Syökö vai ei, elää kuitenkin mittansa mukaisen elämän.

Anonyymi-ap

Daily Dose Of Kindness
19 t ·

Tässä on Madame Jeanne Louise Calment, jolla oli pisimpään vahvistettu ihmisen elinikä: 122 vuotta, 164 päivää. Ilmeisesti kohtalo hyväksyi vahvasti hänen elämänsä. Hän syntyi Arlesissa Ranskassa 21. helmikuuta 1875. Eiffel-torni rakennettiin hänen ollessaan 14-vuotias. Silloin hän tapasi Vincent van Goghin. "Hän oli likainen, huonosti pukeutunut ja epämiellyttävä", hän muisteli vuonna 1988 annetussa haastattelussa.
85-vuotiaana hän aloitti miekkailun ja ajoi silti pyörällä 100-vuotiaana. 114-vuotiaana hän esiintyi elämästään kertovassa elokuvassa, 115-vuotiaana hänelle tehtiin lonkkaleikkaus, ja 117-vuotiaana hän lopetti tupakoinnin aloittaessaan 21-vuotiaana 1896. Hän ei luopunut siitä terveydellisistä syistä; hänen syynsä oli se, että hän ei halunnut pyytää jotakuta auttamaan häntä sytyttämään tupakan, kun hän oli melkein sokea.
Vuonna 1965 Jeanne oli 90-vuotias eikä hänellä ollut perillisiä. Hän allekirjoitti sopimuksen asuntonsa myymisestä 47-vuotiaalle asianajajalle nimeltä André-Fran çois Raffray. Hän suostui maksamaan hänelle 2500 frangia kuukausittaisen summan sillä ehdolla, että hän perisi tämän asunnon hänen kuoltuaan. Raffray ei kuitenkaan vain päätynyt maksamaan Jeannelle 30 vuoden ajan, vaan kuoli ennen kuin hän maksoi 77-vuotiaana. Hänen leskensä oli laillisesti velvoitettu jatkamaan Madame Calmentin maksamista hänen päiviensä loppuun asti.
Jeannella oli terävät henkiset kyvyt. Kun häneltä kysyttiin 120-vuotispäivänään, millainen tulevaisuus hän odotti olevan. Hänen vastauksensa: "Todella lyhyt sellainen. ""
Tässä ovat Jeanne Louise Calmentin elämän säännöt:
"Rakastan viiniä. ""
"Kaikki vauvat ovat kauniita. ""
"Taidan kuolla nauruun. ""
"Hyvä Herramme on unohtanut minut. ""
"Minulla on vain yksi ryppy, ja istun sen päällä. ""
"En koskaan käytä ripsiväriä; nauran kunnes itken usein. ""
"Jos et voi muuttaa jotain, älä murehdi sitä. ""
"Pidä aina hymysi. Näin minä selitän pitkän elämäni. ""
"Näen huonosti, kuulen huonosti ja minusta tuntuu pahalta, mutta kaikki on hyvin. ""
"Minulla on valtava elämänhalu ja suuri ruokahalu etenkin makeisten suhteen. ""
"Minulla on jalat rautaa, mutta totta puhuakseni ne alkavat vähän ruostumaan ja solkeen. ""
"Nautin aina kun pystyin. Toimin selkeästi ja moraalisesti ja katumatta. Olen todella onnekas. ""
“Nuorena oleminen on mielentila, se ei riipu kehosta. Olen itse asiassa vielä nuori tyttö, mutta en ole näyttänyt niin hyvältä 70 vuoteen. ""
Yhden haastattelun päätteeksi toimittaja sanoi: "Madame, toivottavasti tapaamme taas joskus ensi vuonna. " Johon Jeanne vastasi: "Miksi ei? Et sinä niin vanha ole; olet vielä täällä! ”
Kuva siivin on taideteos @[1:10]
L. Lichtenfells

linkkilähde.
https://www.facebook.com/dailydoseofkindnesss

Tässä miettimistä heillekin, jotka ylpeilevät uskonnollisesti pitkästä iästä.

0

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. 104
        1899
      2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

        Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
        Tv-sarjat
        53
        1854
      3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

        Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
        Ikävä
        15
        1845
      4. Kyllä poisto toimii

        Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
        80 plus
        19
        1657
      5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

        "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
        Yhteiskunta
        18
        1573
      6. Haluan jutella kanssasi Nainen

        Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
        Ikävä
        10
        1360
      7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

        Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
        Ikävä
        26
        1310
      8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

        Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
        Seinäjoki
        11
        1296
      9. Onko mies niin,

        että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
        Tunteet
        14
        1281
      10. Kristityt "pyhät"

        Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
        Kristinusko
        6
        1242
      Aihe