Tiistain vis... Tai siis ammatinvalintakysely... Hämmentävää...

Tuosta:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009347322.html

No comments is best comments. Ei ku hitto... Minä, eräopas? No matkaopas en ainakaan. Liikunnanohjaajaksi ryhdyn ainoastaan tanssissa, nimittäin vaakamambossa.


Voisit olla eräopas!

Sinusta tulisi hyvä eräopas. Olet aktiivinen, liikunnallinen ja reipas tyyppi. Viihdyt parhaiten ulkona luonnon helmassa. Sinusta ei olisi siistiin toimistotyöhön tai koneen ääressä istumiseen: haluat, että työsi on aktiivista ja pitää sinut liikkeessä. Autat mielelläsi muita ja jaat tietämystäsi auliisti. Olet loputtoman kiinnostunut maailmasta ja tutkit sitä uteliain silmin. Osaat nauttia hetkestä ja pysähtyä ihastelemaan ympäristöäsi – ja mielestäsi kaikkien pitäisi tehdä niin useammin.

Muita mahdollisia ammatteja: matkaopas, matkailuyrittäjä, liikunnanohjaaja

57

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voisit olla vaikuttaja!
      Sinusta tulisi hyvä vaikuttaja. Olet sosiaalinen ja nautit esiintymisestä ja muiden kanssa kommunikoimisesta. Suhtaudut uteliaasti ja avoimesti maailmaan ja ihmisiin. Opit mielelläsi uutta ja nautit, kun saat muille ajatuksiasi ja kertoa asioista, joita pidät tärkeänä. Olet oma-aloitteinen, ahkera ja kunnianhimoinen. Sinusta löytyy yrittäjähenkisyyttä. Koet mielihyvää, kun saat auttaa muita ja vaikuttaa heidän elämäänsä positiivisesti.

      Muita mahdollisia ammatteja: markkinointialan työntekijä, poliitikko, näyttelijä tai muu esiintyjä, yrittäjä

      Niinpä, olen juuri lähes kaikkia noita. Näyttelijä vain on nounou, koska ikävät työajat...

      Erilaisten ihmisten kanssa kommunikointi on erityisen mukavaa, myös silloin, kun se on pulmallista ja menee mönkään. Sepä vasta hauskaa..välillä 🤣

      - Sheena

      • Anonyymi

        Niin ja näyttelemään saattaa joutua lähes missä ammatissa tahansa, etenkin kriisitilanteissa.

        - Sheena


      • Ystäväiseni, tiesithän mikä vaikuttaja todellisuudessa on? Siemen, siementäjä, vaikku, ...? 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja näyttelemään saattaa joutua lähes missä ammatissa tahansa, etenkin kriisitilanteissa.

        - Sheena

        Juu, sitä saan minäkin tehdä töissä usein. Pitää uskottavasti näytellä, että tilanne on hallinnassa ja ratkaisut jo mietittyinä... Mutta on se toisaalta pirun kivaakin 😁


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Juu, sitä saan minäkin tehdä töissä usein. Pitää uskottavasti näytellä, että tilanne on hallinnassa ja ratkaisut jo mietittyinä... Mutta on se toisaalta pirun kivaakin 😁

        Todella töissä saa näytellä ja siitä saa varsinaista työniloakin roppa kaupalla.

        Näyttelin vuosia sitten kaksivuotisen roolin varsinaisessa kauhuagenttitarinassa työpaikallani. Yhä mietin miten huonosti minun ja monen muun olisi käynyt ilman näyttelijän lahjojani. Sekä sitä miksi niin moni sanoo, että pitää olla rehellinen, työpaikalla ei ainakaan pidä ☝.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todella töissä saa näytellä ja siitä saa varsinaista työniloakin roppa kaupalla.

        Näyttelin vuosia sitten kaksivuotisen roolin varsinaisessa kauhuagenttitarinassa työpaikallani. Yhä mietin miten huonosti minun ja monen muun olisi käynyt ilman näyttelijän lahjojani. Sekä sitä miksi niin moni sanoo, että pitää olla rehellinen, työpaikalla ei ainakaan pidä ☝.

        - Sheena

        Rehellisyys perii jotain, ei aina välttämättä sitä maata... Joskus taitavat valkoiset valheet ja tiukasti pysyvä pokka perivät maan lisäksi taivaan, kuvaannollisesti.

        Opin joskus noin 2014/2015 yhden työtehtävän (törkeä petos, lopulta) kohdalla, että kaikkein tärkein asia työtehtävissäni on esittää että homma on hallussa, mitään kriisiä ei ole ja vaikka olisikin, se on hallinnassa, asiat ovat jo hoidossa ja toisen osapuolen ei tarvitse kuin istua alas ja kiinnittää turvavyö. Se oli aika kova koulu, mutta hyvät olivat "opettajatkin", jos tosin tietämättään.


    • Anonyymi

      "Voisit olla graafinen suunnittelija!
      Sinusta tulisi hyvä graafinen suunnittelija. Olet visuaalinen ja taiteellinen, luova tyyppi. Tarkkailet jatkuvasti maailmaa ja näet sen täysin omasta vinkkelistäsi. Sinulla on silmää kauniille asioille. Hahmotat hyvin kokonaisuuksia, mutta nautit myös pikkutarkasta työstä ja yksityiskohtien hiomisesta. Innostut erilaisista toimeksiannoista ja vaihtelevista työtehtävistä. Nautit siitä, että näet jatkuvasti työsi jäljen. Olet itsenäinen ja oma-aloitteinen, mutta työskentelet myös mielelläsi tiimissä.

      Muita mahdollisia ammatteja: valokuvaaja, visualisti, sisustussuunnittelija, floristi, parturi-kampaaja"

      Joo, tuo osui aika hyvin kohdilleen. Ei tosin ihan juuri oikeaa ammattiani löydy noista vaihtoehdoista, mutta kyllä mä graafisen suunnitelijankin hommaa siinä sivussa joudun tekemään ja muutoinkaan ei kauaksi mennyt.

      • Nonnih! Olet vain väärässä duunissa nyt, niinhän se kysely sanoo, heti vaihtamaan vaan 😉


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Nonnih! Olet vain väärässä duunissa nyt, niinhän se kysely sanoo, heti vaihtamaan vaan 😉

        Miten niin? Mähän sanoin, että osui hyvin kohdilleen, vaikke tittelini juuri graafinen suunnittelija olekaan. Suunnittelija olen kyllä ja graafisiakin asioita paljon suunnittelen. Mun tittelini ei lienee kuitenkaan niin yleinen ole, että sitä edes odottaisi tuollaisesta kyselystä löytävänsä. No katsotaan, jos joku sattuu tähän lätkäisemään sellaisen tuloksen, jossa oikea tittelini mainittaisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin? Mähän sanoin, että osui hyvin kohdilleen, vaikke tittelini juuri graafinen suunnittelija olekaan. Suunnittelija olen kyllä ja graafisiakin asioita paljon suunnittelen. Mun tittelini ei lienee kuitenkaan niin yleinen ole, että sitä edes odottaisi tuollaisesta kyselystä löytävänsä. No katsotaan, jos joku sattuu tähän lätkäisemään sellaisen tuloksen, jossa oikea tittelini mainittaisiin.

        No just sitä. Sun pitäis olla graafinen suunnittelija, kun periaatteessa teet sellaisia duunejakin ja testi niin sanoo 😉


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No just sitä. Sun pitäis olla graafinen suunnittelija, kun periaatteessa teet sellaisia duunejakin ja testi niin sanoo 😉

        Nimenomaan sellaisiaKIN hommia ja monenmoista muuta. Käyntikortissa voisi lukea, että "Designer of Worlds". 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan sellaisiaKIN hommia ja monenmoista muuta. Käyntikortissa voisi lukea, että "Designer of Worlds". 🤣

        Ei paskempi titteli 😯😂

        Ne mitä nuo duunissa ovat mulle puhuneet ja puuhanneet useamman vuoden, on:
        the Ruoska tai Jumalan Ruoska...

        Sitä sopii miettiä, miksi, minä en aio miettiä 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ei paskempi titteli 😯😂

        Ne mitä nuo duunissa ovat mulle puhuneet ja puuhanneet useamman vuoden, on:
        the Ruoska tai Jumalan Ruoska...

        Sitä sopii miettiä, miksi, minä en aio miettiä 😂

        No mikä jottei. Heillä on susta jotain sellaista tietoa (tai kokemusta), jota et itse tajua. 😎


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mikä jottei. Heillä on susta jotain sellaista tietoa (tai kokemusta), jota et itse tajua. 😎

        On mulla se tieto, kokemusta ei tietenkään ole. Eikä nuo duunissa ole yksin, samaa tietoa on tullut asiakkailta, mikä on naurattanut, koska en itse näe sitä niin selkeästi toimiessani työtehtävissäni.


    • Hauska 👍
      Laittaa tietenkin pohtimaan omaa uravalintaa, kun en oikein vieläkään tiedä mitä haluaisin tehdä isona 🙂

      Voisit olla poliitikko!
      Sinusta tulisi hyvä poliitikko. Olet kunnianhimoinen ja ahkera tyyppi, jolla on hyvä itseluottamus. Tähtäät korkealle etkä tyydy vähään. Nautit esiintymisestä ja siitä, kun saat kommunikoida ihmisten kanssa. Haluat työn, jossa voit vaikuttaa muihin. Toimit väsymättömästi niiden asioiden eteen, joita pidät tärkeänä. Et ota kritiikistä nokkiisi ja siedät todella hyvin painetta. Työ on sinulle elämäntehtävä, ei vain keino tuoda leipää pöytään.

      Muita mahdollisia ammatteja: vaikuttaja, asianajaja, yrittäjä, toimitusjohtaja, professori

      • Mä en todellakaan ole yllättynyt tuosta tuloksesta 😂😂😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Mä en todellakaan ole yllättynyt tuosta tuloksesta 😂😂😂

        No yksi on ainakin varma. Yrittäjää minusta ei tule, vaikka sitäkin tuossa suositellaan. Minulla on ystävissäni yrittäjäperheitä ja se on enemmänkin elämäntapa kuin ammatti.
        Hyvä kun jotkut uskaltavat yrittää. 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        No yksi on ainakin varma. Yrittäjää minusta ei tule, vaikka sitäkin tuossa suositellaan. Minulla on ystävissäni yrittäjäperheitä ja se on enemmänkin elämäntapa kuin ammatti.
        Hyvä kun jotkut uskaltavat yrittää. 👍

        Yrittäminen on todella rankkaa, ellei ole aivan ylivertainen idea tai käy uskomaton munkki. En lähtisi (enää) minäkään siihen leikkiin, se ei sovi kaikille.

        Kyllä sussa sellaista taitoa olisi vaikuttamiseen ja keskusteluun.


      • randombypasser kirjoitti:

        Yrittäminen on todella rankkaa, ellei ole aivan ylivertainen idea tai käy uskomaton munkki. En lähtisi (enää) minäkään siihen leikkiin, se ei sovi kaikille.

        Kyllä sussa sellaista taitoa olisi vaikuttamiseen ja keskusteluun.

        Kiitos 🙂


    • Anonyymi

      Eräopas tuli

      • Mutta ei mennyt? Eli jäi? No hyvä, eräopasta aina välillä tarvitsee 😁


    • Anonyymi

      Voisit olla toimittaja!

      Sinusta tulisi hyvä toimittaja. Olet utelias ja loputtoman kiinnostunut ihmisistä, maailmasta ja erilaisista ilmiöistä. Pidät tarinoiden kertomisesta. Tiedonhankinta on sinulle mieleistä ja rakastat uuden oppimista. Sinulla on hyvät sosiaaliset taidot: osaat lukea ihmisiä ja tilanteita ja tiedät, millainen rooli sinun kannattaa missäkin tilanteessa ottaa. Pidät tiimityöskentelystä, mutta olet myös oma-aloitteinen ja kykenet työskentelemään yksin. Siedät hyvin painetta ja kykenet työskentelemään kiireisessäkin työrytmissä.

      Muita mahdollisia ammatteja: kirjailija, tutkija, viestinnän ammattilainen, tv- ja elokuva-alan työntekijä, valokuvaaja

      Aika läheltä liippaa nykyistä työtäni kyllä 😄

      • Ja huomenna heti kiivaasti Seiskaan hakemusta 😁


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ja huomenna heti kiivaasti Seiskaan hakemusta 😁

        Joku raja sentään 😁 Onneksi alalla on muitakin työpaikkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joku raja sentään 😁 Onneksi alalla on muitakin työpaikkoja.

        Onko? No se asettaa sitten vähän haasteita, hakea moneen paikkaan 😂


    • Jee, testi! Sustahan on, Randomi, tullut oikein testiguru:)

      "Voisit olla taiteilija!
      Sinusta tulisi hyvä taiteilija. Olet luova, omaperäinen tyyppi: katselet maailmaa täysin omasta vinkkelistäsi. Pääsi vilisee jatkuvasti ideoita. Siedät hyvin työtilanteiden ailahtelevuutta ja taloudellista epävarmuutta, kunhan saat kulkea omaa polkuasi, toteuttaa itseäsi ja näkemyksiäsi. Olet todennäköisesti varsin lahjakas esimerkiksi esiintyjänä, visuaalisesti tai musiikillisesti. Voit tehdä töitä yksin tai osana isoa ryhmää – tärkeintä on se, että saat olla mukana luomassa jotain uutta.

      Muita mahdollisia ammatteja: kirjailija, näyttelijä, muusikko, taidemaalari, elokuva- ja tv-alan työntekijä."

      Olihan tää ihan hyvä testi, siinä on mainittu sekä nykyistä että entistä työtä ja tuo: "Siedät hyvin työtilanteiden ailahtelevuutta ja taloudellista epävarmuutta, kunhan saat kulkea omaa polkuasi, toteuttaa itseäsi ja näkemyksiäsi" kuvaa oikeastaan mun suhtautumista töihini 22-vuotiaasta tähän päivään. Esiintymisestä en kyllä pidä, mieluummin olen esim. kameran takana kuin edessä, oli sitten kyse liikkuvasta tai valokuvasta. Mutta esiintymistäkin on ollut pakko opetella ja joskus voin jopa tykätä siitä, jos hyvä päivä sattuu;)

      Veikkaan, että sinäkin olet salaisesti eräjorma, mulle ainakin jäi aikanaan Miehen logiikassa sellainen kuva :P

      • No kiitos kiitos, ihan rutiinihommaahan tää on, normipäivä ja silleen, mitäpä sitä ei tekisi palstan viihdyttämiseksi 😁

        Pikkasen aavistelinkin, että jos ehdit tuon tekemään, niin tuolle taiteelliselle suunnalle se sinulla osuisi. Ja osuihan se 😉

        No en tiiä eräjorkki, mutta simmoi omien polkujen köpöttelijä, Taffel Boots vai mitkä ne olikaan... Eli ilmiselvä kenkäkauppias a.k.a. Random Bundy 🙄😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No kiitos kiitos, ihan rutiinihommaahan tää on, normipäivä ja silleen, mitäpä sitä ei tekisi palstan viihdyttämiseksi 😁

        Pikkasen aavistelinkin, että jos ehdit tuon tekemään, niin tuolle taiteelliselle suunnalle se sinulla osuisi. Ja osuihan se 😉

        No en tiiä eräjorkki, mutta simmoi omien polkujen köpöttelijä, Taffel Boots vai mitkä ne olikaan... Eli ilmiselvä kenkäkauppias a.k.a. Random Bundy 🙄😂

        No joo, tavoitehan voi olla itselläkin että olis oikein daideilija, mutta en nyt ihan siksi sentään kehtaisi itseäni kutsua. Mutta testituloksena tietysti mieluinen ;) Tietty sitä myös vastailee siten, miten itsensä haluaa nähdä, se on testeissä aina vähän hämäävää.

        Sullakin ehkä vastauksiin vaikutti, että ne vastaukset tuntui mieluisimmilta, vaikket itse sitä myönnäkään... Eräänä päivänä löydät vielä itsesi eräopas-kurssilta ;)


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        No joo, tavoitehan voi olla itselläkin että olis oikein daideilija, mutta en nyt ihan siksi sentään kehtaisi itseäni kutsua. Mutta testituloksena tietysti mieluinen ;) Tietty sitä myös vastailee siten, miten itsensä haluaa nähdä, se on testeissä aina vähän hämäävää.

        Sullakin ehkä vastauksiin vaikutti, että ne vastaukset tuntui mieluisimmilta, vaikket itse sitä myönnäkään... Eräänä päivänä löydät vielä itsesi eräopas-kurssilta ;)

        Juu, onhan ne suppeat kertaluontoiset testit vähän tuollaisia "helppoja" tässäkin mielessä. Ja kun itse tietää, että ne omat toiveet painaa kupissa, niin häiritsee tehdä testiä.

        No kyllä valkkasin aikamoisia soraääniäkin, kun oli komsii komsaa tilanteita, mutta tuonne se sitten kuitenkin vei, asia joka oli liiankin ilmeinen jo ennen testi aloittamista 😁

        Ans kattoo, voihan se olla meidän kahden ensimmäinen palstatapaaminen on jossain Saariselällä parin vuoden päästä, siellä opas Random (sano Rane vaan...) näyttää miten porolla ratsastetaan lumihangessa 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, onhan ne suppeat kertaluontoiset testit vähän tuollaisia "helppoja" tässäkin mielessä. Ja kun itse tietää, että ne omat toiveet painaa kupissa, niin häiritsee tehdä testiä.

        No kyllä valkkasin aikamoisia soraääniäkin, kun oli komsii komsaa tilanteita, mutta tuonne se sitten kuitenkin vei, asia joka oli liiankin ilmeinen jo ennen testi aloittamista 😁

        Ans kattoo, voihan se olla meidän kahden ensimmäinen palstatapaaminen on jossain Saariselällä parin vuoden päästä, siellä opas Random (sano Rane vaan...) näyttää miten porolla ratsastetaan lumihangessa 😂

        Hmm.. Sepäs olis mielenkiintoista ;) Itse en muista edes koskaan olleeni luonnossa eräoppaan opastuksessa. Läpi menisi siis kaikki opastelut ;)


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Hmm.. Sepäs olis mielenkiintoista ;) Itse en muista edes koskaan olleeni luonnossa eräoppaan opastuksessa. Läpi menisi siis kaikki opastelut ;)

        Eli se täytyy siis ajoittaa siihen opinnäytetyöhön, niin pääsen läpi varmasti 😂


    • Anonyymi

      Osittain ehkä osuu, mutta en kyllä nauti esiintymisestä vaan mieluummin pysyttelisin taka-alalla 😁

      Voisit olla vaikuttaja!
      Sinusta tulisi hyvä vaikuttaja. Olet sosiaalinen ja nautit esiintymisestä ja muiden kanssa kommunikoimisesta. Suhtaudut uteliaasti ja avoimesti maailmaan ja ihmisiin. Opit mielelläsi uutta ja nautit, kun saat muille ajatuksiasi ja kertoa asioista, joita pidät tärkeänä. Olet oma-aloitteinen, ahkera ja kunnianhimoinen. Sinusta löytyy yrittäjähenkisyyttä. Koet mielihyvää, kun saat auttaa muita ja vaikuttaa heidän elämäänsä positiivisesti.

      Muita mahdollisia ammatteja: markkinointialan työntekijä, poliitikko, näyttelijä tai muu esiintyjä, yrittäjä

      • Niin sanottu harmaa eminenssi mieluiten siis? Semmoinen olisi hyvä rooli, vaikuttamassa, mutta ei parrasvaloissa 😊


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Niin sanottu harmaa eminenssi mieluiten siis? Semmoinen olisi hyvä rooli, vaikuttamassa, mutta ei parrasvaloissa 😊

        Kyllä, mitä harmaampi sen parempi 😁

        En ole esiintymiskammoinen, mutta en pidä huomiosta. Silti usein joudun framille monissa tilanteissa "sinähän voit esittää tämän", mutta pyrkimys on kyllä pysyä ihan piilossa vain 😬


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, mitä harmaampi sen parempi 😁

        En ole esiintymiskammoinen, mutta en pidä huomiosta. Silti usein joudun framille monissa tilanteissa "sinähän voit esittää tämän", mutta pyrkimys on kyllä pysyä ihan piilossa vain 😬

        Kun on todella harmaa, tajuaa olevansa patologin hyllyllä 😯😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kun on todella harmaa, tajuaa olevansa patologin hyllyllä 😯😂

        No ihan noin harmaa en halua olla vielä aikoihin 😂 Pidän nämä punaiset posket ja tummat hiukset mieluummin 😄


    • Voisit olla varhaiskasvatuksen opettaja!
      Sinusta tulisi hyvä varhaiskasvatuksen opettaja. Olet sosiaalinen, vastuuntuntoinen ja helposti innostuva tyyppi. Ryhmätilanteissa otat luonnostasi johtajan roolin. Nautit, kun saat opastaa muita – ja sinulla on myös taito saada muut kuuntelemaan itseäsi. Olet hyvä improvisoimaan ja pidät haasteista sekä ihmisten auttamisesta. Sinusta löytyy myös sopivasti leikkimielisyyttä ja heittäytymiskykyä.

      Muita mahdollisia ammatteja: varhaiskasvatuksen lastenhoitaja, opettaja, nuoriso-ohjaaja

      Mitähän noista lapsukaisista versoisi kun minä siellä pessimismin sanomaa levittäisin.

      • Tolkun ihmisiä?


      • randombypasser kirjoitti:

        Tolkun ihmisiä?

        Ainakin realisteja


    • Voisit olla toimittaja!

      Sinusta tulisi hyvä toimittaja. Olet utelias ja loputtoman kiinnostunut ihmisistä, maailmasta ja erilaisista ilmiöistä. Pidät tarinoiden kertomisesta. Tiedonhankinta on sinulle mieleistä ja rakastat uuden oppimista. Sinulla on hyvät sosiaaliset taidot: osaat lukea ihmisiä ja tilanteita ja tiedät, millainen rooli sinun kannattaa missäkin tilanteessa ottaa. Pidät tiimityöskentelystä, mutta olet myös oma-aloitteinen ja kykenet työskentelemään yksin. Siedät hyvin painetta ja kykenet työskentelemään kiireisessäkin työrytmissä.

      Muita mahdollisia ammatteja: kirjailija, tutkija, viestinnän ammattilainen, tv- ja elokuva-alan työntekijä, valokuvaaja

      Toimittaja en ole, mutta oma ammatti löytyy kyllä listalta. Sinänsä olen hämmästynyt, että muutama hömppä kysymys voi johtaa ”oikeaan” vastaukseen.

      • Mä en oikeastaan ole hämmästynyt. Sulla on hämmentävä kyky tuottaa asiatekstiä pitkät pätkät ikään kuin tuosta vain, siis palstalle. En ole tätä yksin ihmetellyt, niin seikka jossain määrin todennettu. Toki joku kirjailija/käsikirjoittaja tarvitsee samaa kykyä, miksei tutkijakin, mutta älä sulje pois ajatusta toimittajan työstäkään joskus tulevassa, olisi se ainakin vaihtelua ja uuden oppimista, uusien ihmistenkin oppimista.


      • randombypasser kirjoitti:

        Mä en oikeastaan ole hämmästynyt. Sulla on hämmentävä kyky tuottaa asiatekstiä pitkät pätkät ikään kuin tuosta vain, siis palstalle. En ole tätä yksin ihmetellyt, niin seikka jossain määrin todennettu. Toki joku kirjailija/käsikirjoittaja tarvitsee samaa kykyä, miksei tutkijakin, mutta älä sulje pois ajatusta toimittajan työstäkään joskus tulevassa, olisi se ainakin vaihtelua ja uuden oppimista, uusien ihmistenkin oppimista.

        En taida toimittajaksi ryhtyä. Mulla on mielessä jotakin muulla tavalla uutta työelämään. Tai no uuttahan mulla koko ajan on, vois sanoa, että mun työ on ollut yhtä oppimiskäyrää.


      • Citrinella kirjoitti:

        En taida toimittajaksi ryhtyä. Mulla on mielessä jotakin muulla tavalla uutta työelämään. Tai no uuttahan mulla koko ajan on, vois sanoa, että mun työ on ollut yhtä oppimiskäyrää.

        No älä sulje sitä pois, voihan se tuonnempana joskus kuulostaa ihan hauskalta kokeilulta.
        Niin, sitähän se on aika monissakin töissä joustavaa, jatkuvaa uuden oppimista. Siinä on puolensa ja sitten on ne toiset puolensa...


    • Kommentoin vielä ennen unia tota sun ammatinvalintaa. Taisit vastata vapaa-ajan Randena? Eikä silloin toi erä-Jormailu mene aika kohilleen? Varmaan nauttisit työstä, jos se vaan riittäisi täyttämään mut henkiset tarpeet (vaikka älyllinen haaste- sitäkin voi metsistä löytää tosin).

      • Vastasin ittenäni, mutta niillä vastauksilla varmaan toi metsänpeikko oli eniten pisteitä saanut mahdollisuus, niin sehän se sieltä lävähti, jotain sellaista odotinkin.
        Enpä tiiä, en ole ikinä pitänyt harrastusten siirtämistä työksi itselleni sopivana ratkaisuna ja olen sitä kerran kokeillutkin, ei tullut hyvä siitä. Tuossa erä-Perassa varmaan painoi aika paljon se, että työ olisi enimmäkseen itsenäistä ja yksin tehtävää, en kaipaa riippakiviä helmassa roikkumaan silloin kun tehdään töitä isoll T:llä, siinä menee vaan hermot. Opetustilanteet on erikseen, niihin saan kyllä ruuvattua mutterini oikeille kohdille ja tarpeellisen pitkäksi aikaa.


    • Anonyymi

      Voisit olla sähköasentaja!
      Sinusta tulisi hyvä sähköasentaja. Olet näppärä, huolellinen ja ahkera tyyppi. Sinulla on hyvä hahmottamis- ja keskittymiskyky ja kykenet pikkutarkkaan työhön. Olet oma-aloitteinen ja itsenäinen, mutta kohtaat työssäsi mielelläsi ihmisiä ja kykenet työskentelemään tiimissä. Pidät ongelmien ratkomisesta, muiden auttamisesta ja siitä, että näet työsi jäljen. Nautit käsillä tekemisestä etkä viihtyisi kovinkaan hyvin siistissä toimistotyössä.

      Muita mahdollisia ammatteja: LVI-asentaja, putkiasentaja, autokorjaaja, puuseppä, rakennusalan toimihenkilö

      No ei kyllä ikinä, mä pelkään suorastaan ... esim. rikkinäistä sähkörasiaa.
      Olen kerran saanut sellaisen sähköiskun ett se maistui jopa suussa ja sormenpäät oli kipeet. Sulakkeet onneksi paloivat oitis, luultavasti ne sulakkeet oli mun onneni.
      Ihan oikeesti, minusta ei olisi yhteenkään noista mainituista ammateista.
      Kyllä hoitoala ja keittiö ovat ne mun duunipaikkani. Tai kuorma-auton kuljettajaksi ehkä voisin ryhtyä, sellainen ajokorttikin tuli joskus hankittua, ihan varmuuden vuoksi, jotta saa isompaakin autoa ajaa.
      trollikka
      Hyvää yötä, kaikille palstan lukijoille!

      • Mä luulen, että tuossa nousi eniten esille itsenäinen työskentely ja itsensä johtaminen, siksi tuli nuo tulokset. Arvaus vain.

        Hyvät yöt, Trollikka!


      • Anonyymi

        Unohtui mainita ett kävin koulutuksen liikunnanohjaajaksi. (amk jyväskylä)
        Uimahallissa olen ollut uinninvalvojana, "eikkatuuraajana"silloin nuorempana.
        Sillä duunilla ei kyllä itseään edes elätä, ja vastuu kuitenkin on suuri.
        trollikka


    • Anonyymi

      Psykoterapeutti :), 🦻

      • No olet oikeassa paikassa, kääri hihat, potilaat on jo jonossa täällä 😁


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No olet oikeassa paikassa, kääri hihat, potilaat on jo jonossa täällä 😁

        Hoidan tuon mun pakkomielteen kuntoon ensin, se lähti eilen elämään primuksen big beaverin jälkeen ja tänään meikää on vaivannut pakkomielle kolmioista 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hoidan tuon mun pakkomielteen kuntoon ensin, se lähti eilen elämään primuksen big beaverin jälkeen ja tänään meikää on vaivannut pakkomielle kolmioista 😁

        No syö jotain, se helpottaa aina, kokeile vaikka kolmioleipää 😂
        Näet majavia unissasikin, ne on korvanneet lampaat siinä klassisessa lampaiden laskenta -jutussa, loikkivat aidan yli 🤣


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No syö jotain, se helpottaa aina, kokeile vaikka kolmioleipää 😂
        Näet majavia unissasikin, ne on korvanneet lampaat siinä klassisessa lampaiden laskenta -jutussa, loikkivat aidan yli 🤣

        No tietyssä mielessä vissiin miehinen ruokahalu on herännyt ja tarjolla ei taida olla kuin unettomuutta sen hoitoon, täytyy todeta vain että perille on pitkä matka 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        No tietyssä mielessä vissiin miehinen ruokahalu on herännyt ja tarjolla ei taida olla kuin unettomuutta sen hoitoon, täytyy todeta vain että perille on pitkä matka 😁

        Miehinen ruokahalu? No se lähtee nakkikioskilla, makkaraperunat tuplana lihapiirakalla ja munalla, kaikilla mausteilla ja vähän päälle. Kyllä lähtee! 🤣


    • Voisin olla koodari. Että "Hello World!" vaan.

      • Onneksi olkoon! Paskempikin olisi lopputulos voinut olla. Tai... No ehkä.


    • Onhan tuossa muutamia totuuksia, voisin olla vaikka meikkaaja-maskeeraaja. Tekisin mielelläni fantasiameikkejä esim: elokuviin ja mainoksiin, Se olisi hauskaa ja luovaa.
      Työskentelen mielelläni ihmisten parissa, olen pikkutarkka ja sosiaalinen tapaus, eli kommunikointi jopa vieraiden ihmisten seurassa sujuu estoitta.

      "Voisit olla kosmetologi!

      Sinusta tulisi hyvä kosmetologi. Esteettoset asiat ovat sinulle tärkeitä, sillä olet varsin esteettinen tyyppi. Olet sosiaalinen ja työskentelet mielelläsi ihmisten kanssa. Olet myös pikkutarkka ja nautit työstä, jota voit tehdä käsilläsi. Pidät muiden auttamisesta ja siitä, että saat ihmisille hyvän olon omalla toiminnallasi ja läsnäolollasi. Olet myös hyvä kuuntelija ja keskustelija. Olet hyvä lukemaan ihmisiä ja ymmärrät helposti, mitä toinen tarvitsee – jopa ennen kuin hän itse sitä tietää.

      Muita mahdollisia ammatteja: parturi-kampaaja, meikkaaja-maskeeraaja, hieroja, stylisti, tatuoija"

      Thanks! 🤖👾👺

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe