Mitä on pyhällä hengellä täyttyminen

Ja sen kokeneilta kysyn miltä se tuntuu?
Mietin kun olen viime aikoina lukenut palstalta että puhutaan ja varoitetaan ns hurmahengistä.kaatua ei saa just luin jostain. Minun srk tietyt kaatuilee kokouksen lopussa aina.mitä se on jos ei pyhällä hengellä täyttymistä?
Raamattu puhuu minulle:"älkää juopuko viinistä sillä siitä seuraa irstas meno.vaan "täyttykää Hengellä "".kyseessä on siis raamatullinen asia.
Ja voiko juopua jos hillitsee itsensä eikä mikään irstas meno seuraa? Nuorempana hyväksikäytettiin ja opin sanomaan ein.
Mutta tosiaan juomisen tilalle Raamattu suosittelee pyhällä hengellä täyttymistä.

82

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pyhällä Hengellä täyttyminen on tapahtuma, jossa Pyhä Henki tietyllä voimalla tulee ihmiseen asumaan, antaen hänelle samalla kaikki armolahjansa sekä valmiuden kaikkeen raamatulliseen, hengelliseen hedelmään.

      Tämä ei poissulje ihmisen omaa syntisyyttä / lihallisuutta, joka vaikuttaa edlleen ihmisessä, mutta tuo voima tietyllä tavoin haluaa tuoda lohdutuksen kärsivälle syntiselle. Syrjäyttää tuota syntiä.

      Itse koin sen eräässä rukoushetkessä: ylhäältä edestä tuli kuin iso tuulen pyörre, joka oli ympärilläni ja odotti kuin lupaa saada tulla fyysisen ruumiini läpi sisään. Esirukoilija rohkaisi minua ja olihan se outoa ja hiukan pelottavaa, mutta hengessäni, kun ensin jarruttelin, uskaltauduin sitten vastaanottamaan sen. Silloin aloin puhua kielillä.

      Myöhemmin olen huomannut itsessäni vaikuttavan muitakin armolahjoja. (Tämä ei ole itsekehua, vaan todistus siitä, mitä tapahtui.)

      Tämä oli oma kokemukseni tapahtumasta.

      • Anonyymi

        Sellaista "hengellä juopumista" pitää varoa. Tulee tarkata itseään, eikä alkaa "hihhuloida", joskus aikoinaan koin sellaista, mutta löin nopeasti jarrut päälle.

        Hihhulointi / juopuminen on Lihan reaktiota tuohon Henkeen ja jota Henkeä Liha yrittää jotenkin hyväksikäyttää: Liha yrittää pukeutua Hengen vaatteisiin.

        Oman kokemukseni mukaan Pyhän Hengen toiminta on täysin järjellistä ja tasapainoista. Kyllähän siihen liittyy esim. iloa, mutta on tarkattava, ettei se Hengen ilo salakavalasti joudu lihallisuuden hyödyntämäksi. Pyhä Henki Itse kyllä varoittaa, nk. "hillitsee", jos Hänen hengellistä ääntään vain kuuntelee ja tottelee. Se ei ole mikään korvin kuultava "harhaääni", vaan semmoinen "sisäinen tunne / kehoitus".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista "hengellä juopumista" pitää varoa. Tulee tarkata itseään, eikä alkaa "hihhuloida", joskus aikoinaan koin sellaista, mutta löin nopeasti jarrut päälle.

        Hihhulointi / juopuminen on Lihan reaktiota tuohon Henkeen ja jota Henkeä Liha yrittää jotenkin hyväksikäyttää: Liha yrittää pukeutua Hengen vaatteisiin.

        Oman kokemukseni mukaan Pyhän Hengen toiminta on täysin järjellistä ja tasapainoista. Kyllähän siihen liittyy esim. iloa, mutta on tarkattava, ettei se Hengen ilo salakavalasti joudu lihallisuuden hyödyntämäksi. Pyhä Henki Itse kyllä varoittaa, nk. "hillitsee", jos Hänen hengellistä ääntään vain kuuntelee ja tottelee. Se ei ole mikään korvin kuultava "harhaääni", vaan semmoinen "sisäinen tunne / kehoitus".

        Eli siis voin täyttyä hengellä vaikka en puhuisikaan kielillä. En nykyään tykkää ns.menettää hallintaani millään tavalla koska..En tiedä miksi,mutta en vaan pysty puhumaan kielillä. Tai en tykkää humaltua.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Eli siis voin täyttyä hengellä vaikka en puhuisikaan kielillä. En nykyään tykkää ns.menettää hallintaani millään tavalla koska..En tiedä miksi,mutta en vaan pysty puhumaan kielillä. Tai en tykkää humaltua.

        Ei kielilläpuhuessa menetä hallintaansa. Ei siinä joudu mihinkään nirvanaan. Ei Pyhä Henki tempaise johonkin tahdottomaan tilaan.

        Hallinta täytyy ollakin! Sillä rukouksen aikana on tarkattava henkeä, joka itsessä vaikuttaa.
        Turhanpuhuminen on lihallisuutta ja sellaista tulee karttaa.

        On ikäänkuin tunnusteltava mikä henki itsessä vaikuttaa. Joskus on hyvä olla rukoilematta kielillä, jos se vaikuttaa vain "omalta teolta". Silloin kertoo Jumalalle asiansa suomeksi.

        Joskus taas huomaa, että juttua alkaa tulla kovasti. Silloin puhuu sen ajan, kuin kokee hyväksi. Sitten kun huomaa, että asiat on sanottu, sanoo vaan "aamenen".


      • Anonyymi

        Pyhällä Hengellä täyttyminen tarkoitaa, että ihminen hylkää synnin tekemisen Pyhän Hengen antamalla voimalla. Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä sitä, että hän alkaa noudattaa lakia, johon on kirjoitettu Jumalan tahto. Jos joku elää synnissä ja kieltäytyy noudattamasta lakia, hänessä ei ole Pyhää Henkeä, vaikka hän tekisi ihmeitä Jeesuksen nimessä.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Ef 5:17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
        18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
        19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kielilläpuhuessa menetä hallintaansa. Ei siinä joudu mihinkään nirvanaan. Ei Pyhä Henki tempaise johonkin tahdottomaan tilaan.

        Hallinta täytyy ollakin! Sillä rukouksen aikana on tarkattava henkeä, joka itsessä vaikuttaa.
        Turhanpuhuminen on lihallisuutta ja sellaista tulee karttaa.

        On ikäänkuin tunnusteltava mikä henki itsessä vaikuttaa. Joskus on hyvä olla rukoilematta kielillä, jos se vaikuttaa vain "omalta teolta". Silloin kertoo Jumalalle asiansa suomeksi.

        Joskus taas huomaa, että juttua alkaa tulla kovasti. Silloin puhuu sen ajan, kuin kokee hyväksi. Sitten kun huomaa, että asiat on sanottu, sanoo vaan "aamenen".

        Kyllä helluntailainen joutuu hengen käsissä puristuksiin ettei hallitse liikkeitään. Pää pyörii kuin hyrrä ja suusta kuuluu tsit-tit-ty-tsyt äännähdyksiä. Hengen vaikutuksesta tämä tapauksen ollessa kyseessä, josta nyt kerron. Hän sanoi minulle kun kysyin häneltä, mikä henki vaikuttaa sinussa kun et pysty lopettamaan sitä, mikä se mielestäsi on? Helluntailainen vastasi: pyhä henki, vastaen minulle vihaisin katsein. Helluntailaiset ja heidän luterilaiset hengenheimolaisensa sanoivat että mies on väkevä hengen mies. Minä en ole kuullut sanaakaan hänestä että hengenmies olisi vihattu ja jumalattomien ja pilkkaama vain että pitävät titityy helluntailaista pyhän helluntailaisten hengen miehenä ilman selvää kielilläpuhumistaa. Titityy ei ole mitään ihmisen kieltä yhdistettynä pään hurjaan liikkeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhällä Hengellä täyttyminen tarkoitaa, että ihminen hylkää synnin tekemisen Pyhän Hengen antamalla voimalla. Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä sitä, että hän alkaa noudattaa lakia, johon on kirjoitettu Jumalan tahto. Jos joku elää synnissä ja kieltäytyy noudattamasta lakia, hänessä ei ole Pyhää Henkeä, vaikka hän tekisi ihmeitä Jeesuksen nimessä.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Ef 5:17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
        18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
        19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Pyhällä Hengellä täyttyminen ei ole sama kuin ihmisvoimaisiin Lain tekoihin ryhtyminen.

        Pyhä Henki kyllä vaikuttaa uudestisyntyneessä kristityssä myöskin parannuksen mielen, Jumalan tahtoon suostumisen, mutta ainoastaan Hengen Itsensä tekona, johon kristitty joko suostuu, tai Lihassaan: ei suostu.

        Jumalalle ei kelpaa yksikään ihmisen oman Lihan suorittama "lainteko", sillä Liha ei ole synnitön. Vaan Jumalalle kelpaa ainoastaan Kristuksen, Pyhän Hengen teot. Jeesus täytti Lain täydellisesti. Miksi? Koska ihminen ei voi täyttää Lakia (= Jumalan lakia).

        "Laki" siis täyttyy uskovassa kristityssä siten, että Jeesus (ei Mooses) vaikuttaa hänessä tuon Jumalan tahdon mukaisen mielen. Sanaa "laki" ei Pyhässä Hengessä elävä edes ajattele, paitsi: ihmislihansa mukaisesti syyllistyessään Jumalan tahdon vastaisuuteen, eli syntiin. Hän ei siis ole synnitön! Mutta PH:n vaikuttamassa synnintunnossa hänelle tulee tämän, itsessään synninlain havaitessaan "paha olo", katumus, kauhu! Laki muistuttaa häntä ja vaatii parannukseen.

        Parannus = katumusta ja uskoa evankeliumiin, Jeesuksen sovitustyöhön, lahjavanhurskauteen, kasteeseen, jossa hänen "hengellisesti" katsoen nk. Vanha ihmisensä haudattiin, hänen samalla ylösnousten "kasteen haudastaan", eli kuolemasta Uuteen elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhällä Hengellä täyttyminen ei ole sama kuin ihmisvoimaisiin Lain tekoihin ryhtyminen.

        Pyhä Henki kyllä vaikuttaa uudestisyntyneessä kristityssä myöskin parannuksen mielen, Jumalan tahtoon suostumisen, mutta ainoastaan Hengen Itsensä tekona, johon kristitty joko suostuu, tai Lihassaan: ei suostu.

        Jumalalle ei kelpaa yksikään ihmisen oman Lihan suorittama "lainteko", sillä Liha ei ole synnitön. Vaan Jumalalle kelpaa ainoastaan Kristuksen, Pyhän Hengen teot. Jeesus täytti Lain täydellisesti. Miksi? Koska ihminen ei voi täyttää Lakia (= Jumalan lakia).

        "Laki" siis täyttyy uskovassa kristityssä siten, että Jeesus (ei Mooses) vaikuttaa hänessä tuon Jumalan tahdon mukaisen mielen. Sanaa "laki" ei Pyhässä Hengessä elävä edes ajattele, paitsi: ihmislihansa mukaisesti syyllistyessään Jumalan tahdon vastaisuuteen, eli syntiin. Hän ei siis ole synnitön! Mutta PH:n vaikuttamassa synnintunnossa hänelle tulee tämän, itsessään synninlain havaitessaan "paha olo", katumus, kauhu! Laki muistuttaa häntä ja vaatii parannukseen.

        Parannus = katumusta ja uskoa evankeliumiin, Jeesuksen sovitustyöhön, lahjavanhurskauteen, kasteeseen, jossa hänen "hengellisesti" katsoen nk. Vanha ihmisensä haudattiin, hänen samalla ylösnousten "kasteen haudastaan", eli kuolemasta Uuteen elämään.

        Sinä opetat väärin. Epäraamatulinen kirjoituksesi on täyttä eksytystä.

        Jos uskovalla ei ole lain tekoja, hänen uskonsa on kuollut. Helluntailaiset eivät lakia noudata, joten heillä ei ole uskoa eikä vanhurskautta.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Pyhä Henki saa ihmisen noudattamaan lakia. Jos joku ei lakia halua noudattaa, hänessä ei ole Pyhää Henkeä. Tämä tule aivan selvästi esille Paavalin opetuksista.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Pyhän Hengen hedemät eivät ole koskaan lakia vastaan, mikä tarkoittaa, että Pyhän Hengen hedelmät ovat aina lain (oikeuden) mukaisia. Lain noudattaminen on Pyhän Hengen hedelmä.

        Gal 5:22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.

        Ef 5:9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhällä Hengellä täyttyminen ei ole sama kuin ihmisvoimaisiin Lain tekoihin ryhtyminen.

        Pyhä Henki kyllä vaikuttaa uudestisyntyneessä kristityssä myöskin parannuksen mielen, Jumalan tahtoon suostumisen, mutta ainoastaan Hengen Itsensä tekona, johon kristitty joko suostuu, tai Lihassaan: ei suostu.

        Jumalalle ei kelpaa yksikään ihmisen oman Lihan suorittama "lainteko", sillä Liha ei ole synnitön. Vaan Jumalalle kelpaa ainoastaan Kristuksen, Pyhän Hengen teot. Jeesus täytti Lain täydellisesti. Miksi? Koska ihminen ei voi täyttää Lakia (= Jumalan lakia).

        "Laki" siis täyttyy uskovassa kristityssä siten, että Jeesus (ei Mooses) vaikuttaa hänessä tuon Jumalan tahdon mukaisen mielen. Sanaa "laki" ei Pyhässä Hengessä elävä edes ajattele, paitsi: ihmislihansa mukaisesti syyllistyessään Jumalan tahdon vastaisuuteen, eli syntiin. Hän ei siis ole synnitön! Mutta PH:n vaikuttamassa synnintunnossa hänelle tulee tämän, itsessään synninlain havaitessaan "paha olo", katumus, kauhu! Laki muistuttaa häntä ja vaatii parannukseen.

        Parannus = katumusta ja uskoa evankeliumiin, Jeesuksen sovitustyöhön, lahjavanhurskauteen, kasteeseen, jossa hänen "hengellisesti" katsoen nk. Vanha ihmisensä haudattiin, hänen samalla ylösnousten "kasteen haudastaan", eli kuolemasta Uuteen elämään.

        "Jeesus täytti Lain täydellisesti. Miksi? Koska ihminen ei voi täyttää Lakia"

        Sinä puhut väärin ja epäraamatullisesti.

        Jeesus ei täyttänyt kenenkään velvollisuutta noudattaa lakia, vaan täytti oman velvollisuutensa ja laissa olevat Messias profetiat. Jeesus käski kaikkien täyttää lain ja evankeliumin mukaan lain täyttäminen on kevyt taakka ja lain pystyy täyttämään. Vain lain täyttäneet kristityt pelastuvat, kuten Paavali kirjoitti.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        5 Moos 30:14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhällä Hengellä täyttyminen ei ole sama kuin ihmisvoimaisiin Lain tekoihin ryhtyminen.

        Pyhä Henki kyllä vaikuttaa uudestisyntyneessä kristityssä myöskin parannuksen mielen, Jumalan tahtoon suostumisen, mutta ainoastaan Hengen Itsensä tekona, johon kristitty joko suostuu, tai Lihassaan: ei suostu.

        Jumalalle ei kelpaa yksikään ihmisen oman Lihan suorittama "lainteko", sillä Liha ei ole synnitön. Vaan Jumalalle kelpaa ainoastaan Kristuksen, Pyhän Hengen teot. Jeesus täytti Lain täydellisesti. Miksi? Koska ihminen ei voi täyttää Lakia (= Jumalan lakia).

        "Laki" siis täyttyy uskovassa kristityssä siten, että Jeesus (ei Mooses) vaikuttaa hänessä tuon Jumalan tahdon mukaisen mielen. Sanaa "laki" ei Pyhässä Hengessä elävä edes ajattele, paitsi: ihmislihansa mukaisesti syyllistyessään Jumalan tahdon vastaisuuteen, eli syntiin. Hän ei siis ole synnitön! Mutta PH:n vaikuttamassa synnintunnossa hänelle tulee tämän, itsessään synninlain havaitessaan "paha olo", katumus, kauhu! Laki muistuttaa häntä ja vaatii parannukseen.

        Parannus = katumusta ja uskoa evankeliumiin, Jeesuksen sovitustyöhön, lahjavanhurskauteen, kasteeseen, jossa hänen "hengellisesti" katsoen nk. Vanha ihmisensä haudattiin, hänen samalla ylösnousten "kasteen haudastaan", eli kuolemasta Uuteen elämään.

        "Parannus = katumusta ja uskoa evankeliumiin, Jeesuksen sovitustyöhön, lahjavanhurskauteen, kasteeseen, jossa hänen "hengellisesti" katsoen nk. Vanha ihmisensä haudattiin, hänen samalla ylösnousten "kasteen haudastaan", eli kuolemasta Uuteen elämään."

        Tämänkin asian sinä opetat väärin.

        Parannus tarkoittaa sitä, että lopettaa laittomuuden ja alkaa noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen. Kukaan ei saa lahjaksi, siis ilman rahallista maksua, vanhurskautta ilman parannusta laittomuudesta. Jos uskot Jeesuksen sovitustyöhön, se ei yksin sinua pelasta. Jopa pahat henget uskovat Jeesuksen sovitustyöhön, mutta he eivät pelastu. Samalla tavalla kaikki laittomuudessa elävät helluntailaiset eivät myöskään pelastu, vaikka heidät olisi kastettu ja he puhuisivat kielillä.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Jaak 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
        19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.
        20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


    • Anonyymi

      Aivan varmin Pyhän Hengen merkki on se että alkaa herjata muita. Mitä enemmän herjaa ja mitä enemmän osoittaa siitä kestävyyttä, sitä enemmän on täyttynyt Hengellä. Kaikki muu on hairahtamista, oli siinä hurmaa tai järkevyyttä.

      Joskin asian raamatullisuus on vähän niin ja näin, mutta uutteralla herjojen toistamisella korjaa sen puutteen.

    • Anonyymi

      Ihmisen sielullinen "kokemus" ohittaa Jumalan sanan totuuden helluntaisuudessa.

    • Anonyymi

      Lääkärilehdessä kerrottiin arvostetusta lahkolaismiehestä miehestä, joka sairasti epilepsiaa ja meni ajoittain psykoosiin. Mutta ei suostunut käyttämään lääkärin määräämiä lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta sairauskohtauksiensa vuoksi siinä uskonyhteisössä.

      • Heh.oispa ollut kiva tuntea se mies...tai sitten ei.sanoin juuri yhdelle ihmiselle joka odottaa saavansa psykoosiinsa lääkitystä että tuu seurakuntaan että siellä se ns.jumala puhuu kaikille.siellä joukossa olet siksi normaali.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Heh.oispa ollut kiva tuntea se mies...tai sitten ei.sanoin juuri yhdelle ihmiselle joka odottaa saavansa psykoosiinsa lääkitystä että tuu seurakuntaan että siellä se ns.jumala puhuu kaikille.siellä joukossa olet siksi normaali.

        Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä konsteja ja tekniikoita, koska hypnoosia eli suggestiota saisi käyttää vain siihen lääketieteellisen koulutuksen saanut terveydenhuollon ammattihenkilö.

        Isojen joukkojen yhtä aikaa kaatamiseen lahkosaarnaajat käyttävät saksalaisen lääkärin Mesmerin kehittämää suggestion sovellusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä konsteja ja tekniikoita, koska hypnoosia eli suggestiota saisi käyttää vain siihen lääketieteellisen koulutuksen saanut terveydenhuollon ammattihenkilö.

        Isojen joukkojen yhtä aikaa kaatamiseen lahkosaarnaajat käyttävät saksalaisen lääkärin Mesmerin kehittämää suggestion sovellusta.

        Mikä se on?En nyt jaksaisi googlettaa...mutta mitä on aito pyhällä hengellä täyttyminen?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mikä se on?En nyt jaksaisi googlettaa...mutta mitä on aito pyhällä hengellä täyttyminen?

        Saada Pyhä Henki ja täyttyä Pyhällä Hengellä ovat eri asioita. Helluntailaiset eivät sitä tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saada Pyhä Henki ja täyttyä Pyhällä Hengellä ovat eri asioita. Helluntailaiset eivät sitä tiedä.

        Aikoinaan "helluntailaiset" kylläkin osasivat erottaa nämä tosiasiat toisistaan, mutta tänä päivänä, villien, eri lahkosaarnaajien eksytyksissä näyttävät olevan aivan pihalla.

        Helluntaikirkko, uudestisyntymättömine huijari-"pastoreineen", tuhosi tuon aiemman herätysliikkeen. Tuosta herätysliikkeen hajaannuksesta johtuen syntyi lisäksi erilaisia huijaripuljuja, joiden opillisuudet eivät vastaa edes ent. suomen Helluntaiherätyksen opetuksia. He eivät ole helluntailaisia, vaikkakin jossain määrin "kuulostavat" samoilta ja tietoisen epärehellisesti esiintyvät "helluntailaisina".

        Suomalaiset "helluntailaiset" = entistä herätysliike Suomen Helluntaiherätystä opillisesti tunnustavat. Helluntailaisuus on siis herätysliike, se ei voi olla kirkkokunta. Vaikkakn nimi on sama kuin esim. amerikkalaisilla, "pentecostals", nämä eivät ole opillisesti samaa joukkoa.

        Helluntaiherätysläiset olivat selkeästi määritelty nk. uskovien joukko, ei sellainen villi kuppikunta kuin mitä erilaiset pesula-srk:t edustavat.


    • Anonyymi

      Helluntailaisissa on kristinuskolle vieras henki. Oikeat tervehenkiset kristityt tietää sen ja varoittaa toisiakin niistä villitsevistä hurmoshengistä, mitä tänne on tuotu Amerikasta.

      • Mitä sillä on väliä mitä oli 100vuotta sitten Amerikassa.jos perustajilla ei ole ollut järkeä perustaa järkevää lahkoa..niin sadassa vuodessa ehtii tapahtua paljon muutosta. Ja jokainen on yksilö.
        Mitä sinusta on aito pyhällä hengellä täyttyminen? Villitsevistä hurmahengistä en tiedä mitään.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mitä sillä on väliä mitä oli 100vuotta sitten Amerikassa.jos perustajilla ei ole ollut järkeä perustaa järkevää lahkoa..niin sadassa vuodessa ehtii tapahtua paljon muutosta. Ja jokainen on yksilö.
        Mitä sinusta on aito pyhällä hengellä täyttyminen? Villitsevistä hurmahengistä en tiedä mitään.

        Ei ne henget vanhene eikä kuole, ne elää ikuisesti.

        Mitä on ollut ennen, sitä on myös nyt.

        Hurmoshenkiä eli hurmahenkiä on ollut aina olemassa. Ei se mikään uusi ilmiö ole.

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

        Juud. 8

        Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne henget vanhene eikä kuole, ne elää ikuisesti.

        Mitä on ollut ennen, sitä on myös nyt.

        Hurmoshenkiä eli hurmahenkiä on ollut aina olemassa. Ei se mikään uusi ilmiö ole.

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

        Juud. 8

        Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.

        Ompa ollut menoa seurakunnassa taas..hulluja ja hurmahenkiä jalkapuussa.
        Haha..
        Mutta entäpä se Raamatun ohje:"..vaan täyttykää pyhällä hengellä.."?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ompa ollut menoa seurakunnassa taas..hulluja ja hurmahenkiä jalkapuussa.
        Haha..
        Mutta entäpä se Raamatun ohje:"..vaan täyttykää pyhällä hengellä.."?

        Onpa kirjoitetaan ilman m-kirjainta. Takaisin peruskoulun penkille, trolli!


    • Anonyymi

      Niilo Ylivainiokin ihmetteli, mikä kumman henki tai voima heitä hellareita oikein viskoo nurin selälleen, kukaan ei ollut oikeasti parantunut yhtään mistään, päinvastin tilanen paheni,
      Asia selvisi hänelle pyytämänsää lääkärin tekemien tukimuksien perusteella, että kaikki väitetyt 1403 ihmeparanemista helluntailaisten kokouksissa olivat pelkkää bluffia.

      Helluntailaistaustainen lääk.tri M.Miettinen sanoi kauniista hellareiden kokemista valeparanemisista, että ne olivat niitä "tunnelmointiefektejä".

      • V.1999 tunsin kädet oikean kylkeni päällä kun lepäilin yksin sängyssäni.äitiysneuvolassa kun maksaani taas kerran tutkittiin oli itse ylilääkäri kehoittanut ottaa uusintakokeet koska virusta ei enää ollut tutkittavaksi.oli sanonut jopa että "ei voi olla totta '!
        Vielä tossa pari vuotta sitten taas etsittiin hepatiittia ja tulos oli negatiivinen. Sairaus joka ei yleensä hoidotta parane.
        Mulla yksi tuttu kuoli siihen uutena vuotena.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        V.1999 tunsin kädet oikean kylkeni päällä kun lepäilin yksin sängyssäni.äitiysneuvolassa kun maksaani taas kerran tutkittiin oli itse ylilääkäri kehoittanut ottaa uusintakokeet koska virusta ei enää ollut tutkittavaksi.oli sanonut jopa että "ei voi olla totta '!
        Vielä tossa pari vuotta sitten taas etsittiin hepatiittia ja tulos oli negatiivinen. Sairaus joka ei yleensä hoidotta parane.
        Mulla yksi tuttu kuoli siihen uutena vuotena.

        Minulla eräs uskovainen tuttu meni sydämen ohitusleikkaukseen, sai nousta pois leikkauspöydältä: leikkausta ei tarvittukaan.

        Leikkausta edeltävässä toimenpiteessä todettiin asian yllättäen korjaantuneen, "itsestään". = Uskovien esirukousten kautta = Jeesuksen parantamistekona.


    • Anonyymi

      Nämäkin naiset luulivat täyttyneensä Pyhällä Hengellä.

      Hes. 13:17

      Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

      • Anonyymi

        Eivätpä luulleet.
        VT:n aikana ei ollut PH:n armolahjoja.

        Vasta Jeesuksen Taivaaseen astumisen jälkeen Jumala lähetti uskoville Pyhän Henkensä.

        Olet eksyttäjä, joka et edes tunne Raamattua.


    • Anonyymi

      Miltäkö tuntuu?

      Hyvältä. Lievästi sanottuna! Mikään ei tunnu paremmalta.

      Tuntuu kuin kaikki olisi täysin tasapainossa. Siitä kosketuksesta ei haluaisi pois.

      Kokemuksen jälkeen jaksaa eteenpäin ainakin viikon " ylikiitollisena" ja terhakkaana, hengellisesti energisoituna, energiahuollettuna.

      Näin olen itse kokenut. Se vaan on parempaa kuin osaan valita sanoja kuvaamaan sitä täydellisyyden vaikutusta itsessään.

      Jää kermakakku kakkoseksi reippaasti.

      Selef Urge

      • Anonyymi

        Tuo on omaa kuvitteluasi. Kyllä noita hyvänolon tunteita saa ihan tavallisetkin ihmiset vastaavissa yhteyksissä, joilla ei ole mitään tekemistä uskontojen kanssa. Niitä voi saada vaan ihan siitäkin kun on ryhmähenkeä ja mukavaa puuhastelua.

        Pyhä Henki ei maistu, haise eikä tunnu miltään. Raamattu sanoo, ettei sitä voi nähdä eikä tuntea. Se on kuin tuuli, jota ei voi nähdä mutta sen kaattamat puut voi kyllä nähdä.


      • Anonyymi

        Kyllä Pyhän Hengen läsnäolon voi "kokea".
        Rauhaton sielu voi samalla, ja sen sijaan, kokea myös sisäistä rauhaa.

        Joh. 14:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh.+14:1&rnd=1674904778178 :

        23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
        26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

        Ihminen kyllä erottaa sisäisessä maailmassaan sekä murheen että rauhan "tunteet". Myös eri Hengen läsnäolon. Kyllä tuon jollain tavoin "tuntee". Havaitsee, että sisällään elää jokin rinnakkais-Henki, joka ohjaa, lohduttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Pyhän Hengen läsnäolon voi "kokea".
        Rauhaton sielu voi samalla, ja sen sijaan, kokea myös sisäistä rauhaa.

        Joh. 14:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 14:1&rnd=1674904778178 :

        23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
        26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

        Ihminen kyllä erottaa sisäisessä maailmassaan sekä murheen että rauhan "tunteet". Myös eri Hengen läsnäolon. Kyllä tuon jollain tavoin "tuntee". Havaitsee, että sisällään elää jokin rinnakkais-Henki, joka ohjaa, lohduttaa.

        1. Joh. 3: 18-24
        18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
        19 Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
        20 että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki. (= Jumalan Laki osoittaa meissä vielä vaikuttavan synnin, jonka Jumala Itse = Jeesuksen sovitustyö meissä, on kuitenkin uskon kautta voittanut.)

        21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan, (= armoon luottava, puhdas omatunto)
        22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista. (= Meissä asuvan Kristuksen / Pyhän Hengen vaikutuksesta Hänen käskynsä elävät meissä.)

        23 Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut. !!!!!
        *
        Me siis tiedämme, koemme Hänen Pyhän Henkensä elävän meissä ja tämä Henki vaikuttaa meissä myös hengellisen rauhan. On sitten erikseen Lihan, eli Maailman rauha, joka osoittaa itseään Lihan keinoin. Mutta Jeesus Itse sanoo Hänen rauhansa voittavan tämän, koko Maailman!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Pyhän Hengen läsnäolon voi "kokea".
        Rauhaton sielu voi samalla, ja sen sijaan, kokea myös sisäistä rauhaa.

        Joh. 14:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 14:1&rnd=1674904778178 :

        23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
        26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

        Ihminen kyllä erottaa sisäisessä maailmassaan sekä murheen että rauhan "tunteet". Myös eri Hengen läsnäolon. Kyllä tuon jollain tavoin "tuntee". Havaitsee, että sisällään elää jokin rinnakkais-Henki, joka ohjaa, lohduttaa.

        "Ihminen kyllä erottaa sisäisessä maailmassaan sekä murheen että rauhan "tunteet"."

        Kyllä mutta ne ovat ihmisen omia tunteita, jotka johtuvat siitä, että ihminen murehtii ja/tai heittäytyy uskon varassa Jumalan huolenpitoon. Niillä ei ole mitään tekemistä minkään hengen kanssa; ei Pyhän eikä minkään muunkaan.


    • Anonyymi

      Silti varmin merkki Pyhällä Hengellä täyttymisestä on toisten uskovien herjaaminen. Se on voimakkaien hengen työ mitä voi olla. Sekä yleisin. Eikä tarvitse olla ylioppinut lääkäri että sen hallitsee. Oikeastaan tyhmyys riittää siihen että sen hengen voi ottaa vastaan. Mutta mitään muuta ei vain ole tarjolla. Tai jos joku jotain muuta kuvittelee, niin on harhassa. Vain herjaaminen on todellista ja oikeaa henkeä.

      • Anonyymi

        Helluntailiikkeen perustajat sekä Amerikassa että Suomessa.

        Parhami ja Olsseni taisivat saada yliannoksen sitä Asusinkadulla vuodatettua helluntailaisuuden eli toisen helluntain kaatohenkeä, koska molemmat piti viedä vankilaan rauhoittumaan.


    • Anonyymi

      Pyhä Henki on Jumalan kolman Persoona.

      Pyhä Henki on aina ollut olemassa ja ihmisten mukana,
      jo maailman luomisessa "Jumalan Henki liikkuu vetten yllä".

      Koko Israelin 2. milj. kansa vauvasta vaariin tulivat täytetyiksi Pyhällä Hengellä kasteessa Punaisen Meren ylityksen aikana heidän lähdettyään 40 v. kestäneelle erämaavaellukselle, josta matkaan lähteneistä vain kaksi henkilä pääsi maantiteteelliseen luvattuun maahan. Kyse ei vielä ollut mistään taivaaseen menemisestä.

      1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
      2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
      3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
      4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

      Helluntailaisten hurmoskieliset molotukset ja kaatumiset ja hengellä täyttymisen kokemukset eivät ole Pyhästä Hengestä, vaan Antikristuksen läsnäolon merkkejä.

      Gal. 5:22

      Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

    • Anonyymi

      revontulina palavalle aloittajalle, etkö ole syntymäsi jälkeen kastettu?
      Siinähän sinut täytettiin pyhällä hengellä. Siksi sinun pitää alistua miehesi alaisuuteen ja kysyttävä häneltä, mitä siellä kirkossa puhuttiin. Myös kysellä raamatusta mitä siinä lukee. Parempi olla kuuliaisena koti - uskonto - ja isänmaa opissa.
      Lapsiksateen saanut pääsee opettajaksi, mutta ei hän, joka ei ole lapsikasteen saanut.
      Opettajalaitos kieltää sisäänpääsyn. Siksi he eivät ilman kastetta osaa oikealla lailla opettaa.

      Kaari Utrio juuri kertoi, että hän on kastettu lapsena ja syy - että hänen tulevaisuus varmistettiin, että voi olla kansakoulun opettajana joskus.

      Siis kasteen perusta oli koulutukseen pääsy. Näin ollen opetus löytyy kasteen kautta. Ja tässä nainen oppii kotona, miehensä opissa. Seurakunnassa on vaiettava.

      Mutta, tämänpäivän perheen rakenneoppi, pitää "vaimon" kourasta "miehensä" housuista, että tuntuuko sieltä oppivoimaa ja määrettä pullottavan.
      Jos ei, niin silloin molemmat ovat hiljaa. On liikaa naisääntä.

      • Anonyymi

        Jenkkilahkot eivät haarautuneet mistään kristillisestä kirkkokunnasta eivätkä sitä ole.

        Helluntailaiset, Mormonit ja Jehvovantodistajat ovat ihan sama henki hieman eri pakkauksessa.

        Mormonin Kirja, Moroni, luku-8

        "Pienten lapsien vanhempia uhtaan kuolemalla ja helvetillä jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi."


    • Anonyymi

      Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palveljiaa!!!

    • Anonyymi

      Tässä näin on Raamatun mukainen Pyhällä Hengellä täyttyminen: hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
      sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa.

      • Anonyymi

        Etkö ole huomannut Raamatusta, että on muunlaisiakin Pyhällä hengellä täyttymisiä. Sellaisia, joissa ei kielillä puhuta.


    • Anonyymi

      Hurmoslahkoissa epäpyhät, villitsevät hurmoshenget ja kaatohenget ja tämän maailman heikot alkeisvoimat viskoo ihmisiä nurin selälleen maahan ja heidät on uskoteltu ja ohjelmoitu luulemaan ja luottamaan sielullisiin kokemuksiinsa, että nyt se Jeesus on täällä teltassa heitä kaatamassa ja täyttämässä henkellään.

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan Jeesus lähetti helluntaina kasteeseen veden lisäksi oikean oman kärsimykset läpikäyneen Pyhän Hengen lahjan ihmisen kasteessa synneistä puhdistettuun sydämeen asuvaiseksi. Pyhää Henkeä ei tarvitse koskaan saada lisää eikä se haihdu ihmisestä pois, koska se on Jeesuksen oma Henki, Totuuden Henki meissä asuvaisena ja Jumalan tekemän ikuisen liiton sinettinä ja merkiksi kuulumisesta Kristuksen omaksi ja uuden liiton jäseneksi. Vihan enkeli näkee sen merkin sydämessä ja kulkee sellaisen ohi Ihmisen Pojan Päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jeesus lähetti helluntaina kasteeseen veden lisäksi oikean oman kärsimykset läpikäyneen Pyhän Hengen lahjan ihmisen kasteessa synneistä puhdistettuun sydämeen asuvaiseksi. Pyhää Henkeä ei tarvitse koskaan saada lisää eikä se haihdu ihmisestä pois, koska se on Jeesuksen oma Henki, Totuuden Henki meissä asuvaisena ja Jumalan tekemän ikuisen liiton sinettinä ja merkiksi kuulumisesta Kristuksen omaksi ja uuden liiton jäseneksi. Vihan enkeli näkee sen merkin sydämessä ja kulkee sellaisen ohi Ihmisen Pojan Päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne,

        38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
        39 For the promise is unto you, and to your children,

        Repent=kasteen edellä katumuksen ja syntisyyden vuoksi kasteelle menoa ja Jumalan puoleen kääntymistä, jotta Jumala lupauksensa mukaisesti pesee synnit pois ja lahjoittaa puhtaaseen sydämeen Pyhän uskon Hengen lahjan.


    • Anonyymi

      Niilo Yli-kaataja , homo puhujat P. Tiainen ja M. Koivisto, Piensoho nauttivat suurta arvostusta hurmoshelluntailaisten piireissä.

      • Anonyymi

        suomi24 on osallinen kiihottamiseen kansaryhmää vastaan. Ylläpito on suurin yksittäinen aloitusten tekijä ja kommenttien lähettäjä. Lähes kaikki ylläpidon kautta palstalle postatut kommentit sisältävät vihapuhetta ja panettelua ja solvaamista ja valheellisia väittämiä.


      • Anonyymi

        kumpa sinäkin saisit nauttia edes jostain siellä sakastisi hämärässä tämän lyhyen elämisen aikana !


    • Täyttykää viisaudella, älkää lahkolaisten pyhällä hengellä.

    • Anonyymi

      Kristillisessä yhdessä kasteesssa synneistä pestyyn sieluun lahjaksi saatua oikeata
      Pyhää Henkeä ei tarvi koskaan tankata lisää mistään,
      ei helluntailaisten kaatobileistä, käsien alta, eikä kuolleitten lahkosaarnaajien haudoilta, kuten hellarit tekevät, koska ovat tulleet addiktio-suhteeseen niiden henkien antamista kokemuksista. Samalla tavalla kuin huumeiden antamista kokemuksista ihminen tulee riippuvaiseksi ihminen tulee riippuvaiseksi uskonlahkoissa kokemuksia antavista villitsevistä epäpyhistä hengistä.

    • Anonyymi

      Jeesuksen "Totuuden Henki"

      ---"sillä Hän pysyy luonanne"..

      Helluntailaiset eivät edes sitä tajua, että Pyhä Henki on Jumalan Kolmas Persoona.

      Ei mikään pelkkä jostain tankattavissa oleva hengellinen energia tai voimavaikutus, joka antaa ihmiselle niitä miellyttäviä kokemuksia, joiden perässä sitten juostaan hurmossaarnaajien perässä viikosta toiseen ja ajetaan sitä lahkorallia satojen kilometrien matkoja jonnekin kokouksiin, missä kuuluisat saarnamiehet sitä henkeä jakavat ja ihmiset lentävät selälleen lattialle sätkimään ja silmät vaan pyörii päässä.

      • Anonyymi

        OIkea Jeesus antaa levon ja rauhan sielulle.

        Matt. 11:28

        "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. "

        Helluntailaisten touhut eivät ole Jeesuksesta, vaan ihan jotain muuta henkivaltojen toimintaa.

        Asusinkadun henki eli toisen helluntain henki ei ole Jumalasta.


      • Anonyymi

        olisit vain nukkunut kun ei lapset herätä eikä töihin ol e menoa !


      • Anonyymi

        "Helluntailaiset eivät edes sitä tajua, että Pyhä Henki on Jumalan Kolmas Persoona."

        Mistä olet tuon keksinyt? Raamatun alkukielet eivät puhu Pyhästä hengestä persoonana, eivätkä käytä siitä persoonapronominia "hän". Mistä siis moinen luulo, että Pyhä henki olisi persoona?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Helluntailaiset eivät edes sitä tajua, että Pyhä Henki on Jumalan Kolmas Persoona."

        Mistä olet tuon keksinyt? Raamatun alkukielet eivät puhu Pyhästä hengestä persoonana, eivätkä käytä siitä persoonapronominia "hän". Mistä siis moinen luulo, että Pyhä henki olisi persoona?

        En usko, että osaat Raamatun alkukieliä, ethän tunne Raamattua edes suomeksi!

        Joh. 16: 1-11
        1 "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
        2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
        3 Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.

        4 Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kanssanne.
        5 Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: 'Mihin sinä menet?'
        6 Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne.

        7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että MINÄ menen pois. Sillä ellen MINÄ mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos MINÄ menen, niin MINÄ HÄNET teille lähetän. (Puolustaja = Pyhä Henki)
        8 Ja kun HÄN tulee, niin HÄN näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9 synnin, koska he eivät usko minuun;
        10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu
        🔥🕊️✨


    • Anonyymi

      Olen täyttynyt. Se ei tunnu erityisesti millään. Eikä sen kuulukaan tuntua. Jos joku muuta väittää, puhuu hän kuvitelluista tuntemuksistaan.

      • Anonyymi

        Osaatpa varmasti kieltää ja tuomita muiden kokemukset.
        Vain Sinun kokemuksesi on oikea.

        Miksi sen ei oppisi mukaan "kuulukaan tuntua"?


    • Anonyymi

      Pyhällä Hengellä täyttyminen tarkoitaa sitä, että ihminen hylkää synnin tekemisen Pyhän Hengen antamalla voimalla. Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä sitä, että hän alkaa noudattaa lakia, johon on kirjoitettu Jumalan tahto. Jos joku elää synnissä ja kieltäytyy noudattamasta lakia, hänessä ei ole Pyhää Henkeä, vaikka hän tekisi ihmeitä Jeesuksen nimessä.

      Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

      Ef 5:17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
      18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
      19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle

      Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
      7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
      8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
      ---
      13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

      Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      • Minä tahtoisin juuri tuollaisen hengen..täytyy rukoilla.


    • Anonyymi

      Luterilaisille ei kannata selittää mitään raamatullista, ei heitä kiinnosta, heillä on kymmenien sukupolvien perintö niskassaan joka estää kaiken raamatunmukaisen ajattelun, heillä on vain kirkkoisien höpinät ja lutterin selitykset joista he eivät halua luopua, niissä on heidän elämänsä vaikka mitään elämää ei ole.

      kirkko on läpilaho puolipoliittinen laitos joka kumartaa joka suuntaan jossa on rahan kuvaa ja yhteiskunnan selkään taputusta.

      suomaiset luterilaiset kuvittelevat että lutterin oppi on jokin taivaallinen standardi johon kaikkea pitää verrata vaikka se on todella pieni surkea lahko paavin pihan perällä, ei käyttistä.
      helluntaissa on kymmenen kertaa enemmän jäsenkuntaa, he ovat vapaasta tahdostaan ja omakohtaisesta uudestisyntymisestä Jeesuksen seuraajia.

      • Anonyymi

        Martti Luther – kristittyjen vainooja ja massamurhaaja

        JEESUSKO laittoi Lutherin tappamaan ja kiduttamaan Tosiuskovia! Lutheri EI KOSKAAN TEHNYT TÄSTÄ PARANNUSTA ELI KÄÄNTYNYT JEESUKSEN PUOLEEN! Lutherin kirkko jatkoi Uskovien tappamista ja vainoa Lutherin kuoltua vuosisatojen ajan!
        -> "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat!”

        Luterilaiset vainosivat ns. anabaptisteja eli uudelleenkastajia uskonpuhdistuksen jälkeen 1500-1600-luvulla. He jatkoivat vainoa myös myöhemmin historian kuluessa eri puolilla maailmaa.
        Luterilaisten kirkot ovat julkaisseet vuosisatojen ajan harhaanjohtavia tietoja anabaptisteista, vaienneet heihin kohdistuneista vainoista sekä sivuuttaneet kirkkohistorioissaan anabaptisteille tehdyt vääryydet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Martti Luther – kristittyjen vainooja ja massamurhaaja

        JEESUSKO laittoi Lutherin tappamaan ja kiduttamaan Tosiuskovia! Lutheri EI KOSKAAN TEHNYT TÄSTÄ PARANNUSTA ELI KÄÄNTYNYT JEESUKSEN PUOLEEN! Lutherin kirkko jatkoi Uskovien tappamista ja vainoa Lutherin kuoltua vuosisatojen ajan!
        -> "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat!”

        Luterilaiset vainosivat ns. anabaptisteja eli uudelleenkastajia uskonpuhdistuksen jälkeen 1500-1600-luvulla. He jatkoivat vainoa myös myöhemmin historian kuluessa eri puolilla maailmaa.
        Luterilaisten kirkot ovat julkaisseet vuosisatojen ajan harhaanjohtavia tietoja anabaptisteista, vaienneet heihin kohdistuneista vainoista sekä sivuuttaneet kirkkohistorioissaan anabaptisteille tehdyt vääryydet.

        Ei lutterilaisia kiinnosta mikään fakta heidän johtotähtiensä toimista, eivätkä he edes huomaa niissä mitään ongelmaa, ovathan he pyhällä asialla jossa kaulojen katkaiseminen on suuri hengen tuote ja saavutus.

        samba kiinnostaa enemmän, s e on heille mieluista toiminta a kirkossaan adventtina.


    • Anonyymi

      Pyhä Henki uskovassa on kuin vasta katsastettu auto jossa on uusi akku ja tankki täynnä!

      Hengetön luulousko on sitten sen vastakohta eli akku tyhjä ja tankki tyhjä ja vesittynyt, eli sillä ei tee mitään, voi siellä istua ja kuvitella että matkalla ollaan, ihan kuin lutterin kirkon jäsenkunta n 99 prosenttisesti.

      • Anonyymi

        Helluntailaisuus eli Pentecostalismi on villitsevine kaatohenkineen Amerikassa 100 v. sitten perustettu harhaoppinen uskonlahko. Helluntailaisuus ei haaraudu kristityttyjen seurakunnasta millään tavalla. Kyse ei ole oikeasta Kristinuskosta.

        Helluntailaisissa on Asusinkadun henki. Toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra.

        Ensimmäisenä helluntaina Jerusalemissa oli paikalla oikea Pyhä uskon Henki, jonka 3000 kristityksi kastettua ihmistä saivat kasteessa lahjaksi, kun Jumala ensin kasteessa pese heistä kaiken synnin perisynnin kadotustuomiosta alkaen pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus eli Pentecostalismi on villitsevine kaatohenkineen Amerikassa 100 v. sitten perustettu harhaoppinen uskonlahko. Helluntailaisuus ei haaraudu kristityttyjen seurakunnasta millään tavalla. Kyse ei ole oikeasta Kristinuskosta.

        Helluntailaisissa on Asusinkadun henki. Toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra.

        Ensimmäisenä helluntaina Jerusalemissa oli paikalla oikea Pyhä uskon Henki, jonka 3000 kristityksi kastettua ihmistä saivat kasteessa lahjaksi, kun Jumala ensin kasteessa pese heistä kaiken synnin perisynnin kadotustuomiosta alkaen pois.

        Laita tuo satulitaniasi noin tunnin välein ja hauku helluntaita sen päälle, sillä tavalla se henki tulee sinunkin sisuksiisi yhä uudestaan ja suorastaan asuu siellä !

        energiajuomaa nauttimalla jaksat koko päivän ja yönkin satujasi kirjotella pitkin nettiä!

        palkinto odottaa sitten lopputilillä.


    • Anonyymi

      "Pyhää Henkeä ei tarvi koskaan tankata lisää mistään" Haha heeheh haahahaaa haha jo on suuri opettaja haahhaa haahaahaha

      • Anonyymi

        Jeesuksen taivaasta Kristittyjen kasteeseen antama Pyhän Hengen lahja on ainutkertainen,
        kallis lahja. Jolla se on sydämessä asuvaisena, ei koskaan enää janoa mitään lisää.

        Ei mitään muuta, ei ihania sielullisia hurmoskokemuksia, joita helluntailaisten villitsevät hurmoshenget tarjoaa ja antavat ja saavat ihmiset haluamaan niitä aina van lisää ja voimakkaampisa "kiksejä" ja niitä arvotetaan korkealle ja niistä keskustellaan keskenään ja hurmoskokemuksia vertaillaan keskenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen taivaasta Kristittyjen kasteeseen antama Pyhän Hengen lahja on ainutkertainen,
        kallis lahja. Jolla se on sydämessä asuvaisena, ei koskaan enää janoa mitään lisää.

        Ei mitään muuta, ei ihania sielullisia hurmoskokemuksia, joita helluntailaisten villitsevät hurmoshenget tarjoaa ja antavat ja saavat ihmiset haluamaan niitä aina van lisää ja voimakkaampisa "kiksejä" ja niitä arvotetaan korkealle ja niistä keskustellaan keskenään ja hurmoskokemuksia vertaillaan keskenään.

        Kristityiksi kastamattomat lahkolapset pakotetaan iltarukouksen sijaan hokemaan muutamata keksittyä tavua ja opettelemaan se hokema ulkoa, koska vain "kielillä puhujia" arvostetaan lahkokulttuurissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityiksi kastamattomat lahkolapset pakotetaan iltarukouksen sijaan hokemaan muutamata keksittyä tavua ja opettelemaan se hokema ulkoa, koska vain "kielillä puhujia" arvostetaan lahkokulttuurissa.

        Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihapuhetta; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen taivaasta Kristittyjen kasteeseen antama Pyhän Hengen lahja on ainutkertainen,
        kallis lahja. Jolla se on sydämessä asuvaisena, ei koskaan enää janoa mitään lisää.

        Ei mitään muuta, ei ihania sielullisia hurmoskokemuksia, joita helluntailaisten villitsevät hurmoshenget tarjoaa ja antavat ja saavat ihmiset haluamaan niitä aina van lisää ja voimakkaampisa "kiksejä" ja niitä arvotetaan korkealle ja niistä keskustellaan keskenään ja hurmoskokemuksia vertaillaan keskenään.

        naurettavaa puluntuubaa !

        miten voi tuollaista roskaa kirjoittaa ellei ole jossain pilvessä, sieniä haistellut tai muuten syntymäpöljä !!

        miksi luterilainen ei kykene parempaan, onko kengät liian pienet vaiko pipo kiristänyt vauvasta asti, häh !!


    • Anonyymi

      Jeesus sanoi, minun rauhani minä teille annan. Juopua ei voi hallitusti, sen olen kokeillut.

      • Juu.en tykkää mäkään nykyisin.jahienoa että laitoit juuri tuon raamatunlauseen tähän yhteyteen.


      • Anonyymi

        niin sanoi mutta ketä ne olivat ne "teille " ?


    • Anonyymi

      "Jeesuksen taivaasta Kristittyjen kasteeseen antama Pyhän Hengen lahja on ainutkertainen, kallis lahja. Jolla se on sydämessä asuvaisena, ei koskaan enää janoa mitään lisää". haahahaah haa hah jopa on suuri opettja hahaahaha haaha hee heehe haha

      • Anonyymi

        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne

        Kasteen edellä kääntyä sanan merkitys, engl. repent merkitys on syntisyyden vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä, jotta Jumala pesee kasteessa synnit pois ja lahjoittaa Pyhän uskon Hengen lahjan asuvaiseksi sieluun.

        Ei siinä lähdetty mitään hyviä tekoja tekemään kasteen edellä vaan syntisinä mentiin heti kasteelle jotta Jumala tekee kasteessa sen mikä lupaa syntiselle ihmiselle tekevänsä kasteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne

        Kasteen edellä kääntyä sanan merkitys, engl. repent merkitys on syntisyyden vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä, jotta Jumala pesee kasteessa synnit pois ja lahjoittaa Pyhän uskon Hengen lahjan asuvaiseksi sieluun.

        Ei siinä lähdetty mitään hyviä tekoja tekemään kasteen edellä vaan syntisinä mentiin heti kasteelle jotta Jumala tekee kasteessa sen mikä lupaa syntiselle ihmiselle tekevänsä kasteessa.

        Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

        Hyvien tekojen aika tulee vasta sen jälkeen, kun Jumala on kasteessa pessyt synnit pois ja antanut ihmiselle uskon Hengen lahjan asuvaiseksi.

        Siksi Jeesus pyysi opetuslapsiakin odottamaan Jerusalemissa kun heidät helluntaina 3000 muun ihmisen joukossa kastettiin Kristuksen omaksi Kristusruumiin jäseniksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

        Hyvien tekojen aika tulee vasta sen jälkeen, kun Jumala on kasteessa pessyt synnit pois ja antanut ihmiselle uskon Hengen lahjan asuvaiseksi.

        Siksi Jeesus pyysi opetuslapsiakin odottamaan Jerusalemissa kun heidät helluntaina 3000 muun ihmisen joukossa kastettiin Kristuksen omaksi Kristusruumiin jäseniksi.

        Luterilaiset, ja sinut mukaan lukien, on kastettu isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen, joka on luterilaisten käyttämä nimi saatanasta; luterilaisuuden kasteen armon alkajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

        Hyvien tekojen aika tulee vasta sen jälkeen, kun Jumala on kasteessa pessyt synnit pois ja antanut ihmiselle uskon Hengen lahjan asuvaiseksi.

        Siksi Jeesus pyysi opetuslapsiakin odottamaan Jerusalemissa kun heidät helluntaina 3000 muun ihmisen joukossa kastettiin Kristuksen omaksi Kristusruumiin jäseniksi.

        Luteirlaisen Pyhän Hengen tuntemus on vain jumalattoman ihmisen hulluutta ja uhoa. Tässä esimerkki:"Pyhää Henkeä ei tarvi koskaan tankata lisää mistään"


    • Anonyymi

      eihän nämä sakastilaiset tajua yhtään mitään aiheesta, eikä kirkon papit yhtään sen enempää, siellä ei ole mitään todellista Hengellisyyttä, pelkkiä muotomenoja ja kirjaimen kantajia, tärkein puuttuu ja kaikki sen mukana.

      • Anonyymi

        Noin se Asusinkadun henki tuli Amerikasta tänne Suomeen kun yksi "mies" sen sieltä tänne toi ja sitä alkoi käsistään täällä levittää 40 perustamaansa helluntaiseurakuntaan.

        Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt pelastusarmeijan.


      • Anonyymi

        "Eikö ole kirjoitettu: " Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi."
        Mark: 11: 17

        helluntailaisuus: "mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan" Mark: 17:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikö ole kirjoitettu: " Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi."
        Mark: 11: 17

        helluntailaisuus: "mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan" Mark: 17:

        Ensin kaadetaan ja sitten käänetään ja viedään luolastoon. Pois ei päästetä, ennen kuin olet maksanut sen viimeisenkin euron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin kaadetaan ja sitten käänetään ja viedään luolastoon. Pois ei päästetä, ennen kuin olet maksanut sen viimeisenkin euron.

        1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
        2 Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
        3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
        4 Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe