Juha Pihasen käsistä alkoi kadota tunto – syy oli täydellinen yllätys.
Kukaan ei ollut koskaan sanonut Suomessa, että närästyslääkkeen ottamisesta voisi olla mitään haittaa, sanoo näyttelijä-tuottaja Juha Pihanen.
Näyttelijä-tuottaja Juha Pihasen, 53, käsistä alkoi kadota tunto muutama vuosi sitten. Hän meni lääkäriin tuolloisessa asuinkaupungissaan Lontoossa.
Lääkärin ensimmäinen kysymys oli, syönkö happosalpaajia eli närästyslääkettä. Hän tiesi heti, mistä oli kyse, Juha Pihanen kertoo.
Laboratoriokokeet vahvistivat asian. Käsistä kadonnut tunto liittyi imeytymishäiriöihin, joita happosalpaajat aiheuttavat. Pihasen varastorauta eli ferritiini ja B9-vitamiini eli folaatti, jonka synteettinen versio on foolihappo, olivat hyvin alhaisella tasolla. Pihanen sai reseptin ottaa molempia pillereinä kolme kuukautta.
Sen jälkeen olen ottanut rautaa jatkuvasti enemmän tai vähemmän säännöllisesti.
https://www.is.fi/terveys/art-2000009304942.html
Närästyslääke aiheutti folaatin ja raudan imeytymishäiriön
Anonyymi-ap
0
118
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181746
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371469Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221388Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641292- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.471005