"Kun ihmiset tietävät tehneensä sinulle väärin, he välttelevät sinua".
Taitaa olla totuuden siemen.
Törmäsin lauseeseen
80
1153
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan hyvä, ei kiinnosta hengata sellaisten kanssa.
- Anonyymi
Kohdellus niin on yksi uusi sana ☝
- Anonyymi
No noinhan se näyttää miehillä olevan.
- Anonyymi
Naisilla myös...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisilla myös...
Onko kokemusta välttelystä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kokemusta välttelystä?
Olen itse nainen. Tiedostan tehneeni väärin ja välttelen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Petitkö vai mitä teit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Petitkö vai mitä teit?
En pettänyt. En aio avata asiaa tähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ajatellut sellaista vaihtoehtoa, että voisit edes yrittää korjata asiat? Tietämättä tietenkäään mistä on kyse, mutta jotenkin itsellä särähtää silmään tällainen teksti, missä ikäänkuin vetäydytään vastuusta, että ei voi mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ajatellut sellaista vaihtoehtoa, että voisit edes yrittää korjata asiat? Tietämättä tietenkäään mistä on kyse, mutta jotenkin itsellä särähtää silmään tällainen teksti, missä ikäänkuin vetäydytään vastuusta, että ei voi mitään
Varmaan olisi ihan aiheellista. Toisaalta tapahtuneesta on hyvin pitkä aika, joten voisi olla omituista vuosien jälkeen mitään korjaamaan. Ehkäpä, jos tulee joskus mahdollisuus .
- Anonyymi
Nyt syyllistämään kaikkia vältteleviä ihmisiä että kehtaavatkin
- Anonyymi
Ehkä tässä ns syyllistetään väärin toisia ihmisiä kohdanneita tai kohdelleita jos nimenomaan syyllistämisenä haluat aloituksen jostain syystä kokea….-sivusta
- Anonyymi
:D
Syitä on kyllä monia. Itselläni tilanteet alkavat nopeasti mennä komiikan puolelle, eikä ole syynä väärin tehdyt jutu.
- Anonyymi
Välttelyn syy on jokin muu kuin väärin tekeminen. Välttelijä usein syyttää muita omista tekemisistään kuten, että sinä olet se syyllinen en minä. Ha ha
- Anonyymi
Huomannut saman. Ensiksi mustamaalattiin maanrakoon tällä palstalla muutaman tutun puolesta ja lopuksi kaikki vain syyttelivät milloin mistäkin ja kääntivät selkänsä. Taitavasti manipuloitu....
- Anonyymi
Joo, joskus tämäntyyppiseen ei vaadita muuta kuin yksi katkera pissapää ja joukko johtadeltavissa olevia fiksuja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, joskus tämäntyyppiseen ei vaadita muuta kuin yksi katkera pissapää ja joukko johtadeltavissa olevia fiksuja
Nimenomaan. Juurikin noin.
- Anonyymi
Kalkilla valkaisu käy ekosti https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=106
- Anonyymi
Osittain joillakin juuri noin. Mutta noin toimii myös yleensä henkilö joka ei pysty myöntämään olleensa väärässä. Tai jos ei ole kykyä kommunikoida. Tai pelkää konflikteja, ehkä aiemmat kokemukset jättäneet traumoja tms
Voipi olla. Aika moni on sitten tehnyt väärin minulle. 😂
Itse kyllä ajattelen, että välttely voi johtua monesta muustakin syystä. Kaikkia syitä en luettele ja avaa, mutta tyylipuhdas välinpitämättömyys on yksi syy vältellä. Oikeastaan silloin ei edes välttele, ei vaan kiinnitä mitään huomiota.
Toinen syy voi olla epämukavat tunteet.- Anonyymi
Ehkä se erillisyyden kokemus on tässä tapauksessa siinä, että esiinnyt eri naisina täällä internetissä, vaikka et sellainen ole, mutta muuten on kyllä kovasti asiaa lasten päivähoitomaksujen päivittelystä kaffikastukkeen leipomiseen.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Itse kyllä ajattelen, että välttely voi johtua monesta muustakin syystä. Kaikkia syitä en luettele ja avaa, mutta tyylipuhdas välinpitämättömyys on yksi syy vältellä. Oikeastaan silloin ei edes välttele, ei vaan kiinnitä mitään huomiota.
Toinen syy voi olla epämukavat tunteet.Kunnioitan toista ihmistä niin paljon etten välttele häntä sen takia että on epämukavat tunteet. Minulla on vastuu omista tunteistani ja ne minun pitää myös kestää.
- Anonyymi
Tai sitten sinua vältellään koska olet syöpää
- Anonyymi
Kiitoksia st.alker
- Anonyymi
Ehkä sinua väitellään mainehaittaayistä. En tiedä mistä tuli mieleen. Sivusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä sinua väitellään mainehaittaayistä. En tiedä mistä tuli mieleen. Sivusta
Kiitoksia st.alker elämäntuhooja
- Anonyymi
Ei. He välttelevät sinua, koska olet väkivaltainen psykopaatti.
- Anonyymi
Voi olla yksi syy tuo.
- Anonyymi
Antikristuksen kosketus.
Tuo pitää paikkansa pääosin, nimenomaisesti niiden kohdalla jotka häpeävät tekojaan, eivätkä syystä tai toisesta kykene sillä hetkellä omatoimisesti kertomaan tehneensä vääryyttä ja pyytämään anteeksi.
- Anonyymi
Just noin. Samaa mieltä sun kanssa!
Anonyymi kirjoitti:
Just noin. Samaa mieltä sun kanssa!
Anteeksi pyytäminen ja omien virheiden myöntäminen ovat pirunmoisen hankalia asioita, en nauti niistä tilanteista itsekään, mutta ajan kanssa on oppinut elämään niiden kanssa ja huomannut kuin em. asioiden kunnialla hoitaminen vapauttaa kummasti.
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Anteeksi pyytäminen ja omien virheiden myöntäminen ovat pirunmoisen hankalia asioita, en nauti niistä tilanteista itsekään, mutta ajan kanssa on oppinut elämään niiden kanssa ja huomannut kuin em. asioiden kunnialla hoitaminen vapauttaa kummasti.
Se on just näin randombypasser 👍
- Anonyymi
Eli olet sitä mieltä, että voit ns suorittaa oman aikasi ilman kalabaliikkeja?
Anonyymi kirjoitti:
Eli olet sitä mieltä, että voit ns suorittaa oman aikasi ilman kalabaliikkeja?
Etpä viitsisi olla hiukan tarkempi, kiitos? En nyt ihan saa kiinni siitä mitä tarkoitat/haet.
- Anonyymi
Etpä viitsisi olla hiukan tarkempi, kiitos? En nyt ihan saa kiinni siitä mitä tarkoitat/haet.
Esimerkiksi sitä, että jos olisit saanut tuomion vainoamisesta vaikkapa v 2018, niin ajattelisit, ettei kuumottava kirjelmöinti oikeuslaitoksen edustajille edistäisi asiaa? Eikä myöskään esim maaninen kirjoittelu aiheesta suomi24lla
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi sitä, että jos olisit saanut tuomion vainoamisesta vaikkapa v 2018, niin ajattelisit, ettei kuumottava kirjelmöinti oikeuslaitoksen edustajille edistäisi asiaa? Eikä myöskään esim maaninen kirjoittelu aiheesta suomi24lla
Jaa että oikein maaninen kirjoittelu aiheesta. No siinä olet totaalisen väärässä, kun nimenomaan tästä aiheesta en ole juurikaan jaksanut täällä horista, siihen täällä on paljon maanisempaakin porukkaa.
Ja palstahan on avoin, kukin saa kirjoitella niin paljon kuin sielu sietää, kunhan ei riko lakia.
Edelleen odottelen sitä vainoamishaastetta, mutta eipä tunnu poliisit olevan kiinnostuneita minusta.randombypasser kirjoitti:
Jaa että oikein maaninen kirjoittelu aiheesta. No siinä olet totaalisen väärässä, kun nimenomaan tästä aiheesta en ole juurikaan jaksanut täällä horista, siihen täällä on paljon maanisempaakin porukkaa.
Ja palstahan on avoin, kukin saa kirjoitella niin paljon kuin sielu sietää, kunhan ei riko lakia.
Edelleen odottelen sitä vainoamishaastetta, mutta eipä tunnu poliisit olevan kiinnostuneita minusta.Siis et kai sä vaan ole stalkkeri🤭
EmpressOfTheLight kirjoitti:
Siis et kai sä vaan ole stalkkeri🤭
Kuulemma... Ilmeisesti olen paljon muutakin, kuten multinikki, nainen, homo (edelliset huomioiden siis varmaan trans...), eläkeläinen ja mitähän niitä olikaan. Niin ja tietysti trolli.
Pidän itseäni omituisena otuksena, mutta tuo oli uutta, että minulla noin monta erillistä persoonaa... Täytyy siis ottaa ilo irti niistä 😂randombypasser kirjoitti:
Kuulemma... Ilmeisesti olen paljon muutakin, kuten multinikki, nainen, homo (edelliset huomioiden siis varmaan trans...), eläkeläinen ja mitähän niitä olikaan. Niin ja tietysti trolli.
Pidän itseäni omituisena otuksena, mutta tuo oli uutta, että minulla noin monta erillistä persoonaa... Täytyy siis ottaa ilo irti niistä 😂No sä ootko tollanen random -tyyppi😂🤭
EmpressOfTheLight kirjoitti:
No sä ootko tollanen random -tyyppi😂🤭
Aivan totta!!! Nomen est omen, hitto tietysti, miten en ole hoksannut 😮😂
- Anonyymi
Paskaa pitääkin vältellä toimit täysin oikein, mikäli ei kriteerit täyty;)
- Anonyymi
Ihmisen tahra.
- Anonyymi
Ihmiset voi vältellä sinua myös siksi että eivät pidä sinusta. Tai siksi että ajattelet sinun tehneen heille väärin. Ei pidä yleistää sanontoja.
- Anonyymi
” Tai siksi että ajattelet sinun tehneen heille väärin. ” Eli joku välttelisi jonkun toisen ajatusten takia? Okei. Sivusta
- Anonyymi
Poistettavuus on vähintään samanlaista.
- Anonyymi
Varmasti totta. Tuntuu myös siltä, että jotkut pelkäävät/näkevät toisen vihamielisenä, kun itse ovat tehneet väärin. Johtuu varmaan siitä, että on tehnyt aiemminkin jotain väärää ja joutunut siitä tilille.
- Anonyymi
Niin täysin samaa mieltä tästä, ei tarvitse paljoa ilmettä muuttaa kun ollaan jotenkin teatraalisia. Ja ikäänkuin vaikkapa siitä, että joku jauhaa tai jotkut on jauhaneet soopaa ei saisi mainita tarvittaessa yhtä kärkkäästi mitä tätä soopaa on esitetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin täysin samaa mieltä tästä, ei tarvitse paljoa ilmettä muuttaa kun ollaan jotenkin teatraalisia. Ja ikäänkuin vaikkapa siitä, että joku jauhaa tai jotkut on jauhaneet soopaa ei saisi mainita tarvittaessa yhtä kärkkäästi mitä tätä soopaa on esitetty.
Juuri näin. Kysymyksiä esitetään, mitä väliä.. siitä on jo aikaa, mitä vielä muistelet, en jaksa draamaa, sinun kanssa on vaikeaa, lista on pitkä. Ne jotka eivät uskalla puolustaa itseään, suhtautuvat alentuvasti niihin jotka uskaltavat. Yleisin suhtautuminen on tämän itseään puolustavan vähättely. Varmaan siksi ettei tarvitse ajatella omaa syyllisyyttään tai vastaavasti omaa pelkuruutta puolustautua kun heitä kohdellaan väärin. Porukalla on mukava kiusata ja sitten kun kiusattu päästää pienenkin pihinän vastalauseeksi niin alkaa joukkopako ja ignooraus. Tämä on tosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Kysymyksiä esitetään, mitä väliä.. siitä on jo aikaa, mitä vielä muistelet, en jaksa draamaa, sinun kanssa on vaikeaa, lista on pitkä. Ne jotka eivät uskalla puolustaa itseään, suhtautuvat alentuvasti niihin jotka uskaltavat. Yleisin suhtautuminen on tämän itseään puolustavan vähättely. Varmaan siksi ettei tarvitse ajatella omaa syyllisyyttään tai vastaavasti omaa pelkuruutta puolustautua kun heitä kohdellaan väärin. Porukalla on mukava kiusata ja sitten kun kiusattu päästää pienenkin pihinän vastalauseeksi niin alkaa joukkopako ja ignooraus. Tämä on tosi.
Niin samaa mieltä tästä asiasta, juuri tuo vähättely on todella halpamaista käytöstä jos vängätään sivuuttamaan asioita joista itse ei luultavasti päästäisi yli ikinä jos asetelma olisi toinen ja ei päästä muuten siitäkään, jos vähän saadaan vastapalloon omaa käytöstä niin johan aletaan uhriutumaan joko muiden tai omasta puolesta🤮
- Anonyymi
Hahah. Selittele itsellesi. 💩
- Anonyymi
Ps. Itse kun en välttele ketään,en ole sitten varmaankaan tehnyt koskaan väärin. Mitä yleistystä💩
- Anonyymi
Kyllä se usein näin menee tai sitten otetaan sellainen uppiniskaisen ylimielinen koominen ilme venähtäneitä kasvoja suojaamaan jos joutuu nokakkain. Ei voi mitään, mutta alkaa jotenkin naurattaa, varsinkin jos siihen tunnutaan tarvitsevan ulkopuolista tukea jollain muotoa, että anteeksi ollaanko me nyt peruskoulun pihalla
- Anonyymi
Niin tai yksinkertaisesti toista ei kiinnosta.
- Anonyymi
Miksi sinä typistät tätä teemaa tai kokonaisuutta yhteen ihmiseen? Ehkä kaikki tai oikeastaan mikään ei oikeasti liity sinun tarinoihin tai kuvitelmiin. Ei tuota pakonomaista semanttista sönkötystä voi oikein olla huomaamatta. Sivusta
- Anonyymi
Minä kyllä välttelen ihmisiä, joista en pidä ja joihin en luota. Muiden kanssa yritän( ainakin kerran) selvittää asiat. Jos ei toista kiinnosta, annan olla.
- Anonyymi
Joskus ei jaksa
Ajoittain parempi olo
Nukkuminen auttaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus ei jaksa
Ajoittain parempi olo
Nukkuminen auttaaEi aina jaksakaan. Se on sitten pallo siinä päädyssä. En mä ala ketään keskusteluin pakottamaan. Joskus on kyllä voinut käydä niin, etten itse enää ole ollut saavutettavissa. Näin on käynyt silloin, jos ei ole tullut mitään selitystä käytökselle.
- Anonyymi
Välttelen tyhmiä ihmisiä. Eli ilkeitä, pahansuopia, arvostelukyvyttömiä eli epäluotettavia, määräileviä, selkärangattomia, kaksinaismoralisteja..
- Anonyymi
Sama, mutta ei tätä välttelyä pysty välttämättä aina ihan sataprosenttisesti toteuttamaan, silloin joutuu puhumaan säästä ja vastaavasta, mistä nämä selkärangattomat arvostelukyvyttömät ei saa mitään jutun juurta ainakaan yhtään enempää kun mitä kieli ruskiana tiettyyn tahoon nähden jauhavat
- Anonyymi
Otsikossa puhutaan silkkaa asiaa. Kyllä sen aika hyvin oppii näkemään esimerkiksi työkavereista kellä on tapana haukkua selän takana että nyt on taas jauhettu urakalla perttiä.
- Anonyymi
Laitetaan iso pylpyrä pyörimään Ivan.
- Anonyymi
Mitä tämä vääristynyt marginaalikansallismielisyys oikein on ja mikä on tämä hyrrä, joku tussahtanut takakumiko?
On muitakin syitä, mutta tämä pitää usein paikkansa.
- Anonyymi
Kun veikkaa väärää kuningasta
Sellaista josta tulee narri
On jäljellä paska käsi- Anonyymi
Mihin tekstisi liittyy?
- Anonyymi
Tässä on kyllä ajatusta jos ei suhteuta sitä ensisijaisesti aloitukseen, vaan yleensä. Kun veikkaa väärää kuningasta, niin tulee monta narria, lisäisin vielä tähän. Sivusta
- Anonyymi
Samoin, jos on huonoja kokemuksia toisesta, silloinkin pyrkii enemmän välttelemään kuin hakeutuu toisen seuraan. Eli väärin tehnyt ihminenkin kuuluu samaan, ovat ++ magneetteja toisille.
- Anonyymi
Herää kysymys, että miks tää on just ikävä palstalla? Jos oot toiminu väärin ja ikävöit, mikset toimi niinku muutenkin virheen tehtyä. Anna selitys miksi toimit kuten toimit, pyydä anteeks, jos toinen osapuoli on vastaanottavainen.
- Anonyymi
Minun ymmärtääkseni aloitus ei koskenut aloittajan niin väärintoimimista kuin ikävöimistäkään. Jotenkin tulee mieleen, että olet itse toiminut väärin jollain tavalla jotain kohtaan ja odotat hyvin omahyväisenä itsellesi anteeksipyyntöä tai jotain mystistä selitystä jollekin asialle tästä hyvästä ja ilmeisesti oletat, että sinua täällä ikävöitäisiin. Jos tulkintani osuisi edes osittain oikeaan, niin se viittaisi tiettyihin persoonaan liittyviin erityispiirteisiin sekä harhaisiin tilannekuviin ympäröivästä todellisuudesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun ymmärtääkseni aloitus ei koskenut aloittajan niin väärintoimimista kuin ikävöimistäkään. Jotenkin tulee mieleen, että olet itse toiminut väärin jollain tavalla jotain kohtaan ja odotat hyvin omahyväisenä itsellesi anteeksipyyntöä tai jotain mystistä selitystä jollekin asialle tästä hyvästä ja ilmeisesti oletat, että sinua täällä ikävöitäisiin. Jos tulkintani osuisi edes osittain oikeaan, niin se viittaisi tiettyihin persoonaan liittyviin erityispiirteisiin sekä harhaisiin tilannekuviin ympäröivästä todellisuudesta
Sinäpä se varsin hanakasti luonnekuvauksia jakelet. Yleisesti ihmiset tekee väärin tai virheitä, ihan kaikki siis. Ja mulla on tapana ne myöntää, pyytää anteeks jne. Ei kenenkään oo tarve multa anteeks pyytää ja hyvä niin. Joten kivaa iltaa.
- Anonyymi
Iranissakaan ei pidä tanssittaman rakkaudelle
https://youtu.be/Ljeh5_T2ejQ - Anonyymi
Tai kun joku on tehnyt sinua väärin lukuisia kertoja vuosien aikana niin alatkin välttää sitä henkilöä, etkä jatkossa halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan.
- Anonyymi
Hyväksikäyttäjät, vaikka tietävätkin takuulla tehneensä kuinja väärin ja pahasti tahansa, tuskin välttävät vaan päinvastoin haluavat jatkossakin, että uhri pysyy lähellä, että voivat aiheuttaa tälle lisää opäoikeudenmukaista vääryyttä ja kärsimystä, mutta hyväksikäyttäjien uhrit voivat sen sijaan haluta vältellä entistä hyväksikäyttäjiänsä, mikä on enemmän kuin ymmärrettävää.
- Anonyymi
Juuri noin se on. Kaikki lähelle tunkijat aiheuttavat kärsimystä.
- Anonyymi
Eipä tuo nyt paikkansa pidä täysin
- Anonyymi
Olen samaa mieltä erääseen tiettyyn tapaukseen liittyen.
- Anonyymi
Eikös tuo ole JUURI TOISIN PÄIN.
"Kun ihmiset tietävät SINUN tehneen väärin, he välttelevät sinua".
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1744978- 1004949
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?904380Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1182713Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372688- 442237
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian322154Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261900- 901826
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni121821