Homoavioliitot&lesboavioliitot ja muu /kaikki tasa-arvo

Anonyymi-ap

Jos otamme huomioon koko tasa-arvo keskustelun niin siinä oon havainnut semmosen huomion että Suomessa perussuomalaiset puolue ja kristillisdemokraatit eniten lyövät kapuloita rattaisiin muttei se yllätä kun ovat suhteellisen nuivia puolueita , niin persupoliitikot, kristillisdemokraattipoliitikot kuin myös heidän kannattajansa. Arvopoliittisesti persut ja kristilliset ovat arvomaailmaltaan turhan kovia ja tylyjä mun makuuni. Jokaisella on tietenkin oikeus mielipiteeseen ja se on hyvä asia ku suomi on vappaa demokraattinen valtio&oikeusvaltio&hyvinvointivaltio. Toki on sitten eri asia onko se mielipije miten hyvä. Tasa-arvoasioille keskisormea näyttävät ihmiset on lähinnä sellaisia ihmisiä joilla on syytä itse katsoa peiliin itseänsä eikä osoitella sormilla ihmisiä. Pitäs tajuta että ihmisiä tässä kaikki ollaan. Niin meillä kaikilla on sama ihmisarvo. Sama ihmisarvo on siis ihan kaikilla eli myös niillä hirmuisen pahoilla ihmisillä. Kukaan ei esim ansaitse kuolemanrangaistusta. Suomi on edelläkävijä valtio monessakin suhteessa. Tasa-arvoasioissa olemme valovuoden edellä esim lähi idän maita. Silti täällä suomessakin on niitä jotka haluaa painaa jarrua tasa-arvoasioissa. Heistä ei ole suuremmin haittaa mutta toki ovat semmosia kiusankappaleita ja yrittävät kehitystä viedä taaksepäin. He usein väittää että nykyajan modernisoituminen ei mene hyvään ja oon itseasiassa siinä osittain samaa mieltä heidän kanssaan sillä liian kovat esim vihreät tavoitteet voi olla riski. No mutta tämän postauksen aiheena ei ole kova vihreä siirtymä vaan tasa-arvo ja niiden kannattajat ja niiden vastustajat. On selvä 100% fakta että tietyt ihmiset ei halua edistää tasa-arvoa. Mä en jaksa uskoa että mun suosikkipuolue keskusta oikeasti haluaisi jarruttaa tasa-arvoasioissa. En usko,sillä suurin osa ainakin kepulaisista ei halua jarruttaa tasa-arvojutuissa.

Kenenkään ei pidä pahoittaa mieltänsä jos joku tympeä ihminen kiusaa jotakin vähemmistössä olevaa vaan sanon sinulle että nosta leuka pystyyn ja kulje hänen ohi äläkä ainakaan haasta riitaa semmosten kanssa. Voivat osa heistä olla vaarallisia.

Ne ihmiset joita ahdistaa täällä Suomessa tasa-arvoasiat ja esim naiset, niin voisivat muuttaa vaikkapa Venäjälle tai lähi-itään jossa etenkin lähi-idässä naisia pidetään heikommassa arvossa niin muuttakaa vaan sinne lähi-itään jos te jotkut suomalaiset ette pidä naisista sillä lähi idän valtiot on silloin teidän oikea paikka. Mars pakatkaa laukut ja menkää sinne. Nooh vähän tuli postaukseni loppuun provoa ,mutta menköön =)

6

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

valtio&oikeusvaltio&hyvinvointivaltio ?
      Oletko edes miettinyt mitä nuo tarkoittaa? Oikeus ja hyvinvointi ei voi olla pahoinvointia jota yritetään ajaa väkisin läpi. Lapsia sairaat ahdistelee. Missä lasten oikeus? Entä naisten? Sinulla tuossa itsellesi sopivassa ihanteessa jää huomioimatta maamme tärkeimmät suojeltavat. Myös vanhukset.
      Mikä suo siinä demokratiassa niin kirkastaa että olet valmis tuottamaan kurjuutta ja kärsimystä? Ei tuosta puuttunut kuin huumeet. Nekin tuhoaa kaiken. Myös käyttäjänsä vaikka hetkittäin voi tuntua voittajalta kun sai varastettua läheisen rahat tai arvoesineet saadakseen huumeita. Lopulta sekin on tuhottu.
      Yksinkertaista on että PS ja kristilliset käy helppoakin tietä. Sen nimi on tietotaito. Jo hyväksi kokemusten kautta havaitut toimintatavat. Ei tarvita uusia kurjuuksia enää kun ne on jo tiedossa. Tyhmät ihmiset tekevät virheitään uudestaan ja uudestaan. Eivät sovi päätöksen tekoon eikä valtaan. Eivät hallitse edes omaa elämäänsä. Silti haluaisivat valtaa tuhotakseen toistenkin elämän? Jonkinlainen kyynärpää taktiikka? Anteeksi jos loukkasin. Minusta vaan asiat ovat aika selkeitä.

• Anonyymi

en tarkota että suomi ois täydellinen valtio mut on ihan perusteltua käyttää Suomesta termejä hyvinvointivaltio&oikeusvaltio. Täällä on esim vahava sossuturva joten mä oon aina ollu kiitollinen että mun elinaikana kaikki puolueet&poliitikot on jakaneet mulle sosiaalietuuksia. Oon tosin kuullut että kaikille ei ole käynyt näin. Toki asiaan vaikutta, esim köyhyyteen paljon myös semmonen seikka jos on pienituloinen perhe jolla paljon lapsia ja korkea verotaso myös syö ostovoimaa, mutta persut ja osa kokoomuslaisista tarjoaa tähän liian yksinkertaistettua ratkaisua ottamalla käyttöön samanlaisen yhtä matalan verotason kuin USA;ssa ja Japanissa mikä on johtanut molemmissa maissa julkisten palvelujen rappeutumiseen&alasajoon. Verotuloja valtio tarvii aina jos mielii&haluta olla hyvinvointivaltio jotta voi auttaa esim heikompia ja jotta voi rahoittaa muut julkiset palvelut joista tärkeimpänä tulee mieleen sairaanhoito.

Siis kyllä Suomessakin on parantamisen varaa eri asioissa. Se on varma, mutta kaikki on suhteellista eli täällä on asiat paljon paremmin kuin monissa muissa valtioissa, eikö vain?

• Anonyymi

Toki on ihan perusteltua puuttua verotukseen siten että sitä voi keventää pienituloisille &eläkeläisille. Itse kuulun työkyvyttomyyseläkeläisiin ja olen vain ainoastaan 40 vuotta vanaha mies.

• Anonyymi

oon aina ollut heikko ja tarkemmin sanoen mulla on takuueläke. Rikollisuus on semmonen asia joka suututtaa minua. Vois sanoa että näen punaista aina kun kuulen jos esim vanhus ryöstetään. Mä usein täällä kotona kiroilen isosti ja isäni kanssa olemme ärhäkköinä heti kommentoimaan "menisi vaan töihin ne rikolliset ettei tekis rikoksia".

• Anonyymi

on suomessa toki parantamisen varaa, mut suhteellista kaikki sillä suomi on parempi maa kuin moni muu. Mua ainakin on kaikki poliitikot auttaneet. eli oon kiitollinen että auttaneet minua rahallisesti. Oon kuullu myös toisenalisia tarinoita ettei ole auttaneet muita suomalaisia. Köyhyyteen vaikuttaa myös korkea verotaso ja iso lapsiperhe ja pieni palkkataso. Mun mielestä pienituloisille voisi keventää vielä lisää verotusta. Kuitenkin veroja tarvitaan jotta voi rahoittaa julkiset palvelut eli tietty määrä veroja tarvitaan aina jotta voi rahoittaa julkiset palvelut kuten esim auttaa heikompia= sossuturva ja sairaanhoito(julkinen) joka rahoitetaan pitkälti verorahoilla. USA ja japani on esimerkkejä valtioista joissa on minimitason verotus ja molemmissa maissa julkiset palvelut on tosi heikossa tilassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      291
      6357
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2009
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1241
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1225
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      167
      1141
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1116
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1001
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      50
      991
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe