Haluaisin kääntyä luterilaiseksi.

Anonyymi-ap

Olen sylivauvana kastettu siihen uskoon, tosin en voi olla siitä varma, koska en muista siitä mitään. Olen konservatiivi ja lukisin mielummin vanhaa Raamatun käännöstä, tai Raamattukansalle käännöstä. Kirkossa tapaa ystävällisiä ihmisiä, jotka vapaissa suunnissa ovat harvinaisuuksia. Vanha Virsikirja kelpaa minulle jopa hartauskirjaksi. olen kriittinen kaikkeen uuten homoliitot, jooga. nykyiseen piispaan. Hyväksyttäisiinkö minua luterilaisten porukkaan, olen toki salaa käynyt sieeä.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      tottakai luterilaisuus -kirkkoon voi tulla, kirkko on kaikille avoin,
      - henkilöön katsomatta .

      "kaikille avoin" > "Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen
      rukoushuoneeksi."

      suosittelen kirjaa: Löysin luterilaisuuden, Gene Edward Veith Jr v. 2003,
      löytyy myös nettikirjana luettavana.

      • Anonyymi

        Tuli kirjoitukseesi virhe - lainaat Israelin Jumalan sanoja, mutta kristinuskon Jumala on juutalaisten uhrikulttijumala Jahve.

        Ja tuo katjkelma liityy juuri kohtaan, missä juutalaiset ovat uhrikultilla kaapanneet Israelin Jumalan nimiin laitetussa temppelivallan, millä juutalaiset ovat tähän päivään asti luoneet kuvitelmaa, että heidän uhrikulttinsa liittyisi Jeesuksen opetuksiin Israelin Jumalasta.

        Ilmeisen tarkoituksellisesti juuri tökit sormella tätä Raamatun totuutta. Luterilainen kirkko, kuten koko kristinusko perustuu siis Jahven uhrikulttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli kirjoitukseesi virhe - lainaat Israelin Jumalan sanoja, mutta kristinuskon Jumala on juutalaisten uhrikulttijumala Jahve.

        Ja tuo katjkelma liityy juuri kohtaan, missä juutalaiset ovat uhrikultilla kaapanneet Israelin Jumalan nimiin laitetussa temppelivallan, millä juutalaiset ovat tähän päivään asti luoneet kuvitelmaa, että heidän uhrikulttinsa liittyisi Jeesuksen opetuksiin Israelin Jumalasta.

        Ilmeisen tarkoituksellisesti juuri tökit sormella tätä Raamatun totuutta. Luterilainen kirkko, kuten koko kristinusko perustuu siis Jahven uhrikulttiin.

        Vai oliko motiivisi jokin muu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli kirjoitukseesi virhe - lainaat Israelin Jumalan sanoja, mutta kristinuskon Jumala on juutalaisten uhrikulttijumala Jahve.

        Ja tuo katjkelma liityy juuri kohtaan, missä juutalaiset ovat uhrikultilla kaapanneet Israelin Jumalan nimiin laitetussa temppelivallan, millä juutalaiset ovat tähän päivään asti luoneet kuvitelmaa, että heidän uhrikulttinsa liittyisi Jeesuksen opetuksiin Israelin Jumalasta.

        Ilmeisen tarkoituksellisesti juuri tökit sormella tätä Raamatun totuutta. Luterilainen kirkko, kuten koko kristinusko perustuu siis Jahven uhrikulttiin.

        Jehovat saa ihan luvallisesti siirtyä omalle palstalleen, Jehovat ei ole kristinuskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovat saa ihan luvallisesti siirtyä omalle palstalleen, Jehovat ei ole kristinuskoa.

        Jehova(JHWH;HERRA) on Taivaan Isän nimi.


    • Anonyymi

      Tietenkin hyväksytään.
      Itse olen vasta aikuisiällä, omasta tahdostani liittynyt luterilaiseen kirkkoon.

      https://evl.fi/tietoa-kirkosta/jaseninfo/liity-kirkkoon

      Kirkkoon liityttyäni hankin Sleystä monenlaisia kirjoja, kuten "Luterilainen usko tänään", Martti Lutherin hartauskirjan "Manna" eli "Mannaa Jumalan lapsille". Joitain muitakin kirjoja. Näillä pääsin uskossani hyvään alkuun.

    • Anonyymi

      Voit liittyä, mutta pitää muistaa että olet lahkolainen aivan samalla tavalla kuin vapaat suunnatkin etkä kuulu apostoliseen kirkkoon etkä omaa sen sakramentteja.

      • Anonyymi

        Luterilaisen kirkon oppi on tiukan apostolinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisen kirkon oppi on tiukan apostolinen.

        Kyllä, synnistä ei tingitä Paavalin johdolla senttiäkään, kun on uskolla pelastuttu tekemään sitä pahaa mitä vihataan. Roomalaiskirje, luku 7.

        Seuraamme ristlle kirottua Kristusta helvetin tulesta pelastumisen armon toivossa. Galatalaiskirje 3:13 ja 1.Korintolaiskirje 3:13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisen kirkon oppi on tiukan apostolinen.

        Luterilainen uskonto yritti irtautua katolisesta paavin opista, mutta ei onnistunut täysin. Se mm säilytti katolisen pakanakirkon muutoksen kymmeneen käskyyn, eli poisti toisen käskyn ja jakoi kymmenennnen käskyn kahdeksi käskyksi. Näin kuuluu toinen käsky 1776 Bibliassa:

        2 Moos 20:4. Ei sinun pidä tekemän sinulles kuvaa eikä jonkun muotoa, niiden jotka ylhäällä taivaassa ovat, eli niiden, jotka alhaalla ovat maan päällä, eikä niiden, jotka vesissä maan alla ovat.
        5. Ei sinun pidä kumartaman niitä, eikä myös palveleman niitä: Sillä minä, Herra sinun Jumalas, olen kiivas Jumala, joka etsiskelen isäin pahat teot lasten päälle, kolmanteen ja neljänteen polveen, jotka minua vihaavat;
        6. Ja teen laupiuden monelle tuhannelle, jotka minua rakastavat, ja pitävät minun käskyni.

        King James Raamattu, eli se ainut pilkulleen täydellinen Jumalan sana sanoo näin:

        Exodus 20:

        4 Thou shalt not make unto thee any graven image, or any likeness of any thing that is in heaven above, or that is in the earth beneath, or that is in the water under the earth:

        5 Thou shalt not bow down thyself to them, nor serve them: for I the LORD thy God am a jealous God, visiting the iniquity of the fathers upon the children unto the third and fourth generation of them that hate me;

        6 And shewing mercy unto thousands of them that love me, and keep my commandments.

        Toinen vakava virhe luterilaisessa opissa, sekin peritty paavinkirkolta, on ehtoollisoppi. Jeesushan kehotti viettämään ehtoollista hänen muistokseen; viinissä muistelemme verta, jonka hän syntiemme sovitukseksi vuodatti, ja leipää murrettaessa muistamme, että Jumalan seurakunta on Kristuksen ruumis, kukin jäsen yksi pala sitä. Sen sijaan nämä opettavat transsubstantaatio-oppia, jonka mukaan ehtoollista syövä toimittaa kannibalistisen pakanarituaalin.

        En muista koskaan kuulleeni luterilaisessa kirkossa opetusta uskovien ylöstempauksesta ennen Jumalan vihan aikaa. En muista, että evankeliumi olisi tehty selväksi. Sehän on 1 Kor 15:1-4:

        I. Mutta minä teen teille tiettäväksi, rakkaat veljet, sen evankeliumin, jonka minä teille ilmoitin, jonka te myös saaneet olette, jossa te myös seisotte,
        2. Jonka kautta te myös autuaaksi tulette, jos te sen pidätte, minkä minä teille olen ilmoittanut, ellette hukkaan ole uskoneet.
        3. Sillä minä olen sen ensin teille antanut, jonka minä myös saanut olen, että Kristus on kuollut meidän synteimme tähden, Raamattuin jälkeen,
        4. Ja että hän oli haudattu ja nousi ylös kolmantena päivänä§ Raamattuin jälkeen,

        Kaikki protestanttiset uskonlahkot, myös helluntailaisuus, ovat peräisin katolisesta pakanakirkosta. Ainoat, jotka eivät koskaan olleet osa sitä, ovat baptistit, ja heistäkin vain osa. Jos haluat raamatullista seurakuntaa, etsi King Jamesin Raamattuun uskovia itsenäisiä fundamentalistibaptisteja. En tiedä, onko heitä Suomessa. Netin kautta suosittelen kuuntelemaan Geoffrey Grideria (NTEB) ja Robert Breakeria.


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Provoilut taitaa taas jatkua?

      • Anonyymi

        Taitaa olla MNOT asialla.


    • Anonyymi

      Vauvat syntyvät fyysiseen maailmaan.
      Usko taas syntyy sydämeen, kun kuullaan evankeliumia.
      Ja ilman uskoa on mahdoton olla Jumalalle kelpaava.

    • Anonyymi

      En ihan ymmärrä aloitusta. Miksi et voisi lukea vanhaa raamatunkäännöstä. Olen raamattupiirissä, jossa luemme kappaleen ja keskustelemme siitä, miten se sopii tähän päivään. Toisilla on vanha ja toisilla uusi käännös. Josus pohdimme muutoksen merkitystä vanhan ja uuden tekstin välillä. Itsellä on ryhmässä uusi raamattu, jonka nappaan sieltä hyllystä mutta kotona vain vanha. Ei mitään ongelmaa.
      Jos menet kirkkoon ja veisaat vanhan virsikirjan virsiä, niin outoahan se olisi. Kun itse veisaan ukomuistista kirkossa jotain virttä, niin pieleenhän se menee. kun niitä on muutettu.
      Mutta summasummarum. Joukkoon olet tervetullut.

    • Anonyymi

      Se, että jumalaton, ties vaikka homopappi, liruttelee vettä avuttoman vauvan päähän, niin ettei vauva voi mitenkään puolustautua ja säilyttää oikeutta uskonnon vapauteen, ei ole kaste laisinkaan, vaan perkeleen teko ja taikuutta ja ihmisten pahuutta puolustuskyvytöntä vauvaa kohtaan.

      • Anonyymi

        Onko sinulla, 2023-01-18 11:51:00, parempi vaihtoehto kuin Suomessa on. Vanhemmat päättävät alaikäisen lapsen puolesta, tässä tapauksessa vauvan, kaiken. Ei voi sulkea pois sitä että vanhemmat kastattavat lapsen. Ei se mitenkään vahingoksi lapselle ole. Papilla on lainmukaan oikeus kastaa, tekeekö sen sitten heteropappi, homo tai piilohomo, kova homma olisi alkaa ruotimaan kuka mitäkin on. Koulutus ja papiksi vihkiminen riittävät.
        Vai haluatko että yhteiskunta, joku henkilö sosiaalivirastosta, päättää mitä lapsillemme tehdään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla, 2023-01-18 11:51:00, parempi vaihtoehto kuin Suomessa on. Vanhemmat päättävät alaikäisen lapsen puolesta, tässä tapauksessa vauvan, kaiken. Ei voi sulkea pois sitä että vanhemmat kastattavat lapsen. Ei se mitenkään vahingoksi lapselle ole. Papilla on lainmukaan oikeus kastaa, tekeekö sen sitten heteropappi, homo tai piilohomo, kova homma olisi alkaa ruotimaan kuka mitäkin on. Koulutus ja papiksi vihkiminen riittävät.
        Vai haluatko että yhteiskunta, joku henkilö sosiaalivirastosta, päättää mitä lapsillemme tehdään.

        Väkisin pakottominen luterilaiseen uskontoon on rikos, eikä luterilainen kaste ole, kuten ravinto ja suoja, lainkaan tarpeellinen lapselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla, 2023-01-18 11:51:00, parempi vaihtoehto kuin Suomessa on. Vanhemmat päättävät alaikäisen lapsen puolesta, tässä tapauksessa vauvan, kaiken. Ei voi sulkea pois sitä että vanhemmat kastattavat lapsen. Ei se mitenkään vahingoksi lapselle ole. Papilla on lainmukaan oikeus kastaa, tekeekö sen sitten heteropappi, homo tai piilohomo, kova homma olisi alkaa ruotimaan kuka mitäkin on. Koulutus ja papiksi vihkiminen riittävät.
        Vai haluatko että yhteiskunta, joku henkilö sosiaalivirastosta, päättää mitä lapsillemme tehdään.

        Papilla on vain maallisen vallan nojalla oikeus kastaa eli suorittaa pakanallinen rituaali, mutta papilla ei ole Jumalalta saatua oikeutta. Käytännössä pappi on ottanut itselleen Jumalan aseman, sillä vain Jumala voi liittää omaan seurakuntaansa jäseniä. Kirkon pappi liittää omaan kirkkoonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Papilla on vain maallisen vallan nojalla oikeus kastaa eli suorittaa pakanallinen rituaali, mutta papilla ei ole Jumalalta saatua oikeutta. Käytännössä pappi on ottanut itselleen Jumalan aseman, sillä vain Jumala voi liittää omaan seurakuntaansa jäseniä. Kirkon pappi liittää omaan kirkkoonsa.

        Vain katolisella kirkolla on oppinsa mukaan tämä valta. Se on alkuseurakunnan jatkumo ja itse Jeesuksen Kristuksen perustama kirkko.

        Luterilaisella lahkolla ei ole osaa eikä arpaa tässä leikissä.


    • Anonyymi

      Sanan mukaan ketään ei voi mukaan kastaa uskoon, sillä usko tulee kuulemisesta.

    • Anonyymi

      Suomessa on vielä hyvä tilanne, että kaikki halukkaat voivat liittyä kirkkoon. Myös kaikki lapsena kastetut voivat sieltä pois lähteä. Uskonnonvapaus on suuri lahja myös.

      • Anonyymi

        Mutta pikkulasten kohdalla uskonnonvapaus ei totetudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta pikkulasten kohdalla uskonnonvapaus ei totetudu.

        eikä toteudu moni muukaan asia, ihan väkisin ilmoitetaan väestörekisteriin Suomen kansalaiseksi, isompana lapsi voi sanoa, että olisi halunnut syntyä vaikka Ranskassa, ja opetella Ranskan kielen äidinkielekseen, mutta hänet pakotettiin opettelee Suomen kieli äidinkielekseen, ja paljon muuta, minkä lapsen vanhemmat päättää lapsen puolesta, - oppivelvollisuuskin ja ala-asteelle vanhemmat tekee lapsen puolesta.
        on se hirveetä väkivaltaa, niin . . .

        "hei haloo !!!


    • Anonyymi

      onko nimesi camara ?

    • Oli vähän lapsellinen provo, sillä ei tuollaisia aikuisten tarvitse täällä kysellä.

      • Anonyymi

        Sinä tartuit siihen mielelläsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe