Rivatrilia reseptillä - voiko ostaa muualta kuin Suomesta?

Luin jostain, että Rivatrilin saatavuushäiriö päättyisi 27.1..23, mutta sitten luinkin, että päättynee 28.2.
Laitoin läärilleni viestin, että voisiko valmiiksi kirjoittaa Rivatril reseptin, jotta voin hakea sen hetki kun sitä tulee.

Mieleeni tuli, saako suomalaisilla resepteillä ostettua samaa tuotetta vaikkapa Virosta?

6

981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomalainen resepti kelpaa Virossa. Rivatrilin saatavuusongelmat ovat kuitenkin valmistajasta lähtöisin. Olisin siis vähän skeptinen, että löytyykö sitä Virostakaan

      • Kiitos vastauksesta.

        Olin jostain keskustelusta lukenut, että Rivatrilia löytyisi juurikin Virosta, että joku soitellut sinne apteekkeihin... Tosin enpä tiedä milloin kommentti oli kirjoiettu, ehkä niitä silloin vielä oli.


      • Anonyymi
        pistoolisi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.

        Olin jostain keskustelusta lukenut, että Rivatrilia löytyisi juurikin Virosta, että joku soitellut sinne apteekkeihin... Tosin enpä tiedä milloin kommentti oli kirjoiettu, ehkä niitä silloin vielä oli.

        Virossa Rivatril myydään nimellä Rivotril. En jaksa kirjoittaa enempää, koska itselläni koko lääke loppui seinään ja nyt kärsin oloja. En mene lääkäriin, vaikka hengenlähtö on ollut lähellä, koska ei ole mitään menetettävää, mutta mitään lääkkeitä en mene enään kyselemään, koska muiden tuottamista ongelmista lääkkeet loppu seinään, joten en enään yksinkertaisesti jaksa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virossa Rivatril myydään nimellä Rivotril. En jaksa kirjoittaa enempää, koska itselläni koko lääke loppui seinään ja nyt kärsin oloja. En mene lääkäriin, vaikka hengenlähtö on ollut lähellä, koska ei ole mitään menetettävää, mutta mitään lääkkeitä en mene enään kyselemään, koska muiden tuottamista ongelmista lääkkeet loppu seinään, joten en enään yksinkertaisesti jaksa

        Tsemppiä sinulle, vaikka nämähän ovat vain sanoja, eivätkä muuta tilannettasi...
        Kyllähän tämä on nyt tilanne!Oletko saanut mitään tilalle, vai joudutko kärsimään ihan ilman mitään?
        Itse ajoin Rivatrilin 11/22 3mg-2mg ja 1.3 lähtien olen mennyt 0,5mg:lla. Yritän lopettaa kokonaan, koska saatavuus on, mitä on ja tuosta saarva hyöty (?) on olematon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsemppiä sinulle, vaikka nämähän ovat vain sanoja, eivätkä muuta tilannettasi...
        Kyllähän tämä on nyt tilanne!Oletko saanut mitään tilalle, vai joudutko kärsimään ihan ilman mitään?
        Itse ajoin Rivatrilin 11/22 3mg-2mg ja 1.3 lähtien olen mennyt 0,5mg:lla. Yritän lopettaa kokonaan, koska saatavuus on, mitä on ja tuosta saarva hyöty (?) on olematon.

        Kiitos tsempistä:) Kävin lääkärissä päivystyksen kautta onneksi ja sain Clonazepamit. Itse käytän ahdistuneisuuteen ja passiivisuuteen, en jaksa käydä töissä enkä mitään muutakaan ilman yhtä 2mg tabua minkä otan päivittäin. (Tämä ei ehkä rohkaise mutta)
        Olen kaksi kertaa lopettanut ja joutunut palaamaan takaisin. Viimeisin pudotus lähti 2mgx3 päivässä ja sitä kesti yli vuoden kun purettiin ja toinen vuosi kesti huonoissa oloissa. Joudin palaamaan takaisin, koska itsevarmuus meni nolliin, en ollut enään oma itseni enkä kyennyt käymään töissä tms. ja kaikki paikat ihan kipeät kokoajan(rivatril renouttaa lihaksia)
        Mielialalääkkeitä koleiltu, mutta ne vain lamaannuttaa tunteet, joten ei käy.
        Psykiaytrit ym. t käyty mutta ei apua.
        Ainostaan Rivatril tekee normaaliksi, muut bentsot pistää väsyttämää tai ei ole mitään apua.
        Joten menen sillä lääkkeellä mikä auttaa elmään normaalia elämää. Nyt käyttänyt 2mg noin 8vuotta ja annos ei ole enään noussut.

        Jatka samaa rataa, itse huomasin vasta kunnolla vieroitusoireet kun olin viimeisen murusen ottanut ja siitä jatkoin kunnes normalisouduin, mutta vanha vaiva mihin niitä aloin joskus syömään nousi taas esille, joten jouduin aloittamaan uudestaan. Tsempit takas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tsempistä:) Kävin lääkärissä päivystyksen kautta onneksi ja sain Clonazepamit. Itse käytän ahdistuneisuuteen ja passiivisuuteen, en jaksa käydä töissä enkä mitään muutakaan ilman yhtä 2mg tabua minkä otan päivittäin. (Tämä ei ehkä rohkaise mutta)
        Olen kaksi kertaa lopettanut ja joutunut palaamaan takaisin. Viimeisin pudotus lähti 2mgx3 päivässä ja sitä kesti yli vuoden kun purettiin ja toinen vuosi kesti huonoissa oloissa. Joudin palaamaan takaisin, koska itsevarmuus meni nolliin, en ollut enään oma itseni enkä kyennyt käymään töissä tms. ja kaikki paikat ihan kipeät kokoajan(rivatril renouttaa lihaksia)
        Mielialalääkkeitä koleiltu, mutta ne vain lamaannuttaa tunteet, joten ei käy.
        Psykiaytrit ym. t käyty mutta ei apua.
        Ainostaan Rivatril tekee normaaliksi, muut bentsot pistää väsyttämää tai ei ole mitään apua.
        Joten menen sillä lääkkeellä mikä auttaa elmään normaalia elämää. Nyt käyttänyt 2mg noin 8vuotta ja annos ei ole enään noussut.

        Jatka samaa rataa, itse huomasin vasta kunnolla vieroitusoireet kun olin viimeisen murusen ottanut ja siitä jatkoin kunnes normalisouduin, mutta vanha vaiva mihin niitä aloin joskus syömään nousi taas esille, joten jouduin aloittamaan uudestaan. Tsempit takas.

        Ok,no hyvä, että sait ja jos vielä auttaa, niin vielä parempi juttu! Nykyinen terapeuttini ei tiedä lääkkeen itse alas-ajosta mitään, että sekin hauskuus edessä... Kun aloitin noiden käytön 2005 (Rivatril 2mg×2/pvä, niin aloin saada kerran viikossa paniikkikohtauksia ja kuitenkin perimmäinen syy oli jo 1980-81 sattuneet traumat. Niihin ei puututtu, kuin vasta nyt tungetaan tylsää puukkoa haavaan, kun niistä haluaisin eroon. No, mitä keho alkoi laittaa vastaan vähentämisessä 11/22, niin se ahdistus, hikoilu ja pelot olivat pahemmat, kuin ennen lääkkeen käytön aloitusta. Kun nyt vielä eivät saa suomeen tarpeeksi tai klonatsepaamiakaan , niin yritän eroon siitä. Ironista muuten, että luin Johnny Winterin elämänkerran 12/22 alussa ja siinä kuvattiin klonatsepaamista hänelle koituneet haitat. No, oli hänellä heroiini , sekä alkoholiriippuvuuskin tuon lisäksi eläessään. Mietin vain kirjan palautettuani ja tosiaan apteekin tarjotessa "ei oota", että taivutellaanko minua nyt siitä eroon? Osa näistä elämään kuuluvista asioista eivät kyllä mene "sattuman piikkiin", vaan näillä on käsittääkseni ihan sellainen Jumalan puoleensa vetäminen, niin asian näen. Samankaltainen juttu oli vuosien 1980-97, jolloin käytin alkoholia haitaksi asti. Kun lopetin siinä riippumisen/itselle valehtelun vähentämisestä, alkoi Jumala kuunnella minua ja korkki on pysynyt kiinni siitä lähtien. Toivon/rukoilenkin, että me päihteiden käyttäjät saisimme apua asioihin oli se sitten jopa näiden myrkkyjen syömistä (lyhyt aika) tai sitten tulisi helpotus kaikkiin tuskiin ilman mitään kemikaaleja. Näillä jorinoillani en nyt toivottavasti ärsyttänyt sinua? Muistan sinua näissä asioissa ja yritetään päivä kerrallaan eteenpäin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1145
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      54
      850
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe