Oliko palstalla tupakki-porukkaa? Nyt kannattaa imeä sitä sätkää kiivaasti...

115

712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yhh, koskaan en ole polttanut enkä polta. Tämä on yksi asia, mitä en pysty kovin helpolla mieheltäkään sietämään. Pelkkä haju aiheuttaa niin etovan olon.

      • Ei sitä voi sietää, jos jo pelkkä haju aiheuttaa noin voimakkaan reaktion.
        Itsellä oli aikanaan tyttöystävä, joka rakasti sitä poltetun tupakin hajua ihollani, vaatteissani, mutta ei voinut sietää sitä savua. Ja halusi toisinaan maistaa tupakista, mutta sekin oli yök, mikä on hyvä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ei sitä voi sietää, jos jo pelkkä haju aiheuttaa noin voimakkaan reaktion.
        Itsellä oli aikanaan tyttöystävä, joka rakasti sitä poltetun tupakin hajua ihollani, vaatteissani, mutta ei voinut sietää sitä savua. Ja halusi toisinaan maistaa tupakista, mutta sekin oli yök, mikä on hyvä.

        Haistan tupakan todella kaukaa ja haju jää inhottavasti leijailemaan pitkäksi aikaa, vaikka joku kävisi kauempanakin polttamassa. En tajua, miten sitä ainakaan pystyikään baarissa käymään, kun siellä vielä poltettiin vapaasti.. Onneksi aika nopeasti tuli erilliset tupakointitilat. Mutta silti oli aina pakko pestä hiukset baarista tultua, koska en sietänyt tupakan hajua tyynyllä aamulla herätessä 😬


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haistan tupakan todella kaukaa ja haju jää inhottavasti leijailemaan pitkäksi aikaa, vaikka joku kävisi kauempanakin polttamassa. En tajua, miten sitä ainakaan pystyikään baarissa käymään, kun siellä vielä poltettiin vapaasti.. Onneksi aika nopeasti tuli erilliset tupakointitilat. Mutta silti oli aina pakko pestä hiukset baarista tultua, koska en sietänyt tupakan hajua tyynyllä aamulla herätessä 😬

        No itsekin nykyisin haistan sen, kun olen lopettanut. Ja kyllä sen vielä sauhutellessakin huomasi todella hyvin, jos oli itte parikin tuntia polttamatta. Ja on se löyhkä aika karmea, mikä vaatteisiin ja hiuksiin jää, se oli pakko todeta jo sauhutteluaikoinaan.

        Vielä etäisesti muista ne ajat kun itte aloin ravintoloissa käymään (90-luvun alkua), kun olihan ne ihan sellaisessa harmaassa udussa kaikki paikat, hyvä kun eteensä näki myöhemmin illasta 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No itsekin nykyisin haistan sen, kun olen lopettanut. Ja kyllä sen vielä sauhutellessakin huomasi todella hyvin, jos oli itte parikin tuntia polttamatta. Ja on se löyhkä aika karmea, mikä vaatteisiin ja hiuksiin jää, se oli pakko todeta jo sauhutteluaikoinaan.

        Vielä etäisesti muista ne ajat kun itte aloin ravintoloissa käymään (90-luvun alkua), kun olihan ne ihan sellaisessa harmaassa udussa kaikki paikat, hyvä kun eteensä näki myöhemmin illasta 😂

        Äijä on ainakin 10 vuotta mua vanhempi, mahdollisesti 15-20 vuottakin! :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äijä on ainakin 10 vuotta mua vanhempi, mahdollisesti 15-20 vuottakin! :D

        Varmastikin, en epäile hetkeäkään, mutta eipä siinä kauaa mene kunnes saavutat minut. Miten sitten suu pannaan? :D


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No itsekin nykyisin haistan sen, kun olen lopettanut. Ja kyllä sen vielä sauhutellessakin huomasi todella hyvin, jos oli itte parikin tuntia polttamatta. Ja on se löyhkä aika karmea, mikä vaatteisiin ja hiuksiin jää, se oli pakko todeta jo sauhutteluaikoinaan.

        Vielä etäisesti muista ne ajat kun itte aloin ravintoloissa käymään (90-luvun alkua), kun olihan ne ihan sellaisessa harmaassa udussa kaikki paikat, hyvä kun eteensä näki myöhemmin illasta 😂

        Joo se haju on kyllä todella etova ja takuulla vaikutti myös krapulan voimakkuuteen, kun koko illan oli hengittänyt myrkkyjä sisäänsä 🤢 Oma baariura alkoi "vasta" 90-luvun loppupuolella, mutta muistikuvat röökisumuisista baareista vahvat 😁

        Mahtavaa, kun olet päässyt tupakoinnista eroon. Siitä isot aplodit! 👏


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo se haju on kyllä todella etova ja takuulla vaikutti myös krapulan voimakkuuteen, kun koko illan oli hengittänyt myrkkyjä sisäänsä 🤢 Oma baariura alkoi "vasta" 90-luvun loppupuolella, mutta muistikuvat röökisumuisista baareista vahvat 😁

        Mahtavaa, kun olet päässyt tupakoinnista eroon. Siitä isot aplodit! 👏

        Oli melkonen haju, kyllä. Itellä kun oli kaverina paikallisen tanssijuottolan nuori vuoropäällikkö, niin välillä tuli käytyä siellä keskellä päivää, kun juottola oli kiinni, niin se koko tila haisi kuin kostea tuhkakuppi vaikka oli monta ikkunaa auki 🤮

        Kiitosta, melkonen hommeli siinä olikin ne pari ekaa kuukautta, mutta kyllä se kannattaa kenelle tahansa nähdä se vaiva 👍🤗


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Oli melkonen haju, kyllä. Itellä kun oli kaverina paikallisen tanssijuottolan nuori vuoropäällikkö, niin välillä tuli käytyä siellä keskellä päivää, kun juottola oli kiinni, niin se koko tila haisi kuin kostea tuhkakuppi vaikka oli monta ikkunaa auki 🤮

        Kiitosta, melkonen hommeli siinä olikin ne pari ekaa kuukautta, mutta kyllä se kannattaa kenelle tahansa nähdä se vaiva 👍🤗

        Ehdottomasti kannattaa. Tekee hyvää itselle ja muille 🤗

        Heh, kävin illalla lenkillä ja kuljin kerrostaloalueen läpi. En nähnyt ketään missään ja matkaa tiloihin oli kymmeniä metrejä. Haistoin tielle tupakan hajun, joka leijaili jostain kaukaa. Niin voimakas se haju on. Että vähemmän vaan tupakointia jatkossakin 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti kannattaa. Tekee hyvää itselle ja muille 🤗

        Heh, kävin illalla lenkillä ja kuljin kerrostaloalueen läpi. En nähnyt ketään missään ja matkaa tiloihin oli kymmeniä metrejä. Haistoin tielle tupakan hajun, joka leijaili jostain kaukaa. Niin voimakas se haju on. Että vähemmän vaan tupakointia jatkossakin 😁

        Meidän porraskäytävässä joku pentele polttelee sisällä välillä, niin se haju kyllä ryömii tänne mulle asti, siis sen 3 tai 4 kerrosta ylöspäin. On se vahva haju.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No itsekin nykyisin haistan sen, kun olen lopettanut. Ja kyllä sen vielä sauhutellessakin huomasi todella hyvin, jos oli itte parikin tuntia polttamatta. Ja on se löyhkä aika karmea, mikä vaatteisiin ja hiuksiin jää, se oli pakko todeta jo sauhutteluaikoinaan.

        Vielä etäisesti muista ne ajat kun itte aloin ravintoloissa käymään (90-luvun alkua), kun olihan ne ihan sellaisessa harmaassa udussa kaikki paikat, hyvä kun eteensä näki myöhemmin illasta 😂

        14.2.23. Kiva oli tulla tänään kotia kun kotihaisi tupakalla.Tupakan haju tuli asuntoni parvekkeen sisällä olevasta ikkunasta,Jonka yläkarmissa on rakovetiilit.Nitä ei saa sulkea. Parvekeni haisi tupakalle.Kun ihminen tupakoi oma parveke lasitukset kinni 24hja 12 kukautta.Kaikki hajut hänen kotinsa tulettaa parvekelle.Haisee.Luule ettei tupakka haise. Oletettavasti saanut rahaa ja kaljaa juotu ,niin ollaan rohkeita vanhoja ämmiä Suomeksi.Talossa jossa parveketupakointi kielto.Haju on hirveä.Ei tupakoitsia itse sitä haista.Ei ymmärrä mitä myrkkyä keuhkoihinsa vetää.Ja sama myrkyä sauhuna puhaltaa ulos. Syy on myrkkyä.Sen takia on tupakointi kiellot lähes kaikialla.Ei niitä kiusaksi ole tehty.Hyvä nostavat sen hintoja.Hampaathan ihmisillä myös menen tupakan takia.Ei se laihduta kuten luulevat varsinkin vanhemmat naiset. Jos laihduttaisi miksi ovat lihavia?Tupakasta pääsee helposti eroon SV-läkeillä.Joka läkri reseptin kirjotaa kun pyytää.# kk.lääkettä syödän ,alussa saatupakoida ja otetaan lääke.Tupakka jää itsestään pois.Mutta lääke syödään loppuun 3kk.Alka ihokin näytää paremalta ja terveys kohene.Kuin unen saati ja rahaa säästyy huimasti itse elämään.Ei tarvii paistaa makkaraa ja pekonia vaan.Keties muiden läkeidenkin käyttö vähene.Varsinkin jos opettelee likkumaan,voitta elän nälkä ja kenties löytää kivan kaverin:Harva halua itselle tupakoivaa naista,joka tykää kaljasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haistan tupakan todella kaukaa ja haju jää inhottavasti leijailemaan pitkäksi aikaa, vaikka joku kävisi kauempanakin polttamassa. En tajua, miten sitä ainakaan pystyikään baarissa käymään, kun siellä vielä poltettiin vapaasti.. Onneksi aika nopeasti tuli erilliset tupakointitilat. Mutta silti oli aina pakko pestä hiukset baarista tultua, koska en sietänyt tupakan hajua tyynyllä aamulla herätessä 😬

        Omanlaisensa sairaus kai tuokin


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Meidän porraskäytävässä joku pentele polttelee sisällä välillä, niin se haju kyllä ryömii tänne mulle asti, siis sen 3 tai 4 kerrosta ylöspäin. On se vahva haju.

        Kannattiko kieltää se parveketupakointi jos se noi vitusti häiritsee että muut elää elämäänsä muuttakaa vittu maalle elämään omaanne ni ei tartte seurata sitä muiden elämää


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattiko kieltää se parveketupakointi jos se noi vitusti häiritsee että muut elää elämäänsä muuttakaa vittu maalle elämään omaanne ni ei tartte seurata sitä muiden elämää

        Kannattaako mussuttaa asioista joista ei tiedä hevonkukkuakaan? No ei kannattaisi, mutta hömelöhön heiluttelee huuliaan tuulessa ennen kuin ajattelee.

        Se nimenomainen kämppä on parvekkeeton yksiö. Ja tässä taloyhtiössä ei ole kielletty parveketupakointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        14.2.23. Kiva oli tulla tänään kotia kun kotihaisi tupakalla.Tupakan haju tuli asuntoni parvekkeen sisällä olevasta ikkunasta,Jonka yläkarmissa on rakovetiilit.Nitä ei saa sulkea. Parvekeni haisi tupakalle.Kun ihminen tupakoi oma parveke lasitukset kinni 24hja 12 kukautta.Kaikki hajut hänen kotinsa tulettaa parvekelle.Haisee.Luule ettei tupakka haise. Oletettavasti saanut rahaa ja kaljaa juotu ,niin ollaan rohkeita vanhoja ämmiä Suomeksi.Talossa jossa parveketupakointi kielto.Haju on hirveä.Ei tupakoitsia itse sitä haista.Ei ymmärrä mitä myrkkyä keuhkoihinsa vetää.Ja sama myrkyä sauhuna puhaltaa ulos. Syy on myrkkyä.Sen takia on tupakointi kiellot lähes kaikialla.Ei niitä kiusaksi ole tehty.Hyvä nostavat sen hintoja.Hampaathan ihmisillä myös menen tupakan takia.Ei se laihduta kuten luulevat varsinkin vanhemmat naiset. Jos laihduttaisi miksi ovat lihavia?Tupakasta pääsee helposti eroon SV-läkeillä.Joka läkri reseptin kirjotaa kun pyytää.# kk.lääkettä syödän ,alussa saatupakoida ja otetaan lääke.Tupakka jää itsestään pois.Mutta lääke syödään loppuun 3kk.Alka ihokin näytää paremalta ja terveys kohene.Kuin unen saati ja rahaa säästyy huimasti itse elämään.Ei tarvii paistaa makkaraa ja pekonia vaan.Keties muiden läkeidenkin käyttö vähene.Varsinkin jos opettelee likkumaan,voitta elän nälkä ja kenties löytää kivan kaverin:Harva halua itselle tupakoivaa naista,joka tykää kaljasta.

        Bensa haisee ja kadun vierustat mustaa lunta täysi..maaseutu haisee... Ihmiset haisee kauhee paskan ja hajuveden sekoitus kaupois kulkeis saattaa olla ruoka pakkauksiin tarttunut hajuveden tuoksut.... Ja paskan eikö ihmiset peseydy kun haisevat Kauhee käry koko maailman ..


    • Tarkoitus on hyvä ja tavoite tärkeä, mutta on mahdotonta uskoa, että tuo noin nopeasti etenisi. Minä itse en siis tupakoi. - Kyllä uusiin taloyhtiöihin täytyy rakentaa nykyistä paljon enemmän autotalleja, että niiden taakse mahtuu jatkossa koko tupakoiva nuoriso käärimään sätkänsä...
      Pala kerrallaan sitä syödään elefanttiakin, niin jospa ihan vain yhtä asiaa kerrallaan edistäisivät ja katsotaan kuinka sen valvontaresurssi riittää. On turha tehdä sääntöjä, jos niiden noudattamista ei pystytä valvomaan.
      Sitten kun yksi kohta on saatu kuntoon, edetään seuraavaan. 👍

      • Juu, eikä se ihan tietysti tuolleen tule menemään kuin on "piirretty", mutta suunta on hyvä.
        Itse, vaikka pitkään polttelinkin, niin olin jo parikymppisenä sitä mieltä, että sen kun rajoittavat sauhuttelua mm. ravintoloissa ja nostavat sitä hintaa vuosi vuodelta kunnes aski maksaa perusduunarin parin tunnin palkan, niin kyllä se siitä loppuu se sauhuttelu. Ja sinnepäin ollaan menossa hiljalleen. 👍


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, eikä se ihan tietysti tuolleen tule menemään kuin on "piirretty", mutta suunta on hyvä.
        Itse, vaikka pitkään polttelinkin, niin olin jo parikymppisenä sitä mieltä, että sen kun rajoittavat sauhuttelua mm. ravintoloissa ja nostavat sitä hintaa vuosi vuodelta kunnes aski maksaa perusduunarin parin tunnin palkan, niin kyllä se siitä loppuu se sauhuttelu. Ja sinnepäin ollaan menossa hiljalleen. 👍

        Hinta tekisi kyllä tehtävänsä. 🤔 Pitkään haettiin bensastakin sitä kipurajaa. Kun alettiin olla selvästi 2 euron päälle, niin siinä kohdassa jo mietin vähän, että onko tuonne tilaisuuteen ihan pakko lähteä ajamaan, vai osallistunko etänä 🙂
        Olin opiskeluaikana marketissa kassalla töissä ja olin hyvin tietoinen siitä, mitä savukeaski maksoi. Nykyään minulla ei ole mitään käsitystä niiden hinnoista, kun ei niitä askejakaan ole enää näkyvissä.
        Mutta paljon, oletan, vaan ei vielä riittävästi.


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, eikä se ihan tietysti tuolleen tule menemään kuin on "piirretty", mutta suunta on hyvä.
        Itse, vaikka pitkään polttelinkin, niin olin jo parikymppisenä sitä mieltä, että sen kun rajoittavat sauhuttelua mm. ravintoloissa ja nostavat sitä hintaa vuosi vuodelta kunnes aski maksaa perusduunarin parin tunnin palkan, niin kyllä se siitä loppuu se sauhuttelu. Ja sinnepäin ollaan menossa hiljalleen. 👍

        Mä taas oon sitä mieltä että röökaajien pitää saada röökata. Kyseessä on kaikista koukuttavin huume. Kovempi kuin kovat huumeet.

