Selitys Puolan halvoille Suomi-kurkuille: Suomen kalliiden hintojen takia käsiin jääneitä eriä viedään ulkomaille.
Helsingin Sanomien julkaisemien kuvien mukaan hinnat ovat olleet vain murto-osa ruokakauppojen viimeaikaisista myyntihinnoista Suomessa.
– Kun kuluttajien ostovoima on pudonnut rajusti, niin nekään pienentyneet erät jota kotimaista kurkkua viljellään, ei tahdo kovin hyvin liikkua tuolta kaupasta. Tietenkin viljelijän on tehtävä jotakin, kasvua ei voi pysäyttää, jonnekin ne pitää hävittää.
https://yle.fi/a/74-20013513
Kurkun vienti vetää, kun kotimaan myynti tökkii
10
91
Vastaukset
- Anonyymi
Suomalainen kurkku Virossa 1.90 eur.kg
Suomen kaupoissa 4.99 eur.kg
Rehusilakka minkeille 0.10 eur kg
Silakka Suomen kaupoissa 8.90 eur.kg
Ihmkkään kun kauppa ei käy- Anonyymi
Jostain pitää saada katetta, että saa sähkölaskun kumoon.
- Anonyymi
Se on se 5,95 kerroin, markat euroiksi meni suomessa , eli kaik päin helvettiä . Oli niin kivaa , autoverot pois , kaikkialla sama hinta jne jne ,,, 50 vuotta kun kärsitään niin päästään muum EU ,n hintatasoon ! Espanja olut 29-50 c kaupassa , viinapullo 3-10 iso pullo . Jne jne Italia ja Espanja kiittää täys kusetettua maata !!!!! Kreikka jossa sokeetkin ajoi 100000e mersuilla !
- Anonyymi
Vielä tarkennus , palkan olis pitäny nousta , 5,95 kertaiseksi, eipä oo näkyny!!!
- Anonyymi
Pitäis tehdä ikkunaremontti, mutta taidan vielä siirtää sitä kun italialaiset ei luvanneet sitä maksaa. Suomalaiset kyllä maksaa italiaanojen energiarempat, oliskohan aika hallituksen herätä.
- Anonyymi
Kesällä kun satokausi on parhaimmillaan tuodaan Puolasta tomaattia 99c kilo markkinoota sotkemaan.
- Anonyymi
Vuoroin vieraissa..
- Anonyymi
Osuuskaupan kassalla oli nais henkilö jota kovasti hymyilytti kun ostin ison kurkun ja kortsu paketin.
- Anonyymi
Muistitko höylätä bonuskorttia ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938088
- 403882
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241360
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321193Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311099Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11925Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31822Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29787