, vastike 205€ , mulla on myös perintömökki veljen kanssa puoliksi, hyvin on taloudellisesti toimeen tultu, vaimon kanssa , molemmat tehty pitkä työura ja meillä yksi lapsi, joka aikuinen ja asuu Tampereen lähellä Lempäälässä.
        Ennen eläköitymistä asuttiin Liedossa omakotitalossa, mutta se myytiin ,kun haluttiin helppoihin oloihin, mutta kuitenkin terveitä ollaan kumpikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä asun Turussa Heikkilän kaupunginosassa kolmen huoneen rivarissa , 90 neliöö, kodinhoitohuone , sauna , ja takka, iso piha, koska talon pääty, oma on ollut jo vuosikaudet, vastike 205€ , mulla on myös perintömökki veljen kanssa puoliksi, hyvin on taloudellisesti toimeen tultu, vaimon kanssa , molemmat tehty pitkä työura ja meillä yksi lapsi, joka aikuinen ja asuu Tampereen lähellä Lempäälässä.
        Ennen eläköitymistä asuttiin Liedossa omakotitalossa, mutta se myytiin ,kun haluttiin helppoihin oloihin, mutta kuitenkin terveitä ollaan kumpikin.

        Jatkoa vielä , kaikki palvelut kävelymatkan päässä, ja pyörällä hurauttaa Turun keskustaan vartissa, toki autokin on , mutta täytyy koittaa liikkua , jotta pysyis terveenä kauemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun ehkä pitäisi vähän tarkistaa noita luulojasi... äläkä nyt hermostu, vaikkei monikaan nyt jaa käsytksiäsi ja arvojasi, joita niin kiivaasti ja jatkuvasti täällä yrität tyrkyttää.... onhan suomalaiset eläkeläiset matkustelleet hyvinkin paljon ennen ja nyt. Eli tiedossa kyllä on halpismaiden halvat hinnat.
        Miten muuten selität, että Helsingissä asuu valtavasti eläkeläisiä? Näin vaikka eläminen on Helsingin seudulla keskimäärin huomattavastikin kalliimpaa kuin missään muualla Suomessa.

        Jos omistaa asunnon, niin hoitovastike on yleensä muutamia satasia Helsingissäkin. Helsinki on muuten yksi Suomen kalleimmista paikoista asua, mutta silti ihan tavallisia palkansaajia asuu eläkeläisenäkin täällä. Lopulta hyvin harva muuttaa eläkkeellä pois Helsingistä.
        Muualla Suomessa asuminen ja eläminen on halvempaa kuin Helsingin seudulla, syrjemmillä seuduilla jopa huomattavastikin halvempaa. Sinä aina kirjoitatkin Suomen kalleimmasta elämisen paikasta ja asuintavoista ja pienituloisimmista eläkeläisistä ja tästä vedät yleiset johtopäätökset.

        Ja kyllä, jokaisessa asunnossa Helsingissä on sähköt ja juokseva vesi, lämmin ja kylmä. Kerrostalossa sähköä kuluu kovasti vähän, jotain useinmiten 2000kwh:sta alkaen ja sopimuksesta riippuen maksat siitä parhaimmillaan noin 5 senttiä kilowattitunnilta tai siitä ylöspäin. Pörssisähkösopimuksella oli kovia huippuja hetken joulukuussa, useita kymmeniä senttejä jopa, mutta onhan pörssisähkön hinta ollut jopa miinusmerkkinenkin. Länsieuroopan halvimmat sähköhinnat ovat lähes jatkuvasti olleet Suomessa.
        Jos lääkkeitä tarvitsee säännöllisesti, niin eihän niitä tarvi missään jonottaa. Reseptit uusitaan sähköisesti ja käyt vain hakemassa mistä tahansa apteekista, joita Helsingin seudulla on vaikka kuinka paljon. Tässä minunkin reilun kilometrin säteellä on neljä apteekkia valittavana. Jonottaminen on harvinaista ellei jonottamiseksi lasketa sitä, ellet ihan heti saa palvelua. Todella harvasta lääkkeestä joutuu maksamaan sen todellisen hinnan, kelakorttia vilauttamalla maksat vain murto-osan siitä. Kelakortin saa jokainen Suomessa asuva.

        Matkaliput julkisella maksavat kolmen vyöhykkeen eli koko pk-seutu, hieman yli 4€. Se on voimassa reilun tunnin ja sillä voit tuona aikana matkustaa rajattomasti. Jos liikkumistarve on päivittäinen ja jatkuva, niin tuskin kukaan kertalipuilla liikkuukaan, koska erilaiset sarja- ja kausiliput tulevat huomattavasti halvemmaksi. Lipun voit hankkia puhelimella tai hankkia matkakortin,

        Lounaita saa arkipäivisin vähän yli kympillä ravintoloissakin, ei vain huoltiksilla. Buffetpöytä juomineen alkuruokineen ja jälkiruokineen. Monessa paikassa eläkekortilla jopa alle kympilläkin.

        Matematiikan, tai paremminkin laskutaidon, osaamisesta ei juuri hyötyä ole, jos laskemisessa tarvittavat lähtötiedot ovat hukassa ja vääriä omien tarkoitushakuisten valintojen vuoksi.,

        Autoilu on Suomessa kallista. Jos kuitenkin on hankkinut ja maksanut autonsa, niin ei se nyt niin kohtuuttoman kallista ole, etteikö useimmat eläkeläiset pystyisi autoa pitämään. Autoja kun on niin monen hintaisia, uusia ja käytettyjä.

        Kyllä uskon, ettei täällä eläminen ole.huonompaa kuin siellä halpismaassa. Eihän koko elämää voi mitata pelkästään halpismaan kriteereillä eli vain halvoilla hinnoilla.

        Maahan on tuotu niin paljon jouten lepääviä kela-turisteja, että nykyään on pakko heikentää kaikkia entisiä n. hyvinvointi valtio etuja....


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En ole väittänyt, etteikö joillakin olisi rahaa. Minä olen sanonut, että keski eläkkeellä ilman sitä omaa asuntoa, saattaa olla kurja asua PK-seudulla. Olenhan minäkin maatalon poika alunperin. Monella on ollut enemmänkin maata. Voinhan minäkin ostaa oman asunnon PK-seudulta. Mutta, niin monesta syystä en sitä tee.

      Minä tykkään asua täällä ja saada samat tavarat ja palvelut paljon halvemmalla. Minä en tiedä mitä minulla puuttuu täällä mitä Suomessa olisi. Me eletään täällä, kuin Monte Carlossa. Nautitaan kesästä ja lämmöstä ja siitä, että rahalle saa vastiketta. Ollaan keskeisillä sijainnilla maailma keskuksiin ja on todella paljon vaihtoehtoja. Lunta ja kylmää ja kyttääjiä ja erilaisia vaaroja ja pelkoja en kaipaa. Toiseksi en halua kuulla rotuja ja olemista, jonakin suomalaisena tai muinakaa olemisina. En halua mennä kauppaan ja ostaa suomalaista leipää tai muutakaan suomalaista mikä minkäkin pussin kyljessä on. Ostan kyllä ihan normaaleja tuotteita jos ne maistuvat hyvältä.

      Meinaatko, että Helsinkiläinen kovin äkkiä sopeutuu junttilaan pöndelle. Minä olen matkustanut ja nähnyt paljon ja en todellakaan sopeudu yksinäisyyteen ja hiljaisuuteen ja elämään, kuin Disneyn Topi ja Tessu vai. Aika harva Stadista muuttaa pöndelle, ehkä Eestiin ja Espanjaan ja jonnekin Euroopassa.

      Paras paikka tällä hetkellä rahallisesti keski eläkkeellä on Kambodza. Jos haluaa elää hyvin ja ei ole sitä omaa asuntoa PK-seudulla. Voin taata tämän, että rahaa jää eläkkeestä ja vaatteita ei kovin tarvi. En tykkää kylmästä myöskään.

      • Anonyymi

        No niin asia tuli selväksi , jos nyt jätät tuon jankuttamisesi ja häivyt palstalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin asia tuli selväksi , jos nyt jätät tuon jankuttamisesi ja häivyt palstalta.

        Ehei, ei häivy...

        Kun kaverilta loppuu argumentit, niin tekee taas uuden avauksen, jossa toistaa nuo samat vakuuttelunsa kuinka hienoa on elää tuolla jossain hevon kuusessa ja terassilla litkiä halpaa kaljaa ja kuinka kurjaa eläkeläisten elämä on Suomessa ja varsinkin Helsingissä...


