Kiitos Suomen koulujen uskonnon opetukselle

Anonyymi-ap

Suomessa on ääriajattelua vähemmän kuin sellaisissa maissa, joissa uskonnon opetus on annettu uskonnollisten yhdistysten tehtäväksi. Suomalainen kristillispohjainen peruskoulun uskonnon opetus on eräs parhaita maailmassa. Ruotsi ja Tanska sekä Ranska ovat huonoja esimerkkejä. Jopa NATOon pääsy voi estyä ruotsalaisen virheellisen uskonnon opetuksen vuoksi.

8

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskonnonopetus on peruskoulumme parhaimpia asioita. Muissa aineissa on menty alas pin.

    • Anonyymi

      Suomessa on perustuslain mukaan uskonnonvapaus mutta tässä asiassa niin ei ole. Jos haluaa lapselleen opetusta joka on tasapuolista niin vanhempien pitää erota evlutkirkosta. Minäkin erosin aikoinaan kun oli pakko.

    • Sinulla on varmaan tieteellistä, tilastollista, jne. näyttöä sanalla sanoen poskettomien väitteittesi tueksi? Tuo NATO -väitteesi on huvittava. Uskonnon opetus pois kouluista!

    • Anonyymi

      Ehdotus koulujen uskonnonopetukseen:

      Mar.10 Muuan hänen luoksensa ja kysyi: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"

      Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.”

      Kristikunnan 10 000 keskenään sotivat ja riitelevät lahkot ovat yksimielisiä siitä pakanallisesta uskomuksesta, että Jumala on kolmiyhteinen, ei ”yksi”, kuten Raamattu opettaa.

      Kristikunnan 10 000 lahkoa opettaa: ”Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kolme eri persoonaa, mutta kuitenkin yksi ja sama persoona, joista kukin on 100 %:sti toistensa kaltaiset iankaikkisuudessa, voimassa, tiedossa ja kaikkivaltiaassa valta-asemassa ja hyvyydessä.”

      Mutta Jeesus kumosi tuon opetuksen. Hän sanoi: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.”

      Tietenkin Jeesus oli 'hyvä', joten mitä hän tarkoitti?

      Sitä, että vain hänen Luojansa hyvyys on absoluuttista, vailla vertaa. Vaatimattomana Jeesus antoi kunnian taivaassa olevalle Isälleen, jonka hyvyys on ylivertaista.

      Samalla Jeesus opetti tärkeän totuuden: Ainoastaan Luojallaan on oikeus päättää normeista, mikä on hyvää ja mikä pahaa. 1. ihmispari yrittivät varastaa tuon oikeuden itselleen rosvoamalla hyvän ja pahan tiedon puun hedelmää. Mutta Jeesus jättää aina normien asettamisen alistuvaisesti Isälleen.

      Lisäksi Jeesus tiesi, että Luojansa on kaiken hyvän lähde. Jaak.1 ”Jokainen hyvä ja jokainen täydellinen lahja” tulee Jeesuksen Isältä.

      Mar.10 Jeesus sanoi: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
      Käskyt sinä tiedät.
      Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti."
      Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua."
      Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
      Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"

      (Jeesus ei antanut sellaista mahdollisuutta, että ”pidä omaisuutesi ja mene teologiseen tiedekuntaan, opiskele papiksi, niin saat hyvän kuukausipalkan ja monia muita etuoikeuksia tavalliseen rahvaaseen verrattuna).

      24 Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"

      "Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja Ihmisen Poika annetaan papiston käsiin, ja he tuomitsevat hänet kuolemaan ja antavat hänet pakanain* käsiin;
      ja ne pilkkaavat häntä ja sylkevät häntä ja ruoskivat häntä ja tappavat hänet; ja kolmen päivän perästä hän on nouseva ylös."

      (*nuo ’pakanat’ olivat uskonnolliset ja poliittiset johtajat, jotka teloittivat Jeesuksen).

      Jos Jeesus olisi kristikunnan pääopetuksen mukaan Kaikkivaltias, niin miksi Jeesuksella ei ole valtaa päättää, millaisiin ministerin paikkoihin taivaassa olevaan hallitukseen hänen seuraajansa tullaan sijoittamaan, ts. kenen ”annettavissa” se on?
      35 Ja Jaakob ja Johannes, Sebedeuksen pojat,sanoivat hänelle: "Opettaja, anna meidän istua, toisen oikealla ja toisen vasemmalla puolellasi, sinun kirkkaudessasi."

      Mutta Jeesus sanoi heille: "Minun oikealla tai vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani**.”

      (** Tähän kirkkokansa: Anteeksi Jeesus, mutta tietenkin se on sinun annettavissasi, sillä sinähän olet myös kolminaisuuden yhtenä osakkaana Kaikkivaltia!”

      Mutta jos Jeesus olisi kristikunnan pääopetuksen mukaan Kaikkivaltias, niin miksi Jeesuksella ei ole valtaa päättää, millaisiin ministerin paikkoihin taivaassa olevaan hallitukseen hänen seuraajansa tullaan sijoittamaan, ts. kenen ”annettavissa” se on?)

      ”Mutta joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon kaikkien orja.
      Sillä ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."
      -

      Rehtori: Tuo kaikki on ihan oikein ja totta, mutta et voi tuota esittää koulun uskonnonopetuksessa – ymmärräthän!”

    • Anonyymi

      miksi ei koulussa lueta aku ankkaa , aku ankan tunneilla ?

      • Anonyymi

        Siksi että Suomessa ei ole pakotettu kansaa akuankkalaisiksi 800 vuoteen.

        Paavin tanskalaiset peltikuorisotilaat pakottivat esi-isämme katolilaisiksi. Sitten 400 vuotta myöhemmin Aadolfin Kustaa lorotti suomalaiset luterilaisiksi.

        Kun vuonna 1527 kesäkuun 16. suomalaiset menivät nukkumaan katolilaisina, aamulla he heräsivät tietämättä, että heistä oli tullut luterilaisia. (Lähde: 16.6.1527 Vesteråsin valtiopäivät).

        Nimittäin Kustu oli vaihtanut Suomi-Ruotsin luterilaiseksi ja takavarikoinut katolisen kirkon 6000 maatilaa, rekisteröiden niistä 2000 itselleen, Se, että hän rohmusi katolisen kirkon ökyomaisuuden, antoi varallisuutta rahoittaa Vaasa-suvun loputtomat sodat.

        Vaikka uskonnonvapauslaki astui voimaan Suomessa 1923, lasten oli vuosikymmenien ajan pakko olla koulujen uskontotunneilla.

        Jos Suomi olisi pakotettu italialais-akuankkalaisiksi 800 vuotta sitten ja 400 vuotta sitten saksalais-ruåtsalais-akuankkalaisiksi, uskonnonvapauslaki 1923 olisi antanut mahdollisuuden vihdoinkin alkaa palvoa Tosi Jumalaa ilman rangaistuksen pelkoa joutua sakotetuksi, vankilaan tai maanpakoon ajamista, mutta kaikkien lasten olisi silti pitänyt osallistua koulujen akuankkatunneille.

        Onko uskonnonvapauslaki vapauttanut ihmismielet akuankkafakkiutuneisuudesta? Ei. Tosi Jumalaan uskovia ja hänen olemassaolonsa tietäviä pilkataan ja vähätellään, koska eivät kuulu akuankka-monopoliuskontoon tai usko kuten hessu-lahko, mikki-lahko, roope-lahko, millamagia-lahko, hannuhanhi-lahko jne.

        Jostain syystä ihmisillä täytyy aina olla jokin tukahduttava monopoli jarruttamassa kehitystä. Biologian opetuksessa oikeaksi todistamaton, mutta vääräksi todistettu evoluutioteoria on nostettu monopoliksi akuankka-uskomusten tilalle.

        Se ei ole tieteellistä biologian opetusta, vaan siihen liittyy pakollinen uskontunnustus: ”Nouskaamme ja tunnustakaamme yhteinen uskomme eläin-esi-isiimme. Ja joka tahtoo autuaaksi tulla, on näin evoluutioteoriasta ajateltava. Emmekä epäile!”

        Jos biologian tunneilla kokeisiin vastaa evoluutioteoriamonopolin vastaisesti, että ei usko eläinesi-isiin, saa huonot arvosanat ja lahjakkuudestaan huolimatta tuollainen jyräys heikentää etenemisen mahdollisuuksia.


    • Anonyymi

      Tämä pitäisi opettaa kouluissa:

      Jeesus rakastaa sinua!
      Matteus 11:28-30 "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä
      minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

      Joh. 3:16 "Sillä niin on Jumala maailmaa
      rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä
      olisi iankaikkinen elämä."

      ÄLÄ KOSKAAN UNOHDA, että Jeesus rakastaa sinua sellaisena kuin olet. Tule Jeesuksen luokse ja anna pestä pois syntisi. Ap.teot 2:38 "Pietari vastasi: ”Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi
      saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      Hän, joka on luonut koko maailman ja kaiken siinä olevan, on luonut sinutkin. Kun otat vastaan Jeesuksen Pelastajaksesi, saat syntisi anteeksi ”uskon kautta Hänen vereensä”!

      • Anonyymi

        YSTÄVÄ SÄ LAPSIEN. Alakansakoulun Raamatunhistoria. Kouluhallituksen hyväksymä 22.2.1950.

        Uskontokirjasta luettua: Kun Jumala nyt kuuden pitkän luomispäivän jälkeen katsoi kaikkea mitä hän oli tehnyt, niin hän näki, että kaikki oli kovin hyvää.
        Silloin Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä, ja siksi Jumala siunasi sen päivän ja PYHITTI SEN MEIDÄNKIN LEPOPÄIVÄKSEMME.

        1. Sunnuntai
        2. Maanantai
        3. Tiistai
        4.KESKIVIIKKO
        5. Torstai
        6. Perjantai
        7. Lauantai, sapatti

        1234567---


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe