Uskotteko, että kohta kotimaanlennot hoidetaan sähkökoneilla? Tippuuko kustannukset ja hinta?

Anonyymi-ap

Pieni matkustajakone voi kantaa 10 000 kg:n akkua.
Laajarunkokone voisi kantaa 80 000 kg:n akkua. Saman verran kuin kerosiinikuorma.

Sähkökoneen ei tarvitse tyhjennellä polttoainekuormaa, jos heti lähdön jälkeen tuleekin tarve laskeutua. Tässä säästyy aikaa 1,5 tuntia ja valtavasti rahaa.

Latausinfra pitää olla sellainen, että kentällä kone saadaan ladattua 30 - 60 minuutissa. Laajarunkokoneet seisovat kentällä useamman tunnin.

Uskotteko, että kohta lennetään sähkökoneilla?

10

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Laajarunkokone voisi kantaa 80 000 kg:n akkua. Saman verran kuin kerosiinikuorma."
      Voisiko?

      En ole lentoalan osaaja, mutta muistan kuulleeni, että lentoon voi lähteä isommalla painolla mitä laskeutua. Paikat ei kestä alastuloa täysillä tankeilla.
      Normaalisti polttoainetankit tyhjenee reissun aikana, ja jos pitää palata heti alas niin tankkeja pitää vajuttaa ennen alastuloa.

      Isojen akkujen kanssa paino ei vähene matkan aikana.

      • Anonyymi

        Ota huomioon, ettei patteriterojen älykkyys riitä tuon faktan ymmärtämiseen.


    • Anonyymi

      Katsotaan miten norjassa onnistuu. Wideroelle pitäisi tulla testikoneita käyttöön kolmen vuoden päästä.

    • Anonyymi

      PAKKOLASKU PATTERI PAKKO TANKKAUS OLKILUOTO 3 TAI HANHIKI ROSATOM HHHHHAAAAHAH JA " iäisyys neuvokset varautuu hiippakunnan vaihtajiin " ÄLKÄÄ NOUSKO IHMISET AKKU KONEISIIN ALASTULO VARMA.

    • Anonyymi

      Pitkille lennoille on järkevin vedyllä toimiva suihkumottorikone.

      https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/airbus-asentaa-nestemaista-vetya-polttavan-suihkumoottorin-a380-superjumboon/6e4063de-a89e-47ef-a1ce-83112ee7c95f

    • Anonyymi

      Hauskaa kun joutomiehet kinastelevat asioista joista eivät oikein tiedä mitään ja muut tekee ja päättää tuollaiset asiat. Kylläpä on kehittävää keskustelua.

    • Anonyymi

      Kerosiinilla täytetty lentokone on kuin polttopullo. Usein lento-onnettomuuksissa kuollaan palovammoihin, kun 70 000 litraa kerosiinia roiskuu ja kastelee kaiken kilometrin säteellä.

    • Anonyymi

      Aloittaja antaa mielikuvituksen lentää, nykyisillä akuilla ei mitään saumaa lentokoneen energialähteeksi.
      Energiatiheys kerosiinissä on 20 kertainen litiumakkuun verrattuna, kun huomioidaan paino

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      65
      1208
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      46
      839
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      49
      769
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      93
      743
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      740
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      76
      690
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      661
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      615
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      611
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      49
      594
    Aihe