Saarnaaja Petri Paavola sanoo olevansa totuudessa, mutta hän ei ole

Anonyymi-ap

Katsokaan, miten Petri Paavola jakaa järkyttäviä valheita Toketubessa. Hän väittää koronarokotteen olevan massamurhaamista. Miten sekaisin Paavola on mennyt. Sitten hän kehtaa väittää seurakunnalle, että he ovat totuudessa, mitä hän hokemalla hokee. Valheessa hän on. Lukekaa tämä järkyttävä Paavola teksti:

"Koronarokote ja massamurhaaminen? Kuka olisi uskonut vuoden 2020 keväällä, että koronarokote on lääkemyrkky ja tappajarokote? Hyvin harva. Toin esille keväällä 2020, että koronarokote tulee olemaan väestön vähennys agendaa, eli ihmisten massamurhaamista. Onko näin käynyt? Videolla tuodaan esille MOT-ohjemasta Meitä ette rokota pieni pätkä sekä tilasto ja muita todisteita siitä kuinka koronarokote on tappajarokote ja väestön vähentämisen. eli massamurhaamisen agendaa, pahuuden agendaa."

https://tokentube.net/v/3301547995/Koronarokote-ja-massamurhaaminen

45

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ihan sama mitä mieltä joku paavola on jostain asiasta, ei hän sentään mikään jumala ole!
      menkööt töihin ja lopettakoot joutavat jankkaamisensa.

      • Anonyymi

        Hän on ruvennut kokopäiväiseksi maallikkopapiksi. Jotkut typerykset häntä rahoittavat.


      • Anonyymi

        Valitettavasti erityisesti rikkinäiset naiset etsivät lohdullisia puheita populistisaarnaajilta. Paavola on konservatiivinen populisti, mikä voi vedota niihin rikkinäisiin naisiin, jotka haluavat ratkaisuja elämänsä ongelmiin.


    • Anonyymi

      Petri Paavola kävi viikoloppuna opettamassa Toivon Ovi seurakunnassa Teuvalla kabbalamagiaa. Paavola on tehnyt satunnaisia sanakokeiluja Google-kääntäjällä latinasta suomeksi ilman latinan kielen tuntemusta osoittaakseen, että koronarokote on uuden maailmanjärjestyksen salajuoni.

      https://rumble.com/v25uz6q-google-kntjn-sanoma.html

      Englannin kieli perustuu latinaan, joten ei ole sattumaa, että englannin sanat voivat tarkoittaa jotain latinaksi. Paavola tekee täysin mielivaltaisia ja tarkoitushakuisia johtopäätöksiä.

      Google kääntää ihan loogisesti. Latinan sana cor merkitsee suomeksi sydäntä, joten käännökset ovat ihan oikein. Sen takia sydänkirurgeja kutsutaan myös kardiologeiksi.

      Iso ja pieni alkukirjain vaikuttaa käännökseen, koska se kertoo, onko sana yleis- vai erisnimi. Paavola tekee itsestään naurunalaisen, koska hän ei tätä osannut ottaa huomioon.

      Paavola ei näytä osaavan latinaa, minkä takia hän ei tajua tätä asiaa vaan yhdistää sen valheelliseen salaliittoteoriaa, mihin hän uskoo. Käy sääliksi hänen lahkoaan, miten järkyttävää johtajaa he seuraavatkaan.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      P.P. toistaa jatkuvasti videoittensa otsikossa sanaa totuus, jotta kansa ostaisi häneltä väärän totuuden samalla tavalla, miten juotetaan kansalle mainisten yllyttämänä Coca Colaa.

    • Anonyymi

      Älkää kuunnelko aloittaja huijaria.
      Sängynkastelija.

      • Anonyymi

        Miten aloittaja huijaa??? Aloittaja puhuu ihan asiaa.


    • Anonyymi

      Emme kuule ääniä, me luemme textiä. Tosin Paavolan textit ovat esimerkki hairahtumisesta.

      • Anonyymi

        Paavola sanoo kuulevansa päässään äänen.


    • Anonyymi

      Suhulaiseni on viis viihkoo ollut pipi.
      Koronatesti tehty. Ei olunna korona.
      Monet koronapiikit otti. Nyt pitkä lunssa.
      Itse onterveenä ollut yli vuojen, koska oonkova jässikkä.

      Erittäin kova tapaus harvemmin kohdattu harvinainen nöyrä sankari kovis,

      Selef " superkone " Urge

      • Anonyymi

        Salaliittoteoriat ja rokotevastaisuus siirsi Petri Paavolan raamatun ulkopuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salaliittoteoriat ja rokotevastaisuus siirsi Petri Paavolan raamatun ulkopuolelle.

        Hänen muutkin opetuksensa ovat olleet epäraamatullisia. Salaliittoteoriat ja rokotevastaisuus ovat vain yksi huono hedelmä muiden joukossa, mitä valheen henki hänessä tekee. Aloittaja tekee oivallisen huomion, kun hän kiinniittää huomiota siihen tekopyhyyteen, mitä hän tekee hokemalla totuudessa pysymisestä, missä hän ei kuitenkaan pysy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänen muutkin opetuksensa ovat olleet epäraamatullisia. Salaliittoteoriat ja rokotevastaisuus ovat vain yksi huono hedelmä muiden joukossa, mitä valheen henki hänessä tekee. Aloittaja tekee oivallisen huomion, kun hän kiinniittää huomiota siihen tekopyhyyteen, mitä hän tekee hokemalla totuudessa pysymisestä, missä hän ei kuitenkaan pysy.

        Paavolan "erehdykset" eivät ole satunnaisia, vaan hän opettaa jatkuvasti väärin. Hänen seurakuntansa ei sitä helposti huomaa, koska hän laatii valheensa hyvin taitavasti niin, että ne melkein hipovat totuutta, mutta johtavat kuitenkin harhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salaliittoteoriat ja rokotevastaisuus siirsi Petri Paavolan raamatun ulkopuolelle.

        Siinä tapahtui juuri niin. Eikä luottamusta voi enää palauttaa, vaan kaikkien pitää varoittaa ihmisiä tuosta harhsopettajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänen muutkin opetuksensa ovat olleet epäraamatullisia. Salaliittoteoriat ja rokotevastaisuus ovat vain yksi huono hedelmä muiden joukossa, mitä valheen henki hänessä tekee. Aloittaja tekee oivallisen huomion, kun hän kiinniittää huomiota siihen tekopyhyyteen, mitä hän tekee hokemalla totuudessa pysymisestä, missä hän ei kuitenkaan pysy.

        Häntä ei ole kastettu Raamatun mukaisesti.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Totuus piikistä on todella ikävä eikä muutu vaikka kuinka ampuu viestintuojaa.

      • Anonyymi

        Totuus on, että koronarokote on suojannut erittäin hyvin väestöä taudin vakavalta muodolta ja kuolemilta.


      • Anonyymi

        Rokotevastaiset salaliittoteoreetikot käyttävätät rokotteesta pelottavaa sanaa piikki, jotta ihmiset alkaisivat pelkäämään rokotetta. Tämä jos mikä on kieroa pelottelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rokotevastaiset salaliittoteoreetikot käyttävätät rokotteesta pelottavaa sanaa piikki, jotta ihmiset alkaisivat pelkäämään rokotetta. Tämä jos mikä on kieroa pelottelua.

        Piikki sanaa käytetään siksi että olisi pienempi mahdollisuus että sensuuri poista viestejä,
        Onhan tämä pelottava juttu, olen pahoillanoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piikki sanaa käytetään siksi että olisi pienempi mahdollisuus että sensuuri poista viestejä,
        Onhan tämä pelottava juttu, olen pahoillanoi.

        Toni Torppa hokee koko ajan sanaa piikki pelottelutarkoituksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toni Torppa hokee koko ajan sanaa piikki pelottelutarkoituksessa.

        Persujen kaupunginvaltuutettu Pauli Kossila pelotteli koronapiikillä Turun kaupunginvaltuuston kokouksessa, vaikka kokouksessa käsitelty aihe ei asiaan liittynyt millään tavalla. Videlta näkyy, kun melkein koko kaupunginvaltuusto käveli mielenosoituksellisesti salista ulos.

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cb960660-3e15-4aa1-8e4b-a53fc663f7f0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rokotevastaiset salaliittoteoreetikot käyttävätät rokotteesta pelottavaa sanaa piikki, jotta ihmiset alkaisivat pelkäämään rokotetta. Tämä jos mikä on kieroa pelottelua.

        Ei se ole cain erehdys.
        Salaliittoteoreetikot ovat myös demonien vaikutuspiirissä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vanhuksilla on muutenkin aivoveritulppia, millä ei ole mitään yhteyttä rokotuksiin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuo ei ole koko totuus. Rokotetuilla on kymmenen kertaa pienempi riski kuolla ja 30 kertaa piemenpi riski saada taudin vakava muoto, joka vammauttaa ainakin kolmasosan.


    • Anonyymi

      Jos joku väittää, että koronarokotteet ovat massamurhaamista, hän on menettänyt todellisuudentajunsa ja mennyt sekaisin.

    • Anonyymi

      Toni Torppa ja Petri Paavola ovat langenneita amerikan bisnes seurakuntien valehtelemien salaliittoteorioden uhreja. MV lehti ja Rapsodia yhteisö ovat heille moottoreita. Rapsodiaa johtaa entinen petoksista tuomittu vankilakundi Saarela. Miljoonapetokset eivät paina kun tämä ilmoittaa olevansa herätyskristillinen. Näitä kolmea yhdistää narsistinen käytösmalli.

      • Anonyymi

        Glory Backman mainostaa myös Rapsodiaa ja sen takana olevaa jotain pastori Chris Oyakhilomeniaa. Taas haetaan joku saarnamies Nigeriasta. Sen tiedän, että nigerialainen TB Joshua on väärä profeetta ja sieltähän niitä nigerialaiskirjeitäkin tulee ihan tulvaksi asti.

        Onko Glory Backman hurahtanut myös näihin kummallisuuksiin laajemminkin???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Glory Backman mainostaa myös Rapsodiaa ja sen takana olevaa jotain pastori Chris Oyakhilomeniaa. Taas haetaan joku saarnamies Nigeriasta. Sen tiedän, että nigerialainen TB Joshua on väärä profeetta ja sieltähän niitä nigerialaiskirjeitäkin tulee ihan tulvaksi asti.

        Onko Glory Backman hurahtanut myös näihin kummallisuuksiin laajemminkin???

        Nigerialainen Chris Oyakhilome jakaa valetietoa rokotteista ja koronaviruksesta. Hän on näitä vastuuttomia rokotekriittisiä saarnaajia. Hänen mukaansa rokote muuttaa ihmisen DNA:ta, mitä ei pidä paikkansa.

        https://factcheck.afp.com/http://doc.afp.com/9KW9NP-1


    • Anonyymi

      Petri Paavola on kyvytön tunnustamaan virheitään.

    • Anonyymi

      Chris Oyakhilome on afrikkalainen rahastaja joka on myös Rapsodia harhautuksen oppipappi. Surullista jos Backman mennyt lokaan tämän kanssa. Bisnes seurakuntia on maailma täynnä jotka levittävät valeinformaatiota ja kiinnittävät heikot ihmiset pauloihinsa. Eivät kestä arvostelua ja menevät pimeyteen.

      • Anonyymi

        Glory Backman on samaa joukkoa Chris Oyakhilomen kanssa. Backman ei ole alkuunkaan raitis saarnaaja.


      • Anonyymi

        Minulle ei ole mikään yllätys, että Backman harhailee tällaisissa asioissa. Hän on niin harhassa itsekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Glory Backman on samaa joukkoa Chris Oyakhilomen kanssa. Backman ei ole alkuunkaan raitis saarnaaja.

        Mielestäni hyvä anonyymi et oikein tunne raamatun sanaa.Viivy Herran edessä ja kysy häneltä asiat ja totuus ennenkuin alat levittämään valheita ja toisten kertomia juttuja.Raamattu varoittaa meitä valehtelemisesta juoruamisesta jne.


    • Anonyymi

      paukkuava puuha pete ei oo kaikessa oikeessa mut ei oo rapsodia fani. googlasin tollasen.

      Rapsodia.fi edustaa epätervettä kristillisyyttä, enkä itse tietenkään halua olla mukana heidän opillisten asioiden levittämisessä. Rapsodialla on kuitenkin monta hyvää koronavirukseen ja koronarokotteisiin perustavaa videota, jossa lääketieteen huippuammattilaiset kertovat asioita. Näissä videoissa mitä minä olen katsonut ei ole tuotu esille millään tavalla rapsodian opillisia asioita. Jokainen saa tietenkin toimia, niin kuin itse kokee. Vaarana tässä voi olla sellainen eristäytyminen ettei uskalla julkaista mitään muuta kuin sitä mitä ja miten itse ajattelee asioista. Tässä on sellainen vaara, että jää yksin siihen "oikean opin" omaavien seurakuntaan. Tämä "yksin oikeassa oleminen" on lahkolaisuuden eräs pahimmista muodoista

      löysin tosta. http://www.kotipetripaavola.com/informaatiosotavaleuutisetJumalanpalveleminen.html

      • Anonyymi

        >>>Rapsodia.fi edustaa epätervettä kristillisyyttä, enkä itse tietenkään halua olla mukana heidän opillisten asioiden levittämisessä. Rapsodialla on kuitenkin monta hyvää koronavirukseen ja koronarokotteisiin perustavaa videota<<<

        Paavolalla on kiero ja pirullinen tapa ensin kiistää kannattavansa jonkun lahko oppeja, mutta seuraavassa lausessa hän ilmoittaa kuitenkin kannattavansa niitä. Paavola puhuu yhtä, mutta tekee toista. Tämä mieheen ei ole luottamista.

