Jaahas - MS Estonia ei ollut

Anonyymi-ap

merikelpoinen - mitähän se epätoivoinen keksii lisää?

Surullista.

86

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No onhan tuo tiedetty siitä lahtien kun se upposi ja paljon ennen sitäkin. Keulaportin väliin sullottiin patjoja ja täkkejä ja muuta tavaraa, että saatiin pidettyä vedet ulkona. Näin Virolaiset merimiehet ovat kertoneet.

      • Anonyymi

        Keulaportti oli irti mutta vesitiiviskeularamppi oli kiinni laivan upotessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keulaportti oli irti mutta vesitiiviskeularamppi oli kiinni laivan upotessa.

        Nuo "lisäeristeportit" tulivat keulaan vasta sen jälkeen, kun Estonia upposi. Ei aluksella ollut muuta, kuin keulaportti ja ajorampit (jotka eivät mitään vettä eristäneet).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo "lisäeristeportit" tulivat keulaan vasta sen jälkeen, kun Estonia upposi. Ei aluksella ollut muuta, kuin keulaportti ja ajorampit (jotka eivät mitään vettä eristäneet).

        Siis "lisäeristeportit" tulivat aluksien keuloinin pakollisiksi vastan Estonian uppomisen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis "lisäeristeportit" tulivat aluksien keuloinin pakollisiksi vastan Estonian uppomisen jälkeen.

        Sehän oli tehty Vaasan-Uumajan liikenteeseen ei todellakaan mitkään meriolosuhteet siellä
        Lisäksi kapteeni oli kuulemma ajanut aivan liian suurella nopeudella olosuhteisiin nähden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän oli tehty Vaasan-Uumajan liikenteeseen ei todellakaan mitkään meriolosuhteet siellä
        Lisäksi kapteeni oli kuulemma ajanut aivan liian suurella nopeudella olosuhteisiin nähden

        Alunperin tehty Turku-Tukholma välille jossa se liikennöi nimellä Viking Sally 1980-1990.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän oli tehty Vaasan-Uumajan liikenteeseen ei todellakaan mitkään meriolosuhteet siellä
        Lisäksi kapteeni oli kuulemma ajanut aivan liian suurella nopeudella olosuhteisiin nähden

        Kuulemma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän oli tehty Vaasan-Uumajan liikenteeseen ei todellakaan mitkään meriolosuhteet siellä
        Lisäksi kapteeni oli kuulemma ajanut aivan liian suurella nopeudella olosuhteisiin nähden

        Keneltä muuten kuulit, että oli ajanut liian kovaa.


      • Anonyymi

        Älkää puhuko paskaa, tälla sivulla. Puhdas onnettomuus. Tunsin tammes in. Se kuoli siinä keississä.


    • Anonyymi

      Ne reijät keulassa, ja se 4m reikä kyljessä tuli meduusan törmäykstä...väliräportti kun laiva ed. Pohjasa.

      • Anonyymi

        Eppäilen yksisarvista .


      • Anonyymi

        40x6 metriä se reikä on.

        "Jos viime vuoden alustavat tutkimukset viittasivat siihen, että tyyrpuurin puolen repeämä oli neljä metriä korkea ja 22 metriä pitkä, meille on nyt selvinnyt, että se on vähintään kuusi metriä korkea ja 40 metriä pitkä, jopa pidempi, Arikas sanoi."
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009343893.html


    • Anonyymi

      Sanokaa ny vielä
      Että laivassa oli
      Manuaalipumput
      Joilla henkilökunta
      Yritti pumpata vedet
      Pois autokannelta 😁😆😅

      • Anonyymi

        Laivassa oli
        Manuaalipumput
        Joilla henkilökunta
        Yritti pumpata vedet
        Pois autokannelta.


    • Anonyymi

      Kyllä me keksii vaikka mitä pskaa. Ei ne sitä nosta ja virallinen valhe on totuus..

    • Anonyymi

      Kalja purkki oli turvallisuus kulttuuri kyllä se vielä menee

    • Anonyymi

      Estonia ei ollut merikelpoinen. Se asia on todettu jo vuosia sitten. Suojaisille saaristoristeilyille se jokseenkin kävi, mutta ei Itämeren myrskyäville aavoille. Alus oli itseasiassa autolautta, eikä mikään avomerilaiva. Keulavisiiri oli surkean heikkoa tekoa, vailla minkäänlaista suojaseinämää. Nykyään tuonlaisia aluksia ei päästettäis satamasta mihinkään.

      • Anonyymi

        Ei myrsky 40x6 metrin reikää kylkeen tehnyt, ei myöskään kalio kun on yläpuolella. Asiantuntija totesi muutokset metallissa mitkä johtuneet räjähdyksen aiheuttamasta korkeasta kuumuudesta ja paineesta, sellaisia ei mikään törmäys aiheuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei myrsky 40x6 metrin reikää kylkeen tehnyt, ei myöskään kalio kun on yläpuolella. Asiantuntija totesi muutokset metallissa mitkä johtuneet räjähdyksen aiheuttamasta korkeasta kuumuudesta ja paineesta, sellaisia ei mikään törmäys aiheuta.

        Mikä asiantuntija?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä asiantuntija?

        Katso se dokumenttisarja, Estonia - Mullistava löytö, ei kai kukaan nimiä ulkoa muista.


      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat sillä, että ei ollut merikelpoinen ja että asia todettiin jo vuosia sitten. JAIC virallinen loppuraportti vuonna 1997 nimen omaan sanoo, että Estonia oli merikelpoinen lähtiessään Tallinnasta viimeiseksi jäänelle matkalleen.


      • Anonyymi

        Täysin perätöntä höpinää. Estonia oli autolautta, eikä mikään risteilyalus. Se oli suunniteltu nimen omaan itämerellä käytettäväksi. Visiirin paino jo kertoo, että se tuskin on ollut naurettavan heikko. Jos näin olisi ollut, se olisi varmaankin rikkoutunut niiden 14v. Aikana, kun alus oli suomalaisilla käytössä.


    • Anonyymi

      Ensimmäistä kertaa
      Sanotaan ettei merikelpoinen
      Kuitenkin sillä tehtiin
      Risteilyjä
      Nykyisin pelataan tietysti
      Eri säännöillä

      • Anonyymi

        Oliko se keulavisiirin irtoaminen edes alkuperäinen syy vai seuraus liian kovan rasituksen aiheuttamista vaurioista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se keulavisiirin irtoaminen edes alkuperäinen syy vai seuraus liian kovan rasituksen aiheuttamista vaurioista

        Visiirin lukko petti kovan aallokon vuoksi.


    • Anonyymi

      Mitä vielä muuta keksitään

      • Anonyymi

        Keksijöiden kokous :)


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä se laiva pitäisi nyt viimeistäänkin nostaa jotta sitä pästäisiin tutkimaan!

      Sen jälkeen tämä mysteeri ratkaistaisiin lopullisesti ja samalla päästäisiin eroon tästä alueen vartioinnista joka maksaa maltaita joka vuosi.

      Kaikki ongelmat ratkeiasi laivan nostamisella! Nyt tätä uppoamista tullaan puimaan maailman tappiin asti. Aina muutaman vuoden välein uusia tutkimuksia aloittamalla ja lopuksi päädytään samaan lopputulokseen.

      Isompiakin laivoja on nostettu ja laiva voitaisin sahata vaijerilla kahteen osaan jos se on yhtenä kaapaleena liian iso. Laiva voitaisiin uittaa proomun päällä esimerkiksi lähimpään satamaan kuten Hankoon ja tutkia siellä perusteellisesti ja lopuksi romuttaa.

      Siihen loppuisi tämä loputon saaga Estonian ympärillä!

      • Anonyymi

        Olii pitänyt nostaa heti ja Norja tarjoutui nostamaan ilmaiseksi, olisi saanut suurimman osan ruumistakin nostettua ja kaikki olisi voinut nostaa myös yksitellen meren pohjasta, mutta ei voinut koska totuus piti salata. Hautarauha on aivan naurettava selitys.


    • Anonyymi

      eihän sitä haluta nostaa,tulis liikaa totuuksia esille

    • Anonyymi

      Miksi kova salailu ja erinäisten asiakirjojen julistaminen salaisiksi. Ruotsin merenkulkua valvovat viranomaiset tarkastivat aluksen kunnon ja antoivat sen lähteä, joten on sen täytynyt olla merikelpoinen Tallinnasta lähtiessä. Totuutta ei tulla koskaan kertomaan, joten turha tehdä diiba daaba tutkimuksia enempää.

    • Anonyymi

      Se, ettei Estonia ollut AVOmerikelpoinen on tiedetty koko ajan. Sitä tuossa varmaan tarkoitetaan. Paatti oli mitoitettu Merenkurkun myrskyihin.

      • Anonyymi

        No miksi se salattiin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi se salattiin ?

        Above Top Secret.


      • Anonyymi

        Väität siis Ruotsin merenkulkuviranomaisten olevan syyllisiä onnettomuuteen.


      • Anonyymi

        Jos näin olisi, niin ei Ruotsin viranomaiset olisi voineet myöntää sille lupaa liikennöidä Tallina-Tukholma reittiä.


    • Anonyymi

      Äkkiä se tulee merikelvottomaksi, kun jokin törmää kupeeseen reijän. Sitä ei edes tarvitse epäillä salaliitoksi.

      • Anonyymi

        Joko kaikki alukselta pelastuneet, on kuolleet jotka todistivat aiemmissa tutkimuksissa ?


    • Anonyymi

      Sehän on totta se upposi:)

      • Anonyymi

        Kaikki, mikä ei kellu -uppoaa!


    • Anonyymi

      "Tutkmuslautakunnan" loppuraportti: Autolautta Estonian on tarvinnut maata liki 30 vuotta merenpohjassa, jotta se saisi puhtaat paperit merikelvottomuudestaan!

      • Anonyymi

        Yleensä näillä kippareilla on on niin kova itsesuojeluvaisto, että ne ajaa vaikka takaperin karille, niin kuin Sally Albatrossi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä näillä kippareilla on on niin kova itsesuojeluvaisto, että ne ajaa vaikka takaperin karille, niin kuin Sally Albatrossi.

        Sally was something else!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sally was something else!

        Shit was happen?


    • Anonyymi

      Kaikki ihmisparan luomaa on merikelvotonta, jopa snorkkeli ja räpylät.

      Tv. Avaintodistaja

    • Anonyymi

      Rkp reuhka ei ollut hyva kuntoinen, eesti poika vaan painaa kuohuissa?😭🤣😂

      • Anonyymi

        Saksalaisrakenteinen laiva.


    • Anonyymi

      jos katot videon niin sukeltaja ottaa ilmastointikanavan ritilästä "esineen" usb tikku?
      sitä ne tuli hakemaan. usb tikku keksittiin kylläkin 1996?
      kohdassa 11:48

    • Anonyymi

      Saatiinhan siitä uppoamattomasta rautavuori-Titanicistakin melko sujuvasti merikelvoton, ..niin, aivan, siihen tarvittiin vain se jäävuori horisontille..

    • Anonyymi

      No saatiinko täysin varma vastaus siihen 4 m reikään ja mihin kapteeni katosi ja mikä oli se alus jonka nähtiin lähtevän alukselta pois päin entäs mitä olivat ne armeijan ajoneuvot jotka lastattiin hämärissä olosuhteissa Tallinnassa vai oliko taas samaa keulaportti juttua

      • Anonyymi

        Yli 40x6 metriä se reikä on. Dokumenttisarja kertoi riittävästi faktoja, yksityiskohtia sotakaluston kuljetuksista tuskin kerrotaan kymmeniin vuosiin jos koskaan.


    • Anonyymi

      Tallink saa itse nostaa romunsa!

      • Anonyymi

        Ei ole Tallinkin laiva ollenkaan!

        Estlinen laiva joka oli aivan eri varustamo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Tallinkin laiva ollenkaan!

        Estlinen laiva joka oli aivan eri varustamo.

        Sama päällikkö, sama asia. Tiedän kyllä nämä jutut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Tallinkin laiva ollenkaan!

        Estlinen laiva joka oli aivan eri varustamo.

        Sama päällikkö, sama asia. Tiedän kyllä nämä jutut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama päällikkö, sama asia. Tiedän kyllä nämä jutut.

        Mikä päällikkö?


      • Anonyymi

        Tallink alkaa kohta myymään sulle lippuja 500€/suunta.

        Estonia omistanut EstLine-varustamo on entinen, ajettiin konkurssiin..


    • Anonyymi

      Sinne ei saa mennä ja odotetaan kunnes kaikki on ruostunut pois miksi ihmeessä muuten alettiin peittämään laivaa onko siihen joku järkevä syy

      • Anonyymi

        Ei kukaan sattunut kertomaan mitään siitä sementistä joka piti sinne kipata "säteilyn estämiseksi"?


    • Anonyymi

      Eikös joku pitäisi raahata leivättömän pöydän taakse.

    • Anonyymi

      20 vuotta jaksoin itse tapausta seurata ja aika paljon tutkiakin. En ota kantaa uppoamisen syihin. Annan vain yksinkertaisen vinkin. Antakaa paskan olla. Ei sitä ollu kiire tutkia 90-luvulla niin ei se ruostunut hylky enää tarinoitaan kerro.

    • Anonyymi

      Aiemmin todisteltiin kuvanauhoin joissa asiantuntijat vakuuttelivat että vain räjähdys saattoi aiheuttaa uppoamisen. Kerrotun mukaan laivaa oli yritetty estää lähtemästä Tallinnan satamasta. Laivaan oli satamassa nähty ajavan venäläisiä sota-ajoneuvoja lasteineen vain hieman ennen sen lähtöä. Sen tiedettiin aiemminkin kuljettaneen sotilasmateriaalia. Useat hengissä selvinneet matkustajat kuulivat ennen uppoamista kovan räjähdykseltä kuulostaneen äänen. Laivan kapteeni pelastettiin joka tuli dokumentoidusti maihin saakka vaan katosi sen jälkeen mystisesti jäljettömiin.

    • Anonyymi

      Nyt luulisi jo kaikkein kiihkeimmänkin salaliittoteoreetikon jo uskovan että Estonian uppoamisessa ei ollut mitään hämärää. Laiva ei ollut kelvollinen kestämään niin kovaa myrskyä eikä varsinkaan niin kovaa vauhtia siinä myrskyssä. Visiiri irtosi kun kiinnikkeet pettivät, autokansi täyttyi vedellä ja laiva upposi. Runkoon tuli vaurioita aluksen osuessa pohjaan - ei mitään hämärää uskokaa jo!

      Ei tarvita mitään venäläisiä tai minkään maalaisia sukellusveneitä ja salaisia aselasteja selittämään uppoamista!

      • Anonyymi

        Teitä on joku yrittänyt hukuttaa - jäi kesken, mutta happivaje tehnyt vaurioita yläpäähän?


      • Anonyymi

        Salkkarit uskookin, mutta faktoihin luottavat ei usko peittely yrityksiin. Estonia - Mullistava löytö sarjassa kerrottiin faktaa, ei satuja kuten näissä virallisissa.


      • Anonyymi

        Jos laiva ei ollut kelvollinen, niin miksi viranomaiset jotka antoivat hyväksynnät alukselle eivät joutuneet vastuuseen asiasta. Eli höpiset perättömiä


      • Anonyymi

        Sehän tämän tekee mielenkiintoiseksi. Laiva siis upposi keulavisiirin rikkouduttua kovassa merenkäynnissä. Jostain syystä kuitenkin asian tutkinta ja kaikki siihen liittyvä on täysin poikkeuksellista verrattuna mihinkään muuhun merionnettomuuteen. Varmaan jopa sinä ymmärrät, että joku syy tähän täytyy olla


    • Anonyymi

      Salaliitoista tuli mieleen, asettiko kanukit, irkut tai fransmannit sen jäävuoren Titanicin reitille? Onko heidän osuus tutkittu? Oliko Titanicillakin sotilaskamaa kannella? Hävisikö Titanicin kapteeni kuten Estoniankin? Niitä nyt uppoaa silloin tällöin, ikäväähän se on mut minkäs mahdat vuosikymmenien tai sadan vuoden päästä. Valoja päälle nyt jumalauta oikeesti.

      • Anonyymi

        Se Titanic ei olisi uponnut jos olisi noudatettu eliitin viihtyvyyden vastaisesti oikeaoppista laivanrakennuskäytäntöä - laipiot kiinnittyy yläkanteen. Mukana ollut rakentaja tiesi, että uppoaa - laipiot ylhäältä auki veden kulkea osastosta seuraavan ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se Titanic ei olisi uponnut jos olisi noudatettu eliitin viihtyvyyden vastaisesti oikeaoppista laivanrakennuskäytäntöä - laipiot kiinnittyy yläkanteen. Mukana ollut rakentaja tiesi, että uppoaa - laipiot ylhäältä auki veden kulkea osastosta seuraavan ..

        Tuosta "eliitin viihtyvyydestä" tuli mieleen, että ei myöskään, välttämättä, olisi uponnut, mikäli muuan naitsytmatkalle osallistunut varustamopamppu olisi yllättänyt kapteenia lyömään Atlantin ylittämisen aikaennätystä. Tämän seurauksena aluksen höyrykattilat oli siis ladattu täystehoille, mikä lopulta vaikuttikin niin dramaattisesti rautajärkäleen ohjattavuuteen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta "eliitin viihtyvyydestä" tuli mieleen, että ei myöskään, välttämättä, olisi uponnut, mikäli muuan naitsytmatkalle osallistunut varustamopamppu olisi yllättänyt kapteenia lyömään Atlantin ylittämisen aikaennätystä. Tämän seurauksena aluksen höyrykattilat oli siis ladattu täystehoille, mikä lopulta vaikuttikin niin dramaattisesti rautajärkäleen ohjattavuuteen..

        Nopeus on hyväksi ohjattavuudelle. Monta kattilaa ja vielä enemmän fyyrejä jokaisella kattilalla lämmittäjä ja trimmari ja lapioitavaa riittää .. joskus tunsin sellaisia skönäreitä jotka ovat menneet Atlantinkin yli lapioimalla - ei enää.

        Silloin oli tyyntä ja yöllinen kirkas taivaanranta katosi - ei näkynyt horisonttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se Titanic ei olisi uponnut jos olisi noudatettu eliitin viihtyvyyden vastaisesti oikeaoppista laivanrakennuskäytäntöä - laipiot kiinnittyy yläkanteen. Mukana ollut rakentaja tiesi, että uppoaa - laipiot ylhäältä auki veden kulkea osastosta seuraavan ..

        Tai olisi hidastettu vauhtia kun jäävuorista varoitettiin tai niittaukset olisi tehty paremmin tai... jopa suora keulaosuma olisi saattanut estää uppoamisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeus on hyväksi ohjattavuudelle. Monta kattilaa ja vielä enemmän fyyrejä jokaisella kattilalla lämmittäjä ja trimmari ja lapioitavaa riittää .. joskus tunsin sellaisia skönäreitä jotka ovat menneet Atlantinkin yli lapioimalla - ei enää.

        Silloin oli tyyntä ja yöllinen kirkas taivaanranta katosi - ei näkynyt horisonttia.

        Ei nopeudesta ole hyötyä kun jäävuoren huomaa sumussa liian myöhään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nopeudesta ole hyötyä kun jäävuoren huomaa sumussa liian myöhään.

        Silloin oli KIRKASTA ja TYYNTÄ.


    • Anonyymi

      Jo raportin alussa tajusin että taas huuhaalässytystä kun puolituntia selitetään "hienoja" 3D-malleja pohjamudan paksuudesta.
      Saadaan palkkaa kun teeskennellään että tutkitaan jotain tooooosi tärkeetä.

      Selittikö ne miten se "pohjakosketuksen" 40 metri pitkä kylkihalkio kääntyi pohjassa ylöspäin niin että sen saattoi sukeltaja nähdä? Eikö sen kuuluisi olla pohjassa pohjaa vasten jos se tuli pohjakosketuksesta?

      No onhan tähän jo ollut monta vuotta pakko tottua että lässynlässyä selitetään ja kansa uskoo.

      Mutta,eihän sillä oikeasti oke väliä mikä on totuus ja yksityiskohdat koska kaikesta näkee että elämme suurta pahuuden ahdistusaikaa ja valheen rakastamisen aikakautta joka hyvin pian tuhoutuu.

      • Anonyymi

        No nyt osuit just asian ytimeen hyvä ! Niimpä miten se vielä pyörii siellä pohjassa ?


    • Anonyymi

      No miten ihmeessä tuo Tallink teki satoja reissuja samalla merellä vuosikausia ?

      • Anonyymi

        Ei sen avomerellä olisi saanut seilat, mutta siellä oli monta pulloa rommia, sitten sai.


    • Anonyymi

      Ruotsi keksii kummallisia mielleyhtymiä , jos , mitä silloin , ja kutsuu Tanskasta lättähatun polttamaan koraanin . Se on Ruotsia

    • Anonyymi

      Ainakin nyt on alkuperäinen raportti todettu virallisesti virheelliseksi. Mitäs Lehtola uskovaiset nyt sanovat.

      • Anonyymi

        Hölmöläiset eli Lehtolaisen ovat hiljaa ja ihmeissään hetken aikaa kunnes heille syötetään uusi virallinen totuus.


    • Anonyymi

      Siis jos visiiri irtoaa kesken matkan, niin kyllä ei laiva ollut merikelpoinen!

      • Anonyymi

        Niinpä, Itämerellä pitääisi olla räjähteiden ja ohjusten kestävä, ainakin jos salakuljettaa ryssäaseita. Lentokoneista tulisi aika painavia jos pitäisi ryssäohjukset kestää.


    • Anonyymi

      Olen aina uskonut siihen ensimmäiseen tutkimukseen jossa edesmennyt varatuomari Kari Lehtola oli mukana. En kyllä voi uskoa, että olivat valehdelleen, kun sanoivat aluksen olleen merikelpoinen. Sehän olisi aivan kamalaa, jos asia tosiaan on näin. Se veisi uskottavuuden koko tutkinnalta. Aivan järkyttävää, voiko tämä olla edes mahdollista. Salaliittoväittämät olivat siis kuitenkin totta.

    • Anonyymi

      Olen aivan ihmeissäni. Virallinen totuus ei olekkaan totta, meitä on siis kusetettu kaikki nämä vuodet. Tutkinta oli niin rehellisen ja avoimen tuntuinen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe