Kun hoitolaitoksessa jossa olen, on lääkkeiden annostelu ollut koko ajan "2-vuotta" niin huolimatonta, että olen pelännyt sitä, miten kävisi, jos en itse pystyisi pitämään huolta siitä, että minulle annetaan jokaisella lääkeannosjaolla kaikki, minun terveyteni ylläpitoon tarvittavat lääkkeet. Ja olen ajatellut, miten monien vanhusten elinikä on vanhustenhoitolaitoksissa lyhennetty vajaalääkityksen avulla? Onko tästä eliniänlyhennystavasta tutkimuksia? Onko joku ajatellut tutkia tätä asiaa?
Vanhuksen kuoleman jouduttaminen kun on helppoa millä konstilla tahansa, koska kukaan ei osaa epäillä vanhuksen kuollessa, että hän kuoli vajaalääkityksen uhrina.
Miten, laki ei kiellä eliniänlyhentämistoimintaa vanhustenhoitolaitoksrssa?essa
5
173
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikesta sinäkin murhetta kannat!
- Anonyymi
Kyllä niillä pillerilasteilla no. pidennetään niitäkin elämiä, joiden olisi jo aika päästä pois kitumasta. Pillerit eivät pidä terveenä ketään, pidentävät vain sairasta ns. elämää.
- Anonyymi
Mikä olisi sinun mielestäsi "sopiva ikä", jolloin lopettaa lääkitys ja antaa sairaan kuolla? 60v? 70v?
Entä mikä olisi sinun mielestäsi "tarpeeksi sairas elämä", jolloin sitä ei tule pitkittää?
Milloin lopettaa kipulääkitys? Lääkitys jolla estetään nesteen kertyminen keuhkoihin ja siitä johtuvat kenties vuosia, tai jopa vuosikymmeniä kestävät hengitysvaikeudet, verenohennuslääkitys jolla estetään halvaantumiseen, sokeuteen tai puhekyvyn menetykseen johtavat aivoinfarktit? Entä insuliini? Kannattaako mielestäsi lääkitä 10-vuotiasta vaikeaan diabetekseen sairastunutta lasta, vai antaa hänen kuolla, jottei joudu elämään sitä sairasta elämää diabeteksen ja sen rinnakkaissairauksien kanssa?
Kerro ihmeessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä olisi sinun mielestäsi "sopiva ikä", jolloin lopettaa lääkitys ja antaa sairaan kuolla? 60v? 70v?
Entä mikä olisi sinun mielestäsi "tarpeeksi sairas elämä", jolloin sitä ei tule pitkittää?
Milloin lopettaa kipulääkitys? Lääkitys jolla estetään nesteen kertyminen keuhkoihin ja siitä johtuvat kenties vuosia, tai jopa vuosikymmeniä kestävät hengitysvaikeudet, verenohennuslääkitys jolla estetään halvaantumiseen, sokeuteen tai puhekyvyn menetykseen johtavat aivoinfarktit? Entä insuliini? Kannattaako mielestäsi lääkitä 10-vuotiasta vaikeaan diabetekseen sairastunutta lasta, vai antaa hänen kuolla, jottei joudu elämään sitä sairasta elämää diabeteksen ja sen rinnakkaissairauksien kanssa?
Kerro ihmeessä.Sehän se! Missä vaiheessa lopetetaan aina vain lisääntynyt pillerilasti? Siinä sitä on funtsaamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il213612- 2323475
Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess482253Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik2851643Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie561503Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe2261491- 961462
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO2381449- 991348
Kunnan piikkiin meni nuorten surma
Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu561225