Tammikuussa rekisteröitin kaikkien aikojen pienin määrä dieselautoja

Anonyymi-ap

15

675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Historiaan kuuluvaa menneen ajan tekniikkaa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Hyvää ja aika puhdasta tekniikkaa, mutta se tapetaan verotuksella poliittisten päätösten takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää ja aika puhdasta tekniikkaa, mutta se tapetaan verotuksella poliittisten päätösten takia.

        Ei ole hyvää eikä varsinkaan puhdasta nähnytkään. Monivikaisia saastutavia nokipommeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hyvää eikä varsinkaan puhdasta nähnytkään. Monivikaisia saastutavia nokipommeja.

        Kuitenkin polttomoottoriautoista puhtaimmat ja kestävimmät. Niillä ajetaan kovaa ajoa ja useinmiten monta sataatuhatta kilometriä.
        Bensa-autoilla ei siihen ole mahdollista tekniikan heikkouden vuoksi. Bensa-autojen päästöt ovat huikean korkeat vastaavien dieseleiden päästöihin verrattuna. Jo pelkästään huomattavasti pienempi kulutuskin on hyväksi luonnolle.

        Se on totta, että parempi tekniikka on kalliimpaa ja nyt vielä kummallinen verotuskin eli kiinteä ja muita käyttövoimia isompi käyttövoimavero, ei suosi dieselautoja tavalliseen yksityiskäyttöön, mikä tietysti on päästöjen kannalta huono juttu, jos diesel korvautuu bensalla.
        Bensa-autoilla muuten ei jostain syystä ole käyttövoimaveroa, vaikka kaikilla muilla voimanlähteillä sellainen on. Pahiten ilmastoa saatuttavia autoja siis suositaan verotuksella. Tämä ei oikein sovi mitenkään enää nykypäivään....


    • Anonyymi

      Nyt on mahdollista ostaa hyvä käytetty diesel . Sillä ajelee seuraavat 10 vuotta / 150-200 t km . Hyvää kyytiä siis tiedossa .

    • Anonyymi

      Mie se vaan ajelen mukavasti 200 c dieselilläni ja sie se kun vaan kadehdit!
      On siinä melkonen ero! 😊

    • Anonyymi

      Uudet dieselautot menivät ammattikäyttöön esimerkiksi takseiksi. Myös muut paljon työkseen ajavat ovat voineet hankkia dieselauton. Vanhukset eivät osta dieselautoja, tajuat kai sen itsekin.

      • Anonyymi

        Minä luovuin dieselistä silloin, kun vuotuinen vero ylitti 700€. Näin eläkeläisenä polttoaineeseen meni vain reilu tonni vuodessa, Nyt olen ajanut plugarilla 3 vuotta, suuren osan ladatulla sähköllä, pidemmillä reissuilla myös bensalla. Kulutus on maantiellä entisen dieselin luokkaa tyhjäksi ajetulla akulla, mutta tehoa puolet enemmän. Arkiset lähiajot menevät kokonaan ladatulla sähköllä, kunhan lämpötila ei ole pahasti pakkasella. Silloin auto tykkää säästää akkua ja käyttää polttista enemmän. Seuraava auto on sähkis, jos vain hinnat hieman laskevat ja kortti pysyy voimassa.


      • Anonyymi

        Mitä vikaa vanhuksissa? Pitääkö heitä oikein pilkata? Olet itsekin kohta vanhus ja nopeammin kuin huomaatkaan.


    • Anonyymi

      Eläkeläisen ei kannata ostaa tai pitää diesel-henkilöautoa. Ajavat vähän, mutta auto on pidettävä jatkuvasti liikennekäytössä harrastus-, kauppa-, apteekki- ja lääkärikäyntejä varten. Tästä seuraa, että (köyhät?) eläkeläiset (ja muut vähän ajavat) tukisivat käyttövoimaveron maksuillaan paljon diesel-henkilöautoilla ajavia.

      Selite: käyttövoimaveroa diesel-henkilöautosta maksetaan siksi, että se *keskimääräisellä* vuotuisella ajosuoritteella kompensoi dieselin bensaa alemman verotuksen, jolla tuetaan kuljetusalaa. Näin alle tuon keskimääräisen vuodessa ajavat ihan vapaaehtoisesti tukevat paljon ajavia, jotka hyötyvät dieselin veronalennuksesta enemmän kuin mitä maksavat käyttövoimaveroa!

    • Anonyymi

      Kyllä nykydiesel-moottorit ovat erittäin kehittyneitä tekniikaltaan ja kestäviä. Samoin päästöarvoiltaan kestävät vertailut. Sanokoon viherpiiperöt mitä tahansa, dieselin voittokulku kestää vielä vuosikymmeniä.

    • Anonyymi

      Ainosataan yksi uusi dieselauto on myynnisssä Suomessa Vantaalla K-Auto Oy:n myymälässä.

    • Anonyymi

      Väärin, tuskin dementoituneet vanhukset ovat koskaan ostaneet dieseliä.
      Diesel on paljon ajavan auto edelleen ja myös niille jotka vetävät usein vaikkapa venettä tai asuntovaunua.
      Olet aika nolo ja yksinkertainen.

    • Anonyymi

      Vähiin käy ennen kuin loppuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe