Mikä on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi?

Anonyymi-ap

Jeesus tuli Isänsä Nimessä: ”Minä olen ilmoittanut sinun Nimesi ihmisille…” Joh.17:6. Minkä Nimen Jeesus ilmoitti? ”Pyhä Isä, varjele heidät Nimessäsi, jonka olet minulle antanut…” Joh.17:11,12. ”Minä olen tehnyt Sinun Nimesi heille tunnetuksi…” Joh.17:26. ”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43. ”Hoosianna, siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran Nimeen, Israelin kuningas.” Joh.12:13, 28.
”Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa…” 2 Kor.5:19.
”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43.
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kiinni koko jumaluudessa ja toimivat siis ainoastaan Jeesuksen Kristuksen Nimessä.

”Kaikki, mitä teette sanalla tai työllä, KAIKKI tehkää Herran Jeesuksen Nimessä.” Kolos.3:17. Poikkeusta ei ole.
”Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta Nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” Apt.4:12.
Eikä Raamatussa ole yhtäkään esimerkkitapausta, joka opettaisi, että seurakunnan alkuaikana olisi missään yhteydessä käytetty isänpojanjapyhänhengennimeen -hokemaa.

41

690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta asia ei vain ole siten kuten Raamatussa lukee.

      Mitä hullumpia tarinoita joku keksii, niin sen mukaan usko menee. Tai ainakin muiden usko.

    • Anonyymi

      Minulta meni luterilainen usko heti kun ymmärsin raamatun kastetotuuden.

      • Anonyymi

        Parhami kopioi helluntailaisuuteen sen Juutalaisten käyttämän Mikve-kasteen, jossa mennään kokonaan veden alla pesemään niitä lihan saastaisuuksia yhdynnän ja kuukautisten jälkeen.


      • Anonyymi

        Et sinä ole ymmärtänyt yhtään mitään.


      • Anonyymi

        Sellaista kuin luteriainen kaste ei ole kristillisessä kirkkokunnassa edes nimellisesti käytössä. He ovat piskuinen lahko, joka on menettänyt kasteoikeutensa ja joutuu tekemään sitä vain virkamiestyönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista kuin luteriainen kaste ei ole kristillisessä kirkkokunnassa edes nimellisesti käytössä. He ovat piskuinen lahko, joka on menettänyt kasteoikeutensa ja joutuu tekemään sitä vain virkamiestyönä.

        Kaikilla on oikeus kastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla on oikeus kastaa

        Kastajana voi toimia kuka tahansa veli, Joka on raaamatullisen seurakunnan yhteydessä, irti kirkon vaikutuspiiristä.
        Kastaminen on paras jättää sellaisille seurakunnan luottamusta nauttiville, jotka ovat saaneet siihen sisäisen kutsun. Paavalillakaan ei ollut kastajan tehtävää. Hän julisti evankeliumia. Toiset suorittivat kääntyneiden kastamiset. Tosin hänkin kastoi muutamia. 1 Kor.1:14-17 ; 3:6.
        – Raamatun hengelle on vieras ajatus, että sisaret voisivat toimia kastajina. Sellaisesta ei ole esimerkkiä tai opetusta Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastajana voi toimia kuka tahansa veli, Joka on raaamatullisen seurakunnan yhteydessä, irti kirkon vaikutuspiiristä.
        Kastaminen on paras jättää sellaisille seurakunnan luottamusta nauttiville, jotka ovat saaneet siihen sisäisen kutsun. Paavalillakaan ei ollut kastajan tehtävää. Hän julisti evankeliumia. Toiset suorittivat kääntyneiden kastamiset. Tosin hänkin kastoi muutamia. 1 Kor.1:14-17 ; 3:6.
        – Raamatun hengelle on vieras ajatus, että sisaret voisivat toimia kastajina. Sellaisesta ei ole esimerkkiä tai opetusta Raamatussa.

        Ai Kristuksen kirkon vaikutuspirisitä? Oletko seko? Vain Kristuksen seurakunnan paimen poikkeuksia lukuunottamatta kastaa,


      • Anonyymi

        Jos olet vauvana saanut kasteen,niin se on pätevä ja pyhä kaste. Vaikka ottaisit aikuisena 10 kastetta. Olet vain hylännyt kasteen liittosi.


    • Anonyymi

      Viidakon vanha sananlasku: Mustanaamion nimeä ei tarvitse kysellä.

      • Anonyymi

        Aloitus selvä totuus, 10 + .


    • Anonyymi

      >Eikä Raamatussa ole yhtäkään esimerkkitapausta, joka opettaisi, että seurakunnan alkuaikana olisi missään yhteydessä käytetty isänpojanjapyhänhengennimeen -hokemaa.

      Voidaan nähdä, että Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi on sama kuin Jumalan nimi, eli tuo on siis sama kuin sanoisi, Jumalan nimessä.

      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan jaPyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
      Matt. 28:19-20

      • Anonyymi

        Matt. 28:19 ei siis opeteta käyttämään Isäpoikajapyhähenki hokemaa, vaan kastaa mainittuun simeen, yksikössä. Mikä on Isän ja Pojan nimi?
        Jeesus tuli Isänsä Nimessä. ”Minä olen ilmoittanut sinun Nimesi ihmisille…” Joh.17:6. Minkä Nimen Jeesus ilmoitti? ”Pyhä Isä, varjele heidät Nimessäsi, jonka olet minulle antanut…” Joh.17:11,12. ”Minä olen tehnyt Sinun Nimesi heille tunnetuksi…” Joh.17:26. ”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43. ”Hoosianna, siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran Nimeen, Israelin kuningas.” Joh.12:13, 28.
        ”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43.
        Isä, Poika ja Pyhä Henki toimivat siis ainoastaan Jeesuksen Kristuksen Nimessä. "Minä olen Ovi! Jos joku menee sisälle minun kauttanui, hän pelastuu." Joh. 10:9.

        Onko vaikeaa ymmärtää tätä: ”Kaikki, mitä teette sanalla tai työllä, KAIKKI tehkää Herran Jeesuksen Nimessä.” Kolos.3:17.
        ”Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta Nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” Apt.4:12.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 28:19 ei siis opeteta käyttämään Isäpoikajapyhähenki hokemaa, vaan kastaa mainittuun simeen, yksikössä. Mikä on Isän ja Pojan nimi?
        Jeesus tuli Isänsä Nimessä. ”Minä olen ilmoittanut sinun Nimesi ihmisille…” Joh.17:6. Minkä Nimen Jeesus ilmoitti? ”Pyhä Isä, varjele heidät Nimessäsi, jonka olet minulle antanut…” Joh.17:11,12. ”Minä olen tehnyt Sinun Nimesi heille tunnetuksi…” Joh.17:26. ”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43. ”Hoosianna, siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran Nimeen, Israelin kuningas.” Joh.12:13, 28.
        ”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43.
        Isä, Poika ja Pyhä Henki toimivat siis ainoastaan Jeesuksen Kristuksen Nimessä. "Minä olen Ovi! Jos joku menee sisälle minun kauttanui, hän pelastuu." Joh. 10:9.

        Onko vaikeaa ymmärtää tätä: ”Kaikki, mitä teette sanalla tai työllä, KAIKKI tehkää Herran Jeesuksen Nimessä.” Kolos.3:17.
        ”Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta Nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” Apt.4:12.

        Jeesuksen käskyyn voimme luottaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen käskyyn voimme luottaa

        Kyllä.
        Kaikki edelliset opetukset, joissa kehotetaan kastamaan Jeesuksen nimeen, ovat Hänen opetuksiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä.
        Kaikki edelliset opetukset, joissa kehotetaan kastamaan Jeesuksen nimeen, ovat Hänen opetuksiaan.

        Jeesus käski kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Sitä nimeä käytämme koska uskomme hänen opetuksiinsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käski kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Sitä nimeä käytämme koska uskomme hänen opetuksiinsa

        Juuri näin. Ja Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Jeesus!
        Apt. 10:48.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Ja Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Jeesus!
        Apt. 10:48.

        Jeesus on Poika. Ei Isä eikä Pyhä henki. Isällä on oma nimensä Jehova(JHWH). Hengellä taas ei ole nimeä koska se on Jumalan henki. Kun sanotaan että kastetaan Isän,Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen, niin se nimi tarkoittaa ns.auktoriteettia. Eli kaikki kolme persoonaa ovat mukana ihmisen pelastuksessa.


    • Anonyymi

      Se on loppuun käsitelty. Ei kannata jauhaa enempää.

      • Anonyymi

        Se on Kolos,. 3:17.


    • Anonyymi

      Mukava keskustelu. Luin ajatelmianne.

      Totta on, että Raamatussa ei ole yhtäkään mainintaa tai esimerkkitapausta, joka osoittaisi, että kasteita olisi toimitettu muuhun kuin Jeesuksen nimeen. Kenenkään kasteessa ei lausuttu isänpojanjapyhänhengennimeen hokemaa.

      • Anonyymi

        Mutta toki Jeesus käski kastaa tuohon Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen niin uskokaamme häntä.


    • Anonyymi

      Ota selville, mikä on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi, johon Jeesus kehotti kastamaan.

      • Anonyymi

        Immanuel. Matteus 1:23.


    • Anonyymi

      Eikö Raamatun opetus riitä selitykseksi:

      ”Minä olen ilmoittanut sinun Nimesi ihmisille…” Joh.17:6. Minkä Nimen Jeesus ilmoitti? ”Pyhä Isä, varjele heidät Nimessäsi, jonka olet minulle antanut…” Joh.17:11,12. ”Minä olen tehnyt Sinun Nimesi heille tunnetuksi…” Joh.17:26. ”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43. ”Hoosianna, siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran Nimeen, Israelin kuningas.” Joh.12:13, 28.
      ”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43.
      Isän nimi on siis Jeesus.

    • Anonyymi

      >>>>"kaikki minkä teette"<<<

      "Kaikki minkä teette sanalla tai työllä, KAIKKI tehkää Herran Jeesuksen nimessä,
      kiittäen ISÄÄ JUMALAA hänen KAUTTANSA." Kol: 3: 17

      Kol: = jae kokonaisuudessaan , eikä puoli jaetta, niinkuin aloittajalla.

    • Anonyymi

      Israelissa oli tuhansia Jeesus (Joshua) nimisiä miehiä, Jeesuksen tarkoitus oli sulautua ihmisten joukkoon tavalliseksi ihmiseksi, koska oli ihminen.

      Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, Isä meidän, joka olet taivaassa.

      Samoin Jeesus käski kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

      • Anonyymi

        Isä, Poika ja Pyhä Henki on koko Jumaluus.

        Ihmisille ei paljastettu kenenkään heidän todellista oikeata taivaallista nimeä missään vaiheessa. Muuten oikea nimi olisi tullut häväistyksi ja pilkatuksi.

        Kaikki Jumalan kolmesta persoonasta käytetyt nimet ovat ns. alias-nimiä, kutsumanimiä, mutta ei oikeita nimiä.

        Esim. Jahve-ei ole mikään nimi, vaan heprenkielen "Herraa" tarkoittava ilmaisu.

        Joshua (Jeesus) oli tavallinen miehen nimi, joita oli Israelissa tuhansia.

        Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, "Isä meidän, joka olet taivaassa.

        Samoin Jeesus käski kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

        Jeesus tiesi, että hänen kuollessaan Antikristus tekee identiteettivarauden ja esiintyy Jeesuksena.

        Jeesuksella on taivaassa eri nimi, mikä paljastuu vasta kun hän tulee seuraavan kerran takaisin maan päälle.

        Ilm. 3:12

        Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.


      • Anonyymi

        rukoilemaan Isää.
        JA:
        "kaikki minkä TEETTE sanalla tai työllä",
        SE, "tehkää Herran Jeesuksen nimessä kiittäen Isää Jumalaa hänen KAUTTANSA."

        rukoileminen ei ole "tekemistä", - esirukous on "tekemistä" ja siunata asioita , lähimmäistä
        on tekemistä "sanalla tai työllä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        rukoilemaan Isää.
        JA:
        "kaikki minkä TEETTE sanalla tai työllä",
        SE, "tehkää Herran Jeesuksen nimessä kiittäen Isää Jumalaa hänen KAUTTANSA."

        rukoileminen ei ole "tekemistä", - esirukous on "tekemistä" ja siunata asioita , lähimmäistä
        on tekemistä "sanalla tai työllä".

        Eksyttäjä tulee aina pelkän Jeesuksen nimessä. Siitä Jeesus varoittaa.

        Mutta ei koskaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä. Siitä Jeesus ei varoita. On vaikeampi eksyttää esiintymällä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä yhtä aikaa.

        1.Joh.5
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        King James
        7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
        8 And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä, Poika ja Pyhä Henki on koko Jumaluus.

        Ihmisille ei paljastettu kenenkään heidän todellista oikeata taivaallista nimeä missään vaiheessa. Muuten oikea nimi olisi tullut häväistyksi ja pilkatuksi.

        Kaikki Jumalan kolmesta persoonasta käytetyt nimet ovat ns. alias-nimiä, kutsumanimiä, mutta ei oikeita nimiä.

        Esim. Jahve-ei ole mikään nimi, vaan heprenkielen "Herraa" tarkoittava ilmaisu.

        Joshua (Jeesus) oli tavallinen miehen nimi, joita oli Israelissa tuhansia.

        Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, "Isä meidän, joka olet taivaassa.

        Samoin Jeesus käski kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

        Jeesus tiesi, että hänen kuollessaan Antikristus tekee identiteettivarauden ja esiintyy Jeesuksena.

        Jeesuksella on taivaassa eri nimi, mikä paljastuu vasta kun hän tulee seuraavan kerran takaisin maan päälle.

        Ilm. 3:12

        Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

        "Esim. Jahve-ei ole mikään nimi, vaan heprenkielen "Herraa" tarkoittava ilmaisu."

        Se on nimenomaan toisinpäin. Alunperin Raamatussa oli JHWH(Jahve/Jehova) Jumalan nimenä, mutta koska nimeä ei uskallettu lausua ääneen(tämä on siis yksi teoria), niin se korvattiin sanalla Herra. Hepreankielisissä Raamatuissa kuitenkin huomaamme että Jahvea tarkoittava Herra, on eri sana kuin Jeesusta tarkoittava Herra, joka on ns.maallinen korkempi henkilö vrt.Sir. Kääntäjien moka niinsanotusti.


    • Anonyymi

      Jeesus ei koskaan väitäkään olevansa sama asia kuin Jumala.

      Luuk. 18:19

      Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."

    • Anonyymi

      Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni...

      Antikristus ja sen apulaiset esiintyy Jeesuksena ja Jeesuksen palvelijoina.

      2. Kor. 11:14

      13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. [Matt. 7:15,16; Ap. t. 15:24, Ap. t. 20:30; Gal. 2:4; Fil. 3:2]
      14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
      15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina

      Biblia 1776
      13 Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
      14 Ei myös ihmekään ole; sillä itse Saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
      15 Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä mukainen.

      • Anonyymi

        Saatana ei tule ihmistä vastaan sarvet päässä ja hiilihanko kainalossa, ei, vaan lahkosaarnaajan muodossa "Jeesuksen nimessä ja veressä" kainalossa musta nahkakantinen Raamattu kansalle kirja, hieno puku päällä, hymyilee leveästi, kaulassa roikkuu kultainen krusifiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana ei tule ihmistä vastaan sarvet päässä ja hiilihanko kainalossa, ei, vaan lahkosaarnaajan muodossa "Jeesuksen nimessä ja veressä" kainalossa musta nahkakantinen Raamattu kansalle kirja, hieno puku päällä, hymyilee leveästi, kaulassa roikkuu kultainen krusifiksi.

        Luterilaiset, ja sinut mukaan lukien, on kastettu isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen, joka on luterilaisten käyttämä nimi saatanasta; luterilaisuuden kasteen armon alkajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset, ja sinut mukaan lukien, on kastettu isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen, joka on luterilaisten käyttämä nimi saatanasta; luterilaisuuden kasteen armon alkajasta.

        Vai on Isä, Poika ja Pyhä Henki sinulle saatana?

        On teillä jutut! Helluntailaisetkin kastetaan tuohon nimeen, jos et tiennyt!


    • Anonyymi

      Jumlan nimi on Jeesus, eikä ole pelatusta yhdesäkään toisessa nimessä, Niin kenen nimi on isä ja poika ja pyhä henki, eikö herrasi saatanan? Et pysty kieltämään, etteikö isä ja poika j apyhä henki-nimi olisi luterliaisten käyttämä nimi saatanasta.

      • Anonyymi

        Ahaa, ukastajille kolmiyhteinen Jumala on saatana!!

        Älä jatka enempää, kuolen kohta nauruun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, ukastajille kolmiyhteinen Jumala on saatana!!

        Älä jatka enempää, kuolen kohta nauruun

        Milloin on hautajaiset?


    • Anonyymi

      Asia selvä. Kastaminen Jeesuksen nimeen on ainoa raamatullinen ohje.

    • Anonyymi

      ” … he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin”
      (Apt.17:11).
      ”Minkä olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.” 1 Joh.2:24.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2894
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      539
      2755
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1887
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1704
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1362
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      62
      1163
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1154
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe