Lyhyt toimintasäde sähköautojen kompastuskivi

Anonyymi-ap

Kun 2 600 kiloa painava sähköauto kuljettaa alle satakiloista ihmistä, niin eihän siinä ole mitään järkeä. Nyt näyttääkin siltä, ettei pitkille maantiesiirtymille kyetä tekemään sähköautoa joka olisi kooltaan kompakti, riittävän kevyt ja ennenkaikkea hankintakustannuksiltaan kohtuuhintainen.


https://yle.fi/a/3-10858669

42

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikea ratkaisu on itselataava hybridi-Toyota. Rekisteröintitilastojen mukaan suomalaiset ovat tämän asian ymmärtäneetkin hyvin.

      • Anonyymi

        Toyotan hybridit ovat typerä keksintö, kun sähköä tehdään bensaa polttamalla!


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🔞 ­­N­­­y­­­m­­­f­o­­­m­­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17723834t

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Usein sanonutkin jo että sähköauto on vain kaupunkiauto ja pieni kevyt sellainen koska EI OLE KUNNON AKKUA.
      Siihenhän sähköauto uskovaiset alkaa aina itkukuoron. Ihme miten yksinkertainen tosiasia on vaikea hyväksyä. Toyota hybridi yaris on loisto peli ja uusin tuleva prius upea.

      • Anonyymi

        Kai tiesit ettei uudesta Priusta saa Suomessa latauskelvottomana versiona lainkaan. Vain ladattava malli tulee hinnastoon.


      • Anonyymi

        Yaris on koppimopo tytöille ja Prius on rikkaimuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai tiesit ettei uudesta Priusta saa Suomessa latauskelvottomana versiona lainkaan. Vain ladattava malli tulee hinnastoon.

        Niin se loppuu latauskelvottomien myynti Tojotallakin . Lähtölaskenta "täyshybridille " on käynnissä . Kenelle jää " mustapekka " käteen .


    • Anonyymi

      Paljon noita parempia ja painavia sähköautoja maanteillä ja motareilla näkee, veikkaa, että niillä ajetaan ihan reiluja siivuja ja oikeassa elämässä vain murto-osa ajaa jatkuvasti pitkiä matkoja ilman taukoja ja lounastamista välissä.

      • Anonyymi

        "... oikeassa elämässä vain murto-osa ajaa jatkuvasti pitkiä matkoja ilman taukoja ja lounastamista välissä."

        Tuo on tuota patterifanien perus-skeidaa.

        Oikeassa ja helpossa polttarielämässä auto sopii kaikkene käyttöön ja pitkillä matkoilla haluamansa pituiset tauot (ei auton pakottamat) ja Nopeat tankkaukset tehdään silloin kun itselle sopii. Ei myöskään tarvitse kärsiä valmistajien epäluotettavista rangeilmoituksista eikä talvella täysin floppaavasta rangesta.

        Tämä tarvitsematta sen tuhatta applikaatioita avuksi tai kärsimättä sen tuhannen kirjavasta hinnoittelupolitiikastakin tai jännittää onko sopivan lataustehon paikka vapaana ja vieläpä käyttökunnossa ja lisäksi asiallisessa että turvallisessa paikassa, jonkin epämääräisen rysän sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "... oikeassa elämässä vain murto-osa ajaa jatkuvasti pitkiä matkoja ilman taukoja ja lounastamista välissä."

        Tuo on tuota patterifanien perus-skeidaa.

        Oikeassa ja helpossa polttarielämässä auto sopii kaikkene käyttöön ja pitkillä matkoilla haluamansa pituiset tauot (ei auton pakottamat) ja Nopeat tankkaukset tehdään silloin kun itselle sopii. Ei myöskään tarvitse kärsiä valmistajien epäluotettavista rangeilmoituksista eikä talvella täysin floppaavasta rangesta.

        Tämä tarvitsematta sen tuhatta applikaatioita avuksi tai kärsimättä sen tuhannen kirjavasta hinnoittelupolitiikastakin tai jännittää onko sopivan lataustehon paikka vapaana ja vieläpä käyttökunnossa ja lisäksi asiallisessa että turvallisessa paikassa, jonkin epämääräisen rysän sijaan.

        Kiire syntyy ahtaissa aivoissa. Jokaisesta tekniikasta löytyy ne heikkoudet kun oikein kaivaa kaikki mahdolliset asiat esiin, mutta jos pystyy ajattelemaan puolueettomasti ilman kateutta tai ennakkoluuloja, niin uskaltaa sanoa, että sähköauto on toisille paras vaihtoehto ja toisille jokin muu on paras. Nämä fanaattiset provopojat eivät osaa ilmeisesti ajatella kuin laput silmillä ja vain sen mukaan mikä sattuu olemaan varallisuustaso ja mielenterveyden tila tänä päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiire syntyy ahtaissa aivoissa. Jokaisesta tekniikasta löytyy ne heikkoudet kun oikein kaivaa kaikki mahdolliset asiat esiin, mutta jos pystyy ajattelemaan puolueettomasti ilman kateutta tai ennakkoluuloja, niin uskaltaa sanoa, että sähköauto on toisille paras vaihtoehto ja toisille jokin muu on paras. Nämä fanaattiset provopojat eivät osaa ilmeisesti ajatella kuin laput silmillä ja vain sen mukaan mikä sattuu olemaan varallisuustaso ja mielenterveyden tila tänä päivänä.

        "Kiire syntyy ahtaissa aivoissa."

        Samoin EV-autojen pitkän matkan ongelmallisuuden, haastavuuden, lataus-sekamelskan ja ajanhukan, meriselityksin okkultointi vs. polttari, jolla hoituu helposti ja vaivattomasti kaikki ajot.

        "Nämä fanaattiset provopojat eivät osaa ilmeisesti ajatella kuin laput silmillä ja vain sen mukaan mikä sattuu olemaan varallisuustaso ja mielenterveyden tila tänä päivänä."

        Tuollaisiin aivottomuuksiin alentuvat patteri-fanaatikot rajoittuneilla ja ahtailla avoillaan.


    • Anonyymi

      Jos vaikka faktaa välillä...
      Linkki vuodelta 2019 ei ole tätä päivää. Akkujen painot 3 vuodessa ovat keventyneet, Akkukemiaa on muutettu puhtaammaksi, valmistuksen päästöt tulleet alas ym.
      Hankintahinta on verrannollinen siihen mihin vertaa..
      Iso möhköTesla model X LR 2350kg.
      Nopea yli 1000hv iso Tesla model S Plaid 2162kg.
      Isohko Tesla Model Y LR 2003kg.
      Keskikoko Tesla model 3 LR 1730kg.

      • Anonyymi

        No laitetaanpas tosiaan faktaa välillä, eli akku sinällään on yli sata vuotta vanha keksintö, eikä noiden sähkövatkaimien (sähköautojen) akut ole vuodessa tai parissa kyllä kehittyneet oikeasti yhtään mihinkään. Oli muuten hyvä kun laitoit nuo painot näkyviin 1730-2350kg, eli mielestäsi tarvitaan siis ihan oikeasti tuollainen pari tonnia painava mörssäri, jotta saadaan hyvissä kesäoloissa siirrettyä yhdet tyhjät housut 100-300km kerrallaan, ja sitten taas ladataan oikein antaumuksella hamaan maailman tappiin. 10 vuotta vanhan Nissan Micran tankkaa muutamassa minuutissa, ja taas pääsee 600-800 kilsaa ihan kevyesti, eikä autokaan paina kuin jotain tuhat kiloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No laitetaanpas tosiaan faktaa välillä, eli akku sinällään on yli sata vuotta vanha keksintö, eikä noiden sähkövatkaimien (sähköautojen) akut ole vuodessa tai parissa kyllä kehittyneet oikeasti yhtään mihinkään. Oli muuten hyvä kun laitoit nuo painot näkyviin 1730-2350kg, eli mielestäsi tarvitaan siis ihan oikeasti tuollainen pari tonnia painava mörssäri, jotta saadaan hyvissä kesäoloissa siirrettyä yhdet tyhjät housut 100-300km kerrallaan, ja sitten taas ladataan oikein antaumuksella hamaan maailman tappiin. 10 vuotta vanhan Nissan Micran tankkaa muutamassa minuutissa, ja taas pääsee 600-800 kilsaa ihan kevyesti, eikä autokaan paina kuin jotain tuhat kiloa.

        " akut ole vuodessa tai parissa kyllä kehittyneet oikeasti yhtään mihinkään. "
        Voihan sitä väittää kaikenlaista ihan uskon ja luulon perusteella kuten usein käy muinaisjäänteiseen uskovan muutosvastaisen kannanotoissa.
        "eli mielestäsi tarvitaan siis ihan oikeasti tuollainen pari tonnia painava mörssäri"
        Bmw X7 painaa 2 490kg. Tuo on saman kokoinen kuin Tesla model X, mutta painavampi ja täysi lussu Teslaan verraten. Sama tilanne Bmw X5 ja Tesla model Y kanssa. Edelleen Bmw M3 on painavampi kuin saman tehoinenTesla m3. Lussu Bmw 320i painaa vain 21kg vähemmän kuin Tesla model 3 SR.
        Eli puheet sähköautojen suuremmasta painosta voit unohtaa.
        Vertaatko ihan oikeasti Micraa ja Teslaa keskenään? Haluaisin nähdä hänet, joka ajaa tuollaisella yhdellä istumalla 600 -800km. Tosin tuota ei tee oikeasti kukaan millään autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " akut ole vuodessa tai parissa kyllä kehittyneet oikeasti yhtään mihinkään. "
        Voihan sitä väittää kaikenlaista ihan uskon ja luulon perusteella kuten usein käy muinaisjäänteiseen uskovan muutosvastaisen kannanotoissa.
        "eli mielestäsi tarvitaan siis ihan oikeasti tuollainen pari tonnia painava mörssäri"
        Bmw X7 painaa 2 490kg. Tuo on saman kokoinen kuin Tesla model X, mutta painavampi ja täysi lussu Teslaan verraten. Sama tilanne Bmw X5 ja Tesla model Y kanssa. Edelleen Bmw M3 on painavampi kuin saman tehoinenTesla m3. Lussu Bmw 320i painaa vain 21kg vähemmän kuin Tesla model 3 SR.
        Eli puheet sähköautojen suuremmasta painosta voit unohtaa.
        Vertaatko ihan oikeasti Micraa ja Teslaa keskenään? Haluaisin nähdä hänet, joka ajaa tuollaisella yhdellä istumalla 600 -800km. Tosin tuota ei tee oikeasti kukaan millään autolla.

        On sinulla omituinen pakkomielle noihin painaviin autoihin, ehkä se on joku fetissi sinulle.
        Ja missä kohtaa vertasin Micraa ja Teslaa keskenään?
        Jos Teslaa pitää johonkin verrata, on osuvampi valinta takavetoinen Lada sillä laatu on jokseenkin samaa tasoa (anteeksi vain Lada-harrastajat).
        Miksi ihmeessä muuten haluaisit nähdä kuljettajan joka ajaa sen 600-800 kilometriä kerralla, tai ehkä olet nähnytkin jos seurasit Lapin Sampo ja kauppiaan rouva- nimistä ohjelmaa aikoinaan. Siinä ohjelmassa Sampo Kaulasen vaimo Minttu Kaulanen ajoi monet kerrat Tampereen asunnoltaan yötä myöten Äkäslompoloon, siihen Ylläksen kupeeseen ja matkaa on hiukan yli 800 kilsaa. Tosin tuotahan ei tee oikeasti kukaan millään sähköautolla, sitähän sinä varmaan tarkoitit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No laitetaanpas tosiaan faktaa välillä, eli akku sinällään on yli sata vuotta vanha keksintö, eikä noiden sähkövatkaimien (sähköautojen) akut ole vuodessa tai parissa kyllä kehittyneet oikeasti yhtään mihinkään. Oli muuten hyvä kun laitoit nuo painot näkyviin 1730-2350kg, eli mielestäsi tarvitaan siis ihan oikeasti tuollainen pari tonnia painava mörssäri, jotta saadaan hyvissä kesäoloissa siirrettyä yhdet tyhjät housut 100-300km kerrallaan, ja sitten taas ladataan oikein antaumuksella hamaan maailman tappiin. 10 vuotta vanhan Nissan Micran tankkaa muutamassa minuutissa, ja taas pääsee 600-800 kilsaa ihan kevyesti, eikä autokaan paina kuin jotain tuhat kiloa.

        "10 vuotta vanhan Nissan Micran tankkaa muutamassa minuutissa"
        Mutta sähköauton tankkaa kymmenessä sekunnissa, eli huomattavasti nopeammin.
        Ei tarvitse pidellä haisevaa ja paskaista pistoolia kädessään koko tankkauksen aikaa, eli tauolla jää aikaa siihen olennaiseen eikä tarvitse olla auton luona. Myös aamuisin liikkeelle lähtiessä tankki on aina täysi niin halutessasi. Se on vaivatonta autoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinulla omituinen pakkomielle noihin painaviin autoihin, ehkä se on joku fetissi sinulle.
        Ja missä kohtaa vertasin Micraa ja Teslaa keskenään?
        Jos Teslaa pitää johonkin verrata, on osuvampi valinta takavetoinen Lada sillä laatu on jokseenkin samaa tasoa (anteeksi vain Lada-harrastajat).
        Miksi ihmeessä muuten haluaisit nähdä kuljettajan joka ajaa sen 600-800 kilometriä kerralla, tai ehkä olet nähnytkin jos seurasit Lapin Sampo ja kauppiaan rouva- nimistä ohjelmaa aikoinaan. Siinä ohjelmassa Sampo Kaulasen vaimo Minttu Kaulanen ajoi monet kerrat Tampereen asunnoltaan yötä myöten Äkäslompoloon, siihen Ylläksen kupeeseen ja matkaa on hiukan yli 800 kilsaa. Tosin tuotahan ei tee oikeasti kukaan millään sähköautolla, sitähän sinä varmaan tarkoitit.

        Sehän teissä muinaisjäänteiden ihailijoissa on huvittavaa kun vertailette aina vanhaa tonnin linttaa johonkin uuteen sähköautoon, mutta on väärin verrata uuteen polttikseen.... Kyllä! Tonnin lintta maksaa vähemmän, painaa vähemmän, ja mikä on idiootille tärkeintä, pääsee kusematta lappiin.
        Vertaat varmaan myös kobehärkää lenkkimakkaraan... Koska molemmilla lähtee nälkä?
        Jos joku Minttu on joskus ajanut 800km yhdellä istumalla niin sekö on kriteerisi? Lähinnä sääliksi käy ja tuollaisessa ajossa on oma, ja muiden turvallisuus katkolla, eli idiootin touhua jollaista ei tarvitse kukaan missään elämän tilanteessa harrastaa, niin kiire ei voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "10 vuotta vanhan Nissan Micran tankkaa muutamassa minuutissa"
        Mutta sähköauton tankkaa kymmenessä sekunnissa, eli huomattavasti nopeammin.
        Ei tarvitse pidellä haisevaa ja paskaista pistoolia kädessään koko tankkauksen aikaa, eli tauolla jää aikaa siihen olennaiseen eikä tarvitse olla auton luona. Myös aamuisin liikkeelle lähtiessä tankki on aina täysi niin halutessasi. Se on vaivatonta autoilua.

        "Haiseva ja paskainen pistooli " . Olen tankkailut autojani n. 44 vuotta ja tuollaista tankkauspistoolia en ole vielä nähnyt . Missä tuollaisia on ? Paljonko rangea tulee kymmenessä sekunnissa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Haiseva ja paskainen pistooli " . Olen tankkailut autojani n. 44 vuotta ja tuollaista tankkauspistoolia en ole vielä nähnyt . Missä tuollaisia on ? Paljonko rangea tulee kymmenessä sekunnissa ?

        Onko kolmen sähköautoiluni aikana keksitty hajuton bensiini?? Dieselpistooli liittainen dieselistä kun vähä edellisellä tankkaajalla roiskassu takas... ja kengät öljyssä... oli ihan tuttu tilanne aikoinaan .
        Sähköautoilija ei pitele pistoketta ja seiso kuin tikku paikassa operaation aikana vaan harrastaa muita asioita, eli lataaminen on puhtaampaa, nopeampaa, ja vaivattomampaa, kokeile vaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kolmen sähköautoiluni aikana keksitty hajuton bensiini?? Dieselpistooli liittainen dieselistä kun vähä edellisellä tankkaajalla roiskassu takas... ja kengät öljyssä... oli ihan tuttu tilanne aikoinaan .
        Sähköautoilija ei pitele pistoketta ja seiso kuin tikku paikassa operaation aikana vaan harrastaa muita asioita, eli lataaminen on puhtaampaa, nopeampaa, ja vaivattomampaa, kokeile vaikka.

        Voi voi, kylläpä amispojulla taas mielikuvitus laukkaa. Eihän sinulla rahattomalla reppanalla ole kuin Kiinassa tehty sähköpotkulauta, ja ainoa mahdollisuutesi ajaa himoitsemaasi sähköautoa on pyrkiä töihin taksifirmaan joka käyttää sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " akut ole vuodessa tai parissa kyllä kehittyneet oikeasti yhtään mihinkään. "
        Voihan sitä väittää kaikenlaista ihan uskon ja luulon perusteella kuten usein käy muinaisjäänteiseen uskovan muutosvastaisen kannanotoissa.
        "eli mielestäsi tarvitaan siis ihan oikeasti tuollainen pari tonnia painava mörssäri"
        Bmw X7 painaa 2 490kg. Tuo on saman kokoinen kuin Tesla model X, mutta painavampi ja täysi lussu Teslaan verraten. Sama tilanne Bmw X5 ja Tesla model Y kanssa. Edelleen Bmw M3 on painavampi kuin saman tehoinenTesla m3. Lussu Bmw 320i painaa vain 21kg vähemmän kuin Tesla model 3 SR.
        Eli puheet sähköautojen suuremmasta painosta voit unohtaa.
        Vertaatko ihan oikeasti Micraa ja Teslaa keskenään? Haluaisin nähdä hänet, joka ajaa tuollaisella yhdellä istumalla 600 -800km. Tosin tuota ei tee oikeasti kukaan millään autolla.

        ” Vertaatko ihan oikeasti Micraa ja Teslaa keskenään?”

        Totta, vertailu on epäreilu. Pitäisi verrata Micraa ja vaikka VW e-Up:ia keskenään koska ovat samankokoiset. Micra on kuitenkin kevyempi ja siinä on selvästi parempi tehopainosuhde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "10 vuotta vanhan Nissan Micran tankkaa muutamassa minuutissa"
        Mutta sähköauton tankkaa kymmenessä sekunnissa, eli huomattavasti nopeammin.
        Ei tarvitse pidellä haisevaa ja paskaista pistoolia kädessään koko tankkauksen aikaa, eli tauolla jää aikaa siihen olennaiseen eikä tarvitse olla auton luona. Myös aamuisin liikkeelle lähtiessä tankki on aina täysi niin halutessasi. Se on vaivatonta autoilua.

        Kymmenessä sekunnissa ei mikään akku lataudu, vitun pelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän teissä muinaisjäänteiden ihailijoissa on huvittavaa kun vertailette aina vanhaa tonnin linttaa johonkin uuteen sähköautoon, mutta on väärin verrata uuteen polttikseen.... Kyllä! Tonnin lintta maksaa vähemmän, painaa vähemmän, ja mikä on idiootille tärkeintä, pääsee kusematta lappiin.
        Vertaat varmaan myös kobehärkää lenkkimakkaraan... Koska molemmilla lähtee nälkä?
        Jos joku Minttu on joskus ajanut 800km yhdellä istumalla niin sekö on kriteerisi? Lähinnä sääliksi käy ja tuollaisessa ajossa on oma, ja muiden turvallisuus katkolla, eli idiootin touhua jollaista ei tarvitse kukaan missään elämän tilanteessa harrastaa, niin kiire ei voi olla.

        Kyllähän sitä mielellään vertaisi sitä tonnin linttaa vastaavaan sähköautoon, jos se olisi mahdollista. Ei vain koskaan tule olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenessä sekunnissa ei mikään akku lataudu, vitun pelle!

        Enpä muistanut, että tyhmälle tulee vääntää rautalangasta...
        Käytät omaa aikaasi huomattavasti enemmän polttoaineen tankkaamiseen kuin sähköautoilija autonsa lataamiseen koska ladatessa ei tarvitse pönöttää auton vieressä latauksen aikana kuten polttoaineen tankkauksessa, eikä tarvitse arkiajossa poiketa huoltoasemalle koska lataus tapahtuu yöllä nukkuessasi. Näin säästyy omaa kallista aikaa monta tuntia vuodessa. Menikö vihdoinkin idiootin kaaliin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sitä mielellään vertaisi sitä tonnin linttaa vastaavaan sähköautoon, jos se olisi mahdollista. Ei vain koskaan tule olemaan.

        Eli vertailet kahta mätää omenaa keskenään, kumpikohan on enemmän mätä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä muistanut, että tyhmälle tulee vääntää rautalangasta...
        Käytät omaa aikaasi huomattavasti enemmän polttoaineen tankkaamiseen kuin sähköautoilija autonsa lataamiseen koska ladatessa ei tarvitse pönöttää auton vieressä latauksen aikana kuten polttoaineen tankkauksessa, eikä tarvitse arkiajossa poiketa huoltoasemalle koska lataus tapahtuu yöllä nukkuessasi. Näin säästyy omaa kallista aikaa monta tuntia vuodessa. Menikö vihdoinkin idiootin kaaliin?

        ”Käytät omaa aikaasi huomattavasti enemmän polttoaineen tankkaamiseen kuin sähköautoilija autonsa lataamiseen”

        No jos ajatellaan sitten sinun tavallasi, niin ok, sinulta menee väittämäsi mukaan se 10 sekuntia auton laittamiseen lataukseen, kaiketi irrottamiseen saman verran, yhteensä 2 minuuttia viikossa jos ajatellaan vaikka että esim. kuutena päivänä viikossa sen piuhan kytket/irrotat. Jos tankkaan autoni joka toinen viikko, voin käyttää tankkaukseen 4 minuuttia ja ollaan ajan suhteen tasoissa.


    • Anonyymi

      "Usein sanonutkin jo että sähköauto on vain kaupunkiauto ja pieni kevyt sellainen koska EI OLE KUNNON AKKUA."

      Tässä ajetaan perhekokoisella sähköautolla 1.000km alle 11 tuntiin. Jos nuo tilat ja tuollainen marssivauhti ei riitä niin sitten ei voi mitään.

      Suomeksi sanottuna nämä Kainuun seniorit ovat jämähtäneet menneisyyteen.

      https://youtu.be/LenFwTgX-us

    • Anonyymi

      ja kolhu runkoon tuo tuhansien e laskun sanoo uutiset jopa 40000e akku pitää uusia.

      mikä vakuutus tuon maksaa muu kuin leasing?

      • Anonyymi

        Älä sinä kerro mitään negatiivisia uutisia
        Suristimista. Fanaatikot menettävät vielä yö unensa, rahan menettämisen lisäksi. 😆


      • Anonyymi

        Jos ajat puskurin kiveen, kaskovakuutus maksaa, jos ajat akkusi kiveen kaskovakuutus maksaa.
        -Yksinkertaista-


      • Anonyymi

        Kasko korvaa törmäysvahingot tietenkin . Kai tiedät mikä on kasko ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasko korvaa törmäysvahingot tietenkin . Kai tiedät mikä on kasko ?

        Sähkötero ei kaskoista ja kaistoista välitä mitään, sillä sähkötero on kaistapää.


    • Anonyymi

      Uudet ongelmat lisääntyvät ja seuraavaksi loppuu juomavesi, pihvi karjalta ameriikas?🐪🐫

    • Anonyymi

      Euroopassa poliitikot sanelee ratkaisut ja jälki on sen mukaista.
      Tarkoitus lienee palauttaa eurooppa kivikauteen.

    • Anonyymi

      Kevyeen rungoon vois laittaa vaikka dacian turbo moottorin, kauheit mammutteja oikosulku lavetit?😆😄😃

    • Anonyymi

      SÄHKÖAUTOJEN ONGELMA ON LYHYT TOIMINTA SÄDE, KALLIS HINTA.
      EI KANNATA AJAA. VANHAT BENSIINI JA DIESEL AUTOT OVAT PARHAITA KÄYTÖSSÄ.

      • Anonyymi

        Siksi tuollaisia vanhoja dieseleitä ja bensa-autoja ostetaankin niin valtavia määriä varakkaiden keskuudessa. Niillä joilla on rahaa valita millä autolla ajavat.


    • Anonyymi

      Välivaihe lyhyt
      Vety tulee vauhdilla

    • Anonyymi

      Miksi pitää ajaa 2600 kg painavalla sähköautolla? Itse ajan 1600kg painavalla sähköautolla, enkä varmasti osta enää bensaa tai dieseliä käyttävää autoa.
      Helppoa, hiljaista ja halpaa kyytiä!

      • Anonyymi

        Meneekö noin ”kevyt” sähkis edes 100km latauksella motarivauhtia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneekö noin ”kevyt” sähkis edes 100km latauksella motarivauhtia?

        No ei taatusti, vaan ehkä sillä käy lähimarketissa jos vaatimustaso autoilun suhteen on todella matalalla.


    • Anonyymi

      Muhkea kilohinta, marketin lihatiskillä!!🤑

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      855
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe