Jeesus tuli Isänsä Nimessä: ”Minä olen ilmoittanut sinun Nimesi ihmisille…” Joh.17:6. Minkä Nimen Jeesus ilmoitti? ”Pyhä Isä, varjele heidät Nimessäsi, jonka olet minulle antanut…” Joh.17:11,12. ”Minä olen tehnyt Sinun Nimesi heille tunnetuksi…” Joh.17:26. ”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43. ”Hoosianna, siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran Nimeen, Israelin kuningas.” Joh.12:13, 28.
”Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa…” 2 Kor.5:19.
”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43.
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kiinni koko jumaluudessa ja toimivat siis ainoastaan Jeesuksen Kristuksen Nimessä.
”Kaikki, mitä teette sanalla tai työllä, KAIKKI tehkää Herran Jeesuksen Nimessä.” Kolos.3:17. Poikkeusta ei ole.
”Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta Nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” Apt.4:12.
Eikä Raamatussa ole yhtäkään esimerkkitapausta, joka opettaisi, että seurakunnan alkuaikana olisi missään yhteydessä käytetty isänpojanjapyhänhengennimeen -hokemaa.
Mikä on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi?
18
165
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta asia ei vain ole siten kuten Raamatussa lukee.
Mitä hullumpia tarinoita joku keksii, niin sen mukaan usko menee. Tai ainakin muiden usko. - Anonyymi
Minulta meni luterilainen usko heti kun ymmärsin raamatun kastetotuuden.
- Anonyymi
Parhami kopioi helluntailaisuuteen sen Juutalaisten käyttämän Mikve-kasteen, jossa mennään kokonaan veden alla pesemään niitä lihan saastaisuuksia yhdynnän ja kuukautisten jälkeen.
- Anonyymi
Et sinä ole ymmärtänyt yhtään mitään.
- Anonyymi
Sellaista kuin luteriainen kaste ei ole kristillisessä kirkkokunnassa edes nimellisesti käytössä. He ovat piskuinen lahko, joka on menettänyt kasteoikeutensa ja joutuu tekemään sitä vain virkamiestyönä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaista kuin luteriainen kaste ei ole kristillisessä kirkkokunnassa edes nimellisesti käytössä. He ovat piskuinen lahko, joka on menettänyt kasteoikeutensa ja joutuu tekemään sitä vain virkamiestyönä.
Kaikilla on oikeus kastaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikilla on oikeus kastaa
Kastajana voi toimia kuka tahansa veli, Joka on raaamatullisen seurakunnan yhteydessä, irti kirkon vaikutuspiiristä.
Kastaminen on paras jättää sellaisille seurakunnan luottamusta nauttiville, jotka ovat saaneet siihen sisäisen kutsun. Paavalillakaan ei ollut kastajan tehtävää. Hän julisti evankeliumia. Toiset suorittivat kääntyneiden kastamiset. Tosin hänkin kastoi muutamia. 1 Kor.1:14-17 ; 3:6.
– Raamatun hengelle on vieras ajatus, että sisaret voisivat toimia kastajina. Sellaisesta ei ole esimerkkiä tai opetusta Raamatussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastajana voi toimia kuka tahansa veli, Joka on raaamatullisen seurakunnan yhteydessä, irti kirkon vaikutuspiiristä.
Kastaminen on paras jättää sellaisille seurakunnan luottamusta nauttiville, jotka ovat saaneet siihen sisäisen kutsun. Paavalillakaan ei ollut kastajan tehtävää. Hän julisti evankeliumia. Toiset suorittivat kääntyneiden kastamiset. Tosin hänkin kastoi muutamia. 1 Kor.1:14-17 ; 3:6.
– Raamatun hengelle on vieras ajatus, että sisaret voisivat toimia kastajina. Sellaisesta ei ole esimerkkiä tai opetusta Raamatussa.Ai Kristuksen kirkon vaikutuspirisitä? Oletko seko? Vain Kristuksen seurakunnan paimen poikkeuksia lukuunottamatta kastaa,
- Anonyymi
Viidakon vanha sananlasku: Mustanaamion nimeä ei tarvitse kysellä.
- Anonyymi
Aloitus selvä totuus, 10 .
- Anonyymi
>Eikä Raamatussa ole yhtäkään esimerkkitapausta, joka opettaisi, että seurakunnan alkuaikana olisi missään yhteydessä käytetty isänpojanjapyhänhengennimeen -hokemaa.
Voidaan nähdä, että Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi on sama kuin Jumalan nimi, eli tuo on siis sama kuin sanoisi, Jumalan nimessä.
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan jaPyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Matt. 28:19-20- Anonyymi
Matt. 28:19 ei siis opeteta käyttämään Isäpoikajapyhähenki hokemaa, vaan kastaa mainittuun simeen, yksikössä. Mikä on Isän ja Pojan nimi?
Jeesus tuli Isänsä Nimessä. ”Minä olen ilmoittanut sinun Nimesi ihmisille…” Joh.17:6. Minkä Nimen Jeesus ilmoitti? ”Pyhä Isä, varjele heidät Nimessäsi, jonka olet minulle antanut…” Joh.17:11,12. ”Minä olen tehnyt Sinun Nimesi heille tunnetuksi…” Joh.17:26. ”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43. ”Hoosianna, siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran Nimeen, Israelin kuningas.” Joh.12:13, 28.
Isä, Poika ja Pyhä Henki toimivat siis ainoastaan Jeesuksen Kristuksen Nimessä. "Minä olen Ovi! Jos joku menee sisälle minun kauttanui, hän pelastuu." Joh. 10:9.
Onko vaikeaa ymmärtää tätä: ”Kaikki, mitä teette sanalla tai työllä, KAIKKI tehkää Herran Jeesuksen Nimessä.” Kolos.3:17.
”Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta Nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” Apt.4:12. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 28:19 ei siis opeteta käyttämään Isäpoikajapyhähenki hokemaa, vaan kastaa mainittuun simeen, yksikössä. Mikä on Isän ja Pojan nimi?
Jeesus tuli Isänsä Nimessä. ”Minä olen ilmoittanut sinun Nimesi ihmisille…” Joh.17:6. Minkä Nimen Jeesus ilmoitti? ”Pyhä Isä, varjele heidät Nimessäsi, jonka olet minulle antanut…” Joh.17:11,12. ”Minä olen tehnyt Sinun Nimesi heille tunnetuksi…” Joh.17:26. ”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43. ”Hoosianna, siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran Nimeen, Israelin kuningas.” Joh.12:13, 28.
Isä, Poika ja Pyhä Henki toimivat siis ainoastaan Jeesuksen Kristuksen Nimessä. "Minä olen Ovi! Jos joku menee sisälle minun kauttanui, hän pelastuu." Joh. 10:9.
Onko vaikeaa ymmärtää tätä: ”Kaikki, mitä teette sanalla tai työllä, KAIKKI tehkää Herran Jeesuksen Nimessä.” Kolos.3:17.
”Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta Nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” Apt.4:12.Jeesuksen käskyyn voimme luottaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen käskyyn voimme luottaa
Kyllä.
Kaikki edelliset opetukset, joissa kehotetaan kastamaan Jeesuksen nimeen, ovat Hänen opetuksiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä.
Kaikki edelliset opetukset, joissa kehotetaan kastamaan Jeesuksen nimeen, ovat Hänen opetuksiaan.Jeesus käski kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Sitä nimeä käytämme koska uskomme hänen opetuksiinsa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus käski kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Sitä nimeä käytämme koska uskomme hänen opetuksiinsa
Juuri näin. Ja Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Jeesus!
Apt. 10:48.
- Anonyymi
Se on loppuun käsitelty. Ei kannata jauhaa enempää.
- Anonyymi
Se on Kolos,. 3:17.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Seiska: "Naimisissa oleva kansanedustaja Matias Mäkynen (SDP) iski nuoren opiskelijan"
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Skandaalipaljastus-Naimisissa-oleva-kansanedustaja-Matias-Makynen-iski-nuoren-opiskelijan "Opiskelija on kertonut lähip5574806Katja Ståhl sai yllätyksekseen masennusdiagnoosin - Yksi asia herätti: "Rupesin hirveesti..."
Tsemppiä ja voimia, Katja Ståhl! Juontaja, hevosnainen Ståhl avaa yksityiselämäänsä Yökylässä Maria Veitola -ohjelmassa. Lue lisää: https://www.suomi121495Olisitko nainen hävennyt mun kanssa
liikkuessa, vai päinvastoin? Luin jostain lehdestä kauan sitten että naiset miettii tätä kautta asioita. Ja olisitko hävennyt mua faijasi edessä? Ei s1321131Translaki meni läpi...
Kuuntelin eilen eduskunnan lähetystä, ja monia hyviä perusteita kerrottiin, miksi moinen pitäisi hylätä. Eräs nutturatäti väitti, että kaikki estelyt145919- 102916
- 48806
Ensi kerralla kun kohdataan
Älä käännä päätäsi pois. Katso silmiini. Näet siellä anteeksipyynnön ja katumuksen. En torjuisi enää sinua. Miehelle48759Tasot - ikuinen kysymys, johon ei ole vastausta
Mikä on taso? Miten arvotatte edes tason? Omasta kokemusmaailmastani katsoen ei ole olemassa universaalia tasoa. Taso taitaa olla jokaiselle ihan eri162758Translaki läpi äänin 113-69
Niinhän sinä kävi kun veikattiin. Lisäksi kaikenlaiset tällä palstalla uutta esitystä veikanneet voivat mennä takaisin peruskoulun yhteiskuntaopin tun172739Olet mielessä ja pysyt
Haluan nähdä sinua edes vilaukselta vaikka se sattuu toisinaan sydämeen. Hyvää yötä naiselta miehelle.33710