Kysyisin tätä??

Anonyymi-ap

Voiko valtakunnansalilta saada synninpäästön?

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavallaan. Jos on oikein erinomaisen hyvä laskemaan Peräilmaa, vieläpä kahden todistajan kuullen, niin saa erivapauksia, ja syntejäkin katsotaan vähän sormien läpi. Sillä sanoihan paavali-satusetä kirjeessään kolttasaamelaisille, että porovatkuli se vasta piärettääkin.

      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        ❤️ ­­N­­y­m­f­­­o­­­m­­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17716892E

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Jos asia käsitellään oikeuskomiteassa, eikä rangaistusta tule, niin silloinhan synti on päästetty.

      • Anonyymi

        En tarkoittanut ihan tuota, olen liikkeen ulkopuolinen, Ulkomuistista Raamatun opetus. Pitää huoli siitä ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarkoittanut ihan tuota, olen liikkeen ulkopuolinen, Ulkomuistista Raamatun opetus. Pitää huoli siitä ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta.

        Ei ole käytössä synninpäästöä kuten esim. katolilaisilla. Tosin liikkeen jäsenten tulisi tunnustaa väärintekonsa vanhemmille ja käräyttää tiedossaan olevat väärintekijät, kun on liikkeen mukaan vakavista rikkomuksista kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole käytössä synninpäästöä kuten esim. katolilaisilla. Tosin liikkeen jäsenten tulisi tunnustaa väärintekonsa vanhemmille ja käräyttää tiedossaan olevat väärintekijät, kun on liikkeen mukaan vakavista rikkomuksista kyse.

        Siis seurakunnan vanhimmille.


    • Anonyymi

      Ei voi. Ainoastaan rangaistuksen. Täysimääräinen rangaistus on erottaminen ja karttaminen. Takaisin päästään katumalla eli käymällä pitkään kokouksissa niin että kukaan ei tervehdi ja saa vaan kuunnella ohjelmaa. Jehovien oikeuskomitea määrää kuinka kauan on kaduttava.

    • Anonyymi

      Seurakunta eikä valtakunnansali ole oikea taho saada synnin päästöä. Kuka ihminen ylipäätäänsä on oikeutettu antamaan synnit anteeksi kysyn? Vain Jumala voi antaa Kristuksen lunnaiden perusteella synnit anteeksi. Ihminen ei sitä voi tehdä. Joten valtakunnansali ei ole oikea osoite sinulle tässä tilanteessa.
      Mutta jos otsa oikein punottaa syntien jälkeen, kipaiseppa pikaisesti ripittäytymään lähimmässä katolilaisessa kirkossa jos paikkakunnaltasi sellainen löytyy. Uskon että sieltä kyllä löydät sekä saat pyytämäsi. Tosin se toimitus siellä ei ole lainvoimainen taivaallisen tuomioistuimen edessä kun sen aika koittaa ihmiskunnalle.

      • Anonyymi

        "Tosin se toimitus siellä ei ole lainvoimainen taivaallisen tuomioistuimen edessä kun sen aika koittaa ihmiskunnalle."

        Näistä taivaallisista tuomioistuimista ei ole oikeaa tietoa kellään. Jehovan todistajien oikeuskomiteoita sen sijaan on arvosteltu mm. rikosten pimittämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tosin se toimitus siellä ei ole lainvoimainen taivaallisen tuomioistuimen edessä kun sen aika koittaa ihmiskunnalle."

        Näistä taivaallisista tuomioistuimista ei ole oikeaa tietoa kellään. Jehovan todistajien oikeuskomiteoita sen sijaan on arvosteltu mm. rikosten pimittämisestä.

        Juu. . . .Olenkin ihmetellyt kovasti, miksi kirjaston ovi käy niin ahkeraan. Ovelle muodostuu välillä ihan jonoa.


      • Anonyymi

        Matt. 16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
        16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

        Efes. 4:4 "olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
        16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

        Efes. 4:4 "olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon"

        Vartiotornilahkolaisilla on eri toivo kun kristityillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
        16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

        Efes. 4:4 "olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon"

        "Taivasten valtakunnan avaimet" saattaisi viitata valtaan antaa synnit anteeksi Jumalan nimissä, mutta ei ole selvää, mitä "sidottu" tuossa yhteydessä tarkoittaa. Kyseessä on kuitenkin eräs tulkintamahdollisuus.

        Myös seuraava kohta viittaa siihen, että seurakunnan vanhinten toiminnalla on merkitystä syntien anteeksi antamiseksi. Tässäkään ei suoranaisesti sanota, että vanhimmat antaisivat synnit anteeksi (anteeksiantajaksi voidaan ymmärtää Jumala), mutta vanhinten suorittamaa öljyllä voitelemista ja uskossa lausuttua rukousta pidetään selvästi merkittävänä asiana, koska syntien anteeksi saaminen mainitaan suorana seurauksena tästä toiminnasta, "hän saa sen anteeksi".

        Jaak. 5:
        14 Jos joku teistä on sairaana, kutsukoon hän luokseen seurakunnan vanhimmat. Nämä voidelkoot hänet öljyllä Herran nimessä ja rukoilkoot hänen puolestaan,
        15 ja rukous, joka uskossa lausutaan, parantaa sairaan. Herra nostaa hänet jalkeille, ja jos hän on tehnyt syntiä, hän saa sen anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotornilahkolaisilla on eri toivo kun kristityillä.

        Jos Jehovan todistajalta kysyy, haluaako hän Jumalan valtakuntaan, hänen tulee vastata, ettei edes halua sinne, vaan maanpäälliseen paratiisiin.

        Vartiotornin uskonnossa Jumalan valtakunta on varattu ainoastaan voidelluille, noille mielenvikaisiksi leimatuille leipään ja viiniin osallistujille.

        Vahinko vain, että Raamattu ei tunne pelastusmahdollisuutta Jumalan valtakunnan ulkopuolella.


    • Anonyymi

      Minä en tiedä, pääseekö Valtakunnansalilla synneistään, mutta sen minä tiedän, että neitsyydestään siellä kyllä pääsee.

      • Anonyymi

        Kirjastossako sekin, vai kenties kirjaston komerossa lukkojen takana, arkistokaappia vasten akti suorittaen? Sen arkistokaapin, jossa on arkaluontoisia kirjekuoria merkittynä päälle "älä hävitä".


    • Anonyymi

      Peräilmapäästöt otetaan ilolla vastaan, niin ja pieni muodollinen maallisen mammonan lahjoitus maailmanlaajuisen rukoustyön tukemiseen.
      Maksupäätteitä on sijoitettu sisään- ja uloskäyntienkin oville.
      Jehova rakastaa iloista lahjoittajaa.

    • Anonyymi

      Tukkapöllöä saat jos alat salilla lahkooppia laulamaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe