Jumala hoitaa hiljaisuudessa

Anonyymi-ap

Jumala ei ole tarkoittanut, että ihminen puurtaisi 24/7 pysähtymättä koskaan lepäämään. Ei niin, vaan Jumala antoi meille sapatin, jolloin voimme levätä ja hiljentyä Luojamme edessä. Jeesus vietti sapattia, samoin alkuseurakunta ja Jumalan lapset lopun aikana, "jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta." Apt.3:21

109

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Samalla antoi herjaamisen lahjan, millä herjata muita uskovia ja varsinkin Hengen uskovia, jotka eivät ole lakiliitossa, vaan siinä liitossa, joka jossa sinetti on ympärileikkaus sydämeeen hengessä.

• Anonyymi

Jumala todella palauttaa sapatin lastensa pyhäpäiväksi silloin, kun "minun autuuteni on lähellä ja minun vanhurskauteni ilmestyy. Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!" Jes.56:1,2

• Anonyymi

Ja, en början är rätt.

• Anonyymi

Jeesus on pelastaja ja Vapahtaja. Jeesus pyhitti sapatin ja Jeesus kutsuu omiaan "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua" Joh.10:27

• Anonyymi

Lampaat seuraavat paimenta päätyäkseen teuraaksi. Moni ei edes tajua tätä.

• Anonyymi

Sapatista on hyvä lähteä herjaamaan muita, siirtyä hurmahenkiin ja muihin asioihin. Sapatti on hyvä herjan pohjustus.

• Anonyymi

Jumala ei ketään herjaan vaan sanoo kymmenessä käskyssä Biblian mukaan näin: "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."2Moos.20:8

• Anonyymi

Tämä päivä on sapatti, jolloin Jumala on erityisen lähellä niitä, jotka kokoontuvat yhteen palvomaan taivaan ja maan Luojaa. "kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet"." Ilm.14:7

• Anonyymi

Kaikenlainen palvominen on sairasta!
        Ja vielä roisi valhe tuohon loppuun. Miksi raamattu ei muuten mainitse mitään miljardeista tähtijärjestelmistä mitkä muka tuli tekaistua siinä samalla. Ei tainnut raamatun keksijöillä olla aavistustakaan horisontin takaisista asioista.

• Sati on on lepopäivä, se Jeesusen ylös nousemus aaumu.

• Anonyymi

Mitä tarkoitat, Sati on lepopäivä ?

• Anonyymi

Eläkkeelle pääsisi nopeammin ilman noita vapaita.

• Anonyymi

Herra siunasi tämän pyhäpäivän. Kyllä Jeesus on hyvä. "Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen." Ps.100:5

• Anonyymi

Kyllä sapatti vie vain muiden herjaamiseen kun eivät vietä sapattia ja heille pitäisi vain se sanoma saada sanottua että ovat laittomuuden tekijöitä, hurmahenkisiä sekä kaikkea muuta mitä vain sattuu mieleen tulemaan.

Tulokset on jo nähty.

• Anonyymi

Henkien kanssa pitää olla hyvin varovaisia ja perustaa usko vain kirjoitettuun Jumalan sanaan "älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."1Joh.4:1 "
      "Pysykää laissa ja todistuksessa!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole." Jes.8:20

• Anonyymi

Tuo testi on hyvä, kun arvioimme hengen ilmoituksia. ""Pysykää laissa ja todistuksessa!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole." Jes.8:20

• Anonyymi

Katolisesta Äitikirkosta seurakuntamallinsa kopioinut hierarkkinen Adventtikirkko rikkoo jo omalla olemassaolollaan kymmenen käskyn lain, jota se väittää noudattavansa.

Koko järjestelmä perustuu valheeseen virkapappeineen ja kymmenyksineen, eikä sapatinkaan viettäminen pyhitä edes siinä tapauksessa, että sitä viettäisikin oikein, sillä Raamatun mukaan "joka rikkoo yhtä kohtaa, on syypää kaikissa kohdin".

• Jeesus kysyi aikoinaan, onko sapattina lupa tehdä hyvää.

Saman voi kysyä myös toisin:
      jos (Raamatun mukaan) yksittäinen ihminen tekee 24/7 pahaa, onko sillä lupaa pitää sapattia (lue taukoa) ja mikä on sapatin merkitys paatuneen rikollisen sydämessä?

• Anonyymi

>> Jeesus kysyi aikoinaan, onko sapattina lupa tehdä hyvää. Saman voi kysyä myös toisin:
        jos (Raamatun mukaan) yksittäinen ihminen tekee 24/7 pahaa, onko sillä lupaa pitää sapattia (lue taukoa) ja mikä on sapatin merkitys paatuneen rikollisen sydämessä? <<

Sapattina on lupa tehdä hyvää. Pahaa ei saa tehdä, koska on määrä myös pyhittää sapatti, eikä pahantekeminen pyhitä sapattia.

Jos taas pitää ja pyhittää sapatin, mutta rikkoo muita Jumalan käskyjä ja tekee pahaa muina päivinä, ei ole sen pyhempi, sillä joka rikkoo yhdessä kohtaa, rikkoo kaikissa kohdissa Raamatun mukaan. Lisäksi sellainen on tekopyhyyttä, ulkokultaisuutta eli maljan sisus on vielä puhdistamatta. Tai sitten se on likaantunut uudelleen, jos on jo joskus puhdistunut.

• Anonyymi

"Voiko etiopialainen muuttaa ihonsa ja pantteri pilkkunsa? Yhtä vähän te voitte tehdä hyvää, te pahantekoon tottuneet." Jer.13:23 ja siksi vain Kristuksen lahjavanhurskauden turvin me voimme pyhittää sapatin, niin kuin pitääkin. "pitäkää minun sapattini. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."3Moos.19:3

• Anonyymi

Kyllä voi. Ihoa voi valkaista.
        Narsisti päästelee siinnä melkoisia herjauksia.

• Anonyymi

Lain täyttäminenhän on tunnetusti vaikeaa, jopa mahdontonta.

Siihen saa lisäapua siten että jos se lain tekeminen saa vajaaksi ja tekee tahonta syntiä lepopäivää rikkoessa, niin sen voi korvata sillä että herjaa voimaakkasti muita heidän hengellisistä asioistaan eikä niiden tarvitse edes olla tosia, vaan voi yli puolet herjoista keksiä itse mistä syyttää muita. Niin onnistuu olemaan lain kirjaimen mukainen. Ei vain sen lukija, vaan myös tekijä.

• Anonyymi

Aivan, perisynti naitattaa niin, että synnissä siintyy peruste lapsikasteelle. Eihän sille mitään voi, että aina kun jokin akka sattuu kohille, pitää tuupata. Eli lakia ei tarviikkaa täyttää, koska se on mahdoton.
        Liha on heikko, vaikka mielessä tahtoisikin täyttää se sana. se toinen riepoo ja kojottaa aina mollukoita. Onneksi on luterilaisuus ja totuus.

• Anonyymi

Jumala ei muuta siunaustaan, jonka hän asetti sapatin ylle " Sillä mitä sinä, Herra, siunaat, se on oleva siunattu iäti...En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt." 1Aik.17:27,Ps.89:34

• Anonyymi

Juu, eipä ole jumalanne viisastunut yhtään. Ihmiskunnan paras osa onneksi on, ohittanut jumalan jo ennen jumalan keksimistä. Jumala on ollut kehityksen jarrumies.

• Anonyymi

Jer.31:31-34 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liitoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: Tuntekaa Herra Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra: sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä. Hebr.8:7-13

• Anonyymi

Sitä lakia ei vain onnistu täyttämään vaikka kopiosi koko Raamatun. Pitää olla lain tekijä eikä sen lukija. Juuri siksi se onkin ihmiselle vaikeaa ja mahdotonsa. Ei kukaan ihminen tule vanhurskaaksi lain teoilla. Ei tullut silloin vanhan liiton aikaan, vaan oli veriuhrit.

No harhaoppisilla on selitys valmiina. Riittää kun ei riko tahallaan lakia, vaan on tarkkana vain lain kanssa miten se oikein on, niin se riittää. Ei ole niin väliä jos vahingossa vähän hairahtaakin. Joskin se ei sovi yhtään Raamatun sanan kanssa että voi elää tietämättömissä pikkusynneissä ja sitten lain voimalla ajaa taivaan portista sisään.

Ei Jumalan luo ole mitään muuta tietä kuin hengellinen tie Pyhän Hengen yhteydessä. Mutta luonnollinen, lihallinen ihminen ei ota sitä vastaan kuten Paavali kirjoittaa, vaan se on sille hullutus. Mikä tulee täälläkin todistetuksi.

• Anonyymi

Mitä on synti? " synti on laittomuus." 1Joh.3:4. Haluatko olla synnin vai vanhurskauden palvelija? "Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?" Room.6:16

• Anonyymi

Jumalan lapset seuraavat Jeesusta joka päivä ja viipyvät Jeesuksen seurassa koko sapatin. "Niin he menivät ja näkivät, missä hän majaili, ja viipyivät hänen tykönään sen päivän." Joh.1:39

• Anonyymi

Päivät pitenevät ja sapatin päiväkin on valoisampi kevättä ja kesää kohti mentäessä.

• Anonyymi

Tulihan sieltä poikkeuksellisesti yksi totuuskin vahvistamaan säännön.

• Anonyymi

Tuo on ihan totta.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä.

• Anonyymi

Kellon mukaan tulee uskonnollisuuttaan harrastaa.

Ei uskoisi olevan totta nykypäivänä.

• Anonyymi

Entäs työttömät ja eläkeläiset?

• Anonyymi

Pitää kuvitella että käy kuutena päivänä töissä eikä siten riko Jumalan lakia.

• Anonyymi

Työttömillä uskovaisilla on kaksi ja eläkeläisillä seitsemän sapatin päivää.
        Ne joutilaat kädet ne vihollisen työkalut.

• Anonyymi

Kyllä on joillekin vaikea pitää sapatti pyhänä. Jumalan lapsille se on itsestään selvä asia, koska he seuraavat Jeesusta myös sapattina.

• Anonyymi

Jeesus on kuollut ja kuopattu. Eikä sillä ole edes Insta-tiliä. Se siitä seuraamisesta.

• Anonyymi

Jumala käskee neuvomaan oikean tien, joka on Jeesus tie"ja neuvo heille tie, jota heidän on kuljettava, ja mitä heidän on tehtävä"2Moos.18:20 ja Jeesus pyhitti sapatin.

• Anonyymi

Luotan kyllä mieluummin vaikka Google Mapsiin.

• Anonyymi

Raamattu vahvistaa sapatin pyhyyden menen tullen " Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä...Pyhä se on, ja pyhänä se pitäkää....Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty."2Moos.31:14,,30:32,35:2

• Anonyymi

Siis juutalaiset. Suomalaiset ovat pakanoita ja pakana on kristitty, ei opetuslapsi.
        Siinä on suuri ero.

• Anonyymi

Tuohan on selvää Jumalan sanaa. AAMEN!

• Anonyymi

Kun VT lukee, niin pitää sana myös aamen sille että sapatin vuoksi pitää ihminen tappaa jos ei vietä sitä. Sehän oli myös Jeesuksen kohtalo kun lakihenkiset fariseukset halusivat tappaa Hänet sen jälkeen kun oli parantanut sairaan sapattina.

VT:tä aamentamalla saa kyllä luotua itselleen kiihkmielisen uskonnon, jossa ihmishenki on halpaa.

Jos ei ole huomannu että uusi liitto on Kristuksessa alkanut ja farisealainen lakihenkisyys on julistettu harhaopiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun VT lukee, niin pitää sana myös aamen sille että sapatin vuoksi pitää ihminen tappaa jos ei vietä sitä. Sehän oli myös Jeesuksen kohtalo kun lakihenkiset fariseukset halusivat tappaa Hänet sen jälkeen kun oli parantanut sairaan sapattina.

VT:tä aamentamalla saa kyllä luotua itselleen kiihkmielisen uskonnon, jossa ihmishenki on halpaa.

Jos ei ole huomannu että uusi liitto on Kristuksessa alkanut ja farisealainen lakihenkisyys on julistettu harhaopiksi.

Hyvä kun ei nyt tapeta sapatin vuoksi. Nyt tapetaan aivan omin lupinemme.
        Huumekauppa ja sota. Avot, oma tupa ja oma lupa. Onneksi jättivät sapatinrikkojia henkiin, niin saamme elää näin vapaasti. Varas eläköön varkaudella, ja lihallinen lihallisesti.
        Eihän se muutoin toimisi, ellei olisi jätetty pahantekijöitä eloon.
        Tapellaan, käytetään huumeita ja varastetaan. Sitten tuomiollahan se sielu tapetaan. Siihen asti raikulielämä, hurraa!

• Anonyymi

Jeesus ei ketään tappanut ja pyhitti sapatin ja niin tekevät myös Jeesuksen seuraajat "Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle," Ilm.14:4

• Anonyymi

Joutomiehenä Jeesus taisi "pyhittää" jokaisen päivän. Kerjuulla kun eli.
        Välillä lammaslauman pitäisi seurata paimenta ja välillä karitsaa. Koettakaa jo päättää. En kyllä hyvänä paimenena ollessani ole nähnyt laumaa jota karitsa johtaisi.

• Anonyymi

Eli meille maailmassa jätettiin se itselle tämä pahanteon hedelmä.
        Nautitaan siitä, ellei kuppa satu hepinnokkaan tarttumaan, kun omin luvin hieman hurvitellaan.

• Anonyymi

Taivas arvostaa uskollisuutta Jumalaa kohtaa myös sapattina "Maan uskollisia minun silmäni etsivät, että he asuisivat minua lähellä; joka vaeltaa nuhteettomuuden tietä, se on oleva minun palvelijani." Ps.101:6

• Anonyymi

Arvostaa se taivas heitäkin jotka eivät sapattia, tai sunnuntaita pidä. Maa on vapaa, eikä siinä ole pakkokullaa olemassa.
        Kukin saa tehdä, mitä haluaa sydämessään ja niittää viljansa, sekä leipoa leipänsä, mitä syö.
        Siis miksi valittaa, jos toisilla on se oma vapaus.
        Uskonnollisestikin on vapaata, ihan lain mukaan uskoa mihin uskoo, eikä siinä pitäisi toisten kirkkoihin tunkea nenäänsä ja selittelemään. Eli tuomareita on ominluvin liikkeellä.

• Anonyymi

Uskottomuutensa tähden muinainen Jumalan kansa joutui pakkosiirtolaisuuteen. " kaikissa maissa, joihin sinä olet heidät karkoittanut heidän uskottomuutensa tähden, jota he ovat sinulle osoittaneet...Silloin maa saa hyvityksen sapateistaan, niin kauan kuin se on autiona ja te olette vihollistenne maassa. Silloin maa lepää ja saa hyvityksen sapateistaan." Dan.9:7, 3Moos.26:34

• Anonyymi

Jeesus haluttiin tapaa VT:n sapattikäskyn mukaan. Laki oli Jeesukselle kirous ja hän tuli poistamaan lain kirouksen päältämme. On saatanan työ yrittää sitä uudelleen langettaa ihmisen päälle. Se on saatanan masinoimaa valheellista uskonnollisuutta, jonka tekohurskauteen ei pidä kenenkään sortua.

• Anonyymi

Taas joku säheltää omiaan - että Jeesus muka sapatin takia haluttiin tappaa.
        Hokaa sen, että kaveri ei ole lukenut kirjoituksia, vaan on korvasyyhyssään vain kuunnellut toisten harhaisia puheita.

Raamattu kylläkin sanoo, että hänen nähtiin korottavan itsensä Jumalan asemaan ja siitä se ongelman ydin oli pappien kanssa.
        Lukekaa raamattua, ettei aina tietämättömyyden tyhjyys paista otsastanne.

• Anonyymi

Ei tosiaan pidä antaa saatanalle myöten yhtään tippaa, siinä että se yrittää meidät sitoa orjuuden ikeeseen ja lain kiroukseen siitä mistä Kristus on meidät vapauttanut ja tuonut Jumalan valtakuntaan Hengessä.

Ei saatanan juonet ole meille tuntemattomia, vaan sillä tavalla valheveljet yrittivät turmella jo alkuseurakunan uskoa.

• Anonyymi

Minkä alkuseurakunnan uskoa? Kirkkohistorian valheveljet nousee väärillä lepopäivillä ja sakramenteilla raamattu vastaan, eli korvausopista on kyse.
        Lukekaa historiaa ja puhukaa sitten.
        Ei alkuseurakunnassa ollut näitä meidän eri kirkkokuntien "farisealais- kristitty =(on haukkumanimi) ei Herran kansan nimi. Herran kansalla on opetuslapset.
        Siksi yleisuskonto, kun loi pakanallisesti - siis kristinusko- eri kirkot, alkoi murhaamiset, veli veljeä vastaan ja ruumiskasta. Se ei ole alkuseurakuntaan, vaan alkuseurakunnan hajoamainsen tulos, yleisuskonto joka juuri on Ilmestyskirjan mukaan se tuomittu porukka.
        Haureellinen morsian, eli kirkkokunnat. Haureellinen uskonto.... Eli haloo, taas läksyä teille.

• Anonyymi

Turvallista on kuunnella lain antajaa Jeesusta, joka vakuuttaa vastaansanomattoman selvästi "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut." Matt.5:17,18
      Viimeisenä päivänä sama Jeesus joutuu sanomaan taivaan portilla monille Jeesus nimeä hokeneille "'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." Matt.7:23

• Anonyymi

Siiinä on vain sellainen vaara - kun aletaan tuomaroimaan - laittomuuden puheilla, että aletaan laittaa lakia - lainpäälle ja käskyä, käskynpäälle- Ei opetetakaan Hengellisyydestä käsin, vaan mikä farisealaisesti tuntuu hyvältä.
        Jos puhuisitte sapatista, sen luomisen kautta, että se oli luominen sangen hyvä, miten kirjoitukset sen mittaa. Eli Jumala itse sitä katsoi. Siinä merkityksessä se avaa meille mielen, että Jumala tekee kaiken - luo sen Uuden maankin valmiiksi - asukkaineen, ja siellä on sapatin iankaikkinen lepo Se on Jumalantyö.

Ja näin tämä ensimmäinen luomistyö kertoo, että sapatti on siinäkin Jumalantyö ja Adam sai herätä ensimmäiseen aamuun, eikä tarvinnyt alkaa heti savotoimaan.
        Vaan pääsi Jumalan opettamaksi. Eli neuvot ja ohjeet oli Edeniin se, että kun tehdään Jumalan sanan mukaan, niin Adamkin olisi saanut elää iankaikkisesti. Ideahan sen opetuksessa oli tämä. Ja näin kyse on Valtakunnasta. Siihen tuli se sapatinlepo merkitykseltään. Ja kun on Valtakunta, - valtakunnassa on Hallitsija ja Valtakunnassa on perustuslaki, jonka päämäärä on rakkaus.
        Ja voimakin - siis Jumalantyönä on meille Hengessä annettu, kun sitä sydän ympärileikattuna haluaa kulkea. Ei tappi pystyssä siitellä perisyntiä vaan Jumalan lain ja neuvon mukaan eletään annetun virallisen vaimon kanssa ja täytetään maa.
        Se on Jumalan ohje ja sen Jumala siunaa. Ja minkä Jumala on siunannut, sitä ei saa saastaiseksi sanoa. Näin se on näreet.
        Siis pitäytykäämme raamatun sanassa, tehdään niin, siten ei perisyntikään avioliittoa saastuta, että alkaa lapsien siittäminen luvattomasti.
        Yrittäkääs helluntalaisetkin ymmärtää Jumalan lain päämäärä.
        Luterilaisilla ei ole syytösvoimaa ja olemusta tuomarina. Sillä jos sen teette, niin kun he kaivelevat tikkua teitin silmästä, he hokaavat ehkä, joka on luvattomilla teillä, että malka pakkaa omassa silmässä olemaan.

• Anonyymi

Velimies on kohta kahdeksankymmentä, eikä ole pitänyt lepopäiviä, ja hyvin männöö.
      Käpymetällä aikoinaan tienasi kellon ja se on vieläkin hengissä.
      On liikemiehenä ja monessa ollut mukana - ja pärjännyt niin, että eiköhän hän yli 40 000 ekua kk, ole eläkettäkin nauttimassa. Tehnyt pitkää päivää, maksanut kaikki tuloistaan niistä kuluista, mistä nyt nauttii, eikä kiertänyt missään.
      Suoraselkäinen ateisti, kuten isänsä. Itse olen mustalammas, heihin nähden, mutten kuulu mihinkään kirkkokuntaan.

• Anonyymi

Niin, hän maksaa tuosta aika ropiat verot. Ettei se käteen jää.

• Anonyymi

Tällä tarkoitin sitäkin, että vaikka ei ole sapatti, sunnuntai, perjantai, liikemies, vaan kaikki päivät savotassa, niin on hoitanut omat hommansa asialliseti.
        Eli itsekin voi hoitaa, ja se on aivan luvallista, ilman kirkkojen valvontapolllliiisiii

• Anonyymi

Kiitos Jumalan, viikko alkaa olla kohta jo voiton puolella. Tänään on jo sapatin valmistuspäivä ja illalla Jumalan kansa juhlii Jeesusta kaiken Luojana ja kokoontuu huomenna yhteen ylistämään kaikkivaltiasta Jumalaa. "Ylistäkää meidän Jumalaamme, kaikki hänen palvelijansa, te, jotka häntä pelkäätte, sekä pienet että suuret"." Ps.19:5

• Anonyymi

En tiedä asiaa mihin jumalaa tarvitsisin. Terve järki riittää.
      Ei se oikein korvaa kalenteria, kelloa, kylvökonetta, sääennusteita, poliisia, lakia, moraalia, terveydenhuoltoa, kirjastoa tms.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Sapatin pyhät hetket lähestyvät joka seitsemäs päivä ja Jumala sanoo "Muista..."

• Anonyymi

Herran päivää, autuasta, ikävöiden ootetaan.

• Anonyymi

Hyvä ateria sapatin alussa on nautittu ja kynttilä luo leppoisaa valoa illan rauhalliseen hämyyn. Kyllä Jeesus on hyvä. "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka"." Jes.28:12. Hyvää sapattia : )

• Anonyymi

Kiitos samoin kaikille!

• Anonyymi

Kiitos Jumalalle uudesta sapatti aamusta! Nyt kipin kapin kirkkoon kiittelemään Herraa. "Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä."Ps.118:24

• Anonyymi

Oletpas hiljaa advensisti, aivan kuin itse kehotat. Sinä näköjään puurrat 24/7 pysähtymättä saadaksesi jonkun heikon eksymää omaan pahuuteesi ja riivaajien oppiisi.

• Anonyymi

Ei, "vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä."2Kor.4:2

• Anonyymi

Hyvin levätyn sapatin jälkeen on taas virtaa koko viikoksi. Kyllä Jeesus on hyvä!" Sinä sait elpynyttä voimaa, sentähden et heikoksi käynyt." Jes.57:10

• Anonyymi

" kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman" Apt-1:9
      Vomavirtaa on tarjolla joka sapatti ihan tupla-annos. Joka janoaa, hän tulla saa...

• Anonyymi

Se olisi hurmahenkeä eikä käy päinsä jo voimia tulisi.

Tiukka mutru huuleen ja tuomitseva katse sekä koko kristikunnan syyttäminen laittomuuden tekijäksi. Siinä oikea annos uskonnollisuutta.

• Anonyymi

Sapattina tutkitaan paljon Jumalan sanaa.

• Anonyymi

1Moos.3:22 Biblia (1776) Ja Herra Jumala sanoi: katso, Adam on ollut niin kuin yksi meistä, tietäen hyvän ja pahan; mutta ettei hän ojentaisi kättänsä, ja ottaisi myös elämän puuusta, söisi ja eläisi ijankaikkisesti.

• Anonyymi

Jeesus on omiensa kanssa joka päivä maailman loppuun asti, mutta ovatko kaikki Jeesuksen omat Jeesuksen kanssa sapattina jumalanpalveluksessa kuuntelemassa Jeesuksen ääntä? "Sen papit tekevät väkivaltaa minun lailleni ja häpäisevät sitä, mikä on minulle pyhitetty, eivät tee erotusta pyhän ja epäpyhän välillä, eivät tee tiettäväksi, mikä on saastaista, mikä puhdasta, ja sulkevat silmänsä minun sapateiltani, niin että minä tulen häväistyksi heidän keskellänsä." Hes.22:26

• Anonyymi

Tuo on hyvä kysymys.

• Anonyymi

Onneksi Jumalalla on kansa, joka kunnioittaa Jumalaa joka sapatti. "anna Herralle, Israelin Jumalalle, kunnia ja anna hänelle ylistys:" Joos.7:19

• Anonyymi

Daavid pyhitti sapatin ja sanoi: "Minä olen valinnut totuuden tien, olen asettanut eteeni sinun oikeutesi." Ps.119:130

• Anonyymi

Samaa totuuden tietä kulki myös Jeesus, joka " meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.2 Luuk.4:16

• Anonyymi

Sitä tietä on turvallista kulkea, sillä se tie vie kerran taivaaseen.

• Anonyymi

Kiitos Jumalan, viikko on jo puolessa välissä ja katseet alkavat jo kohdistua tulevan sapatin suuriin siunauksiin. "Herra antaa kansallensa väkevyyden, Herra siunaa kansaansa rauhalla." Ps.29:11

• Anonyymi

Kyllä Jeesus on hyvä.

• Anonyymi

Mitä yleensä teet sapattina iltapäivällä?

• Anonyymi

Vapaus vallitkoon tässäkin asiassa ja kukin tehköön miten Herra johtaa, mutta sapattiaamuna on taivaan mannaa tarjolla sapattijuhlassa. "Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä." Ps.25:9

• Anonyymi

Tuo oli hyvä tietää.

• Anonyymi

Jumalanpalveluksen jälkeen voi ottaa aikaa luonnossa liikkumiseen, perheelle, ystävien tapaamiselle, lähetystyölle, lepoon miten vain Herra itse kutakin johtaa."Vapauteen Kristus vapautti meidät" Gal.5:1

• Anonyymi

Tänään on sapatin valmistuspäivä ja huomenna oikea pyhä.

• Anonyymi

Aloitus henkii ihmisestä käsin omanäköistä laki- tulkintaa, käsky - käskynpäälle.
      Eli lain alle - jossa laista tulee ies.

Lepo- sapatissa käyskentelee Edenissä, joka katsoo Jumalan luomistyötä, joka on Valtakunta, sekä vapaus.

Vain päivä vain, olkoon se perjantai - lauantai - tai sunnuntai, kun se ponnistaa käskyn kautta, kirjoitettuna joko koraaniin, yksisilmäisesti luettuna raamattuun, tai katekismukseen, se on lakihenkistä, jossa hyväntiedonpuulla aletaan rakentaa sitä valtaistuinta ihmisestä käsin.

Siitä on kyse.

Tule käsky, käskyn päälle. Luterilaiset tulkitsee sakramenttisesti kirkkoisien oppia ja pistävät sen katekismukseen, joka peittää Jumalan oman lain merkityksen.
      Eli Jumala tekee, - rakentaa, hoitaa Pyhässä Hengessä kaiken. Kaiken valmiiksi, perille asti, että se iankaikkisen sapatin lepo on tosi.
      Eli sapatti ei ole vain meidän rakentama päivä, jokin ihmisen pään- määre, jolle tehdään sana lepopäivä ja aletaan ’papittamaan’, kuun siihen saadaan sopivannäköiset ”raamit” ympärille.

Sapatti kertoo luomiskertomuksessa jo merkityksen, Jumala katsoi kaikkea HÄNEN työtään. Millainen se oli? Sopii miettiä, oliko Aatami siinä luomassa mukana ja päivittelemässä mitä päivää?
      Ei, ei ollenkaan, vaan on Jumalan luomaa, jossa on Hänen valtaistuimensa.
      Valtaistuin on taivaissa ja istuimen korkeus on istujan istuinkohdalta - polvitaipeesta - jalkapohjaan. Eli maa on Hänen astinlautansa.

Siitä hallitaan ja tehdään, sekä hoidetaan jokaisen meidän asioita ja jopa hyvän ja pahantiedonpuu, on Hänen hallinnassa. Hän istuu ja hallitsee.
      Ja tässä, siis TÄSSÄ on se sapatinlepo. ”Jumala hoitaa rakkaudessaan”, koska lain päämäärä on rakkaus, so. siinä läsnä.
      Ja siihen Hän kutsuu ihmistä - oppimaan, eli Sana opettaa, Pyhä Henki opettaa, eikä lopun aikana veli opeta veljeä, tuntemaan Herra, vaan se on Jumalantyö.

Siinä on lepo - sapatti. ja voi hyvin levätä sapattina, sitten käydä vaikka sunnuntaina kokouksessa. Mutta sapatti on lauantaimme. Keskiviikko on keskellä viikkoa.

ts. sapatti viittaa aina Jumalantyöhön ja siinä saamme levätä, valta on taivaallinen.
      Siksi sapatti on pyhitetty Jumalan työ, se on sangen hyvä ja sitä ei ihminen valtaa, edes käärmeen kanssa hyvän ja pahantiedonpuulta.

Näin sunnuntailakinenkaan ei selittele ylösnousemuspäivää, eikä korvausopin lepopäivää, koska ylösnousemus kuuluu pääsiäisen "Se on täytetty" opetukseen.
      Se on kokonaisuus, eikä siihen ole lupaa ihmisopilla selitellä muuta, eli laittaa korvausopin valtaistuinta ja yli Jumalan valtaistuimen alkaa selitellä jopa vanhuskaitakin langettavalla opilla.
      Sillä peitetään raamatun oppi, eli tehdään tyhjäksi korvausopilla luomistyön opetus.
      ts. Jumalan kokonaisvaltainen tehtäväkuva pelastuksen suhteen, johon ei ole lisättävää. Siitä tulee se sapatti. Se on sapatti- taivaallisen kielen ilmaisumuoto tänne maan alimpiin paikkoihin asti. Eli valkeus, missä hän Pyhittää asiansa.
      Missä luotu tulee pyhitetyksi ja siksi raamattu opettaa, "Kumartakaa Häntä, joka on luonut taivaan ja maan"!
      No missä luotu voi kumartaa? Kyse on lepopäivän ymmärtämisestä, eli kumarrumme ja tunnustamme kykenemättömyytemme pelastaa itsemme, kaikki on Jumalan luomsityötä, siksi Jumala tekee kokoajan tätä pelastustyötä jossa aasimaista ihmistä nostetaan sapattinakin ojanpohjasta. Se on elämää pelastavassa mielessä olevaa tehtäväkuvaa.
      Ei Jumala mene kirpputoreille ulkoista menoa viemään eteenpäin. Ei hän maailman puolesta rukoile, vaan taivaallista. Eli luomistyö- sapatin eteen toteutetaan koko ajan.
      Mutta merkitys sapatin sanalle on, se on viikon seitsemäs päivä, meidän lauantaimme. Siinä on raamatun sanan VALKEUS ”esissä ” - olevana, ei peitettynä perinneoppeihin.

Eikä sitä käskytetä, käskynpäälle vain ulkoisesti. Se on sisäisesti Herran omissa opetuslapsissa, kun sen on Herra opettanut rakkauden lain kautta. Oppii, että kiitos Herralle.
      Kaikki meidän pelastus lepää luomistyön keskuudessa.

On sukellettava sanan sisään, mikä on sapatin Hengellisen opin merkitys. So. Jumalatyö! Muuta perustetta en ole siihen löytänyt.
      Raamattu ei opeta esim. korvausopin aurinogonpäivän palvontaa. Sillä perinnevalheella en mieltäni vaivaa, koska sen perusta on selkeä, mistä, milloin ja koska se on saatettu korvaavaan sapatti, peittämään luomistyön Jumalallinen merkitys.

• Anonyymi

Valtaistuimen korkeus on polvitaipeesta - jalkapohjaan.
        Niin kaukana on Valtaistuin, jonka luoma maa on.
        Ja Hän siten siunaten katsoi kaikkea ja nimeää jopa pyhittämänsä päivän HÄNEN päiväkseen.
        Eli siinä on tämä ianakaikkisuuden salaisuuden merkitys. Eli Jumalantyönä on tämä lepo nyt
        Eli viikko - määreenä tavallaan on ajankello.
        Se on seitsenpäiväinen. Ja se luomistyön kohdalla siunattiin.

Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa. Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
        (1Mo 2:1-3)

Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta ->>> seitsemäs päivä on >Herran,< sinun Jumalasi, sapatti; <<<--
        (2Mo 20:8-10)
        >Herran,< sinun Jumalasi, sapatti; [Israel oli Herran kansaa ja Pakanatkin saivat liittyä Herran kansaan ja saivan siunaukset mukana, jopa eläimetkin saivat levätä, lepo on esikuvallista]
        2Mo 31:13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää >>minun<< sapattini,

Johannes puhuu pyhittämisestä, sen merkitys on totuus.
        He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. -->Pyhitä heidät totuudessa; --> sinun sanasi on totuus. (Joh 17:16-17) tästä on pidettävä kiinni, ei perinneoppin totuudesta, vaan kirjoituksista.

tässä on sitä mietittävää- kuka tekee sitä työtä, kuka luo uutta, kuka on Sapatin Herra, tässä merkityksessä, antaa sydämelle levon.

Sillä jokainen huone on jonkun rakentama, mutta >>kaiken rakentaja on Jumala. <<
        Ja Mooses tosin oli "palvelijana uskollinen koko hänen huoneessansa", todistukseksi siitä, mikä vastedes piti sanottaman, mutta -->>Kristus on uskollinen Poikana, hänen huoneensa haltijana; ja >>>hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon rohkeuden ja kerskauksen.<<<

Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa, jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta; sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
        (Heb 3:4-10)

• Anonyymi

Kyllä Jumala ajattelee lastensa parasta, kun hän aivan ensimmäisen kokonaisen päivän luomisen jälkeen antoi jo Eedenissä yhteyden päiväksi itsensä ja luomansa ihmisen välille. Sen jälkeen sapatti on ollut ja tulee olemaan loppuun asti merkkinä Jumalan ja hänen lastensa välillä "ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne." Hes.20:20

• Anonyymi

Jumalan siunaamaa sapattia!

• Anonyymi

Jeesuksen askeleissa on ihana vaeltaa "Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan." Luuk.4:16

• Anonyymi

Tulipa jälleen sapattina kuljettua sinne minne Jeesuskin. "ja hän meni kohta sapattina synagoogaan" Mark.1:21 ja oli siunattu tilaisuus. Jeesus oli läsnä.

• Anonyymi

Niin hän lupasikin.

• Anonyymi

Tulipa käytiä reitti ,en vain usko sori olen nähyt omaikoiseisesti ne.

• Anonyymi

Hyvin levätyn sapatin jälkeen on taas virkeä olo lähteä vaeltamaan Jeesuksen kanssa uuteen arkiseen viikkoon."Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin." Jes.40:29

• Anonyymi

Välillä voi vähän levätä ainakin sapattina. "Tulkaa te yksinäisyyteen, autioon paikkaan, ja levähtäkää vähän"Mark.6:31

• Anonyymi

Tuo on hyvä neuvo.

• Anonyymi

Sapattina on usein laulutuokio, joka hiljentää mielet vastaanottamaan Jumalan sanaa.

• Anonyymi

Laulu on puoli rukousta.

• Anonyymi

Sapatti on lauantai.

• Anonyymi

Niinpä näkyy olevan.

• Anonyymi

Sapatin tunnit ovat saman pituisia kuin arkipäivienkin, mutta silti ne ovat Jumalan siunaamat.

• Anonyymi
      UUSI

Kiitos Herran, viikko on jo taas kerran keskiviikossa ja nyt loppuviikko hurahtaa ihan lennossa Jeesuksen seurassa sapattia odotellessa."sillä sinä olet minun pelastukseni Jumala. Sinua minä odotan kaiken päivää." Ps.25:5

• Anonyymi
      UUSI

Niin se aika vain vierii.

• Anonyymi
      UUSI

Hiljaisuudessa / yksin ajatuksiin tulee kaikki ne asiat ja tilanteet kun minua on kohdeltu väärin

Jeesus Herramme oli yksin ja paastosi ja saatana tuli vainoamaan häntä
      Saul Kuningas oli yksin/hiljaisuudessa ja demoni tuli vainoamaan häntä - David palkattiin soittamaan hänelle, että Kuninkaalla olisi helpompi olla.

Työpaikalla/koulussa uhri jätetään yksin - eristetään.

Jumala Itse huomasi, ettei ihmisen Aatamin ollut hyvä olla yksin.
      Jumala loi Aatamille kumppanin

• Anonyymi
      UUSI

Siksi on tärkeä tulla joka sapatti yhteen tapaamaan toisia Jeesuksen seuraajia ja kuulemaan jumalan sanaa..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sara ja Pyry eronneet?

Pitääkö huhu paikkansa, tietääkö kukaan?Joku kertoi, että olivat tapelleet rajusti Emma gaalan jälkeen ja sen jälkeen Sara poisti Instatililtään kaikk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      3232
    2. Alaston miesuimari järkytti suuresti naisuimareita Espoon Matinkylän uimahallissa

Mikä siinä miehen alastomuudessa voi olla niin järkyttävää? Lainmuutoksen jälkeen tuo on normi. https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009378839.html Pian
      Maailman menoa
      115
      957
    3. Koululaiset myyvät huumeita jopa kesken koulupäivän

Taitaa huumeidenvastainen sota olla hävitty kuten viinanvastainen kieltolain aikana, kun kerran jopa kakarat tekevät huumeilla kauppaa. https://www.i
      Maailman menoa
      149
      881
    4. Sen takia sanoin sen

Että et ottaisi itseesi kun ei ole tarkoitus sinua loukata. Me vain heijastellaan toistemme kipukohtia ja se tuntuu ikävälle.
      Ikävä
      100
      826
    5. Miten paljon vertaat itseäsi muihin?

Mä huomasin joskus vertaavani omaa elämää toisten elämiin, mutta jossain vaiheessa huomasin (konkreettisesti) ettei ne kokemukset toisen elämisen laad
      Sinkut
      241
      771
    6. Milloin mies näimme viimeksi

Ja millainen fiilis siitä jäi?
      Ikävä
      42
      759
    7. Hyvää päivää

Naiselle hyvin samanlaiselle
      Ikävä
      101
      733
    8. Nyt lopeta.. jumalauta

Ole niin hyvä. En rakasta sinua enää.
      Ikävä
      43
      714
    9. Yksi tavoite tälle vuodelle

Tulen kietomaan sinut pikkusormeni ympärille. Jos pikkusormi ei riitä, niin käytän järeämpiä keinoja. Älä koita piiloutua minulta.
      Ikävä
      44
      674
    Aihe