Selailen silloin tällöin Raamattua, mutta en pysty väittelemään kenenkään kanssa vähäisillä tiedoillani. Sieltä on kuitenkin osunut silmiini teksti, jossa kerrotaan Jeesuksen menneen taivaassa kaikkeinpyhimpään.
>>12. Hän ei ole tuonut uhrina pukkien eikä sonnien verta, hän on uhrannut oman verensä. Näin hän on kertakaikkisesti täyttänyt tehtävänsä, astunut sisään kaikkeinpyhimpään ja hankkinut meille ikiajoiksi lunastuksen.>>
Laajemmin Hepr.9:11-24.
Tässähän selvästi sanotaan, että Jeesus meni taivaan pyhäkössä kaikkeinpyhimpään. Jos olen ymmärtänyt oikein, tätä pyhäkköoppia pidetään kuitenkin adventistien harhaoppina? Selittäkääpäs joku minulle tämä, mikä tässä on totuus ja mikä adventistista harhaoppia!
Pyhäkköoppi
21
1172
Vastaukset
- TUO OLE
Eihän tuo ole adventistien pyhäkköoppi. Lueskelepa tätä kanavaa taaksepäin, sieltä löytyy adventistien pyhäkköoppia.
- Ei kysyvä tieltä eksy
Kertoisitko lyhyesti mikä se sitten on?
- täältä
Ei kysyvä tieltä eksy kirjoitti:
Katsopa vaikka tästä linkistä
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000005475794#22000000005475794 - annu42
täältä kirjoitti:
Katsopa vaikka tästä linkistä
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000005475794#22000000005475794Eihän tämä kirjoitus ollut adventistin kirjoittama, joten voimme sen ehittää romukoppaan. Asiallistakin kirjoitusta löytyy!
- naurattaa
annu42 kirjoitti:
Eihän tämä kirjoitus ollut adventistin kirjoittama, joten voimme sen ehittää romukoppaan. Asiallistakin kirjoitusta löytyy!
Vain adventistien kirjoittamat kirjoitukset ovat asiallisia, varsinkin mitä tiiviimmin myötäilevät Ellen Whiteä? Älä kuule naurata.
- Seraja-m55
Nimim. "Luepa" on esittänyt hyvin herjaavan ja valheellisen esityksen adventistien pyhäkköopista.
Älä ota missään tapauksessa sitä vakavasti, jos haluat tietää totuudellisen vastauksen kysymykseesi.
Ellen minä, joka olen ollut adventisti jo kolme vuosikymmentä tiedä totuutta tässä, niin jo on ihme.
Ensinnäkin - me uskomme, että Jeesus sovitti ristillä koko maailman synnit ehdottoman täydellisesti tämän planeetan historian alusta sen loppuun saakka.
Kun sitten luemme Hepr. 8. lukua vaikkapa 5 ensimmäistä jaetta, niin ymmärrämme, että Paavali nostaa siinä jopa pääkohdaksi Jeesuksen pappispalvelun taivaallisen temppelin kaikkeinpyhimmässä, jonka pyhäkön mukaan Mooses aikoinaan teki tuon maallisen pyhäkön.
Se, mitä Jeesus on tuossa pyhäkössä tehnyt taivaaseenastumisestaan lähtien selviää edellisen 7. luvun jakeesta 25 "...rukoillakseen heidän (eli meidän) puolestansa."
Ymmärrämme myös, että se VL:n pyhäkköpalvelus oli esikuvallista ja sitä tutkimalla voimme ymmärtää paremmin taivaallisen pyhäkön palvelusta.
Luemmehan 1. Kor. 10:11 näin: "Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut."
Maallisen pyhäkköpalveluksen (kirkkovuoden) lopussa oli ns. "suuri sovituspäivä" ja ymmärrämme sen kuvaavan sitä, mitä taivaallisessa pyhäkköpalvelussa alkoi tapahtua vuoden 1844 jälkeen kun tuo 2300 vuotta pitkä aikaennustus päätyi tuohon vuoteen.
Silloin uskoome alkaneen sellaisen tutkivan oikeuskäsittelyn, jolla tehdään täysin selväksi jokaisen sielun kohdalla, onko kyseinen ihminen uskon kautta vastaanottanut Kristuksen veren puhdistuksen synneilleen vai onko hän valinnut hylätä tämän Jumalan äärettömän kalliin lahjan?
Pelastuvien kohdalla kun nähdään Kristuksen veren merkki ja heidän nimensä siirretään siksi Elämän kirjaan joka tärkeä merkki puuttuu pelastuksen hylänneiden syntien kohdalta.
Tämä "tilien selvitys" ennen Kristuksen toista tulemusta on ainakin minulle ratkaisevan johdonmukaista, sillä Jeesus itse sanoo näin: "Katso, minä tulen pian, ja minun PALKKANI ON MINUN KANSSANI, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan." Ilm. 22:12.
Vastoin sitäkin valhetta, jonka "Luepa" esitti että meillä pitäisi olla täydellinen oma luonne voidaksemme pelastua - on totuus se, että vain Kristuksella on täydellinen luonne ja Jumalan silmissä parhaimmankin meistä luonne on pelkkää saastaa pelastusmielessä.
Pelastuksemme perustuu siis PELKÄSTÄÄN KRISTUKSEN VEREN ANSIOILLE, jota Ellen Whitenkin lausunnot tukevat.
Pyhityselämämme, joka sitten taas on pelastuksemme seurausta ja itseasiassa Jumalan työtä meissä, sisältää kyllä sitten tuota luonteemme kasvua, josta Ellen White paljon puhuu, mutta pelastuksemme perustan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Meidän kaikki oppikohtamme ovat myös täällä netissä jatkuvasti kaikkien nähtävinä osoitteessa: www.adventtikirkko.fi ja siellä alakohta "Näin uskomme", josta taas tätä aihetta käsittelee oppikohta 23 "Kristuksen palvelus taivaallisessa pyhäkössä." - Ei kysyvä tieltä eksy
Seraja-m55 kirjoitti:
Nimim. "Luepa" on esittänyt hyvin herjaavan ja valheellisen esityksen adventistien pyhäkköopista.
Älä ota missään tapauksessa sitä vakavasti, jos haluat tietää totuudellisen vastauksen kysymykseesi.
Ellen minä, joka olen ollut adventisti jo kolme vuosikymmentä tiedä totuutta tässä, niin jo on ihme.
Ensinnäkin - me uskomme, että Jeesus sovitti ristillä koko maailman synnit ehdottoman täydellisesti tämän planeetan historian alusta sen loppuun saakka.
Kun sitten luemme Hepr. 8. lukua vaikkapa 5 ensimmäistä jaetta, niin ymmärrämme, että Paavali nostaa siinä jopa pääkohdaksi Jeesuksen pappispalvelun taivaallisen temppelin kaikkeinpyhimmässä, jonka pyhäkön mukaan Mooses aikoinaan teki tuon maallisen pyhäkön.
Se, mitä Jeesus on tuossa pyhäkössä tehnyt taivaaseenastumisestaan lähtien selviää edellisen 7. luvun jakeesta 25 "...rukoillakseen heidän (eli meidän) puolestansa."
Ymmärrämme myös, että se VL:n pyhäkköpalvelus oli esikuvallista ja sitä tutkimalla voimme ymmärtää paremmin taivaallisen pyhäkön palvelusta.
Luemmehan 1. Kor. 10:11 näin: "Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut."
Maallisen pyhäkköpalveluksen (kirkkovuoden) lopussa oli ns. "suuri sovituspäivä" ja ymmärrämme sen kuvaavan sitä, mitä taivaallisessa pyhäkköpalvelussa alkoi tapahtua vuoden 1844 jälkeen kun tuo 2300 vuotta pitkä aikaennustus päätyi tuohon vuoteen.
Silloin uskoome alkaneen sellaisen tutkivan oikeuskäsittelyn, jolla tehdään täysin selväksi jokaisen sielun kohdalla, onko kyseinen ihminen uskon kautta vastaanottanut Kristuksen veren puhdistuksen synneilleen vai onko hän valinnut hylätä tämän Jumalan äärettömän kalliin lahjan?
Pelastuvien kohdalla kun nähdään Kristuksen veren merkki ja heidän nimensä siirretään siksi Elämän kirjaan joka tärkeä merkki puuttuu pelastuksen hylänneiden syntien kohdalta.
Tämä "tilien selvitys" ennen Kristuksen toista tulemusta on ainakin minulle ratkaisevan johdonmukaista, sillä Jeesus itse sanoo näin: "Katso, minä tulen pian, ja minun PALKKANI ON MINUN KANSSANI, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan." Ilm. 22:12.
Vastoin sitäkin valhetta, jonka "Luepa" esitti että meillä pitäisi olla täydellinen oma luonne voidaksemme pelastua - on totuus se, että vain Kristuksella on täydellinen luonne ja Jumalan silmissä parhaimmankin meistä luonne on pelkkää saastaa pelastusmielessä.
Pelastuksemme perustuu siis PELKÄSTÄÄN KRISTUKSEN VEREN ANSIOILLE, jota Ellen Whitenkin lausunnot tukevat.
Pyhityselämämme, joka sitten taas on pelastuksemme seurausta ja itseasiassa Jumalan työtä meissä, sisältää kyllä sitten tuota luonteemme kasvua, josta Ellen White paljon puhuu, mutta pelastuksemme perustan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Meidän kaikki oppikohtamme ovat myös täällä netissä jatkuvasti kaikkien nähtävinä osoitteessa: www.adventtikirkko.fi ja siellä alakohta "Näin uskomme", josta taas tätä aihetta käsittelee oppikohta 23 "Kristuksen palvelus taivaallisessa pyhäkössä."Kiitos. Nyt sain selkeän vastauksen.
Olen jotain tuollaista itsekin ajatellut. Eritoten minua on ihmetyttänyt tuo kohta jossa sanotaan, että Jeesuksella on palkka mukanaan kun hän tulee. Kun sitä ajattelen, ymmärrän niin, että jossain täytyy olla jokin, joka päättää kenelle minkinlainen palkka annetaan. Tuohan on raamatun sanaa että Jeesuksella on palkka mukanaan. Jossain täytyy tapahtua päätös ennen Jeesuksen tuloa, kenet herätetään ensimmäisessä ylösnousemuksessa, kenelle annetaan ikuisen elämän palkka, ja kuka jätetään toiseen ylösnousemukseen ja saa ikuisen kadotuksen palkan.
Nyt vaan en ymmärrä mikä tässä toisia niin risoo? Tämähän oli raamatun tekstiä??? - adventistiheittoja
Seraja-m55 kirjoitti:
Meidän kaikki oppikohtamme ovat myös täällä netissä jatkuvasti kaikkien nähtävinä osoitteessa: www.adventtikirkko.fi ja siellä alakohta "Näin uskomme", josta taas tätä aihetta käsittelee oppikohta 23 "Kristuksen palvelus taivaallisessa pyhäkössä."Heität samanlaisia pakkouskoalennosta-totuuksia kuin Annu ja muutkin adventistit täällä. Et perustele mitään Raamatulla, etkä kumoa millään noita ”lueppa”-linkin lainauksia. Etkö ymmärrä, etteivät ei-adventistit ole hurmaantuneet Ellen Whiteen, jotta nielisivät hänen ”totuutensa” vain ne kuullessaan. He eivät myöskään pelkää Ellenin uhkailuja, mitä tapahtuu, jos häneen ei uskota, koska Raamattu on kieltänyt pelkäämästä väärää profeettaa (5 Moos 18:20-22). ”Lueppa”-viitteen lainaukset Elleniltä on mustaa valkoisella otettu kirjallisista lähteistä ja sinun argumenttisi ovat vain: usko, koska olen 30 vuotta ollut adventisti, usko, koska adventtikirkon ulkopuoliselle yleisölle suuntaamassa esittelyssä sanotaan vain nämä ja nämä asiat.
Muuten, 1 Kor 10:11 ei viittaa pyhäkköpalvelukseen, vaan edeltävissä jakeissa käsiteltyyn napinaan erämaassa ja hengelliseen huoruuteen ja näistä seuranneisiin rangaistuksiin. - perustelujasi
adventistiheittoja kirjoitti:
Heität samanlaisia pakkouskoalennosta-totuuksia kuin Annu ja muutkin adventistit täällä. Et perustele mitään Raamatulla, etkä kumoa millään noita ”lueppa”-linkin lainauksia. Etkö ymmärrä, etteivät ei-adventistit ole hurmaantuneet Ellen Whiteen, jotta nielisivät hänen ”totuutensa” vain ne kuullessaan. He eivät myöskään pelkää Ellenin uhkailuja, mitä tapahtuu, jos häneen ei uskota, koska Raamattu on kieltänyt pelkäämästä väärää profeettaa (5 Moos 18:20-22). ”Lueppa”-viitteen lainaukset Elleniltä on mustaa valkoisella otettu kirjallisista lähteistä ja sinun argumenttisi ovat vain: usko, koska olen 30 vuotta ollut adventisti, usko, koska adventtikirkon ulkopuoliselle yleisölle suuntaamassa esittelyssä sanotaan vain nämä ja nämä asiat.
Muuten, 1 Kor 10:11 ei viittaa pyhäkköpalvelukseen, vaan edeltävissä jakeissa käsiteltyyn napinaan erämaassa ja hengelliseen huoruuteen ja näistä seuranneisiin rangaistuksiin.Nythän sinulla on mahtava tilaisuus kumota nuo väitteet yksi kerrallaan, Raamatulla perustellen.
- Mutta
Eikös se Israelin kansan keskuudessa ollut telttamaja ja pyhäkkö kuva jostain, joka oli taivaassa ja piti tehdä mallin mukaan.
Ymmärtäisin, että siinä on jokin sanoma meille kokonaisuutena, jonka kuvaus oli täällä ajassa. tuolla tavalla. Adventistit taitavat vain vähän lisäillä sellaisen asian kuin "tutkivan tuomion", jonka piti kai alkaa joskus lokakuussa 1844, tai jotakin sinne päin: tällaisille ei taida Hebrealaiskirjeestä löytyä mitään perusteita. He ilmeisesti yrittävät johtaa sen erinäisten aikalaskelmien -joita on tehty vaikka kuinka paljon ja erilaisia - perusteella Danielin kirjasta. --- Varmaan joku adventisti varsin mielellään kertoo, mistä heidän käsityksensä mukaan on kysymys.
Joo kuulkaa koko Vnahna testamentin uhripalvelusjärjestelmä oli vetauskuva tästä palveluksesta ja se löytyy Hepr 8 luvusta.
Kyllä se viimeisen päälle Raamatun oppi on.
Harhaopeiksi tuomitsijat usien ovat puutteellisia Raamatun tuntemukseltaan, eivätkä perustele väitteitään Raamatulla
Oikean opin piireissäkin harhaopiksi ollaan liian hrkäsi lausumassa, sillä minun käsittääkseni harhaa ko. sellaista on vain niin pahasti eksyttävä oppi, joka tuottaa kadotuksen.
MOnet kuitenkin lausuvat harhaopiksi asioita, joista ei ensiksikään
ole täysin selvää Raamatun ilmoitusta.
Adventtikirkko on siitä hieno laitos, ainoa maailmassa ilmeisesti, joka avoimesti opetaa ja tunnustaa, että Jumalan kansaa tänään on enemmän muissa piireissä kuin omassa vaikka niitäkin 15 miljoonaa.
Siistiä!
MInä olen nähnyt paljon vilpittömiä sieluja monissa piireissä jotka ovat minulle veljiä jka kristittyjä vilpittömyytensä vuoksi.
Jumala on rakastanut ja siunannut uskonpudistusliikkeitä joita monet halventavalla tavalla nimittävät "lahkoiksi."
Adventtikirkko on uksonpuhdistuksen jatkaja joka on löytänyt Raamatusta valoa jota ei sihen astisilla ollut. Näin uskonpudistus eteni.
Pyhäkköopin. mm.
Siunausta, Sinulle.
jarlau- kansaa
Vai Jumalan kansaa. Meneekö mielestäsi jokainen adventisti taivaaseen?
kansaa kirjoitti:
Vai Jumalan kansaa. Meneekö mielestäsi jokainen adventisti taivaaseen?
Ei mene. Kaikki eivät ole arvollisia.
jarlau- Ei kysyvä tieltä eksy
"Joo kuulkaa koko Vnahna testamentin uhripalvelusjärjestelmä oli vetauskuva tästä palveluksesta ja se löytyy Hepr 8 luvusta."
Pyhäkköoppi Hepr. 8 luvussa? Tuossa 13 jakeessa?
Noin ensilukemalla se ei vaikuttanut niin hirveän epäselvältä. Mikäs siinä sitten kiikastaa kun muut sitä niin moittivat ja sanovat sitä adventistien harhaksi?
Nyt en taida ymmärtää yhtään....? APUVA!!! - riviadventisti.
"Joo kuulkaa koko Vnahna testamentin uhripalvelusjärjestelmä oli vetauskuva tästä palveluksesta ja se löytyy Hepr 8 luvusta."
Pyhäkköoppi Hepr. 8 luvussa? Tuossa 13 jakeessa?
Noin ensilukemalla se ei vaikuttanut niin hirveän epäselvältä. Mikäs siinä sitten kiikastaa kun muut sitä niin moittivat ja sanovat sitä adventistien harhaksi?
Nyt en taida ymmärtää yhtään....? APUVA!!!Tässä kankean kielen omistavan vastausta tähän.
1 Moos 2:17
Adamin saatuaan tiedon synnin palkasta kuolemasta, joka kohtaa ihmistä, elämällä Jumalan tahtoa vastaa elävää elämää, oli kielto päästä elämän puulle ja ikuisesta elämästä.
Tapahtui se kaikkien tietämä tapahtuma, synti = teko = omantien näkemysten toteuttaminen.
1 Moos 3:21 Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
Mitä Jumala teki. Hän osoitti ihmiselle tämän synnin hirvittävän seurauksen, ja laittoi ihmisen käsiin sen opetuksen sijaisestamme. Me kuolemme, mutta sijainen kuolee meidän puolestamme. Jumala uhrasi ensimmäisen uhrin, paratiisissa syntiinlankeemuksen jälkeen
1 Moos 3:21. Ja Herra Jumala teki Adamille* ja hänen vaimolleen nahasta vaatteet ja puki heidät niihin. Tässä kuoli ensimmäinen sijainen, ja typistetysti sanottuna, tämä uhraaminen
VL.ton aikaan lupauksineen tulevasta Messiaasta, sijaisestamme joka sitten toteutui Kristuksessa. Ilman verta ei ole sovitusta, on myös sitä, että vaikkapa tänään ihminen joka ei usko Vapahtajan työhön, ei omista pelastusta. Hänellä ei ole mitään puolustusta Jumalan edessä tuomiolla. Tuomio toteutuu kerran kun ylösnousemus tapahtuu.
Siksi pitää luottaa meidän sijaiseemme (vielä kerraten).
Kun tähän luotamme, käännymme ja elämme Hänessä, Pyhän Hengen johdatuksen alla, joka kirkastaa Jeesusta, olemme turvassa. Iankaikkinen elämä on armolahja joka annetaan uskon kautta Jeesukseen, ja pääsemme syömään elämän puusta,
Ilm 22:14. "Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin.
Ilm 2:7. "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.
Ilm 21:27. Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.
Elämässämme on myös muistettava, että me seisomme kaikkivaltiaan Jumalamme edessä koko ajan. Asenteemme pitäisi elämässämme olla sen mukainen. Arjessa emme sitä tahdo aina valitettavasti muistaa.
Tulee ajatuksiini se, onko meillä Jumala, joka kylmän virallisesti tuomitsee elämämme?
Kun Raamatun sanan mukaan katselen taivasta, on siellä syyttäjä, sielunvihollinen joka syyttää Jumalan edessä kiivaan kantajan nimissä ihmistä.
Mutta on siellä puolustajakin Jeesus Kristus.
Siellä on Hänen pyhä verensä, johon tämä syntiraukka voi turvata elämänsä.
Kun Jumala katsoo minua ja sinua, kun turvaamme Golgatan täytettyyn työhön, Hän katsoo meitä Jeesuksen kautta, Katso tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt.
Eikö olekin järisyttävä hetki,
Siinä on hyvä käydä oikeutta. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoiseksi.
Jeesus ylipappina rukoilee jatkuvasti meidän puolestamme. Uskokaamme Häneen ja eläkäämme Hänessä. Siinä on minunkin hyvä elää ja todistaa Hänestä.
- taivallisessa pyhäkössä
Hepr.9:22,23. "Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista. On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä."
Kuten Jumalan kansan synnit asetettiin uskossa syntiuhrin päälle ja sitten vertauskuvallisesti siirrettiin maalliseen pyhäkköön, samoin uudessa liitossa katuvan ihmisen tunnustamat synnit asetetaan uskossa Kristuksen päälle.
Niinkuin vertauskuvallisena suurena sovituspäivänä maallisen pyhäkön puhdistusmenoissa poistettiin sinne kertyneet synnit, samoin taivaallinen pyhäkkö puhdistetaan poistamalla lopullisesti taivaan kirjoihin tehdyt syntimerkinnät. Mutta ennen kuin merkinnät lopullisesti poistetaan, niitä tukitaan jotta voidaan päättää, ketkä ovat katuneet syntejään ja uskoneet Kristukseen niin että ovat oikeutettuja astumaan hänen ikuiseen valtakuntaansa.
Profeetta Daniel paljastaa tämän tutkivan tuomion luonteen. Samanaikaisesti kuin pienen sarven kuvaama luopiovalta jatkaa pilkkaavaa ja vainoavaa työtään Jumalaa ja hänen maan päällä olevaa kansaansa kohtaan (Dan.7:8,20,21,25), tuomioistuimet asetetaan paikoilleen ja Jumala istuu johtamaan oikeuden stuntoa. Tämä oikeus kokoontuu taivaallisen temppelin valtaistuinsalissa, ja siihen osallistuu suuri joukko taivaallisia todistajia. Kun oikeus on asettunut istumaan, kirjat avataan, mikä merkitsee tutkivan käsittelyn alkamista (Dan.7:9,10). Vasta tämän oikeuden istunnon jälkeen luopiovalta tuhotaan (Dan.7:11).
Kristityt tutkivat eri puolilla maailmaa 1800-luvun alkupuolella perusteellisesti Dan. 8.luvun profetiaa. Kaikki nämä Raamatun tutkijat odottivat jotain merkittävää tapahtuvan 2300 vuoden aikajakson päätyessä. Kaikki kokivat kuitenkin pettymyksen. Kristus ei tullutkaan "puhdistamaan pyhäkköä". Monet hylkäsivät koko profetian, mutta jotkut jatkoivat tutkimusta. He rukoilivat paljon ja hartaasti, ja tarkastelivat uudelleen Kristuksen palvelusta taivaallisessa pyhäkössä. He totesivat että aikalaskelma oli oikein, se johti vuoteen 1844. Heidän erehdyksensä oli se mitä tuona hetkenä oli määrä tapahtua. He ymmärsivät nyt että siinä tarkoitettiin taivaallisen pyhäkön puhdistamista.
Miksi sitten tarvitaan adventtia edeltävää tuomiota? Tämä tuomio ei ole tarpeellinen Jumalalle. Se on ensisijaisesti hyödyksi maailmankaikkeudelle, sillä se vastaa saatanan haasteisiin ja antaa lankeamattomalle luomakunnalle varmuuden siitä, että Jumala päästää valtakuntaansa vain niitä, jotka ovat todella kääntyneet. Jumalan luomat lankeamattomat olennot eivät ole kaikkitietäviä; he eivät kykene näkemään sydämeen. Kysymys on Jumalan ja maailmankaikkeuden välisestä suhteesta, ei jumalan ja hänen todellisen lapsensa suhteesta. Tämän vuoksi kirjat on avattava, jolloin nähdään, ketkä ovat tunnustaneet uskoa Jumalaan ja keiden nimet on kirjoitettu elämän kirjaan.
Ilm.14:7. julistaa Jumalan tuomion ajan jo tulleen. Se alkoi jo 1844 ja on edennyt jo pitkälle. Kaikkien jotka haluavat säilyttää nimensä elämän kirjassa, tulee tehdä asiat selväksi Jumalan ja lähimmäistensä kanssa tänä Jumalan tuomion aikana. Kristuksen työ ylimmäisenä pappina on päättymässä. Ihmiskunnan armon aika on kulumassa loppuun. Kukaan ei tiedä milloin Jumalan ääni julistaa: "Se on tapahtunut". Meidän ei kuitenkaan tarvitse pelätä. Jeesus Kristus, joka on sekä uhri että pappi, palvelee meidän puolestamme taivaallisessa pyhäkössä.
"Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan"
(Hepr.4:14-16).- Mattimyöhäinen
Tässä nyt on sitä eksytystä mehevimmillään. Uskokoon ken haluaa. Onneksi on Raamattu, ettei tarvitse näihin akkain loruihin hukkua.
- hernhuutia
Mattimyöhäinen kirjoitti:
Tässä nyt on sitä eksytystä mehevimmillään. Uskokoon ken haluaa. Onneksi on Raamattu, ettei tarvitse näihin akkain loruihin hukkua.
Ohoh, suoraan Raamatusta tuo oli otettu. Et taida osata lukea tai et ymmärrä lukemaasi. Raamatullisempaa oppia saa hakea. Eikä aiheesta muilta sitä löydäkään. Vain sapatin pitäjillä voi olla ymmärrystä Raamatun kaikkiin totuUksiin ja profetiohin. Jumala siunaa sapatin noudattajia myös viisaudella ymmärtää Raamattua. sEN HÄN IN LUVANNUT JA PITÄNYT.
- huutia
hernhuutia kirjoitti:
Ohoh, suoraan Raamatusta tuo oli otettu. Et taida osata lukea tai et ymmärrä lukemaasi. Raamatullisempaa oppia saa hakea. Eikä aiheesta muilta sitä löydäkään. Vain sapatin pitäjillä voi olla ymmärrystä Raamatun kaikkiin totuUksiin ja profetiohin. Jumala siunaa sapatin noudattajia myös viisaudella ymmärtää Raamattua. sEN HÄN IN LUVANNUT JA PITÄNYT.
Soo, soo, Mattimyöhäinen, etkös nyt osaa ollenkaan vetää adventistien henkeä itseesi ja alkaa nähdä Raamattua Ellenin malliin. Soo, soo. Huutia sinulle. Oikein hernhuutia ja varsinkin damenhuutia nimittäin ellendamenhuutia! Viisastu nyt hyvän sään aikana tai et saa Jumalan siunauksia ollenkaan etkä viisastu ikänäsi. Lauantaikin on tulossa, osta retiisit ja porkkanat pöytään ja istu miettimässä luomista. Jo tuntuu heti ensi viikolla viisaammalta. Onnea matkallasi.
- Ootko
huutia kirjoitti:
Soo, soo, Mattimyöhäinen, etkös nyt osaa ollenkaan vetää adventistien henkeä itseesi ja alkaa nähdä Raamattua Ellenin malliin. Soo, soo. Huutia sinulle. Oikein hernhuutia ja varsinkin damenhuutia nimittäin ellendamenhuutia! Viisastu nyt hyvän sään aikana tai et saa Jumalan siunauksia ollenkaan etkä viisastu ikänäsi. Lauantaikin on tulossa, osta retiisit ja porkkanat pöytään ja istu miettimässä luomista. Jo tuntuu heti ensi viikolla viisaammalta. Onnea matkallasi.
vitsiniekka?
viisasteletko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.348274- 434633
- 344498
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1893589- 132833
- 312686
- 372556
- 442353
- 1642043
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise611911