Jumalan puhetta

Anonyymi-ap

Millä tavoin koet kuulevasi Jumalan puheen?

Onko se ääni, tunne, vai ilmeneekö Jumalan puhe luonnossa, kirjaimista, "perhosvaikutuksissa"?

Voit kertoa myös esimerkein.

LS

93

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiimaisen kojootin ulvontana.

      • Anonyymi

        Panjonko on vielä promilleja ? Kossuako joit ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Panjonko on vielä promilleja ? Kossuako joit ?

        Siihen vaaditaan se hurmahenki mistä kaikki puhuvat pahaa.

        Mutta ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin. Hulvattomia ovat jutut ainakin omasta mielestä.


    • Anonyymi

      Kuule Jumalaln puheen

      -Sanassa
      - Pyhässä Hengessä sydämessäni joka päivä
      -lauluissa, musiikissa
      -saarnassa
      -luonnossa
      -hiihtäessä, juoksusssa jne
      -erkoistapauksissa, esim. joku kuolee pian. Hirvi , peura, pikkulapsi, potkukelkka on tiellä. On kokemuksia. Useita.
      - muut erkoistapaukset

      Minun Jumalani on elävä Jumala. Kommunikointi on kaksipuolista. Tack för en gud fråga. Kiitos hyvästä kysymyksestä. Innokas helluntailainen YX.

      • Anonyymi

        Kiitos siitä että olit asiallinen.

        Oletko aina varma siitä, että se on Jumala, eikä jokin sellainen piirre ihmisessä, joka haluaa esim tulkita asioita...siis että näkisi jossakin jotain siksi...koska poimii oikeita asioita ympäristöstään tulemaan jotain...?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos siitä että olit asiallinen.

        Oletko aina varma siitä, että se on Jumala, eikä jokin sellainen piirre ihmisessä, joka haluaa esim tulkita asioita...siis että näkisi jossakin jotain siksi...koska poimii oikeita asioita ympäristöstään tulemaan jotain...?

        LS

        Kyllä minä erotan Jumalan äänen. Uskoa on juuri niin paljon kuin Jumala on antanut. Olen riviuskova, jolta koskaan ei srk ssa pyydetä mitään. Olen vuosikymmeniä seurannut katseella srk ssa. Mutta olen nähnyt ( ja tietysti itsekin kokenut ) monia ihmeitä. Esim. rullatuoli jäi silmiemme edessä. Voisin sanoa paikan ja ajan lähes minuutin tarkkuudella Enpä sano. Tiedän missä parantunut asui. Onko hän enää elossa, sitä en tiedä. Tämä on vain yksi ihme. Minulla on elävä Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä erotan Jumalan äänen. Uskoa on juuri niin paljon kuin Jumala on antanut. Olen riviuskova, jolta koskaan ei srk ssa pyydetä mitään. Olen vuosikymmeniä seurannut katseella srk ssa. Mutta olen nähnyt ( ja tietysti itsekin kokenut ) monia ihmeitä. Esim. rullatuoli jäi silmiemme edessä. Voisin sanoa paikan ja ajan lähes minuutin tarkkuudella Enpä sano. Tiedän missä parantunut asui. Onko hän enää elossa, sitä en tiedä. Tämä on vain yksi ihme. Minulla on elävä Jumala.

        "Kyllä minä erotan Jumalan äänen. "

        En epäile ihmeitä mutta omaehtoinen asioiden tulkinta on omaehtoista asioiden tulkintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos siitä että olit asiallinen.

        Oletko aina varma siitä, että se on Jumala, eikä jokin sellainen piirre ihmisessä, joka haluaa esim tulkita asioita...siis että näkisi jossakin jotain siksi...koska poimii oikeita asioita ympäristöstään tulemaan jotain...?

        LS

        Placebo vaikutus on aika suurta uskovissa. Ja sitten tosiaan joillakin ihmisillä on ihan oikeitakin kykyjä esim.nähdä kuolleita tai parantaa(tiedän tälläisiä ihmisiä henk.koht), mutta sitä en tiedä että mistä voimasta ne tulevat ja siitä kyllä kannattaisi olla huolissaan. Esim. yksi tuntemani ihminen ei ole uskova. Onhan Raamatussa esimerkkinä Simon noita, joka halusi pyhän hengen mutta ei saanut, vai muistankohan oikean henkilön. Mutta sellainen jolla on voima ihmetekoja tehdä. Jeesushan varoittaa näistä. Aika monet uskovat luulevat että se on uskon merkki, minulle se on taas merkki karttaa kyseistä seurakuntaa. Jos ei uskoa löydy omasta sydämestä, niin ei ihmeteoista sen enempää löydy. Ja tässä on vielä tämä ihmisten arvostelu mittana joillekin, olen saanut tarpeeksi uskoa kun osaan tämän ja tuon taidon(armolahjan) vaikka itse sitä opetellut tai placebo. Sitä en tiedä miksi joillain näitä kykyjä on, mutta luulen että suurin osa on teeskentelyä. Oikeat ihmeet tapahtuu kyllä niin epäuskovissa kuin uskovissakin, sitä ei kannattaisi uskon mitaksi laittaa. Aikamoista hengellistä väkivaltaa se on.


    • Anonyymi

      Job.13:17 Kuulkaa tarkasti minun puhettani, ja mitäminä lausun korvienne kuullen.

      • Anonyymi

        Jobilla oli kolme väärämielistä kaveria ja jumalaton vaimo, jotka ovat saaneet palstatilaa ja mielipiteitään Raamattuun.

        Ei ne kaikki Raamatun jakeet ole mitään "Jumalan sanaa", vaikka niin usein hoetaan.

        Job 2:9

        Niin hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö pysyt hurskaudessasi? Kiroa Jumala ja kuole."


    • Anonyymi

      Amerikassa on nauhoitettu "Jumalan puhetta" Pentecostalismin kaatokokouksissa.

      Yksikin nainen kirkui ja huusi niin mahdottomasti, että kun ääntä verrattiin oikeisiin ääniin, niin se vastasi kojootin kutsuhuutoja lajitovereille.

    • Anonyymi

      Job.13

      7 Tahdotteko puolustaa Jumalaa väärällä puheella ja puhua vilppiä hänen puolestaan;


      Paavalilta taisi jäädä huomaamatta tuo Jobin kirjeen kohta?

      Room. 3:7

      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

      Paavali oli ensimmäinen "jesuiitta"...tarkoitus pyhitää keinot!

    • Anonyymi

      Sieltähän se tuli asiantuntijan lausunto.

      Ainut jolla on omakohtaista kokemusta asiasta mistä kukaan muu ei mitään tiedä.

    • Anonyymi

      Tee lisää asiallisia aloituksia. Täällä ei juuri muuta olekaan kuin Parham- kasteväittelyjä jo 169-vuotta. Silloin baptismi rantautui Suomeen. On turhuuksien turhuutta.

      • Anonyymi

        Uskonnot on.


    • Anonyymi

      Hmmmh. 🤔
      En (yleensä) kuule mitään ääntä.

      Pikemminkin havaitsen Jeesuksen / Pyhän Hengen ikäänkuin elävän minussa, toimivan, niin että se, joka minussa jotain hengellistä asiaa toimittaa, en varsinaisesti ole minä itse, vaan jokin = Jeesus (?) minussa.

      Mitä "kehoituksia" sitten saankin, tapahtuu se ikään kuin omaan mieleen tulevana asiana, jonka mukaan sitten, jos luotan tuohon "ajatukseen', niin toimin.

      Kaikki mieleen juolahdukset eivät tietenkään ole Jumalasta, eikä pidä alkaa ryhtyä hömppään. Jumala on sentään Pyhä, eikä Hänen kanssaan leikitä.

    • Mä en oo koskaan kuullut ääniä. Tunnen kuitenkin eräänlaista rauhaa,mikä tuo ilon.
      En osaa selittää. No, kuuletko sinä itse Jumalan äänen?

      • Anonyymi

        En ole minäkään. Ihmiset kuulee kaikenlaista. Itsekin kuulin kerran äänen, joka kehotti minua olemaan sanomatta itseni irti. Kuulin tuon kehityksen kahdesti, eikä sitä kuullut esimieheni, jolle meinasin juuri sitä ennen sanoa, että lopetan työskentelyn. Oliko se Jumala....en tiedä. Vaikkakin se, etten sanonut itseäni irti, muutti elämäni suunnan kohti uskovien suurta lähimmäisen rakkautta ja Jumalan huolenpitoa. Muita kertoja en ole kuulut tuollaisia ääniä.


      • Anonyymi

        Olen kuullut joskus "ääniä", ne ovat minulle aivokemiallisia tapahtumia, ei muuta.

        Mikä on Jumalan ääni, jos se on uskomista johdatuksen niin toki...muuten en ole kuullut.

        Joskus koen syvän rakkauden tunteen sisimmässä, se on siis sellainen tosi syvä rakkaus ja lämpö, mutta en tiedä tuotanko sen itse vai jokin jota Jumalaksi kutsuisin.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut joskus "ääniä", ne ovat minulle aivokemiallisia tapahtumia, ei muuta.

        Mikä on Jumalan ääni, jos se on uskomista johdatuksen niin toki...muuten en ole kuullut.

        Joskus koen syvän rakkauden tunteen sisimmässä, se on siis sellainen tosi syvä rakkaus ja lämpö, mutta en tiedä tuotanko sen itse vai jokin jota Jumalaksi kutsuisin.

        LS

        Rakkaus joo.pelkästään rakkaus.ei lakia eikä parannusta?eikä Raamattua. No toisaalta Raamattu sanoo kuitenkin että rakkaus täyttää lain.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Rakkaus joo.pelkästään rakkaus.ei lakia eikä parannusta?eikä Raamattua. No toisaalta Raamattu sanoo kuitenkin että rakkaus täyttää lain.

        Sekä on parannus, että itse yrittäisin itseäni parannella? Se olisi vain kahle. Jeesus on jättänyt lain, rakkauden kaksoiskäskyn kaltaista ja kultaisen säännön kaltaista elämän ohjetta on myös muissa uskonnoissa. Onko laki sitten Mooseksen laki? Joillekin on varmaan sekin.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekä on parannus, että itse yrittäisin itseäni parannella? Se olisi vain kahle. Jeesus on jättänyt lain, rakkauden kaksoiskäskyn kaltaista ja kultaisen säännön kaltaista elämän ohjetta on myös muissa uskonnoissa. Onko laki sitten Mooseksen laki? Joillekin on varmaan sekin.

        LS

        Kun silloin nuorena halusin tulla uskoon..mulle ei kelvannut meillä käyvät jehovat koska heillä ei ollut ristiä.uskoontulo tarkoitti ristin juurella katumista,parantumista ja syntien anteeksisaamista ja armoa.
        Mitä sinulle armo merkitsee? Jos ei ole syntejä?kultainen käsky löytyy monesta uskonnosta..kerroit.se löytyy siis raamatustakin.mitä ajattelet suomalaisesta raamatusta?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kun silloin nuorena halusin tulla uskoon..mulle ei kelvannut meillä käyvät jehovat koska heillä ei ollut ristiä.uskoontulo tarkoitti ristin juurella katumista,parantumista ja syntien anteeksisaamista ja armoa.
        Mitä sinulle armo merkitsee? Jos ei ole syntejä?kultainen käsky löytyy monesta uskonnosta..kerroit.se löytyy siis raamatustakin.mitä ajattelet suomalaisesta raamatusta?

        Armolla on läheinen suhde Mooseksen lakiin. Armo merkitsee armoa. Kultainen käsky ei oikeastaan ole sitä että ihminen suorittaa lain tekoa, vaan ehkä ymmärrystä siitä, että pyrkii näkemään toisessa itsensä, empatiaa voi toki omistaa muutoinkin, mutta ehkä sen näkee oppimisen tienä, että oman elämänsä tapahtumien kautta pystyy toimimaan muita huomioiden.

        Raamatun kautta voi oppia paljon.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Armolla on läheinen suhde Mooseksen lakiin. Armo merkitsee armoa. Kultainen käsky ei oikeastaan ole sitä että ihminen suorittaa lain tekoa, vaan ehkä ymmärrystä siitä, että pyrkii näkemään toisessa itsensä, empatiaa voi toki omistaa muutoinkin, mutta ehkä sen näkee oppimisen tienä, että oman elämänsä tapahtumien kautta pystyy toimimaan muita huomioiden.

        Raamatun kautta voi oppia paljon.

        LS

        Mulla se tulee itsestään tuo muiden ymmärtäminen ja huomioiminen. Terapeutin mielestä olen liian kiltti kun puurran toisten hyväksi omalla kustannuksellani.
        Se ei vaan riitä mulle.haluaisin tehdä kaikki täydellisesti ja olen taaskin vaan epäonnistuja. Kaksi viikkoa sitten kun olin tässä missä nyt olen,uimahallin pihassa,suunnittelin että seur.kerraksi se on kaksi kiloa vähemmän..ja viime ma join..ja nyt olen pudottanut vain puoli kiloa.
        En tiedä enää mitä Jumala odottaa multa. No nyt meen tonne suihkuun..vesijmppa alkaa viistoista yli.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mulla se tulee itsestään tuo muiden ymmärtäminen ja huomioiminen. Terapeutin mielestä olen liian kiltti kun puurran toisten hyväksi omalla kustannuksellani.
        Se ei vaan riitä mulle.haluaisin tehdä kaikki täydellisesti ja olen taaskin vaan epäonnistuja. Kaksi viikkoa sitten kun olin tässä missä nyt olen,uimahallin pihassa,suunnittelin että seur.kerraksi se on kaksi kiloa vähemmän..ja viime ma join..ja nyt olen pudottanut vain puoli kiloa.
        En tiedä enää mitä Jumala odottaa multa. No nyt meen tonne suihkuun..vesijmppa alkaa viistoista yli.

        Mielenkiintoista, miten maailmankaikkeus puhuu.
        Eräs ihminen pyysi uimahalliin. En ehkä jaksanutkaan lähteä. Oli lapsen kokeisiin lukemisen auttamista, ruan tekoa...ja minulla on ollut vaikeat välit häneen, koska koen etten jaksa "olla syyllinen, aina olla tarjoamassa palveluksia, ilman oikeaa välittämistä, ystävyyttä, kaikki on toisen ehdoilla ja tarpeiden mukaan"...se on tietenkin minun kokemukseni, toinen voi nähdä toisin...ja olen kait yrittänyt etäännyttää itseni hänestä, koska joskus ihmissuhteet, eivät oikeastaan ole sellaisia, joissa olisi vapaus...ei saisi kieltäytyä ettei loukkaa vaikka koettaa olla loukkaamatta...lisäksi minulla on noin kolmen päivän ajan mennyt ihan...siis olen ollut laihtunut, kohta kymmenen kiloa, mutta tuli sellainen notkahdus, että karkkia on tullut syötyä...ikäänkuin sokeria olisi vain pakko syödä, vaikka eihän sitä ole...en siis ole jaksanut kommentoida uimispyyntöön...ja varmasti en ole toiminnassani mukava, mutta...se on ollut tietoinen päätös...tunnepuolella jos ajattelisin, niin olisin aina syyllinen.

        Sinun kirjoituksesi ei ole sattumaa. Ehken sano sitä Jumalan puheeksi, vaan se on sitä, kun maailmankaikkeus puhuu...mutta mitä se tahtoo loppuviimein sanoa? Että tiistaisin aiempaa kaavaa ja olisin syyllinen ja hyvittäisin sitä etten koe toimivani oikein, täydellisesti...entä jos minullakin on väliä?

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, miten maailmankaikkeus puhuu.
        Eräs ihminen pyysi uimahalliin. En ehkä jaksanutkaan lähteä. Oli lapsen kokeisiin lukemisen auttamista, ruan tekoa...ja minulla on ollut vaikeat välit häneen, koska koen etten jaksa "olla syyllinen, aina olla tarjoamassa palveluksia, ilman oikeaa välittämistä, ystävyyttä, kaikki on toisen ehdoilla ja tarpeiden mukaan"...se on tietenkin minun kokemukseni, toinen voi nähdä toisin...ja olen kait yrittänyt etäännyttää itseni hänestä, koska joskus ihmissuhteet, eivät oikeastaan ole sellaisia, joissa olisi vapaus...ei saisi kieltäytyä ettei loukkaa vaikka koettaa olla loukkaamatta...lisäksi minulla on noin kolmen päivän ajan mennyt ihan...siis olen ollut laihtunut, kohta kymmenen kiloa, mutta tuli sellainen notkahdus, että karkkia on tullut syötyä...ikäänkuin sokeria olisi vain pakko syödä, vaikka eihän sitä ole...en siis ole jaksanut kommentoida uimispyyntöön...ja varmasti en ole toiminnassani mukava, mutta...se on ollut tietoinen päätös...tunnepuolella jos ajattelisin, niin olisin aina syyllinen.

        Sinun kirjoituksesi ei ole sattumaa. Ehken sano sitä Jumalan puheeksi, vaan se on sitä, kun maailmankaikkeus puhuu...mutta mitä se tahtoo loppuviimein sanoa? Että tiistaisin aiempaa kaavaa ja olisin syyllinen ja hyvittäisin sitä etten koe toimivani oikein, täydellisesti...entä jos minullakin on väliä?

        LS

        Ok.mullekin on joskus käynyt noin. Koen viestisi rukousvastauksena. Ollessani jumpan jälkeen pukuhuoneessa ihmiset juttelivat.mulla ei ollut ketään kelle puhua koska en tykkää aloittaa juttua kenenkään tuntemattoman kanssa. Ei ole asiaa....
        Rukoilin sellaista ihmistä joka olisi myös kiinnostunut terveydestä, ja laihduttamisesta. Ja joka ei sitoisi.itsekkin mainitsit vapauden yhtenä osana ihmissuhdetta. Se ei toimi jos ei ole vapaudentunnetta.
        Sitten tulin kotiin-ja söin sen puoli kiloa takaisin-ja luin viestisi. Upeata,mahtavaa sä oot saanu sen 10kg pois..minkä minäkin,joten ollaan tasoissa.no ei, mutta ihminen joka on kiinnostunut laihduttamisesta ja terveellisistä elämäntavoista kuten mulle on ykkösjuttu. Ihmisiä ja kiirettä mutta ei ketään jota kiinnostaisi usko ja noi...
        Älä nyt pelästy,mulle riittää tämä tällainen hetki, rukousvastaukseksi. Koska sanoin Jumalalle toivottomana että ei sinulla ole minulle sellaista ihmistä antaa...viestisi antoi toivoa ja uskoa Jumalaan.kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut joskus "ääniä", ne ovat minulle aivokemiallisia tapahtumia, ei muuta.

        Mikä on Jumalan ääni, jos se on uskomista johdatuksen niin toki...muuten en ole kuullut.

        Joskus koen syvän rakkauden tunteen sisimmässä, se on siis sellainen tosi syvä rakkaus ja lämpö, mutta en tiedä tuotanko sen itse vai jokin jota Jumalaksi kutsuisin.

        LS

        "Joskus koen syvän rakkauden tunteen sisimmässä, se on siis sellainen tosi syvä rakkaus ja lämpö, mutta en tiedä tuotanko sen itse vai jokin jota Jumalaksi kutsuisin. "

        Näitähän luonnollisia tunteita kaikki tuntevat, eikä niillä ole mitään tekemistä Jumalan ilmenemisen kanssa. Jotkut vain päättävät sen olevan heidän jumalastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä on parannus, että itse yrittäisin itseäni parannella? Se olisi vain kahle. Jeesus on jättänyt lain, rakkauden kaksoiskäskyn kaltaista ja kultaisen säännön kaltaista elämän ohjetta on myös muissa uskonnoissa. Onko laki sitten Mooseksen laki? Joillekin on varmaan sekin.

        LS

        "Jeesus on jättänyt lain, "

        Ööö... riippuu mitä uskontoa seuraat.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kun silloin nuorena halusin tulla uskoon..mulle ei kelvannut meillä käyvät jehovat koska heillä ei ollut ristiä.uskoontulo tarkoitti ristin juurella katumista,parantumista ja syntien anteeksisaamista ja armoa.
        Mitä sinulle armo merkitsee? Jos ei ole syntejä?kultainen käsky löytyy monesta uskonnosta..kerroit.se löytyy siis raamatustakin.mitä ajattelet suomalaisesta raamatusta?

        Risti on ihmisten keksintöä. Jos Jeesus olisi kuollut sähkötuolissa, kantaisitko sähkötuolia kaullassasi? En minäkään...enkä kanna ristiäkään.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mulla se tulee itsestään tuo muiden ymmärtäminen ja huomioiminen. Terapeutin mielestä olen liian kiltti kun puurran toisten hyväksi omalla kustannuksellani.
        Se ei vaan riitä mulle.haluaisin tehdä kaikki täydellisesti ja olen taaskin vaan epäonnistuja. Kaksi viikkoa sitten kun olin tässä missä nyt olen,uimahallin pihassa,suunnittelin että seur.kerraksi se on kaksi kiloa vähemmän..ja viime ma join..ja nyt olen pudottanut vain puoli kiloa.
        En tiedä enää mitä Jumala odottaa multa. No nyt meen tonne suihkuun..vesijmppa alkaa viistoista yli.

        "Terapeutin mielestä olen liian kiltti kun puurran toisten hyväksi omalla kustannuksellani."

        Helvetti sentään! Juuri tuolla mentaliteetilla sain itseni mielenterveydellisesti sairaaksi ja menetin työkykyni. Toisten miellyttäminen, pikkutarkkuus, parhaansa tekeminen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, miten maailmankaikkeus puhuu.
        Eräs ihminen pyysi uimahalliin. En ehkä jaksanutkaan lähteä. Oli lapsen kokeisiin lukemisen auttamista, ruan tekoa...ja minulla on ollut vaikeat välit häneen, koska koen etten jaksa "olla syyllinen, aina olla tarjoamassa palveluksia, ilman oikeaa välittämistä, ystävyyttä, kaikki on toisen ehdoilla ja tarpeiden mukaan"...se on tietenkin minun kokemukseni, toinen voi nähdä toisin...ja olen kait yrittänyt etäännyttää itseni hänestä, koska joskus ihmissuhteet, eivät oikeastaan ole sellaisia, joissa olisi vapaus...ei saisi kieltäytyä ettei loukkaa vaikka koettaa olla loukkaamatta...lisäksi minulla on noin kolmen päivän ajan mennyt ihan...siis olen ollut laihtunut, kohta kymmenen kiloa, mutta tuli sellainen notkahdus, että karkkia on tullut syötyä...ikäänkuin sokeria olisi vain pakko syödä, vaikka eihän sitä ole...en siis ole jaksanut kommentoida uimispyyntöön...ja varmasti en ole toiminnassani mukava, mutta...se on ollut tietoinen päätös...tunnepuolella jos ajattelisin, niin olisin aina syyllinen.

        Sinun kirjoituksesi ei ole sattumaa. Ehken sano sitä Jumalan puheeksi, vaan se on sitä, kun maailmankaikkeus puhuu...mutta mitä se tahtoo loppuviimein sanoa? Että tiistaisin aiempaa kaavaa ja olisin syyllinen ja hyvittäisin sitä etten koe toimivani oikein, täydellisesti...entä jos minullakin on väliä?

        LS

        Vai maailmankaikkeus!?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ok.mullekin on joskus käynyt noin. Koen viestisi rukousvastauksena. Ollessani jumpan jälkeen pukuhuoneessa ihmiset juttelivat.mulla ei ollut ketään kelle puhua koska en tykkää aloittaa juttua kenenkään tuntemattoman kanssa. Ei ole asiaa....
        Rukoilin sellaista ihmistä joka olisi myös kiinnostunut terveydestä, ja laihduttamisesta. Ja joka ei sitoisi.itsekkin mainitsit vapauden yhtenä osana ihmissuhdetta. Se ei toimi jos ei ole vapaudentunnetta.
        Sitten tulin kotiin-ja söin sen puoli kiloa takaisin-ja luin viestisi. Upeata,mahtavaa sä oot saanu sen 10kg pois..minkä minäkin,joten ollaan tasoissa.no ei, mutta ihminen joka on kiinnostunut laihduttamisesta ja terveellisistä elämäntavoista kuten mulle on ykkösjuttu. Ihmisiä ja kiirettä mutta ei ketään jota kiinnostaisi usko ja noi...
        Älä nyt pelästy,mulle riittää tämä tällainen hetki, rukousvastaukseksi. Koska sanoin Jumalalle toivottomana että ei sinulla ole minulle sellaista ihmistä antaa...viestisi antoi toivoa ja uskoa Jumalaan.kiitos.

        On teillä pienet murheet...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On teillä pienet murheet...

        Omavanhurskaus kätkeytyy juuri tuohon minä minä minä-uskoon. Oli se sitten positiivista tai negatiivista. Jumala koetaan jotenkin kuin oman itsensä mittarina. Mitä minä teen tai en, mitä minä sanon tai en, mitä minä koen tai en.. En oikein tiedä pitäskö sääliä vai käskeä vaihtamaan seurakuntaa vai lukemaan Raamatusta mitä se usko oikeasti on.. Varmaan viimeistä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ok.mullekin on joskus käynyt noin. Koen viestisi rukousvastauksena. Ollessani jumpan jälkeen pukuhuoneessa ihmiset juttelivat.mulla ei ollut ketään kelle puhua koska en tykkää aloittaa juttua kenenkään tuntemattoman kanssa. Ei ole asiaa....
        Rukoilin sellaista ihmistä joka olisi myös kiinnostunut terveydestä, ja laihduttamisesta. Ja joka ei sitoisi.itsekkin mainitsit vapauden yhtenä osana ihmissuhdetta. Se ei toimi jos ei ole vapaudentunnetta.
        Sitten tulin kotiin-ja söin sen puoli kiloa takaisin-ja luin viestisi. Upeata,mahtavaa sä oot saanu sen 10kg pois..minkä minäkin,joten ollaan tasoissa.no ei, mutta ihminen joka on kiinnostunut laihduttamisesta ja terveellisistä elämäntavoista kuten mulle on ykkösjuttu. Ihmisiä ja kiirettä mutta ei ketään jota kiinnostaisi usko ja noi...
        Älä nyt pelästy,mulle riittää tämä tällainen hetki, rukousvastaukseksi. Koska sanoin Jumalalle toivottomana että ei sinulla ole minulle sellaista ihmistä antaa...viestisi antoi toivoa ja uskoa Jumalaan.kiitos.

        Olet kuitenkin väärässä suhteeni.

        En voi sanoa olevani jotenkin superkiinnostunut terveydestä ja laihduttamisesta. Teen sitä mikä on pakko tässä laihdutusasiassakin ja minusta tuskin tulee koskaan esim "himoliikkujaa". Toki elämäni on nyt hieman "sidottu" tähän laihdutukseen ja tiedostan sen, että on muutettava kaikkineen tapa syödä ja liikkua, tulee siis pyrkiä olemaan aktiivisempi yms.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kuitenkin väärässä suhteeni.

        En voi sanoa olevani jotenkin superkiinnostunut terveydestä ja laihduttamisesta. Teen sitä mikä on pakko tässä laihdutusasiassakin ja minusta tuskin tulee koskaan esim "himoliikkujaa". Toki elämäni on nyt hieman "sidottu" tähän laihdutukseen ja tiedostan sen, että on muutettava kaikkineen tapa syödä ja liikkua, tulee siis pyrkiä olemaan aktiivisempi yms.

        LS

        Ei 10kg putoa puolihuolimattomasti tekemällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 10kg putoa puolihuolimattomasti tekemällä.

        Ei tietenkään, vaatii kieltäytymistä asioista.
        Mutta kyllä pidän herkuttelustakin. Ja joskus olen itselleni suonut jotain syödä, tällä kertaa ehdottomuus ei...ei ole totaalikieltäytymistä.
        Kysehän ei ole tahdonvoimasta, geenit, hormonit, rasvasolut, ovat kaikki varmaan vastoin sitä, että onnistuisi...onnistumisprosentti on laskennallisesti varmaan pieni. Silti teen näin, koska koen tarvitsevani sitä. Kyse ei ole kiinnostuksesta laihduttamiseen, vaan elämän laadun parantaminen.

        Kymmenen kiloa ei riitä, tarkoitus on, että kesään mennessä olisi lähtenyt toinen kymmenen kiloa.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään, vaatii kieltäytymistä asioista.
        Mutta kyllä pidän herkuttelustakin. Ja joskus olen itselleni suonut jotain syödä, tällä kertaa ehdottomuus ei...ei ole totaalikieltäytymistä.
        Kysehän ei ole tahdonvoimasta, geenit, hormonit, rasvasolut, ovat kaikki varmaan vastoin sitä, että onnistuisi...onnistumisprosentti on laskennallisesti varmaan pieni. Silti teen näin, koska koen tarvitsevani sitä. Kyse ei ole kiinnostuksesta laihduttamiseen, vaan elämän laadun parantaminen.

        Kymmenen kiloa ei riitä, tarkoitus on, että kesään mennessä olisi lähtenyt toinen kymmenen kiloa.

        LS

        Mä olen onnistunut laihduttamisessa kerran.painoin ekan lapseni jälkeen yli90kg. Kävin aeropicissä,kokeilin kaalisoppadieettiä jne.ei. ei auttanut mikään.
        Sitten otin eron lapseni isästä tämän väkivaltaisuuden vuoksi.kävin koulua ja tanssin viikonloput läheisessä diskossa.enkä aina muistanut syödä.kun vaaralle pääsin olin 46kiloinen ja kaunis,ja erittäin ylpeä itsestäni.
        Olen ihan tavallinen ihminen ls.
        Onko sulla jotain mua vastaan? Aiemmin oli paljonkin ja vieläkin aika ajoin kirjoitat mua alentavasti.
        Kyllä elämänlaatu löytyy varsinkin silloin kun on jo laihtunut.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä olen onnistunut laihduttamisessa kerran.painoin ekan lapseni jälkeen yli90kg. Kävin aeropicissä,kokeilin kaalisoppadieettiä jne.ei. ei auttanut mikään.
        Sitten otin eron lapseni isästä tämän väkivaltaisuuden vuoksi.kävin koulua ja tanssin viikonloput läheisessä diskossa.enkä aina muistanut syödä.kun vaaralle pääsin olin 46kiloinen ja kaunis,ja erittäin ylpeä itsestäni.
        Olen ihan tavallinen ihminen ls.
        Onko sulla jotain mua vastaan? Aiemmin oli paljonkin ja vieläkin aika ajoin kirjoitat mua alentavasti.
        Kyllä elämänlaatu löytyy varsinkin silloin kun on jo laihtunut.

        Miksi koet että kirjoitan sinua kohtaan alentuvasti? Oliko edellisessä kommentissani jotain sellaista, mikä pahoitti mielesi?

        Mielestäni olet varmasti yhtälailla kaunis, oli painosi 46 tai 90 kg. Ihmisen ei pitäisi itseäänkään alentaa niin, että elämän onni ja ihmisen kauneus olisi siinä mitä painaa.

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä olen onnistunut laihduttamisessa kerran.painoin ekan lapseni jälkeen yli90kg. Kävin aeropicissä,kokeilin kaalisoppadieettiä jne.ei. ei auttanut mikään.
        Sitten otin eron lapseni isästä tämän väkivaltaisuuden vuoksi.kävin koulua ja tanssin viikonloput läheisessä diskossa.enkä aina muistanut syödä.kun vaaralle pääsin olin 46kiloinen ja kaunis,ja erittäin ylpeä itsestäni.
        Olen ihan tavallinen ihminen ls.
        Onko sulla jotain mua vastaan? Aiemmin oli paljonkin ja vieläkin aika ajoin kirjoitat mua alentavasti.
        Kyllä elämänlaatu löytyy varsinkin silloin kun on jo laihtunut.

        Tai perun sanani, et ehkä kuitenkaan olisi onnellisempo 46 kiloisena.

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä olen onnistunut laihduttamisessa kerran.painoin ekan lapseni jälkeen yli90kg. Kävin aeropicissä,kokeilin kaalisoppadieettiä jne.ei. ei auttanut mikään.
        Sitten otin eron lapseni isästä tämän väkivaltaisuuden vuoksi.kävin koulua ja tanssin viikonloput läheisessä diskossa.enkä aina muistanut syödä.kun vaaralle pääsin olin 46kiloinen ja kaunis,ja erittäin ylpeä itsestäni.
        Olen ihan tavallinen ihminen ls.
        Onko sulla jotain mua vastaan? Aiemmin oli paljonkin ja vieläkin aika ajoin kirjoitat mua alentavasti.
        Kyllä elämänlaatu löytyy varsinkin silloin kun on jo laihtunut.

        Haluan sanoa sen, että olen pahoillani, jos saat sen tunteen, että koet minun alentavan sinua. Se ei ole ollut tarkoitukseni.

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä olen onnistunut laihduttamisessa kerran.painoin ekan lapseni jälkeen yli90kg. Kävin aeropicissä,kokeilin kaalisoppadieettiä jne.ei. ei auttanut mikään.
        Sitten otin eron lapseni isästä tämän väkivaltaisuuden vuoksi.kävin koulua ja tanssin viikonloput läheisessä diskossa.enkä aina muistanut syödä.kun vaaralle pääsin olin 46kiloinen ja kaunis,ja erittäin ylpeä itsestäni.
        Olen ihan tavallinen ihminen ls.
        Onko sulla jotain mua vastaan? Aiemmin oli paljonkin ja vieläkin aika ajoin kirjoitat mua alentavasti.
        Kyllä elämänlaatu löytyy varsinkin silloin kun on jo laihtunut.

        Loukkaannuitko minuun?

        Se uimahalliystävä, niin hieman väsyin turhamaisuuteen ja itsekehumiseen. En ole kateellinen....mutta siitä tuli...en osannut pitää turpaani kiinni ja hän loukkaantui siitä...kuuntelin aikani ja...kuuntelin niin että korvat soi ja vaikka olin päättänyt että pidän suuni kurissa...kas vain...

        Tarjoamasi ystävyys tavalliselta ihmiseltä, joka kertoo olleensa niin kaunis 46 kiloisena vastineeksi siihen...että kerroin etten ole mikään terveysintoilija loppuviimein...se vaan tuntui, mietin oletko tosissasi, pottuiletko vai mitä? Jos ihminen on onnellisempi laihempana, se sitten on niin, mutta ihminen on paljon enemmän kuin se miltä näyttää...toki pidän mieluummin itsekin siitä..jos esim voi tuntea olevansa naisellisempi jotenkin, kun on tyytyväisempi itseensä, on luultavasti myös vapautuneempi yms...sehän on selvä se...

        Kuitenkin ystävyydessä ja rakkaudessa ja kaikessa, arvostan enemmän sisäistä kauneutta.

        Hyvää viikonloppua sinulle.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Loukkaannuitko minuun?

        Se uimahalliystävä, niin hieman väsyin turhamaisuuteen ja itsekehumiseen. En ole kateellinen....mutta siitä tuli...en osannut pitää turpaani kiinni ja hän loukkaantui siitä...kuuntelin aikani ja...kuuntelin niin että korvat soi ja vaikka olin päättänyt että pidän suuni kurissa...kas vain...

        Tarjoamasi ystävyys tavalliselta ihmiseltä, joka kertoo olleensa niin kaunis 46 kiloisena vastineeksi siihen...että kerroin etten ole mikään terveysintoilija loppuviimein...se vaan tuntui, mietin oletko tosissasi, pottuiletko vai mitä? Jos ihminen on onnellisempi laihempana, se sitten on niin, mutta ihminen on paljon enemmän kuin se miltä näyttää...toki pidän mieluummin itsekin siitä..jos esim voi tuntea olevansa naisellisempi jotenkin, kun on tyytyväisempi itseensä, on luultavasti myös vapautuneempi yms...sehän on selvä se...

        Kuitenkin ystävyydessä ja rakkaudessa ja kaikessa, arvostan enemmän sisäistä kauneutta.

        Hyvää viikonloppua sinulle.

        LS

        En pottuillut,ls.minusta tuntui sinä maanantaiiltana,että juuri sinä olit minulle se siellä uimahallin pukuhuoneessa rukoilemani samanhenkinen ystävä.
        Sitten sä tylysti latasit että et ole sellainen kuin luulin.
        Toisaalta petyin toisaalta en ollenkaan sillä tuollainen töksäyttelijä sinä vähän olet.
        Ja päällimmäiseksi mulle jäi tuosta 46 kiloisesta sarista kun muistin,tunne että sen jälkeen lihoin,vuosissa tosin,30kg.vitutus jäi.se ei ollut kohdistettu sinuun.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        En pottuillut,ls.minusta tuntui sinä maanantaiiltana,että juuri sinä olit minulle se siellä uimahallin pukuhuoneessa rukoilemani samanhenkinen ystävä.
        Sitten sä tylysti latasit että et ole sellainen kuin luulin.
        Toisaalta petyin toisaalta en ollenkaan sillä tuollainen töksäyttelijä sinä vähän olet.
        Ja päällimmäiseksi mulle jäi tuosta 46 kiloisesta sarista kun muistin,tunne että sen jälkeen lihoin,vuosissa tosin,30kg.vitutus jäi.se ei ollut kohdistettu sinuun.

        Entä jos vain ajattelin etten ole sellainen mitä kerroit. En halua että minusta saa vääränkään käsityksen. Jos olisin kiinnostunut terveydestä, olisin varmaan hoikka ja hyvä kuntoinen...ja kaikkea sellaista. Ymmärrän että se saattoi tuntua torjunnalta.

        Toki myös sen toin esiin että koen sellaisten ulkoisten asioiden olevan itselleni vähemmän tärkeitä. Se ei tarkoita että olisi epäsiisti jne...mutta varmaan en ole kovin kiinnostunut sellaisista asioista, joissa kovinkaan mietitään asioita mikä on terveellistä sun muuta.. toki siinäkin ajattelen että olisi hyvä pyrkiä elämään mahdollisimman terveellisesti, kuten se sopii omaan elämäntilanteeseen.

        Tuosta painoasiasta, olen itsekin painanut jotain 43 kiloa, teini-ikäisenä...mutta en enää edes pyrkisi siihen. Paino ei itsessään ole itseisarvo vaan, että on hyvä olla kokonaisuudessaan. Se lapsuudessa aloitettu laihdutus ja vääränlainen kehon kuvan näkeminen, luultavasti tähän kaikkeen on johtanut...olen esim pyrkinyt hallitsemaan tunteita ruoalla. Menneeseen ei kuitenkaan voi jäädä asioissa. Elän nyt tällaisena mikä olen ja olen arvokas, osaava ja rakastettava ihminen, ulkonäkö ja painoasioista riippumatta ja riippumatta myös yksittäisten ihmisten arvioista...se samaan pätee myös sinuun.

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        En pottuillut,ls.minusta tuntui sinä maanantaiiltana,että juuri sinä olit minulle se siellä uimahallin pukuhuoneessa rukoilemani samanhenkinen ystävä.
        Sitten sä tylysti latasit että et ole sellainen kuin luulin.
        Toisaalta petyin toisaalta en ollenkaan sillä tuollainen töksäyttelijä sinä vähän olet.
        Ja päällimmäiseksi mulle jäi tuosta 46 kiloisesta sarista kun muistin,tunne että sen jälkeen lihoin,vuosissa tosin,30kg.vitutus jäi.se ei ollut kohdistettu sinuun.

        Voi olla että se tuntui töksäytykseltä. Sanon ja kirjoitan ehkä niin, etten kaikkea analysoi kovin...olen sitäkin oppinut pikkuhiljaa, että minun ei tarvitse olla täydellinen eikä pyrkiä aina miellyttämään muita.

        Minulla oli sellainen päivä, että kun tulin väsyneenä kotiin...tuntui sydämessä se inhottava epävarmuus ..ja se johtui siitä pelosta, että joku arvioi tai puhuu selän takana...

        Tarvitsen ystävyydessä molemminpuolista kunnioitusta...että huonon päivän jälkeen...on kummallakin toisistaan sellainen ystävä, jonka"olkapäähän voi nojata"...

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        En pottuillut,ls.minusta tuntui sinä maanantaiiltana,että juuri sinä olit minulle se siellä uimahallin pukuhuoneessa rukoilemani samanhenkinen ystävä.
        Sitten sä tylysti latasit että et ole sellainen kuin luulin.
        Toisaalta petyin toisaalta en ollenkaan sillä tuollainen töksäyttelijä sinä vähän olet.
        Ja päällimmäiseksi mulle jäi tuosta 46 kiloisesta sarista kun muistin,tunne että sen jälkeen lihoin,vuosissa tosin,30kg.vitutus jäi.se ei ollut kohdistettu sinuun.

        Joku joskus on kirjoittanut tänne, että se kiusaamiskokemus on vaikuttanut minuun ja vaikuttaa vieläkin...niin tottakai vaikuttaa. Minun on vaikea luottaa varsinkin uusissa tilanteissa ihmisten hyväntahtoisuuteen minua kohtaan...se johtuu omasta epävarmuudestani, miten katson itseäni ja koen riittämättömyyttä ja minulla on sellainen kiltin tytön syndrooma, että en osaa sanoa ei tai mitä oikeasti ajattelen vaan koetan pyrkiä kompromisseihin...

        Mutta ystävyyssuhteissa koen, että minun tulisi saada olla ja kokea olevani riittävä tällaisena...ja se ei saisi olla minulle liian vaikea ihmissuhde ja epävarmuutta tuottava, koska minulla on haavoja jo ennestään.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joku joskus on kirjoittanut tänne, että se kiusaamiskokemus on vaikuttanut minuun ja vaikuttaa vieläkin...niin tottakai vaikuttaa. Minun on vaikea luottaa varsinkin uusissa tilanteissa ihmisten hyväntahtoisuuteen minua kohtaan...se johtuu omasta epävarmuudestani, miten katson itseäni ja koen riittämättömyyttä ja minulla on sellainen kiltin tytön syndrooma, että en osaa sanoa ei tai mitä oikeasti ajattelen vaan koetan pyrkiä kompromisseihin...

        Mutta ystävyyssuhteissa koen, että minun tulisi saada olla ja kokea olevani riittävä tällaisena...ja se ei saisi olla minulle liian vaikea ihmissuhde ja epävarmuutta tuottava, koska minulla on haavoja jo ennestään.

        LS

        Niin.ymmärrän kyllä.enhän minäkään oikeasti hirveän terveellisesti elä.ihanne on korkea ja mulla on visio..jota sitten en kuitenkaan todellisuudessa jaksa toteuttaa.
        Kirjoitit monesta asiasta.mm.epävarmuudesta.on sitä mullakin,mutta ei me olla kuin ihmisiä.
        Ja niin saa olla.
        Ei se tarkoita että oltaisiin jotenkin huonoja ja viallisia..hmm...tää on just se sun ideologia..tarttuvaa.:)


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan Jumalan puhe kuulostaa ukkoselta. Kaikki muu on ihmisten keksintöä.

      • Anonyymi

        Jumala puhuu monella tavalla. Lue esim. Elian , Bileamin, Aabrahamin, Hiskian historiaa.


      • Anonyymi

        Jumala on hankausähköä. Aika vakuuttavaa kyllä jos lähelle sattuu.


    • Anonyymi

      Aina kun ihminen alkaa kuulla ääniä ja puhetta päästään niin kiireesti terveydenhuollon ammattilaisten puheille, ennen kuin tilanne pahenee.

      On edesvastuutonta rohkaista ihmistä kuulemaan ääniä päästään ja niille puheille aameniaan ja halleluujaata huutamasta.

      Isoissa sairaaloissa on kokonaisia "Jeesus-osastoja"....

      • Anonyymi

        Sananl. 12:15

        Hullun tie on hänen omissa silmissään oikea, mutta joka neuvoa kuulee, on viisas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananl. 12:15

        Hullun tie on hänen omissa silmissään oikea, mutta joka neuvoa kuulee, on viisas.

        Sananl. 23:33

        Silmäsi näkevät outoja, puheesi ovat hullun houreita.


    • Anonyymi

      Eikä täällä ole kuin yksi jolla on noita molotuskokemuksia. Siinä on se hyvä puoli että muutoin emme tietäisi niistä mitään kun kukaan muu ei ole niitä kokenut. Emme tietäisi että ihminen, uskova voi niin molottaa kummasti. Onneksi on edes yksi asiantuntija joukossa.

      • Anonyymi

        En ymmärrä kuka kirjoittajista on asiantuntija. Siis milloin on ao. henkilö kirjoittanut, kellonaika.


      • Anonyymi

        Totuus ei perustu ihmisen omiin kokemuksiin, tuntemuksiin ja mielentiloihin, sielullisiin asioihin, joihin hellarit uskonsa perustaa ja kiinnittävät huomion näkyviin asioihin.

        1. Joh. 4:1

        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        Ap. t. 17:11

        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus ei perustu ihmisen omiin kokemuksiin, tuntemuksiin ja mielentiloihin, sielullisiin asioihin, joihin hellarit uskonsa perustaa ja kiinnittävät huomion näkyviin asioihin.

        1. Joh. 4:1

        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        Ap. t. 17:11

        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

        Onko se sitten parempi, että istuu pyhäaamuna arvokkaasti kirkossa hiljaa kuin hiiri. On istuma-asennossa. Mitään ei koe, ei mitään ääntä, ei kielilläpuhumista. Ei sairaiden puolesta rukousta, ei muutakaan rukousta. Vain virren veisuu ja pakolliset tunnustukset. Itse haluan koe niin että se näkyy ja tuntuu. Lue vaikkapa Elian, Elisan, Hiskian historiaa. Kyllä kokivat ja paljon. Aurinkokin siirtyi taaksepäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä kuka kirjoittajista on asiantuntija. Siis milloin on ao. henkilö kirjoittanut, kellonaika.

        Yksi ja sama kirjoittelija varoittelee hurmahengistä. Kellään muulla niistä ei ole mitään tietoa eikä kokemusta. Kukaan muu ei ole puhunut molotuksesta mitään tietävänsä eikä niistä esitä raamatunpaikkoja missä molotetaan.

        Vanhoja ei tarvitse penkoa, kyllä hän vielä ilmiantaa itsensä.


    • Anonyymi

      Kaikki nyt jännityksestä kihelmöiden odottavat mitä molotuksesta seuraavaksi kirjoitetaan. Kaikille se on aivan uusi asia ja tuntematon juttu, joten tiedon jano on valtavat.

      Kokemusasiantuntija voi kertoa tosiaan seikkaperäisesti sen mitä molotuksessa tapahtuu. Koskeeko suuhun kun sieltä tulee tahatonta puhetta ja tuleeko siitä kieli kipeäksi. Sinällään se voi olla aivan jännä tunne kuulla itsensä molottavan mitä sattuu ja seurata miten ympäristö reakoi.

      Kokemusasiantuntija voi valaista tätä kokemusta sekä mitä sen jälkeen. Onko vähän nolo olo mitä tuli oikein molotettua ja olisko se jotain sopimatonta jos joku sattui ymmärtämään. Ehkä se ensimmäinen kerta on pahin luulisi, mutta kokemusasiantuntija voi kertoa onko jokainen kerta aivan omalaisensa kokemus vai tuleeko siihen kokemusta siten ettei enää hävetä niin paljon.

      Ja yleensä hävettääkö edes. Onko voittajan olo, että tässä vain molotan vaikka Raamattu varoittaa kovin tästä eikä Jeesuskaan tykkää.

      Enää ei ole suuri ja mahtava molotuksen pelko, vaan odotetaan huutavaa ääntä erämaasta kertomaan miten asiat menevät.

    • Anonyymi

      Hurmahenki ja hurmoshenki on ihan sana henki, mikä niissä porukoissa sitä hurmostoimintaa saa aikaiseksi ja ihmisen äänielimiä käyttää, koska henkiolennoilta puuttuu fyysinen ruumis, ne ottaa ensimmäiseksi ihmisen äänielimet haltuunsa kommunikointia varten fyysisessä ulottuvuudessa ja puhuu ihan samalla tavalla kuin ihminen itse puhuisi.

      Raamattu antaa neuvon kuinka hurmoskieltä puhuva hurmoshenki koetellaan.

      Keskeytä hurmoskieltä puhuva henki ja kysy siltä käskevällä äänellä: "Nyt minun äänielimiäni käyttävä henki, mikä on nimesi?

      Jos henki ei heti vastaa, niin toista kysymys vielä käskevämmällä äänellä, niin henki vastaa kyllä.

      1. Tess. 5:21

      Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää.

      1. Joh. 4:1

      Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

      Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen IHMISEKSI lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

      Väärät henget tunnustaa Jeesuksen Korkeimman Jumalan Pojaksi, mutta ei ihmiseksi.

      Jeesus antoi esimerkin henkien koettelusta:

      Kysy molotushengeltä heti, Mikä on nimesi?

      Mark. 5:9

      Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".

      • Anonyymi

        Erilaiset henget ja henki-ilmiöt on ikuisia ja niitä on aina ollut ja tulee olemaan. Ei mitään uutta auringon alla.

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

        Juud. 8

        Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erilaiset henget ja henki-ilmiöt on ikuisia ja niitä on aina ollut ja tulee olemaan. Ei mitään uutta auringon alla.

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

        Juud. 8

        Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.

        Jos ihminen sallii hurmahengen/hurmoshengen käyttää omaa ruumistaan hyväksi, niin ruumis saastuu.

        Juud. 8

        Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.


      • Anonyymi

        Raamattu ei tunne sanoja hurmahenki eikä hurmoshenki.


    • Anonyymi

      Aivan hyviä kokemuksia kokemusasiantuntijalta, mutta tietämätön ja kokematon seurakunta jäi vielä huuli pyöreänä ihmettelemään että mistä sen molotus oikein iskee ihmiseen, missä se piileksii vai tuleeko se amerikasta reittilennolla tänne ja leviää kuin korona jos sen kanssa ei ole valpas. Ja auttaako maski siinä ettei molotus pääse yllättämään.

      Miten monesti olet ollut molotuksen vallassa, montako kertaa olet saanut sen kaikkoamaan ja montko kertaa se on ottanut valtaansa siten ettei ole jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin vain molottaa.

      Ja kantaako molotushenki kaunaa jos sen saa käskemällä lähtemään ja jos sen paljastaa? Hakeeko se kavereitaan avuksi ja pian iskee vielä kovempi molotus.

      Hyvä että seurakunta saa valistusta asiasta, joka on vielä tuiki tuntematon ja ennalta kokematon, mutta kaikkeen on syytä varautua. Ei kukaan olisi tiennyt molotuksesta mitään jos siitä ei olisi varoitettu.

      • Anonyymi

        Asusinkadun hurmoshengen toi yksi mies Suomeen rahtilaivalla 1910-luvun lopussa ja alkoi levittää sitä käsistään eteenpäin perustamissaan 40 uskonlahkossa.
        Hurmos riistäytyi ja mies vietiin vankilaan rauhoittumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asusinkadun hurmoshengen toi yksi mies Suomeen rahtilaivalla 1910-luvun lopussa ja alkoi levittää sitä käsistään eteenpäin perustamissaan 40 uskonlahkossa.
        Hurmos riistäytyi ja mies vietiin vankilaan rauhoittumaan.

        Naemankin luuli, että spitaalin/synnin häätämiseksi pitää mennä profeetan käsien alle.

        Näin ei ollut, piti mennä Jordanin veden kosketukseen, niin spitali/synti parani.

        Pelkkä henki ei pese spitaalista eli syntistä ilman veden kosketusta.

        Käsien kautta leviää energiat ja hurmoshenget ja kaatovoimat, joiden levittämisessä eräs Ylivainio kunnostautui, kunnes siihen touhuun tuli katkera loppu Espanjassa. Paha äkkikuolema 62 v. iässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naemankin luuli, että spitaalin/synnin häätämiseksi pitää mennä profeetan käsien alle.

        Näin ei ollut, piti mennä Jordanin veden kosketukseen, niin spitali/synti parani.

        Pelkkä henki ei pese spitaalista eli syntistä ilman veden kosketusta.

        Käsien kautta leviää energiat ja hurmoshenget ja kaatovoimat, joiden levittämisessä eräs Ylivainio kunnostautui, kunnes siihen touhuun tuli katkera loppu Espanjassa. Paha äkkikuolema 62 v. iässä.

        Pentecostalismin perustaja koki pahan äkkikuoleman vain vähän yli 50-vuotiaana.

        Raamatussa paha äkkikuolema tarkoittaa niiden miesten kohtaloa, jotka puhuivat väärin luvattuun maahan menemisestä ja pääsemisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pentecostalismin perustaja koki pahan äkkikuoleman vain vähän yli 50-vuotiaana.

        Raamatussa paha äkkikuolema tarkoittaa niiden miesten kohtaloa, jotka puhuivat väärin luvattuun maahan menemisestä ja pääsemisestä.

        Varo menemästä hurmosmiesten käsien alle ja/tai päinvastoin älä ojentele omia käsiäsi hurmahenkistä ihmistä kohti. Henget ja synnit liikkuu nopeasti käsien kautta ihmisestä toiseen. Idän vanhoissa uskonnoissa se on tiedetty tuhansia vuosia, siksi he eivät kättele toisiaan ollenkaan.

        1. Tim. 5:22

        Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.


    • Anonyymi

      Ateisteille asiasta ei kyllä pidä sanoa halaistua sanaa. He ajattelevat että nyt uskovat ovat menettäneet vähäisenkin järkensä.

      Pitää sanoa ettei satuolentojen kanssa tulee mitään molotusta.

      Heille pitää sanoa että joka sellaista väittää, niin sillä on vain vilkas mielikuvitus.

    • Anonyymi

      Kun rukoilee saa seuraavana päivänä vastauksen rukoukseen. Joskus kirjoittaa vihkoon ja huomaa vuoden kuluttua saavansa juuri vastauksen siihen mitä kirjoitti vuotta aiemmin.

      Toki ääniä selviä ei kuulu vaan ajatus telepaattinen heikkona voimaltaan.

      En oikeastaan muista koskaan kuulleeni ääntä, vaan telepaattisen ajatuksen. Aina ei ole selvää onko kyse taivaan asukas bramiini, enkeli, kerubi vai Jumala itse.

      Uskoisin itse kuulleeni vain taivaan asukkaiden ja enkelien telepaattisia rukousvastauksia.
      Jehovaakin pidän enkelinä enkä niinkään Jumalana. Jeesus vastaa voimallisesti rukouksiin kun vastaa. Itse pyysin kerran opiskelupaikkaa. Ja hän sanoi olet kokeillut liian Macho miehisiä aloja. Kokeile naisten alaa. Ja ihmeen kaupalla vein itse hakemuksen 100 km päähän viimeisen hakupäivän viimeisellä tunnilla vaikka ajattelin olla hakematta.

      • Anonyymi

        "Toki ääniä selviä ei kuulu vaan ajatus telepaattinen heikkona voimaltaan."

        Ja höpö höpö! Raamattu ei tue väitettäsi telepaattisista yhteydenotoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toki ääniä selviä ei kuulu vaan ajatus telepaattinen heikkona voimaltaan."

        Ja höpö höpö! Raamattu ei tue väitettäsi telepaattisista yhteydenotoista.

        Teletapit ottaa yhteyttä sillä tavalla.


      • Anonyymi

        Miten erotat telepatian siitä mikä on itsestäsi?

        LS


    • Anonyymi

      Hurmoskielisiin molotusrukouksiin ei tule koskaan mitään vastauksia.

      1. Kor. 14:9

      Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

    • Anonyymi

      Raamatussa Jumala ei paljasta nimeään: "Minä olen se mikä minä olen"

      koska sille sanonnalle ei ole löytynyt mitään vastinetta, niin se on väännetty muotoon Jehova, ei vastaa sitä alkuperäistä ajatusta, että Jumala on Jumala

      Samoin Pyhä Henki ei ole mikään nimi.

      Samoin Jeesus ei ole enää Jeesus niminen taivaasa, vaan hänellä on uusi nimi.

      Siksi kun puhutaan koko Jumalasta puhutaan Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä.

      • Anonyymi

        Ilm. 3:12

        Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.


    • Anonyymi

      Ateisteile ei tosiaan kannata kertoa mitään molotusopista. Että molotusta tulee vastustaa jollain kysymyksillä eikä muutoinkaan kertoa omista molotuskokemuksistaan tai muiden. Tai jos sen tekee, niin silloin voi unohtaa sen että heille voisi sanoa sen jälkeen että tehkää parannus ja uskokaa mitä höpisemme ja liittykää julistamaan molotusoppiamme. Vastaus olisi varmaan, että kiitos tarjouksesta, mutta pitäkää molotusoppinne.

      • Anonyymi

        Ihmisellä on paljon muitakin salattuja sielunvoimia, joita monet pitää yhteyksinä tuonpuoleiseen maailmaan, vaikka kaikki on ihmisen aivotoiminnan aikaansaannoksia.

        Ihmisen kaataminen selälleen nopealla tönäisyllä otsaan tai pelkällä nopealla sipaisulla keskelle otsaa saa ihmisen kaatumaan selälleen.

        Ylivainio kopioi sen tekniikan Hindujen pyhistä toimituksista, he kutsuvat selälleen päin kaatamista "shaktipat" -tekniikaksi.

        Ylivainio järjesti kaatojonoja ja laski kokouksiensa kaatoprosentteja.


    • Anonyymi

      Saatana teki identiteettivarkauden Jeesuksen kuollessa ja otti nimekseen Jeesus. Meni temppeliin ja repäisi esiripun pois edestään, jotta kaikki voivat ihailla hänen kauneuttaan ja loistoaan, viisautta ja musikaalisuutta, kielitaitoa, enkelien kieliä ja ihmisten kieliä. Näytti Jeesuksellekin kaikki maailman suurkaupungit ja oli kielitaitoinen matkaopas.

      Ei se eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan.

      Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan, ei itseään, vaan suoraan Isäänsä, Isä meidän, joka olet taivaassa.

      • Anonyymi

        Esim.Apostolien tekojen kirjassa käytetään paljon vajaita puhekielen lyhynnettyjä ilmaisuja, eikä kaikki lauseet ole täydellisiä, että aina sanottaisiin kaikki asiaan liityvät lauseen jäsenet siinä yhdessä lauseessa.

        Toki Jeesukselta henkilökohtisesti kastekäskyn saaneet oikeat apostolit tottelivat Jeesuksen käskyä kastaa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        1.Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat


    • Anonyymi

      Luuk. 17:23

      Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä. "

      Valejeesukset ne siellä Saalemitemppeleissä niitä ihmisiä tönii otsasta selälleen.

    • Anonyymi

      Jumala puhuu tavalla ja toisella Sanansa mukaan. Jumalan Sanassa on totuus. Hän puhuu sanassaan. Suhde Jumalan kanssa on kaksipuolista. Hän on elävä Jumala ja vastaa rukoilijalle.
      Minulle Herra puhui ensin lempeästi kysyen: Jos sinä suostut minun johdatukseeni...jne.
      Toisella kertaa Herra puhui niin että sanat soljui kuin soliseva puro sydämelleni.
      Se ei ollut ääni jonka olisi kuullut vaan selvät sanat soljui sisäisesti eikä niitä voinut pysäyttää. Hänen sanoma alkoi: Katso lapseni...jne. Nämä sanat tuli sydämelleni ollessani rukouksessa.
      Jumala puhuu myös unessa öisessä näyssä. Hän on ilmoittanut rakkaiden vanhempieni poismenon ennen heidän kuolemaansa.
      Epävarmuudessa kysyin "Rakastatko minua Herra". Hän vastasi saman päivän aikana kolmella yllättäen löytämälläni sydänmansikalla. Ymmärsin sen heti Jumalan vastauksena rukoukseeni. Jumala puhuu myös luonnossa.
      Kolme kertaa Jeesus kysyi Pietarilta olenko minä sinulle rakas, koska kolme kertaa oli Pietari hänet kieltänyt. Jumala on vahvistanut sanomansa myös minulle kolme kertaa.

      • Anonyymi

        Melko kliseistä...sanoisin. Olisiko mitään omakohtaista sanottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko kliseistä...sanoisin. Olisiko mitään omakohtaista sanottavaa.

        Kyllähän se on niin että jos niitä merkkejä haluaa nähdä niin silloin niitä alkaa näkemään joka paikassa. esim.puhelimen kello on sama kuin joku Raamatun jae, jonku auton rekkari sama kuin Raamatun jae. Sydämen muotoiset mansikat luetaan noihin "ihmeisiin". En kiellä etteikö Jumala voisi puhua myös tuollaisten asioiden kautta, mutta koitapa olla vaikka 1 kk ilman että kiinnität noihin huomioita. Tapahtuuko jotain olotilassasi? Kenties tunnetkin Jumalan rauhan ilman noita jatkuvia merkkejä ja niiden etsimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se on niin että jos niitä merkkejä haluaa nähdä niin silloin niitä alkaa näkemään joka paikassa. esim.puhelimen kello on sama kuin joku Raamatun jae, jonku auton rekkari sama kuin Raamatun jae. Sydämen muotoiset mansikat luetaan noihin "ihmeisiin". En kiellä etteikö Jumala voisi puhua myös tuollaisten asioiden kautta, mutta koitapa olla vaikka 1 kk ilman että kiinnität noihin huomioita. Tapahtuuko jotain olotilassasi? Kenties tunnetkin Jumalan rauhan ilman noita jatkuvia merkkejä ja niiden etsimistä.

        Niin...tuo on kyllä totta...minulla näytön säästäjänä tietsikkaan tuli eräs kuva ja mietin, että sekin voisi toimia ihmiselle merkkinä,. Ihminen alkaa havainnoida ympäristöään niin, että ehkä näkee asioita mitä haluaisi nähdä...

        LS


    • Anonyymi

      Kyllähän Jumala puhuu molotusasiantuntijankin äänellä, mutta melko vähän on silti ollut käytännön oppia molotuksesta. Siitä miten sen kanssa toimia. Sitä pitää vain kovaääneisesti vastustaa, mutta kyllähän siihen liittyy paljon muutakin. On pakko liittyä ja vain molotusasiantuntija voi sen tietää. Muut ovat pihalla kuin lumiukot.

    • Anonyymi

      Tee parannus ja käänny tieltäsi.

      • Anonyymi

        Tarvitseeko jos molotus ei ole vielä iskenyt eikä kenenkään kuullut molottavan.

        Onko silloin mitään tarvetta mihinkään uskonsa paranteluun ja viilaamiseen jos on vielä välttynyt molotukselta.

        Mutta kaiken varalta olisi hyvä saada ohjeet kokemusasiantuntijalta siihen miten toimia jos toisin käy, jos molotus iskee tai joutuu sen keskelle.


    • Anonyymi

      Eikös sitä juuri altistu molottamiselle jos alkaa uskoaan parantelemaan ja tekemään paremmaksi vaikka mitään mistään molotuksen synnistä ei tiedä. Ei muuta mitä on lukenut kokemusasiantuntijalta. Sekin tosin altistaa sille.

      Siksi pitäisi kaiken varalta saada molotuksen kääntymisohjeet. Miten toimia jos se molotus kaikesta huolimatta iskee ja kaikki ympärillä alkavat molottamaan. Siihen pitäisi antaa sellanen ensiapupaketti jos kerran on altistanut sen vaikutuksille.

      Sillä jos syntiä ei olisi niin paljon kuvailtu, ei kukaan siitä mitään tietäisi.

    • Anonyymi

      Matt.10:40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Luuk.10:16 Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut, mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille; joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt.

      • Anonyymi

        Tuo ei auta mitään molotusahdistukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei auta mitään molotusahdistukseen.

        Olen pahoillani, että koet jotakin sellaista.


    • Anonyymi

      Onneksi luterilaiset kirkot ovat molotuksenkarkoitusbunkkereita.

    • Anonyymi

      Pyhä henki puhuttelee näin hernekeittopäivänä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe