Tämä Santavuori. :))) ))
http://www.iltalehti.fi/2005/05/16/kolumnistit/200505153069779_ko.shtml
Mahtava Nainen
36
1457
Vastaukset
- Nari Säre
...kävisi minunkin mielestäni esimerkiksi tasa-arvoisesta suomalaisnaisesta, joka ei lukeudu feministiksi.
Hänellä on ollut myös raikkaita kannanottoja rikollisten hyysäämispolitiikkaan... Hän on esimerkki naisihmisestä, jota olen aina ihaillut noin muutenkin - ihan mielipiteidensä takia. Mikäli Ritva olisi mies, olisin samalla tavalla sitä mieltä, että hän on fiksu - nyt hän vain sattuu olemaan nainen, joka on tuota mieltä.
Ehkä hänellä on naisena myös enemmän "oikeus" olla tuota mieltä julkisesti... kuvitelkaapas vaikkapa miespuolinen sossupoliitikko sanomassa samaa :-) Naisjuntta potkisi munille alta aikayksikön.- cisma
Huomasitko jutussa yhtäkään epäkohtaa, vai allekirjoitatko kaiken?
"Insinöörien ammattikunta naisistuu hurjaa vauhtia."
"Ahaa, palkkaerot vai? No, jos naisten tilipussit ovat keskimäärin laihempia kuin miesten, se johtuu eri ammattialojen palkkaeroista ja osa-aikatyöstä, jota naiset tekevät enemmän kuin miehet" - Nari Säre
cisma kirjoitti:
"Ahaa, palkkaerot vai? No, jos naisten tilipussit ovat keskimäärin laihempia kuin miesten, se johtuu eri ammattialojen palkkaeroista ja osa-aikatyöstä, jota naiset tekevät enemmän kuin miehet"...ja se selittämätönkin 2-6 % voi johtua ihan kulttuurisesta naisen kainoudesta, jolle voidaan hyvinkin tehdä tulevien sukupolvien osalta paljonkin.
Kerrassaan fiksu ja silmät avoinna valppain mielin kulkeva nainen tuo Ritva. - Sovinisti
cisma kirjoitti:
"Ahaa, palkkaerot vai? No, jos naisten tilipussit ovat keskimäärin laihempia kuin miesten, se johtuu eri ammattialojen palkkaeroista ja osa-aikatyöstä, jota naiset tekevät enemmän kuin miehet"Naiset nyt sattuvat olemaan enemmän perhe- kuin työorientunoituneita miehiin verrattuna, niin pakostakin se palkka jää pienemmäksi.
Vähemmän työtä -> vähemmän palkkaa.
http://statfin.stat.fi/StatWeb/table.asp?TT=2&LA=fi&DM= SLFI&PA=muutos3&D1=a&D2=2&D3=a&D4=l - cisma
Nari Säre kirjoitti:
...ja se selittämätönkin 2-6 % voi johtua ihan kulttuurisesta naisen kainoudesta, jolle voidaan hyvinkin tehdä tulevien sukupolvien osalta paljonkin.
Kerrassaan fiksu ja silmät avoinna valppain mielin kulkeva nainen tuo Ritva.Mitäs mieltä olettekaan viskoosista? Kertokaahan nyt kerran vielä. Voidaanko sitä tehdä, jos ei olisi puita? Joo, no ei kiinostakaan.
Ps. Kokonaispalkkaeroissa huomioidaan kokoaikatyötä tekevät. - Nari Säre
cisma kirjoitti:
Mitäs mieltä olettekaan viskoosista? Kertokaahan nyt kerran vielä. Voidaanko sitä tehdä, jos ei olisi puita? Joo, no ei kiinostakaan.
Ps. Kokonaispalkkaeroissa huomioidaan kokoaikatyötä tekevät....että osa-aikatyötä tekevä nainen saa samasta työstä vähemmän kuin osa-aikatyötä tekevä mies?
Paljonko? - cisma
Sovinisti kirjoitti:
Naiset nyt sattuvat olemaan enemmän perhe- kuin työorientunoituneita miehiin verrattuna, niin pakostakin se palkka jää pienemmäksi.
Vähemmän työtä -> vähemmän palkkaa.
http://statfin.stat.fi/StatWeb/table.asp?TT=2&LA=fi&DM= SLFI&PA=muutos3&D1=a&D2=2&D3=a&D4=l..aiempi vastaus oli teille kummallekin. Keskustelkaa nyt ihmessä siitä viskoosista - onhan se sentään tärkeä yhteiskunnallinen asia, Eihän mitään sp.epätasa-arvoisuutta ole olemassakaan. (paitti ehkä miesten osilta).
- cisma
Nari Säre kirjoitti:
...että osa-aikatyötä tekevä nainen saa samasta työstä vähemmän kuin osa-aikatyötä tekevä mies?
Paljonko?Tarkoitin, että tämä n. 20 %:n ero koskee nimenomaan kokoaikatyötä tekeviä.
- Nari Säre
cisma kirjoitti:
Tarkoitin, että tämä n. 20 %:n ero koskee nimenomaan kokoaikatyötä tekeviä.
...minä kun ajattelin, että osa-aikatyössä sorrettaisiin naisia... Se olisi väärin sinällään, kun yleensä samasta työstä ihmiset saavat noin suurin piirtein nykyisin samanlaista palkkaa.
Mielestäni Santavuorikin tuo hienosti esiin tuon pointin, että mikäs naista estää alaansa nykymaailmassa valitsemasta? - Sovinisti
cisma kirjoitti:
Tarkoitin, että tämä n. 20 %:n ero koskee nimenomaan kokoaikatyötä tekeviä.
,,, :)
- nuoli
Santavuori ei ole erityisen fiksu NAISENA. Hän muistuttaa enemmän vahoillista kokoomuslaista MIESTÄ kuin kokoomuslainen mies itse.
- Nari Säre
...määrittelisitkö, mitä mieltä on fiksu NAINEN?
...ettei vain samaa mieltä kuin "nuoli"?
(jolloin voisimme sanoa, että hänkin "nuoli"... hieno sanaleikki kehkeytyi :-) - nuoli
Nari Säre kirjoitti:
...määrittelisitkö, mitä mieltä on fiksu NAINEN?
...ettei vain samaa mieltä kuin "nuoli"?
(jolloin voisimme sanoa, että hänkin "nuoli"... hieno sanaleikki kehkeytyi :-)En minä tiedä mitä mieltä fiksu nainen on, mutta minä olen sitä mieltä että Santavuori ei ole fiksu naisena koska hän mielistelee miehisiä näkemyksiä ja pyrkii olemaan hyvä jätkä.
Tuli viskoosistakin mieleen että viskoosi ei siis kasva puussa, mutta sitä saadaan puusta josta tehdään selluloosaa, josta tehdään viskoosia. - Nari Säre
nuoli kirjoitti:
En minä tiedä mitä mieltä fiksu nainen on, mutta minä olen sitä mieltä että Santavuori ei ole fiksu naisena koska hän mielistelee miehisiä näkemyksiä ja pyrkii olemaan hyvä jätkä.
Tuli viskoosistakin mieleen että viskoosi ei siis kasva puussa, mutta sitä saadaan puusta josta tehdään selluloosaa, josta tehdään viskoosia....että Santavuori ei ole oikeasti itse ihmisenä tuota mieltä, vaan siksi, kun haluaa mielistellä miehiä?
Mielenkiintoinen näkökulma.
Samalla tavalla minä voisin sanoa, että sinä et ole oikeasti tuota mieltä, vaan haluat mielistellä feministejä ja vaikuttaa intellektuellilta nykytrendien mukaisesti. Loogisesti yhtä kestävä argumentti. En nyt kuitenkaan sano niin. - Sovinisti
nuoli kirjoitti:
En minä tiedä mitä mieltä fiksu nainen on, mutta minä olen sitä mieltä että Santavuori ei ole fiksu naisena koska hän mielistelee miehisiä näkemyksiä ja pyrkii olemaan hyvä jätkä.
Tuli viskoosistakin mieleen että viskoosi ei siis kasva puussa, mutta sitä saadaan puusta josta tehdään selluloosaa, josta tehdään viskoosia.Selluloosa on puun soluja mekaanisesti tukeva raaka-aine, josta mekaanisesti murskaamalla ja kemiallisesti käsittelemällä valmistetaan sellua josta taas jatkojalostamalla valmistetaan viskoosifilamenttia. :)
Siinä olen samaa mieltä, että Santavuori edustaa melko kovia arvoja. - cisma
Sovinisti kirjoitti:
Selluloosa on puun soluja mekaanisesti tukeva raaka-aine, josta mekaanisesti murskaamalla ja kemiallisesti käsittelemällä valmistetaan sellua josta taas jatkojalostamalla valmistetaan viskoosifilamenttia. :)
Siinä olen samaa mieltä, että Santavuori edustaa melko kovia arvoja.No olkoon. Onko nyt hyvä fiilis? Mikäs olisi seuraava materiaali?
- Kurre_Orava
ilmoittaudut siis 'viskoosi on luonon tuote' ryhmään. Asia OK.
Muuten uraanikin on luonnontuote. Ydinvoima on siis luomuenergiaa... - cisma
cisma kirjoitti:
No olkoon. Onko nyt hyvä fiilis? Mikäs olisi seuraava materiaali?
:))))..nämä hymiöt.
- Sovinisti
cisma kirjoitti:
No olkoon. Onko nyt hyvä fiilis? Mikäs olisi seuraava materiaali?
Kerätään ensin aineistoa ihan vaan TV2:sta. :((
- Nari Säre
Kurre_Orava kirjoitti:
Muuten uraanikin on luonnontuote. Ydinvoima on siis luomuenergiaa......ettei välttämättä näin... Mikäli hän luettelee itsensä postmoderniksi feministiksi, joka määrittelee käsitteensä konstruoiden ne sosiaalisesti ja tekee pesäeroa perinteiseen sovinistiseen tieteeseen, niin metatasolla asia on loogisesti kunnossa.
Ja esim. lausumasi ydinvoima on siis luomuenergiaa voidaan edelleen nähdä sovinistisena hyihyi -kikkailuna :-) - Nari Säre
Kurre_Orava kirjoitti:
Muuten uraanikin on luonnontuote. Ydinvoima on siis luomuenergiaa......kansankirkkomme mottoa mukainen:
"Feminismissä on katto korkeella ja seinät leveellä (naisille)"
;-) - Nari Säre
Nari Säre kirjoitti:
...kansankirkkomme mottoa mukainen:
"Feminismissä on katto korkeella ja seinät leveellä (naisille)"
;-)...paitsi Santavuorille ;-)
- Kurre_Orava
Nari Säre kirjoitti:
...ettei välttämättä näin... Mikäli hän luettelee itsensä postmoderniksi feministiksi, joka määrittelee käsitteensä konstruoiden ne sosiaalisesti ja tekee pesäeroa perinteiseen sovinistiseen tieteeseen, niin metatasolla asia on loogisesti kunnossa.
Ja esim. lausumasi ydinvoima on siis luomuenergiaa voidaan edelleen nähdä sovinistisena hyihyi -kikkailuna :-)"
niin metatasolla asia on loogisesti kunnossa.
"
Kuule, selittäisitkö yhteiskunnan yksinkertaisimmalle eli valkoiselle heterolle yrittäjämiehelle, tämän asian oikein sillai 'punaniskakin ymmärtää' tasolla.
*'Kaupat kotona' tarkoittaa, että yhtiön toimeentulo tuli kertalaakista hoidettua loppu vuodeksi. :))* - cisma
Nari Säre kirjoitti:
...ettei välttämättä näin... Mikäli hän luettelee itsensä postmoderniksi feministiksi, joka määrittelee käsitteensä konstruoiden ne sosiaalisesti ja tekee pesäeroa perinteiseen sovinistiseen tieteeseen, niin metatasolla asia on loogisesti kunnossa.
Ja esim. lausumasi ydinvoima on siis luomuenergiaa voidaan edelleen nähdä sovinistisena hyihyi -kikkailuna :-)Mielestäni viskoosi on Ehdottoman Ehdottomasti tsekkiläinen jälkiruoka.
- Nari Säre
Kurre_Orava kirjoitti:
"
niin metatasolla asia on loogisesti kunnossa.
"
Kuule, selittäisitkö yhteiskunnan yksinkertaisimmalle eli valkoiselle heterolle yrittäjämiehelle, tämän asian oikein sillai 'punaniskakin ymmärtää' tasolla.
*'Kaupat kotona' tarkoittaa, että yhtiön toimeentulo tuli kertalaakista hoidettua loppu vuodeksi. :))*...postmoderni feministi konstruoi todellisuuden yhdessä semmoisen jengin kanssa joka on jo valmiiksi samaa mieltä.
Ja koska se todellisuus on yhtä hyvä kuin sinunkin todellisuutesi, voi postmoderni feministi aina sanoa, että hänen näkökulmastaan sinä olet sen todellisuuden ulkopuolella mielipiteinesi - ts. mielipiteesi on ainakin "epätodellinen", ellei jopa "epätosi".
Metataso asiassa on taas tuo postmodernin feminismin näkemys siitä, kuinka voimme puhua todellisuudesta ja saada siitä tietoa.
Eli kun sinä heität ironisesti, että uraani on luonnonvoimaa, ja nuoli heittää tosissaan että viskoosia saadaan puusta, on näiden päättelymekanismien näennäinen yhtäläisyys vain sinun harhaasi, koska et voi jakaa postmodernin feministin kokemusta ihan sydänjuuria myöten... ja olet auttamatta ulkona siitä yhteisöstä, joka sen todellisuuden tykönänsä luo.
Ikään kuin tuo santavuorikin on siitä näkökulmasta "miesmielipiteiden mielistelijä", vaikka onkin nainen - koska hän mielipiteineen on "epätodellinen" - suhteessa "todellisuuteen", jonka postmoderni feministi on määritellyt (eräänä menetelmänä tähän voi olla mm. "itsensä paikantaminen").
Comprendo?
Onnittelut kaupan johdosta. - Kurre_Orava
cisma kirjoitti:
Mielestäni viskoosi on Ehdottoman Ehdottomasti tsekkiläinen jälkiruoka.
Ymmärtääkseni postmodernin feminismin mukaan muodostat sosiaalisen toimintayksikön jolla on oikeus määritellä oma totuutensa.
Käsityksesi että viskoosi on jälkiruoka(maininta etnisestä alkuperästä on rasismia) auttaa hamottamaan muutkin kommenttisi oikeassa kontekstissa. - cisma
Kurre_Orava kirjoitti:
Ymmärtääkseni postmodernin feminismin mukaan muodostat sosiaalisen toimintayksikön jolla on oikeus määritellä oma totuutensa.
Käsityksesi että viskoosi on jälkiruoka(maininta etnisestä alkuperästä on rasismia) auttaa hamottamaan muutkin kommenttisi oikeassa kontekstissa.Ja hyvää yötä Sovinisti.
- nuoli
Sovinisti kirjoitti:
Selluloosa on puun soluja mekaanisesti tukeva raaka-aine, josta mekaanisesti murskaamalla ja kemiallisesti käsittelemällä valmistetaan sellua josta taas jatkojalostamalla valmistetaan viskoosifilamenttia. :)
Siinä olen samaa mieltä, että Santavuori edustaa melko kovia arvoja.No se viskoosijuttu oli kyllä tarkoitettu höpönhöpönvitsiksi.
- nuoli
Nari Säre kirjoitti:
...että Santavuori ei ole oikeasti itse ihmisenä tuota mieltä, vaan siksi, kun haluaa mielistellä miehiä?
Mielenkiintoinen näkökulma.
Samalla tavalla minä voisin sanoa, että sinä et ole oikeasti tuota mieltä, vaan haluat mielistellä feministejä ja vaikuttaa intellektuellilta nykytrendien mukaisesti. Loogisesti yhtä kestävä argumentti. En nyt kuitenkaan sano niin."...että Santavuori ei ole oikeasti itse ihmisenä tuota mieltä, vaan siksi, kun haluaa mielistellä miehiä?"
No tuottaahan hän sitä mieltä josta puhuu ja jonka mukaan toimii. Mutta oikeistolainen vanhoillinen mies (tai nainen) edustaa näkemykseni mukaan taantumuksellisia arvoja. Onko se nyt niin mielenkiintoinen näkökulma.
En minä feministejä mielistele. Synnyin ihmisoikeusjulistus kainalossani. - Nari Säre
nuoli kirjoitti:
"...että Santavuori ei ole oikeasti itse ihmisenä tuota mieltä, vaan siksi, kun haluaa mielistellä miehiä?"
No tuottaahan hän sitä mieltä josta puhuu ja jonka mukaan toimii. Mutta oikeistolainen vanhoillinen mies (tai nainen) edustaa näkemykseni mukaan taantumuksellisia arvoja. Onko se nyt niin mielenkiintoinen näkökulma.
En minä feministejä mielistele. Synnyin ihmisoikeusjulistus kainalossani....ilmeisesti tarkoittaa samaa, kuin samojen mahdollisuuden tarjoaminen kaikille kiinnostuksensa mukaan? Sitähän santavuori korosti...
- Kurre_Orava
cisma kirjoitti:
Ja hyvää yötä Sovinisti.
"
Ja hyvää yötä Sovinisti.
"
Kuin myös feministityttönen. - nuoli
Kurre_Orava kirjoitti:
Muuten uraanikin on luonnontuote. Ydinvoima on siis luomuenergiaa..."...että viskoosi ei siis kasva puussa,..."
Vitsini meni ihan hukkaan, kun te herttaiset puusilmät että näe metsää puilta. (Pistäisin tähän hymiön jos tietäisin minkä näköinen se on.) Ihanko tosissanne te luulette että joku selittää jotain noin supertyhmää kuin minä tuossa lauseessa yllä!
- ave.maria
Mukaan "miesten miellyttäjien mitään tietämättömään viskoosijoukkoon"... :)
Hyvä poitti se, että joka työnantaja työllistäisi PELKKIÄ naisia, jos naisille tosiaan olisi alemmat palkkaluokat olemassa (20%!!! on huima rahamäärä)...Tästäkin pitäisi nähdä positiiviset puolet ja ottaa ilo irti siitä mistä se lähtee. Luulisi nimittäin että työmailla asiaa käsiteltäisiin niin, että alempi palkkapyyntö kutsuu ottamaan naisen...Mutta ei se sitten olekaan...kuulemma. Naisen syrjäyttää jostain ihmeen syystä 20% korkeammalla palkkapyynnölla MIES.- jorojukka-kukka
Tietyt alathan naisistuvat palkat ovat laskusuunnassa.
- ave.maria
jorojukka-kukka kirjoitti:
Tietyt alathan naisistuvat palkat ovat laskusuunnassa.
Sellaisetko jotka ennen ovat olleet miesten hallinnassa? Miksei ilmiö ole totta myös johtajistossa? Meillä palkkakulujen 20 % alennus olisi merkittävä säästö yrityksen kuluissa?
Olen aina sanonut että jotain omituista tuossa höpinässä on. Liitän sen uusfeminismin perustamisajatuksiin. Nyt loppuu naisten kaikenlainen solvaaminen, oli sitten kyseessä palkat tai yksityiselämä. Eniten naisten itsetuntoa nakertaa tuollainen vähättely ja uhriuttaminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921806- 851272
- 1101133
- 73987
- 105909
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56838- 36752
- 47751
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673