        Mä pääsin eroon vuonna 2014. Sähkötupakan avulla. En edelleenkään ymmärrä miksi se on kielletty kans. Tieteen Nobel e röökin keksijälle.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Hinta tekisi kyllä tehtävänsä. 🤔 Pitkään haettiin bensastakin sitä kipurajaa. Kun alettiin olla selvästi 2 euron päälle, niin siinä kohdassa jo mietin vähän, että onko tuonne tilaisuuteen ihan pakko lähteä ajamaan, vai osallistunko etänä 🙂
        Olin opiskeluaikana marketissa kassalla töissä ja olin hyvin tietoinen siitä, mitä savukeaski maksoi. Nykyään minulla ei ole mitään käsitystä niiden hinnoista, kun ei niitä askejakaan ole enää näkyvissä.
        Mutta paljon, oletan, vaan ei vielä riittävästi.

        On se hinta tehnytkin tehtäväänsä, ne on aika tasasta tahtia nostaneet sitä viimeiset kymmenisen vuotta suunnilleen.
        No tällä hetkellä se tosiaan on se bensan kipuraja siinä 2-2,2€, jos sen yli menee niin alkaa autot jäämään pihoihin. Vaan kun palkat nousee... Kehä jatkuu 😁

        Luulisin, että tavallinen tupakkiaski maksaa nyt noin 10€, mutta en tiedä, kun olen itse ollut reilut pari vuotta polttamatta ja hinta on noussut ainakin kerran vuodessa.


      • Timmyy kirjoitti:

        Mä taas oon sitä mieltä että röökaajien pitää saada röökata. Kyseessä on kaikista koukuttavin huume. Kovempi kuin kovat huumeet.

        Mä pääsin eroon vuonna 2014. Sähkötupakan avulla. En edelleenkään ymmärrä miksi se on kielletty kans. Tieteen Nobel e röökin keksijälle.

        Eihän sitä ollakaan kieltämässä, vain rajoitetaan sauhuttelupaikkoja ja nostetaan hintoja, taas. Kyllä se siitä loppuu aikanaan ja sitten jää jäljelle korkeintaan viihdesauhuttelu.

        Itse lopetin reilu pari vuotta sitten ansiokkaan noin 35 vuoden sauhuttelun purkalla.


      • Timmyy kirjoitti:

        Mä taas oon sitä mieltä että röökaajien pitää saada röökata. Kyseessä on kaikista koukuttavin huume. Kovempi kuin kovat huumeet.

        Mä pääsin eroon vuonna 2014. Sähkötupakan avulla. En edelleenkään ymmärrä miksi se on kielletty kans. Tieteen Nobel e röökin keksijälle.

        Minun mieheni siirtyi minun vuokseni savukkeista sähkötupakkaan. Sähkötupakan haju ei tunnu samalla tavalla jäävän vaatteisiin ja itse asiassa joku tietty makuneste tuoksui minusta jopa tosi hyvältä, vaikka en siis itse polta.
        Se on hyvä, jos sähkötupakan avulla pääsee kokonaan irti tupakasta. 👍 Toiset vain jumahtavat sitten siihen ja onhan sekin terveydelle haitallista. Plus että ne kivat tuoksut saattavat just houkuttaa nuorisoa käyttäjiksi, tai ainakin se, että sähkötupakkaa yleisesti pidetään terveydelle vähemmän haitallisena kuin savukkeita.


      • randombypasser kirjoitti:

        On se hinta tehnytkin tehtäväänsä, ne on aika tasasta tahtia nostaneet sitä viimeiset kymmenisen vuotta suunnilleen.
        No tällä hetkellä se tosiaan on se bensan kipuraja siinä 2-2,2€, jos sen yli menee niin alkaa autot jäämään pihoihin. Vaan kun palkat nousee... Kehä jatkuu 😁

        Luulisin, että tavallinen tupakkiaski maksaa nyt noin 10€, mutta en tiedä, kun olen itse ollut reilut pari vuotta polttamatta ja hinta on noussut ainakin kerran vuodessa.

        Onnittelut hyvästä päätöksestä 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Onnittelut hyvästä päätöksestä 👍

        Kiitos, taitaa olla tähän astisen elämäni paras päätös 🤗


      • randombypasser kirjoitti:

        Eihän sitä ollakaan kieltämässä, vain rajoitetaan sauhuttelupaikkoja ja nostetaan hintoja, taas. Kyllä se siitä loppuu aikanaan ja sitten jää jäljelle korkeintaan viihdesauhuttelu.

        Itse lopetin reilu pari vuotta sitten ansiokkaan noin 35 vuoden sauhuttelun purkalla.

        😃 Good for you, too..

        Mut eikös se tavoite ole että 2030 savuton Suomi?

        Ihmiset jotka eivät polta eivät ymmärrä kuinka vaikeaa se on. 😔


      • Timmyy kirjoitti:

        😃 Good for you, too..

        Mut eikös se tavoite ole että 2030 savuton Suomi?

        Ihmiset jotka eivät polta eivät ymmärrä kuinka vaikeaa se on. 😔

        Taitaa se olla tavoite, mutta ymmärtääkseni ei ainakaan toistaiseksi ole aiottu pakkokeinoja, vain tätä hidasta ruuvin kiristämistä.

        Niin, siitä on pirun hankala päästä irti kun sen on kerran aloittanut.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minun mieheni siirtyi minun vuokseni savukkeista sähkötupakkaan. Sähkötupakan haju ei tunnu samalla tavalla jäävän vaatteisiin ja itse asiassa joku tietty makuneste tuoksui minusta jopa tosi hyvältä, vaikka en siis itse polta.
        Se on hyvä, jos sähkötupakan avulla pääsee kokonaan irti tupakasta. 👍 Toiset vain jumahtavat sitten siihen ja onhan sekin terveydelle haitallista. Plus että ne kivat tuoksut saattavat just houkuttaa nuorisoa käyttäjiksi, tai ainakin se, että sähkötupakkaa yleisesti pidetään terveydelle vähemmän haitallisena kuin savukkeita.

        Sulla on hyvä mies..

        Mä jos oisin yksinvaltias niin sähköröökit kauppoihin ehdottomasti. Mut k 18 tai k 20 leima..


      • randombypasser kirjoitti:

        Kiitos, taitaa olla tähän astisen elämäni paras päätös 🤗

        Sama täällä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Taitaa se olla tavoite, mutta ymmärtääkseni ei ainakaan toistaiseksi ole aiottu pakkokeinoja, vain tätä hidasta ruuvin kiristämistä.

        Niin, siitä on pirun hankala päästä irti kun sen on kerran aloittanut.

        Kaipa tuo hinnan nostamiset on hyvä keino.

        Muistan lukeneeni että koukuttaa kovemmin kuin kovat huumeet.

        Moni rock stara lopettanut ne mutta röökin poltto jäänyt. Se kertoo myös paljon. Ei oo helppoo. Mut mää kiitän Finnvape nimistä e rööki kauppaa, nyt ja ikuisesti.


      • Timmyy kirjoitti:

        Kaipa tuo hinnan nostamiset on hyvä keino.

        Muistan lukeneeni että koukuttaa kovemmin kuin kovat huumeet.

        Moni rock stara lopettanut ne mutta röökin poltto jäänyt. Se kertoo myös paljon. Ei oo helppoo. Mut mää kiitän Finnvape nimistä e rööki kauppaa, nyt ja ikuisesti.

        Se on yksi hyvä keino, kyllä.
        Niinhän nuo tutkijat sanovat, että voittaa jopa heroiinin, niin on se kai uskottava.
        Toisille sähkötupakka on hyvä keino, itselle se ei ollut, vaikka ihan kivaa olikin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Se on yksi hyvä keino, kyllä.
        Niinhän nuo tutkijat sanovat, että voittaa jopa heroiinin, niin on se kai uskottava.
        Toisille sähkötupakka on hyvä keino, itselle se ei ollut, vaikka ihan kivaa olikin.

        Jos on 35 astetta pakkasta ja kioski on 5 kilometrin päässä niin röökaaja lähtee tallaamaan..

        Mut kyllä on hienoa olla ilman. 😃 Tuossa hiljattain Thaimaassa poltin yhden mutta se jäi siihen.

        Mut tarkkana pitää olla. Se ei tarvii kuin yhden askin niin koukussa uudestaan.


      • Timmyy kirjoitti:

        Jos on 35 astetta pakkasta ja kioski on 5 kilometrin päässä niin röökaaja lähtee tallaamaan..

        Mut kyllä on hienoa olla ilman. 😃 Tuossa hiljattain Thaimaassa poltin yhden mutta se jäi siihen.

        Mut tarkkana pitää olla. Se ei tarvii kuin yhden askin niin koukussa uudestaan.

        Jep, se on totta, sellasta keliä ei olekaan etteikö röökiä haettas jos ne on loppu. Aikanaan yhdellä mökkireissulla yks kaveri ei kestänyt, vaan käveli 12km kiskalle, kun kukaan ei ollut ajokunnossa, vain hakeakseen pari askia röökiä 😂

        Mä en tule ikinä enää edes maistamaan tai se on heti menoa, sen tiedän.


      • randombypasser kirjoitti:

        Jep, se on totta, sellasta keliä ei olekaan etteikö röökiä haettas jos ne on loppu. Aikanaan yhdellä mökkireissulla yks kaveri ei kestänyt, vaan käveli 12km kiskalle, kun kukaan ei ollut ajokunnossa, vain hakeakseen pari askia röökiä 😂

        Mä en tule ikinä enää edes maistamaan tai se on heti menoa, sen tiedän.

        Juu. Jos annat pikkusormen se vie koko käden..


      • Timmyy kirjoitti:

        Juu. Jos annat pikkusormen se vie koko käden..

        Jep, ittestäni tiedän, että se on menoa heti. Tai no, jos olis jossain mettän keskellä ja polttais yhden, sit muutama päivä siellä mettässä ilman röökiä, niin luultavasti onnistuis. Mut miks ees kokeilla enää?

        Kaikki aiemmat lakot meni reisilleen kun oli ollut polttamatta jonkun kuukauden ja kavereiden kanssa baarissa tms. pikkuhönössä aatteli, että kyllä mä nyt varmaan juhliessa voin muutaman poltella. Ei toimi mulla, se on menoa.

        Kiitos jutustelusta, nyt täytyy alkaa painumaan unten maille. Hyvät yöt siis!


      • randombypasser kirjoitti:

        Jep, ittestäni tiedän, että se on menoa heti. Tai no, jos olis jossain mettän keskellä ja polttais yhden, sit muutama päivä siellä mettässä ilman röökiä, niin luultavasti onnistuis. Mut miks ees kokeilla enää?

        Kaikki aiemmat lakot meni reisilleen kun oli ollut polttamatta jonkun kuukauden ja kavereiden kanssa baarissa tms. pikkuhönössä aatteli, että kyllä mä nyt varmaan juhliessa voin muutaman poltella. Ei toimi mulla, se on menoa.

        Kiitos jutustelusta, nyt täytyy alkaa painumaan unten maille. Hyvät yöt siis!

        Kuin myös.. Mää venailen yön nhl kierrosta. Jos sitä erän kaksi jaksaisi valvoa. 😄


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        Mä taas oon sitä mieltä että röökaajien pitää saada röökata. Kyseessä on kaikista koukuttavin huume. Kovempi kuin kovat huumeet.

        Mä pääsin eroon vuonna 2014. Sähkötupakan avulla. En edelleenkään ymmärrä miksi se on kielletty kans. Tieteen Nobel e röökin keksijälle.

        Vapetus on mahdollisesti jopa haitallisempaa kuin syöpäkääryleily kun dataa vapetuksesta on vielä hyvin vähän.

        Jotain kuitenkin jo nyt, muutamassa vuodessa!!!

        Sähkösavukkeiden käyttö näyttäisi lisäävän keuhkoahtaumataudin, keuhkosyövän ja mahdollisesti myös sydän- ja verisuonitautien riskiä.
        Sähkötupakoinnissa käytettyjen nikotiininesteiden seassa on haitta-aineita, joiden vaikutukset täsmentyvät tutkimuksissa. Ketjupolttaja saakin ylilääkäriltä tylyn tuomion – elin-ikä lyhenee noin 8-10 vuotta.

        – Kuitenkin jos tupakoinnin vaihtaa siihen, että höyryttää nikotiinipitoisia nesteitä sähkösavukelaitteessa, niin nikotiinista tulevat haitat ja nikotiiniriippuvuus luonnollisesti jäävät. "Kaupanpäälle" tulevat sitten vielä sähkösavukkeen höyryttelystä tulevat terveysriskit, Eeva Ollila toteaa.

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/01/11/sahkotupakan-haitat-vasta-selviamassa

        THL varoittaa sähkötupakan käyttäjiä – Hakeudu heti lääkäriin, jos kärsit näistä oireista

        Yhdysvalloissa kaikkiaan seitsemän ihmistä on kuollut ja 530 sairastunut keuhkosairauteen, jonka epäillään johtuvan sähkötupakasta.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006248470.html


        T. Sähkötupakka lanseerattiin markkinoille KIINASSA vuonna 2004


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Eihän sitä ollakaan kieltämässä, vain rajoitetaan sauhuttelupaikkoja ja nostetaan hintoja, taas. Kyllä se siitä loppuu aikanaan ja sitten jää jäljelle korkeintaan viihdesauhuttelu.

        Itse lopetin reilu pari vuotta sitten ansiokkaan noin 35 vuoden sauhuttelun purkalla.

        Äijä onkin mun vanhempien ikäinen eli edellistä sukupolvea, mitämitävittuu eläkeläiset tekee tunteilemassa???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vapetus on mahdollisesti jopa haitallisempaa kuin syöpäkääryleily kun dataa vapetuksesta on vielä hyvin vähän.

        Jotain kuitenkin jo nyt, muutamassa vuodessa!!!

        Sähkösavukkeiden käyttö näyttäisi lisäävän keuhkoahtaumataudin, keuhkosyövän ja mahdollisesti myös sydän- ja verisuonitautien riskiä.
        Sähkötupakoinnissa käytettyjen nikotiininesteiden seassa on haitta-aineita, joiden vaikutukset täsmentyvät tutkimuksissa. Ketjupolttaja saakin ylilääkäriltä tylyn tuomion – elin-ikä lyhenee noin 8-10 vuotta.

        – Kuitenkin jos tupakoinnin vaihtaa siihen, että höyryttää nikotiinipitoisia nesteitä sähkösavukelaitteessa, niin nikotiinista tulevat haitat ja nikotiiniriippuvuus luonnollisesti jäävät. "Kaupanpäälle" tulevat sitten vielä sähkösavukkeen höyryttelystä tulevat terveysriskit, Eeva Ollila toteaa.

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/01/11/sahkotupakan-haitat-vasta-selviamassa

        THL varoittaa sähkötupakan käyttäjiä – Hakeudu heti lääkäriin, jos kärsit näistä oireista

        Yhdysvalloissa kaikkiaan seitsemän ihmistä on kuollut ja 530 sairastunut keuhkosairauteen, jonka epäillään johtuvan sähkötupakasta.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006248470.html


        T. Sähkötupakka lanseerattiin markkinoille KIINASSA vuonna 2004

        Ok. Mut mä pääsin tuolla. Muuten röökaisin edelleen.


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        Ok. Mut mä pääsin tuolla. Muuten röökaisin edelleen.

        Hyvä niin, mutta tuossa Akuutin artikkelissa on tämäkin:

        Sähkötupakka on "pienempi paha" vain ketjupolttajalle

        Ylilääkäri Ollila myöntää, että kovalle tupakoitsijalle, jonka motivaatio ei riitä nikotiinista ja sauhuttelun tavasta luopumiseen, on tupakoinnin vaihtaminen sähkösavukkeeseen nykytiedon valossa terveellisempi vaihtoehto.

        Silti, sähkösavukkeiden käyttö näyttäisi lisäävän keuhkoahtaumataudin, keuhkosyövän ja mahdollisesti myös sydän- ja verisuonitautien riskiä.

        Yhdysvalloissa kaikkiaan seitsemän ihmistä on kuollut ja 530 sairastunut keuhkosairauteen, jonka epäillään johtuvan sähkötupakasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä niin, mutta tuossa Akuutin artikkelissa on tämäkin:

        Sähkötupakka on "pienempi paha" vain ketjupolttajalle

        Ylilääkäri Ollila myöntää, että kovalle tupakoitsijalle, jonka motivaatio ei riitä nikotiinista ja sauhuttelun tavasta luopumiseen, on tupakoinnin vaihtaminen sähkösavukkeeseen nykytiedon valossa terveellisempi vaihtoehto.

        Silti, sähkösavukkeiden käyttö näyttäisi lisäävän keuhkoahtaumataudin, keuhkosyövän ja mahdollisesti myös sydän- ja verisuonitautien riskiä.

        Yhdysvalloissa kaikkiaan seitsemän ihmistä on kuollut ja 530 sairastunut keuhkosairauteen, jonka epäillään johtuvan sähkötupakasta.

        Ok. Silloin kun käytin niin sanottiin että vapetus on täysin turvallista. Vesihöyryä vaan, sanottiin. Mielenkiintoista.

        Mut kyl tää savuttomuus on hienoa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äijä onkin mun vanhempien ikäinen eli edellistä sukupolvea, mitämitävittuu eläkeläiset tekee tunteilemassa???

        Suomessa pääosin eläkeikä on noin 65 vuotta tällä hetkellä, joten en ole vielä sitä autuutta saavuttanut, valitettavasti.

        Tämä on Sinkut-palsta, jos kaipaat tunteilua, niin siirry tutkimaan Tunteet-palstaa ja sen alipalstoja.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Suomessa pääosin eläkeikä on noin 65 vuotta tällä hetkellä, joten en ole vielä sitä autuutta saavuttanut, valitettavasti.

        Tämä on Sinkut-palsta, jos kaipaat tunteilua, niin siirry tutkimaan Tunteet-palstaa ja sen alipalstoja.

        Mutta sinä lojut sielläkin!


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        Ok. Silloin kun käytin niin sanottiin että vapetus on täysin turvallista. Vesihöyryä vaan, sanottiin. Mielenkiintoista.

        Mut kyl tää savuttomuus on hienoa!

        Jos tuote on kehitetty Kiinassa, niin ÖÖH. Kiinakuraa, alibabaa henkeen vaan, aah!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sinä lojut sielläkin!

        Koska minä OLEN palsta.
        Minä olen kaikkialla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuote on kehitetty Kiinassa, niin ÖÖH. Kiinakuraa, alibabaa henkeen vaan, aah!

        Joo, Kiina ei mun listassa kärjessä ole. Itse asiassa jonkin verran inhoan heitä.

        Mut niin tuota markkinointiin. Täysin turvallista.. 😄


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Koska minä OLEN palsta.
        Minä olen kaikkialla.

        Kaikkialla eli kaikki ja alla, suomeksi ja ruotsiksi!


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Juu, eikä se ihan tietysti tuolleen tule menemään kuin on "piirretty", mutta suunta on hyvä.
        Itse, vaikka pitkään polttelinkin, niin olin jo parikymppisenä sitä mieltä, että sen kun rajoittavat sauhuttelua mm. ravintoloissa ja nostavat sitä hintaa vuosi vuodelta kunnes aski maksaa perusduunarin parin tunnin palkan, niin kyllä se siitä loppuu se sauhuttelu. Ja sinnepäin ollaan menossa hiljalleen. 👍

        Mikäs se on sulle si vähä vastaava mikä voitas kieltää ni tiedät miltä se tuntuu kun aletaan puuttumaan itsemääräämisoikeuteen luuletteko et tulee jäämään tuohon jos salitte tuon läpimenon


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Hinta tekisi kyllä tehtävänsä. 🤔 Pitkään haettiin bensastakin sitä kipurajaa. Kun alettiin olla selvästi 2 euron päälle, niin siinä kohdassa jo mietin vähän, että onko tuonne tilaisuuteen ihan pakko lähteä ajamaan, vai osallistunko etänä 🙂
        Olin opiskeluaikana marketissa kassalla töissä ja olin hyvin tietoinen siitä, mitä savukeaski maksoi. Nykyään minulla ei ole mitään käsitystä niiden hinnoista, kun ei niitä askejakaan ole enää näkyvissä.
        Mutta paljon, oletan, vaan ei vielä riittävästi.

        Noin kympin aski


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs se on sulle si vähä vastaava mikä voitas kieltää ni tiedät miltä se tuntuu kun aletaan puuttumaan itsemääräämisoikeuteen luuletteko et tulee jäämään tuohon jos salitte tuon läpimenon

        Mitä sä vingut siinä? Mä olen vetänyt 35 vuotta norttia ja lopetin. Ohhoh. Katos käytin ittemääräämisoikeuttani ja lopetin tupakkaverojen maksaminen valtiolle, siitä saivat.


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        Kaipa tuo hinnan nostamiset on hyvä keino.

        Muistan lukeneeni että koukuttaa kovemmin kuin kovat huumeet.

        Moni rock stara lopettanut ne mutta röökin poltto jäänyt. Se kertoo myös paljon. Ei oo helppoo. Mut mää kiitän Finnvape nimistä e rööki kauppaa, nyt ja ikuisesti.

        Eli kannattaa siirtyä huumeisiin, on vähemmän vaarallista, eikä haise kenenkään nenään, kun pistää suoraan suoneen. Oikein hyvä idea


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Mitä sä vingut siinä? Mä olen vetänyt 35 vuotta norttia ja lopetin. Ohhoh. Katos käytin ittemääräämisoikeuttani ja lopetin tupakkaverojen maksaminen valtiolle, siitä saivat.

        Tupakkavero on niin maksimaalinen kun olla ja voi. Se vero ei unohdu riistäjiltä vaan siirretään seuraavaan kohteeseen. Kuin myös ilmainen sähköautoilu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tupakkavero on niin maksimaalinen kun olla ja voi. Se vero ei unohdu riistäjiltä vaan siirretään seuraavaan kohteeseen. Kuin myös ilmainen sähköautoilu.

        Ei verolla ole maksimia, sitä voi nostaa niin pitkälle kuin paperilla riittää tilaa pirtää nollia.
        Tottakai näennäisesti ilmainen sähköautoilu muuttuu aikanaan veroautomaatiksi, ei kai nyt kukaan mitään ole kuvitellutkaan?


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Juu, eikä se ihan tietysti tuolleen tule menemään kuin on "piirretty", mutta suunta on hyvä.
        Itse, vaikka pitkään polttelinkin, niin olin jo parikymppisenä sitä mieltä, että sen kun rajoittavat sauhuttelua mm. ravintoloissa ja nostavat sitä hintaa vuosi vuodelta kunnes aski maksaa perusduunarin parin tunnin palkan, niin kyllä se siitä loppuu se sauhuttelu. Ja sinnepäin ollaan menossa hiljalleen. 👍

        Vihree nortti on paikallaan, kun tupakin nuusa


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        Ok. Mut mä pääsin tuolla. Muuten röökaisin edelleen.

        Maratonin jälkeen on terveys savut aina paikallaan.
        Ei jaksa enää juosta.


    • Anonyymi

      Tupakan hinnan nostaminen lähelle 10 euroa on saanut monet tupakoitsijat lopettamaan viime vuoden lopulla, tai uutenavuotena.
      Hallituksen pitääkin nyt nostaa veroja tupakoimattomilta, ei paljon, ihan vähän vain.

      • Tupakkiveron tuotto on onneksi aika vähäinen, niin voidaan vaikka leikata perusopetuksesta (taas kerran) se 100 miljuunaa, pikkurahoja.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tupakkiveron tuotto on onneksi aika vähäinen, niin voidaan vaikka leikata perusopetuksesta (taas kerran) se 100 miljuunaa, pikkurahoja.

        Su9malaiskakarat ovat vähentyneet, vois vähentää koulutus menoja myös


    • Porukka sitten vaihtaa nuuskaan ja meillä on tilanne jossa verotulot menee ulkomaille ja haitat saadaan itse pitää. En tiedä kuinka hyvä sekään loppupeleissä on.

      No kohta kuitenkin huumeetkin on maitokaupoissa.

      • No se tupakkihan on tutkittu addiktoivammaksi kuin huumeet tai alkoholi, niin eikö se ole ihan loogista, että tupakki poistuu ja huumeet tulevat kauppoihin?


      • randombypasser kirjoitti:

        No se tupakkihan on tutkittu addiktoivammaksi kuin huumeet tai alkoholi, niin eikö se ole ihan loogista, että tupakki poistuu ja huumeet tulevat kauppoihin?

        Onhan se tuolta kanalta katsottuna, mutta itse ratkaisisin sen niin että määräisin maksimirajat niille ainesosille jotka addiktioita aiheuttaa. Tätä lähtisin pikkuhiljaa kiristämään.


      • M184 kirjoitti:

        Onhan se tuolta kanalta katsottuna, mutta itse ratkaisisin sen niin että määräisin maksimirajat niille ainesosille jotka addiktioita aiheuttaa. Tätä lähtisin pikkuhiljaa kiristämään.

        Lähinnähän se on se nikotiini. Mutta vaikka nikotiini poistettaisiin, niin sinne jää ne loput 4000-5000 muuta kemikaalia, joiden vaikutuksia ja varsinkaan yhteisvaikutuksia ei kovin hyvin tunneta.


    • Anonyymi

      Odioottimaista hyvehypetystä. Pellejä koko sakki. Kielletään bensankin myynti kokonaan, niin kaikki suomalaiset ostaa heti sähköauton.

      Kielletään viinankin käyttö, niin kaikki raitistuu. Ei kun miten se menikään kieltolain aikana... ai niin, alkoholin kulutus lisääntyi ja sitä tislattiin itse.

      Verotulot toki jäi saamatta. Sama asia tässä. Verot ulkomaille ja haitat Suomeen.

      Itse käytän korvaavia tuotteita, paitsi kaljoitellessa vedän oikeaa tupakkaa.

      Olkaa mitä mieltä olette, mutta koko tavoite on jo syntyessään täysi susi.

      Voitaisiinhan sitä vaikka kieltää kirkossakäynti 3 vuoden siirtymä ajalla. Energiaa säästyisi, kun ei tarvitsisi lämmittää kirkkoja.

      Ai, sekö ei käykkään? Miksi ei? Miten niin eri asia?

      Puhaltakaa plunne te pskt, joita tupakointi ei edes koske millään lailla.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Minä ewn pola JULKISILLA PAIKOILLA... KÄTÄN NICORWELLL

      En polta muuta kuin Pall Mall red joskus vessassa.

      Mutta niin jos menee esim. hammastororikllekin purkka suussa, mieluummin kuin tupakka suussa.

    • Anonyymi

      Minusta siinä mielessä hyvä asia, että jos tupakoida saa laajoilla alueilla, niin samoilla alueilla oleskelevat tupakoimattomat kärsivät siitä tahtomattaan. Mutta minä en olekaan koskaan polttanut tupakkaa, ja sen ekan ja ainoan kerran maistoinkin vasta 28-vuotiaana.

      Kirjautumaton palstalutka

      • Asutojen parvekkeet yms. on vähän hankala, mutta muuten olen myös sitä mieltä, että etenkin paikat joissa yleisesti on myös paljon lapsia, voisivat olla kiellettyä aluetta. Niin kuin ne nyt pitkälti olisivatkin tuon esityksen myötä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Asutojen parvekkeet yms. on vähän hankala, mutta muuten olen myös sitä mieltä, että etenkin paikat joissa yleisesti on myös paljon lapsia, voisivat olla kiellettyä aluetta. Niin kuin ne nyt pitkälti olisivatkin tuon esityksen myötä.

        Entä kaupan kaljat ja lonkut? Eikö niidenkin kuuluisi olla tiskintaustavaraa?
        Alkoholi ja sen vaikutuksen alaisena olevat aikuiset ovat lapselle suurempi haitta kuin piippua polttava pappa. Miten paljon viina aiheuttaa perheväkivaltaa josta lapset kärsivät eniten, vaikuttaa koko elämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä kaupan kaljat ja lonkut? Eikö niidenkin kuuluisi olla tiskintaustavaraa?
        Alkoholi ja sen vaikutuksen alaisena olevat aikuiset ovat lapselle suurempi haitta kuin piippua polttava pappa. Miten paljon viina aiheuttaa perheväkivaltaa josta lapset kärsivät eniten, vaikuttaa koko elämän.

        Kaljan juomisesta ei ole välitöntä haittaa lapselle kuten tupakin tai piipun tupruttelusta. Monet osaavat myös juoda alkoholia varsin kohtuullisesti, etenkin kun lapsia on paikalla. Kannatan silti, että vahvemmat alkoholit pysyisivät Alkossa. Aivan liian lepsua alkoholipolitiikkaa Suomessa. Ihan kuin julkinen terveydenhuolto ei olisi jo liiaksi kuormittunut muutenkin.


    • Anonyymi

      Yleisillä paikoilla tupakoinnin voisi kieltääkin mutta muuten tässä puututaan niin paljon ihmisen yksityiselämään että en arvosta. Tupakki saisi olla melko edullista ja sitä saisi poltella vain omissa oloissa tai hyvin harvoissa paikoissa.

      • Anonyymi

        Kannatat siis vain tupakoitsijoiden oikeutta puuttua muiden ihmisten yksityiselämään ja haitata heidän terveyttä? Kaupungissakin kun polttelee "omissa oloissaan" jalkakäytävällä tai parvekkeella, savu leviää kaikkialle missä sitä ei kaivata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatat siis vain tupakoitsijoiden oikeutta puuttua muiden ihmisten yksityiselämään ja haitata heidän terveyttä? Kaupungissakin kun polttelee "omissa oloissaan" jalkakäytävällä tai parvekkeella, savu leviää kaikkialle missä sitä ei kaivata.

        Ei, vaan juuri päinvastoin. Sellaisen tupakoinnin voisi kieltää joka häiritsee muita. Se mikä tapahtuu muita häiritsemättä, pitäisi olla yksityisasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatat siis vain tupakoitsijoiden oikeutta puuttua muiden ihmisten yksityiselämään ja haitata heidän terveyttä? Kaupungissakin kun polttelee "omissa oloissaan" jalkakäytävällä tai parvekkeella, savu leviää kaikkialle missä sitä ei kaivata.

        Eipä ole tullut huomattua tupakansavun leviämistä, mutta mikä häiritsee ja leviää joka paikkaan, on naisten hajuvesien käyttö, jota kaadetaan päälle ilmeisesti ämpärikaupalla, kun eivät ite enää haista. Bussit, junat, rappukäytävät, kaupat, kaikki julkiset tilat haisee niin pahalle, että välillä alkaa yskittämään niin, että vedet lentää silmistä. Se hyvä puoli siinä kyllä on, että tulee kummasti tilaa ympärille, kun sakki pelkää koronaa. Enpä ole kenenkään nähnyt polttelevan tupakkia kaupoissa, mutta nämä hajupommit levittäytyy joka paikkaan. Hyi stana


    • Anonyymi

      Kunpa ryhdyttäisiin tuumasta toimeen ja täytäntöön. Turhaa hidastelua.

    • Anonyymi

      Ajatus on ihan hyvä, mutta en pidä siitä miksi nimenomaan tupakointi otetaan tikunnokkaan kun kaiken maailman ihrapallot saa vetää roskaruokaa ja tukkia suonensa mut siihen ei puututa.

      Itse olen polttanut reilu 17 vuotta mutta nykyään paljon vähemmän kun nuorempana. Poltan ehkä 2 askia viikossa. Riippuu paljonko kittaan kaljaa.

      9 euroa on vaan liikaa askista että viitisisi enemmän polttaa. Ei sillä periaatteessa rahallisesti ole mitään väliä maksaako se aski 6 vai 9 euroa, mutta ei vaan huvita maksaa 9 euron askeja koko aikaa.

      Vähän sama asia kun en nykyään enää käy yökerhoissa ollenkaan. Jos menen baariin se on pubi jossa juon 1-3 kaljaa ja lähden pois. Ei vaan tunnu mielekkäältä maksaa mitään yli 10 euron drinkkejä.

      Kyllä hinnannousu on hyvä keino tupakoinnin vähentämiseen. Lisäksi minusta kaikki tapahtumat voisivat olla savuttomia. Ehkä en sitten itse ole niin kova nikotiiniaddikti.

      Esimerkiksi tampereen uusi jäähalli olisi ihan hyvin voinut olla savuton. En ymmärrä miten joku ei pysty yhtä jääkiekkoottelua katsomaan ilman tupakkataukoa.

      Liljalaakson Heikki

      • Anonyymi

        Mitä lajia on kiekkoottelu? Kuulostaa kiukuttelulta vai tarkoititko kiekko-ottelua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä lajia on kiekkoottelu? Kuulostaa kiukuttelulta vai tarkoititko kiekko-ottelua?

        Tarkotin kiekko-ottelua.

        Ylipäätänsä en ymmärrä miksi sille tupakoinnille tarvitsee antaa tilat. Ulkoilmatapahtumat erikseen.

        Toki esimerkiksi kauppakeskustojen edustoilla on ihan hyvä olla tuhkakuppeja että ihmiset eivät heittelisi niitä tumppeja minne sattuu, mutta juuri joku hallissa järjestettävä konsertti voisi sen muutaman tunnin olla sellanen että jos lähtee ulos tupakalle niin takasin ei tartte tulla,

        Liljalaakson Heikki


    • Anonyymi

      Ihan hyvä laki sinänsä, mutta tässä kannattaa nyt kuitenkin huomioida se, että maapallo on jaettu eri valtioihin ja jokaisessa maassa on erillainen lainsäädäntö. Oon käynyt monessa maassa ja huomannut, että rahapelit, tupakka ja viina on niitä jossa lainsäändö eroaa paljonkin eri maissa. Joku maa sallii myydä kaikki viinat ruokakaupassa joku taas ei eli se on vain valtion monpoli ainakin vahvemissa juomissa.. Rahapelissä on jossain maassa monopoli jossain vapaa kilpailu jossa pelejä saa järjestää muutkin kuin vain veikkaus. suomessa periaattessa vain veikkaus. Tässä kuitenkin internet on tuonut suuren ongelman joten tämä monopoli varmaan ensi hallituskoudella suomessakin puretaan.
      Tupakassa on taas suuria verokohtaisia eroja ja jos tälläisiä lakeja tulee on suuri riski, että tupakkaa alkaa virrata suomeen muista maista ja se ei ole hyvä juttu se.
      Kaikista näistä komesta, alkoholi, rahapeli ja pian varmaan tupakkakin on suomesta tullut ongelmallinen, että rahaa valuu ulkomaille, koska monopolisoidaan ja tehdään muihin maihin nähden tiukkoja lakeja. Tämäkin laki varmasti johtaisi tupakan tuontiin ulkomailta joka ei ole hyvä juttu!

      • Anonyymi

        Käypä, äijä, Saudi-Arabiassa tissuttelemassa sikäläisessä puistossa, kerro sitten mitä kävi!


      • Anonyymi

        Tottakai siinä käy niin, että alkaa tupakka tulemaan muualta kuten alkoholi. Ja nyt jo tulee paljon muutakin muualta, koska verohus täällä on ihan sairasta. Eihän ihmiset tyhmiä ole. Tätä, näin yksinkertaista asiaa ei nuo tolvanat tajua, kun kokoajan nostavat veroja. Tottakai sakki hakee tai tilaa kaiken muualta jne.. Verotulot menee johonkin muualle. Tullikin kyttää ainoastaan sitä, onko jollain pullo tai aski liikaa ja muu rikollinen sakki saapi sitten tulla ja mennä kuin hollitupaan


    • Anonyymi

      Yhdentekevää, miten Suomessa säädellään ja nostellaan hintoja. Virosta saa halvalla sekä tupakat että alkoholin, laivalipun hinnan säästää jo hyvinkin pienillä tuomisilla.
      Reppuun mahtuu monta kartonkia, ja iso läjä tiukkaa viinaa. Kertakäynnillä saa helposti tuotua parin kuukauden satsin.
      Tämä pätee tietenkin vain Etelä-Suomessa, kauempaa Viroon on hankalampi lähteä.

      • Anonyymi

        Etelä-Helsingissä ei kande päätyä putkaan kun ne ovat sangen räkäisiä ja kusisia paikkoja nukkumiseen. Kotiin palaamiseen tarttee osata fraasi; "Helsinki, van wei, ai täh" ja maksaa muutama euro tiketistä.

        T. kaveri kertoi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etelä-Helsingissä ei kande päätyä putkaan kun ne ovat sangen räkäisiä ja kusisia paikkoja nukkumiseen. Kotiin palaamiseen tarttee osata fraasi; "Helsinki, van wei, ai täh" ja maksaa muutama euro tiketistä.

        T. kaveri kertoi

        Ja on muuten hassu kieli siellä, ai täh on kiitos ja piim on maitoa, kiisu on kissa ja niin edelleen. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja on muuten hassu kieli siellä, ai täh on kiitos ja piim on maitoa, kiisu on kissa ja niin edelleen. :D

        Tässä pieni sanakirja Etelä-Helsinkiin:

        kassipojad - kissanpennut
        kiisul on janu - kissaa janottaa
        https://i.imgur.com/Uyf4hP3.jpg

        T. lürp lürp


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etelä-Helsingissä ei kande päätyä putkaan kun ne ovat sangen räkäisiä ja kusisia paikkoja nukkumiseen. Kotiin palaamiseen tarttee osata fraasi; "Helsinki, van wei, ai täh" ja maksaa muutama euro tiketistä.

        T. kaveri kertoi

        Toi Tallinna on muuten lähempänä kuin Lahti. :D
        88 kilometriä Tallinnaan versus 104 kilometriä Lahteen. Onkin tullut useammin suunnattua täältä hyvin paljon etelään kuin edes niin pohjoiseen kuin Lahti... :D


      • Niin, sinulta se käy, mutta Suomessa on reilut 5 miljuunaa asukkia. Laitapa koko porukka kuukauden aikana noille paateille, mitä rapakon yli seilaa. Voi mennä tiukalle, ei taida kaikki sardiinit mahtua tölkkeihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toi Tallinna on muuten lähempänä kuin Lahti. :D
        88 kilometriä Tallinnaan versus 104 kilometriä Lahteen. Onkin tullut useammin suunnattua täältä hyvin paljon etelään kuin edes niin pohjoiseen kuin Lahti... :D

        No Lahti ei ole kyllä missään muotoa vertailukelpoinen kaupunki, eikä varsinkaan Tallinnan kanssa :D


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No Lahti ei ole kyllä missään muotoa vertailukelpoinen kaupunki, eikä varsinkaan Tallinnan kanssa :D

        Näin. On. Lahessa on vain mäkihyppytornit ja Suomen eniten huimausaineita käyttävää porukkaa, Etelä-Helsingissä on keskiaikaisia rakennuksiakin.


      • Anonyymi

        Tuli haettua juomiset juhliin naapurista. Matka, auto, juomat, syömiset.. Rahaa kaikkinensa n 1500€, räknäsin, että pääsin puolet halvemmalla, kun ostamalla täältä, siis pelkät viinat (siis kaikki alkoholi).


    • Anonyymi

      Post-It lappu ei taida olla kovin virallinen awsi<zakirja...

      Lsaiysn yslyrrn yuollsidrn kun hsudks

    • Anonyymi

      joulupöydxäsäkin amhmiessa ruokaa juttee jostain Duike Nukr, åpräsodys'---i

      • Anonyymi

        Tota, eilen oli torstai...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tota, eilen oli torstai...

        Toisille se on pikkulauantain jatkot...


    • Anonyymi

      jos menee nukumaankin väärässä zsennosa kuin joku Teemu-Inkeri

      voi kipeytyä olkapäkin.

    • Anonyymi

      Joli yuyyä lkitjoiyyi niin näyin viestin että pakko vazsztz

    • Anonyymi

      Pakko vähän vastata jos joku tyttö lähettää jonkin nätin kirjeen, ellei ole tyhmö kuin toni :;D

    • Täysin turha tapahan se on. Joutaa poistoon.

    • Anonyymi

      En polta, mutta en silti ole itsekäs ajattelutavoiltani eli "kaikki mitä minä en tee, käytä, syö tai harrasta pitää kieltää" kuten monilla on tapana ajatella.
      Kannattaa vaan muistaa kuinka suuret verotulot valtio tuostakin kääryleestä repii ja paljonko jättää saamatta viemällä rahat ruotsiin nuuskarallissa yms, niin jostainhan ne puuttuvat saatavat jälleen on revittävä. Auto, Bensa yms ei lääkkeenä toimi kaikkiin puuttuviin verotuloihin, vaikka ne lähes ainoita lypsylehmiä on konkurssikypsässä maassa.
      Ainiin kannabis sätkien salliminen on varmasti vihervasemmiston ehdotus savuttomaan suomeen. xD

      • TUpakkaveron tuotto 2021 oli noin 1,1MRD€, laskennallinen haitta kaikki vaikutukset huomioiden minimissään 3,0MRD€, ylimmillään jopa 6,0MRD€, riippuen laskentatavasta ja menetysten mukaan luennan laajuudesta.

        Eli vähintään 1,9MRD€ persnettoa joka vuosi. Helvetin hyvää menoa.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        TUpakkaveron tuotto 2021 oli noin 1,1MRD€, laskennallinen haitta kaikki vaikutukset huomioiden minimissään 3,0MRD€, ylimmillään jopa 6,0MRD€, riippuen laskentatavasta ja menetysten mukaan luennan laajuudesta.

        Eli vähintään 1,9MRD€ persnettoa joka vuosi. Helvetin hyvää menoa.

        Moni tupakoitsija kuolee 20v aiemmin kuin muut eli siinä 70v tienoilla kun tupakoimattomat elää päälle 90v. Eli reilusti vähemmän eläkkeitä joutuu maksamaan tupakoitsijoille ja yleensä tekevät silti täyden työuran.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        TUpakkaveron tuotto 2021 oli noin 1,1MRD€, laskennallinen haitta kaikki vaikutukset huomioiden minimissään 3,0MRD€, ylimmillään jopa 6,0MRD€, riippuen laskentatavasta ja menetysten mukaan luennan laajuudesta.

        Eli vähintään 1,9MRD€ persnettoa joka vuosi. Helvetin hyvää menoa.

        Huomattavasti pahempaa siis on haitallinen maahanmuutto ja vain sosiaalietujen varassa eläminen kuin tupakointi. Näistä karsisin ennemmin kaksi ensin mainittua kuin tupakoitsijat. Näin tupakoimattomana kerron.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moni tupakoitsija kuolee 20v aiemmin kuin muut eli siinä 70v tienoilla kun tupakoimattomat elää päälle 90v. Eli reilusti vähemmän eläkkeitä joutuu maksamaan tupakoitsijoille ja yleensä tekevät silti täyden työuran.

        Mikähän sulle on tossa matematiikassa vaikeaa? Jos tuloja tulee 1,1Mrd€ ja samasta touhusta aiheutuu samaan aikaan vähintään 3,0Mrd€:n menot, niin sitä ei tilannetta ei muuta mihinkään jonkun eläkeiän odottelu. Se on edelleen 1,9Mrd€ persnettoa per vuosi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomattavasti pahempaa siis on haitallinen maahanmuutto ja vain sosiaalietujen varassa eläminen kuin tupakointi. Näistä karsisin ennemmin kaksi ensin mainittua kuin tupakoitsijat. Näin tupakoimattomana kerron.

        Niinkö? No kerropa sitten numeroita sen asian tueksi, ole hyvä. Vuosikustannuksia ja määrittele samalla se haitallinen maahanmuutto tarkasti, kiitos. Koska jos et tuohon pysty euroja esittämään, niin huutelet lähinnä tuuleen.


    • Anonyymi

      Onhan sekin joltain pois.

    • Anonyymi

      Loistavaa!
      Onko turhempaaa kuin tupakointi?
      Haittaa polttavan lisäksi muita, monin tavoin luontoa myös!
      Itsekkäiden tapa!

    • Anonyymi

      Vois kyhäillä uuden lakialotteen. Tupakkia vaan lääkärintodistuksella, vuosittainen keuhkokuva vilautetaan kassalla ja jollei oo tummunu yli 1/3, ni saat röökis. Namiosastolla astutaan vaakaan ja jos bmi on yli normin ni portti ei aukee. Kalja, siideri yms osastolle ei asiaa jos lääkärintodistuksessa ei mainita, että ihmisellä ei oo ongelma käytön kans.
      Mihin sektorille tulis porttikielto?

      • Anonyymi

        Onpahan ehdotuksia.

        Suurin pulma on kuitenkin mielenterveys. Mitenkäs siitä revit haittaverot kun terveydenhuolto kaatuu kaikenmaailman ahdistusta potevien alla. Se on tuo marssijärjestys, ensin tutkitaan ihan kaikki ja vasta sitten voi epäillä psyykeä.

        Jotakin vastuuta pitäisi ihmisille antaa myös mielensä pitämiseksi. Muuten, tuntemani tupakoitsijat maksavat veronsa, ovat terveitä myös psyykkisesti ja huolehtivat itsestään. Tämä puoli veronmaksajista ei aloituksessa paljon näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpahan ehdotuksia.

        Suurin pulma on kuitenkin mielenterveys. Mitenkäs siitä revit haittaverot kun terveydenhuolto kaatuu kaikenmaailman ahdistusta potevien alla. Se on tuo marssijärjestys, ensin tutkitaan ihan kaikki ja vasta sitten voi epäillä psyykeä.

        Jotakin vastuuta pitäisi ihmisille antaa myös mielensä pitämiseksi. Muuten, tuntemani tupakoitsijat maksavat veronsa, ovat terveitä myös psyykkisesti ja huolehtivat itsestään. Tämä puoli veronmaksajista ei aloituksessa paljon näy.

        Se nyt vaan on nykypäivää, terveydenhuollon jumitus. Mitään ei tappeluitta tutkita, mutta innolla lääkitään kyllä. Esim. masennuslääkkeitä määrätään ihan samoin ku buranaa.

        Monet syö useitakin lääkkeitä mt ongelmiin, mutta mitään diagnoosia ei kuitenkaan paperilta löydy. Kätevästi saadaan edes hetkeks noin ihminen pois hoitojonosta. Viis siitä, oireileeko ihminen yhä. Kun tuloksia voi ootella 1-2kk päästä, sen aikaa kyseinen ihminen on poissa "kuormittamasta" terveydenhuollon jonoja.

        Tää valtio on muutenkin kaukana hyvinvointivaltion määritelmästä. Paapomista ja hyysäämistä yksille tahoille ja päinvastaista toisille.


    • Anonyymi

      Oppinut tekemään paljon enemmänkin. Eivät säädöt ole kenenkään havaitsemattomissa.

    • Anonyymi

      Si se taitanee olla aika muuttaa seitsemän vuoden kuluttua pois eu alueelta tulee koskemaan ennen pitkää koko eu:ta empä haluis olla ainakaan poliisi enään tuollon jos olisin kyseiselle alalle joskus menny eivät taida enään muuta keretä tekemään ku tupakoitsijoita sakkotelemaan ihan hyvä et on se vara suunnitelma sinne latinalaiseen Amerikkaan muutosta maisemia kahteleen

    • Anonyymi

      Si voi venäjän seuraava hallitsija rellestää viimeistään suomen maaperälläkin miten haluaa ei ol mulla ainakaan mitään syytä lähtä sellaista isänmaata puollustaan mikä noin kovin alkaa puuttumaan ihmisten itsemääräämisoikeuteen

    • Anonyymi

      North State - Non Filter Full Flaour.

    • Anonyymi

      kun itse joo pureskelen lähinnäkin nicorellea, niin hampijutuissa; purukumi pitäisi ottaa pois sekä myöslom FFP ,,maskikin r4hkä...

    • Anonyymi

      naisten hajusteiden haju se vasta pahin onkin... itse joo poltan Pall Mall Red, mutta en yleensä olen vwihtanut purukumiinin se4n e4li nicfore4lle4 lqkritsaaan...

    • Anonyymi

      Kalevala on planeetta, The Mandalorian-sarjassa... Jättimäinen krokotiili ja tuo Grogu Yoda-vauva huvittavia hahmoja.

      This is the way, mandalorian way.

    • Anonyymi

      Jokaisella on se oma huume.

      Ihan helv. moni suomalainen SYÖ itsensä kuoliaaksi jo vähän päälle viisikymppisenä.

      Kehopositiiviivisuuden takia tästä ei vaan saa puhua.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe