Gallup: Mikä on suomalainen suosikkiruokasi? Vieläkö perinneruoat elää ja löytyykö niistä suosikkeja? Teetkö ruokaa itse vai löytyykö ravintoloiden tarjonnasta?
Uusi Illallinen kansallismaisemassa tv-sarja yhdistää suomalaisen ruokakulttuurin makuineen, tekijöineen ja tarinoineen maan kauneimpiin maisemiin.
Lue lisää:
https://www.suomi24.fi/viihde/illallinen-kansallismaisemassa-sarja-ponnistaa-suomalaisuudesta-julkkisvieraana-mm-pekka-pouta?s24
Gallup: Mikä on suomalainen suosikkiruokasi?
![](https://api.suomi24.fi/uploads/63/76/20/48x48_20201029135103441.jpg)
23
597
Vastaukset
- Anonyymi
Aloituksesi on kiva, mutta ei loukkaa ketään eikä herätä someraivoa joten ketään ei kiinnosta. Näin on näreet 2025.
- Anonyymi
"Gallup: Mikä on suomalainen suosikkiruokasi? Vieläkö perinneruoat elää ja löytyykö niistä suosikkeja? Teetkö ruokaa itse vai löytyykö ravintoloiden tarjonnasta?"
Suomalaiset suosikkiruokani
1) Perunarieska
2) Talkkunapuuro
3) Juhannusjuusto
4) Juusoleipä
5) Viili
6) Mämmi- Anonyymi
Siis 4) Juusoleipä on tietenkin juustoleipä.
Asun ulkomailla enkä ole löytänyt näitä herkkuja mistään suomalaisesta ravintolasta niissä käydessäni kotimaassa.
Eikä näitä tuotteita saa täältä missä asun,ainoastaan yhden tuottajan mämmi on esillä pääsiäisen aikaan lähikaupassa.
- Anonyymi
Mämmi
Karjalanpiirakka
Loimulohi - Anonyymi
Kunnon paisti uunissa muhinut ja vihannekset sekä uuniperunat sekä hyvä kastike.
Lohi uunissa ja vihannekset uunissa.
Keitot menee myös jauhleiha, kala, pinaattikeitto sekä juustokeitto.
Jälkiruokana suosittelen Pannakotta, nam
Tehkää hyvä ihmiset kotiruokaa se on parasta ja ie vie kauan aikaa ja voitte hyvin.
Säästöä tulee myös jättäkää pois nämä tilausruoat.
Hyvä ruoka, soasiialinen ruokailu ja lasten kanssa siinä Teille puuhaa ja virikkeitä.
Ei tarvitse lasten pyöriä kulmilla katsomassa sinimustien persujen ja 612 jengien toimintaa.
Nauttikaa hyvästä ruoasta ja makuelämyksistä. - Anonyymi
Makaronilaatikko ja perunamuusi kera lihapullien
- Anonyymi
Kyllä täytyy sannoa, että kunnon tirripaistia sianlihasta tehtynä ja kunnon vesirieska ,tirripaistiin on muka kastaa leivänpaloja ,nam nam nam , ja vesirieskaa voin kanssa ,siinä se ,ainiin jauhoperupuuro ohhh ,. hyvä ruoka parempi mieli, pitää paikkansa.
- Anonyymi
Mitä on vesirieska ja jauhoperupuuro? En ole kuullutkaan noista koskaan.
- Anonyymi
SUOMALAINEN SUOSIKKI RUOKA
SE ON ILMANMUUTA MULLINPAISTI JA KARJALAN-PIIRAKAT. ENNEN SE OLI HIRVIPAISTI, KUN NIITÄ KAADETTIIN SALAA. - Anonyymi
En osaa sanoa. :-)
- Anonyymi
Karjalan sitä, karjalan tätä, se on nykyään Venäjä mutta sanotaan silti että venäläiset perinteet on suosikkeja yli ruotsalaisten, joihin kaikki loput kuuluu. Sillit ja anzovikset ei maistu.
- Anonyymi
Karjalanpaisti oikeen kunnolla haudutettu ja kuoriperunat,kylkeen tuore ruisleipä voilla ei mitään kissin rasvaa... ja kylmää maitoa. tapaan tehdä kun tuun pitkiltä reissuilta kotia.
Suosittelen vaikka aikaa vie mutta ei se uuni valita vaikka se siä yönkin lepäis pienellä lämmöllä
- Anonyymi
Sipuliperunamaito suussa sulavana uusista perunoista ja sipulista myös.
- Anonyymi
Minulla haminalainen perinneruoka Tuore lihatsu kahel nakeil.
- Anonyymi
Makaronilaatikko on iki suosikki. Toki karjanapaisti ja hyvin tehdyt karjalanpiirakat perunatäytteellä. Valitettavasti täällä meillä päin ei mikään leipomo osaa tehdä hyviä. Parhaat piirakat tulevat joko itse tehden tai sitten Liperistä saakka stadiin Hakaniemen hallista saa ja joulukuussa Tuomaan markkinoilta. Kotileipomo Sorsan karjalanpiirakat.
- Anonyymi
Kunon läskisoosi.
Hernekeitto,jossa reilusti läskiä.
Ruisleipä
Mämmi.
Kalakukko.
Karjalanpiirakat.
Karjalanpaisti.
Juomat
Omatekoinen kotikalja.
Näillä eväillä mennään. - Anonyymi
Kaalilaatikko, läskisoosi, vanhanajan kunnolliset lihapullat, ruisleipä+voi, karjalanpiirakat, mämmi, lipeäkala
Harmi, ettei enää oikein löydy ravintolaa, josta saisi suomalaista ruokaa. Pääosin vain kebab-pizza-tyylisiä joka kylällä. - Anonyymi
Putinin koipi variksenmarjamuusilla
jälkiruoaksi laxatiivihyytelö - Anonyymi
Jos pitäisi valita mitä syödä ainoastaan ja pitkään niin ruisleipä, voilevite ja perunat ja juomaksi maito. Moniakin syö mielellään mielellään silloin tällöin ja jopa usein, mutta ei välttämättä kovin pitkään samaa.
- Anonyymi
Ihan hyvältä näyttää. Siinä Ms Ramseylle..
Tv TimmyH- Anonyymi
Eikös Gordon Ramsay arvostellut suomalaista ruokaa?!
Tv TimmyH
- Anonyymi
Veripalttu valittiin IS:n mukaan maailman huonoimmaksi perinneruuaksi eli Suomalainen perinneruoka. Mitä vielä. Itse oikein haaveilen koska ja missä sais nautiskella perinteistä verpalttua. Hivenen siihen vivahtava on meilläpäin hyvin tunnettu ja suosittu sianverimakkara, nykyisin paremmin tunnettu mustamakkara. Pari kertaa kuussa vähintään on sitä naatiskeltava.
- Anonyymi
En ole ikinä syönyt, mutta miksi veripaltusta ei tykätä kun veriohukaisista ja mustasta makkarasta tykätään. Liiterissä ei taida enää veriohukaisia olla, aika harvoin tuli ostettua, koulussa tykättiin aikoinaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 775170
- 764139
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2733891- 1373282
- 482994
Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi3922949- 232678
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192276- 492089
- 1111969