    • Anonyymi

      Ranskassa mellakoivat, kun meinaavat siellä nostaa eläkeikää, jopa 64 vuoteen... Mä jäin tai taistelin itseni eläkkeelle jo 54 vuotiaana. Muutin, ihan heti Aasiaan.

      Onhan se ikävää jos ei voi olla edes eläkkeellä ja pitää silläkin loppuajalla tehdä työtä. Se on kummallinen asia tuo tyhmyys, että ei osata järjestää itseään eläkkeelle aikaisemmin. Nyt suomalainen natsapää varmaan kirjoittaa, että Suomessa eletään pitempään ja sanovat, että suomalainen ei osaa olla tekemättä mitään. Voin nyt varmastikin vakuuttaa, että Ranskassa oli yli miljoona ihmistä todistamassa, että eläkkeellä on kiva olla jo vähän aikaisemmin, kuten minä.

      Sitten tullaan rodun ja valtion ja kulttuurin kanssa sanomaan, että sosiaali pitää suomalaisia Suomessa ja sosiaali antaa leivän ja asunnon. Sen vuoksi suomalaisen on työskenneltävä toisenkin sukupolven ja syntymättömän suomalaisten puolesta. Tiesitkö, että kun karamelli pussin tai lepäpussin ja maitopurkin kyljessä lukee suomalainen, niin se on propaganda leipä ja propaganda maito ym. Ei ihminen ole sidottu mihinkään valtioon syntymän perusteella... Höpö höpö. Kulttuuri on propagandaa ja ei perustu mihinkään todelliseen.

      PS:n kannattajat on menettäneet perustiedot kaikesta todellisuudesta ja rakentaneet höttö pohjalle koko elämänkatsomuksen. Ei, taloudellinen menestys ole kiinni rodusta ja ihonväristä. Se on totta, että ulkomaisilla ihmisillä ei ole sellaista perusajatusta olla jotakin olemalla ja he eivät omaksi sellaista olemusta.

      Edellä äijällä oli älytön tinkaaminen todellisuutta ja reaaliarvoja vastaan. Kaveri meni sosialismissa ja suomalaisessa olemuksessa ihan pilviin saakka ja väitti sosialismin ja suomalaisena olemisen vastaavan elintasossa hyvin korkeaa ostovoimaa. Mikä oli todellisuudessa hyvin heikko verrattuna esim. Kambodzassa asumiseen ja samalla rahalla elämiseen.
      Todellisuudessa hän oli kerjäläinen rotuineen ja kulttuurineen. Toki Kambodzassa on edullista elää ja asua Eurooppalaisella eläkkeellä. Valtio on tietenkin estänyt ihmisiä näin tekemästä ja vaatii kansalaisekeläisiä palaamaan aina 6 kuukauden jälkeen ja kyttäämään ihmisiä ja kostamaan ihmisille, jotka asuu vähänkin pitempään ulkomailla. Yli 600 tuhatta ilmiantoa vuodessa Kelaan rakkaudesta ja pelosta ulkomailla asuvien veljien ja sisarien vuoksi.

      • Anonyymi

        Voi hyvänen aika sun kanssas....


      • Anonyymi

        Painu nyt hevon hel..in , kun et mistään mitään tiedä, hullu sinä olet ja sen takia jo 54 vuotiaana pääsit eläkkeelle, hae apua noille harhoillesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painu nyt hevon hel..in , kun et mistään mitään tiedä, hullu sinä olet ja sen takia jo 54 vuotiaana pääsit eläkkeelle, hae apua noille harhoillesi.

        Hävisit. Parempi oli asua Kambodzassa keski eläkkeellä. Ei se valtion sosiaaliapu tasoittanut elintasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hävisit. Parempi oli asua Kambodzassa keski eläkkeellä. Ei se valtion sosiaaliapu tasoittanut elintasoa.

        👏👏👏


      • Anonyymi

        Kerro mitä sairastat , kun noin nuorena pääsit eläkkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hävisit. Parempi oli asua Kambodzassa keski eläkkeellä. Ei se valtion sosiaaliapu tasoittanut elintasoa.

        Onnea voittajalle, mitä sosiaaliapua saat sieltä kampotista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea voittajalle, mitä sosiaaliapua saat sieltä kampotista?

        Ei tarvi ja siinä on se ero. Sä tarvit siellä, kirkkoa ja sosiaalia. Kun vuokra ja sähkö ja dösä maksaa enemmän, kuin keskieläke. Sitä joutuu kerjäämään eikö niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro mitä sairastat , kun noin nuorena pääsit eläkkeelle.

        No eikö se nyt ole ilmeisen selvää.... kun tuota jankuttamista vähänkin seuraa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea voittajalle, mitä sosiaaliapua saat sieltä kampotista?

        Kaverihan on jo moneen kertaan jankuttanut halpaa hintatasoa siellä. Varmasti kaljan ja viinan lisäksi myös mielenterveyshoito ja mieliala lääkkeetkin ovat halpoja. Kierrekorkkiterapia riittää tiettyyn pisteeseen saakka. Sitten jeesusta otetaan avuksi, mutta lopuksi tarvitaan ne pillerit....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi ja siinä on se ero. Sä tarvit siellä, kirkkoa ja sosiaalia. Kun vuokra ja sähkö ja dösä maksaa enemmän, kuin keskieläke. Sitä joutuu kerjäämään eikö niin.

        En tarvii, en ole ihan vielä eläkkeellä , vasta toukokuussa , ja olen sitte 41v tehnyt töitä ja eläke ihan hyvä, kirkkoon en kuulu, ja omassa rivarissa elän , vastike pieni , dösää en tarvitse, koska palvelut lähellä joten jalan ja pyörällä pääsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaverihan on jo moneen kertaan jankuttanut halpaa hintatasoa siellä. Varmasti kaljan ja viinan lisäksi myös mielenterveyshoito ja mieliala lääkkeetkin ovat halpoja. Kierrekorkkiterapia riittää tiettyyn pisteeseen saakka. Sitten jeesusta otetaan avuksi, mutta lopuksi tarvitaan ne pillerit....

        😂😂😂😂


    • Anonyymi

      kop kop täälläkö se valkoinen asuu tehdään siitä soppaa 🤣

    • Anonyymi

      Kommunismissa yleensä valtio on rikas tai sen johto ja johdannaiset. Kansa on köyhä ja alisteinen. Nämä on niitä elämän totuuksia. Mä huomasin, että monikaan ei edes saa eläkeläisviisumia Suomen kolhoosista sellaiseen kehitysmaa, kuin Thaimaa.

      Thaimaan vaaditaan 2000 dollarin nettotulo kuukaudessa, jotta sellaisesta rikkaasta kolhoosista voisi edes muuttaa kurjaan ja kehitysmaahan, kuin Thaimaa. Kyllä köyhä kansalaiseläkeläinen voi kiittää Jeesusta ja herraa ihan syvästi kumarassa, että olet edes EU:ssa. Muuten voisi olla itku ja hammasten kiristys. Ruotsissa on varmaan korkeampi eläke?

      • Anonyymi

        Suurin osa Suomen takuueläkeläisistä on vanhoja naisia, jotka jo vanhainkodissa, tai kansaneläkeläisiä , jotka ovat kehitysvammaisia, tai vammautuneita ihmisiä.
        Nämä ihmisryhmät ei muuta enää yhtikäs mihinkään.
        Sinä voit jo lopettaa tuon nälvintäsi suomalaisia vanhoja ihmisiä kohtaan, kun tuo ihmisryhmä yli 80 vuotiaat ei kaikki edes käytä nettiä.


      • Anonyymi

        Höpö, höpö höpö.


    • Anonyymi

      Ruotsin keskieläke riittää Thaimaassa asumiseen se on noin 20 - 25 tuhatta kruunua. Sielläkin näyttää olevan aika hyvin tuo tilanne. Paljon niitä on täällä ja Thaimaassa.

      • Anonyymi

        Suomen keskieläke 1800-1900€ , tässä kuussa tuli iso korotus eläkkeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen keskieläke 1800-1900€ , tässä kuussa tuli iso korotus eläkkeisiin.

        Onko tuo keskieläke 1800-1900€ netto vai brutto?


    • Anonyymi

      Mitenkäs siellä otetaan vastaan transut ja homot ym, halveksitaanko , vai onko tasa-arvoinen muiden kanssa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3188
    2. 121
      1405
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      135
      1253
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1142
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      76
      952
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      814
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      802
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      42
      793
    9. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      68
      785
    10. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      783
    Aihe