        >>>ei oo rapsodia fani. googlasin tollasen.<<<

        Petri, olisi reilua, että tunnustat kirjoittaneesi tuon kommentin ihan itse.


    • Anonyymi

      no niin. mitäs nyt.

    • Anonyymi

      Korona desinformaatiota jakava Paavola jatkaa paskaa vaikka itse meni tehokuntoon. Suomessa on virallisesti listattu yli 9000 koronakuolemaa jossa se on ollut lääkärien mukaan vaikuttavin tekijä 3 viimeisen viikon aikana. Tämä on virallista ja sen tunnustaa melkein 100 pros lääkäreistä. On yksittäisiä kommentaattoreita jotka puhuu eri syistä. Olin 40v hoitotyössä ja tunnistan harhaisen propagandan. Ja myös ne amerikkalaiset väärät uskonnollishenkiset seurakunnat jotka kerää rahaa viimeisiä aikoja arpomalla ja nyt koronavalehtelulla.

    • Anonyymi

      Petri Paavola opettaa sellaista uutta liittoa, jossa Jeesus on verellään kumonnut vanhan liiton järjestyksen. Jonkun korvasyyhyyn tämä voi kuullostaa houkuttelevalta, mutta tälläista uutta liittoa ei ole Raamatussa.

      Paavola ei näytä noteeraavan ollenkaan, mitä Raamattu on ilmoittanut uudesta liitosta, jonka Jeremia ja Hesekiel profetoivat, jonka Jeesus asetti. Uusi liitto on Israelin ja Juudan kanssa uudistettu liitto, jossa on sama järjestys kuin vanhassa. Uusi liitto ei kumoa laista mitään, vaan luo pohjan lain noudattamiseen.

      1. Uusi liitto solmitaan vain Israelin ja Juudan kanssa. Israel ei ollut enää Jumalan omaisuuskansa, koska Israel ei noudattanut lakia, jolloin liitto purettiin. Jumala palauttaa Israelin liittoon Jumalan kanssa ja ottaa takaisin omaisuuskansakseen.

      2. Uudessa liitossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen, jotta Israel noudattaisi lakia. Uuden liiton ehdot ovat samat kuin ensimmäisessä liitossa. Uutta liittoa ei olisi edes tarvittu, jos Israel olisi lakia noudattanut. Uudessa liitossa Jumala antaa Pyhä Henkensä ihmisten sydämeen, jotta he noudattaisivat lakia. Pyhän Hengen hedelmä on lain noudattaminen.

      Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

      Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.

      3. Pakanat voivat liittyä uuteen liittoon, mutta se edellyttää lain noudattamista uskossa Jeesukseen Kristukseen samalla tavalla kuin juutalaisilta edellytetään. Mitään erotusta ei tehdä pakanoiden ja juutalaisten välillä. Koska luterilaisuus ja helluntailaisuus ovat hylänneet lain, he eivät ole uudessa liitossa Kristuksen kanssa.

      Tässä lukee sen uuden liiton ehdot, minkä Jeesus Kristus asetti omalla verellään:

      Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
      32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
      33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
      34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
      35 -- Herra on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet radoilleen valaisemaan yötä. Hän panee meren kuohumaan, aallot pauhaamaan -- Herra Sebaot on hänen nimensä,
      36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
      37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.

      Hes 36:24 Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.
      25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
      26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
      27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
      ---
      37:25 He saavat asua maassa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille ja jossa teidän isänne ovat asuneet. Siinä saavat asua he, heidän lapsensa ja lastensa lapset iankaikkisesti, ja minun palvelijani Daavid on oleva heidän ruhtinaansa iankaikkisesti.
      26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
      27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani

      Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
      7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
      8 Herra, Herra sanoo, hän, joka kokoaa Israelin karkoitetut: Minä kokoan vielä muitakin sen koottujen lisäksi.

    • Anonyymi

      Varmasti hänen saarnasmisessaan on kysymys psyykkisestä häiriötilasta.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Yleinen terveydenhoito tähtää hänen mielestään väestön vähentämiseen. Ei osunut tähtäys oikeaan. Koronarokote on säästänyt miljoonien ihmisten Hengen.
      P.p.n salaliittoteoriat ovat tehneet hänen muutkin opetuksensa tyhjänveroisiksi. Niihin ei voi eikä saa luottaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe